zourlomandias21 Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2010 Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2010 Δεν είναι σίγουρο ότι είμαι στη σωστή κατηγορία αλλά έχω μια απορία: Τι εννοούμε με τον όρο φωτογραφία σε μια κινηματογραφική ταινία? Ο διευθυντής φωτογραφίας τι κάνει δηλαδή?
marantonis Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2010 Δημοσ. 10 Νοεμβρίου 2010 δες αυτοhttp://books.google.gr/books?id=DwS0dzmMm08C&printsec=frontcover&dq=picture+directing&source=bl&ots=hCew8njFzA&sig=L2zlnfImDr-inCrgVGNUodMuZi4&hl=el&ei=sN3ZTK-0Bc32sga1t93iBw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=2&ved=0CB4Q6AEwAQ#v=onepage&q&f=false
wgibson Δημοσ. 11 Νοεμβρίου 2010 Δημοσ. 11 Νοεμβρίου 2010 απο οσο ξερω οταν εννοει φωτογραφια, μαλλον προκειται για το πως θα φανει ον καμερα καθε σκηνη πχ υπο ή υπερ φωτισμενη, τα χρωματα του ουρανου αν θελει κατι σουρρεαλ ο σκηνοθετης, θα ελεγα καλυτερα να λεγοταν διευθυντης εικονας...?
BaLsAmoMenos Δημοσ. 11 Νοεμβρίου 2010 Δημοσ. 11 Νοεμβρίου 2010 Παλιοτερα για να γυρισουν μια σκηνη χρησιμοποιουσαν film (κατι παρομοιο με αυτα που ειχαν οι φωτογραφικες μηχανες αν θυμασαι). Στην ουσια δεν υπηρχε/υπαρχει κινηση αλλα η ψευδαισθηση της κινησης. Καθε κινηματογραφικο film αποτελουταν απο χ αριθμο frames τα οποια εδιναν αυτην την αισθηση. Ειδικα την εποχη πριν την χρηση υπολογιστων, για να κανουν μονταζ μια ταινια, επερναν ψαλιδι και εκοβαν τα frames που δεν ηθελαν και στην συνεχει κολλαγαν ξανα το film. Οι κανονες που ισχυουν στην φωτογραφια ειναι ακριβως και οι ιδιοι και εδω με την διαφορα οτι δεν εχεις μια μονο μια φωτογραφια αλλα δεκαδες ενωμενες μεταξυ τους. Σημερα που εχουν περασει ολα στο ψηφιακο, η χρηση κινηματογραφικου film εχει ελλατωθει σημαντικα αλλα η ουσια παραμενει ιδια. Αν δεν κανω λαθος καθε κινηματογραφικο δευτερολεπτο εχει 25 frames (εξαρταται βεβαια και απο το film format αυτο). Οσον αφορα τον διευθυντη φωτογραφιας τωρα. Ο σημαντικοτερος παραγοντας ετσι ωστε η σκηνη που θα γυρισεις να εχει αυτο το "film look" ειναι ο φωτισμος. Σε καθε σκηνη πρεπει να βλεπεις και τα highlights και τα shadows. O DOP (director of photography) κανει αυτο ακριβως. Του λεει ο σκηνοθετης πως θελει να ειναι η σκηνη και αυτος την δημιουργει. Ρυθμιζει την καμερα, τα φωτα και τον ηχο.
gamanos Δημοσ. 11 Νοεμβρίου 2010 Δημοσ. 11 Νοεμβρίου 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Cinematographer Ξεκίνα από εδώ και αν θες κι άλλα ξαναρώτα. http://www.epohi.gr/kersanidis_gardelis_culture_1842004.htm Διάβασε και μια τυχαία συνέντευξη στα ελληνικά, να πάρεις μια ιδέα για τον Δ.Φ αλλά και το "ελληνικό φως" (τεχνικός και ουχί εθνικιστικός όρος ). Υπάρχουν πολλές σχολές και προσεγγίσεις για το ρόλο του Διευθυντή Φωτογραφίας. Εξαρτάται και από την αντίληψη για το ρόλο του σκηνοθέτη. Πάντως ανήκει στη δημιουργική ομάδα, ο ρόλος του προσδίδει αξία στην ταινία και μάλλον πρόκειται για τον πιο σημαντικό συντελεστή μετά τον σκηνοθέτη (στην Ευρώπη τουλάχιστον γιατί στις ΗΠΑ μπορεί να είναι και ο παραγωγός) . Και μια διευκρίνηση: μια κινηματογραφική ταινία σε φιλμ, μπορεί να έχει 24 ή 25 καρέ το δευτερόλεπτο. Συνήθιζε να ισχύει 24 καρέ κινηματογραφικό, 25 βίντεο, πια είναι θέμα εργαστηρίου.
oneofthem Δημοσ. 11 Νοεμβρίου 2010 Δημοσ. 11 Νοεμβρίου 2010 Τι εννοούμε με τον όρο φωτογραφία σε μια κινηματογραφική ταινία?φωτογραφία εννοούμε ουσιαστικά το αποτέλεσμα στην ποιότητα/αισθητική της εικόνας ως εικόνα (μόνο ως εικόνα, δλδ έξω από το κομμάτι της σκηνοθεσίας)Ο διευθυντής φωτογραφίας τι κάνει δηλαδή?όπως καταλαβαίνεις, αναλαμβάνει το κομμάτι της φωτογραφίας όπως αυτό περιγράφτηκε αν τώρα θες να καταλάβεις πιο πρακτικά τι κάνει για να πετύχει το σκοπό του, μπορούμε να διακρίνουμε δύο 'φυσικούς' ρόλους: - είναι υπεύθυνος για τα τεχνικά/αισθητικά θέματα φωτογραφίας κατά την παραγωγή, δλδ συμβουλεύει ή αποφασίζει για θέματα εξοπλισμού και τεχνοτροπίας, πράγματα για τα οποία ο σκηνοθέτης γνωρίζει ήδη αρκετά προφανώς - είναι υπεύθυνος για το post production συγκεκριμένα στη φωτογραφία, δλδ με απλά λόγια την επεξεργασία της εικόνας εκ των υστέρων (post=μετά), πιο συγκεκριμένα μιλάμε για editing και τα δύο παραπάνω που έγραψα, είναι ακριβώς το αντίστοιχο με αυτό που γίνεται και στις απλές φωτογραφίες, μόνο που μιλάμε για video από εκεί και πέρα ο καθένας δουλεύει με τον τρόπο του το τι ακριβώς θα κάνει ο καθένας και σε τι έκταση όπως και το αν θα είναι υπεύθυνος και εκτελεστής ή μόνο υπεύθυνος και άλλοι θα εκτελούν εξαρτάται από τις ικανότητές του, τους συνεργάτες που θα έχει, την παραγωγή, τον σκηνοθέτη κτλ είναι ρευστή η κατάσταση, παραγωγή, σκηνοθέτες, φωτογράφοι, μέχρι κι οι camera-man έχουν επικαλυπτόμενες αρμοδιότητες επίσης μπορεί να βάλεις δύο υπεύθυνους, ο καθένας για ένα πιο συγκεκριμένο κομμάτι Παλιοτερα για να γυρισουν μια σκηνη χρησιμοποιουσαν film (κατι παρομοιο με αυτα που ειχαν οι φωτογραφικες μηχανες αν θυμασαι). ε όχι και παλιότερα, στις ταινίες χρησιμοποιείται ακόμη film
suspiria Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2010 Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2010 Παλιοτερα για να γυρισουν μια σκηνη χρησιμοποιουσαν film (κατι παρομοιο με αυτα που ειχαν οι φωτογραφικες μηχανες αν θυμασαι). Στην ουσια δεν υπηρχε/υπαρχει κινηση αλλα η ψευδαισθηση της κινησης. Καθε κινηματογραφικο film αποτελουταν απο χ αριθμο frames τα οποια εδιναν αυτην την αισθηση. Ειδικα την εποχη πριν την χρηση υπολογιστων, για να κανουν μονταζ μια ταινια, επερναν ψαλιδι και εκοβαν τα frames που δεν ηθελαν και στην συνεχει κολλαγαν ξανα το film. Οι κανονες που ισχυουν στην φωτογραφια ειναι ακριβως και οι ιδιοι και εδω με την διαφορα οτι δεν εχεις μια μονο μια φωτογραφια αλλα δεκαδες ενωμενες μεταξυ τους. Σημερα που εχουν περασει ολα στο ψηφιακο, η χρηση κινηματογραφικου film εχει ελλατωθει σημαντικα αλλα η ουσια παραμενει ιδια. Αν δεν κανω λαθος καθε κινηματογραφικο δευτερολεπτο εχει 25 frames (εξαρταται βεβαια και απο το film format αυτο). Οσον αφορα τον διευθυντη φωτογραφιας τωρα. Ο σημαντικοτερος παραγοντας ετσι ωστε η σκηνη που θα γυρισεις να εχει αυτο το "film look" ειναι ο φωτισμος. Σε καθε σκηνη πρεπει να βλεπεις και τα highlights και τα shadows. O DOP (director of photography) κανει αυτο ακριβως. Του λεει ο σκηνοθετης πως θελει να ειναι η σκηνη και αυτος την δημιουργει. Ρυθμιζει την καμερα, τα φωτα και τον ηχο. νομιζω οτι ολο το χολιγουντ γυριζει με φιλμ.η ποιοτητα του ειναι (ακομα) αξεπεραστη. επισης ο διευθυντης φωτογραφιας δεν ασχολειται με τον ηχο!που τα ειδες αυτα? γενικως τα εχεις ψιλομπερδεψει ολα.το frame rate του φιλμ ειναι 24 καρε το δευτερολεπτο.25 καρε ειναι το βιντεο! τα φιλμ φορμα ειναι τα 8mm, 16mm, 35mm (το πιο κοινο) & το 70mm επισης ο σημαντικοτερος παραγοντας για να εχει η σκηνη το film look που λες δεν ειναι ο φωτισμος αλλα το βαθος πεδιου. παρακαλω πολυ αν δεν ξερετε καποια πραγματα (ή ακομα χειροτερα αν τα ξερετε μισα) μη τα γραφετε.η ημιμαθεια ειναι χειροτερη απ την αμαθεια.
GusBabis Δημοσ. 14 Νοεμβρίου 2010 Δημοσ. 14 Νοεμβρίου 2010 το ΗW γυριζει ακομα με φιλμ λογο της ανοχης του στο ποστ, μια διαδικασια μετα το περας του γυρισματος και του μονταζ. Ο βασικος ρολος του cinematographer- DOP - Δ/Φ οπως το λεμε εδω βασικα ειναι η πιστη αναπαραγωγη του φυσικου κοσμου σε φωτογραφιες και χρησιμοποιει 3 μεσα το <<φως- φακο- καμερα>>. Μαζι με τον art director και σε πολυ δυνατες παραγωγες των special effe supervisor προσπαθουν να αναπαραστησουν το οραμα του σκηνοθετη πειστικα. Ο Dop επιλεγει το φορμα (8 -16-35-σουπερ35) και το φραμε εαν θα ειναι 1:33 το γνωστο 4/3 η αλλο (το αμερικανικο σινεμα το εχει γυρισει πολυ στο αναμορφικο φορμα 2:35 ) μετα επιλεγει το crew του μια μεγαλη ομαδα ανθρωπων που δουλευουν υπο τις οδηγιες του (grips-electrician- camera crew) και συνεργαζονται για την ολη εικονα της ταινιας
Zugzwang Δημοσ. 18 Νοεμβρίου 2010 Δημοσ. 18 Νοεμβρίου 2010 επισης ο σημαντικοτερος παραγοντας για να εχει η σκηνη το film look που λες δεν ειναι ο φωτισμος αλλα το βαθος πεδιου. Βάθος πεδίου? Δηλαδή? Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η φωτογραφία στις ταινίες είναι η ίδια η λέξη (φωτογραφία)? Δηλαδή μια ταινία έχει καλή φωτογραφία αν παγώσουμε την εικόνα και μας αρέσει αυτό που βλέπουμε αναφορικά με το φωτισμό, το βάθος πεδίου (όπως λέει και ο/η suspiria), τα χρώματα κτλ? υγ: φαίνεται ότι δεν έχω ιδέα, έτσι?
oneofthem Δημοσ. 18 Νοεμβρίου 2010 Δημοσ. 18 Νοεμβρίου 2010 Βάθος πεδίου? Δηλαδή?συνήθως πολλοί δεν το αντιλαμβάνονται με τη μία, γιατί ψάχνουν τις φωτογραφίες πέρα-δώθε και όχι σε βάθος (ευθεία μπροστά δλδ και όχι σε ύψος ή πλάτος)εδώ όμως φαίνεται ξεκάθαρα - ρηχό/μικρό βάθος πεδίου στα αριστερά και βαθύ/μεγάλο βάθος πεδίου στα δεξιά: εδώ, και στα αριστερά, και στα δεξιά, τα ακριανά lego είναι πιο θολά από τα μεσαία lego στα αριστερά όμως είναι πολύ πιο θολά ενώ στα δεξιά είναι ελάχιστα πιο θολά (τέλειο focus έχει γίνει μόνο σε ένα συγκεκριμένο βάθος / σημείο βέβαια) με πολύ απλά λόγια είναι η περιοχή / το εύρος / βάθος, 'εντός' του οποίου τα αντικείμενα φαίνονται (σχετικά) καθαρά και όχι θολά αν έγραφα απόσταση αντί για εύρος θα ήταν πιο εύπεπτο αλλά θα ήταν και λάθος γιατί θα μας μπέρδευε αν μιλούσαμε για δύο φωτογραφίες που τραβήχθηκαν από διαφορετική απόσταση (το βάθος πεδίου μιλάει για το αποτέλεσμα στην κάμερα και όχι την πραγματική απόσταση) *τα spoiler είναι για δυνατούς reader τώρα τι σχέση έχει αυτό με τις ταινίες, το 'film look' κτλ? το dof έχει να κάνει με το θεματικό κομμάτι και με τον εξοπλισμό το shallow dof (το ρηχό βάθος πεδίου δλδ) οδηγεί την προσοχή του θεατή σε ένα συγκεκριμένο σημείο προσοχής, το καθαρό και όχι το θολό αυτό είναι πολύ προφανές όταν το dof είναι πολύ μικρό αφού η θολούρα είναι τεράστια και δεν φαίνεται τπτ άλλο εκτός αυτού αλλά γίνεται κι ασυνείδητα όταν η θολούρα είναι λιγότερη (αλλά υπαρκτή, δλδ πάλι μιλάμε για shallow dof) ιδιαίτερα σε σκηνές με πολλά πρόσωπα και διαλόγους ή σκηνές μάχης με έναν πρωταγωνιστή κτλ είναι εξαιρετικά χρήσιμο γιατί καλύπτει τρομερές ατέλειες στρέφοντας και ταυτόχρονα αποσπώντας την προσοχή του θεατή χωρίς όμως να τον βγάζει 'εκτός σκηνής' αν σε μια ταινία αφαιρέσεις τη δυνατότητα αυτή όχι μόνο το αποτέλεσμα θα φαίνεται πολύ, πολύ κατώτερο αλλά δεν θα γίνεται και αντιληπτή όπως εννοήθηκε μέχρι πρόσφατα λοιπόν (και αυτό συζητιέται) οι μικρότερες παραγωγές δεν είχαν δυνατότητα να τραβήξουν σωστά με ρηχό βάθος πεδίου, λόγω κόστους του κατάλληλου εξοπλισμού (μιλάμε πάντα για video και όχι φωτογραφίες-στιγμιότυπα) (ρηχό βάθος πεδίου επιτυγχάνεται βέβαια και με άλλο εξοπλισμό αλλά είτε δεν είναι το επιθυμητό αποτέλεσμα είτε δεν είναι διαχειρίσιμο setup) βέβαια αντικειμενικά το ρηχό βάθος πεδίου δεν είναι το μόνο ποιοτικό στοιχείο μιας ταινίας, προφανώς όλα μετράνε όλα τα υπόλοιπα όμως είναι (σχετικά) εφικτά οπότε η διαφορά των ταινιών με τις μικρότερες παραγωγές παίζεται εκεί επομένως, σταδιακά έχει συνδέθει το 'film look' μόνο με το dof ή καλύτερα τη χρήση shallow dof - το γιατί το κόστος είναι/ήταν πολύ υψηλό είναι ένα θέμα από μόνο του είναι θέμα πολιτικής και είναι μεγάλη συζήτηση κάποια κράτη (αμερική / γερμανία πχ) και εταιρείες παραγωγής / κατασκευής και ενοικίασης εξοπλισμού δεν ήθελαν ανταγωνισμό στον κινηματογράφο με λίγα λόγια δλδ δεν ήθελαν ο καθένας να μπορεί να τραβήξει στην ίδια ποιότητα με αυτούς, δλδ με μια μεγάλη παραγωγή (επαναλαμβάνω όχι πως αυτή είναι η μόνη διαφορά φυσικά), γιατί αλλιώς θα άνοιγε η αγορά της 7ης τέχνης διάπλατα - μόνο που δεν είναι μόνο τέχνη.. για αυτό το λόγο και κράτησαν τις τιμές αγοράς κι ενοικίασης επαγγελματικού εξοπλισμού σε εξωφρενικά επίπεδα και επίσης επί χρόνια αποδεδειγμένα κατακρατούν από την αγορά νέες τεχνολογίες που θα έδιναν παρόμοιες δυνατότητες σε πολύ χαμηλότερο κόστος, πράγμα που κάνουν με πατέντες και άλλους τρόπους ελέγχου της αγοράς Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η φωτογραφία στις ταινίες είναι η ίδια η λέξη (φωτογραφία)? Δηλαδή μια ταινία έχει καλή φωτογραφία αν παγώσουμε την εικόνα και μας αρέσει αυτό που βλέπουμε αναφορικά με το φωτισμό, το βάθος πεδίου (όπως λέει και ο/η suspiria), τα χρώματα κτλ?υγ: φαίνεται ότι δεν έχω ιδέα, έτσι? όχι θα μπορούσαμε να πούμε - έτσι λέμε, κι εγώ συνήθως έτσι ακριβώς το περιγράφωαπλά όπως έγραψα πιο πάνω, και από την πλευρά του θεατή αλλά και από την πλευρά του 'διευθυντή φωτογραφίας' είναι λίγο δυσδιάκριτα τα όρια ποιότητας/αισθητικής δλδ το αν είναι καλή μια φωτογραφία όχι μόνο δεν μπορείς πάντα να το απομονώσεις από το περιεχόμενό της 100% αλλά και το αντίστροφο, δλδ αν είναι καλή ποιοτικά μια φωτογραφία επηρρεάζει και την αισθητική πλευρά της αυτόματα και το πώς θα εισπραχθεί το θέμα της για αυτό είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις τη δουλειά του 'διευθυντή φωτογραφίας' πχ από τον art director που έγραψε ένας φίλος πιο πάνω ή οποιονδήποτε άλλο έκανε τις επιλογές και για αυτό είναι δύσκολο να πεις το αν είναι καλό αυτό που βλέπεις ή όχι αν οφείλεται αντικειμενικά στη 'φωτογραφία' της ταινίας ή όχι
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.