Προς το περιεχόμενο

Σπαζοντας τα στερεοτυπα


Τοξοβολος_UK

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Με αφορμη διαφορες ερωτησεις που εχω δεχτει πολυ προσφατα απο ατομα που δεν με γνωριζουν προσωπικα,εκπληχτος διαπιστωνω οτι στην Ελλαδα του σημερα υπαρχει ακομα μια μεριδα που θεωρει πως οι ομοφυλοφιλοι (ειτε αντρες,ειτε γυναικες) εχουν μια στανταρ στερεοτυπη συμπεριφορα...

 

Μερικα απο τα πιο κοινα παραδειγματα στερεοτυπων θελουν τους ομοφυλοφιλους αντρες θυληπρεπεις καρικατουρες κ τις ομοφυλοφιλες γυναικες να γκαζονουν στην εθνικη τριαξονικη νταλικα(λεμε τωρα)!

 

 

Τι γνωμη εχετε για τα στερεοτυπα που επικρατουν για τους γκευ σημερα στην Ελλαδα?Συμβαινει αληθεια σημερα αυτο στην Ελλαδα κ σε ποιο βαθμο?Πιστευεται οτι εχουν δοση αληθειας τα συγκεκριμενα στερεοτυπα και εαν ναι μεχρι πιο σημειο?Γιατι ειναι δυσκολο να δεχτουν μερικοι ανθρωποι οτι ενας γκευ αντρας μπορει πχ να βλεπει η να παιζει μπαλα η μια λεσβια να ειναι υποδειγμα θυληκοτητας?

 

Επισης ενα αλλο θεμα που θα ηθελα να ρωτησω οσους γνωριζουν απο κοντα ομοφυλοφιλους ειναι εαν πιστευουν πως οι ιδιοι οι ομοφυλοφιλοι στην Ελλαδα πεφτουν θυματα των στερεοτυπων που επικρατουν για εκεινους (κι ομως το εχω συναντησει και αυτο)?!

 

Μηπως μας ''φοβιζει'' τελικα το διαφορετικο να αποδεικνιεται οχι κ τοσο διαφορετικο κ αυτο γιατι?

 

Παραθετω παρακατω ενα ενδιαφερον αρθρακι που διαβασα πριν μερικες μερες για το συγκεκριμενο θεμα στην Ελλαδα.

 

Ας κανουμε μια ωραια συζητηση

 

 

 

 

 

 

 

Ελλάδα: «Σπάμε τα στερεότυπα με τη φωτογραφία ενός εύζωνα στην αφίσα»

Τετάρτη, 02 Ιουνίου 2010 00:00

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Η φράση «Είμαστε παντού», δίπλα στη φωτογραφία ενός εύζωνα, επίλεκτου δηλαδή Ελληνα στρατιώτη, συνθέτει την αφίσα του φετινού «Athens Pride», του Φεστιβάλ Υπερηφάνειας της Αθήνας.

 

Η επιλογή ενός εθνικού συμβόλου στην αφίσα για τη γιορτή των λεσβιών, γκέι, αμφισεξουαλικών και τρανσεξουαλικών πολιτών δεν είναι τυχαία. Οι δύο καλλιτέχνες (ένας γραφίστας κι ένας φωτογράφος) την εμπνεύστηκαν θέλοντας, όπως λένε οι διοργανωτές του φεστιβάλ, να επικοινωνήσουν σ' ένα ψύχραιμο, καλιεργημένο και δημοκρατικό κοινό ότι τα σύμβολα ενώνουν και ότι οι γκέι και αμφισεξουαλικοί πολίτες μοιράζονται τα ίδια σύμβολα, τις ίδιες αγωνίες και τις ίδιες ελπίδες με την υπόλοιπη κοινωνία, επειδή, ακριβώς, βρίσκονται παντού και δεν διαφέρουν σε τίποτα από τους καθημερινούς ανθρώπους που βλέπει ο καθένας μπροστά του.

 

Η αφίσα του «Athens Pride» έχει προκαλέσει όμως και το μίσος, κυρίως εθνικιστικών κύκλων, που με δημοσιεύματά τους στο Διαδίκτυο αποκαλούν τους ομοφυλόφιλους «ψυχασθενείς», «ανώμαλους» και «αποβράσματα της κοινωνίας που αμαυρώνουν τα ιερά σύμβολα του έθνους», ενώ οι πιο ακραίοι από αυτούς απειλούν ότι «θα χυθεί αίμα» στην παρέλαση του Σαββάτου.

 

Οι διοργανωτές του Athens Pride αντιμετωπίζουν με ψυχραιμία τις αντιδράσεις και λένε: «Η τέχνη δεν είναι πάντα διακοσμητική. Η αφίσα του Athens Pride είναι ένα καλό παράδειγμα για το πώς η τέχνη μπορεί να αποκτήσει πολιτική διάσταση και να καταπολεμήσει τη θεσμική και μη ομοφοβία, να συμβάλει στη διεκδίκηση της ισότητας».

 

Η επιλογή του εύζωνα και του συνθήματος «Είμαστε παντού» στην αφίσα επιχειρεί, όπως σημειώνεται, να ανατρέψει τα στερεότυπα που θέλουν τους γκέι άντρες κομμωτές και τις γυναίκες οδηγούς νταλίκας. Αντιδρά, επίσης, στη στενότατη εικόνα που αναμασούν αρκετά ΜΜΕ και οι φτηνές τηλεοπτικές σειρές, στην κοινωνική σιωπή που θέλει τους ομοφυλόφιλους ανύπαρκτους και στη στάση της Πολιτείας που διαιωνίζει τη διάκριση.

 

«Είμαστε τ' αδέλφια σας και τα παιδιά σας. Κάποιες και κάποιοι από εμάς είμαστε και οι γονείς σας, συνάδελφοι, γείτονες, έφηβοι, συνταξιούχοι, κομμουνίστριες, δεξιοί, ανένταχτες αναρχικοί, φιλελεύθεροι, σοσιαλίστριες. Είμαστε και κομμωτές και οδηγοί νταλίκας όπως και βουλευτές και μετανάστριες, καθηγητές, στρατιωτικοί, αστυνομικίνες, άνεργοι, εργάτες και εργοδότριες», συμπληρώνουν.

 

Τέλος, όσον αφορά την κατηγορία περί «βεβήλωσης» των ιερών συμβόλων, η Αντρέα Γκίλμπερτ από το Athens Pride αναρωτιέται: Γιατί δεν ενοχλείται κανείς όταν κάποιος ντύνεται τσολιάς για να πουλήσει μπριζόλες στην ταβέρνα; Και εξοργίζεται μόνον όταν οι γκέι χρησιμοποιούν το ίδιο σύμβολο για να διεκδικήσουν, μάλιστα, ίσα δικαιώματα με τους υπόλοιπους πολίτες;

 

  • Απαντ. 39
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Δεν ενδιαφέρει κανέναν τι κάνει ο καθένας στο κρεβάτι του. Από εκεί και πέρα:

 

1) Όπως σε όλες τις κοινωνίες έτσι και στην ελληνική θα περάσει λίγος καιρός μέχρι να ασπαστεί η πλειοψηφία αυτή την άποψη.

2) Στερεότυπα, άδικα ή μη, υπάρχουν για τους πάντες, γιατί να μην υπάρχουν για τους ομοφυλόφιλους; Θες να σου θυμίσω τα στερεότυπα περί ελληνικών πανεπιστημίων που αναμασούσες κατά κόρων σε πρόσφατο thread;

Δημοσ.

Τα στερεότυπα υπάρχουν, κατά τη γνώμη μου, γιατί οι ομοφυλόφιλοι άνδρες που το δηλώνουν ανοιχτά, είναι σε σχετικά υψηλό ποσοστό θηλυπρεπείς. Ο συνάδελφός μου που είναι μια χαρά άνθρωπος, δε λέει ότι είναι ομοφυλόφιλος, για να ξέρω ότι υπάρχουν και αυτοί οι γκέι. Ο χαζουχαρούμενος κραγμένος, που θα τον θεωρούσα άξιο χλευασμού λόγω της προσωπικότητάς του ανεξαρτήτως σεξουαλικών προτιμήσεών, το δηλώνει και το προβάλλει. Άρα, σου μένει τελικά αυτή η εντύπωση. Αυτό νομίζω εγώ.

Δημοσ.

θα συμφωνήσω με τους αποπάνω, το τι κάνει κανείς στο κρεβάτι του, πέρα απο το ταίρι του δεν αφορά κανεναν άλλο. Ούτε οι ετεροφυλόφιλοι να διαφημίζουν την σεξουαλική τους ταυτότητα ούτε οι αμφιφυλόφιλοι ούτε οι ομοφυλόφιλοι.

Απο εκεί και πέρα στερεότυπα υπάρχουν παντού, αν είσαι αγγλία θα ξέρεις αυτά που λένε οι άγγλοι για τους σκοτσέζους, και για τους paddyδες (ιρλανδούς).

Δημοσ.

Τεινω να διαφωνησω με το γεγονος οτι οι αντρες που ειναι ανοιχτα ομοφυλοφιλοι στην κοινωνια ειναι θυληπρεπεις κ γι αυτο μας δινεται αυτη η εικονα γενικα.Θυμιζω οτι ουτε εγω ειμαι ανοιχτα ομοφυλοφιλος στην κοινωνια (μερικοι στενοι φιλοι μου γνωριζουν μοναχα κ η οικογενεια μου) παρολα αυτα ακριβως επειδη ο καθε τυχαιος δεν γνωριζει τον σεξουαλικο μου προσανατολισμο εχω πετυχει συζητησεις για τους γκευ που να μου πεφτει το σαγονι... στις οποιες περιγραφεται ''πως ειναι συνηθως οι γκευ''.Εχω ακουσει απο τα πιο ακραια ως κ τα πιο ανεδαφικα πραγματα για τους ''γκευ'' στην Ελλαδα απο ατομα τα οποια με πρωτη ματια φαινονται να εχουν iq τουλαχιστον στον μεσο ορο.

 

Νομιζω ενα μερος ευθυνης εχουν και τα ΜΜΕ στην Ελλαδα.Εκτος απο μια σειρα στο Μεγκα νομιζω,σε ολες τις αλλες οι ομοφυλοφιλοι παρουσιαζονται ως μια καρικατουρα θυληπρεπειας.Ακομα κ σε πιο σοβαρες εκπομπες δεν εχω δει να γινεται καποια προσπαθεια να δωθει προς τα εξω μια ρεαλιστικη εικονα του συγχρονου Ελληνα γκευ.Η τουλαχιστον δεν θυμαμαι κατι τετοιο προσφατα.

 

 

 

 

Θες να σου θυμίσω τα στερεότυπα περί ελληνικών πανεπιστημίων που αναμασούσες κατά κόρων σε πρόσφατο thread;

 

Δεν αναμασουσα κατι.Εξεφρασα την γνωμη μου για την αθλιοτητα του ακαδημαικου εκπαιδευτικου συστηματος της Ελλαδας το οποιο βιωσα περιτρανα με το Δοαταπ.Δεν νομιζω οτι ειναι στερεοτυπο οτι στην συντριπτικη τους πλειοψηφια τα Ελληνικα Πανεπιστημια ειναι για τα μπαζα συγκριτικα με τα κορυφαια στον κοσμο.Ειναι απλα η αληθεια.

 

Δημοσ.

Προσωπικά δεν έχω κάποιο πρόβλημα απο την στιγμή που δεν μπαίνει στον δικό μου. Αλλα θεωρώ οτι αυτό είναι μη φυσιολογικό. Ίσως είναι λάθος σαν άποψη, αλλα δεν ξέρω έτσι μου βγαίνει. Δεν θα είχα πρόβλημα να κάνω παρέα με κάποιον... Ούτε θα τον κοροϊδέψω.

Δημοσ.

δικαιωμα του καθένα του να κάνει ότι θέλει στο κρεβάτι του.

Αυτό που κατηγορώ είναι να το διαφημίζουνε τα σκατοκάναλα και να βγάζουνε όλες τις αδερφές στη φόρα σαν πρότυπο, και να τις βλέπουνε και μικρά παιδιά χωρίς κρίση.

Δημοσ.

Αναφορικά για τα στερεότυπα που έχουν δημιουργηθεί (ασχέτως τι άποψη έχω για τους ομοφυλόφιλους - κάπου την έχω διατυπώσει σε άλλο topic) προσωπικά οι περισσότεροι που έχω γνωρίσει είναι θυληπρεπεις. Οπότε δε νομίζω να μιλάμε για στερεότυπο αλλά μάλλον για κανόνα.

 

Για τον οποίο δεν έχω επιστημονικά τεκμήρια (αλήθεια υπάρχουν?) but at the very least makes sense.

Δημοσ.
Αναφορικά για τα στερεότυπα που έχουν δημιουργηθεί (ασχέτως τι άποψη έχω για τους ομοφυλόφιλους - κάπου την έχω διατυπώσει σε άλλο topic) προσωπικά οι περισσότεροι που έχω γνωρίσει είναι θυληπρεπεις. Οπότε δε νομίζω να μιλάμε για στερεότυπο αλλά μάλλον για κανόνα.

 

Για τον οποίο δεν έχω επιστημονικά τεκμήρια (αλήθεια υπάρχουν?) but at the very least makes sense.

 

Αυτό φαίνεται να ισχύει, αλλά μπορεί να είναι απλώς μια αίσθηση που δίνεται δεδομένου ότι αυτούς τελικά καταλαβαίνεις εύκολα ότι είναι ομοφυλόφιλοι, οπότε είναι λογικό να φαίνονται και πιο πολυπληθείς.

Δημοσ.

Σωστά, οπότε μέχρι να έχουμε στατιστικές μετρήσεις δεν βλέπω πως μπορούμε να μιλάμε για στερεότυπα ή όχι.

Εκτός αν βάλουμε μέσα το σύνολο του ανδρικού πληθυσμού.

Δημοσ.

Αντιμετωπίζετε ρελατιβιστικά ένα κβαντικό μέγεθος, αυτό που λέει ο Ταηφούν.

 

Οι γκέοι, οι λεσβίες, οι αναρχικοί, οι κομμουνιστές, οι φασίστες, είναι χωρισμένοι σε αυτούς που πεταλουδίζουν, αυτές που κουρεύονται σα τον βαντάμ στο στρητφάητερ, σε αυτούς που πετάνε μολότωφ και στα σπουργίτια, σε αυτούς που κυκλοφορούν με το ριζοσπάστη στον κώλο και σε αυτούς που χαιρετάνε ναζιστικά τον περιπτερά -και σε αυτούς που απλώς είναι αυτό που είναι και δε δίνουν μία να το δείξουν. Και ενθάδε ευρίσκεται ο προαναφερθείσας κβαντισμός αγαπητοί μου συμφορουμίται, όλοι οι υπόλοιποι, εκτός τον κομπλεξικών είναι και δεν είναι γκέοι, κομμουνισταί, αναρχικοί. Δε θα μάθουμε ποτέ και έτσι δε θα αντλήσουμε ποτέ επαρκή συμπεράσματα για τη νόρμα συμπεριφοράς των μη-κραυγαλέων δειγμάτων.

 

Και γενικά, ποιος δίνει μία.

Δημοσ.
Δε θα μάθουμε ποτέ και έτσι δε θα αντλήσουμε ποτέ επαρκή συμπεράσματα για τη νόρμα συμπεριφοράς των μη-κραυγαλέων δειγμάτων.

Σαφώς, εξάλλου γι' αυτό ο μαζικός χαρακτηρισμός κοινωνικών ομάδων και η ταμπελοποίηση αυτών με απεχθείς χαρακτηρισμούς δύσκολα απαντάται σε πολιτισμένες συζητήσεις.

 

Πλην όμως μπορείς ανερυθρίαστα να χαρακτηρίζεις τα κραυγαλέα δείγματα του στατιστικού πληθυσμού που συμπεριφέρονται όπως προαναφέρθηκε παραπάνω. Τον γκέη που πεταλουδίζει, τη λεσβία που κουρεύεται σα τον βαντάμ στο στρητφάητερ, τον αναρχικό που πετάει μολότωφ και στα σπουργίτια, τον κομμουνιστή που κυκλοφορεί με το ριζοσπάστη στον κώλο και τον φασίστα που χαιρετάει ναζιστικά τον περιπτερά.

Δημοσ.
ρελατιβιστικά .. κβαντικό .. ενθάδε ευρίσκεται ο προαναφερθείσας κβαντισμός .. συμφορουμίται, όλοι οι υπόλοιποι .. επαρκή συμπεράσματα για τη νόρμα συμπεριφοράς των μη-κραυγαλέων δειγμάτων..

 

.. ταμπελοποίηση .. απεχθείς χαρακτηρισμούς .. απαντάται .. ανερυθρίαστα να χαρακτηρίζεις τα κραυγαλέα δείγματα του στατιστικού πληθυσμού που συμπεριφέρονται όπως προαναφέρθηκε ..
ΑΤΣΣΣΣΣ και ΑΤΣΣΣΣΣ.-

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...