Heatspreader Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2010 Heatspreader φυσικα και δεν μπορεις να ηχογραφησεις τον υπαλληλο εν αγνοια του ειναι παρανομο. Θα τον ηχογραφήσω και θα τον ποστάρω όπως ο Τριανταφυλλόπουλος, βάζοντας τουτ στο όνομα του.
tsakalos81 Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2010 μπορεί κάποιος να κάνει ένα ποστ το νόμο και που ακριβώς αναφέρει 2ετή εγγύηση? ---------- Προσθήκη στις 13:31 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 13:29 ---------- ναι ok με αυτή τη λογική αν ένα προιόν έχει 3 χρόνια εσύ το πας στον 4ο/5ο/etc και λες ότι χάλασε στον τρίτο... φοβερή λογική όπως ακριβώς το είπες,καλή κακή λογική έτσι είναι σόρρυ για το διπλό ποστ
wgibson Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2010 @disqualified διάβασε καλά αυτή την σελίδα και θα δεις: http://www.efpolis.gr/el/faq-sixnes-erotiseis/826-faq-poliseis-service.html tsakalos o ''νομος'' ειναι οδηγια που ενσωματωθηκε στο ελληνικο Δικαιο με την αλλαγη των αρθρων του Αστικου Κωδικα...
Moderators Malthador Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2010 Moderators Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2010 @disqualified διάβασε καλά αυτή την σελίδα και θα δεις: http://www.efpolis.gr/el/faq-sixnes-erotiseis/826-faq-poliseis-service.html tsakalos o ''νομος'' ειναι οδηγια που ενσωματωθηκε στο ελληνικο Δικαιο με την αλλαγη των αρθρων του Αστικου Κωδικα... Να ρωτήσω δυο πραγματάκια άσχετα-σχετικά, επειδή τα έχω συναντήσει συχνά σε τέτοιους νόμους: 1) Γράφει το site που δίνεις: "η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος…" Αυτό είναι εντελώς φλου. Καταρχήν τι πάει να πει "πιθανή διάρκεια ζωής"; Για παράδειγμα, από ιδία εμπειρία ξέρω ότι ένα random laptop με χρήση μέσου χρήστη έχει διάρκεια ζωής σαφώς μεγαλύτερη από 1 ή 2 έτη που ορίζονται στις εκάστοτε εγγυήσεις. Και πιστεύω, πέρα από την προσωπική μου πείρα, ότι αν πάρουμε όλα τα laptops του κόσμου και βγάλουμε τον μέσο όρο ζωής τους, σίγουρα θα ξεπερνάει τα 2 χρόνια. Γιατί, λοιπόν, οι εγγυήσεις να είναι στα 2 χρόνια για τα προϊόντα τεχνολογίας (ειδικότερα για τα laptops που αναφέρω στο παράδειγμά μου); Γιατί να μην είναι 3 ή 4 χρόνια; 2) Επίσης παρακάτω γράφει το ίδιο site: "Ειδικά για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με τον χρόνο κατά τον οποίο αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη, αν ο χρόνος αυτός είναι συντομότερος από την πιθανή διάρκεια ζωής τους." Αυτό είναι ακόμα πιο φλου. Τι πάει να πει "σύγχρονα από τεχνολογική άποψη"; Δηλαδή αν πάω αύριο σε ένα κατάστημα πληροφορικής και αγοράσω μια μονοπύρηνη cpu, τότε βάσει αυτής της παραγράφου δεν θα πρέπει να έχει καμία εγγύηση, αφού σαν τεχνολογία θεωρείται παρωχημένη; Και πιο συγκεκριμένα σύχροναως προς τι; Για κάποιον που θέλει να βλέπει καμιά ταινία που και που μια χαρά σύγχρονος είναι ένα Athlon 64 3200+, για μένα που παίζω games σύγχρονος είναι ο i5 750 μου, και για τον άλλον που θέλει να σχεδιάζει 3D γραφικά σύγχρονος είναι ένας intel EE. Άρα με βάση ποιανού τις ανάγκες ορίζεται το "σύγχρονο" ;
tsakalos81 Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2010 ναι φίλε μου,νόμος είναι πλέον,ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη η ευρωπαϊκή οδηγία,τον κόσμο στο φόρουμ δεν τον ενδιαφέρει η νομική ορολογία και οι διαφορές ανάμεσα σε νόμους,άρθρα κώδικα,προεδρικά διατάγματα,οδηγίες,κανονισμούς κλπ,τον ενδιαφέρει αν μπορεί να μπει μέσα στο κατάστημα και να πει,μεγάλε υπάρχει νόμος που ισχύει στην Ελλάδα και λέει υποχρεωτική εγγύηση 2 έτη,αυτό το είδες εσύ κάπου γραμμένο?Μπορεί ο άλλος να μπει στο κατάστημα και να πει αυτό το πράγμα?Η απάντηση δυστυχώς είναι όχι,δε θα πει τίποτα για εγγύηση,θα πει ότι αγόρασα το προϊόν τότε και αφού δεν πέρασαν 2 χρόνια από τη μέρα που το παρέλαβα έχω το δικαίωμα και εσείς την αντίστοιχη υποχρέωση να κάνετε αυτά αυτά κι αυτά,τσιμουδιά δε θα βγάλει για εγγύηση,άλλο το ένα άλλο το άλλο.Και στην τελική,αν το μίνιμουμ ήταν 2 χρόνια από το νόμο θα απαγορεύονταν να αναγράφουν 1 έτος π.χ. η απάντησή μου αναφέρεται στα όσα υποστηρίζει ο φίλος wgibson
wgibson Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2010 @Μalthador "ευλογος" κ "πιθανος" : πλειστα χρησιμοποιουμενες στα νομικα κειμενα... η ''φλου'' διατυπωση εξυπηρετει την διαχρονικοτητα εφαρμογης του νομου και αφηνει την ερμηνεια στα αρμοδια δικαστηρια ωστε να κρινεται κατα περιπτωση η διαφορα μεταξυ πωλητη-πελατη ο ορος ''συγχρονα'' ειναι μαλλον αστοχος... πιστευω οτι εννοει το εξης: δεν μπορω να δωσω εγγυηση 10 ετων σε μια cpu γιατι σε 3 ετη δεν θα ειναι πλεον συγχρονη... αλλο ομως να παρω τωρα μια cpu παλια (αλλα του κουτιου), εκει εχω 2 ετη εγγυηση... @ τσακαλος θεωρω οτι κακαως αναφερονται καποια προιοντα με εγγυηση 1 ετους, βεβαια μπορειτε να κανετε μια καταγγελια στον Συνηγορο του Καταναλωτη και να δειτε αντιδρασεις... ο Αστικος Κωδικας ειναι νομος του Κρατους και εχει εφαρμογη σε αυτες τις περιπτωσεις ... σε χασα λιγο στα μισα του ποστ.....
tsakalos81 Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2010 φίλε wgibson,αν το ξαναδιαβάσεις πιο προσεκτικά θα καταλάβεις τι γράφω,μια χαρά ελληνικά είναι.Τα προϊόντα γράφουν εγγύηση 1 έτους γιατί δεν υπάρχει κανένας νόμος που να το απαγορεύει,τι πιο ξεκάθαρο από αυτό που γράφω?Θεωρώ ότι νομικά άλλο πράγμα ο χρόνος παραγραφής ενός δικαιώματος που απορρέει από μία έννομη σχέση και άλλο η εγγύηση.Πρακτικά,για τον κόσμο που δεν τον ενδιαφέρουν νομικά ζητήματα, νόμος μιλάει για 2ετή παραγραφή δικαιώματος,άρα δεν μπορεί κάποιος να μπει σε κατάστημα και να επικαλείται το ότι θα έπρεπε το προϊόν να αναγράφει 2 χρόνια εγγύηση αντί για 1 γιατί δεν υπάρχει νόμος που να το απαγορεύει.Με λίγα λόγια άποψή μου είναι ότι ,στην περίπτωση αυτή δεν είναι η εγγύηση που τον καλύπτει αλλά το δικαίωμα του που απορρέει από τη σύμβαση της πώλησης,νομίζω είμαι αρκετά ξεκάθαρος,τι να πω?
wgibson Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2010 Τωρα ακριβολογεις! αυτο ακριβως προσπαθω να πω οτι δλδ υπαρχει αλληλοκαλυπτομενη προστασια του αγοραστη. οσο για το "...γιατί δεν υπάρχει νόμος που να το απαγορεύει...'' δεν το ξερω ακριβως να σου πω, μπορει να υφισταται καποια διαταξη...
disqualified Δημοσ. 26 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 26 Σεπτεμβρίου 2010 @disqualified διάβασε καλά αυτή την σελίδα και θα δεις: http://www.efpolis.gr/el/faq-sixnes-erotiseis/826-faq-poliseis-service.html tsakalos o ''νομος'' ειναι οδηγια που ενσωματωθηκε στο ελληνικο Δικαιο με την αλλαγη των αρθρων του Αστικου Κωδικα... αυτο λεμε τοση ωρα. Ο,τι πουθενα δεν μιλαει για εγγυηση 2 χρονων. Το link σου αυτο λεει και οχι το αντιθετο. Οποτε τι ακριβως να καταλαβω...Αν εννοεις κατι αλλο πεσ' το ξεκαθαρα και οχι με links. Δε βγαινει νοημα αλλιως
wgibson Δημοσ. 26 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 26 Σεπτεμβρίου 2010 αντιγραφω απο tsakalos .....Πρακτικά,για τον κόσμο που δεν τον ενδιαφέρουν νομικά ζητήματα, νόμος μιλάει για 2ετή παραγραφή δικαιώματος,άρα δεν μπορεί κάποιος να μπει σε κατάστημα και να επικαλείται το ότι θα έπρεπε το προϊόν να αναγράφει 2 χρόνια εγγύηση αντί για 1 γιατί δεν υπάρχει νόμος που να το απαγορεύει.Με λίγα λόγια άποψή μου είναι ότι ,στην περίπτωση αυτή δεν είναι η εγγύηση που τον καλύπτει αλλά το δικαίωμα του που απορρέει από τη σύμβαση της πώλησης... η συμβαση πωλησης και η συμβαση εγγυησης ειναι δυο διαφορετικα πραγματα απλα παρεχεται διπλη προστασια στον αγοραστη, οντως 2ετης εγγυηση δεν προβλεπεται ρητα ουτε απο την οδηγια μαλλον χαλασμενο τηλεφωνο, απλα ο αγοραστης εχει 2 ετη προστασιας γενικοτερης. Για μενα εχει την ιδια σημασια με την εγγυηση μη πω και παραπανω γιατι εαν παρω καποιο προιον χωρις εγγυηση προστατευομαι απο τον ΑΚ
tsakalos81 Δημοσ. 26 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 26 Σεπτεμβρίου 2010 Για να συνοψίσουμε σε κάτι που νομίζω συμφωνούμε όλοι: 1.Να μην θεωρούμε δεδομένη τη 2ετή εγγύηση όταν αγοράζουμε κάτι μόνο και μόνο επειδή έχει γεμίσει το δίκτυο άρθρα του τύπου (ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ Η 2ΕΤΗΣ ΕΓΓΥΗΣΗ μπλα μπλα) 2.Για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο αν μπορούμε αγοράζουμε προϊόντα με τη μεγαλύτερη δυνατή εγγύηση όπως επισημαίνουν συχνά πολλά παιδιά εδώ στο φόρουμ. 3.Αν υπάρξει κάποια δυσλειτουργία στο προϊόν δεν μπαίνουμε στο κατάστημα σαν μαινόμενοι ταύροι όπως πολύ σωστά είπε και o disqualified,ήρεμοι ζητάμε επισκευή ή αλλαγή ανάλογα το περιστατικό . 4.Αν το κατάστημα αδιαφορήσει θεωρώ καλή επιλογή να πάρει τηλ. στο κατάστημα και να μιλήσει με τον υπεύθυνο κάποιος φίλος ή γνωστός μας δικηγόρος που εκ των πραγμάτων γνωρίζει καλύτερα που να πιέσει,όλο και κάποιον θα έχουμε. 5.Ταυτόχρονα ενημερώνουμε τους αρμόδιες ανεξάρτητες διοικητικές αρχές (προστασία καταναλωτή κατά βάση). 6.Ενημερώνουμε στα φόρουμ,στα blogs και τον υπόλοιπο κόσμο για το περιστατικο και την εξέλιξη του ώστε να μάθει τις επιλογές του και σιγά σιγά να συγκροτήσει μια καταναλωτική συνείδηση που δεν υποτιμάει τον εαυτό του. 7.Και κάτι άσχετο,αν μετανιώσουμε για την αγορά κάποιου προϊόντος για οποιαδήποτε λόγο μπορούμε να το επιστρέψουμε αν δεν κάνω λάθος εντός διαστήματος περίπου ή ακριβώς 10 ημερών (εδώ θα ήθελα τη συνδρομή σας για να το επαληθεύσουμε) Εμένα αυτή είναι συνολικά η άποψή μου αλλά δεν είναι απαραίτητα και η σωστή
wgibson Δημοσ. 26 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 26 Σεπτεμβρίου 2010 3α.ακομα και εαν εχει ληξει η εγγυηση μας πχ 1 ετους εχουμε δικαιωμα να ζητησουμε διορθωση, αντικατασταση, ή υπαναχωρηση.
Ather Δημοσ. 26 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 26 Σεπτεμβρίου 2010 Πάμε στην πηγή: Νόμος 3042/2002 που άλλαξε το άρθρο 554 του αστικού κώδικα " Παραγραφή Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά. " Νόμος 3042/2002 που άλλαξε το Άρθρο 5 του 2251/1994 " ... Η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Ειδικά για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με το χρόνο κατά τον οποίο αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη, αν ο χρόνος αυτός είναι συντομότερος από την πιθανή διάρκεια ζωής τους. "
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.