Προς το περιεχόμενο

Εγγυηση 2 χρονια, ισχυει?


k_dinos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Συγνωμη που ανοιγω το θεμα στις προσφορες, αλλα πιστευω ειναι κατι που αφορα ολους μας.

 

Τον Μαιο του 2009 ειχα αγορασει ενα DVD player απο Κοτσοβολο σε καλη τιμη, το οποιο ομως σταματησε να λειτουργει πριν απο λιγες μερες.

 

Σε επικοινωνια που ειχα με το service, μου ειπαν οτι η εγγυηση ειναι για 1 χρονο μονο.

Τους απαντησα οτι υπαρχει σχετικη οδηγια απο την Ευρωπαικη ενωση για προιοντα τεχνολογιας και οτι η εγγυηση θα επρεπε να ειναι τουλαχιστον 2χρονια.

 

Η απαντηση τους ηταν πως αυτο ειναι απλα μια 'οδηγια΄που δεν υποχρεουνται να ακολουθησουν και οτι τα 2 χρονια ισχυουν για αγορες που αγοραστηκαν μετα το 2010.

Θα παω να τους ζητησω να μου δωσουν και γραπτη την απαντηση αυτη και μετα θα ξεκινησω το κυνηγι μαγισσων.

Απλως θα ηθελα να σιγουρευτω οτι δεν ειμαι ελεφαντας και οτι οντως η εγγυηση ισχυει για 2 χρονια και για προιοντα του 2009.

Εψαξα και για link με τους νομους αλλα δεν βρηκα κατι

http://www.ntemos.gr/keimena/49-eggyhsh.html

  • Απαντ. 58
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

υπαρχουν απαντησεις σε διαφορα θεματα εδω στο φορουμ.

 

Επειδη και τηλεφωνα εχω παρει και σε ΓΓΚΑ και εχω μιλησει με δικηγορο και σε επικοινωνια με αντιπροσωπεια, ο περιφημος αυτος νομος που υποτιθεται οτι εναρμονιζεται με την οδηγια της ΕΕ σε καμια περιπτωση δεν υποχρεωνει κανεναν να δωσει 2 χρονια εγγυησης. Το μονο που λεει οτι τα δικαιωματα σου σε περιπτωση πραγματικου ελαττωματος ή ελλειψης συνομολογημενης ιδιοτητας παραγραφονται μετα απο 2 χρονια κατι το οποιο δεν ερμηνευεται δυδτυχως σε 2 ετη εγγυησης. Πριν πας οργισμενος σε καποιο καταστημα κανε και εσυ τα τηλεφωνα σου σε ΓΓΚΑ ή σε καποιο δικηγορο ωστε να σου ερμηνευσει το νομο και μετα αποφασιζεις τι ακριβως θα διεκδικησεις.

Δημοσ.

Δεν είναι ιδιαίτερα σαφές αυτό που αναφέρει ο νόμος.

Με κάθε επιφύλαξη νομίζω ότι (δυστυχώς) δε μπορείς να θεωρήσεις δεδομένο το δικαίωμά σου για απαίτηση 2ετούς εγγύησης.

Δημοσ.

Ακριβώς το ίδιο έπαθα με το Laptop Acer που έχω και τους είπα ακριβώς αυτό που τους είπες και εσύ και τελικά δέχτηκαν να μου το φτιάξουν.

Μάλιστα όταν πήγα στην αντιπροσωπία και είπα τι συνέβη στη κοπέλα που έκανε τη παραλαβή, κούνησε το κεφάλι ειρωνικά σε στυλ "αυτά κάνουν για να βγάζουν λεφτά".

 

Φίλε, κυνήγησε το όσο μπορέσεις.

 

Έτσι μόνο σίγουρα θα βελτιωθεί κάτι, με προσωπικές ενέργειες από τον καθένα μας.

Αυτοί ποντάρουν στην ασχετοσύνη μας και στην έλλειψη χρόνου.

 

Edit:

Δεν είναι ιδιαίτερα σαφές αυτό που αναφέρει ο νόμος.

Με κάθε επιφύλαξη νομίζω ότι (δυστυχώς) δε μπορείς να θεωρήσεις δεδομένο το δικαίωμά σου για απαίτηση 2ετούς εγγύησης.

Γι' αυτό να προσέχουμε τι αγοράζουμε και πόσο εγγύηση έχουν έστω και αν είναι μικρό το ποσό...

Πάλι με αυτό τον τρόπο θα αυξήσουν τις εγγυήσεις στα προϊόντα.

Δημοσ.

Αυτό με την εγγύηση δεν είναι οδηγία, είναι νόμος. Συνεπώς δεν είναι προαιρετικό.

 

Τώρα το κατά πόσο εφαρμόζεται και πόσο θα δυσκολευτείς να βρεις το δίκιο σου είναι άλλο θέμα. Νομίζω πως αυτοί είναι 'τζάμπα μάγκες΄και όσο τους παίρνει σου λένε ότι δεν ισχύει. Σα στρατηγική θα τους ωφελεί μιας και ο περισσότερος κόσμος θα υποχωρήσει αμέσως. Αν το κυνηγήσεις πιθανότατα δε θα μπουν στη διαδικασία μιας και θα χάσουν σε δικαστήρια, αρνητική δημοσιότητα κτλ.

 

Και γενικά αυτός ο νόμος δεν είναι (μόνο) ελληνικός. Π.χ. η Apple δίνει σε όλα τα προϊόντα της μόνο 1 χρόνο σε όλο τον κόσμο και πως στην Αυστραλία υπάρχει το Statutory guarantee το οποίο δε δίνει συγκεκριμένη διάρκεια αλλά σχετίζει το κόστος/ποιότητα του προϊόντος με την αναμενόμενη περίοδο καλής λειτουργίας. Ξέρω πως σε MacBook Pro με πρόβλημα σοβαρό (κάρτα γραφικών, dvd κτλ) μετά το χρόνο, όσοι το κυνήγησαν κέρδισαν.

 

Ο ελληνικός νόμος είναι ο 3043/2002 που είναι διαθέσιμος εδώ.

 

Δικηγόρος δεν είμαι αλλά διάβασα το πρώτο άρθρο και φαίνεται πώς όντως ελάχιστος χρόνος εγγύησης είναι 2 χρόνια (για τα "κινητά πράγματα", οπότε περιλαμβάνονται και οι υπολογιστές και τα τηλέφωνα και τα dvd). Πιο κάτω δε διάβασα αλλά σε ένα άλλο σάιτ έχει την εξής σύνοψη δικαιωμάτων του καταναλωτή:

 

  1. Η ελάχιστη διάρκεια εγγύησης είναι τα 2 ΧΡΟΝΙΑ. Τελεία και παύλα
  2. Από τον παραπάνω νόμο ΔΕΝ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ τα προϊόντα πληροφορικής ότι κι αν σας λένε στο κατάστημα.
  3. Η εγγύηση ανανεώνεται αυτόματα για ΟΛΗ την διάρκειά της ως προς κάθε ΝΕΟ προϊόν αντικατάστασης ή ως προς κάθε ανταλλακτικό.
  4. Αν ένα νέο προϊόν που χαλάσει προκαλέσει και άλλες ζημιές αξίας άνω των 500 ευρώ , τότε δικαιούστε αποζημίωση.
  5. Στις αγορές του Internet μπορείτε να επιστρέψετε -μέσα στις πρώτες 10 μέρες από την ημερομηνία ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ- ένα προϊόν και να πάρετε τα χρήματα πίσω απλώς και μόνο εάν ΑΛΛΑΞΑΤΕ ΓΝΩΜΗ
  6. Εάν η συσκευασία ενός προϊόντος που έχετε παραγγείλει από το Internet είναι στραπατσαρισμένη τότε ΜΗΝ το παραλάβετε. Μετά ΔΕΝ θα δικαιούστε αντικατάσταση.
  7. Σύμφωνα με τον νόμο 2414/1996 άρθρο 9, οι ΔΕΚΟ (πχ ΟΤΕ) είναι υποχρεωμένες να έχουν ένα χάρτη υποχρεώσεων στον οποίο να αναφέρονται με ακρίβεια τα χρονικά όρια κάθε αίτησης. Οι καθυστερήσεις ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ
  8. Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας πρέπει να μην χρεώνουν τις "χαμένες κλήσεις" (ποιος κοιτάει τον λογαριασμό και θυμάται τι πήρε όμως....)

 

Στο Γερμανό που ρώτησα για το iPhone μου είπαν κατευθείαν 2 χρόνια εγγύηση. Θα είχε ενδιαφέρον να γίνει ένα poll σε κόσμο που το κυνήγησαν το θέμα να δούμε τι γίνεται.

 

Καλή τύχη με το dvd player

Δημοσ.

@besddimo:

Μπορείς να κάνεις quote το σημείο που ο νόμος σου εξασφαλίζει το δικαίωμα διετούς εγγύησης;

Το πραγματικό ελάττωμα έχουμε πει ότι είναι διαφορετικό πράγμα από το γενικό "μου χάλασε ο δίσκος μου".

Δημοσ.

ωραια ειναι να γραφουμε οτι θελουμε παντως, αντε και ολα αυτα ειναι σωστα και το μαγαζι παει να μας κλεψει αλλα απο που και ως που

"Εάν η συσκευασία ενός προϊόντος που έχετε παραγγείλει από το Internet είναι στραπατσαρισμένη τότε ΜΗΝ το παραλάβετε. Μετά ΔΕΝ θα δικαιούστε αντικατάσταση.?????????

δεν λεω να την παραλαβουμε, αλλα αν το κανουμε εχουμε κανονικα εγγυηση προιοντος.

Δημοσ.
ωραια ειναι να γραφουμε οτι θελουμε παντως, αντε και ολα αυτα ειναι σωστα και το μαγαζι παει να μας κλεψει αλλα απο που και ως που

"Εάν η συσκευασία ενός προϊόντος που έχετε παραγγείλει από το Internet είναι στραπατσαρισμένη τότε ΜΗΝ το παραλάβετε. Μετά ΔΕΝ θα δικαιούστε αντικατάσταση.?????????

δεν λεω να την παραλαβουμε, αλλα αν το κανουμε εχουμε κανονικα εγγυηση προιοντος.

Καλά ο καθένας (μπορεί να) γράφει ότι θέλει στους όρους.

Αν είναι πιο συμφέροντες για τον καταναλωτή απ ό,τι οι νόμοι του κράτους, ισχύουν. Αν δεν είναι, τότε απλά δεν ισχύουν.

Δημοσ.

στο αρθρο 3 του νομου μιλαει για εγγυηση προιοντων τεχνολογιας και πουθενα δεν αναφερει εγγυηση 2 ετων, το μονο που λεει ειναι οτι οταν παρεχεται εγγυηση στον καταναλωτη πρεπει να ειναι ευλογη με τη διαρκεια ζωης του προιοντος. Στα προιοντα τεχνολογιας κανει ειδικη μνεια μαλιστα, λεει οτι θα πρεπει να ειναι ευλογη σε σχεση με το χρονο που παραμενουν συγχρονα απο τεχνολογικη αποψη αν ο χρονος αυτος ειναι μικροτερος απο τη διαρκεια ζωης τους.

 

Επαναλαμβανω οτι μπορει ο καθενας να διεκδικησει οτι νομιζει, ειδικα αν πεσει σε ανενημερωτους μπορει να επιτυχει κατι παραπανω. Αν οχι θα πρεπει να ξερει οτι ο νομος δεν αναφερει πουθενα υποχρεωτικη εγγυηση δυο χρονων

Δημοσ.

Και γενικά αυτός ο νόμος δεν είναι (μόνο) ελληνικός. Π.χ. η Apple δίνει σε όλα τα προϊόντα της μόνο 1 χρόνο σε όλο τον κόσμο

Αυτό ξεπερνάει τα όρια της τρέλας!

Και δεν είναι μόνο η Apple. Η SONY με το PS3 το ίδιο.

Δηλαδή ο κατασκευαστής σου δίνει εγγύηση καλής λειτουργίας για ένα χρόνο, τόσο εκτιμά ότι θα αντέξει το προϊόν του?!

 

1)[*]Σύμφωνα με τον νόμο 2414/1996 άρθρο 9, οι ΔΕΚΟ (πχ ΟΤΕ) είναι υποχρεωμένες να έχουν ένα χάρτη υποχρεώσεων στον οποίο να αναφέρονται με ακρίβεια τα χρονικά όρια κάθε αίτησης. Οι καθυστερήσεις ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ

2)[*]Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας πρέπει να μην χρεώνουν τις "χαμένες κλήσεις" (ποιος κοιτάει τον λογαριασμό και θυμάται τι πήρε όμως....)

1) Μπορείς να το εξηγήσεις λίγο αυτό?

2) Αυτό σημαίνει ότι όταν μιλάω στο κινητό για ένα λεπτό και η κλήση διακοπεί, λόγω κακού σήματος, δεν πρέπει να πληρώσω το ένα λεπτό που μίλησα?

 

Στο Γερμανό που ρώτησα για το iPhone μου είπαν κατευθείαν 2 χρόνια εγγύηση. Θα είχε ενδιαφέρον να γίνει ένα poll σε κόσμο που το κυνήγησαν το θέμα να δούμε τι γίνεται.

Τραγικό θα ήταν να έχει ένα χρόνο εγγύηση κινητό αξίας 700 & 800 ευρώ!

Λογικά αναλαμβάνει ο Γερμανός την εγγύηση.

Αν αγοράσω από SystemGraph πάλι δύο χρόνια θα έχω?

Δημοσ.

ίσως είναι λίγο οφτοπικ αλλά μιας και το θέμα έχει να κάνει με εγγύηση ας το ρωτήσω,η εγγύηση που αναφέρει το e-shop ,2 χρόνια αμεσης αντικατάστασης με καινούριο laptop,ισχύει?έχει τύχει να την χρησιμοποιήσει κανείς?

http://www.e-shop.gr/support.phtml#2y

Δημοσ.

 

Συμφωνα με τα παραπανω, ο νομος λεει για ισχυει για περιπτωσεις λόγω πραγματικού ελαττώματος ή ελλείψεως συμφωνηθείσας ιδιότητας.

 

Το οτι απλα ενα DVD player δεν plays (παιζει) τα DVD, δεν θεωρηται ελλειψη συμφωνηθείσας ιδιότητας?

  • Super Moderators
Δημοσ.

η έλλειψη συμφωνηθείσας ιδιότητας φαντάζομαι ότι θα έπρεπε να υπήρχε από την 1η μέρα και να μην ήταν απλώς χαλασμένο αλλά να μην είχε γενικότερα αυτή την ιδιότητα...

Δημοσ.

Eχω συμφωνησει να αγορασω ενα dvd-player το οποιο οφειλει να διαβαζει dvd δισκακια. Το dvd δεν τα παιζει μεσα στο διαστημα της 2ετιας=ελλειψη συμφωνηθεισας ιδιοτητας. end of story. Εκτος βεβαια αν δε λογιζεται ως πραγματικο ελαττωμα, οτι ενα dvd-player δεν παιζει ταινιες dvd. Oποτε παω πασο και το κραταω για ντεκορ..

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...