Mr.Hartnoll Δημοσ. 14 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 14 Σεπτεμβρίου 2010 Εγω παντως που διαβασα μερικα ποστ και σκηνες απο ταινιες δεν προκειται να το δω με τιποτα :S Δες το αλλιώς, πριν γίνει αυτό το φιλμ που εντέχνως πασάρεται σαν ταινία, και θα στο πω απλούστατα: στα πλαίσια της ερωτικής σου διέγερσης επιδίωξες ποτέ να δείς τίποτα που δεν εμπεριείχε αλλά περιοριζόταν σε γραφικότατους βιασμούς, παιδεραστίες, guro ή κάτι ανάλογο ?! Και το ξαναείπα, προσωπικά με ενοχλεί πάρα πολύ η αυθαίρετη και καταχρηστικότατη στράτευση του όρου τέχνης που πολλοί αποφάσισαν πως είναι κτήμα τους Δεν καταλαβαίνω την εμμονή σου να συχνάζεις σε αυτό το συγγεκριμένο και να προσπαθείς να επιβάλλεις ως δεδομένες τις αυθαίρετες απόψεις σου. Μόλις θυμήθηκα ! Πριν μερικά χρόνια ήταν μια ανάλογη συζήτηση για παιδεραστικά (και όχι μόνο) πορνογραφικά γιαπωνέζικα κόμικς και τη σχετική νομοθεσία στις ΗΠΑ, και ο θέμα είχε αρχίσει με έναν Αμερικάνο που είχε συλληφθεί για κατοχή τέτοιων κόμικ. Ο βασικός άξονας "υπεράσπισης" ήταν πως στην ουσία άνθρωποι (και ζώα !) δεν πειράχτηκαν μιας και μιλάμε για κατασκευασμένες εικόνες. Πολύ πιο σωστά, αυτοί που δεν θεωρούσαν πως υπάρχει κάτι μεμπτό, χρησιμοποιούσαν ως πρόσχημα την ελευθερία του λόγου αντί ένα μάτσο αυθαίρετες και ουρανοκατέβατες ανοησίες περί τέχνης. Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι πως άσχετα με το οποιοδήποτε αποτέλεσμα τόσο ο "κάτοχος" όσο και οι διάφοροι "υπερ" ήταν στην ουσία έκθετοι γιατί στην τελική υπερασπιζόντουσαν πολύ διεστραμμένα φετίχ. Γιαυτό πρόσεχε τι λες περί εμμονών.
bluesattack Δημοσ. 14 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 14 Σεπτεμβρίου 2010 Πριν μερικά χρόνια ήταν μια ανάλογη συζήτηση για παιδεραστικά (και όχι μόνο) πορνογραφικά γιαπωνέζικα κόμικς και τη σχετική νομοθεσία στις ΗΠΑ, και ο θέμα είχε αρχίσει με έναν Αμερικάνο που είχε συλληφθεί για κατοχή τέτοιων κόμικ. Ο βασικός άξονας "υπεράσπισης" ήταν πως στην ουσία άνθρωποι (και ζώα !) δεν πειράχτηκαν μιας και μιλάμε για κατασκευασμένες εικόνες. Πολύ πιο σωστά, αυτοί που δεν θεωρούσαν πως υπάρχει κάτι μεμπτό, χρησιμοποιούσαν ως πρόσχημα την ελευθερία του λόγου αντί ένα μάτσο αυθαίρετες και ουρανοκατέβατες ανοησίες περί τέχνης. Eνδιαφερον.Ποια ηταν η αποφαση του δικαστηριου ?
Vintage Jewel Δημοσ. 14 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 14 Σεπτεμβρίου 2010 Δες το αλλιώς, πριν γίνει αυτό το φιλμ που εντέχνως πασάρεται σαν ταινία, και θα στο πω απλούστατα: στα πλαίσια της ερωτικής σου διέγερσης επιδίωξες ποτέ να δείς τίποτα που δεν εμπεριείχε αλλά περιοριζόταν σε γραφικότατους βιασμούς, παιδεραστίες, guro ή κάτι ανάλογο ?! Και το ξαναείπα, προσωπικά με ενοχλεί πάρα πολύ η αυθαίρετη και καταχρηστικότατη στράτευση του όρου τέχνης που πολλοί αποφάσισαν πως είναι κτήμα τους Μόλις θυμήθηκα ! Πριν μερικά χρόνια ήταν μια ανάλογη συζήτηση για παιδεραστικά (και όχι μόνο) πορνογραφικά γιαπωνέζικα κόμικς και τη σχετική νομοθεσία στις ΗΠΑ, και ο θέμα είχε αρχίσει με έναν Αμερικάνο που είχε συλληφθεί για κατοχή τέτοιων κόμικ. Ο βασικός άξονας "υπεράσπισης" ήταν πως στην ουσία άνθρωποι (και ζώα !) δεν πειράχτηκαν μιας και μιλάμε για κατασκευασμένες εικόνες. Πολύ πιο σωστά, αυτοί που δεν θεωρούσαν πως υπάρχει κάτι μεμπτό, χρησιμοποιούσαν ως πρόσχημα την ελευθερία του λόγου αντί ένα μάτσο αυθαίρετες και ουρανοκατέβατες ανοησίες περί τέχνης. Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι πως άσχετα με το οποιοδήποτε αποτέλεσμα τόσο ο "κάτοχος" όσο και οι διάφοροι "υπερ" ήταν στην ουσία έκθετοι γιατί στην τελική υπερασπιζόντουσαν πολύ διεστραμμένα φετίχ. Γιαυτό πρόσεχε τι λες περί εμμονών. Για πες μου και πως σου φανηκε το 9 Songs του Winterbottom για να δω τα γουστα σου πολυ επιφανειακα παω κατω στις ταινιες?
Mr.Hartnoll Δημοσ. 14 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 14 Σεπτεμβρίου 2010 ...για να δω τα γουστα σου πολυ επιφανειακα πανω κατω στις ταινιες? θα σου πω σε κάποια στιγμή, αλλά για ακόμη μια φορά να τονίσω πως σε καμία περίπτωση δεν αντιμετωπίζω το φιλμ σαν ταινία ! Eνδιαφερον.Ποια ηταν η αποφαση του δικαστηριου ? δεν έχω ιδέα και όπως είπα αλλού ήθελα να καταλήξω αλλά.... ο νόμος που καλύπτει το θέμα http://thomas.loc.gov/cgi-bin/bdquery/z?d109:h.r.04472: και άλλη μια υπόθεση που μόλις βρήκα http://www.wired.com/threatlevel/2010/02/obscene-us-manga-collector-jailed-6-months/
mvaggel Δημοσ. 15 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 15 Σεπτεμβρίου 2010 Προφανώς η ταινία δεν απευθύνεται σε όλους. Αν κάποιος σκοπεύει να τη δει, γνωρίζει πάνω κάτω περί τίνος πρόκειται και τι σκηνές υπάρχουν μέσα, αλλά δεν αντέχει πολύ gore ή whatever, καλύτερα να μην τη βάλει καν. Δε ξέρω αν είναι αριστούργημα, απλά καλή ή μέτρια, νιώθω πως πρέπει να τη ξαναδώ για να βγάλω το τελικό συμπέρασμα, αναλύοντας και παρατηρώντας ό,τι έχασα την πρώτη φορά. Σκουπίδι πάντως, δε θα την έλεγα. Όσον αφορά την περιβόητη σκηνή: Σίγουρα σοκάρει τον μέσο θεατή, δε νομίζω να το αρνείται κανείς αυτό. Από 'κει και πέρα, η σκηνή δε δείχνει καθαρά την πράξη, αφήνει μια γενική εικόνα. Κι ο σκηνοθέτης δεν το αφήνει εκεί. Μόλις το βλέπει ο πρωταγωνιστής, αποχωρεί αηδιασμένος. Κατά την άποψη μου, αυτό καθρεφτίζει και την άποψη των συντελεστών γύρω από το θέμα. Το παρουσιάζουν αλλά δεν το επικροτούν, ούτε το θεωρούν φυσιολογικό. Την ίδια ώρα τώρα, ο σκηνοθέτης μέσα στην ταινία (ο ρόλος), αρχίζει το παραλήρημα του περί newborn porn, νέο ρεύμα και πρωτοπορία. Αυτός θα μπορούσε κάλλιστα να συμβολίζει ένα βαρεμένο που νομίζει ότι κάνει τέχνη. Κρίνοντας από τα όσα έγραψαν ορισμένοι εδώ για τον Spasojevic, αυτός ο συμβολισμός θα μπορούσε να αποτελέσει αφορμή για ενδιαφέρουσες απαντήσεις. Όσον αφορά τη βία στην ταινία γενικότερα: Δεν είμαι υπέρ της βίας στην πραγματική ζωή. Ίσως επειδή είμαι "γομάρι" όμως, δύσκολα με ταρακουνά κάτι. Η ταινία έχει να κάνει με έναν πορνοστάρ που δεν εργάζεται πλέον και λόγω χρημάτων, δέχεται να γυρίσει μια υποτιθέμενη καλλιτεχνική ταινία, καταλήγοντας να γυρίζει snuff film με themes παιδοφιλία και νεκροφιλία. Με τέτοιο σενάριο, λογικό μου φαίνεται να υπάρξει βία. Πρώτα απ' όλα, υπάρχει ένα κύκλωμα από πίσω με μαυροντυμένους φουσκωτούς που φοράνε γυαλιά, έχουν τατουάζ και κουβαλάνε όπλα. Υπόκοσμος. Έπειτα, υπάρχουν σκηνές όπου ο πρωταγωνιστής εκφράζει τη δυσαρέσκεια του, όπως όταν βλέπει τη σκηνή με το μωρό. Παράδειγμα, εκεί που γυρίζουν μια σκηνή και μπροστά του κάθεται μια κοπελίτσα. Σε άλλες σκηνές, όπως εκεί που σκοτώνει μία με ένα σπαθί, στην άλλη που απειλεί να κόψει το πέος του με μαχαίρι ή στο τέλος που καταλήγει να γαμάει το παιδί του, είναι ναρκωμένος. Δε ξέρει τι κάνει. Τέλος, κι επειδή ανέφερα την τελική σκηνή του μακελειού, ήταν αναμενόμενη η εξέλιξη. Καταλαβαίνει τι παίζει και προσπαθεί να πάρει εκδίκηση, παλεύοντας παράλληλα για τη ζωή του, τη ζωή της γυναίκας του και του παιδιού του. Όσον αφορά τους -όποιους- συμβολισμούς της ταινίας: Δε μπορώ με σιγουριά να ξεχωρίσω εικόνες και σκηνές που αποτελούν συμβολισμούς, όχι σ' αυτή την ταινία συγκεκριμένα, σε όλες γενικά. Εξάλλου, είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα. Σκεπτόμενος λοιπόν τα όσα έχει πει ο σκηνοθέτης, διέκρινα κάποια σημεία που ίσως να επιδέχονται ανάλυσης: -Τα λαγουδάκια που εμφανίζονται στην ταινία. Ένα που δίνει η πορνοστάρ στον πρωταγωνιστή σαν δώρο για το παιδί του και ένα άλλο, μικρότερο που κρέμεται στον καθρεύτη του αυτοκινήτου με το οποίο μετακινείται σε διάφορες φάσεις ο πρωταγωνιστής. Μπορεί απλά να βρίσκονται εκεί κατά τύχη, μπορεί να είναι κάποιο σήμα της "εταιρίας" που γυρίζει την ταινία, μπορεί να σημαίνουν και κάτι άλλο. -Το "Σπίτι για Εγκαταλελειμμένα και Ορφανά Παιδιά" στο οποίο γίνονται τα γυρίσματα. -Ο τρόπος με τον οποίο γυρίζεται η ταινία. Ο πρωταγωνιστής δε ξέρει τι πρόκειται να συμβεί, έχει ένα ακουστικό και δέχεται εντολές. Όπως ένας πολίτης-πρόβατο. Και παντού υπάρχουν κάμερες. Σα να παρακολουθείται μονίμως η ζωή του. -Το κοριτσάκι που εμφανίζεται συχνά πυκνά στα γυρίσματα και χαμογελάει συνεχώς ή το άλλο ανήλικο κορίτσι που βλέπει ο πρωταγωνιστής στο δρόμο και αρχίζει να την παίζει. Μου θύμισε κάτι από Lilya 4-Ever. -Ο αδερφός του πρωταγωνιστή. Είναι μέσα στο κόλπο, ξέρει τι συμβαίνει, τον κοροϊδεύει και στο τέλος τον πουλάει. Φαίνεται στην αρχή πως έχει θέμα με τη γυναίκα του αδερφού του, λέει πως του λείπει η γυναικεία συντροφιά και πως αμφιβάλλει αν θα έχει ποτέ μια σχέση, ένα γάμο όπως έχει ο αδερφός του και εν τέλει, ζηλεύει. Και γι' αυτό, καταστρέφει τα πάντα. Ίσως ο αληθινός ανώμαλος να είναι αυτός. Πιστεύω πως ο ρόλος του "μπάτσου" δεν είναι τυχαίος. -Τα σχόλια του σκηνοθέτη, στη συζήτηση του με τον Milos. "These movies are mostly made so that those who can't get laid can cum. They're made by butchers who can't tell a camera from a broom." "Sadly, this is no country for real art. Where there is no life, there can't be real art. A real talent will rot here, while maggots are giving press conferences." -Η τελευταία σκηνή, μια μικρή ανατροπή. Ενώ φαίνεται πως όλα έχουν τελειώσει, απλά αρχίζουν. Τελικά ο τρελαμένος σκηνοθέτης ήταν απλά ένα πιόνι, γιατί κάποιος άλλος ήταν από πάνω του και κινούσε τα νήματα. Όλα αυτά μπορεί για κάποιον να είναι βλακείες και συμβολισμοί βγαλμένοι με το τσιγκέλι. Είναι απλά η εντύπωση μου με μια πρώτη ανάγνωση. http://www.youtube.com/watch?v=hXy524p80sY http://www.youtube.com/watch?v=aMTc-lzHWqw Χρήσιμες οι επισημάνσεις σου... αυτό που με έστειλε όμως είναι η παρατήρηση για τα λαγουδάκια. Δεν ξέρω αν σημαίνουν κάτι και τι, αλλά RESPECT στην παρατηρητικότητά σου που τα συνέδεσε!!! Τα περιστατικά που αναφέρεις στο τέλος δε θα με πείραζε να μην ξέρω ότι έχουν συμβεί. Τελικά η πραγματικότητα ξεπερνά και την πιο αρρωστημένη φαντασία μερικές φορές...
marantonis Δημοσ. 15 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 15 Σεπτεμβρίου 2010 Τελικά η πραγματικότητα ξεπερνά και την πιο αρρωστημένη φαντασία μερικές φορές... Στην πραγματικοτητα, τιποτα δεν ειναι πιο σοκαριστικο απο την ιδια τη φυση. Ασχετο (με το πανω), αλλα τον κοβω οτι ο σκηνοθετης ειχε επηρροες -ισως και αρκετες μαλιστα- απο τον Marquis de Sade.
slipknot Δημοσ. 16 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 16 Σεπτεμβρίου 2010 Τα περιστατικά που αναφέρεις στο τέλος δε θα με πείραζε να μην ξέρω ότι έχουν συμβεί. Τελικά η πραγματικότητα ξεπερνά και την πιο αρρωστημένη φαντασία μερικές φορές... Τα videos που postαρα αφορούσαν ένα τμήμα ενός post του runner1, στο οποίο ανέφερε πως δεν έχει ακούσει να γίνονται στην πραγματικότητα όσα συνέβησαν στην ταινία, μεταξύ άλλων και η περιβόητη σκηνή.
Francisco Goya Δημοσ. 16 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 16 Σεπτεμβρίου 2010 Δεν έχω δει την ταινία ακόμα, αλλά σκοπεύω να τη δω. Δεν κατάλαβα γιατί αποσύρθηκε από τις Νύχτες Πρεμιέρας και θεωρώ ότι η εξήγηση "ο δημιουργός πήρε αυτή την απόφαση μετά το σάλο που ξέσπασε" δεν είναι καθόλου πειστική. Αν μη τι άλλο, η απόδοση του τίτλου στα ελληνικά μου φάνηκε έξυπνη. Θεωρώ δε υπερβολή το ότι κατηγορήθηκαν οι εμπνευστές του ελληνικού τίτλου για "ανάρμοστα παιγνιώδη διάθεση" δεδομένου του περιεχομένου της ταινίας.
slipknot Δημοσ. 16 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 16 Σεπτεμβρίου 2010 Δεν έχω δει την ταινία ακόμα, αλλά σκοπεύω να τη δω. Δεν κατάλαβα γιατί αποσύρθηκε από τις Νύχτες Πρεμιέρας και θεωρώ ότι η εξήγηση "ο δημιουργός πήρε αυτή την απόφαση μετά το σάλο που ξέσπασε" δεν είναι καθόλου πειστική. Αν μη τι άλλο, η απόδοση του τίτλου στα ελληνικά μου φάνηκε έξυπνη. Θεωρώ δε υπερβολή το ότι κατηγορήθηκαν οι εμπνευστές του ελληνικού τίτλου για "ανάρμοστα παιγνιώδη διάθεση" δεδομένου του περιεχομένου της ταινίας. Δε γνωρίζω κάτι συγκεκριμένο, αλλά κι εμένα μου φαίνεται πως η δικαιολογία της απόσυρσης μπάζει. Ακούστηκε πως η επιτροπή του φεστιβάλ συμπεριέλαβε την ταινία τελευταία στιγμή στο πρόγραμμα, αφού οι μισοί θέλανε, αλλά οι άλλοι μισοί είχαν ενστάσεις. Κάτι παίζει. Όσο για τον τίτλο, συμφωνώ. Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε άκυρες μεταφράσεις σε τίτλους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η μετάφραση του τίτλου ήταν αν μη τι άλλο έξυπνη και εύστοχη.
mvaggel Δημοσ. 16 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 16 Σεπτεμβρίου 2010 Τα videos που postαρα αφορούσαν ένα τμήμα ενός post του runner1, στο οποίο ανέφερε πως δεν έχει ακούσει να γίνονται στην πραγματικότητα όσα συνέβησαν στην ταινία, μεταξύ άλλων και η περιβόητη σκηνή. Σαφώς... Η "μομφή" δεν ήταν προς σένα που τα ανέφερες. Ήταν για τα ίδια τα γεγονότα ως γεγονότα.
flik Δημοσ. 20 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 20 Σεπτεμβρίου 2010 Να προσθέσω την ταπεινή μου άποψη; Προσωπικά απεχθάνομαι αυτό που είπατε πολλοί εδώ: Το να προκαλείς μόνο και μόνο για να προκαλείς. Έτσι λοιπόν, η σκηνή με το βρέφος, συμφωνείτε οτι δεν χρειαζόταν; Σε τι προσέφερε; Δεν το έβαλε μόνο και μόνο για να προκαλέσει; Ο mvaggel είπε κάτι που γενικά είναι σωστό. Τέτοιες σκηνές δεν σε προκαλούν γιατί λες, "εντάξει μωρέ δε γίνονται". Επειδή όμως γίνεται η συγκεκριμένη, με σοκάρει. Και με σοκάρει χωρίς να αποσκοπεί σε κάτι, στο να εισπράξω την αλληγορία που υποτίθεται πως θέλει να περάσει ο δημιουργός. Υπάρχει ένας θεατής που το εξέλαβε έτσι; Άρα για μένα, αφού έχει βάλει στοιχεία τέτοια μόνο και μόνο για να προκαλέσει, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως κάτι πάνω απο μέτριο, πόσο μάλλον ως αριστούργημα.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.