YiN Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Αυτό ακριβώς Μανουελ. ---------- Προσθήκη στις 13:12 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 13:08 ---------- OK, είναι Έλληνας άρα είναι Τιτανομεγιστοτεράστιος. Έλεος παίδες.Προσωπικά τον θεωρώ πρωτοπόρο αλλά μέχρι εκεί. Άξιος, έξυπνος, μελετητής, με φαντασία κλπ... ...αλλά "μεγάλος" με την έννοια που γνωρίζουμε στην μουσική, δεν είναι. Άλλωστε η μουσική είναι 1 και το αυτό. Επομένως γιατί να μην συγκριθεί ο Ιάννης με τους πραγματικά Μεγάλους της κλασσικής; Κανείς δεν υποστήριξε ότι είναι μεγάλος λόγω εθνικότητας. Και ο Schoenberg "μεγάλος" ήταν ως συνθέτης, που ήταν Γερμανός. Γενικά, ισχυεί αυτό που είπε ο Μανουέλ, και δεν υφίσταται σύγκριση με τους "πραγματικα Μεγάλους" γιατί μιλάμε για διαφορετικά είδη μουσικής. Όπως ακριβώς δεν συγκρίνεις τον Ξαρχάκο με τον Debussy, δεν συγκρίνεις τον Ξενάκη με τον Mozart. Το έργο κάθε συνθέτη κρίνεται βάσει της εποχής του και του βάθους στο οποίο φτάνει. Ο προβληματισμός που έχει φέρει στην επιφάνεια ο Ξενάκης είναι βαθύτατος.
Andreas2 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Μέλος Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 OK, είναι Έλληνας άρα είναι Τιτανομεγιστοτεράστιος. Έλεος παίδες.Προσωπικά τον θεωρώ πρωτοπόρο αλλά μέχρι εκεί. Άξιος, έξυπνος, μελετητής, με φαντασία κλπ... ...αλλά "μεγάλος" με την έννοια που γνωρίζουμε στην μουσική, δεν είναι. Άλλωστε η μουσική είναι 1 και το αυτό. Επομένως γιατί να μην συγκριθεί ο Ιάννης με τους πραγματικά Μεγάλους της κλασσικής; κλασσικοί πρώτο στάδιο π.χ. αν μιλούσαμε για ποδόσφαιρο πελέ,μαραντόνα,μπεστ... δεύτερο στάδιο μεγάλοι... beatles,pink floyd,king crimson,glass,reich,riley μεταξύ δευτέρου και τρίτου aphex twin,brian eno,autechre,steve roach... ο ξενάκης είναι μεταξύ δευτέρου κοντά στα χαμηλά του πρώτου εώς δευτεύρου και τρίτου ας πούμε ο στοκχαουζεν είναι λίγο ποιο κάτω από mozart,bach,wagner,stravinsky... άποψη μου p.s [ame=http://www.youtube.com/watch?v=JAwo7DPUFUM]http://www.youtube.com/watch?v=JAwo7DPUFUM[/ame]
nikoskon Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Παίδες το "Μεγαλείο" είναι διαχρονικό. Δεν μπήκα στην σύγκριση με τους Κλασικούς βάσει είδους μουσικής, αλλά βάσει "Μεγαλείου". Νειώθω πως χαρακτηρίζοντας με ευκολία ως "Σύγχρονους Μεγάλους", συνθέτες/καλλιτέχνες βεληνεκούς Ξενάκη, ρίχνουμε τα στανταρντ μας. Δεν απαξιώνω τον Ξενάκη, αλλά να μην χάνουμε το μέτρο....
YiN Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Μα το ότι κάποιοι έβαλαν τα θεμέλια δεν σημαίνει ότι αυτοί που συνέχισαν να χτίζουν και τα πήγαν ένα βήμα παρά πέρα είναι λιγότερο σημαντικοί. Η εξέλιξη είναι σημαντική σε όλα τα στάδιά της, αλλιώς δεν θα είχαμε δει τίποτε μετα τον Bach,τον Mozart και τον Beethoven.
nikoskon Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Ποιός αρνήθηκε την εξέλιξη; Βρε σεις, μην καταφεύγετε σε κλισέ απαντήσεις. Άλλωστε ουδείς κατηγόρησε τον Ξενάκη...
YiN Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Καθόλου κλισέ. Αυτό που λέω είναι ότι το γεγονός ότι ένας είναι "μεγάλος" δεν σημαίνει ότι κάποιος άλλος δεν είναι.
Andreas2 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Μέλος Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Παίδες το "Μεγαλείο" είναι διαχρονικό.Δεν μπήκα στην σύγκριση με τους Κλασικούς βάσει είδους μουσικής, αλλά βάσει "Μεγαλείου". Νειώθω πως χαρακτηρίζοντας με ευκολία ως "Σύγχρονους Μεγάλους", συνθέτες/καλλιτέχνες βεληνεκούς Ξενάκη, ρίχνουμε τα στανταρντ μας. Δεν απαξιώνω τον Ξενάκη, αλλά να μην χάνουμε το μέτρο.... το ξέρω παίζουν ρόλο και οι εποχές αλλά ο στόκχαουζεν π.χ. μπορείς να πεις έχει τη λεγόμενη μεγαλειότητα τους.Κατά κάποιον τρόπο είναι δημιουργός της ηλεκτρονικής μουσικής αν και τότε δεν ύπηρχε σαν όρος ή σαν είδος,απλά έμπνευσε τους μεταγενέστερους και τον μεταγενέστερο δημιουργό ενώ είναι σαν να είναι αυτός πραγματικός δημιουργός,έμπνευσε πειραματικούς καλλιτέχνες κτλπ...
juno12 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 [ame]http://www.youtube.com/watch?v=yupz5r9jBXc[/ame] τι να λέμε τώρα για ηλεκτρονική μουσική, ambient, trance, psy-trance κλπ. ο άνθρωπος θεμελίωσε ολόκληρες μουσικές σκηνές με 2-3 κομμάτια του.
Επισκέπτης Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 OK, είναι Έλληνας άρα είναι Τιτανομεγιστοτεράστιος. Έλεος παίδες.Προσωπικά τον θεωρώ πρωτοπόρο αλλά μέχρι εκεί. Άξιος, έξυπνος, μελετητής, με φαντασία κλπ... ...αλλά "μεγάλος" με την έννοια που γνωρίζουμε στην μουσική, δεν είναι. Άλλωστε η μουσική είναι 1 και το αυτό. Επομένως γιατί να μην συγκριθεί ο Ιάννης με τους πραγματικά Μεγάλους της κλασσικής; Ποια είναι η έννοια του "μεγάλου" που γνωρίζουμε στη μουσική; Όταν μέσα σε μια 100ετία υπάρχουν αξιόλογα έργα από χιλιάδες συνθέτες και κάποιο καταφέρνει να είναι στην ελίτ (ας πούμε... top-50), αυτό τον κάνει μεγάλο. Δηλαδή πόσο μεγαλύτερος να είσαι; Μόνο οι πρώτοι 5 του 20ου αιώνα χαρακτηρίζονται "μεγάλοι"; Με την εθνικότητά του δεν έχω καταλάβει τι κόλλημα έχεις φάει. Μίλησε κανείς για το ότι είναι Έλληνας; Να πω ότι μιλάγαμε για τον Σκαλκώτα, να το καταλάβω γιατί η μουσική του είναι πολλαπλά σημαντική για τους Έλληνες λόγω των εθνικών στοιχείων που περιέχει, άσχετα αν όλοι παγκοσμίως αναγνωρίζουν ότι πρόκειται για ένα διαμάντι. Προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα να τον συγκρίνω και με μεγάλους κλασικούς. Αλλά οι μεγάλοι κλασικοί, δεν είναι μόνο ο Mozart, ο Haydn και ο Handel. Ας μην πέφτουμε στην Αμερικανιά-παγίδα να ψάχνουμε να βρούμε τον πρώτο και μοναδικό. Όλοι συνεισφέρουν με τον τρόπο τους και η ποιότητά τους είναι σε κάθε περίπτωση μοναδική. Και αν δεν υπήρχαν κάποιοι από αυτούς, δε θα υπήρχαν ούτε οι μεγάλοι με την στενή έννοια του όρου που ορίζεις.
nikoskon Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Βασικά δεν στενεύω κάποια έννοια. Από μόνη της είναι στενή γιατί δυστυχώς(ή ευτυχώς) όλοι όσοι μας αρέσουν δεν βαπτίζονται και "Μεγάλοι".
john2gr Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Σε ένα thread μπήκε η YiN και το έκανε φουτάνα :p. Ρεεεεεεε, stay on topic, δεν μας νοιάζει ο Ξενάκης. Για τον Παπαθανασίου μιλάμε
Επισκέπτης Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Βασικά δεν στενεύω κάποια έννοια.Από μόνη της είναι στενή γιατί δυστυχώς(ή ευτυχώς) όλοι όσοι μας αρέσουν δεν βαπτίζονται και "Μεγάλοι". Ενδιάμεσες καταστάσεις δεν υπάρχουν; Ας αφήσουμε το offtopic όμως, πραγματικά.
Andreas2 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Μέλος Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 http://www.youtube.com/watch?v=yupz5r9jBXc τι να λέμε τώρα για ηλεκτρονική μουσική, ambient, trance, psy-trance κλπ. ο άνθρωπος θεμελίωσε ολόκληρες μουσικές σκηνές με 2-3 κομμάτια του. μη μου μιλάς για trance και psy trance... ambient,ambient house/techno,dark ambient,idm,glitch,drone,synthpop,krautrock,berlin school...δεν λέω ότι τα θεμελίωσε όλα αυτά αλλά ότι αυτά είναι καλά είδη που μοιάζουν αναμεταξύ τους.
juno12 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 μη μου μιλάς για trance και psy trance...ambient,ambient house/techno,dark ambient,idm,glitch,drone,synthpop,krautrock,berlin school...δεν λέω ότι τα θεμελίωσε όλα αυτά αλλά ότι αυτά είναι καλά είδη που μοιάζουν αναμεταξύ τους. το νόημα που θές να καταλήξεις; εξαρτάται επίσης και τί γνωρίζεις από trance και psytrance κι αν έχεις παρακολουθήσει τη σκηνή από την εμφάνισή της μέχρι σήμερα.
Andreas2 Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 Μέλος Δημοσ. 4 Σεπτεμβρίου 2010 το νόημα που θές να καταλήξεις;εξαρτάται επίσης και τί γνωρίζεις από trance και psytrance κι αν έχεις παρακολουθήσει τη σκηνή από την εμφάνισή της μέχρι σήμερα. φίλε απεχθάνομαι φυσικά τα europop trance, αυτά που παίζουν στα clubs, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι βρίσκω την ποιο underground ,να το πω έτσι, trance ,τίποτε ιδιαίτερο.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.