gbras Δημοσ. 17 Αυγούστου 2010 Δημοσ. 17 Αυγούστου 2010 Με την αναμενομενη αφιξη των πρωτων σοβαρων ηλεκτρικων αυτοκινητων ( Mitsubishi iMiev καi toυς κλωνους του απο καποιες εταιριες, Nissan Leaf, κλπ), σκεφτεται κανεις την αγορα ενος τετοιου αυτοκινητου? Υποθετω οι τιμες τους θα παιζουν γυρω στα 30κ €. Δεν θα υπαρχουν ομως τελη κυκλοφοριας και τα εξοδα σηντηρησης θα ειναι πολυ λιγοτερα.
Haldol Δημοσ. 17 Αυγούστου 2010 Δημοσ. 17 Αυγούστου 2010 Τα έξοδα συντήρησης δε θα είναι και τόσο λίγα όσο νομίζεις. Και σου το λέει αυτό πορωμένος οπαδός της ηλεκτροκίνησης. Μπορεί να μην έχει τις αηδίες ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου, έχει όμως τη συστοιχία των μπαταριών. Αυτή έχει ορισμένο χρόνο ζωής που συνήθως δεν ξεπερνάει τα 100,000 χιλιόμετρα. Για να την αλλάξεις θα δώσεις ένα γενναίο ποσό... τόσο που θα μετανιώσεις την ώρα και τη στιγμή που πήρε ηλεκτροκίνητο. Παίζει να πιάσει και το 30% της αξίας του αυτοκινήτου. Έπειτα... δίνεις 30,000€ για να πάρεις ένα αυτοκίνητο περίπου 66PS με αυτονομία περί τα 130 χιλιόμετρα (!). Παίρνεις με λιγότερες από 20,000€ τέλειο αυτοκίνητο και σου μένουν και 10,000€ για βενζίνες, τέλη κυκλοφορίας και τα συναφή. Αν μάλιστα ενδιαφέρεσαι για την κατηγορία του iMiev σε βενζινοκίνητο βρίσκεις με κάτω από 10,000€. Τα εναπομείνοντα 20,000€ τα διαθέτεις στα όσα νομίζεις ότι θα σου βγει οικονομικότερο το ηλεκτρικό. Ούτε τόσο συμφέρον είναι όσο νομίζεις (διότι αγνοείς κυρίως το αρχικό κόστος αγοράς) ούτε τόσο «καλό» (την αυτονομία του δες...) όσο πιστεύεις.
mitsikas Δημοσ. 17 Αυγούστου 2010 Δημοσ. 17 Αυγούστου 2010 1.1 Οταν η αυτονομία τους φτάσει τα 500 χλμ όπως των συμβατικών και η τιμή τους είναι στο 1:1 σε σχέση με τα συμβατικά και όχι στο 2:1 και όταν η φόρτιση τους θα γίνεται σε 1 ώρα και όχι σε 3-4 και όταν υπάρξει δίκτυο άμεσου ανεφοδιασμού τους, πχ μπαταρίες με κοινό πρότυπο για όλες τις μάρκες (φαντάζεστε να είχαμε "βενζίνη τύπου bmw" ή "βενζίνη τύπου toyota" ή "βενζίνη τύπου fiat" κλπ, ... κόλαση και πονοκέφαλος) που θα αλλάζουμε στο "μπαταριάδικο" σαν να λέμε "βενζινάδικο" και θα συνεχίζουμε το ταξίδι και γενικά όταν θα γίνουν πρακτικά και πραγματικά στη χρήση, τότε θα το σκεφτώ πολύ θετικά να αγοράσω ένα. Ως τότε απλά θα τα θαυμάζω για τις καινοτόμες τεχνολογίες τους που θα απολαύσω σε 10-20 χρόνια. 1.2 Επίσης δεν έχω καμία διάθεση να γίνω πειραματόζωο μιας νέας τεχνολογίας που θα αλλάζει κάθε 6 μήνες ή κάθε χρόνο. 2.1 Εν τω μεταξύ αν θέλω να το παίξω οικολόγος ή να το "παίξω οικολόγος" τότε μπορώ άμεσα να πάρω υβριδικό που προς παρών δίνει μια πραγματική λύση 2.2 ή να πάρω σύγχρονο ντίζελ που με φθηνότερη τιμή από το υβριδικό, δίνει ίδιες ή καλύτερες καταναλώσεις. 2.3 Εναλλακτικά μια μοτοσυκλέτα καίει τόσο λίγο όσο κανένα αυτοκίνητο. Και με κόστος απόκτησης και συντήρησης στο μισό ή στο 1/3. 2.4 Ακόμα πιο εναλλακτικά με το ποδήλατο πας παντού μέσα σε μια πόλη. Για έναν στοιχειωδώς γυμνασμένο, αποστάσεις των 10-20 χιλιομέτρων βγαίνουν πολύ άνετα. Συμπεράσματα συνεδρίου, παρατηρήσεις: Είμαστε ακόμα στην αρχή της αρχής μια τεχνολογίας σε νηπιακό επίπεδο που πρέπει να φάει ακόμα πολλά ψωμιά για να μεγαλώσει και να έρθει στην ωριμότητα. Ως τότε ίσως κινητήρες υδρογόνου ή υβριδικοί υδρογόνου/ηλεκτρισμού δώσουν γρηγορότερα λύσεις για τους λόγους που αναφέρθηκαν στο 1.1 Πως το φαντάζομαι το μέλλον; Να έχουμε στην σκεπή ή στην ταράτσα μας μια συσκευή με φωτοβολταϊκά που θα παρέχουν ρεύμα σε μια συσκευή που θα ηλεκτρολύει το νερό για παραγωγή υδρογόνου που στην συνέχεια θα χρησιμοποιούμε για την τροφοδοσία του αυτοκινήτου μας που θα είναι υβριδικό υδρογόνου/ηλεκτρισμού. Επιστημονική φαντασία; Όχι και τόσο. Η τεχνολογία αυτή υπάρχει σήμερα, αλλά όχι για εφαρμογές μεγάλης κλίμακας που χρειαζόμαστε. Όταν υπάρξει η απαραίτητη βελτίωση και ο καθένας μας θα μπορεί να είναι και οικιακός παραγωγός ενέργειας, τότε θα λέμε ότι το μέλλον θα έχει φτάσει. Και άντε γεια πετρέλαιο και άντε γειά άραβες και αμερικάνοι και ρώσοι και άγγλοι γάλλοι παπαγάλοι. Καλημέρα σας.
gbras Δημοσ. 17 Αυγούστου 2010 Μέλος Δημοσ. 17 Αυγούστου 2010 Δεκτα αυτα που λετε αλλα να φερω μερικα πλεονεκτηματα ως αντιλογο. 1. Η αυτονομια των οχηματων που θα ερθουν ειναι αρκετη για μεσα στην πολη η ενα νομο της Ελλαδας. ΟΙ περισσοτεροι εχουμε τουλαχιστον ενα αυτοκινητο οποτε απο αυτην την αποψη γιατι το ενα να μην ειναι ηλεκτρικο. Αλλωστε τα ηλεκτρικα αυτης της γενιας ερχονται να καλυψουν τις αναγκες για μετακινηση σε σχετικα κοντινες αποστασεις εως 50 χιλιομετρα πραγματικα οι οποιες ειναι και το 95% των μετακινησεων μας. 2. Αν το οντως υψηλο αρχικο κοστος του οχηματος συμφερει η οχι εχει να κανει με την χρηση. Καποιος λοιπον που θα το χρησιμοποιει καθε μερα για τις δουλειες του και θα κανει 60 - 100 χιλιομετρα ημερησιως και με τη δεδομενη τιμη της βενζινης που ηδη εχει αγγιξει το 1,70 και θα συνεχισει να ανεβαινει τοτε ισως να μην ειναι ασυμφορο. Ειδικα αν σκεφτουμε τα 0 τελη κυκλοφοριας και την ελαχιστη συντηρηση που χρειαζονται μεχρι να χρειαστει να αλλαχτουν οι μπαταριες. Εμενα παραδειγμα που συνηθως το αυτοκινητο το χρησιμοποιω Σαβατοκυριακο μονο σαφως και δε με συμφερει! 3. Οι τελευταιες απο οτι εχω διαβασει θα εχουν 8 χρονια εγγυηση. Επιπλεον οταν το 2020 καποιος θελησει να τις αλλαξει ειναι αναμενονενο οι σημερινες τιμες να εχουν μειωθει στο μισο για καλυτερες μπαταριες με αρκετα λιγοτερο βαρος και μεγαλυτερη χωρητικοτητα. Οποτε ουτε και σε αυτο το τομεα τα βρισκω τοσο τραγικα τα πραγματα. Το αντιθετο τα αυτοκινητο θα ακολουθησει μια πιο κοντινη πορεια με τους υπολογιστες απο την αποψη οτι ολο και θα βγαινουν αναβαθμισεις ( μπαταριες, software ) οι οποιες θα ειναι φθηνοτερες και καλυτερες λυσεις. 4. Δε θα αναφερω οτι ειναι οικολογικο. θα επισημανω ομως οτι δεν βγαζει καθολου καυσαερια στο χωρο που ζουμε. Κοινος αναπνεουμε καθαρο αερα στην πολη και οχι καυσαερια. Αυτο βεβαια εφοσον τουλαχιστον το 80% των οχηματων ειναι ηλεκτρικα. Αλλα ακομα και το ενα ειναι καλυτερο απο το κανενα. Αυτο εχει ενα επιπλεον οφελος στην τσεπη μας λογω οτι εχουμε λιγοτερα προβληματα υγειας. 5.Θορυβος. Σκεφτειται οσους μενουν κοντα στην εθνικη η σε δρομους με μεγαλη κινηση. Φανταστειτε πως θα ηταν αν ολα τα αυτοκινητα ηταν ηλεκτρικα. Σημαντικα χαμηλοτερος θορυβος. καλυτερη ποιοτητα ζωης γιατι στο κατω κατω μη κοιταμε μονο ποσα λεφτα μενουν στην τσεπη μας. Υπαρχουν και αλλα εξισου σημαντικα πραγματα οπως αυτα που προανεφερα. Για μενα μαλιστα ειναι πιο σημαντικα. 6. Mitsika οσον αφορα το ποδηλατο δε φανταζεσαι ποσο θα θελα να το χρησιμοποιω, αλλα επειδη μενω κοντα στην Αθηνα ( εσυ δε ξερω που μενεις) και γενικα κινουμε στις γυρω περιοχες , για να χρησιμοποιησεις ποδηλατο πρεπει να πιστευεις πολυ στο θεο οτι θα σε προστατεψει. Και εγω δεν ειμαι τοσο θρησκος. Επισης επειδη η Ελλαδα δεν ειναι Ολλανδια για να κανεις αποστασεις με τοσες ανηφορες κατηφορες πρεπει να εισαι παραπανω απο απλα γυμνασμενος. Αυτα!
Haldol Δημοσ. 17 Αυγούστου 2010 Δημοσ. 17 Αυγούστου 2010 Θα σε παροτρύνω να ξανασκεφτείς το οικονομικό του πράγματος... Έστω ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μηδέν έξοδα (κάτι που δεν ισχύει, μιας και το ρεύμα η ΔΕΗ δεν το δίνει τσάμπα). Έστω ότι κάνεις 15,000 χιλιόμετρα το χρόνο (μια γενικά «μέση» τιμή...). Παίρνεις με 14,000€ ένα VW Polo. Υπάρχουν δεκάδες άλλα φθηνότερα (μέχρι και με 8,000€!), αλλά προτιμώ το συγκεκριμένο μιας και αυτό έχω, προτιμώ να μιλάω με ρεαλιστικά νούμερα (καταναλώσεις, κλπ). Με 60€ super αμόλυβδη βγάζεις ~500 χιλιόμετρα (με όχι και τόσο ήρεμη οδήγηση). Αυτό μεταφράζεται σε ~1,800€ ετησίως η βενζίνη. Άλλα 200€ τα τέλη κυκλοφορίας, άλλα 1,000€ τα service του (που ποτέ δε πρόκειται να φτάσει τόσο, αλλά ντάξει). Σύνολο 3,000€ το χρόνο! Τα 16,000€ που περίσσεψαν συνεπώς από την αγορά σου δίνουν με πολύ φουσκωμένα νούμερα 5+ χρόνια μετακινήσεων. Όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι το Polo κοστίζει στο service λες κι είναι Bentley... στην πραγματικότητα ούτε τα μισά δεν είναι το service του. Τώρα βάλε στο παιχνίδι ένα Hyundai i10 των 10,000€ (για να πιάσουμε ίδια κατηγορία) που καίει ένα σκασμό λιγότερα κι έχει εξευτελισμένες τιμές στα service. Δε θα κάνω πάλι υπολογισμούς, αλλά την 7ετία την έχεις χαλαρά.
gbras Δημοσ. 17 Αυγούστου 2010 Μέλος Δημοσ. 17 Αυγούστου 2010 απο την οικονομικη πλευρα οπως τα λες βγαινει ως συμπερασμα οτι στα 8 χρονια ( το λιγοτερο τοσα για να αλλαξεις μπαταριες) το ηλεκτρικο ερχεται το ιδιο ισος και λιγο πιο φθηνο, ακομα και στα 15.000 χιλιομετρα τα οποια δεν ανταποκρινονται και στη μεγιστη καθημερινη χρηση κατι το οποιο ανεφερα παραπανω για το ποτε συμφερει ενα ηλεκτρικο. Αν συμφωνουμε ως εδω τοτε προσθεσε και τα υπολοιπα πλεονεκτηματα που προανεφερα και δες ποιο ειναι το αποτελεσμα. Επισης να τονισω η βενζινη ανεβαινει, το κοστος των μπαταριων κατεβαινει! Πως θα ειναι τα πραγματα σ 5 - 8 χρονια? Αν συνεχισουν ετσι ( που ειναι και το πιο πιθανο) Η βενζινη θα εχει 2,5 - 3 ευρω και οι μπαταριες απο 10.000 ευρω που πανω κατω κοστιζουν σημερα, θα ειναι γυρω στα 5.000.
Haldol Δημοσ. 17 Αυγούστου 2010 Δημοσ. 17 Αυγούστου 2010 Σκοπεύεις να κρατήσεις το αυτοκίνητο για πάνω από 8 χρόνια; Τότε θα αρχίσει να σε συμφέρει, δε θα έχεις κάνει ούτε τότε όμως απόσβεση του επιπλέον κόστους απόκτησης. Θα σου έλεγα να μη πέσεις στην κατηγορία των early-adopters. Τέλεια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, (ιδίως οι ροπές τους! ) η αγορά όμως είναι ανώριμη ακόμα για κάτι τέτοιο. Αν όντως έχεις αποφασίσει για ηλεκτρικό καλό θα ήταν να περιμένεις 2-3 χρόνια ακόμα. Τώρα δεν υπάρχουν αρκετά μοντέλα... και όσα υπάρχουν δεν είναι καλά. Μικρή δύναμη και ακόμα πιο μικρή αυτονομία. Και σε τιμές οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στο τι προσφέρουν. [ame=http://www.youtube.com/watch?v=HvzOdYVw6Pw]http://www.youtube.com/watch?v=HvzOdYVw6Pw[/ame] Εάν διαθέτεις $50,000... εδώ είσαι. Ηλεκτρικό αυτοκίνητο που αξίζει να λέγεται ηλεκτρικό. ΥΓ: Η εταιρεία που βγάζει το Tesla S ετοιμάζει και άλλο μοντέλο στα $30,000. Καλό θα ήταν να περιμένεις either way. Αν θέλεις σώνει και ντε ηλεκτρικό, πάρε Tesla. Δε συγκρίνονται με τις από πάνω αηδίες.
gbras Δημοσ. 17 Αυγούστου 2010 Μέλος Δημοσ. 17 Αυγούστου 2010 Lol. Ειπα να ανοιξω μια συζητηση γιατι με ενδιαφερει το θεμα και ασχολουμαι. Το αυτοκινητο μου το εχω 5 χρονια και επειδη δε το χρησιμοποιω πολυ δεν θα το αλλαξω συντομα. Μαλλον θα παω σε δευτερης γενιας ηλεκτρικο. Το τεσλα οντως ειναι πολυ καλο!
mitsikas Δημοσ. 20 Αυγούστου 2010 Δημοσ. 20 Αυγούστου 2010 Πάμε Φινλανδία; Θα έχει και πρίζες http://ypodomes.com/index.php/news/Φινλανδία:_θέλουν_να_κατασκευάσουν_τον_πρώτο_πράσινο_αυτοκινητόδρομο_στον_κόσμο!/732
mitsikas Δημοσ. 20 Αυγούστου 2010 Δημοσ. 20 Αυγούστου 2010 Πάμε Φινλανδία; Θα έχει και πρίζες http://ypodomes.com/index.php/news/Φινλανδία:_θέλουν_να_κατασκευάσουν_τον_πρώτο_πράσινο_αυτοκινητόδρομο_στον_κόσμο!/732
mitsikas Δημοσ. 21 Αυγούστου 2010 Δημοσ. 21 Αυγούστου 2010 1. Η αυτονομια των οχηματων που θα ερθουν ειναι αρκετη για μεσα στην πολη η ενα νομο της Ελλαδας. ΟΙ περισσοτεροι εχουμε τουλαχιστον ενα αυτοκινητο οποτε απο αυτην την αποψη γιατι το ενα να μην ειναι ηλεκτρικο. Αλλωστε τα ηλεκτρικα αυτης της γενιας ερχονται να καλυψουν τις αναγκες για μετακινηση σε σχετικα κοντινες αποστασεις εως 50 χιλιομετρα πραγματικα οι οποιες ειναι και το 95% των μετακινησεων μας. Κάτι δεν μου κολλάει σ'αυτό που λες. Υποτίθεται ότι ένας ευαισθητοποιημένος σε θέματα περιβάλλοντος και ενέργειας, προσπαθεί να χρησιμοποιήσει τους λιγότερους φυσικούς πόρους που μπορεί ώστε να κάνει την δουλειά του. Φυσικά και ένα αυτοκίνητο είναι πολύ χρήσιμο όταν χρησιμοποιείται σωστά και για το σωστό λόγο. Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί θα πρέπει να έχουμε δεύτερο αυτοκίνητο. Ακόμα και οικογένεια να έχουμε, το ζευγάρι με ένα σωστό προγραμματισμό μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του και με ένα αυτοκίνητο, όπως κάναμε δηλαδή και τις παλαιότερες δεκαετίες και δεν νομίζω να είχαμε χειρότερη ποιότητα ζωής με ένα αυτοκίνητο αντί για δύο. Λιγότερη κίνηση, ευκολότερο παρκινγκ, περισσότερη οικονομία κλπ κλπ. Έτσι λοιπόν όταν μίλησα στο πρώτο μήνυμα μου για αυτονομία μπαταριών που θα φτάνουν τα 500 χλμ και δυνατότητα on the fly αλλαγής τους με κοινό πρότυπο από όλους τους κατασκευαστές, ήταν με το σκεπτικό του πρώτου σου και μοναδικού αυτοκινήτου. Αν τώρα μιλάμε για commuting με δεύτερο μέσο και μάλιστα ηλεκτρικό (οκ το ποδήλατο το διαγράφουμε αφού λόγω κάποιων περιορισμών του δεν κάνει για όλους) πιστεύω ότι από θέμα εξοικονόμησης πάντα φυσικών πόρων και καθημερινής οικονομίας θα ήταν καλύτερο να κοιτάμε μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα. Προσωπικά έχω ξεχωρίσει την αμερικάνικη brammo empulse http://www.brammo.com/empulse/ που θα βγει το 2011 και θα φτάνει τα 160 χλμ αυτονομία. Η τιμή της βέβαια είναι φωτιά ακόμα ($ 14000), αλλά υπάρχουν και φθηνότερες εκδόσεις με μικρότερη αυτονομία. Απλά και πάλι τώρα στην πρώτη γενιά τους τις θεωρώ ασύμφορες στο value for money. Ίσως στην δεύτερη γενιά τους (2015-2020) με μια τιμή καλύτερη, πχ στις $ 10000 και μια καλύτερη αυτονομία, πχ 250-300 χλμ τότε θα μπορούμε να μιλάμε για μια λύση που αξίζει να δούμε.
gbras Δημοσ. 21 Αυγούστου 2010 Μέλος Δημοσ. 21 Αυγούστου 2010 Mitsikas οι μοτοσυκλετες ειναι ενα αλλο θεμα. σιγουρα το πιο οικολογικο ειναι να χρησιμοποιεις μοτοσυκλετα αλλα εγω σε αυτη τη χωρα δε το ρισκαρω. Προτιμω να επιβαρυνω λιγο το περιβαλλον παραπανω και να εχω αυτοκινητο παρα να ρισκαρω να μεινω αναπηρος στην καλυτερη περιπτωση.
Haldol Δημοσ. 21 Αυγούστου 2010 Δημοσ. 21 Αυγούστου 2010 Σε δίτροχο υπάρχουν και οικονομικότερες επιλογές: E-Sport 2010. Κοντά στα 5,000€ αυτή. Ακριβή βέβαια σε σχέση με μια συμβατική, αλλά απείρως πιο προσιτή σε σχέση με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
NT1G Δημοσ. 21 Αυγούστου 2010 Δημοσ. 21 Αυγούστου 2010 Βέβαια το οικολογικό του θέματος αμφισβητείται σε περίπτωση που δεν το φορτίζεις με ρεύμα από απε.
Haldol Δημοσ. 21 Αυγούστου 2010 Δημοσ. 21 Αυγούστου 2010 Καλά μη νομίζεις ότι νοιάζονται και πολλοί για το οικολογικό. Οι μισοί από εμάς κοιτούν τις ροπές και οι άλλοι μισοί το μειωμένο κόστος στη μετακίνηση.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.