Προς το περιεχόμενο

Στον ρυθμό του LPG οι αυτοκινητοβιομηχανίες


alexioualexios

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

lpg_kausimo.jpg

Εν έτη 2010 και φαίνεται ότι οι βιομηχανίες αυτοκινήτων σκέφτηκαν καλά την αυξημένη άνοδο της βενζίνης. Έτσι πρόσθεσαν στην γκάμα τους νέα, "πράσινα" προϊόντα τα οποία εγγυώνται χαμηλές εκπομπές ρύπων, μεγάλη αυτονομία αλλά και οικονομία στον ανεφοδιασμό εφόσον η τιμή του LPG κυμαίνεται σήμερα στα 67cents. Μία τιμή η οποία μπορεί να ανεβάσει πολύ ψηλά στην επιλογή του αγοραστή αυτά τα οχήματα.

 

Ας δούμε πρώτον τι είναι το LPG.

To LPG ίσως να μη το ξέρουμε αλλά στη λέξη υγραέριο, τότε όλοι θα αντιληφθούμε περί τίνος πρόκειται. Το LPG (Liquefied petroleum gas) λοιπόν ή εναλλακτικά GPL, ή LP Gas, ή autogas δεν είναι τίποτα άλλο παρά αέριοι υδρογονάνθρακες και για την ακρίβεια, είναι ένα μείγμα προπανίου (C3H8) και βουτανίου (C4H10), το οποίο σε αρκετές χώρες χρησιμοποιείται ήδη από το 1940 όπως στην Ιταλία. Στην πράξη το υγραέριο είναι ένα εναλλακτικό καύσιμο 109-116 οκτανίων, κάτι που εξαρτάται από την ποσοστιαία αναλογία του προπανίου στο μείγμα, η οποία στην αυτοκίνηση είναι της τάξης του 60%. Τα πολλά οκτάνια όμως δυστυχώς, δεν σημαίνει και περισσότερη ιπποδύναμη. Το LPG έχει μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση ανά 1.000 γρ., αλλά μικρότερη αν το υπολογίσεις ανά όγκο ανά λίτρο, γιατί απλώς έχει μικρότερη πυκνότητα από τη βενζίνη. Στα αυτοκίνητα, ο όγκος είναι αυτός που έχει σημασία, γιατί απλούστατα ο χώρος καύσης δε γεμίζει με το κιλό! Με λίγα λόγια, τα παραπάνω οκτάνια του LPG είναι κρίσιμα και καθοριστικά, όσο πιο πολλή συμπίεση έχει ένας κινητήρας, αφού το LPG είναι δυνατόν να συμπιεστεί ακόμα και σε κινητήρες που λειτουργούν με σχέση 12:1. Επομένως, ένας συμβατικός ατμοσφαιρικός κινητήρας με συμπίεση 9:1 θα αποδίδει λιγότερο σε λειτουργία LPG από ό,τι, για παράδειγμα, ένας κινητήρας άμεσου ψεκασμού, που συνήθως λειτουργεί με μεγαλύτερη αναλογία συμπίεσης, ή σε σχέση με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες, όπου η υπερπλήρωση αντικαθιστά την αυξημένη συμπίεση.

 

screenshot20100801at308.png

 

Πρόσφατα η εταιρεία OPEL παρουσίασε καινούργια μοντέλα, τα οποία εφοδιάζονται με κινητήρες ecoFLEX.

Τα Opel LPG μπορούν να λειτουργούν με βενζίνη ή LPG – η αλλαγή γίνεται αυτόματα, αλλά και μέσω ενός μπουτόν. Επιπλέον του στάνταρ ρεζερβουάρ βενζίνης, τα μοντέλα αυτά φέρουν επίσης ένα ρεζερβουάρ LPG. Αυτό βρίσκεται είτε στην υποδοχή της ρεζέρβας (Corsa, Meriva, Astra station wagon) ή κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου (Zafira), χωρίς να υπονομεύεται καθόλου η επιφάνεια ή ο όγκος του χώρου φόρτωσης.

Η αυτονομία του οχήματος έχει αυξηθεί σημαντικά με το συνδυασμό των δύο ρεζερβουάρ όπως για παράδειγμα, το LPG Astra station wagon μπορεί να διανύσει μέχρι 1300 χλμ. χωρίς ανεφοδιασμό. Ο ανεφοδιασμός του Corsa 1.2 LPG ecoFLEX κοστίζει περίπου 25 ευρώ (42 λίτρα προς 0,59 ευρώ). Με μέση κατανάλωση 8,1 λίτρων LPG, αυτό μεταφράζεται σε κόστος καυσίμου μόλις 4,72 ευρώ ανά 100 χλμ.

Τα νέα μοντέλα Opel LPG:

 

Corsa 1.2 LPG ecoFLEX με 57 kW/78 hp, 127 g/km CO2, από 14.130 ευρώ

Corsa 1.4 LPG ecoFLEX με 64 kW/87 hp, 129 g/km CO2, από 14.780 ευρώ

Meriva 1.4 LPG ecoFLEX με 64 kW/87 hp, 129 g/km CO2, από 17.300 ευρώ

Astra Station Wagon 1.6 LPG ecoFLEX με 82 kW/108 hp, 142 g/km CO2, από 21.700 ευρώ

Zafira 1.8 LPG ecoFLEX με 100 kW/136 hp, 159 g/km CO2, από 23.995 ευρώ

 

 

 

 

Σε αυτόν τον χορό έρχεται τώρα να προστεθεί και η Subaru με νέους κινητήρες βενζίνης - LPG στο Forester το οποίο και διαφημίζει συνεχώς ως διαθέσιμους στην αγορά. Μένει τώρα να δούμε κάποια επίσημη ανακοίνωση για αυτήν την κίνηση αλλά και κάποια δοκιμή των μοντέλων της.

Εν αναμονή λοιπόν.

 

 

Source.png Πηγή: e-club.gr/

Δημοσ.

H Fiat ειναι πρωτοπορος εταιρεια στον τομεα αυτο εχοντας παρουσιασει μοντελα διπλου καυσιμου απο το 2009.

Τα μοντελα panta, grande punto, doblo, και multipla ειναι τα πρωτα τα οι ιταλοι ριξαν στην αγορα με την τεχνολογια αυτη.

Δημοσ.

Αυτά που γράφω εγώ πουλιούνται ήδη στην Ελλάδα. Χθες είδα και μία διαφήμιση της Subaru. Ενώ η Subaru από το 2008 πουλάει στο εξωτερικό κινητήρες με υγραέριο. Στην Ελλάδα δε τους έφερναν όμως... Δε ξέρω γιατί...

:mad:

Δημοσ.

η φίατ έχει με διπλό καύσιμο απο την εποχή του μαρέα..βάλτε στο γούγλη marea bifuel.επίσης η βόλβο έχει βγάλει χρόνια τώρα, η φόρντ, η φολκσβάγκεν κλπ μόνο που αυτά δουλεύουν με φυσικό αέριο και όχι υγραέριο..απλως στην ελλάδα τώρα ανακαλύπτουμε ότι υπάρχουν ντιζελοκίνητα τη στιγμή που στην υπόλοιπη ευρώπη οδηγάνε με αέριο από τα μισά της δεκαετίας του 90

Δημοσ.

Ευτυχως που ανακαλυψαμε τωρα τα ντιζελοκινητα γιατι φανταζεσαι τι θα ειχε γινει αν επιτρεποταν απο παλια η κυκλοφορια τους? Αρκει να δεις τα ταξι τι καυσαερια βγαζουν για να καταλαβεις. Σε αυτα τα opel τωρα ισχυει το ιδιο με τα υπολοιπα δηλαδη πρεπει να ξεκινησει με βενζινη και μετα να αρχισει να καιει το υγραεριο?

Δημοσ.
Ευτυχως που ανακαλυψαμε τωρα τα ντιζελοκινητα γιατι φανταζεσαι τι θα ειχε γινει αν επιτρεποταν απο παλια η κυκλοφορια τους? Αρκει να δεις τα ταξι τι καυσαερια βγαζουν για να καταλαβεις. Σε αυτα τα opel τωρα ισχυει το ιδιο με τα υπολοιπα δηλαδη πρεπει να ξεκινησει με βενζινη και μετα να αρχισει να καιει το υγραεριο?

 

ναι. εκκίνηση με βενζίνη και αλλάζει σε υγραέριο.

Δημοσ.
Αρκει να δεις τα ταξι τι καυσαερια βγαζουν για να καταλαβεις.

 

αυτο δεν λεει κατι για μενα...! τα ταξι συνηθως εχουν 2 ή και 3 διαφορετικους οδηγους, που σημαινει διαφορετικο τροπο οδηγησης του καθενος. επισης, τα περισσοτερα ταξι εχουν (ή αν θελετε ειχαν) κακη συντηρηση σε σχεση με τα χλμ που κανουν! δεν νομιζω οτι μπορεις να συγκρινεις τα ταξι με ενα ιδιοκτητο αυτοκινητο, ειτε ντιζελ, ειτε βενζινα.

επισης, την τελευταια 10ετια, η εξελιξη των ντιζελ ειναι κατακορυφη! δεν εχουν καμια σχεση τα σημερινα πετρελαιοκινητα με αυτα του '80-'90.

 

στο εξωτερικο που το μεγαλυτερο ποσοστο αυτοκινητων ειναι ντιζελ, ειναι κοροιδα?

Δημοσ.
αυτο δεν λεει κατι για μενα...! τα ταξι συνηθως εχουν 2 ή και 3 διαφορετικους οδηγους, που σημαινει διαφορετικο τροπο οδηγησης του καθενος. επισης, τα περισσοτερα ταξι εχουν (ή αν θελετε ειχαν) κακη συντηρηση σε σχεση με τα χλμ που κανουν! δεν νομιζω οτι μπορεις να συγκρινεις τα ταξι με ενα ιδιοκτητο αυτοκινητο, ειτε ντιζελ, ειτε βενζινα.

επισης, την τελευταια 10ετια, η εξελιξη των ντιζελ ειναι κατακορυφη! δεν εχουν καμια σχεση τα σημερινα πετρελαιοκινητα με αυτα του '80-'90.

 

στο εξωτερικο που το μεγαλυτερο ποσοστο αυτοκινητων ειναι ντιζελ, ειναι κοροιδα?

 

 

Στο εξωτερικό σαν αόριστη έννοια που εννοείς; Κάποιο στοιχείο;

Δημοσ.

Φίλε alexioualexios επειδή έχω πέσει με τα μούτρα να ψάχνω το θέμα υγραεριοκίνηση, σχετικά με το ποια από τα μοντέλα που αναφέρεις είναι πράγματι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά θέλω να προσθέσω τα εξής:

 

- Η επίσημη αντιπροσωπεία της Opel δεν τα έχει συμπεριλάβει στην γκάμα της ακόμα, ούτε υπάρχει η παραμικρή αναφορά στο site της (http://www.opel.gr). Φυσικά δεν μπόρεσα να βρω πουθενά επίσημη τιμολόγηση γι αυτές τις εκδόσεις στην Ελλάδα. Έχω στείλει e-mail στην επίσημη αντιπροσωπεία και περιμένω απάντηση (την όποια θα ποστάρω άμεσα). Να σημειωθεί ότι η Opel τα έχει παρουσιάσει ήδη από το 2009.

- Στους εξουσιοδοτημένους αντιπρόσωπους επικρατεί χάος. Ρωτώντας 7 αντιπρόσωπους και διανομείς πήρα 7 διαφορετικές απαντήσεις, Φυσικά συμπεριλαμβάνεται και η απάντηση: δεν βγάζει υγραέριο η Opel, αν θέλεις να στο βάλουμε στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο μας (τον Οκτώβριο και με 2200€, την ίδια τιμή που επιβαρύνει η Opel τις εκδόσεις αυτές, τυχαίο...?). Μόνο ένας μου είπε ότι φέρνει αποκλειστικά όμως το Zafira για το οποίο δεν ενδιαφέρομαι.

 

Ένα άλλο θέμα που πιστεύω έχει την ΑΠΟΛΥΤΗ σημασία στην υγραεριοκίνηση είναι ότι η οικονομία στην τσέπη μας δεν έρχεται από την βελτιωμένη κατανάλωση (μέση 8,1 let/100km είναι προφανώς μπόλικη για 1,2 κινητήρα) αλλά από την περίπου μίση τιμή του υγραερίου στην αγορά σήμερα. Όποτε έρχεται η ερώτηση που είναι δυνατόν να τινάξει την ίδια τσέπη στον αέρα: θα διατηρηθεί η τιμή του LPG σε χαμηλά επίπεδα; (κατ αναλογία με την βενζίνη).

Δυο παράγοντες που είναι δυνατόν να αλλάξουν τα πάντα στην τιμή του LPG:

1) το κράτος να αυξήσει την φορολογία καθώς η μικρή τιμή του LPG σήμερα έρχεται κυρίως λόγω διαφορετικής φορολογικής αντιμετώπισης.

2) οι καλοί μας βενζινάδες να μυριστούν την διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση και οι τιμούλα να πάρει τον ανήφορο και στη λιανική. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι σταθμοί διανομής LPG ακόμα και στην Αθήνα είναι περιορισμένοι (αρκετοί για να μην ξεβολεύεσαι πηγαίνοντας εκδρομή για να γεμίσεις αλλά μάλλον υπερβολικά λίγοι για να συντηρήσουν αυτό που στην Ελλάδα είναι το κορυφαίο ανέκδοτο δυο λέξεων και λέγεται Υγιής Ανταγωνισμός). Η «φήμη» ότι η τιμή του LPG είναι κλειδωμένη ως προς την βενζίνη έως το 201Χ είναι διάχυτη από διάφορες πηγές (μετατροπάδες σε LPG, googling). Όμως από που προκύπτει αυτό; Αν αυτό μπορέσει να απαντηθεί θετικά και υπάρχουν διαθέσιμα εργοστασιακά μοντέλα στην αγορά, προσωπικά αγοράζω αύριο.

 

Τελευταίος ενδοιασμός ίσως είναι το τι γίνεται με τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιεί το κύκλωμα τροφοδοσίας του LPG αποκλειστικά. Η εγγύηση που παρέχεται από την Opel είναι 2 έτη για το σύστημα αυτό. Εάν π.χ. μείνεις από αντλία βενζίνης ξέρεις ότι θα ελαφρύνεις κατά 200-300€ (με καινούρια), τι γίνεται όμως αν μείνεις από αντλία υγραερίου; Έχει λογικό κόστος ή απλά ξεχνάς το υγραέριο;

 

Να σημειωθεί ότι δεν επιχειρηματολογώ ενάντια στην υγραεριοκίνηση. Κυρίως επειδή ενδιαφέρομαι κάνω τον συνήγορο του διάβολου και προσπαθώ να καταλάβω ποια είναι η πραγματική κατάσταση ώστε να μην μας πιάσουν κότσους και πληρώσουμε 2200€ παραπάνω και μετά να πηγαίνουμε κυρίως με βενζίνη.

 

Απλά για την καταγραφή στα πρακτικά να πω πως από πλευράς οικονομίας αξίζει να λοξοκοιτάξει κανείς και στα μικρά diesel (ειδικά τα multijed) αλλά οι 9ης κατηγορίας κάτοικοι Αθηνών & Θεσσαλονίκης (ειδικά Αθήνας) θα πρέπει να έχουν πάντα ένα ανοιχτό εισιτήριο για κάποιο νησιωτικό προορισμό μπας και ψήσουν τους Rangers της ασφάλτου να μην τους πάρουν πινακίδες.

Αυτονόητο ότι για να αξίζει η οποιαδήποτε επένδυση στο αρχικό κόστος αγοράς (+2-3000€) για υγραέριο ή diesel, προαπαιτείται βαριά χρήση του αυτοκινήτου.

 

Ελπίζω να σας κούρασα...

Δημοσ.

πω πω ρε συ Mercurious πράγματι με κούρασες... :P

θα πιω ένα καφέ στην δροσιά και θα το συζητίσουμε το απόγευμα.

 

Πάντως η Subaru διαφημίζει μοντέλα τα οποία δεν υπάρχουν.

Και σκέφτομαι εγώ. Αλλάζει το Forester. Μήπως είναι μια Ελληνική αναβάθμιση για να σπρώξουν το υπάρχον μοντέλο; Δεν είναι κακό μιας και θα έχεις εγγύηση και θα χάσεις του αυτοκινήτου.

Αυτό που με χαλάει είναι ότι αν είναι greek patent δε σε ρωτάνε τι δεξαμενή θες και σου χώνουν μία μικρή. Αν έπαιρνα αυτοκίνητο αύριο και θα είχε τέτοιο σύστημα, θα θυσίαζα χώρο στο χώρο αποσκευών. Για να έχω αυτονομία αλλά και να έχω και ρεζέρβα. Επειδή το κιτ επισκευής δε σου χρειάζεται αν κόψεις κάποιο λάστιχο. Εκεί θα χρειαστείς ρεζέρβα. Έστω και για 10 χλμ. Με πιάνεις σε αυτό έτσι;

Δημοσ.

Συμφωνώ, αν κινείσαι συχνά εκτός πόλης το κιτ επισκευής δεν προσφέρει πρακτικά τίποτα. Όμως όσον αφορά στην αυτονομία με τη μικρή δεξαμενή να έχουμε υπόψη ότι το LPG αποθηκεύεται σε πίεση 5-6bar και όχι σε ατμοσφαιρική όπως η βενζίνη, άρα απαιτεί 5-6 φορές μικρότερο όγκο δεξαμενής για τον ίδιο όγκο καυσίμου. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μικρές δεξαμενές που χωρούν στη ρεζέρβα να δίνουν καλή αυτονομία για κίνηση με LPG. Τώρα για το χώρο αποσκευών αν πάρεις Corsa και βάλεις την μποτίλια πίσω βράστα, προφανώς στο Forester αλλάζει το παραμύθι.

 

Επειδή το θέμα οικονομία στις μετακινήσεις καίει, προφανώς πολλοί σκιντζήδες θα βρουν ευκαιρία και θα κάνουν τις γνωστές Ελληνικές μαϊμουδιές (τοποθέτηση εκ των υστέρων κ.α.) αλλά αργά ή γρήγορα θα στρώσει η κατάσταση μιας και απ'οτι φαίνεται οι κατασκευάστριες εταιρίες το'χουν πάρει ζεστά.

Πάντως επιμένω, όλη η ιστορία για το αν θα συμφέρει ή όχι στο άμεσο μέλλον (1-2 χρόνια) είναι το που θα πάει η τιμή του αερίου. Αν έχετε ακούσει κάτι σχετικά με αυτό ... δώστε στο λαό.

 

Ένα επίσης ενδιαφέρον άρθρο από 4Τ με δοκιμή σε Nissan Qashqai 1.6 (μετατροπή στην Ελλάδα από αντιπροσωπία):

http://www.4t.gr/default.php?pname=Article&cat_id=13&art_id=11442

Δημοσ.
αυτο δεν λεει κατι για μενα...! τα ταξι συνηθως εχουν 2 ή και 3 διαφορετικους οδηγους, που σημαινει διαφορετικο τροπο οδηγησης του καθενος. επισης, τα περισσοτερα ταξι εχουν (ή αν θελετε ειχαν) κακη συντηρηση σε σχεση με τα χλμ που κανουν! δεν νομιζω οτι μπορεις να συγκρινεις τα ταξι με ενα ιδιοκτητο αυτοκινητο, ειτε ντιζελ, ειτε βενζινα.

επισης, την τελευταια 10ετια, η εξελιξη των ντιζελ ειναι κατακορυφη! δεν εχουν καμια σχεση τα σημερινα πετρελαιοκινητα με αυτα του '80-'90.

 

στο εξωτερικο που το μεγαλυτερο ποσοστο αυτοκινητων ειναι ντιζελ, ειναι κοροιδα?

 

Εγω μιλαω για πετρελαιοκινητα τελευταιας δεκαετιας γιατι ετσι και αλλιως δεν υπαρχουν παλιοτερα, αν θυμασαι ειχαν αποσυρθει λογω ολυμπιακων αγωνων. Τα περισσοτερα λοιπον βγαζουν μαυριλα απο πισω. Φυσικα και ειναι αποτελεσμα κακης συντηρησης αλλα μπορεις να μου εγγυηθεις οτι ολοι οσοι παρουν πετρελαιοκινητα θα κανουν σωστη συντηρηση?

 

Το τελευταιο που γραφεις, υποθετω το γραφεις γιατι δεν εχεις ζησει σε πολιτισμενη χωρα ακομα. Οκ το καταλαβαινω. Θα σου πω λοιπον οτι σε αυτες τις χωρες που επιτρεπουν τα ντιζελοκινητα, εχουν και νομους για τις εκπομπες ρυπων που τους εφαρμοζουν.

 

Κοινως λοιπον μεχρι να γινει εδω σοβαρη χωρα, τα ντιζελοκινητα δεν θα υπαρχουν καν οποτε δεν υπαρχει και λογος να ανοιγουμε αυτο το θεμα. Αν ηταν στο χερι μου και δε μπορουσα να αλλαξω τιποτα αλλο σε αυτη τη σκατοχωρα τουλαχιστον θα απαγορευα παντελως το diesel.

Δημοσ.
Εγω μιλαω για πετρελαιοκινητα τελευταιας δεκαετιας γιατι ετσι και αλλιως δεν υπαρχουν παλιοτερα, αν θυμασαι ειχαν αποσυρθει λογω ολυμπιακων αγωνων. Τα περισσοτερα λοιπον βγαζουν μαυριλα απο πισω. Φυσικα και ειναι αποτελεσμα κακης συντηρησης αλλα μπορεις να μου εγγυηθεις οτι ολοι οσοι παρουν πετρελαιοκινητα θα κανουν σωστη συντηρηση?

 

Το τελευταιο που γραφεις, υποθετω το γραφεις γιατι δεν εχεις ζησει σε πολιτισμενη χωρα ακομα. Οκ το καταλαβαινω. Θα σου πω λοιπον οτι σε αυτες τις χωρες που επιτρεπουν τα ντιζελοκινητα, εχουν και νομους για τις εκπομπες ρυπων που τους εφαρμοζουν.

 

Κοινως λοιπον μεχρι να γινει εδω σοβαρη χωρα, τα ντιζελοκινητα δεν θα υπαρχουν καν οποτε δεν υπαρχει και λογος να ανοιγουμε αυτο το θεμα. Αν ηταν στο χερι μου και δε μπορουσα να αλλαξω τιποτα αλλο σε αυτη τη σκατοχωρα τουλαχιστον θα απαγορευα παντελως το diesel.

 

Συμφωνώ και επαυξάνω με την έντονη γραφή. Επίσης στο θέμα συντήρησης εγγυώμαι ότι θα γίνει ακριβώς το αντίθετο επειδή κοστίζει.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...