Προς το περιεχόμενο

CPU στο 100% μπορεί να "μπλοκάρει" την κάρτα ήχου;


Sadako

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Λοιπόν.. Ο υπολογιστής μου είναι σχετικά καινούριος (intel core i7-860 σε μητρική MSI- P55-GD55).. Όπως είναι λογικό (πιο λογικό από την στιγμή που δεν είμαι πια μανιακός gamer), σπάνια είχα φέρει το μηχάνημα στα όρια της CPU του. Ακόμα και encoding που έκανα, πήγαινε την CPU μέχρι 70% περίπου..

 

Τον τελευταίο καιρό λοιπόν, άρχισα να ασχολούμαι με 3D rendering μέσα από 3D Studio Max. Πρώτη φορά είδα την CPU μου να τερματίζει. Εκεί λοιπόν παρατήρησα και κάτι άλλο. Κάνοντας render κάποιες scenes, μετά από λίγο πάω να βάλω μουσική και δεν έχει ήχο. Δεν βγάζει κανένα πρόβλημα στο device manager, είναι σαν να παίζει και να έχει απενεργοποιηθεί το ηχείο.. Το έλεγξα βέβαια αυτό, χωρίς να βλέπω τίποτα μεμπτό..

 

Έχει κάποια λογική αυτό; Μπορεί αν δουλεύει για ώρα στο 100% να "μπλοκάρει" κάποιο άλλο hardware; Μήπως συνδέεται με τις υψηλές θερμοκρασίες που ανεβάζει; (πιάνει κάτι 80άρια, αλλά για αυτό έχω ανοίξει άλλο τόπικ)..

 

Μια φορά μάλιστα που του φόρτωσα μια αρκετά βαριά scene, δούλευε για αρκετή ώρα και μετά είδα πως είναι αποσυντονιστεί η κάρτα δικτύου. Δηλαδή, δεν μπορούσα να μπω καν στο web-interface του ρούτερ (έβγαζε "δεν βρέθηκε η σελίδα")

 

Και στις 2 περιπτώσεις, τα πράγματα επανήλθαν στις κανονικές συνθήκες με ένα restart.

Δημοσ.

Κοίταξε.. Αυτό με το ρούτερ μου το'κανε μια φορά, αλλά ήταν και η μοναδική φορά που επιχείρησα να κάνω render τόσο βαριά scene και δούλευε για αρκετή ώρα στο 100% (με τις ανάλογες υψηλές θερμοκρασίες)..

 

Το άλλο με τον ήχο μου το κάνει αρκετά συχνά. Δεν έχω προβεί σε πειράματα του στυλ να κάνω render μια (ελαφριά) σκηνή και μετά να πάω να δω αν έχει ήχο ή αν χαλάει πχ μετά από 4 ή 5 λεπτά που δουλεύει στο 100%. Αλλά όταν μου συμβαίνει σχεδόν κάθε μέρα και πάντα μετά από συνεχή render (όταν ασχολούμαι δηλαδή με το 3ds max για κάποια ώρα), δυσκολεύομαι να το θεωρήσω τυχαίο..

 

ΥΓ. Έχω windows 7x64..

Δημοσ.

Χμ και εγώ win7 64bit έχω και τερματίζω την cpu συχνά,μια με transcoding μια με το mame και δεν παρατήρησα ποτέ τέτοιο πρόβλημα. Έχεις δοκιμάσει να ενημερώσεις τον driver για την κάρτα ήχου;

Δημοσ.

Όσο "αόρατος" φαίνεται ο ήχος στην οθόνη, άλλο τόσο δύσκολο είναι να αναπαραχθεί.

Φίλε μου, φαντάζομαι έχεις windows Vista/7.

Σε αυτά η Microsoft έχει βάλει ειδικό λογισμικό ώστε ο ήχος να είναι σχεδόν εκτός windows. Θέλω να πώ, ότι οι drivers και τα προγράμματα που κάνουν την δημιουργία του ήχου, λειτουργούν ως εξωτερικά προγράμματα και δεν είναι μέσα στον πυρήνα του λειτουργικού.

Αυτό το έκαναν, γιατί σε περίπτωση που ο driver ήταν μάπα (σχεδόν όλοι είναι..) το σύστημα ανέβαζε 70-80% cpu χωρίς να κάνει τίποτα.

Δοκίμασε χωρίς προγράμματα ανοιχτά, να μιλήσεις στο skype με μικρόφωνο και ηχεία. Πιθανότατα να δεις την cpu ψηλά.

 

Τα λέω όλα αυτά γιατί το αντιμετωπίζετε το θέμα ανάποδα. Το 3dMax χρησιμοποιεί πολλά νήματα για να κάνει render. Η εφαρμογή είναι στο προσκήνιο άρα έχει μεγάλη προτεραιότητα στις διακοπές του επεξεργαστή. Αντίθετα ο ήχος έχει αρκετές απαιτήσεις, αλλά χαμηλή προτεραιότητα γιατί είναι στο παρασκήνιο.

Ο λόγος που τα βλέπεις όλα κολλημένα είναι γιατί δεν προλαβαίνει ο δίσκος/cpu σου να εξυπηρετήσει τους άλλους γιατί το Max και οι μάπα drivers ήχου ζητάν πολλά.

Λύση:

1. Αναβάθμησε τους drivers του ήχου. Ακούγεται χαμηλής προτεραιότητας αλλά δεν είναι καθόλου.

2. Όταν κάνεις render, από τον task-manager χαμήλωσε την προτεραιότητα της διαδικασίας render του max.

 

Ελπίζω να μην σε κούρασα φίλε μου

Δημοσ.

Δοκίμασε πρώτα μέσα από κάποιον task manager να ανεβάσεις το priority στον player που χρησιμοποιείς (ή αν έχει εγγενή ρύθμιση από εκεί). Μετά πάμε στα υπόλοιπα ενδεχόμενα.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...