Προς το περιεχόμενο

Υπερτιμημενες ταινιες


Bspus

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 165
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
  • Members
Δημοσ.

Α, μιας και το θυμήθηκα, υπερεκτιμημένο σκηνοθέτη θεωρώ επίσης και τον Ed Wood

Δημοσ.
αυτο εγινε λογω της διαφημισης. Και το οτι το ξεπερασε δε λεει και τιποτα. Η μια ταινια ειναι του 1997 και η αλλη του 2009. Αρα με το ιδιο κριτηριο ο τιτανικος ειναι σαφως πιο υπερτιμημενος

 

Ειπα οτι μπορεις να το θεωρησεις εσυ υπερτιμημενο για τα κριτηρια σου, αλλα δεν ειναι ο "ορισμος" ουτε και η πιο αντικειμενικη γνωμη.

 

Και φυσικα τα οσκαρ ουδεμια σχεση εχουν με κριτικους κινηματογραφου. Αυτοι που ψηφιζουν ειναι τα μελη της ακαδημιας οποια και να ειναι αυτα

 

Μα το ειπα ολη αυτη η προβολη και διαφημηση καθημερινα, τοσος πολυς λαος ετρεξε να τη δει, εγινε και η πρωτη ταινια ολων των εποχων σε εισπραξεις.Αυτη η ταινια ειναι το μετριο Avatar.Ολη αυτη η βαβουρα για το τπτ ε ειναι ορισμος της υπερτιμησης τι να κανουμε δηλαδη.(και μιλαω τελειως αντικειμενικα πραγμα που εσυ δεν κανεις).Οταν δημιουργεις προσδοκιες και τελικα βγαινεις σκαρτος καποιος σε υπερτιμησε.Δεν ξερω ισως επειδη ειναι προσφατη μου κανει τοσο τρανταχτο παραδειγμα.

 

Απλως ειπα πως εμενα ως θεατη δεν με απασχολουν καθολου τα οσκαρ, αν εσυ καθεσαι και βλεπεις ολες τις βραβευμενες ταινιες διοτι αυτες ειναι και οι καλυτερες δικο σου θεμα.

Δημοσ.

 

Ok όλα αυτά, τα ξέρω, τα θυμάμαι, τα είχα υπόψιν όταν είχα δει την ταινία. Ναι, Σαίξπηρ, Βασιλιάς Ληρ, μπλα μπλα μπλα. Εγώ θυμάμαι πως η εντύπωσή μου ήταν ότι οκ, πολύ καλή ταινία, αλλά μακριά από το απόλυτο και υπέρτατο αριστούργημα που το θεωρούν όλοι. Επειδή όμως δεν είμαι και αγύριστο κεφάλι, θα έχω στο υπόψιν να την ξαναδώ για να μπορέσω να εκφέρω πιο συγκεκριμένη άποψη. Μέχρι τότε εμμένω στο ότι είναι εξοντωτική η διάρκειά της και μου είχε φανεί βαρετή, παρά το σούπερ ντούπερ ουάου νόημά της.

  • Super Moderators
Δημοσ.
Μερικοί το έχετε σκίσει.

 

δεν το έχουμε σκίσει, απλά trollάρουμε :P

Δημοσ.

μιας και αναφέρθηκε ο μέγιστος Kurosawa.

ναι, θεωρώ κι εγώ υπερτιμημένο το Ran, με το σκεπτικό ότι πάρα πολλοί θεωρούν το έργο ανυπέρβλητο αριστούργημα αλλά εγώ το βλέπω ως απλά ένα πολύ καλό κομμάτι της φιλμογραφίας του και δε θα το έβαζα καν στις top 5 ταινίες του.

το άλλο του Kurosawa που θεωρώ υπερτιμημένο είναι σίγουρα το Dersu Uzala. Απλά καλή ταινία που μοιάζει αδύναμη σε σύγκριση με προηγούμενες ή ακόμα και επόμενες δημιουργίες του.

Δημοσ.

Και εγώ θα έλεγα τα "Lord Of The Rings".

 

Όχι ότι ήταν άσχημες ταινίες, αλλά ποτέ δεν κατάλαβα γιατί θεωρούνται αριστουργήματα (εκτός ίσως από το τελευταίο)...

 

Υ.Γ. Ο Kubrick κατά την ταπεινή μου άποψη είναι ο μεγαλύτερος σκηνοθέτης όλων των εποχών!

Δημοσ.
Αλλά πως γίνεται τώρα να μας πείσεις ότι άνθρωποι που μεγαλώσαμε με τις ταινίες τους, άνθρωποι που κατάφεραν τα απίθανα (2001:Space Odyssey), με την ανάλογη χρονική δυσχέρεια(1968) τέτοιοι άνθρωποι θεωρούνται υπερτιμημένοι? Πως γίνεται όταν κάνεις κάτι δικό σου( δηλαδή εφεύρεση ) να είσαι υπερτιμημένος ? Μήπως υπερτιμημένοι είναι οι ακόλουθοί σου?

 

Δεν με ενδιαφέρει να πείσω κανέναν. Κάτι τέτοιο θα ήταν ηλίθιο, πόσο μάλλον όταν στην τέχνη ισχυρό ρόλο παίζει και το προσωπικό γούστο.

 

Ο Ταραντίνο (ξανα)έφερε το neo-noir με το Pulp Fiction και κατάφερε να δέσει άψογα ασυνάρτητες χρονικές περιόδους μεταξυ τους, και γι αυτό άλλωστε βραβεύτηκε(1 απο τους λόγους). Αφού είναι υπερτιμημένος γιάτι κανένας άλλος μετά από αυτόν δεν το κατάφερε τόσο καλα? Πόσο ακόμη, γιατί τόσοι προσπαθούν να τον μιμηθούν? Μήπως γιατί με τις ταινίες του χτυπάει νεύρα?

 

Κατάφερε να δέσει ασυνάρτητες χρονικές περιόδους μεταξύ τους από ταλέντο ή από ανάγκη;

 

Ποιοι είναι αυτοί που μετά από αυτόν δεν τα έχουν καταφέρει τόσο καλά; Υπάρχουν υποτιθέμενοι διάδοχοι του Tarantino; Φυσικά θα προσπαθήσουν να τον μιμηθούν γιατί αυτό το στυλ πουλάει ή επειδή ο Tarantino αποτελεί επιρροή τους. Αυτό όμως δεν λέει κάτι, κι άλλοι σκηνοθέτες έχουν μιμητές. Με τις ταινίες του γίνεται πάντα ντόρος.

 

Πώς γίνεται κάποιος ξεχωριστός , να είναι υπερτιμημένος? ( με βάση πάντα ότι τον κρίνουμε στον τομέα του?)

 

Δεν είναι αρκετά ξεχωριστός.

 

Η με το Reservoir Dogs? Έχεις δει εσύ τόσο καλή ταινία που να μην σου δείχνει την ληστεία για το οποίο γίνεται όλη η ταινία και να σε κάνει να μην θέλεις να τελειώσει? Ποιος άλλος το'χει κάνει αυτό? Ή ποιος δεν το έκανε και δεν έφαγε τα μούτρα του?

 

Δεν είμαι εγκυκλοπαίδεια κινηματογράφου, οι γνώσεις μου είναι πραγματικά λίγες. Είμαι σίγουρος όμως ότι υπάρχουν πολλές ταινίες που σε κρατάνε σε αγωνία κατά τη διάρκεια της ταινίας και στο τέλος σου δείχνουν αυτό που θα έπρεπε να δεις από την αρχή.

 

Δηλαδή να κάνεις κάτι που το έχεις αντιγράψει και να υπερτιμηθείς γι αυτό, τότε να πω εντάξει, δίκαια τον κράζουμε. Αλλά όταν έχεις κάτι τόσο δικό σου στο βιογραφικό σου (π.χ η αναβίωση ή δημιουργία ενός (sub)genre) ε υπερτιμημένος είναι ιεροσυλία να το λες.

 

Δεν κράζω κανέναν, πραγματικά, δεν είναι αυτό το νόημα. Αυτό το κομμάτι όμως μου γύρισε το μάτι. Ο Tarantino δεν έχει αντιγράψει; Που έχει κάνει remake ταινίες ολόκληρες και έτσι όπως το πλάσαρε, ο κόσμος ψάρωνε και νόμιζε ότι ήταν δικές του; Που έχει κλέψει ολόκληρες σκηνές από ταινίες και τις έχει βάλει στις δικές του; Που δε μπορεί να κάνει ένα soundtrack της προκοπής για τις ταινίες του αλλά αγοράζει από εδώ κι από εκεί δικαιώματα για κλασσικά κομμάτια; Ο ίδιος δεν τα κρύβει αυτά.

 

1 πρόσφατη μίμηση Ταραντίνο - KICK ASS 2010 (Matthew Vaughn)

 

Εδώ θα συμφωνήσω εν μέρη, το Kick Ass δεν είχε μόνο στοιχεία Tarantino όμως. Είναι βασισμένο και σε comic άλλωστε.

 

Βέβαια, μπορείς να μου πεις ότι ο καθένας σκηνοθέτης έχει το στυλ του. ΟΚ, σε αυτό. Αλλά, (που και που) κάποιοι πρέπει να τιμούνται για το έργο τους. Και το καλύτερο είναι να τιμήσεις τον πρώτο που πρόσφερε το έργο αυτό.

 

Δεν ήταν ο πρώτος, ο Tarantino σάπιζε βλέποντας ταινίες που άλλοι θα χαρακτήριζαν σκουπιδαριό. Αν δεν ήταν αυτές οι ταινίες και αυτοί οι σκηνοθέτες, ο Tarantino που θα είχε βρει το στυλ του;

 

Για να συνοψίσω, βλέπω Tarantino και τον απολαμβάνω όσο μπορώ και όσο μου το επιτρέπει ο ίδιος. Τον θεωρώ πανέξυπνο, από το πουθενά βρέθηκε να γυρίζει ταινίες και έγινε μεγάλη φίρμα. Μέχρι εκεί όμως. Όλα αυτά για το στυλ και την πρωτοπορία και τα σχετικά δεν με πείθουν.

 

Αυτό που με διασκεδάζει περισσότερο είναι οι λεγόμενοι Tarantinίστικοι διάλογοι, κάτι ασυναρτησίες. Βλέπει ο άλλος, ο δήθεν κριτικός που θα πούλαγε και τη μάνα του για να δουλέψει στην Athens Voice μια ταινία του και λέει "Α, αυτό είναι κλασσικός διάλογος Tarantino". Ε λοιπόν, οι διάλογοι του ΟΟΤ θα χώραγαν άνετα σε μια ταινία του, θα ήταν και ανώτεροι.

 

Μιλας για τον Ματζικ Τζονσον της σκηνοθεσιας ετσι?

Ο ανθρωπος κανει τον Σπαρτακο, καραχολιγουντ επικουρα και κανει Οδυσσεια, σουρεαλ sci fi για γερα μυαλα, θριλεραρα Shining για γερα νευρα και παει λεγοντας. Δεν εχει ξαναγεννηθει σκηνοθετης να κανει τοσο γαματη δουλεια σε τοσα διαφορετικα ειδη

Δηλαδη ενταξει, οκ, αλλο τι σου αρεσει προσωπικα που να λες "κοιτα, εμενα μου αρεσει πολυ ΑΥΤΟ και δεν με ενδιαφερει αν ο ταδε κανει καλα 15 πραγματα εκτος απο αυτο" και αλλο να μην αντιλαμβανεσαι το μεγεθος του σκηνοθετη

 

Ρε παιδάκι μου, ξέρω ότι τεχνικά, ήταν μεγάλος μάστορας. Αυτό το αναγνωρίζω και τον ζηλεύω μπορώ να πω. Έχω διαβάσει και ιστορίες από γυρίσματα, πόσο λιώσιμο μπορούσε να ρίξει για να πάρει το πλάνο που θεωρούσε ιδανικό κλπ. Πέρα από αυτό όμως, οι ταινίες του δεν μου λένε τίποτα. Δεν μου κάνουν αυτό το κλικ που αναφέρει ο topic starter.

 

Shining θριλεράρα αλλά δεν τρόμαξα, ούτε καν κούνησα το φρύδι μου, Dr. Strangelove κωμωδιάρα αλλά δεν γέλασα και πάει λέγοντας.

 

Δεν έκανε σκατά ταινίες, δεν λέω αυτό.

 

Ή μέτριος ο Κιούμπρικ;

 

Δεν τον χαρακτήρισα μέτριο.

Δημοσ.
Και εγώ θα έλεγα τα "Lord Of The Rings".

 

Όχι ότι ήταν άσχημες ταινίες, αλλά ποτέ δεν κατάλαβα γιατί θεωρούνται αριστουργήματα (εκτός ίσως από το τελευταίο)...

 

Θεωρούνται αριστουργήματα γιατί δεν έχει βγει κάτι καλύτερο σε εκείνον τον τομέα. Εχεις δει καλύτερη επικούρα και μάλιστα σε τριλογία? (παίζει και μεγάλη σημασία όταν είναι βασισμένα σε πολυαγαπημένα βιβλία, γι αυτό και το μεγάλο hype)

Όταν βγει -με το καλό- κάτι καλύτερο(Hobbit?), και αν και τότε θεωρούνται τα LOTR ακόμα αριστουργήματα, τότε ναι, μπορείς να τα πεις υπερτιμημένα.

Δημοσ.

Σκιλπνοτ το είχα γράψει και κάπου αλλού και θα το ξαναγράψω και εδώ όμως δεν πειράζει. Επίσης επειδή βλέπω λιγάααακι τα πνεύματα να τσιτώνονται, ότι γράφω το γράφω φιλικά και για να κάνουμε κουβέντα.

 

Ο Κιούμπρικ είναι τιτανοταράστιος σαν ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ. Λες π.χ, το Dr Stranelove ήταν κωμωδία αλλα δεν γέλασες. Ε δεν φταίει ο Κιούμπρικ σε αυτό. Λες ότι στην Λάμψη δεν τρόμαξες. Το πρόβλημα (εφόσον δεν τρόμαξες) είναι ο King όχι ο Κιούμπρικ. (Αν και δεν ξεχνιούνται οι σκηνές με την κάμερα πίσω απο τον μικρό με το ποδήλατο αλλά τέλος πάντων). Θέλω να σου πω, πως ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΑ, όταν έχει πρωτοπορήσει τόσο πολύ κάποιος, που πλέον οι τεχνικές του ''προσπαθούν'' να χρησμιοποιηθούν εκ νέου σε κάποιες ταινίες ε δεν μπορείς να τον αποκαλείς υπερτιμημένο.

 

Επίσης, το ότι γύρισε μια ταινία σαν την Οδύσσεια to 1968 παρακαλώ, κάτι λέει. Sci-Fi του 68 που το βλέπεις σήμερα και έχει να σου πει 100 περισσότερα πράγματα απο τα sci-fi που γυρίζονται σήμερα. (Και πάλι σκηνοθετικά μιλάω έτσι. Για το νοήματα που κρύβει η ταινία όλοι οι ευφημισμοί στον Clarke.)

 

Τέλος και μόνο που είναι Αμερικάνος σκηνοθέτης, χρηματοδοτούμενος απο τον Χόλιγουντ, και ξεφεύγει τόοοοσο πολύ απο τα τετριμμένα νομίζω ότι αξίζει μια θέση στο πάνθεον. Μετρημένους στα δάχτυλα τους έχω τους σκηνοθέτες αυτής της κατηγορίας.

Δημοσ.
Θεωρούνται αριστουργήματα γιατί δεν έχει βγει κάτι καλύτερο σε εκείνον τον τομέα. Εχεις δει καλύτερη επικούρα και μάλιστα σε τριλογία? (παίζει και μεγάλη σημασία όταν είναι βασισμένα σε πολυαγαπημένα βιβλία, γι αυτό και το μεγάλο hype)

Όταν βγει -με το καλό- κάτι καλύτερο(Hobbit?), και αν και τότε θεωρούνται τα LOTR ακόμα αριστουργήματα, τότε ναι, μπορείς να τα πεις υπερτιμημένα.

 

Εδω διαφωνω.:-)

Το αριστουργημα δεν θα πρεπει να εχει και διαρκεια στο χρονο ? Απλως το χαρακτηριζουμε ετσι μεχρι να δωσει απλως τη θεση του σε εναν ισαξιο κατα τη γνωμη μας διαδοχο ?

Δημοσ.

+1 στον Sellers

Εδω διαφωνω.:-)

Το αριστουργημα δεν θα πρεπει να εχει και διαρκεια στο χρονο ? Απλως το χαρακτηριζουμε ετσι μεχρι να δωσει απλως τη θεση του σε εναν ισαξιο κατα τη γνωμη μας διαδοχο ?

 

Ωραία, πες Π.Χ ότι βγαίνει σημερα το The Hobbit και είναι καλύτερο απο όλα τα LOTR μαζί. Και συμφωνούμε όλοι ότι είναι καλύτερο. Ε, τότε αν μου πεις ότι ενώ συμφωνήσαμε ότι το The Hobbit είναι καλύτερο από τα LOTR, αν μου πεις ότι το LOTR είναι ακόμα αριστούργημα, τότε θα σου πω: Λάθος, Μην κολλάς στο παρελθόν, Το Hobbit είναι. Κατά την γνώμη μου, δύσκολα μπορούν να συνυπάρξουν 2 αριστουργήματα ταυτόχρονα, αν υποθέσουμε ότι και οι 2 ταινίες έχουν παρα πολλά κοινά στοιχεία. Τότε, το ένα θα υπερισχύσει του άλλου (αναπόφευκτα) και το "κατώτερο" θα ξεχαστεί γιατί γενικά μας αρέσει να ταξινομούμε τα πράγματα(ταινίες) στο μυαλό μας.

 

Και το καλύτερο θα ήταν να κρίνουμε με βάση τις τωρινές γενιές ταινιών και να μην αρχίσουμε να συγκρίνουμε Π.Χ το Ran με το The Last Samurai..

Δημοσ.
Σκιλπνοτ το είχα γράψει και κάπου αλλού και θα το ξαναγράψω και εδώ όμως δεν πειράζει. Επίσης επειδή βλέπω λιγάααακι τα πνεύματα να τσιτώνονται, ότι γράφω το γράφω φιλικά και για να κάνουμε κουβέντα.

 

Όχι ρε συ καμία σχέση, δεν παρεξηγώ.

 

Ο Κιούμπρικ είναι τιτανοταράστιος σαν ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ. Λες π.χ, το Dr Stranelove ήταν κωμωδία αλλα δεν γέλασες. Ε δεν φταίει ο Κιούμπρικ σε αυτό. Λες ότι στην Λάμψη δεν τρόμαξες. Το πρόβλημα (εφόσον δεν τρόμαξες) είναι ο King όχι ο Κιούμπρικ. (Αν και δεν ξεχνιούνται οι σκηνές με την κάμερα πίσω απο τον μικρό με το ποδήλατο αλλά τέλος πάντων). Θέλω να σου πω, πως ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΑ, όταν έχει πρωτοπορήσει τόσο πολύ κάποιος, που πλέον οι τεχνικές του ''προσπαθούν'' να χρησμιοποιηθούν εκ νέου σε κάποιες ταινίες ε δεν μπορείς να τον αποκαλείς υπερτιμημένο.

 

Προφανώς και είναι, όσον αφορά το τεχνικό μέρος. Αυτό προσπάθησα να πω και πριν και ίσως να έπρεπε να το διατυπώσω καλύτερα από την αρχή. Τον Kubrick τον κρίνω όχι μόνο από τις τεχνικές του, το ταλέντο του και τις γνώσεις του αλλά από αυτό που βλέπω, συνολικά. Ε, οι ταινίες του δεν μου κάνουν κλικ.

 

"Έπαιξε" με πολλά είδη, πράγματι. Και θέλει θάρρος για να το κάνεις αυτό. Άλλοι μένουν στα ίδια, στα σίγουρα. Δεν σημαίνει όμως ότι θα σου "βγει". Για το Dr. Strangelove ας πούμε, αν δεν το έχεις μην γυρνάς κωμωδία. Με αυτό το σκεπτικό, φταίει έστω και λίγο ο Kubrick, πάντα στα πλαίσια της συζήτησης βέβαια. Σιγά μην τον ένοιαζε τι πιστεύει ένας τυχαίος.

 

Ίσως να έπρεπε να χρησιμοποιήσω άλλη λέξη και όχι το "υπερτιμημένος".

 

Τέλος και μόνο που είναι Αμερικάνος σκηνοθέτης, χρηματοδοτούμενος απο τον Χόλιγουντ, και ξεφεύγει τόοοοσο πολύ απο τα τετριμμένα νομίζω ότι αξίζει μια θέση στο πάνθεον. Μετρημένους στα δάχτυλα τους έχω τους σκηνοθέτες αυτής της κατηγορίας.

 

Αυτό είναι πράγματι άξιο αναφοράς. Στο γεγονός αυτό πιστεύω ότι έπαιξε ρόλο και ο χαρακτήρας του.

Δημοσ.
Κατά την γνώμη μου, δύσκολα μπορούν να συνυπάρξουν 2 αριστουργήματα ταυτόχρονα, αν υποθέσουμε ότι και οι 2 ταινίες έχουν παρα πολλά κοινά στοιχεία.

 

Αριστούργημα θα χαρακτήριζα μια ταινία ανεξαρτήτως συγκρίσεως. Δεν είναι ένα status που έρχεται και φεύγει με την "κατάταξη" αλλά από την άλλη ο καθένας με την γνώμη του.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...