Fidelio Δημοσ. 30 Ιουνίου 2010 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2010 Η ανδιοτέλεια είναι χαρακτηριστικό της εξέλιξης μιας κοινωνίας , που βέβαια συνυπάρχει μαζί με άλλα μέσα στον χυλό της εκφρασης/συμπεριφοράς της κοινωνίας αυτής. Βασικά εξυπηρετεί και εξελικτικά , όταν πχ βοηθάς το σύνολο χωρίς άμεσο συμφερον , βοηθάς και εσένα τον ίδιο σε βάθος χρόνου ή κάπως έτσι.
ClouD Δημοσ. 30 Ιουνίου 2010 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2010 Fidelio, μη ξεχνάς ότι αυτό με την ανιδιοτέλεια (ως κάτι καλό) προέκυψε σε μία προσπάθεια ορισμού της ηθικής. Αυτό, για να μη χάνεται η προοπτική όσων γράφω. Από εκεί και πέρα, ο ανιδιοτελής φούρναρης που υπηρετεί τη θρησκεία του χρήματος μπορεί να φτιάχνει μια χαρά σάπιο ψωμί ενώ ο ιδιοτελής φούρναρης που ανέλαβε αυτή τη δουλειά γιατί γουστάρει τη μυρωδιά του ψωμιού (άμεση αισθητική ικανοποίηση) μπορεί να φτιάχνει το καλύτερο ψωμί που έχεις συναντήσει. Ο δεύτερος είναι ένας ιδιοτελής που δεν θα κακοχαρακτηριστεί εύκολα (π.χ. παρτάκιας) ενώ ο πρώτος είναι ένας ανιδιοτελής που αργά ή γρήγορα θα περιθωριοποιηθεί. Αυτά περί δυσφήμισης (από ποιον άραγε; ) της ιδιοτέλειας. Η ανδιοτέλεια είναι χαρακτηριστικό της εξέλιξης μιας κοινωνίας , που βέβαια συνυπάρχει μαζί με άλλα μέσα στον χυλό της εκφρασης/συμπεριφοράς της κοινωνίας αυτής. Βασικά εξυπηρετεί και εξελικτικά , όταν πχ βοηθάς το σύνολο χωρίς άμεσο συμφερον , βοηθάς και εσένα τον ίδιο σε βάθος χρόνου ή κάπως έτσι. Κατ' αρχήν οτιδήποτε έχει εμφανιστεί σε μία κοινωνία μπορείς να πεις ότι χαρακτηρίζει την εξέλιξή της σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Ύστερα, ο άνθρωπος που κάνει μία πράξη που βοηθά το ευρύτερο περιβάλλον του γνωρίζοντας ότι έτσι (είτε σε βάθος χρόνου είτε άμεσα) θα βοηθήθει ο ίδιος δεν είναι ανιδιοτελής.
Fidelio Δημοσ. 30 Ιουνίου 2010 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2010 Η αναδιοτέλεια και η ιδιοτέλεια υπάρχει ταυτόχρονα και εκφράζεται και από το ίδιο το άτομο το οποίο ειναι μέλος μιας ομάδας. Βασικά για τούτο έχουν προσπαθήσει - και δεν ξέρω αν το έχουν καταφέρει - να το συσχετίσουν και με τα γονίδια. Και τα δύο εξυπηρετούν το άτομο + ομάδα κατα περίπτωση. Για μένα τα υπόλοιπα ειναι σημειολογίες. Πόσες φορες στην ζωή μας πχ εχουμε φερθει και εγωιστικά αλλά και αλτρουιστικά , προφανώς σε κάποιους οργανισμούς η ζυγαριά παίζει περισσότερο στο ένα ή το άλλο ανάλογα την προδιάθεσή τους plus τις επιρροές του περιβάλλοντος , φαντάζομαι.
@@sos@@ Δημοσ. 30 Ιουνίου 2010 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2010 ...πρόσεξε τί θ' απαντήσεις Κακό είναι, όταν κατ' αρχάς πάνε να σε βγάλουν κάτι που μπορεί να μην είσαι. Κακό επίσης είναι αναφορικά με τις διαθέσεις των. Και σίγουρα κακό είναι όταν ο συγκεκριμένος όρος χρησιμοποιείται με συγκεκριμένη βαρύτητα κάτω από τις συνθήκες που ξέρουμε. Για να μην πω τίποτα πιο βαρύ σαν παράδειγμα, καλό είναι να σε αποκαλέσει κάποιος γκόμενα (ξέρεις καλά πως η διάθεσή του είναι στις περισσότερες περιπτώσεις μειωτική και όχι κολακευτική και πιθανώς δεν σου ταιριάζει κι όλα); M' άλλα λόγια άλλο "να σε λένε" αναρχοκομμούνι, άλλο να σε λένε αριστερό, επαναστατημένο, αντιεξουσιαστικό, κτλ, κι άλλο φυσικά κάποιος δικός σου να σε λέει "αναρχοκομμουνιστάκι μου εσύ!".
@@sos@@ Δημοσ. 30 Ιουνίου 2010 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2010 Ένα +1 αρκούσε ρε πιτσουνάκι....εμ είδες που δεν το'πιασες ωρέ διάολε...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.