Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Φίλιππε αν κάποιος έχει τόσο μεράκι γιατί δεν άνοιγε τα στραβά του να περάσει πχ στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και όχι στο ΤΕΙ άνω Τραχανοπλαγιάς;

 

Η δίκη μου εμπειρία, μου έχει δείξει πως η διαφορά ανάμεσα σε απόφοιτους ΑΕΙ και ΤΕΙ είναι χαώδης. Εξαιρέσεις θα υπάρχουν σίγουρα αλλά παραμένουν εξαιρέσεις.

 

android.png

 

Και ποιός είπε οτι όσοι δεν εισάγονται σε ΑΕΙ αλλά σε ΤΕΙ δεν άνοιξαν τα στραβά τους ? Εγώ διάβαζα 7-8 ώρες την μέρα και χωρίς φροντηστήρια και ιδιαίτερα και με όλη αυτή την προσπάθεια έφερα λίγο πάνω από την βάση και πέρασα σε ένα ΤΕΙ. Και αν δεν διάβαζα τόσο πολύ όχι λίγο από την βάση αλλά ούτε 6 δεν θα έγραφα. Δεν ισχύει λοιπόν οτι όσοι πέρασαν σε ΤΕΙ ή γενικά κάπου χαμηλότερα από εκεί που ήθελαν δεν διάβασαν.

 

ας ερθει καποιος αποφοιτος του ΤΕΙ και ας εξεταστει στα ιδια θεματα με εμενα και αποδειχτει οτι ειναι καλυτερος και τοτε να μου παρει την δουλεια !!! αλλα οχι και @@πανα επειδη μας σκιζουν 5 χρονια σε μαθηματα και υλες τεραστιες και να θελουν οι αποφοιτοι ΤΕΙ να εχουμε τα ιδια δικαιωματα !!!!

 

Καταρχήν δεν απαιτεί κανένας να έχουν ίδια δικαιώματα τα ΤΕΙ με τα ΑΕΙ. Όμως αυτό που επιδιώκουν τα επαγγελματικα επιμελητήρια είναι να αποκλείσουν όσο ποιο πολύ γίνετε τους αποφοίτους ΤΕΙ από το αντικείμενο που σπούδασαν και αυτό πρέπει να σταματήσει. Δεν είναι δυνατόν να μην μπορώ να κάνω και να υπογράψω μια απλή μελέτη φωτοβολταϊκού συστήματος και ο μηχανολόγος μηχανικός του πολυτεχνείου να έχει δικαιώματα ηλεκτρολόγου και ο ηλεκτρολόγος του μηχανολόγου και αυτές οι 2 ειδικότητες συνολικά να έχουν δικαιώματα 6-7 διαφορετικών τμημάτων ΤΕΙ, ενώ ο απόφοιτος του κάθε τμήματος του ΤΕΙ ούτε καν απεριόριστος στο αντικείμενο της ειδικότητάς του να μην είναι.

  • Απαντ. 210
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Εγω ξερω οτι πριν μπεις σε μια σχολη κοιταζεις τα επαγγελματικα δικαιωματα που εχεις και το ψαχνεις και δεν μπαινεις απλα και μονο για να σπουδασεις κατι !!!! Εχω βαρεθει να ακουω ατομα να γκρινιαζουν για αυτο το λογο !!!! Πριν μπεις στην σχολη σου δεν ηξερες τι εχεις να αντιμετωπισεις οταν θα βγεις στην αγορα εργασιας??? δεν ρωτησες ??? Γιατι ακουω τα ιδια απο ολους τους αποφοιτους ΤΕΙ??

Εν ολιγοις τωρα με την απελευθερωση του επαγγελματος θα ειμαστε ουσιαστικα ολοι ευχαριστημενοι στο κατω κατω ο καθενας με τα εφοδια του !! σε ενα καπιταλιστικο συστημα ο καλυτερος κερδιζει ...

Οσο για αυτο το μπερδεμα των επαγγελματικων δικαιωματων με βρισκεις απολυτως συμφωνη αλλα συμφωνα με τις παραπανω γνωμες ο καθενας μπορει να κανει τα παντα αν ψαχτει λιγο !!!!

Δημοσ.

( στο μεταξυ σκεψου λιγο αν θα επαιρνες εναν πολιτικο μηχανικο για να σου φτιαξει το σπιτι ή ενα πολιτικο δομικων εργων απο ενα τει σερρων ας πουμε ... δεν θελω απαντηση νομιζω την ξερεις ο ιδιος )

 

Aδιανόητο επιχείρημα...Ελληνικότατο μέχρι αηδίας.

 

Το σπίτι αρχικά,θα σου το "φτιάξει" ο οικοδόμος, και κανένας πολ/μηχ ειτε πολυτεχνίτης,είτε τειτζής. Πάει αυτό. Το πολύ πολύ να κάνουν την επίβλεψη, για την οποία πληρώνονται,αλλά σπανίω κάνουν.

Οι άνωθεν λοιπόν θα σου εκπονήσουν τις μελέτες για την Ο.Α. Πράγματα τυφλοσούρτες τα οποία τα "δίνουν" σε μεγαλύτερα γραφεία και τα παίρνουν έτοιμα.Ετσι ο Χ πολ/μηχ, είτε αει είτε τει ουσιαστικά είναι ένας μεσάζοντας!. Και αν εκεί που φοιτείς, αγαπητέ μου φίλε,σου πουλάνε τόσο παπά, πως τα στατικά ενός...σπιτιού είναι καμμιά επιστήμη του ΜΙΤ, είσαι βαθύτατα γελασμένος.

Η επαγγελματική μου εμπειρία,έχει αποδείξει, (αν εξαιρέσουμε τα επιλεκτικά επαγγελματικά δικαιώματα) πως ο καλός επαγγελματίας,στη περίπτωση μας μηχανικός, απο όπου και αν προέρχεται, αν έχει τα απαραίτητα εφόδια δεν έχει σε τίποτε να ζηλέψει απο τον άλλον.

Και επίσης, να σου τονίσω,πως στη πράξη, στην αγορά εργασίας, οι γνώσεις διαφέρουν κατά πολύ απο αυτά που μαθαίνει ο καθένας στη σχολή του. Ανοίξτε τα μάτια σας και να κοιτάτε σφαιρικά.

Οσο για αυτό περί επαγγελματικών δικαιωμάτων που αναφέρθηκε παραπάνω...Δε νομίζω πως όλοι τα 17-18παρά τους, ψάχναν κάτι τόσο πολύ...Εκτός και αν απατώμαι και ήμουν προσωπικά κι εγώ μαζί απο τους πολλούς -> "μα πρίν πάς να σπουδάσεις δεν ήξερες τι επαγγελματικά δικαιώματα θα έχεις;;;".

Μη κρυβόμαστε πίσω απο το δάχτυλο μας.

 

Υ.Γ. αμάν κι αυτή η γαργάρα με Χαρβαρντ και παρεμφερή! Οπως οι περισσότεροι γνωρίζουν, ακόμη και τα καλύτερα πανεπιστήμια του εξωτερικού δέχονται φοιτητές με το καθ'ολα νόμιμο σύστημα της δωρεάς. (μιας και δεν ειναι οπως εδώ δημόσια).

Συνεπώς,παίρνουν κάποια άτομα του χρόνο που σίγουρα δεν αξίζουν να βρίσκονται εκει, απλά επειδή οικογενεικά το χρήμα δωρίζεται άφθονο παίρνουν ένα τίτλο.

Αρα μην τα βάζετε όλα στο ίδιο τσουκάλι.

Φυσικά αυτό που αναφέρω ειναι μηδαμινό ποσοστό,απλά το αναφέρω για τη κουβέντα.Γενικότερα το επίπεδο είναι αλλού.

Δημοσ.

@saya

Δεν έγραψα ότι καθένας διαβάζει ό,τι θέλει. Μίλησα για πολύ συγκεκριμένα πράγματα της επιστήμης που σπουδάζει κάποιος. Κάποιος που σπουδάζει ιστορία (που δεν έχει εργαστήρια και κλινικές) μπορεί να παρακολουθήσει μέσω ίντερνετ τις διαλέξεις ιστορίας του Χάρβαρντ και να μελετήσει τα βιβλία που διαβάζει ο φοιτητής του Χάρβαρντ. Ο έξυπνος Έλληνας φοιτητής ιστορίας λοιπόν, που δεν πάει στο Χάρβαρντ γιατί του λείπουν τα 150 χιλιάδες ευρώ που χρειάζονται, μπορείνα γίνει ισάξιος του αποφοίτου του Χάρβαρντ, γιατί θα έχει ακούσει τις ίδιες διαλέξεις και θα έχει διαβάσει την ίδια ύλη. Αν θέλει φυσικά, ενώ ο φοιτητής του Χάρβαρντ είναι υποχρεωμένος. Και εκεί τόνισα ότι βρίσκεται η διαφορά. Εγώ δηλαδή που κατέβασα και παρακολούθησα 3 εξάμηνα διαλέξεων στην βιοστατιστική από κορυφαία αμερικάνικα πανεπιστήμια, γιατί να ξέρω χειρότερη βιοστατιστική από τον τάδε Αμερικανό απόφοιτο;

 

@chill

Αυτό που λες έχει λογική, αλλά δεν είναι απόλυτο. Θα συμφωνήσω για τους μέσους όρους, αλλά γενικά στη ζωή δεν καταλαβαίνουμε τι σημαίνει μέσος όρος. Οι Ολλανδοί είναι πιο ψηλοί από τους Έλληνες, μετρημένα. Αν όμως λες ότι κάθε Ολλανδός είναι ψηλότερος από κάθε Έλληνα είσαι καταφανώς λάθος. Δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι τις ίδιες συνθήκες στη ζωή. Άλλος φορτσάρει στα 17 του, περνάει σε καλό ΑΕΙ και μετά τα ξύνει ή κάτι πάει στραβά στη ζωή του κι άλλος είναι μέτριος στα 17 και μετά σκίζεται και προοδεύει.

Δημοσ.

Μια τέτοια συζήτηση δεν έχει κανένα νόημα πλέον τον 21ο αιώνα. Το θέμα που θα έπρεπε να σας απασχολεί δεν είναι ΑΕΙ vs ΤΕΙ, αλλά Ελληνική παιδεία vs Ξένη, Ελληνική επιχειρηματικότητα, ελληνικοί θεσμοί κτλ.

Το μόνο μέρος που μετρούσε το ΑΕΙ/ΤΕΙ ήταν το Δημόσιο...και αυτό πάπαλα. Άσε που κάτι ΤΕΕ κτλ είχαν κάνει τα λόμπυ τους για να αλωνίζουν τα δημόσια έργα. Anyway, για να μιλήσουμε πρακτικά. Τα τελευταία 2 χρόνια έχω πάει σε καμια 30αριά συνεντεύξεις. Στις 25 δεν είχε σχολιαστεί καν το πτυχίο/μεταπτυχιακό μου. Στις άλλες 5 σχολιάστηκαν 3 λεπτά και μετά μπήκαμ στο ζουμί. ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ, και ΤΙ ΕΜΠΕΙΡΙΑ έχεις.

 

Δυστυχώς προς το παρόν ΟΥΤΕ τα ΑΕΙ, ΟΥΤΕ τα ΤΕΙ δίνουν τα στοιχειώδη εργαλεία που να είναι άμεσα εφαρμόσιμα στην αγορά εργασίας. Οι απόφοιτοι σήμερα απλά έχουν μια θεωρητική βάση, τίποτα περισσότερο.

Δημοσ.

Εγω ξερω οτι πριν μπεις σε μια σχολη κοιταζεις τα επαγγελματικα δικαιωματα που εχεις και το ψαχνεις και δεν μπαινεις απλα και μονο για να σπουδασεις κατι !!!! Εχω βαρεθει να ακουω ατομα να γκρινιαζουν για αυτο το λογο !!!! Πριν μπεις στην σχολη σου δεν ηξερες τι εχεις να αντιμετωπισεις οταν θα βγεις στην αγορα εργασιας??? δεν ρωτησες ??? Γιατι ακουω τα ιδια απο ολους τους αποφοιτους ΤΕΙ??

Εν ολιγοις τωρα με την απελευθερωση του επαγγελματος θα ειμαστε ουσιαστικα ολοι ευχαριστημενοι στο κατω κατω ο καθενας με τα εφοδια του !! σε ενα καπιταλιστικο συστημα ο καλυτερος κερδιζει ...

Οσο για αυτο το μπερδεμα των επαγγελματικων δικαιωματων με βρισκεις απολυτως συμφωνη αλλα συμφωνα με τις παραπανω γνωμες ο καθενας μπορει να κανει τα παντα αν ψαχτει λιγο !!!!

 

Σαφώς και κοιτάνε τα επαγγελματικά δικαιώματα πρίν δηλώσουν μια σχολή. Αλλά όταν είσαι ακόμα μαθητής/μαθήτρια και ψάχνεσε για καμιά 30αριά σχολές που θα δηλώσεις στο μηχανογραφικό και λίγες λέω, δεν μπορείς να γνωρίζεις με απόλυτη λεπτομέρια τι παίζει στα επαγγελματικά δικαιώματα της κάθε σχολής που θα δηλώσεις. Είναι αυτονόητο για τον κάθε υποψήφιο σε ΤΕΙ οτι γενικά σε ένα ΑΕΙ συναφούς αντικειμένου θα μάθεις περισσότερα πράγματα, όμως δεν μπορεί να είναι σε θέση ο υποψήφιος να αποκρυπτογραφήσει εκείνη την στιγμή τι σημαίνουν στην πράξη αυτά που λένε στα επαγγελματικά δικαιώματα.

Ένα παράδειγμα μπορώ να σου δώσω για τους μηχανολόγους των ΤΕΙ που αν διαβάσεις 2 παραγράφους σχετικά με τα δικαιώματά τους, λέει κάπου: Με την πρώτη άδεια έχουν δικαίωμα εκπόνησης μελέτης για θερμικές εγκαταστάσεις μέχρι των 200.000 θερμομονάδων και για συστήματα κινητήριας ισχύος μέχρι 200 ίππους (τα νούμερα είναι τυχαία). Μπορεί κανείς στο λύκειο να συνειδητοποιήσει τι σημαίνουν πρακτικά αυτά τα νούμερα δηλαδή αν π.χ μπορεί κάποιος από ΤΕΙ να κάνει μελέτη κεντρικής θέρμανσης σε ένα 3όροφο ? Σαφώς και δεν μπορεί. Οπότε αφού περάσει στο ΤΕΙ διδαχθεί τα μαθήματα και τα μεγέθη κάνει και καμία μελέτη στο εργαστήριο και διαπιστώσει πόσο λίγα είναι αυτά που του δίνει ο νόμος τότε αντιδράει και είναι λογικό αυτό. Θα μου πείς τώρα υπάρχει το διαδύκτιο οπότε ρωτάει κάποιος σε forum μαθαίνει και ξέρει τι παίζει, σίγουρα ενημερώνονται όλοι τώρα και άμεσα για πολλά πράγματα αλλά μέχρι και πρίν λίγα χρόνια που δεν είχε τόση πέραση το διαδύκτιο στα σπίτια ισχύουν αυτά που λέω παραπάνω.

 

Για την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων που είπες, δεν θα αλλάξει κάτι μεταξύ ΑΕΙ και ΤΕΙ, πολλοί συγχέουν την απελευθέρωση με την ισοτίμηση και νομίζουν οτι θα πάρουν όλοι ίδια δικαιώματα. Η απελευθέρωση έχει να κάνει με τις ελάχιστες αμοιβές των λεγόμενων κλειστών επαγγελμάτων οι οποίες θα ανοίξουνε. Λ.χ παλιά αν ήθελε κάποιος πολιτικός μηχανικός να κάνει μελέτη κτιρίου είχε ελάχιστη αμοιβή 118ευρώ ανά τετραγωνικό, οπότε αν ήταν η επιφάνεια 100 τμ πήγαινε η ελάχιστη 12000 ευρώ, την αμοιβή αυτή δεν μπορούσε θεωρητικά να την μειώσει, πρακτικά υπήρχαν διάφορα κόλπα κάτω από το τραπέζι και για μικρότερες αμοιβές, με την απελευθέρωση θα μπορεί να την μειώσει νόμιμα όσο επιθυμεί ο καθένας. Με τα επαγγελματικά δικαιώματα δεν αλλάζει απολύτως τίποτα.

Δημοσ.

Kαλα ,σαφως και μπορει καποιος να βρει τις διαλεξεις του χαρβαρντ πανω στην ιστορια πχ και μιλαμε για σχολη που δεν εχει πρακτικη εξασκηση. Αλλα παλι δεν θα εχει εκπονησει τις εργασιες που εκπονησε ο φοιτητης, δεν θα εχει κανει την ιδια ερευνα που ο καθηγητης θα τον οδηγησει που θα το παει.Δεν θα τον εχει ελεγξει με εξετασεις κανεις.Αρα δεν θα εχει και το δικαιωμα να ασκησει τα δικαοωματα που απορεουν απο το επαγγελμα.Αν εγω παρακουλουθησω μαθηματα χειρουργικης του χαρβαρντ απο το ιντερνετ, δεν εχω δικαιωμα να χειρουργω..δεν μου το δινει κανεις.Αν και κανεις δεν με εμποδιζει να μπω στο ιντερνετ και να παρακουλουθησω τα μαθηματα.Αυτο ομως δεν με κανει χειρουργο.Χομπιστα ισως.

Δημοσ.

Νταξει σαγια το μπλαμπλα σου το ξερουμε αρκετοι εδω μεσα σε τι ρυθμους βαδιζει και δεν εχουμε σωτηρια να σου εξηγησουμε τα αυτονοητα γιατι πολυ απλα ετσι εχεις πλασει τον κοσμο στο νου σου και δεν σου αλλαζει κανεις γνωμη.

 

Οταν με το καλο μεγαλωσεις λιγο, ΒΓΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ και ΔΟΥΛΕΨΕΙΣ ελα να μας ξαναγραψεις τις ιδιες αμπελοφιλοσοφιες και θα ειμαι ο πρωτος που θα σου πει μπραβο, αν ολα αυτα τα πιστευεις ακομα. Γιατι καλη η θεωρια αλλα αμα δε δειτε απο πραξη θα μαθετε στο μελλον να μην ειστε απολυτοι, ουτε να βγαζετε συμπερασματα.

 

Για την ιστορια εγω που ειμαι αποφοιτος ΤΕΙ πληροφορικης και τηλεπικοινωνιων με ΜΕΤΡΙΕΣ γνωσεις στο αντικειμενο μου (ετσι τις αξιολογω εγω ο ιδιος), εχω πολυ καλυτερε εξειδικευση στο αντικειμενο απο φιλη που τελειωσε αντιστοιχο Πολυτεχνειακο τμημα και εκανε 235345645765 εργασιες παραπανω σε σχεση με μενα. Το μεταπτυχιακο της δε το βαζω στο κολπο καν. Ο λογος? Οταν εγω στα φοιτητικα μου χρονια ξενυχτουσα για να δω να δουλευει ενα δικτυο με τα permissions που ΗΘΕΛΑ, οταν εγω εξυνα και πρεσσαρα CAT5 και ομοαξονικα καλωδια και οταν επαιζα με τα καναλια ενος wireless link, αυτη πηγαινε με το laptop στο γκομενο να της κανει format. Αν της δωσεις να σου κανει ενα καλωδιο συνδεσης 2 Η/Υ η μιας κεραιας με μια τηλεοραση, το πιθανοτερο ειναι να κοψει κανα δαχτυλο. Βεβαια θα ξερει πολυ καλα να σου πει τα πλεονεκτηματα και τα μειονεκτηματα του καθε τυπου καλωδιου, κατι που εγω δεν εμαθα στο ΤΕΙ γιατι δεν διαβαζα, αλλα εμαθα πανω στην ΠΡΑΞΗ, αλλα αυτη εμαθε γιατι παντα ηταν του αριστα. Η διαφορα ειναι οτι μολις προκυψει ΛΙΓΟ διαφορετικη συνθηκη απο αυτα που ξερει εκεινη σκαλωνει γιατι δεν της μαθανε τι να κανει, εγω βρισκω τη λυση ομως.

Αν την ρωτησεις με τι σειρα μπαινουν τα χρωματα του cat5 θα σου πει νερακι. Αν την ρωτησεις για cat6 η crossover connection θα σε κοιταει σαν εξωγηινο γιατι δεν ηταν SOS στις εξετασεις αυτα.

 

Επισης εχω γνωστο που δεν τελειωσε καμια σχολη και θα τρομαξει η τυπισσα του Πολυτεχνειου αν βαλουν κατω να συγκρινουν τις γνωσεις τους. Αυη θα του λεει για μετασχηματισμους Fourier κι αυτος θα στηνει απο pc μεχρι δικτυα δομημενης καλωδιωσεις, μεχρι κεραιες wifi, για το οποιο η αλλη θα ξερει να σου πει οτι δουλευουν στα 2.4ghz αλλα αμα τη ρωτησεις τι μηκος πρεπει να εχει το στοιχειο θα σε ξανακοιταει σαν εξωγηινο.

 

ΑΡΑ ειδικα για αντικειμενα τεχνολογικα/τεχνικα σχεδον ΟΛΑ εξαρτωνται απο την διαθεση του καθενος για προσωπικη ΕΞΩπανεπιστημιακη ενασχοληση. Το ΤΕΙ και το Πανεπιστημιο δινουν τα ερεθισματα σε οποιον γουσταρει να ασχοληθει προσωπικα. Ετσι για καποιους ξεκιναει το καψιμο σε αυτα τα χρονια και για καποιους αλλους ξεκιναει η παπαγαλια για να παρουμε το πτυχιο. Μην μου συγκρινεις τους μεν με τους δε με βαση το τι γραφει το πτυχιο λοιπον (ΑΕΙ η ΤΕΙ).

 

Απο κει και περα, στην Ελλαδα, συνεχιστε μερικοι να ζειτε το παραμυθακι του ΑΕΙ και οταν βγειτε στην αγορα εργασιας φροντιστε για καλο και για κακο να εχετε κανα διπλωμα για μηχανακι και κανα αδιαβροχο και με τις υγειες σας μολις διαπιστωσετε οτι το διπλωμα για μηχανακι μετραει παραπανω απο το πανεπιστημιακο σας διπλωμα, κι οτι τελικα η αποφοιτηση απο ΑΕΙ δε σας εντασει στην "Αρεια φυλη" οπως σχεδον εχετε πιστεψει.

Δημοσ.

Νταξει σαγια το μπλαμπλα σου το ξερουμε αρκετοι εδω μεσα σε τι ρυθμους βαδιζει και δεν εχουμε σωτηρια να σου εξηγησουμε τα αυτονοητα γιατι πολυ απλα ετσι εχεις πλασει τον κοσμο στο νου σου και δεν σου αλλαζει κανεις γνωμη.

 

Οταν με το καλο μεγαλωσεις λιγο, ΒΓΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ και ΔΟΥΛΕΨΕΙΣ ελα να μας ξαναγραψεις τις ιδιες αμπελοφιλοσοφιες και θα ειμαι ο πρωτος που θα σου πει μπραβο, αν ολα αυτα τα πιστευεις ακομα. Γιατι καλη η θεωρια αλλα αμα δε δειτε απο πραξη θα μαθετε στο μελλον να μην ειστε απολυτοι, ουτε να βγαζετε συμπερασματα.

 

Για την ιστορια εγω που ειμαι αποφοιτος ΤΕΙ πληροφορικης και τηλεπικοινωνιων με ΜΕΤΡΙΕΣ γνωσεις στο αντικειμενο μου (ετσι τις αξιολογω εγω ο ιδιος), εχω πολυ καλυτερε εξειδικευση στο αντικειμενο απο φιλη που τελειωσε αντιστοιχο Πολυτεχνειακο τμημα και εκανε 235345645765 εργασιες παραπανω σε σχεση με μενα. Το μεταπτυχιακο της δε το βαζω στο κολπο καν. Ο λογος? Οταν εγω στα φοιτητικα μου χρονια ξενυχτουσα για να δω να δουλευει ενα δικτυο με τα permissions που ΗΘΕΛΑ, οταν εγω εξυνα και πρεσσαρα CAT5 και ομοαξονικα καλωδια και οταν επαιζα με τα καναλια ενος wireless link, αυτη πηγαινε με το laptop στο γκομενο να της κανει format. Αν της δωσεις να σου κανει ενα καλωδιο συνδεσης 2 Η/Υ η μιας κεραιας με μια τηλεοραση, το πιθανοτερο ειναι να κοψει κανα δαχτυλο. Βεβαια θα ξερει πολυ καλα να σου πει τα πλεονεκτηματα και τα μειονεκτηματα του καθε τυπου καλωδιου, κατι που εγω δεν εμαθα στο ΤΕΙ γιατι δεν διαβαζα, αλλα εμαθα πανω στην ΠΡΑΞΗ, αλλα αυτη εμαθε γιατι παντα ηταν του αριστα. Η διαφορα ειναι οτι μολις προκυψει ΛΙΓΟ διαφορετικη συνθηκη απο αυτα που ξερει εκεινη σκαλωνει γιατι δεν της μαθανε τι να κανει, εγω βρισκω τη λυση ομως.

Αν την ρωτησεις με τι σειρα μπαινουν τα χρωματα του cat5 θα σου πει νερακι. Αν την ρωτησεις για cat6 η crossover connection θα σε κοιταει σαν εξωγηινο γιατι δεν ηταν SOS στις εξετασεις αυτα.

 

Επισης εχω γνωστο που δεν τελειωσε καμια σχολη και θα τρομαξει η τυπισσα του Πολυτεχνειου αν βαλουν κατω να συγκρινουν τις γνωσεις τους. Αυη θα του λεει για μετασχηματισμους Fourier κι αυτος θα στηνει απο pc μεχρι δικτυα δομημενης καλωδιωσεις, μεχρι κεραιες wifi, για το οποιο η αλλη θα ξερει να σου πει οτι δουλευουν στα 2.4ghz αλλα αμα τη ρωτησεις τι μηκος πρεπει να εχει το στοιχειο θα σε ξανακοιταει σαν εξωγηινο.

 

ΑΡΑ ειδικα για αντικειμενα τεχνολογικα/τεχνικα σχεδον ΟΛΑ εξαρτωνται απο την διαθεση του καθενος για προσωπικη ΕΞΩπανεπιστημιακη ενασχοληση. Το ΤΕΙ και το Πανεπιστημιο δινουν τα ερεθισματα σε οποιον γουσταρει να ασχοληθει προσωπικα. Ετσι για καποιους ξεκιναει το καψιμο σε αυτα τα χρονια και για καποιους αλλους ξεκιναει η παπαγαλια για να παρουμε το πτυχιο. Μην μου συγκρινεις τους μεν με τους δε με βαση το τι γραφει το πτυχιο λοιπον (ΑΕΙ η ΤΕΙ).

 

Απο κει και περα, στην Ελλαδα, συνεχιστε μερικοι να ζειτε το παραμυθακι του ΑΕΙ και οταν βγειτε στην αγορα εργασιας φροντιστε για καλο και για κακο να εχετε κανα διπλωμα για μηχανακι και κανα αδιαβροχο και με τις υγειες σας μολις διαπιστωσετε οτι το διπλωμα για μηχανακι μετραει παραπανω απο το πανεπιστημιακο σας διπλωμα, κι οτι τελικα η αποφοιτηση απο ΑΕΙ δε σας εντασει στην "Αρεια φυλη" οπως σχεδον εχετε πιστεψει.

Να σου πω κατι; Απο τον εκνευρισμο που βγαζεις, μονο επειδη καποιος σου αραδιασε επειχειρηματα, σημαινει οτι εχεις ερθει σε δυσκολη θεση. Για να εχεις ερθει σε δυσκολη θεση, κατι παραπανω ξερεις απο εμενα. Αρα καθαρα απο ψυχολογικη αποψη, μην επιτιθεσαι ποτε χωρις λογο και μην προσφευγεις στο να βριζεις τον αντιπαλο που δεν τον ξερεις με ατακες τυπου εισαι ετσι και αλλιως.Μονος σου καρφωνεσαι οτι δεν εχεις επιχειρηματα και δεν πιστευεις καν αυτα που λες. Και ετσι εφευρισκεις ιστοριες για αγριους για να πεις. Τελειως παραινετικα ολα αυτα. Εμενα ετσι που τα εγραψες, ειμαι σιγουρη οτι μου λες ψεμματα και το ξερεις κιολα. Τελειως ασχετο αυτο.

 

Κατα τα αλλα το ξαναειπα τι καθομαι και το επαναλαμβανω.Οτι διαβαζεις κατι μονος σου που δεν υποκειται σε αυτα που εχεις μαθει στην σχολη, δεν σημαινει οτι εχεις δικαιωμα να το ασκησεις κιολα. Αν εγω διαβασω βιβλια χειρουργικης, που κανεις δεν μου το απαγορευει, δεν σημαινει οτι μπορω να χειρουργησω.Αν χειρουργησω χωρις αδεια, θα με κλεισουν μεσα, ακομη και αν παω και τους πω οτι εχω διαβασει μονη μου..δεν νομιζω να το μετρησουν καν, αυτο βασικα. Την στιγμη που δεν εχω αδεια χειρουργου, δεν εχω δικαιωμ,α να χειρουργησω. Το ποσα βιβλια εχω διαβασει χειρουργικης ειναι δικο μου ζητημα. Ακομη και αν ειμαι φυσικο ταλεντο και χειρουργησω τελικα και πετυχει η εγχειριση, παλι μεσα θα με κλεισουν. Δεν εχει σημασια οτι ετυχε να μπορω.

 

 

Ειναι αυτο που ειπε ο Λαζοπουλος, οτι συνηθως οι ανθρωποι που ειναι μικροσωμοι και θελουν να πουλησουν τσαμπουκα φωναζουν. Ο μεγαλοσωμος δεν εχει λογο να φβναξει, τρομαζεις που τον βλεπεις.Δεν εννοω οτι εισαι μικροσωμος. :-D μεταφορικο ειναι.

Δημοσ.

Να σου πω κατι; Απο τον εκνευρισμο που βγαζεις, μονο επειδη καποιος σου αραδιασε επειχειρηματα, σημαινει οτι εχεις ερθει σε δυσκολη θεση. Για να εχεις ερθει σε δυσκολη θεση, κατι παραπανω ξερεις απο εμενα. Αρα καθαρα απο ψυχολογικη αποψη, μην επιτιθεσαι ποτε χωρις λογο και μην προσφευγεις στο να βριζεις τον αντιπαλο που δεν τον ξερεις με ατακες τυπου εισαι ετσι και αλλιως.Μονος σου καρφωνεσαι οτι δεν εχεις επιχειρηματα και δεν πιστευεις καν αυτα που λες. Τελειως παραινετικα ολα αυτα. Εμενα ετσι που τα εγραψες, ειμαι σιγουρη οτι μου λες ψεμματα και το ξερεις κιολα.Τελειως ασχετο αυτο.

Ξεχασα να αναφερω οτι διακρινεσαι στο να απαντας σε φανταστικα ποστ (το εκανες και μερικες σελιδες πισω και στο επισημανα αλλωστε) και να προσδιδεις φανταστικα συναισθηματα στον αλλον, παλι για να ενισχυσεις τη θεση σου.

1.Που διεκρινες εκνευρισμο σε αυτα που σου γραφω? rofl.

2.Αν οι δικες σου θεωριες ειναι επιχειρηματα, τοτε αυτα που σου παραθετω εγω και αποτελουν ΓΕΓΟΝΟΤΑ τι ειναι? Φανταστικες ιστοριες?

Ως εκ τουτου ποιος δυσκολευεται τελικα να απαντησει και λεει αλλα λογια να αγαπιομαστε περι εκνευρισμου? Να μαντεψω, σπουδαζεις ΑΕΙ ψυχολογιας ε? :P

 

Να εχεις υποψιν οτι γραφοντας το παραπανω ποστ μου, δεν ειχα καμια ενοια να απαντησω σε εσενα συγκεκριμενα, γιατι οπως προανεφερα οι περισσοτεροι ξερουν τι ρολο βαρας εδω και μηνες, και ξερουν οτι το 50% των απαντησεων σου ανηκουν στην τρολοσφαιρα, συνεπως δεν ειχα καμια ελπιδα να πεισω εσενα για κατι. Ουτε και απαντωντας στα ποστ σου προσπαθω να αλλαξω γνωμη σε εσενα (αυτο ας το αναλαβει ο τυχερος που θα σε παντρευτει η θα σε κανει πεθερα στο μελλον :P ).

Το ποστ μου ειναι απαντηση προς οσους διαβαζουν αυτα που γραφεις και νομιζουν εστω και για μισο δευτερολεπτο, οτι τα λες καλα. Ας δουν αλλη μια γνωμη και ας την αξιολογησουν οπως επιθυμουν. Θα πρεπει λοιπον να συνηθισεις στον αντιλογο κοπελια, ο οποιος δεν εχει καμια σχεση "με εκνευρισμο" κλπ κλπ που βλεπεις στην TV να λεει ο ενας πολιτικος στον αλλον οταν φωναζουν στα παραθυρα και μου τα παπαγαλιζεις εδω.

 

Κατα τα αλλα το ξαναειπα τι καθομαι και το επαναλαμβανω.Οτι διαβαζεις κατι μονος σου που δεν υποκειται σε αυτα που εχεις μαθει δεν σημαινει οτι εχεις δικαιωμα να το ασκησεις κιολα. Αν εγω διαβασω βιβλια χειρουργικης, που κανεις δεν μου το απαγορευει δεν σημαινει οτι μπορω να χειρουργησω.Αν χειρουργησω χωρις αδεια θα με κλεισουν μεσα, ακομη και αν παω και τους πω οτι εχω διαβασει μονη μου..δεν νομιζω να το μετρησουν καν αυτο βασικα.

Μονο στην Ιατρικη συγκεντρωνονται ολα (το εξης ενα) τα επιχειρηματα σου: Ασκηση επαγγελματος. Αγνοεις το θεμα ΓΝΩΣΗ με λιγα λογια (αν και τοση ωρα γραφεις σεντονια υπερ των ΑΕΙ) και μιλας περι δικαιωματων ασκησης επαγγελματος. Να χαρω εγω κωλοτουμπες.

 

Επειδη ομως περα απτην Ιατρικη υπαρχουν 100δες επαγγελματα ακομα (η πλειοψηφια δηλαδη) που δεν απαιτουν συγκεκριμενο πτυχιο για να τα ασκησεις, οοοοολη αυτη η "επιχειρηματολογια σου" περι ασκησης επαγγελματος, καλο ειναι να διευκρινιζουμε οτι αναφερεται σε πολυ συγκεκριμενες και ευαισθητες περιπτωσεις επαγγελματων, σαν την ιατρικη. (Εξαλλου δεν υπαρχουν ΤΕΙ Ιατρικης αρα τσαμπα τοσα σεντονια περι ασκησης επαγγελματος στην Ιατρικη, ΟΥΤΩΣ η ΑΛΛΩΣ μονο αποφοιτοι ΑΕΙ ειναι οσοι γιατροι υπαρχουν).

 

Και κατι ακομα πανω σε αυτο. Παρε εσυ πτυχιο Ηλεκτρολογου Μηχανικου να εχεις αδεια να χτιζεις πολεις ας πουμε, και φροντισε να την βαλεις σε μια ακριβη κορνιζα τουλαχιστον στην Ελλαδα. Θα ρχονται οι επισκεπτες σπιτι και θα λενε στους γονεις σου "α τι ωραια κορνιζα" και θα παιρνεις την ηθικη σου ικανοποιηση. Γιατι κατα τ'αλλα απο θεματα εργασιας τα ειπαμε παραπανω. Αντιθετως το διπλωμα για μηχανακι οπως προανεφερα φροντισε να το εχεις standby γιατι μαλλον θα σου φανει χρησιμοτερο. Μαζι κι ενα αδιαβροχο.

 

ΥΓ. Εγραψε προσφατα ο aledjo ενα ποστ στο οποιο ειπε οτι το ινσομνια χαλασε τελευταια, γιατι μπαινουν 15χρονα που παριστανουν τους μεγαλυτερους (~25ρηδες πχ) και γραφουν οτι ναναι. Ετσι στο ακυρο μου ρθε τωρα με αφορμη διαφορα πραγματα που γραφτηκαν σε αυτο το τοπικ. Δεν αναφερομαι σε καποιο συγκεκριμενο ατομο, γενικα το λεω.

ΥΓ2. Και για να επανελθουμε, περα απο τα θεματα γνωσεων, επαγγελματικων δικαιωματων κλπ ο Critter και απο εκει ξεκινησε η κουβεντα εγραψε οτι ΤΕΙ και ΑΕΙ ειναι γενικως τα ιδια χαλια σε θεματα οργανωσης, εκπαιδευτικης διαδικασιας κλπ. Το οποιο επισης ισχυει και το επαναφερω, ετσι για να μη ξεχνιομαστε.

Δημοσ.

Δυστυχώς προς το παρόν ΟΥΤΕ τα ΑΕΙ, ΟΥΤΕ τα ΤΕΙ δίνουν τα στοιχειώδη εργαλεία που να είναι άμεσα εφαρμόσιμα στην αγορά εργασίας. Οι απόφοιτοι σήμερα απλά έχουν μια θεωρητική βάση, τίποτα περισσότερο.

 

Το αυτό. Τις καλές σχολές τις κάνουν οι καλοί δάσκαλοι.

Δημοσ.

Και μετα αφου σας αναλυσα τα ψυχολογικα μου και το τι σκεφτομαι να απαντησω και σε αυτο που ειπες με τους γιατρους που πηγες να το αντιπαρελθεις με ενα επιχειρημα που ενταξει δεν υπαρχει, κυριολεκτικα και μεταφορικα. Και θα σου απαντησω οτι ηταν απλα παραδειγμα.Ασε τους γιατρους. Οσα βιβλια παιδαγωγικης και να διαβασω δεν εχω δικαιωμα να παω σε σχολειο να διδαξω παιδια. Αλλο το χομπι ,αλλο το επαγγελμα.Το τι διαβαζεις μονος σου ειναι δικο σου ζητημα.

Δημοσ.

saya, αν και είναι προφανές ότι δεν επικοινωνούμε, για να τα ξαναπώ άλλη μια φορά. Έγραψα εγώ πουθενά για χομπίστα που χειρουργει επειδή διάβασε σχετικά βιβλία; Μίλησα για ομοειδείς σχολές (Ιστορία ΕΚΠΑ με ιστορία Χάρβαρντ ή νοσηλευτική ΤΕΙ με νοσηλευτική ΑΕΙ), όπου αυτός από την κατώτερη σχολή μπορεί να φτάσει τον αντίστοιχο της ανώτερης με προσωπική προσπάθεια. Προφανώς για σένα, αν δεν υπάρχουν εξετάσεις, δεν υπάρχει περίπτωση να μάθει κανείς κάτι, ε; Φυσικά αυτό είναι αλήθεια για πολλούς ανθρώπους, αλλά ευτυχώς όχι για όλους.

 

Επίσης, μάλλον έχεις υπερεκτιμήσει λίγο τις ελληνικές πανεπιστημιακές δομές. Για παράδειγμα, εγώ τέλειωσα την ιατρική της Αθήνας και, όταν ορκίστηκα δεν είχα κάνει ούτε ένα ράμμα, ούτε ένα εμβόλιο, ούτε μια δακτυλική, ούτε ένα καρδιογράφημα, ούτε μια ένεση, ούτε έναν καθαρισμό τραύματος. Και σε διαβεβαιώ ότι δεν ήμουν ο μόνος. Κάποιος που είχε αποφασίσει ότι δεν τον ενδιαφέρει η κλινική ιατρική ή απλά βαριόταν, μπορούσε άνετα να τα αποφύγει. Όσα από αυτά χρειάστηκε να τα μάθω, τα έμαθα εκ των υστέρων όπως τα μαθαίνουν όλοι, δηλαδή δίπλα σε έμπειρους γιατρούς, σε εφημερίες κτλ. Στο Χάρβαρντ δεν θα μπορούσα ποτέ να αποφοιτήσω χωρίς να τα κάνω αυτά και αυτή είναι η διαφορά ανάμεσα στα 2 πανεπιστήμια. Από την άλλη, ένας συμφοιτητής μου που είχε κάψα με την χειρουργική και περνούσε τις διακοπές του στις εφημερίες, όταν πήρε πτυχίο είχε κάνει 10πλάσιες ιατρικές πράξεις από τον μέσο απόφοιτο του Χάρβαρντ. Βέβαια, από βιοστατιστική δεν είχε ιδέα, γιατί δεν τον ένοιαζε, ενώ εγώ καθόμουν και διάβαζα στον ελεύθερο χρόνο μου. Λοιπόν, το πανεπιστήμιο που τελειώσαμε λίγο επηρέασε το επίπεδο γνώσεών μας. Το ίδιο χαρτί πήραμε, αλλά με τελείως διαφορετικές προϋποθέσεις. Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι το ίδιο συμβαίνει και στα άλλα ελληνικά ΤΕΙ και ΑΕΙ, γιατί η γνώση εξαρτάται σε μεγαλύτερο βαθμό από όσο θα έπρεπε από τον ίδιο τον φοιτητή. Άρα, ειδικά σε συγκεκριμένους τομείς γνώσης, δεν αποκλείεται κάποιος από ΤΕΙ να είναι πιο καταρτισμένος από ον αντίστοιχο ΑΕΙ. Προφανώς κάποιος που έχει γράψει στις πανελλήνιες 18 είναι πιο πιθανό να είναι καλύτερος απο κάποιον που έγραψε 11, αλλά είναι απλώς πιο πιθανό και όχι βέβαιο.

Δημοσ.

Νταξει σαγια το μπλαμπλα σου το ξερουμε αρκετοι εδω μεσα σε τι ρυθμους βαδιζει και δεν εχουμε σωτηρια να σου εξηγησουμε τα αυτονοητα γιατι πολυ απλα ετσι εχεις πλασει τον κοσμο στο νου σου και δεν σου αλλαζει κανεις γνωμη.

 

Οταν με το καλο μεγαλωσεις λιγο, ΒΓΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ και ΔΟΥΛΕΨΕΙΣ ελα να μας ξαναγραψεις τις ιδιες αμπελοφιλοσοφιες και θα ειμαι ο πρωτος που θα σου πει μπραβο, αν ολα αυτα τα πιστευεις ακομα. Γιατι καλη η θεωρια αλλα αμα δε δειτε απο πραξη θα μαθετε στο μελλον να μην ειστε απολυτοι, ουτε να βγαζετε συμπερασματα.

 

Για την ιστορια εγω που ειμαι αποφοιτος ΤΕΙ πληροφορικης και τηλεπικοινωνιων με ΜΕΤΡΙΕΣ γνωσεις στο αντικειμενο μου (ετσι τις αξιολογω εγω ο ιδιος), εχω πολυ καλυτερε εξειδικευση στο αντικειμενο απο φιλη που τελειωσε αντιστοιχο Πολυτεχνειακο τμημα και εκανε 235345645765 εργασιες παραπανω σε σχεση με μενα. Το μεταπτυχιακο της δε το βαζω στο κολπο καν. Ο λογος? Οταν εγω στα φοιτητικα μου χρονια ξενυχτουσα για να δω να δουλευει ενα δικτυο με τα permissions που ΗΘΕΛΑ, οταν εγω εξυνα και πρεσσαρα CAT5 και ομοαξονικα καλωδια και οταν επαιζα με τα καναλια ενος wireless link, αυτη πηγαινε με το laptop στο γκομενο να της κανει format. Αν της δωσεις να σου κανει ενα καλωδιο συνδεσης 2 Η/Υ η μιας κεραιας με μια τηλεοραση, το πιθανοτερο ειναι να κοψει κανα δαχτυλο. Βεβαια θα ξερει πολυ καλα να σου πει τα πλεονεκτηματα και τα μειονεκτηματα του καθε τυπου καλωδιου, κατι που εγω δεν εμαθα στο ΤΕΙ γιατι δεν διαβαζα, αλλα εμαθα πανω στην ΠΡΑΞΗ, αλλα αυτη εμαθε γιατι παντα ηταν του αριστα. Η διαφορα ειναι οτι μολις προκυψει ΛΙΓΟ διαφορετικη συνθηκη απο αυτα που ξερει εκεινη σκαλωνει γιατι δεν της μαθανε τι να κανει, εγω βρισκω τη λυση ομως.

Αν την ρωτησεις με τι σειρα μπαινουν τα χρωματα του cat5 θα σου πει νερακι. Αν την ρωτησεις για cat6 η crossover connection θα σε κοιταει σαν εξωγηινο γιατι δεν ηταν SOS στις εξετασεις αυτα.

 

Επισης εχω γνωστο που δεν τελειωσε καμια σχολη και θα τρομαξει η τυπισσα του Πολυτεχνειου αν βαλουν κατω να συγκρινουν τις γνωσεις τους. Αυη θα του λεει για μετασχηματισμους Fourier κι αυτος θα στηνει απο pc μεχρι δικτυα δομημενης καλωδιωσεις, μεχρι κεραιες wifi, για το οποιο η αλλη θα ξερει να σου πει οτι δουλευουν στα 2.4ghz αλλα αμα τη ρωτησεις τι μηκος πρεπει να εχει το στοιχειο θα σε ξανακοιταει σαν εξωγηινο.

 

ΑΡΑ ειδικα για αντικειμενα τεχνολογικα/τεχνικα σχεδον ΟΛΑ εξαρτωνται απο την διαθεση του καθενος για προσωπικη ΕΞΩπανεπιστημιακη ενασχοληση. Το ΤΕΙ και το Πανεπιστημιο δινουν τα ερεθισματα σε οποιον γουσταρει να ασχοληθει προσωπικα. Ετσι για καποιους ξεκιναει το καψιμο σε αυτα τα χρονια και για καποιους αλλους ξεκιναει η παπαγαλια για να παρουμε το πτυχιο. Μην μου συγκρινεις τους μεν με τους δε με βαση το τι γραφει το πτυχιο λοιπον (ΑΕΙ η ΤΕΙ).

 

Απο κει και περα, στην Ελλαδα, συνεχιστε μερικοι να ζειτε το παραμυθακι του ΑΕΙ και οταν βγειτε στην αγορα εργασιας φροντιστε για καλο και για κακο να εχετε κανα διπλωμα για μηχανακι και κανα αδιαβροχο και με τις υγειες σας μολις διαπιστωσετε οτι το διπλωμα για μηχανακι μετραει παραπανω απο το πανεπιστημιακο σας διπλωμα, κι οτι τελικα η αποφοιτηση απο ΑΕΙ δε σας εντασει στην "Αρεια φυλη" οπως σχεδον εχετε πιστεψει.

 

O φίλος σου ξέρει

1. να σχεδιάζει συστήματα βάσεων δεδομένων μεγάλης κλίμακας;

2. μήπως να σχδιάζει επεξεργαστές;

3. τί σκαμπάζει από λειτουργικά συστήματα;

4. απο γραφικά τι γνώσεις έχει;

5. σχεδιασμός λογισμικού-ανάλυση συστημάτων;

6. προγραμματιστικές ικανότητες;

7. Αλγορίθμους;

8. Κρυπτογραφία/Ασφάλεια;

9. Επίπεδο μαθηματικών;

10.................................................

(οκ επειδηξη γνωσεων μπορει να κανει ο καθένας)

 

Όπως καταλαβαίνεις αυτό που λες δε στέκει διότι απλά ΑΛΛΗ η δουλειά του ενός και ΑΛΛΗ η δουλειά του άλλου. Όσο γρηγορότερα το καταλάβουν αυτό ΟΛΟΙ (και ΑΕΙ-τζηδες και ΤΕΙ-τζηδες) τόσο πιο σύντομα θα τελειώσει αυτή η διαμάχη. Βέβαια για αυτή την αψιμαχία δεν ευθύνονται οι φοιτητές που στα 18 μπαίνουν στις σχολές, αλλά το σύστημα το οποίο δεν προνόησε να διαχωρίσει τα επαγγελματικά δικαιώματα της κάθε σχολής.

 

Ακόμη φυσικά και ισχύει "παντού τα πάντα". Π.χ. δεν είναι όλοι οι φοιτητές των ΑΕΙ άψογοι ούτε όλοι οι φοιτητές των ΤΕΙ άχρηστοι. Και εγώ έχω άπειρα τέτοια παραδείγματα. (Αυτό ταυτόχρονα είναι και γενικό στην καθημερινότητα μας).

 

Ένα άλλο σημείο που θέλω να σταθώ, είναι η ανεξέλεγκτη δημιουργία αει/τει με υπερ-εκθετικό ρυθμό για να ικανοποιήσει τις προσδοκίες όλων. "Θέλετε πανεπιστήμια; ΠΑΡΤΕ πανεπιστήμια". Για αυτό και δημιουργήθηκαν τόσα πολλά ιδρύματα σε όλη την Ελλάδα, πράγμα το οποίο ευνοεί και τον εκάστοτε τόπο οικονομικά (φοιτητές-ενοικίαση σπιτιών-φαγητό κ.λ.π.), αλλά ταυτόχρονα ικανοποιεί το υποσυνείδητο των γονέων (Τί θα πει η μαμα στη γειτόνισσα; Ο γιός της πέρασε στο τάδε αει και ο δικός στης γιος έγινε π.χ. υδραυλικός). Με λίγα λόγια η κοινωνία έχει έρθει αντιμέτωπη με τα κόμπλεξ των γονιών (επειδή ίσως εκείνοι δεν είχαν την ευκαιρία να σπουδάσουν).

 

Στο χέρι του καθενός είναι να μην υιοθετεί τέτοια κόμπλεξ τα οποία είναι απομεινάρια του παρελθόντος.

Δημοσ.

O φίλος σου ξέρει

1. να σχεδιάζει συστήματα βάσεων δεδομένων μεγάλης κλίμακας;

2. μήπως να σχδιάζει επεξεργαστές;

3. τί σκαμπάζει από λειτουργικά συστήματα;

4. απο γραφικά τι γνώσεις έχει;

5. σχεδιασμός λογισμικού-ανάλυση συστημάτων;

6. προγραμματιστικές ικανότητες;

7. Αλγορίθμους;

8. Κρυπτογραφία/Ασφάλεια;

9. Επίπεδο μαθηματικών;

10.................................................

(οκ επειδηξη γνωσεων μπορει να κανει ο καθένας)

 

Όπως καταλαβαίνεις αυτό που λες δε στέκει διότι απλά ΑΛΛΗ η δουλειά του ενός και ΑΛΛΗ η δουλειά του άλλου. Όσο γρηγορότερα το καταλάβουν αυτό ΟΛΟΙ (και ΑΕΙ-τζηδες και ΤΕΙ-τζηδες) τόσο πιο σύντομα θα τελειώσει αυτή η διαμάχη. Βέβαια για αυτή την αψιμαχία δεν ευθύνονται οι φοιτητές που στα 18 μπαίνουν στις σχολές, αλλά το σύστημα το οποίο δεν προνόησε να διαχωρίσει τα επαγγελματικά δικαιώματα της κάθε σχολής.

 

Ακόμη φυσικά και ισχύει "παντού τα πάντα". Π.χ. δεν είναι όλοι οι φοιτητές των ΑΕΙ άψογοι ούτε όλοι οι φοιτητές των ΤΕΙ άχρηστοι. Και εγώ έχω άπειρα τέτοια παραδείγματα. (Αυτό ταυτόχρονα είναι και γενικό στην καθημερινότητα μας).

 

Ένα άλλο σημείο που θέλω να σταθώ, είναι η ανεξέλεγκτη δημιουργία αει/τει με υπερ-εκθετικό ρυθμό για να ικανοποιήσει τις προσδοκίες όλων. "Θέλετε πανεπιστήμια; ΠΑΡΤΕ πανεπιστήμια". Για αυτό και δημιουργήθηκαν τόσα πολλά ιδρύματα σε όλη την Ελλάδα, πράγμα το οποίο ευνοεί και τον εκάστοτε τόπο οικονομικά (φοιτητές-ενοικίαση σπιτιών-φαγητό κ.λ.π.), αλλά ταυτόχρονα ικανοποιεί το υποσυνείδητο των γονέων (Τί θα πει η μαμα στη γειτόνισσα; Ο γιός της πέρασε στο τάδε αει και ο δικός στης γιος έγινε π.χ. υδραυλικός). Με λίγα λόγια η κοινωνία έχει έρθει αντιμέτωπη με τα κόμπλεξ των γονιών (επειδή ίσως εκείνοι δεν είχαν την ευκαιρία να σπουδάσουν).

 

Στο χέρι του καθενός είναι να μην υιοθετεί τέτοια κόμπλεξ τα οποία είναι απομεινάρια του παρελθόντος.

Δεν υποστηριξα ποτε οτι ο φιλος που δεν σπουδασε απολυτως τιποτα ειναι ανωτερος σε γνωσεις απο εναν Πολυτεχνιτη. Ειπα (εμεσα) οτι στην πραξη ειναι πιο χρησιμος στη σημερινη αγορα εργασιας με τις γνωσεις που διαθετει απο εναν που ξερει απεξω κι ανακατωτα Fourier, πολυπλοκοτητα αλγοριθμων και καποιες εννοιες προγραματισμου κλπ, ΑΛΛΑ μονο σε θεωρητικο επιπεδο. Καταληγω δηλαδη στο οτι η πρακτικη γνωση, η εμπειρια κλπ πανω σε ενα αντικειμενο ειναι πιο σημαντικα απο το ιδιο το πτυχιο, οταν αυτο δεν συνοδευεται απο εμπειρια σε πραγματικες συνθηκες, απο προσωπικη γνωση και ενασχοληση κλπ.

 

Βασικα αυτο που λες εχει να κανει περισσοτερο με εξειδικευση (μιας και η πληροφορικη εχει πολλα αντικειμενα), παρα με ανωτατη εκπαιδευση.

Για παραδειγμα πολλα απο οσα αναφερεις, -σχεδον ολα- θα μπορουσε κανεις να τα κανει χωρις να εχει σπουδασει, αρκει να διαβασει και να πειραματιστει. Οκ τα μαθηματικα οχι ας πουμε. Ολα τα υπολοιπα που αναφερεις δεν απαιτουν πτυχιο ΑΕΙ για να γινεις expert πανω τους. Και φυσικα ουτε ο αποφοιτος ΑΕΙ ξερει να τα κανει, αν δεν εχει ασχοληθει προσωπικα ο ιδιος. Οπως προανεφερα η σχολη (ΑΕΙ/ΤΕΙ) δινει το ερεθισμα να ασχοληθεις με κατι. Η ΓΝΩΣΗ ερχεται με προσωπικη ΕΞΩσχολικη προσπαθεια. Αν περιμενει καποιος ΜΟΝΟ απτα βιβλια του ΑΕΙ/ΤΕΙ και απο τις εργασιες και απο τα εργαστηρια να ειναι σε θεση να ασχοληθει σε επαγγελματικο επιπεδο με κατι απο οσα αναφερεις τοτε γελαστηκε.

 

Στα υπολοιπα που λες συμφωνω.

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...