Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Τον είχα δει τον πίνακα αυτόν. Δεν υπάρχει καμμία ένδειξη ότι για όλα τα διάφορα formats που αραδιάζουν εκεί υπάρχει hardware decoding ή encoding. Για H.264 video, σίγουρα υπάρχει dedicated bitstream decoder, ίσως και για MPEG-4 ASP, MPEG-2 και VC-1 (τα δύο τελευταία προβλέπονται στο Blu-ray standard). Για όλο το κατεβατό όμως, δεν παίζει, πίστεψέ με! Εννοούν τί δυνατότητα υπάρχει μέσω software.

 

Δεν αντιλέγω, αλλά γιατί να μην υπάρχουν περισσότερα codecs στο encoding αφού και ανοικτά είναι αλλά και εφικτό να γίνει η κωδικοποίηση μέσω κώδικα;

 

Αν είναι πλήρης bitstream encoder fixed σε hardware, απλά δε γίνεται! Τουλάχιστον όχι χωρίς να «κοροϊδεύουμε αλλήλους» (όπως π.χ. αποπειράθηκε να κάνει η Intel με τον Sandy Bridge, προσεγγίζοντας τους developers του x264 και υποσχόμενη πρόσβαση στην Quick Sync engine, αλλά τελικά αποδείχθηκε ότι αυτή η πρόσβαση θα ήταν απλά μέσω του σχετικού SDK και χρησιμοποιώντας την Quick Sync εντελώς ως ένα "black box"! :lol: )

Από την άλλη όμως η gpu έχει 8 πυρήνες, μπορούμε να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο το video encoding να γίνεται εκεί;

 

Σε τέτοια SOCs, ο hardware encoder αφορά συνήθως το video format που καταγράφουν οι συσκευές που τα ενσωματώνουν μέσω της καμερούλας τους. Για το συγκεκριμένο, υποπτεύομαι μόνο H.264 σε baseline ή και main profile σε κάποια βήματα αναλύσεων, και τίποτα πέραν αυτού.

Λογικό είναι, εξάλλου όπως και η ίδια αναφέρει:

1080p Video Encode Processor — Runs video encode algorithms to deliver full 1080p HD video streams for video recording and conferencing capabilities.

Realtime full hd h.264 encoding σε διπύρηνο A9 cortex στο 1GHz, αν και πόσα κινητά τραβάνε 720p και έχουν ένα πυρήνα και χρονισμένο χαμηλότερα.

 

Αυτό που λες είναι ότι πέτυχαν διαφορετικό (μεγαλύτερο) speed-up του κώδικα στο Tegra 2 απ' ο,τι σε άλλους Cortex A9 (ο Tegra 2 είναι κι αυτός ένα implementation του Cortex A9 IP design). Διαφορετικά implementations --> Διαφορετικές αρχικές επιδόσεις και διαφορετική επίπτωση των ίδιων code optimizations. Που είναι το περίεργο;

 

Αυτό που μου φαίνεται παράξενο είναι πως προέκυψε τόσο μεγάλη διαφορά σε σύγκριση με τους διπύρηνους A9 Cortex από την στιγμή που και ο Tegra 2 έχει και αυτός 2 Α9 Cortex. Πράγματι μπορεί για x,y λόγους στις προηγούμενες εκδόσεις στους Tegra 2 η αύξηση να ήταν μικρότερη και τώρα να κάλυψε την διαφορά αλλά εδώ αλλά μιλάμε για το ίδιο set εντολών και η διαφορά είναι πάρα πολύ μεγάλη για αυτό και αναρωτήθηκα μπας και παίζει κάτι άλλο. Μπορεί βέβαια να έχει να κάνει όντως με την υλοποίηση, με την μνήμη, το i/o και πάει λέγοντας, παρά ταύτα η διαφορά είναι θεαματική. :-)

  • Απαντ. 84
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
Δεν αντιλέγω, αλλά γιατί να μην υπάρχουν περισσότερα codecs στο encoding αφού και ανοικτά είναι αλλά και εφικτό να γίνει η κωδικοποίηση μέσω κώδικα;

Εννοείς γιατί να μην υπάρχουν στον πίνακα όσες καταχωρήσεις στους decoders τόσες και στους encoders; Καλό point αλλά ποιος ξέρει τί συμβαίνει στην πραγματικότητα; Πάντως, όσο κι αν έψαξα κάποιο whitepaper/PDF με αναλυτικά τα specifications για το Tegra 2, δεν κατάφερα να βρω απολύτως τίποτα.

 

 

Από την άλλη όμως η gpu έχει 8 πυρήνες, μπορούμε να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο το video encoding να γίνεται εκεί;

Να έχει dedicated video encoder και να τον παρακάμπτει για να υλοποιήσει αλγόριθμο κωδικοποίησης χρησιμοποιώντας τους GPU cores ως general purpose επεξεργαστές; Σε SoCs, ναι, είναι ελάχιστα έως καθόλου πιθανό και το power efficiency είναι μάλλον ο σημαντικότερος λόγος. Γι' αυτό και υλοποιούνται πολλά πράγματα ως fixed functions σε πυρίτιο. Σε τέτοια SoCs, το πλήρως programmable κομμάτι για επεξεργασία γενικού σκοπού καταλαμβάνει πολύ μικρό αριθμό transistors (στον Tegra νομίζω κάπου στο 10%!!!)

 

Επίσης, με αφορμή τα παραπάνω, συνεχίζει να μου κάνει εντύπωση πόσο έχει καταφέρει να διαστρεβλώσει το CUDA marketing της NVIDIA τις εύλογες προσδοκίες για τα εφικτά ωφέλη του από τους χρήστες. Ρίξε μια ματιά σε ένα θέμα που άνοιξε πρόσφατα ο caution στην ενότητα Video, για να δεις μερικά misconceptions σχετικά με το video encoding σε GPU και την κατάρριψή τους.

 

 

Αυτό που μου φαίνεται παράξενο είναι πως προέκυψε τόσο μεγάλη διαφορά σε σύγκριση με τους διπύρηνους A9 Cortex από την στιγμή που και ο Tegra 2 έχει και αυτός 2 Α9 Cortex. Πράγματι μπορεί για x,y λόγους στις προηγούμενες εκδόσεις στους Tegra 2 η αύξηση να ήταν μικρότερη και τώρα να κάλυψε την διαφορά αλλά εδώ αλλά μιλάμε για το ίδιο set εντολών και η διαφορά είναι πάρα πολύ μεγάλη για αυτό και αναρωτήθηκα μπας και παίζει κάτι άλλο. Μπορεί βέβαια να έχει να κάνει όντως με την υλοποίηση ή με την μνήμη, το i/o και πάει λέγοντας, παρά ταύτα η διαφορά είναι θεαματική. :-)

Χωρίς εις βάθος γνώση της μικροαρχιτεκτονικής του Cortex και τις ιδιαιτερότητες της κάθε υλοποίησης, πολύ δύσκολο να απαντηθεί η απορία. Μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε.

Δημοσ.

Δεν έχω υπόψιν μου το thread που αναφέρεις αλλά θα του ρίξω μια ματιά. :-)

 

Αναφορές σε cuda από ότι έχει τύχει να δω, FEA που ασχολούμαι και στο Da Vinci resolve. :-)

 

Υ.Γ. Τελικά πέρα από το όποιο θέμα μπορεί να προέκυπτε από την αυξημένη κατανάλωση ενέργειας, σαν επιφάνεια και μόνο δεν θα μπορούσε να χωρέσει μία G80/90/200 στα 49mm^2 του Tegra2!!!

  • 2 μήνες μετά...
Δημοσ.

«Διαδεδομένο» κιόλας το θες! :P

 

Υπομονή, θα γίνει κι αυτό. Τα κομμάτια του παζλ μπαίνουν ένα-ένα στη θέση τους: Ο Firefox τώρα, με την 4, άρχισε να το υποστηρίζει εγγενώς. Η Google ανακοίνωσε πριν λίγο καιρό ότι θα σταματήσει την εγγενή υποστήριξη H.264 decoding στον Chrome. Στο YouTube γυρισμένο σε HTML5 mode, ήδη κάποια videos (φαντάζομαι δίνεται προτεραιότητα σε αυτά με πολλά views) έχουν γίνει transcode και παίζουν ως WebM. Και βλέπουμε στην πορεία...

  • 2 μήνες μετά...
Δημοσ.

The hopes that the VP8 codec at the heart of Google's open source WebM video standard would remain unchallenged in the patent arena are diminishing after the MPEG LA says 12 parties hold patents that its evaluators consider essential to the codec. The disclosure came in a recent interview with StreamingMedia.com. MPEG LA says that, in response to their call for essential patents in February, a number of parties submitted patents for evaluation and twelve of those parties' patents have been examined and found to be essential to VP8.

 

The parties involved are as yet unnamed and MPEG LA told patent analyst Florian Mueller that "confidentiality precludes [MPEG LA] from disclosing the identity of the owners". Mueller thinks it is likely that there is an overlap between the twelve companies and the members of the MPEG LA AVC/H.264 patent pool.

 

http://www.h-online.com/open/news/item/MPEG-LA-says-12-parties-have-essential-WebM-patents-1288232.html

Δημοσ.

Και φυσικά ολα πέφτουν παλι στο χέρι της Google. Αν υπερασπιστεί το WebM στα δικαστηρια, κατι μπορει να γινει. Αν υιοθετήσει την στάση που είχε καποτε με το Android, δηλαδη δεν το υπερασπιστει, τοτε αυτοματα το WebM θα γινει patent encumbered (ασχετα με το αν οι πατεντες ειναι απαραίτητες ή οχι), αφου μαλλον καμια άλλη εταιρια δεν θα θελει να παρει το ρισκο να υπερασπιστει το WebM.

  • 1 χρόνο αργότερα...
Δημοσ.

 

For its part, Google is still maintaining that it owns all the relevant patents to VP8. When asked if any money had changed hands, the online advertising company told us that it was a commercial agreement, but it couldn't go into any detail about the terms.

 

 

http://arstechnica.com/information-technology/2013/03/google-mpeg-la-agree-to-royalty-free-terms-for-vp8-video-codec/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+arstechnica%2Findex+%28Ars+Technica+-+All+content%29

 

 

 

 

 

κατι βρωμικο παιχτηκε για να τα βρουνε αυτοι μεταξυ τους και ας λεει η google οτι εχει ολες τις πατεντες (και καλα :P)

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...