Προς το περιεχόμενο

Game Development: Ποια σχολη ειναι καταλληλοτερη;


loxagos_snake

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Παιδιά ευχαριστώ, έχω διαβάσει/μάθει/κατανοήσει πολλά ενδιαφέροντα πράγματα στις απαντήσεις σας. Καταρχήν βέβαια να ξεκαθαρίσω κάτι -δικό μου λάθος εάν δεν το έκανα-, κατανοώ ότι δεν θα με κάνει η Πληροφορική μέλος της Crytek ή της Infinity Ward ούτε το Πολυτεχνείο. Απλά η ερώτησή μου αφορούσε κυρίως το ποιά σχολή θα μου δώσει το καλύτερο επιστημονικό-θεωρητικό υπόβαθρο (π.χ. προφανώς και ένας της Φιλοσοφικής μπορεί να γίνει προγραμματιστής, αλλά πόσο γερές βάσεις θα έχει...;). Με μια συζήτηση που είχα με τον πληροφορικό μου στο σχολείο -ο οποίος εχει αναλάβει σχεδόν ρόλο μέντορα προς εμένα- εκείνος επιμένει ότι το τμήμα Η.Μηχανικών είναι καλύτερη επιλογή, καθώς και θα μου δώσει δυνατές γνώσεις πάνω σε υπολογιστές αλλά και θα είμαι κάπως πιο καλυμμένος επαγγελματικά. Πάντως ευχαριστώ γιατί οι απαντήσεις σας κάλυψαν τις απορίες μου!!!

 

Κάτι άλλο που θα ήθελα να ρωτήσω...Δεν ξέρω αν το έχω 'πιάσει' καλά, αλλα το Πανεπιστήμιο από ότι έχω καταλάβει σου δίνει κάποιες γνώσεις πάνω σε ένα αντικείμενο και από εκεί μπορείς να τις εφαρμόσεις αλλού...Π.χ. ένας απόφοιτος του Φυσικού μπορεί να ασχοληθεί με physics engines λόγω της πείρας του, και ανάλογα φαντάζομαι ότι θέματα όπως η ρομποτική και οι τηλεπικοινωνίες στους Η.Μηχανικούς θα μπορούν να συμβάλλουν σε θέματα ΑΙ και δικτύωσης αντίστοιχα, έτσι;

 

Τέλος...Έχω ήδη ένα βιβλίο για C++ που λέγεται "C++ Βήμα-Βήμα" του J. Liberty. Το διάβαζα στις διακοπές, αλλά δεν μου είναι και πλήρως κατανοητό...Οπότε μπορείτε να μου προτείνετε κάτι άλλο για να ξεκινήσω; Δεν ξέρω με ποιόν τομέα είναι καλό, αν και έχω κλίσεις κυρίως προς τον προγραμματισμό, με ενδιαφέρουν και άλλα θέματα, όπως modeling/animation. Οπότε αφήνω στην κρίση σας αν θα πρέπει να ασχοληθώ μεμονωμένα με κάτι και να το κατακτήσω ή να μαθαίνω πολλά πράγματα μαζί ώστε να φτιάξω ένα μικρό και χαζό παιχνιδάκι για πρώτη εμπειρία (επειδή πολλά έχουν δει τα ματάκια μου σε ξένα φορουμ του στυλ 'OMG plz helpz I wanna make MMORPG izy n' fast help!' να ξεκαθαρίσω οτι γνωρίζω πως δεν μπορώ να ξεκινήσω με υπερπαράγωγές 3D) όπως υπόσχεται και το πιο πάνω βιβλίο (εάν δεν το γνωρίζετε, το βιβλίο σε καθοδηγεί προς τη δημιουργία ενός απλού παιχνιδιού τύπου 'μαστερμαιντ', ταυτόχρονα εξηγώντας διάφορα πράγματα). Αυτό αποτελεί πολύ βασικό προβληματισμό μου...να γίνω πρώτα καλος στην C++, ή να μαθαίνω διάφορα συγχρόνως; Γενικά, κάτι που να μου δώσει την εμπειρία να καταλαβαίνω προς τα πού να κινηθω μετά.

 

Ευχαριστώ!!! :-)

(Α, εάν θέλετε προτείνετε η/και ιστοτόπους, π.χ. gamedev.org)

  • Απαντ. 72
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.
ότι το τμήμα Η.Μηχανικών είναι καλύτερη επιλογή, καθώς και θα μου δώσει δυνατές γνώσεις πάνω σε υπολογιστές αλλά και θα είμαι κάπως πιο καλυμμένος επαγγελματικά

 

Επαγγελματικά θα είσαι καλυμμένος με τους ΗΜΜΥ(ίδια δικαιώματα βέβαια θα έχεις στον τομέα της πληροφορικής με τις άλλες σχολές), αλλά προγραμματισμό θα ξεκινήσεις να κάνεις στο 3 έτος και μετά. Γενικά άμα θέλεις να ασχοληθείς μόνο με πληροφορική καλύτερα να επιλέξεις ένα τμήμα πληροφορικής ή τους Μηχανικούς Η/Υ της Πάτρας.

 

computer_science_major.PNG

Δημοσ.

Ναι σιγουρα το τμημα Ηλεκτρολογων Μηχανικων σε καλυπτει περισσοτερο επαγγελματικα. Μαλιστα σε καποια στιγμη (εξαρταται απο το τμημα) θα επιλεξεις την κατευθυνση που σε ενδιαφερει. Ελπιζω να μην απεχθανεσαι τα μαθηματικα :P. Η σχολη εχει ευρυ φασμα γνωσεων και μεχρι το 3ο ετος συνηθως τα πραγματα ειναι πολυ συγκεκριμενα

Δημοσ.
Λεπτομέρια, αλλά σε αυτό κάνεις λάθος

Α* (pathfinding γενικότερα και διαφορες Heuristic τεχνικές), Minimax και παραλλαγές του,

Decision /BehaviourTrees, Planners ειναι ενδεικτικά κάποια πράγματα που διδάσκονται σε μαθήματα τεχνιτής νοημοσύνης και βρίσκουν άμεση εφαρμογή σε game development...

 

Δεν κάνω λάθος. Έχω υπόψην μου αυτά που λες.

Οι τεχνικές που αναφέρεις διδάσκονται αποσπασματικά αλλά όχι με την φιλοσοφία που απαιτείται σε παιχνίδια.

Η διαφορά είναι ότι σε ακαδημαϊκά προβλήματα συνήθως δεν ενδιαφέρει πρωταρχικά ο χρόνος επίλυσης.

Το να κάνει ώρες/μέρες ένας αλγόριθμος για να βρει λύση είναι αποδεκτό. Σε παιχνίδια είναι αδιανόητο.

Η θεωρία που διδάσκεται δεν εντοπίζεται σε τεχνικές που αφορούν αποκλειστικά παιχνίδια αλλά γενικότερα πράγματα που δεν ενδιαφέρουν την κατασκευή παιχνιδιών.

Ακόμα και τα βιβλία για AI που έχουν πρακτικό αντίκρυσμα αλλά δεν αναφέρονται σε παιχνίδια έχουν διαφορετικό ύφος γραφής.

Άνοιξε δυο, το ένα με AI για game development και το άλλο με AI για "ακαδημαϊκή" διδασκαλία και θα το διαπιστώσεις αμέσως.

 

@javaval

Tι μου θυμίζει το σκίτσο...μηχανές Turing...χαχαχα

Δημοσ.

ελεγα να ρωτησω αφου γραψω,αλλα μιας και ανοιξε το θεμα το παλικαρι και εχετε καποια γνωμη εχω την εξης ερωτηση:

 

ηλεκτρολογος μηχανικος ή μηχανικος η/υ?κυριως για ερευνα προσανατολιζομαι...νανοτεχνολογια,εφαρμογες στην ιατρικη,κλπ...ρωταω για να παρω μια ιδεα,σκοπευω να παω να ρωτησω και στις γραμματειες των τμηματων αν εχουν να μου πουν κατι.

 

καλη επιτυχια loxage;)και σε οσους αλλους δινουν φυσικα:)

Επισκέπτης
Δημοσ.

@V.I.Smirnov

κανένα μάθημα, σε κανένα πανεπ. δε σου μαθαίνει όλες τι παραλλαγές σε επίπεδο κώδικα, ούτε όλο το domain...κανένα...την φιλοσοφία και λογική ενδεχομένως ναι...τώρα αν σου μάθουν τον Α*, τότε εσύ (όχι εσύ συγκεκριμένα) θα πας και θα βρεις/ υλοποιήσεις τον HPA* (Near-Optimal Hierarchical Pathfinding A*)

 

όλα είναι μια εισαγωγή (άντε και λίγο παραπάνω) και από κει και πέρα, ψάχνοντας λίγο η χτίζοντας πάνω σε αυτά που σου έμαθαν, προχωράς σε πιο προχωρημένα μόνος σου...

 

Edit: και βασικά ο μόνος τρόπος να μάθεις κατευθείαν τεχνικές για game development είναι είτε να μάθεις από το μηδέν μόνος σου, είτε να προσληφθείς από εταιρία game development και να στα μάθουν όλα στην πράξη..(πράγμα δύσκολο)

Δημοσ.
@V.I.Smirnov

κανένα μάθημα, σε κανένα πανεπ. δε σου μαθαίνει όλες τι παραλλαγές σε επίπεδο κώδικα, ούτε όλο το domain...κανένα...την φιλοσοφία και λογική ενδεχομένως ναι...τώρα αν σου μάθουν τον Α*, τότε εσύ (όχι εσύ συγκεκριμένα) θα πας και θα βρεις/ υλοποιήσεις τον HPA* (Near-Optimal Hierarchical Pathfinding A*)

 

όλα είναι μια εισαγωγή (άντε και λίγο παραπάνω) και από κει και πέρα, ψάχνοντας λίγο η χτίζοντας πάνω σε αυτά που σου έμαθαν, προχωράς σε πιο προχωρημένα μόνος σου...

 

Edit: και βασικά ο μόνος τρόπος να μάθεις κατευθείαν τεχνικές για game development είναι είτε να μάθεις από το μηδέν μόνος σου, είτε να προσληφθείς από εταιρία game development και να στα μάθουν όλα στην πράξη..(πράγμα δύσκολο)

 

Συμφωνώ. Αυτό λέω κι εγώ.

Αν έχεις τις βασικές γνώσεις μπορείς μετά να μάθεις ότι σου χρειάζεται μόνος σου.

Δόξα τω Θεό βιβλία υπάρχουν πολλά και εξαιρετικά.

Το θέμα είναι ότι ελάχιστοι έχουν το κουράγιο να διαβάσουν συστηματικά όπως απαιτείται...

Δημοσ.

Πάντως στο Τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών & Δικτύων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Βόλος) το project σου στο εισαγωγικό μάθημα προγραμματισμού που γίνεται στο 1ο εξάμηνο θα είναι να φτιάξεις ένα μικρό παιχνίδι (και πίστεψέ με, θα το φτιάξεις) ;-)

 

http://www.inf.uth.gr/courses/CE120 και πήγαινε στο Εργαστήριο -> Υλικό εργασίας εξαμήνου

Δημοσ.
Δες και αυτό : http://www.csd.uoc.gr/~hy454/

Φτιάχνεις προϊστορικά για την εποχή μας παιχνίδια βεβαια αλλα εμένα μου άρεσε πολύ σα μάθημα.

Γνωστα retro παιχνιδια βαζει στο project. Και μεσα σε μερικες εβδομαδες δε νομιζω να εκανες τιποτε ανωτερο.

Παντως το CSD ειναι για μενα μια χαρα για καποιον που θελει να ασχοληθει με game development και ΑΙ.

Εχει και καθηγητες και μαθηματα σοβαρα.

Το ΗΜΜΥ ειναι για μηχανικους, οχι για ατομα που θελουν να μαθουν προγραμματισμο.

 

 

Το δικο μου project στο ΗΥ454 ( που εγινε σε λιγοτερο απο 10 μερες μονο με οτι μαθαμε απο τις διαλεξεις )

http://www.youtube.com/user/Blackjimgr#p/a/u/1/gLU1wJS3FSE

Δημοσ.
ελεγα να ρωτησω αφου γραψω,αλλα μιας και ανοιξε το θεμα το παλικαρι και εχετε καποια γνωμη εχω την εξης ερωτηση:

 

ηλεκτρολογος μηχανικος ή μηχανικος η/υ?κυριως για ερευνα προσανατολιζομαι...νανοτεχνολογια,εφαρμογες στην ιατρικη,κλπ...ρωταω για να παρω μια ιδεα,σκοπευω να παω να ρωτησω και στις γραμματειες των τμηματων αν εχουν να μου πουν κατι.

 

καλη επιτυχια loxage;)και σε οσους αλλους δινουν φυσικα:)

 

Το ονομα του τμηματος γενικα ειναι ηλεκτρολογων μηχανικων και μηχανικων ΗΥ. Ειναι ενα τμημα. Στην Πατρα το συγκεκριμενο τμημα του πολυτεχνειου εχει διαφοροποιηθει η ονομασια και λεγεται Ηλεκτρολογων μηχανικων και τεχνολογιας υπολογιστων επειδη υπαρχει η Μηχανικων ΗΥ και πληροφορικης οποτε επρεπε να γινει μια αλλαγη ονοματος. Θα σου προτεινα να πας στους Ηλεκτρολογους μηχανικους.

Δημοσ.
Γνωστα retro παιχνιδια βαζει στο project. Και μεσα σε μερικες εβδομαδες δε νομιζω να εκανες τιποτε ανωτερο.

Παντως το CSD ειναι για μενα μια χαρα για καποιον που θελει να ασχοληθει με game development και ΑΙ.

Εχει και καθηγητες και μαθηματα σοβαρα.

Το ΗΜΜΥ ειναι για μηχανικους, οχι για ατομα που θελουν να μαθουν προγραμματισμο.

 

Επειδή εδώ βλέπω να επανεμφανίζεται μια ιστορική παρεξήγηση για τα Τμήματα Μηχανικών ας κάνω μια ρητορική ερώτηση για να ανάψω τη συζήτηση: Για τι ακριβώς είναι λοιπόν τα Τμήματα Μηχανικών; Για ποιο λόγο δεν έιναι για άτομα που θέλουν να μάθουν Προγραμματισμό;

Δημοσ.
Επειδή εδώ βλέπω να επανεμφανίζεται μια ιστορική παρεξήγηση για τα Τμήματα Μηχανικών ας κάνω μια ρητορική ερώτηση για να ανάψω τη συζήτηση: Για τι ακριβώς είναι λοιπόν τα Τμήματα Μηχανικών; Για ποιο λόγο δεν έιναι για άτομα που θέλουν να μάθουν Προγραμματισμό;
Εχω αρκετους φιλους που πηγαν στο τμημα ΗΜΜΥ θεσ/νικης. Οι περισσοτεροι απο κει ξερουν πολλα για μηχανες, ενεργειακα θεματα, ηλεκτρολογικα κτλ. Εχει τομεις απ'οσο ξερω.

 

 

 

Τμηματα σαν το CSD ειναι αποκλειστικα για υπολογιστες. Δεν εχει ουτε "ηλεκτρολογικα" ουτε "ενεργειακα" θεματα.

 

 

 

Παρε μαθηματα προγραμματισμου απο τα δυο τμηματα και συγκρινε τα. Νομιζω πως εχουν διαφορα στο επιπεδο. Τουλαχιστον απο αυτα που εχω δει και απο τα ατομα που γνωρισα αυτο εχω συμπερανει.

Δημοσ.

Στη συγκεκριμένη σύγκριση που κάνεις έχεις δίκιο. Αντίστοιχη περίπτωση είναι και οι Ηλεκτρολόγοι του ΔΠΘ. Σύγκρινε όμως και με άλλα τμήματα μηχανικών. Π.χ:

α) Ηλεκτρολόγων - Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ,

β) Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής Πάτρας

γ) Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών & Δικτύων Βόλου

ίσως και δ) Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Χανίων

Δημοσ.

offtopic

 

Το ονομα του τμηματος γενικα ειναι ηλεκτρολογων μηχανικων και μηχανικω ν ΗΥ. Ειναι ενα τμημα. Στην Πατρα το συγκεκριμενο τμημα του πολυτεχνειου εχει διαφοροποιηθει η ονομασια και λεγεται Ηλεκτρολογων μηχανικων και τεχνολογιας υπολογιστων επειδη υπαρχει η Μηχανικων ΗΥ και πληροφορικης οποτε επρεπε να γινει μια αλλαγη ονοματος. Θα σου προτεινα να πας στους Ηλεκτρολογους μηχανικους.

 

Μια διευκρίνηση. Το τμήμα δεν λεγόταν "Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών ΗΥ" και έγινε "Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογιας Υπολογιστών".

Λεγόταν σκέτο "Ηλεκτρολόγων Μηχανικών". Λόγω της Αθήνα και του ΕΜΠ κάποια τσακάλια θελήσανε πριν χρόνια να το κάνουνε ΗΜΜΥ, για να επεκτείνουν τους "ορίζοντές" τους. Κάτι το οποίο δεν στέκει. Δεν μπορεί μια πόλη να έχει 2 ίδια τμήματα. Για να μην επεκταθώ, είναι μεγάλη η ιστορία...

 

 

Το ΗΜΜΥ ειναι για μηχανικους, οχι για ατομα που θελουν να μαθουν προγραμματισμο.

Thats it.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...