Προς το περιεχόμενο

Game Development: Ποια σχολη ειναι καταλληλοτερη;


loxagos_snake

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Γειά σας! Είμαι (σχεδον) 18 χρονων και ονομαζομαι Δημητρης. Ειμαι απο τη Θεσσαλονικη και ενας ακομα υποψηφιος των Πανελλαδικων...Λογω της αγαπης μου για τους υπολογιστες, αποφασισα να ακολουθησω κατι σχετικο (εαν πετυχω τα απαραιτητα μορια φυσικα...!). Θελω λοιπον να μπω στο τμημα Ηλεκτρολογων Μηχανικων και Μηχανικων Υπολογιστων του ΑΠΘ. Απο οσο γνωριζω, ειδικα εαν ακολουθησω τις σχετικες κατευθύνσεις (συγκεκριμενα για την σχολη της Θεσ/νικης, τον κυκλο 'Ηλεκτρονικης και Υπολογιστων') θα μπορεσω να ασχοληθω με το αντικειμενο μου.

 

Βεβαια, εγω παντοτε αλλα ειδικα τα τελευταια χρονια, ειχα μια τρελα με τα παιχνιδια και τελευταια με την αναπτυξη τους! Εχω καποιες βασικες γνωσεις προγραμματισμου σε C++, οποτε αυτο που θελω να ρωτησω ειναι το εξης:

 

Ποια σχολη θα μου δωσει περισσοτερες προοπτικες να ασχοληθω με game development; Η Πληροφορικη ή των Ηλεκτρολογων Μηχανικων; Και εαν και οι 2 εχουν τις ιδιες πιθανοτητες, θα εχει καποια διαφορα το πτυχιο (πχ η Πληροφορικη πιο software approach, η Μηχανικη πιο software/hardware integration).

 

Ευχαριστω!!!

  • Απαντ. 72
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Επισκέπτης
Δημοσ.

Φίλε μου, η σχολή δε σε κάνει προγραμματιστή/ game developer..

Αυτό θα το κάνεις μόνος σου με επιμονή και υπομονή και όρεξη για διάβασμα/ γράψιμο κώδικα.

 

Ό,τι και αν ακολουθήσεις (κ έχει να κάνει με πληροφορική) θα σου δώσει τις βάσεις για να εξελιχτείς μετέπειτα μόνος σου, σχετικά ανώδυνα (πράγμα αδύνατο, αλλά για την οικονομία του λόγου)...

 

Επίσης, το πτυχίο δεν κάνει καμία διαφορά γιατί στην τελική μετράει αυτό που ξέρεις και όχι αυτό που λες ότι ξέρεις...(οι καλύτεροι προγραμματιστές είναι αυτοδίδακτοι άλλωστε)

Οπότε, στόχευε για αυτό που θα σου δώσει περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα...καθαρά πρακτικό ζήτημα...

Δημοσ.

οι ηλεκτρολογοι έχουν πολύ λίγο προγραμματισμό...Γενικά στις σχολές χάνεσαι λίγο στα μαθηματικά...Ειδικά τα πολυτεχνεία λόγω του ότι βγαίνουν μηχανικοι έχουν πολλά στανταρτ μαθήματα άσχετα με το αντικείμενο.Οπότε αν είσαι καμμένος προγραμματιστής πήγαινε πληροφορική(και τεί) αλλιώς πιο ειδικευμένα πράγραματα μόνο εξωτερικό...

Δημοσ.

Η εκμάθηση προγραμματισμού παιχνιδιών είναι συγκερασμός μιας πληθώρας γνώσεων που δεν διδάσκονται συστηματικά, τουλάχιστον στην Ελλάδα.

Πχ. πουθενά δεν υπάρχει κατεξοχήν μάθημα για το οpenGL ή το DirectX. Κάνεις κάποιο μάθημα στα γραφικά και εν μέσω αυτών διδάσκεσαι και κάποια πράγματα σ' αυτές τις πλατφόρμες.

Από ειδική σχολή (όχι πανεπιστήμιο) έχω ένα αρκετά πλήρες tutorial για το directX 9 που έχει χρονοδιάγραμμα συστηματικής διδασκαλίας περίπου 26 εβδομάδων.

Προφανώς αυτό είναι αδιανόητο να γίνει στο πανεπιστήμιο. Όμοια και με το οpenGL.

Kαι αν σκεφτείς ότι χρειάζεται collision detection (άλλο ένα μικρό βιβλίο), μηχανή ήχου με openAL ή directAudio, μηχανή τεχνητής νοημοσύνης,

ειδικές τεχνικές για τα ισομετρικά παιχνίδια κλπ αντιλαμβάνεσαι ότι το game development είναι πολύ μακριά από κάποια επίσημη διδασκαλία.

Κάποια από αυτά τα διδάσκεσαι αλλά όχι με προσανατολισμό την κατασκευή παιχνιδιών.

Το αποτέλεσμα είναι να έχεις σε κάποιους τομείς τις βάσεις για να αυτοεκπαιδευτείς και να προχωρήσεις μόνος σου.

Αναμφσβήτητα, η πληροφορική δίνει περισσότερα πράγματα από αυτή την άποψη.

 

Αλλά γιατί τόση εμμονή με τα παιχνίδια ;

Υπάρχουν πολλοί τομείς που μπορούν να εφαρμοστούν οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται στα παιχνίδια, πολύ πιο σοβαροί και εξίσου συναρπαστικοί.

Εγώ θα προτιμούσα να γράψω αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης π.χ. για τεχνητή όραση παρά για ένα παιχνίδι.

Και αντί να γράφω ρουτίνες animation και collision detection για χαρακτήρες, να γράψω αντίστοιχες που ελέγχουν την κίνηση ενός robot στο χώρο.

Ή αντί να ασχολούμαι με την επεξεργασία των υφών, να αναπτύξω ρουτίνες που απεικονίζουν τένσορες ή quaterniums ή ισοσταθμικές επιφάνειες σε κάποιο πρόγραμμα απεικόνισης.

Ότι αρέσει αρέσει στον καθένα βέβαια. Και προσωπικά, μου αρέσει να είμαι επιστήμονας κι' όχι να γράφω παιχνίδια για μικρά και μεγάλα παιδιά.

 

Αλλά υπάρχει και κάτι άλλο. Για την ανάπτυξη σοβαρού λογισμικού συχνά επιστρατεύονται μηχανικοί.

Π.χ. στο παρελθόν έχω δει επανειλλημένως η 4Μ να ζητά πολιτικούς μηχανικούς για την ανάπτυξη προγραμμάτων της που κάνουν στατικούς υπολογισμούς κλπ.

Διότι οι απόφοιτοι πληροφορικής ξέρουν πχ. βάσεις δεδομένων αλλά όχι πεπερασμένα στοιχεία...

Δημοσ.

Υπαρχουν και οι Μηχανικοι Η/Υ στην πατρα, οπου και μηχανικος θα βγεις, και τον προγραμματισμο θα φας στη μαπα. Αυτα.

Δημοσ.
Γειά σας! Είμαι (σχεδον) 18 χρονων και ονομαζομαι Δημητρης. Ειμαι απο τη Θεσσαλονικη και ενας ακομα υποψηφιος των Πανελλαδικων...Λογω της αγαπης μου για τους υπολογιστες, αποφασισα να ακολουθησω κατι σχετικο (εαν πετυχω τα απαραιτητα μορια φυσικα...!). Θελω λοιπον να μπω στο τμημα Ηλεκτρολογων Μηχανικων και Μηχανικων Υπολογιστων του ΑΠΘ. Απο οσο γνωριζω, ειδικα εαν ακολουθησω τις σχετικες κατευθύνσεις (συγκεκριμενα για την σχολη της Θεσ/νικης, τον κυκλο 'Ηλεκτρονικης και Υπολογιστων') θα μπορεσω να ασχοληθω με το αντικειμενο μου.

 

Βεβαια, εγω παντοτε αλλα ειδικα τα τελευταια χρονια, ειχα μια τρελα με τα παιχνιδια και τελευταια με την αναπτυξη τους! Εχω καποιες βασικες γνωσεις προγραμματισμου σε C++, οποτε αυτο που θελω να ρωτησω ειναι το εξης:

 

Ποια σχολη θα μου δωσει περισσοτερες προοπτικες να ασχοληθω με game development; Η Πληροφορικη ή των Ηλεκτρολογων Μηχανικων; Και εαν και οι 2 εχουν τις ιδιες πιθανοτητες, θα εχει καποια διαφορα το πτυχιο (πχ η Πληροφορικη πιο software approach, η Μηχανικη πιο software/hardware integration).

 

Ευχαριστω!!!

 

Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια σχολή που να διδάσκει (όπως συμβαίνει στο εξωτερικό) ανάπτυξη game software αλλά από την εμπειρία μου στην συγγραφή 2D games μπορώ να πω ότι μέσα από την πανεπιστημιακή διδασκαλία (ανεξαρτήτως σχολής) σίγουρα θα μάθεις «δομές δεδομένων» δηλαδή το πώς να οργανώνεις και να αναζητείς πληροφορίες με διάφορους τρόπους (λίστες, στοίβες, hash κτλ) αυτές θα σου χρειασθούν για την εσωτερική αναπαράσταση των πληροφοριών του παιχνιδιού (διαχείριση εχθρών, βολών κτλ) επίσης θα μάθεις να διαχειρίζεσαι διάφορους αλγόριθμους εύρεσης διαδρόμων που θα σου φανούν χρήσιμοι για την πλοήγηση του χρήστη όσο και των εχθρών σε διάφορα παιχνίδια (πχ. strategies) από εκεί και πέρα θα χρειασθεί να μάθεις να οπτικοποιείς τις πληροφορίες αυτές στην οθόνη του PC, να διαβάζεις το πληκτρολόγιο, να μπορείς να αναπαράγεις ήχους & μουσική. Αυτά θα τα μάθεις μόνος σου στην πορεία (αν η σχολή σου έχει και κανένα μάθημα επιλογής για multimedia ή 3D γραφικά μπορείς να μάθεις κάποια πράματα και από εκεί), δεν είναι ούτε δύσκολα ούτε εύκολα. Πρόκειται για «μικρά μυστικά» και με την ενασχόληση σου σταδιακά θα τα μάθεις. Επίσης σήμερα μπορείς να βρεις έτοιμες ικανότατες βιβλιοθήκες για την ανάπτυξη τόσο 3D όσο και 2D παιχνιδιών (πχ. στα 2D games υπάρχουν η SDL ή παλαιότερα η Allegro) οι οποίες θα σου επιτρέψουν να ασχοληθείς συγκεκριμένα με το τι θες να φτιάξεις και όχι τόσο πολύ με το πώς θα το φτιάξεις (όχι βέβαια ότι όλα θα γίνουν αυτόματα). Αν έχεις καμία καλή ιδέα μάλιστα, μπορεί να βγάλεις αρκετά λεφτά (ειδικά αν ασχοληθείς με το game programming για κινητά τηλέφωνα -δυναμική αγορά σήμερα). Το δυσκολότερο στην συγγραφή ενός παιχνιδιού πάντως, πέρα από τα τετριμμένα τεχνικά ζητήματα, είναι η «Ιδέα» (σημ: εξυπακούεται ότι αν πας σοβαρά μπορεί να χρειασθείς οπωσδήποτε έναν γραφίστα, και αν πας ακόμα πιο σοβαρά έναν μουσικό) και η επιτυχημένη εφαρμογή της ώστε να έχεις ικανό gameplay. Βλέπεις πολλοί προγραμματιστές μπορούν να γράψουν εφαρμογές και αλγόριθμους και αλλά θαυμαστά, αλλά λίγοι είναι εκείνοι που μπορούν να γράψουν ένα καλό παιχνίδι - όλοι μπορούν να βάψουν αλλά λίγοι να ζωγραφίσουν καθώς το game programming είναι πάνω από όλα τέχνη και η τέχνη αφορά δυστυχώς λίγους.

 

Καλή τύχη!

Δημοσ.

Να ρωτησω και εγω με την σειρα μου...και επειδη ψαχνομαι και γω

Αξιζει να γινει κανεις προγραμματιστης? Εχει διαφορα στις σπουδες ενα ΙΕΚ απο ΑΕΙ?

Δημοσ.
Να ρωτησω και εγω με την σειρα μου...και επειδη ψαχνομαι και γω

Εχει διαφορα στις σπουδες ενα ΙΕΚ απο ΑΕΙ?

 

Δεν χρειάζεται καν να το ρωτάς αυτό.

Μέρα με τη νύχτα...

Δημοσ.

Πχ. πουθενά δεν υπάρχει κατεξοχήν μάθημα για το οpenGL ή το DirectX. Κάνεις κάποιο μάθημα στα γραφικά και εν μέσω αυτών διδάσκεσαι και κάποια πράγματα σ' αυτές τις πλατφόρμες.

 

Και όμως υπάρχει. ΕΜΠ. Μη φανταστείς ότι τα πράγματα γίνονται στο επίπεδο που λες εσύ. Όπως είπες και μόνος σου, αυτό δεν γίνεται σε πρώτο πτυχίο. Είναι πολύ εξειδικευμένο.

 

Και αυτή είναι η απάντηση μου σε όσους ψάχνονται. Μπείτε σε μια καλή σχολή για πρώτο πτυχίο (πολυτεχνείο ιζ γκουντ ιναφ) και μετά ή και παράλληλα, αναζητάτε τα ενδιαφέροντα σας.

 

Εκτός και αν είσαστε 1000% βέβαιοι για το τι θέλετε να κάνετε, αλλά σε αυτή την περίπτωση δεν θα ρωτούσατε σε πια σχολή να μπείτε, αλλά σε ποια εταιρία να μπείτε, αφού θα έχετε ήδη ασχοληθεί αρκετά με το αντικείμενο. Κοινώς μην το ψάχνετε, δεν είσαστε 1000% σίγουροι για το τι θέλετε να κάνετε αν διατυπώνετε ερωτήσεις μη τεχνικής φύσεως σε forum...

 

Τέλος, ΑΕΙ ή ΙΕΚ ????????????????????????????????? :devil: :X

 

Και μόνο η ύπαρξη αυτού του διλήμματος δείχνει ότι δεν έχεις καθόλου αντίληψη για το τι είναι τι. Και αν είσαι μικρός και σε αποπήρα, συγνώμη, αλλά άκου έναν απλό κανόνα: Το δυσκολότερο είναι καλύτερο.

Όσο για το αξίζει να γίνει κανείς προγραμματιστής, είναι πάλι πολύ απλό. Μόνος σου θα το αποφασίσεις. Αξίζει να γίνεις το οτιδήποτε, αρκεί να το αγαπάς και να σου αρέσει.

Δημοσ.
Και όμως υπάρχει. ΕΜΠ.

Μη φανταστείς ότι τα πράγματα γίνονται στο επίπεδο που λες εσύ.

Όπως είπες και μόνος σου, αυτό δεν γίνεται σε πρώτο πτυχίο. Είναι πολύ εξειδικευμένο.

 

Το ξέρω πολύ καλά. Δεν υπάρχει συστηματικό μάθημα όπου να διδάσκεται το API.

Απλά κάνεις κάποιο μάθημα για γραφικά και η διδασκαλία του openGL είναι απλώς συνοδευτική, το μέσο για να εφαρμόσεις την θεωρία.

Για το directX δεν έχω ακούσει τίποτε.

Ούτε για γραφικά με HLSL ή Cg και τεχνικές αυτών.

Ούτε για collision detection.

Ούτε για openAL ή directAudio με τα οποία φτιάχνεται η μηχανή ήχου.

Oύτε διδάσκεται κάτι για ισομετρικά γραφικά.

Για τεχνητή νοημοσύνη υπάρχουν μαθήματα αλλά ο προσανατολισμός δεν είναι σε τεχνικές παιχνιδιών.

 

Καθένας από τους παραπάνω τομείς απαιτεί μελέτη πολλών εβδομάδων και δεν εμπίπτει στούς διδακτικούς σκοπούς των πανεπιστημιακών σχολών.

Και αν υπάρχει κάτι είναι κολοβομένο.

Π.χ. στο μεταπτυχιακό πληροφορικής ΑΠΘ, στην κατεύθυνση "ψηφιακά μέσα" έχουν μάθημα "κινούμενα γραφικά".

Το διδακτικό υλικό είναι κύρια ο 2ος τόμος των Watt και Polycarpo που περιγράφει μια μηχανή γραφικών.

Προσωπικά δεν βρίσκω αυτό το βιβλίο καλό, υπάρχουν άλλα πολύ καλύτερα όπως πχ του Eberly, τόσο για εισαγωγή όσο και για προχωρημένα θέματα.

Και τι να προλάβεις σε ένα μάθημα.... Για να διαβάσεις προσεκτικά ένα βιβλίο των 400 σελίδων απαιτούνται μήνες.

 

Η αγορά είναι γεμάτη από βιβλία σε όλους τους παραπάνω τομείς, εξαιρετικά καλογραμμένα από ειδικούς που κατέχουν πολύ καλά το

αντικείμενο και για διάφορα επίπεδα. Π.χ. από τα καλύτερα εισαγωγικά είναι η σειρά "game development" της premier pess.

Με τέτοια βιβλία μαθαίνεις αρκετά χωρίς να φοιτήσεις σε καμιά σχολή ειδική για ανάπτυξη παιχνιδιών.

Εξάλλου από μια σχολή μόνον τις βάσεις παίρνεις και προχωράς μόνος σου.

Αλλά και οι βάσεις αυτές είναι σημαντικές. Για κάτι λιγότερο από ΤΕΙ δεν τίθεται καν θέμα - αποκτάς πολύ κατώτερο υπόβαθρο από το απαιτούμενο.

Δες τι εκπαίδευση έχουν οι προγραμματιστές που έχουν γράψει καλά παιχνίδια ή βιβλία γι' αυτά και θα καταλάβεις.

Οι περισσότεροι είναι σε στάθμη phD. Και η αφετηρία τους ή/και η πρωταρχική τους απασχόληση αρχικά ήταν/είναι κάποιος άλλος παρεμφερής τομέας.

Δημοσ.
Υπαρχουν και οι Μηχανικοι Η/Υ στην πατρα, οπου και μηχανικος θα βγεις, και τον προγραμματισμο θα φας στη μαπα. Αυτα.

 

+1 για το συγκεκριμενο τμημα του Πολυτεχνειου Πατρων. Η σχολη λεγεται μηχανικων ΗΥ και πληροφορικης.

 

Πιο πολυ θα μετρησει περα απο το ποια σχολη θα επιλεξεις η προσωπικη σου ενασχοληση με αυτο που σου αρεσει.

Δημοσ.

Στο Τει Αθηνας καναμε Open GL στο τελευταιο εξαμηνο σε μαθημα επιλογης. Για Game Development πρεπει να πας για μεταπτυχιακο.

 

Αν θες να μπεις σε αυτο το επαγγελμα να εισαι απολυτα σιγουρος και να μην ειναι τα €€€ βασικη σου προτεραιότητα.

Δημοσ.

Για game development δεν υπάρχουν κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Ότι δηλώσεις είσαι σε αυτό τον τομέα.

 

Μόνος σου θα μάθεις ότι πρέπει να ξέρεις, αλλά θα σε βοηθήσει αν πας σε κάποια σχολή πληροφορικής ή γραφιστικής ανάλογα με το τι θέλεις να κάνεις.

 

Υπάρχουν πολλές ειδικότητες που σχετίζονται με το game deveopment

- conceptual design

- graphics design

- 3d animation - mechanics

- multiplayer engine

- level/maps designer

- Sound engineer

- marketing

...

 

Στο wikipedia τα ταξινομεί ως εξής

http://en.wikipedia.org/wiki/Game_development

 

Αποφάσισε τι θέλεις να κάνεις και ασχολήσου με αυτό. Αν έχεις υπ'όψιν κάποιο παιχνίδι στείλε pm.

Επισκέπτης
Δημοσ.

Για τεχνητή νοημοσύνη υπάρχουν μαθήματα αλλά ο προσανατολισμός δεν είναι σε τεχνικές παιχνιδιών.

 

Λεπτομέρια, αλλά σε αυτό κάνεις λάθος

Α* (pathfinding γενικότερα και διαφορες Heuristic τεχνικές), Minimax και παραλλαγές του,

Decision /BehaviourTrees, Planners ειναι ενδεικτικά κάποια πράγματα που διδάσκονται σε μαθήματα τεχνιτής νοημοσύνης και βρίσκουν άμεση εφαρμογή σε game development...

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...