SweeT_DreamS Δημοσ. 21 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 21 Ιουνίου 2009 Ποιοί είναι οι αγαπημένοι σας σκηνοθέτες; Ποιά είναι κατά τη γνώμη σας, η καλύτερη ταινία από άποψη σκηνοθεσίας, και ποιά η χειρότερη όλων των εποχών; Και... Μπορεί να "σώσει" το καλό σενάριο, μία άθλια σκηνοθετικά ταινία;
antreas18 Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Και... Μπορεί να "σώσει" το καλό σενάριο, μία άθλια σκηνοθετικά ταινία; Πιστευω οχι...μονο το αντιθετο..δλδ ενα μετριο-κακο σεναριο να σωθει απο μια πολυ καλη σκηνοθεσια.Γενικα πιστευω πλεον οτι στεκομαστε (σαν κοινο) πιο πολυ στην σκηνοθεσια παρα στο σεναριο.
soturin Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Nα διαφωνήσω στη διατύπωση και μόνο ερωτήματος "καλύτερο χειρότερο όλων των εποχών" ? Πολύ απόλυτο. Τώρα για σκηνοθέτες δυο ονόματα που μου ρχονται είναι Wes Anderson και Hayao Miyazaki. Στη λογική "πάρε τις ταινίες τους σερι, αξίζει" Άλλοι ένα σωρό ασφαλώς και χωρίς να σημαίνει ο ένας είναι καλύτερος από τον άλλον κτλ
SweeT_DreamS Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Γενικα πιστευω πλεον οτι στεκομαστε (σαν κοινο) πιο πολυ στην σκηνοθεσια παρα στο σεναριο. Εξαρτάται από το είδος της ταινίας που επιλέγει να δεί κανείς. Για παράδειγμα, δε νομίζω πως σε μία κωμωδία, παίζει μεγάλο ρόλο η σκηνοθεσία...αλλά, το ευρηματικό σενάριο και οι έξυπνοι διάλογοι είναι αυτό που κάνει τη διαφορά. Έχω δεί ταινίες κυριολεκτικά γυρισμένες με κάμερα στον ώμο, που θα μπορούσες να τις χαρακτηρίσεις αξιόλογες μόνο και μόνο λόγω του πολύ καλού σεναρίου. Άρα, η δική μου απάντηση στην ερώτησή μου είναι πως, ναι!μπορεί να σώσει (κατά τη γνώμη μου) το καλό σενάριο μία άθλια σκηνοθετικά ταινία. ---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 20:15 ---------- Nα διαφωνήσω στη διατύπωση και μόνο ερωτήματος "καλύτερο χειρότερο όλων των εποχών" ?Πολύ απόλυτο. Συμφωνώ...αλλά, πειράζει να είναι κάποιες φορές "απόλυτη" η ...υποκειμενική...μας γνώμη;
frenzy Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Ποιοί είναι οι αγαπημένοι σας σκηνοθέτες;Ποιά είναι κατά τη γνώμη σας, η καλύτερη ταινία από άποψη σκηνοθεσίας, και ποιά η χειρότερη όλων των εποχών; Και... Μπορεί να "σώσει" το καλό σενάριο, μία άθλια σκηνοθετικά ταινία; Τόπικ για αγαπημένους σκηνοθέτες νομ'ίζω υπάρχει... Η δεύτερη ερώτηση δε μου κάνει... Και... Όχι. Αντίθετα η σκηνοθεσία μπορεί να καταστρέψει ένα καλό σενάριο. Αν δεν υπάρχει σκηνοθεσία δεν θα καταλάβεις και το σενάριο. Αν το αστείο ή η ατάκα πέσει στο λάθος χρόνο δεν θα γελάσεις. Από την άλλη η καλύτερη σκηνοθεσία είναι αυτή που δε φαίνεται.
soturin Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Στο κάτω κάτω, μια σκηνοθεσία για να χαρακτηριστεί άθλια, πρέπει εκτός των άλλων να καταστρέψει και το σενάριο. Ένας τόσο βαρύς χαρακτηρισμός θα άρμοζε όταν ζημιώνει την ταινία συνολικά, αντίστοιχα πχ τις ερμηνείες.
PeterHeppner Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Όχι. Αντίθετα η σκηνοθεσία μπορεί να καταστρέψει ένα καλό σενάριο. Αν δεν υπάρχει σκηνοθεσία δεν θα καταλάβεις και το σενάριο. Αν το αστείο ή η ατάκα πέσει στο λάθος χρόνο δεν θα γελάσεις. Από την άλλη η καλύτερη σκηνοθεσία είναι αυτή που δε φαίνεται. Θα πω για ταινίες που βασίζονται σε comics ή βιβλία που επιδή μας άρεσαν λέμε ότι υπάρχει ιστορία ή σενάριο και ρίχνουμε το φταίξιμο στο σκηνοθέτη, ενώ πολλές φορές το βιβλίο και το comic δεν είναι "movie material" έτσι κι'αλλιώς Το Hellblazer λένε πως θα ήταν καλήτερη ταινία αν ακολουθούσε την original ιστορία και άλλες τετοιες fanboy κλάψες, αλλά αυτά είναι ικασίες, στο συγκεκριμένο παράδειγμα η μεγαλήτερη αλαγη ήταν ο χαρακτήρας και το style του Constantine το οποίο όμως ήταν και το καλήτερο κομάτη της ταινίας ο σκηνοθέτης κατα τη γνώμη μου είναι το εύκολο εξηλαστήριο
SweeT_DreamS Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Τόπικ για αγαπημένους σκηνοθέτες νομ'ίζω υπάρχει... Δεν βρήκα κάποιο παρόμοιο όταν έκανα αναζήτηση Frenzy... ---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 22:47 ---------- Στο κάτω κάτω, μια σκηνοθεσία για να χαρακτηριστεί άθλια, πρέπει εκτός των άλλων να καταστρέψει και το σενάριο. Ένας τόσο βαρύς χαρακτηρισμός θα άρμοζε όταν ζημιώνει την ταινία συνολικά, αντίστοιχα πχ τις ερμηνείες. Όχι απαραίτητα soturin. Εξαρτάται από το πόσο "αυστηρός κριτής" γίνεται ο καθένας μας, όταν βλέπει μία ταινία. Φυσικά και η σκηνοθεσία,... [εφόσον είναι κομμάτι της ταινίας (και πολύ βασικό μάλιστα!)]..., ζημιώνει την ταινία συνολικά, αν δεν είναι καλή...! Θέλω να πω πως, αν η σκηνοθεσία είναι άθλια (για να χρησιμοποιήσω ξανά την ίδια λέξη) και όλα τα υπόλοιπα τέλεια(και πάλι, υποκειμενικό είναι αυτό), η σκηνοθεσία από μόνη της, μπορεί να είναι ένα μείον αλλά, σίγουρα δεν καταστρέφει το σύνολό της.
PeterHeppner Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Θέλω να πω πως, αν η σκηνοθεσία είναι άθλια (για να χρησιμοποιήσω ξανά την ίδια λέξη) και όλα τα υπόλοιπα τέλεια(και πάλι, υποκειμενικό είναι αυτό), η σκηνοθεσία από μόνη της, μπορεί να είναι ένα μείον αλλά, σίγουρα δεν καταστρέφει το σύνολό της. έχεις κάτι στο μυαλό σου ? γιατί γενικά για χειρότερο σκηνοθέτη αν κάνεις google "world's worst director" ένα όνομα παίρνεις Τώρα για σκηνοθέτες δυο ονόματα που μου ρχονται είναι Wes Anderson και Hayao Miyazaki. Στα cartoon η διαδηκασία παραγωγής είναι πολύ πιο περίπλοκη και ο σκηνοθέτης δεν έχει τον έλενχο που έχει ένας σκηνοθέτης "κανονικής" ταινίας, γενικά τα άτομα του studio παραγωγής ευθήνονται πολύ περισότερο για κάτι καλό και κάτι κακό σε animation ταινίες, με άλλα λόγια αποδίδω στο Studio Gibli τις ταινίες αυτές και όχι απαραίτιτα προσωπικά στον Miyazaki
soturin Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Όχι απαραίτητα soturin. Εξαρτάται από το πόσο "αυστηρός κριτής" γίνεται ο καθένας μας, όταν βλέπει μία ταινία. Φυσικά και η σκηνοθεσία,... [εφόσον είναι κομμάτι της ταινίας (και πολύ βασικό μάλιστα!)]..., ζημιώνει την ταινία συνολικά, αν δεν είναι καλή...! Θέλω να πω πως, αν η σκηνοθεσία είναι άθλια (για να χρησιμοποιήσω ξανά την ίδια λέξη) και όλα τα υπόλοιπα τέλεια(και πάλι, υποκειμενικό είναι αυτό), η σκηνοθεσία από μόνη της, μπορεί να είναι ένα μείον αλλά, σίγουρα δεν καταστρέφει το σύνολό της. Σωστά όσα λες. Δεν είναι απαραίτητο. Απλά παίρνοντας το "άθλια", το οποίο είναι αρκετά υποκειμενικό, εγώ έκανα αυτή τη σκέψη. Πως για να χαρακτηρίσω κάτι έτσι, θα εννοώ ότι δεν τη σώζει ούτε το σενάριο. Στα cartoon η διαδηκασία παραγωγής είναι πολύ πιο περίπλοκη και ο σκηνοθέτης δεν έχει τον έλενχο που έχει ένας σκηνοθέτης "κανονικής" ταινίας, γενικά τα άτομα του studio παραγωγής ευθήνονται πολύ περισότερο για κάτι καλό και κάτι κακό σε animation ταινίες, με άλλα λόγια αποδίδω στο Studio Gibli τις ταινίες αυτές και όχι απαραίτιτα προσωπικά στον Miyazaki Studio gibli then (miyazaki included)
frenzy Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 22 Ιουνίου 2009 Δεν βρήκα κάποιο παρόμοιο όταν έκανα αναζήτηση Frenzy... http://www.insomnia.gr/forum/showthread.php?p=241572#post241572 Θέλω να πω πως, αν η σκηνοθεσία είναι άθλια (για να χρησιμοποιήσω ξανά την ίδια λέξη) και όλα τα υπόλοιπα τέλεια(και πάλι, υποκειμενικό είναι αυτό), η σκηνοθεσία από μόνη της, μπορεί να είναι ένα μείον αλλά, σίγουρα δεν καταστρέφει το σύνολό της. Αυτό που λες είναι τελείως λάθος. Η σκηνοθεσία δένει όλο το γλυκό. Αν δεν είναι καλή θα πάνε μοντάζ και θα λείπουν σκηνές στην καλύτερη περίπτωση.Κοίταξε πολύ απλά: http://www.dailyscript.com/scripts/twelve_monkeys.html Ξέχνα πως έχεις δει την ταινία και σκηνοθέτησε την πρώτη σκηνή στο μυαλό σου. Το σενάριο γαμεί, αλλά θα την πατήσεις στην πρώτη σκηνή που θα αποτύχεις να δείξεις τη σημασία της . Η σκηνοθεσία είναι τέχνη με κύριο συστατικό το ταλέντο όχι την τεχνική. Είναι η σύνθεση της εικόνας σε εικόνα μέσα από εικόνα. Νομίζω έχεις υπεραπλουστεύσει λίγο το θέμα σινεμά στο μυαλό σου.
SweeT_DreamS Δημοσ. 23 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 23 Ιουνίου 2009 http://www.insomnia.gr/forum/showthread.php?p=241572#post241572Αυτό που λες είναι τελείως λάθος. Η σκηνοθεσία δένει όλο το γλυκό. Αν δεν είναι καλή θα πάνε μοντάζ και θα λείπουν σκηνές στην καλύτερη περίπτωση.Κοίταξε πολύ απλά: http://www.dailyscript.com/scripts/twelve_monkeys.html Ξέχνα πως έχεις δει την ταινία και σκηνοθέτησε την πρώτη σκηνή στο μυαλό σου. Το σενάριο γαμεί, αλλά θα την πατήσεις στην πρώτη σκηνή που θα αποτύχεις να δείξεις τη σημασία της . Η σκηνοθεσία είναι τέχνη με κύριο συστατικό το ταλέντο όχι την τεχνική. Είναι η σύνθεση της εικόνας σε εικόνα μέσα από εικόνα. Νομίζω έχεις υπεραπλουστεύσει λίγο το θέμα σινεμά στο μυαλό σου. :o:o:o Τελικά είχες δίκιο...ΥΠΗΡΧΕ παλιό θέμα για σκηνοθέτες... ...κάτι δεν κάνω καλά στην αναζήτηση:fear::rolleyes::rolleyes: τέλος πάντων... Συμφωνώ μαζί σου...Η σκηνοθεσία είναι τέχνη αλλά, όχι η μόνη "τέχνη" στον κινηματογράφο. Για το τελικό αποτέλεσμα, γι'αυτό δηλαδή που βλέπουμε στη "μεγάλη οθόνη", εκτός από τη σκηνοθεσία, παίζουν κι άλλοι παράγοντες σημαντικό ρόλο.(σενάριο,φωτογραφία,ηχοληψία,μοντάζ,κοστούμια,ερμηνεία ηθοποιών...). Μπορεί η σκηνοθεσία, το σενάριο και η ερμηνεία των ηθοποιών να είναι αυτά που κρίνει κανείς πρώτα (γιατί είναι τα πιό σημαντικά) αλλά, αυτό δε σημαίνει πως μία ταινία χωρίς καλή σκηνοθεσία, αλλά, με καλό σενάριο και αξιόλογους συντελεστές, δε μπορεί να "σταθεί". Ας μην ξεχνάμε πως το πιό βασικό σε μία ταινία είναι να φαίνεται αληθινή. Να σε κάνει να ξεχάσεις πως είναι ταινία και να έχεις την εντύπωση πως είσαι ένας παρατηρητής από μακριά, σε όσα γίνονται. Και αυτό μπορεί να επιτευχθεί και με μία μέτρια σκηνοθεσία, αν η ερμηνεία των ηθοποιών είναι άψογη. Αυτή είναι η γνώμη μου.
slipknot Δημοσ. 23 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 23 Ιουνίου 2009 Η ερμηνεία των ηθοποιών όμως επηρεάζεται πολλές φορές απ' την σκηνοθεσία. Ένας καλός σκηνοθέτης μπορεί να κάνει τον ηθοποιό να βγάλει τον καλύτερο του εαυτό, μπορεί και να τον καταστρέψει.
frenzy Δημοσ. 23 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 23 Ιουνίου 2009 Ας μην ξεχνάμε πως το πιό βασικό σε μία ταινία είναι να φαίνεται αληθινή. Να σε κάνει να ξεχάσεις πως είναι ταινία και να έχεις την εντύπωση πως είσαι ένας παρατηρητής από μακριά, σε όσα γίνονται. Διαφωνώ και πάλι. Το σημαντικό σε οποιαδήποτε τέχνη είναι η έκφραση κυρίως από την πλευρά του δημιουργού και η ταύτιση από την πλευρά του θεατή. Όσο πιο αληθινά εκφράζεται ο δημιουργός τόσο ευκολότερα ταυτίζεται ο θεατής (υπό αυτή την έννοια ίσως συμφωνούμε, τι λες; ). Συμφωνώ μαζί σου όταν λες πως ο κινηματογράφος είναι συλλογική δουλειά, αλλά όλα καταλήγουν στη σκηνοθεσία. Όταν ο Μάρλον Μπράντο δεν μπορούσε να κλάψει στο Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι, πήγε στον Μπερτολούτσι με νεύρα και του φώναζε πως είναι δική του δουλειά να τον κάνει να κλάψει - και ο θεός ο Μπερτολούτσι του έκανε μια ανάλυση για ένα όνειρο που είχε δει ο Μπράντο με τον πατέρα του και τον έκανε να κλαίει σα κοριτσάκι. Μια από τις καλύτερες ερμηνείες του Μπράντο btw.
SweeT_DreamS Δημοσ. 23 Ιουνίου 2009 Δημοσ. 23 Ιουνίου 2009 Η ερμηνεία των ηθοποιών όμως επηρεάζεται πολλές φορές απ' την σκηνοθεσία. Ένας καλός σκηνοθέτης μπορεί να κάνει τον ηθοποιό να βγάλει τον καλύτερο του εαυτό, μπορεί και να τον καταστρέψει. Σίγουρα... αλλά, ό,τι κι αν πεί ο σκηνοθέτης, ο ηθοποιός μπορεί να αποδώσει το συναίσθημα με τελείως διαφορετικό τρόπο από αυτόν που του προτείνει και από μία τελείως διαφορετική οπτική γωνία. Άλλωστε, δεν είναι λίγες οι φορές που λένε οι σκηνοθέτες πως δεν χρειάστηκε να δώσουν καθόλου συμβουλές σε έναν ηθοποιό για το πώς να παίξει σε μία σκηνή! ---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 13:10 ---------- Διαφωνώ και πάλι. Το σημαντικό σε οποιαδήποτε τέχνη είναι η έκφραση κυρίως από την πλευρά του δημιουργού και η ταύτιση από την πλευρά του θεατή. Όσο πιο αληθινά εκφράζεται ο δημιουργός τόσο ευκολότερα ταυτίζεται ο θεατής (υπό αυτή την έννοια ίσως συμφωνούμε, τι λες; ). Συμφωνώ μαζί σου όταν λες πως ο κινηματογράφος είναι συλλογική δουλειά, αλλά όλα καταλήγουν στη σκηνοθεσία. Όταν ο Μάρλον Μπράντο δεν μπορούσε να κλάψει στο Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι, πήγε στον Μπερτολούτσι με νεύρα και του φώναζε πως είναι δική του δουλειά να τον κάνει να κλάψει - και ο θεός ο Μπερτολούτσι του έκανε μια ανάλυση για ένα όνειρο που είχε δει ο Μπράντο με τον πατέρα του και τον έκανε να κλαίει σα κοριτσάκι. Μια από τις καλύτερες ερμηνείες του Μπράντο btw. Όλα καταλήγουν στη σκηνοθεσία λες εσύ...αλλά, εγώ λέω πως τελικά, όλα καταλήγουν στην ερμηνεία των ηθοποιών. Για παράδειγμα, σκέψου σε πόσες "ιστορίες" λίγων δευτερολέπτων ήσουν "μάρτυρας" ως περαστικός και σε πόσες άλλες, ως σιωπηλός παρατηρητής, πχ σε ένα πάρκο. Η "σκηνοθεσία" είναι πολύ απλή, δε συμφωνείς; Αν σκεφτείς ότι η "κάμερα"(εσύ) δε μετακινείται καθόλου!...παρόλα αυτά, η "ερμηνεία" των ανθρώπων και το συναίσθημα που βγάζουν είναι αυτό που θα σε συγκινήσει ή θα σε κάνει να γελάσεις στο τέλος, γι'αυτό που βλέπεις σε ένα πάρκο. Το σίγουρο είναι πως μία ταινία, για να φτάσει στο τέλειο, πρέπει να είναι "τέλεια" απ'όλες τις απόψεις...αλλά, αυτό δε σημαίνει πως όλα ξεκινούν από τη σκηνοθεσία και καταλήγουν πάλι σε αυτή.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα