Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
5 ώρες πριν, phanispal είπε

Θέλω να πιστεύω πως δεν υπάρχει πρόβλημα με την εθνική, αλλά με το Google Maps.

Τα φορτηγά συνηθίζεται να πηγαίνουν απ' τις παλιές εθνικές οδούς; Ρωτάω γιατί αυτή τη φορά δεν το βλέπω να φεύγω ξημερώματα, μη φάω καμιά ήττα σε κανά στενό δρόμο.

Πιστεύω ότι κάποια για λόγους κόστους ίσως το κάνουν. Όπως περνάνε και με το καραβάκι αντί για τη γέφυρα.

  • Απαντ. 1,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Πιστεύω είναι λίγο πιο απλό : Η περιοχή της Θήβας - Οινόφυτα - Χαλκίδα, γενικά εκεί γύρω, έχει πολλές βιομηχανικές ή μεταποιητικές μονάδες και για να πάνε δυτική Ελλάδα δεν του; συμφέρει να κατέβουν Αθήνα κι ύστερα για Πάτρα κλπ., εκτός κι αν κατεβαίνουν για Πύργο - Καλαμάτα. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, phanispal είπε

Επειδή σε δύο εβδομάδες προβλέπεται κι άλλο ταξίδι προς Αγρίνιο, ήθελα να ρωτήσω σχετικά με το λάθος του Google Maps σ' εκείνο το σημείο στο χωριό Ζέστη που ανέφερα πιο πάνω, που ενώ του έχεις πει να αποφύγει διόδια, αυτό σε βάζει στην Ιόνια Οδό.

Παραθέτω το link με κοντινό σε εκείνο το σημείο: https://www.google.gr/maps/dir/Αθήνα/Αγρίνιο/@38.3788656,21.4889374,14.5z/data=!4m16!4m15!1m5!1m1!1s0x14a1bd1f067043f1:0x2736354576668ddd!2m2!1d23.7275388!2d37.9838096!1m5!1m1!1s0x135e8a76739d5987:0xb4fe2bac6d8d5c90!2m2!1d21.4095934!2d38.6244719!2m1!2b1!3e0!5m1!1e1

Να φανταστώ ότι αν δε μπω στον κόμβο και συνεχίσω ευθεία στην ΕΟ Ρίου Αγρινίου δε θα συναντήσω κάποιο πρόβλημα αργότερα; Γνωρίζει κανείς;

Δεν ξέρω αν βοηθάει, αλλά πριν κανα μήνα πέρασα από εκεί πηγαίνοντας από Πάτρα για Αιτωλικό. Αναγκαστικά βγήκα από την Ιόνια λίγο πριν τη Ζέστη(παρόλο που δεν με ένοιαζαν τα διόδια) γιατί η αμέσως επόμενη έξοδος ήταν ο κόμβος μετά το Κεφαλόβρυσο(θα έκανα κύκλο δλδ). Κανένα πρόβλημα μέχρι Μεσόκαμπο τουλάχιστον που βγήκα από την ΕΟ Ρίου Αγρινίου για να πιάσω την επαρχιακή Αιτωλικού Μεσολογγίου.

Δες και τη διαδρομή που έκανα αν βοηθάει:

 

https://www.google.com/maps/dir/38.2458118,21.7356407/38.4114836,21.2560745/@38.342564,21.3846255,11z/data=!3m1!4b1

Επεξ/σία από Joshua21
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ωραίος. Εσύ βέβαια έκανες το ανάποδο από αυτό που έκανα εγώ προχθές, ήσουν στην Ιόνια Οδό και βγήκες στην ΕΟ Ρίου Αγρινίου.

Οπότε μέχρι το Μεσόκαμπο κομπλέ, μετά φαντάζομαι απλά συνεχίζεις ευθεία.

Επεξ/σία από phanispal
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, phanispal είπε

Ωραίος. Εσύ βέβαια έκανες το ανάποδο από αυτό που έκανα εγώ προχθές, ήσουν στην Ιόνια Οδό και βγήκες στην ΕΟ Ρίου Αγρινίου.

Οπότε μέχρι το Μεσόκαμπο κομπλέ, μετά φαντάζομαι απλά συνεχίζεις ευθεία.

Δεν έχει σημασία που έκανα το ανάποδο, αυτό που ήθελα να σου δείξω είναι το κομμάτι που έκανα απροβλημάτιστα στην ΕΟ Ρίου Αγρινίου από Ζέστη ως Μεσόκαμπο. Και ναι, μετά από εκεί συνεχίζεις ευθεία, η κίνηση στον παλιό δρόμο πλέον  είναι ελάχιστη.

  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μονο οι γερο freelancer οδηγοι φορτηγων πανε απο παλιες εθνικες γιατι χρεωνουν τα διοδια...οποτε αν τα αποφευγουν τους μενουν τσεπη!

Οι εταιρείες εχουν πακετα epass που λογω πολλαπλων διαδρομων στα epass ακομη και η γεφυρα βγαινει το ιδιο με το καραβι...2ον και σημαντικοτερον. οταν αυτα που κουβαλανε ειναι χιλιαδων ευρω δεν ειναι τοσο μλκς να το διακινδυνεύουν για +30ευρω...

--------------

Οταν κανεις εξτρα ωρες  κουραζεσαι ο ιδιος αλλα ταλαιπωρεις και τα λαστιχα /αυτοκινητο.. οπως και να το κανουμε για μενα ειναι μλκ να ρισκαρεις εξτρα ωρες και να τρακαρεις ή οτιδηποτε χειροτερο

Ελπιζω να μην κανετε παρομοια οικονομια σε αναλώσιμα αυτοκ οπως λαστιχα αμορτισερ.. 

 

 

Επεξ/σία από kage
Δημοσ.
12 λεπτά πριν, kage είπε

Οταν κανεις εξτρα ωρες  κουραζεσαι ο ιδιος αλλα ταλαιπωρεις και τα λαστιχα /αυτοκινητο.. οπως και να το κανουμε ειναι μλκ να τρακαρεις ή οτιδηποτε χειροτερο

Όπως έχω ξαναπεί, προσωπικά κουράζομαι περισσότερο όταν πηγαίνω με σταθερή ταχύτητα, ή έστω πιάνομαι. Πέραν του ότι είναι βαρετός αυτός ο τρόπος οδήγησης. Τις δύο φορές που έχω επιχειρήσει να πάω από παλιές επαρχιακές οδούς, θεωρώ πως κουράστηκα λιγότερο, και βρήκα τις διαδρομές περισσότερο ενδιαφέρουσες, και λόγω περιβάλλοντος. Να ήταν και placebo effect; Δε θα το αποκλείσω, αλλά δύσκολο.

Για 1-2, άντε 3 ταξίδια που κάνω εγώ το χρόνο, η επιβάρυνση στο αυτοκίνητο νομίζω είναι αμελητέα. Να το έκανα π.χ. κάθε δύο εβδομάδες, άντε κάθε μήνα, να σου πω ΟΚ, αλλά και πάλι η διαφορά στο κόστος έχει καταντήσει τεράστια. Εδώ μιλάμε εγώ για Αθήνα-Αγρίνιο και πίσω (700 χλμ. από τις επαρχιακές οδούς) υπολογίζω να κάψω ~36 λίτρα, δηλαδή ~55€. Αν πάω από Ιόνια Οδό (600 χλμ.) υπολογίζω να κάψω την ίδια ποσότητα βενζίνης (καθώς δε θα πηγαίνω με 70, αλλά ούτε και με 130), συν 55€ διόδια (χωρίς Αττική Οδό), πάμε στα 110€ εύκολα.

Οι πιθανότητες για τροχαίο δε θεωρώ πως αυξάνονται αν πηγαίνεις από παραδρόμους. Ίσα-ίσα που μόνο και μόνο λόγω μαζικής μετακίνησης στις εθνικές οδούς, νομίζω πως σε αυτές είναι περισσότερες οι πιθανότητες. Δε λέμε τώρα να πέσεις σε επαρχιακή οδό με κίνηση και φορτηγά και να προσπαθούν όλοι να προσπεράσουν σε κωλόδρομους χωρίς ορατότητα, ούτε περιπτώσεις όπως αυτή που μου έτυχε τον Οκτώβρη που πήγε ο άλλος να πέσει πάνω μου.

28 λεπτά πριν, kage είπε

Ελπιζω να μην κανετε παρομοια οικονομια σε αναλώσιμα αυτοκ οπως λαστιχα αμορτισερ.. 

Εγώ όχι, δεν κάνω, είμαι πολύ τυπικός, υπέρ του δέοντος μάλιστα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
47 minutes ago, phanispal said:

 

Οι πιθανότητες για τροχαίο δε θεωρώ πως αυξάνονται αν πηγαίνεις από παραδρόμους. Ίσα-ίσα που μόνο και μόνο λόγω μαζικής μετακίνησης στις εθνικές οδούς, νομίζω πως σε αυτές είναι περισσότερες οι πιθανότητες. Δε λέμε τώρα να πέσεις σε επαρχιακή οδό με κίνηση και φορτηγά και να προσπαθούν όλοι να προσπεράσουν σε κωλόδρομους χωρίς ορατότητα, ούτε περιπτώσεις όπως αυτή που μου έτυχε τον Οκτώβρη που πήγε ο άλλος να πέσει πάνω μου.

 

Σαφως και εννοουμε περιπτωσεις σαν αυτες που ο αλλος πηγε να πεσει πανω σου. Μια απο τις βασικες αναβαθμισεις των αυτοκινητοδρομων σε σχεση με τους επαρχιακους ειναι η διαχωριστικη νησιδα που μειωνει συντριπτικα τις πιθανοτητες μετωπικης, γιατι λοιπον να μην το αναφερουμε;

Επισης, οσο μειωμενη κινηση κι αν εχουν οι δρομοι αυτοι (δεν εχουν τοσο μειωμενη οσο θεωρεις παντως, καθως για να γλυτωσουν τα διοδια ειναι πολλοι αυτοι που επιλεγουν τις καρμανιολες για να κανουν το ταξιδι τους με ή χωρις τις οικογενειες τους), παραμενουν επικινδυνοι. Δεν ειναι απαραιτητο να προκαλεσει καποιος αλλος οδηγος ατυχημα. Ειναι εξισου ευκολο σε μια απο τις πολλες επικινδυνες στροφες τους να κανεις λαθος, οσο επισης λακουβες, ανωμαλιες δρομου και αναποδες κλισεις σε στροφες.

Σε καθε περιπτωση το ασπρο μαυρο δεν μπορει να το κανει κανεις λεγοντας οτι στους νεους αυτοκινητηδρομους οι πιθανοτητες τροχαιου ειναι υψηλοτερες απ'οτι στους παλιους. Καταλαβαινω οτι ο καθενας που προσπαθει να γλυτωσει τα διοδια ψαχνει κι αλλα επιχειρηματα για να πεισει τον εαυτο του οτι αξιζει να πηγαινει απο τους παλιους δρομους, αλλα ας μην το τερματιζουμε κιολας. Ισως να μπορουσε να σταθει το αλλο επιχειρημα που ειπες οτι σε κουραζει η σταθερη ταχυτητα, αλλα οτι στους νεους δρομους ειναι πιθανοτερο το τροχαιο, νομιζω πως απευθυνεται μονο σε χαζους ή ανθρωπους που δεν εχουν οδηγησει ποτε εκτος πολης.

Επεξ/σία από YourTrueLegend
  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.

Άσπρο-μαύρο μόνο δεν υπάρχει ούτως ή άλλως, για τον καθένα η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική.

Από εκεί και πέρα αν εσύ θεωρείς ότι στατιστικά τα τροχαία στις επαρχιακές οδούς είναι περισσότερα απ' ότι στους αυτοκινητόδρομους, δε θα διαφωνήσω, απλά θα διατηρήσω τις επιφυλάξεις μου.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, phanispal είπε

Άσπρο-μαύρο μόνο δεν υπάρχει ούτως ή άλλως, για τον καθένα η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική.

Από εκεί και πέρα αν εσύ θεωρείς ότι στατιστικά τα τροχαία στις επαρχιακές οδούς είναι περισσότερα απ' ότι στους αυτοκινητόδρομους, δε θα διαφωνήσω, απλά θα διατηρήσω τις επιφυλάξεις μου.

Στατιστικά παντού οι αυτοκινητόδρομοι είναι πιο ασφαλής μην λέμε ότι θέλουμε γιατί έχουν ακριβά διόδια. 

 Είμαστε άνθρωποι κ όχι μηχανές και οι αυτοκινητόδρομοι είναι σχεδιασμένοι  να μειώνουν δραστικά όχι μόνο το ανθρώπινο λάθος αλλά κ την επίπτωση που θα έχει ένα ανθρώπινο λάθος. Στην ασφάλεια δεν παίζει ρόλο μόνο ο αριθμός των "σφάλματων" αλλά κ η σοβαρότητα αυτών.  πχ εξουδετερώνοντας την πιθανότητα μετωπικής εκ μηδενίζεις τα θανατηφόρα, η είσοδος των αυτοκινήτων γίνεται παράλληλα με την ροή του αυτοκινητοδρόμου κ όχι κάθετα κατι που μειώνει τις πλευρικές συγκρούσεις που είναι άλλος ένας λόγος υψηλών θανατηφόρων και άλλα πολλά . 

Γενικά ισχύει η παρακάτω πυραμίδα όσο μειώνεις την  βάση (παρολίγον τροχαίο near-miss που λένε κ στο χωρίο μου) μειώνεις αναλογικά την σοβαρότητα του ατυχήματος.

the-safety-triangle-picture-1024x532-1024x532.png.cc1586a0aa1db64d9cc3df2ee9b6a2b9.png

  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Στη θεωρία μαζί σας, προφανή όλ' αυτά, στην πράξη δεν ξέρω τι γίνεται. Έχετε κανά επίσημο στοιχείο να παραθέσετε; Για Ελλάδα μιλάμε.

Επεξ/σία από phanispal
Δημοσ.

Πολύ μεγάλη συζήτηση για το θέμα των τροχαίων.

Το σίγουρο ειναι πως ένας νέος αυτοκινητόδρομος δεν ευθύνεται για αύξηση ατυχημάτων. Ένας ωραίος, ασφαλής, φρεσκοστρωμένος δρόμος, χωρις μεγάλες κλίσεις (αν έχει φωτισμό το βράδυ ακομα καλύτερα, πράγμα που δε το υποστηρίζω μονο εγω αλλά και ο Στρατηδάκης στο "Περί ασφάλτου και συμβάντων" ή site οπως το https://www.nhtsa.gov/ ) προσφέρει ασφάλεια

Όμως ένας συγχρονος αυτοκινητόδρομος, αυξάνει και το όριο ταχύτητας, το οποίο σε περίπτωση ανθρωπινου/μηχανικού λάθους, θα αποβεί μοιραίο.

Και εδω ειναι το βασικο πρόβλημα. Οπου και να δειτε στους βασικους παράγοντες ατυχημάτων σε εθνικές οδους στην Ευρωπη, η υπερβολικη ταχύτητα έρχεται πρώτη. Και αυτό ειναι και ένα θέμα το οποίο θα πρέπει να ξανασκεφθουν όσοι ειναι υπερ της αύξησης των ορίων ταχύτητας

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλησπέρα στην παρέα, έχει κάνει κανείς πρόσφατα το ταξίδι Λάρισα-Θεσσαλονίκη, και αντίστροφα,

να μου πει αν έχει αλλάξει κάτι στις παρακάμψεις Μακρυχωρίου/Πυργετού/Λεπτοκαρυάς,

στο Κλειδί και τα Μάλγαρα δεν πιστεύω ότι αξίζει πλέον η παράκαμψη.

Ευχαριστώ.

Επεξ/σία από 85stelios
  • Moderators
Δημοσ.
7 λεπτά πριν, pontez2 είπε

Πολύ μεγάλη συζήτηση για το θέμα των τροχαίων.

Το σίγουρο ειναι πως ένας νέος αυτοκινητόδρομος δεν ευθύνεται για αύξηση ατυχημάτων. Ένας ωραίος, ασφαλής, φρεσκοστρωμένος δρόμος, χωρις μεγάλες κλίσεις (αν έχει φωτισμό το βράδυ ακομα καλύτερα, πράγμα που δε το υποστηρίζω μονο εγω αλλά και ο Στρατηδάκης στο "Περί ασφάλτου και συμβάντων" ή site οπως το https://www.nhtsa.gov/ ) προσφέρει ασφάλεια

Όμως ένας συγχρονος αυτοκινητόδρομος, αυξάνει και το όριο ταχύτητας, το οποίο σε περίπτωση ανθρωπινου/μηχανικού λάθους, θα αποβεί μοιραίο.

Και εδω ειναι το βασικο πρόβλημα. Οπου και να δειτε στους βασικους παράγοντες ατυχημάτων σε εθνικές οδους στην Ευρωπη, η υπερβολικη ταχύτητα έρχεται πρώτη. Και αυτό ειναι και ένα θέμα το οποίο θα πρέπει να ξανασκεφθουν όσοι ειναι υπερ της αύξησης των ορίων ταχύτητας

Και στους σκατο δρόμους η ταχύτητα ευθύνεται κατά κύριο λόγο για τα ατυχήματα. Αν δεν έτρεχαν τόσο σε αυτούς τους δρόμους πολλά ατύχηματα θα είχαν αποφευχθεί. Η μόνη διαφορά είναι ότι στους μεν μεγάλους δρόμους απλ 120 πάνε στα 140 ενώ στους μικρούς από 50 πάνε 70/80. 

 

Με λίγα λόγια το βασικό πρόβλημα είναι ο Ελληνας πίθηκος οδηγός 

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν το θεωρω βεβαια επιχειρημα για αποφυγη των αυτοκινητοδρομων, προς Θεου, αλλα να πουμε επισης οτι ακριβως λογω αυξημενης ταχυτητας, αυξανει και η καταναλωση καυσιμου....

 

Πχ καποιος που απο Αθηνα, πάει στην Δυτική Ελλάδα, αν δεν πολυβιαζεται και δεν ειναι κουρασμενος, πιο καλα συμφερει να παει απο Λιβαδεια-Αμφισσα-Ναυπακτο, παρα απο την νεα Πατρων Κορινθου. 0 διόδια, ωραια διαδρομη, και παροτι ειναι 1-1,5 παραπανω ωρα + καμια 50χλμ παραπανω δρομος (απο το αν πηγαινες απο Ριο), καταληγεις να κανεις οικονομια οχι μονο απο τα διοδια και τη γεφυρα/καραβι που γλυτωσες, αλλα και απο τα καυσιμα, αφου το αμαξι με 80-100 χλμ, κανει μια χαρα οικονομικη οδηγηση, με πολυ χαμηλη καταναλωση. Κοινως τα εξοδα καμια σχεση...

Πατρων Κορινθου: ενα σωρο διοδια(πρεπει να βγαινει 15 ευρω περιπου) + Γεφυρα/καραβι + αυξημενη καταναλωση καυσιμου, ενω...

Ελευσινα-Λιβαδεια-Ναυπακτος: μονο το καυσιμο σου, μειωμενο κι αυτο!!!!

Επεξ/σία από mindreader
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...