Προς το περιεχόμενο

αναρχία


xampa

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Να ρωτήσω μια, γιατί παίρνουμε ως δεδομένο ότι η κατάσταση ως έχει δεν είναι η βέλτιστη δυνατή;

Σε φάση, ναι, μαλακία για τα παιδάκια, τους πρόσφυγες κτλ, αλλά αυτό από μόνο του δεν είναι ανθρωποκεντρική προσέγγιση;

  • Απαντ. 452
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

γιατι σε μια βελτιστη κατασταση εγω θα ημουν admin και θα σε εκανα ban καθε φορα που λες διαφορα τετοια ωραια

 

και θα ειχα και τον afentiko για mod

 

:P

Δημοσ.

Αν ρωτάς έμενα, απαντώ με τοπικιστικό παράδειγμα/ελπίδα/ευχή:

 

Θεωρώ πως δεν μπορεί να ζούμε τη βέλτιστη κατάσταση όταν 20 τράπεζες (κι εννοώ αυτούς που τις διαχειρίζονται) εξωθούν 11.000.000 κόσμο στη φτώχεια, μόνο και μόνο για να αυξήσουν κέρδη εταιρειών που ήδη έχουν πλεονάζοντα, άχρηστο και αχρείαστο πλούτο.

 

Τους έχουμε εκπαιδεύσει να σκέφτονται έτσι, θα γουστάραμε να είμαστε ένας από αυτούς που έκανε την DB 0.3% πλουσιότερη και χωρίς να υπάρχει λογική πίσω από αυτό.

Δημοσ.
Αν ρωτάς έμενα, απαντώ με τοπικιστικό παράδειγμα/ελπίδα/ευχή:

 

Θεωρώ πως δεν μπορεί να ζούμε τη βέλτιστη κατάσταση όταν 20 τράπεζες (κι εννοώ αυτούς που τις διαχειρίζονται) εξωθούν 11.000.000 κόσμο στη φτώχεια, μόνο και μόνο για να αυξήσουν κέρδη εταιρειών που ήδη έχουν πλεονάζοντα, άχρηστο και αχρείαστο πλούτο.

 

Τους έχουμε εκπαιδεύσει να σκέφτονται έτσι, θα γουστάραμε να είμαστε ένας από αυτούς που έκανε την DB 0.3% πλουσιότερη και χωρίς να υπάρχει λογική πίσω από αυτό.

 

Δεν νομίζω να είναι θέμα εκπαίδευσης και μόνο. Μπορεί απλά έτσι να είναι η φύση του ανθρώπου. Άλλωστε ποτέ δεν ήταν διαφορετικά για να σε κάνει να πιστεύεις στην αλλαγή.

  • Super Moderators
Δημοσ.

Εγώ πιστεύω στη φύση. Δε σημαίνει αυτό ότι μου αρέσει απαραίτητα η φύση, απλά τη σέβομαι ως πραγματικότητα περισσότερο από θεωρίες που στην καλύτερη αποτελούν ωραία βάση για μυθιστορήματα επιστημονικής φαντασίας (όλοι αδελφωμένοι, κανένα σύνορο, καμία ιδιοκτησία, καμία εξουσία ανθρώπου πάνω σε άνθρωπο και λοιπά ουτοπικά).

 

Η φύση, λοιπόν, λέει ότι ο άνθρωπος είναι ζώο θηλαστικό, ζώο αγελαίο και ως τέτοιο έχει κάποιες πρωτεραιότητες: να επιβιώσει, να αναπαραχθεί και να κυριαρχήσει στο περιβάλλον του.

 

Ο πολιτισμός μας μπορεί να έχει δημιουργήσει ένα πλαίσιο όπου δε χρειάζεται να είσαι μασίστας για να έχεις ελπίδες να επιβιώσεις, αλλά δεν μπορεί να ανατρέψει θεμελιώδη πράγματα: θέλουμε το χώρο μας (το πρώτο όριο περιχαράκωσης της περιοχής μας, ως κλασικά ζώα), θέλουμε να φάμε, να νοιώσουμε καλά. Ψάχνουμε να βρούμε τρόπους να τα κάνουμε αυτά ευκολότερα και κατά το δυνατόν ανώδυνα, αλλά πόσο εύκολη και ανώδυνη μπορεί να είναι η κυριαρχία;

 

Έβλεπα στη ΝΕΤ τις προάλες το Νικόλα Χρηστάκη, Ελληνό-Αμερικανό καθηγητή Ιατρικής και Κοινωνιολογίας του Χάρβαρντ, που μιλούσε για τα κοινωνικά δίκτυα. Εξαιρετικά σεμνός άνθρωπος, μου έκανε εντύπωση με την πραότητα και την ταπεινότητα που μιλούσε, μεταξύ άλλων είπε το εξής: έκαναν κάποια πειράματα για να δουν τις αντιδράσεις των ανθρώπων στο ζήτημα της κυριαρχίας και τα ερωτήματα που τους έθεσαν είχαν την εξής λογική: "Αν είχατε να διαλέξετε μεταξύ του να παίρνετε 40.000 δολάρια, και οι συνάδελφοί σας 38.000 δολάρια στη μία περίπτωση και 45.000 δολάρια εφόσον οι συνάδελφοί σας παίρνουν 47.000 δολάρια, τι θα προτιμούσατε;" Η συντριπτική πλειοψηφία προτίμησε την πρώτη περίπτωση. Το ίδιο συνέβη όταν έθεσαν το δίλημμα "Έστω ότι έχουμε μια κλίμακα ομορφιάς από το 1 έως το 10, τι θα προτιμούσατε, να ήσαστε ένα 6 και οι γύρω σας ένα 4, ή να ήσαστε ένα 8 και οι γύρω σας 9;" Και πάλι προτίμησαν οι περισσότεροι (συντριπτικά) το πρώτο.

 

Αυτό το γράφω γιατί συχνά σε συζητήσεις μου λένε ότι ο άνθρωπος είναι ον λογικό. Ο άνθρωπος δεν είναι ον λογικό, τουλάχιστον όχι με την έννοια που λέγεται συνήθως. Είναι ένα θηλαστικό που έχει την ικανότητα να σκέφτεται λογικά, δεν το κάνει πάντοτε και θεωρώ πως η κυριαρχία του στον πλανήτη δε βασίστηκε στη λογική αλλά στην ικανότητά του να μεταδίδει στις επόμενες γενιές πληροφορίες χωρίς την ανάγκη άμεσης εμπειρίας.

 

Η εκπαίδευση είναι σημαντική, αλλά για μένα περιορίζεται από τη φύση μας. Καμία εκπαίδευση δεν μπορεί να διαγράψει τα ένστικτά μας. Μπορεί να τα τιθασσεύσει, μπορεί να κατευθύνει τη συμπεριφορά μας, αλλά δεν μπορεί να αλλάξει αυτό που είμαστε. Και για να μην έχουμε αυταπάτες για το τι είμαστε, ας σκεφτούμε τι θα συνέβαινε εάν κατέρρεε το πλαίσιο στο οποίο έχουμε στηρίξη την τωρινή συμπεριφορά μας: ο πολιτισμός, δηλαδή.

  • Super Moderators
Δημοσ.

Μα, αυτό ακριβώς λέω: το "να προχωρήσουμε παραπέρα" βασίζεται στον πολιτισμό, που δεν είναι σταθερή παράμετρος (δηλαδή, μπορεί να προοδεύσει, μπορεί και να οπισθοδρομήσει) και όχι στη φύση μας (που είναι σταθερή παράμετρος).

Δημοσ.

θα ηταν πολυ σικε η απαντηση οποτε την κραταω για τον εαυτο μου

 

και somehow πιστευω οτι οι ανθρωποι δεν εχουν μονο καφριλα μεσα τους η τελοσπαντων μπορουν να εξελιχθουν σε κατι καλυτερο

Δημοσ.

Ναι αλλα σε καποια φαση της ηλικιας του ανθρωπου και αναλογα τα βιωματα τα του τα παραμυθια καποτε τελειωνουν. Ειτε αποφασιζεις να δεις τα πραγματα ως εχουν ειτε παραμενεις ενας ρομαντικος.

Δημοσ.
Ναι αλλα σε καποια φαση της ηλικιας του ανθρωπου και αναλογα τα βιωματα τα του τα παραμυθια καποτε τελειωνουν. Ειτε αποφασιζεις να δεις τα πραγματα ως εχουν ειτε παραμενεις ενας ρομαντικος.

 

ειμαι αρκετα μεγαλος για να ξερω οτι το να εισαι στεγνα ρεαλιστης δεν ειναι παντα καλο

 

και τελοσπαντων μερικα πραγματα ειναι the very fabric of you,δεν μπορεις να τα διαγραψεις παρα μονο να τα αποδεχτεις

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.
  • Δημιουργία νέου...