Προς το περιεχόμενο

Αρχαριος ψαχνει μηχανη!


Luxx

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καταρχας να πω οτι δε εχω οδηγησει ποτε μου μηχανακι, ή scooter ή μηχανη. Αλλα εχω υπηρεσιακο διπλωμα για μηχανη 2000cc. Τωρα θελω να βγαλω και κανονικο διπλωμα για μηχανη. Θα ξεκινησω μαθηματα σε ενα μηνα και θα μου βγει κοντα στα 250 ευρω.

 

Τωρα θελω να μου πειτε ποια μηχανη ειναι η καταλληλη για εμενα, καθως και τι επιπλεον εξοπλισμο θα χρειαστω. Τελος ποσο επικινδυνο ειναι το να την εχεις καπου εξω και αν θελει να τη βαζω σε parking ( εχει ενα parking αποκλειστικα για μηχανες 20 μετρα απο το σπιτι μου!! ).

 

Μου αρεσει η Phazer που εχει ενα φιλαρακι μου. Ειναι βολικη, οχι πολυ μεγαλη και δε κανει πολυ θορυβο. Επισης ειναι ωραια εμφανισιακα.

 

Μου αρεσει και η Ninja, αλλα δε ξερω ποσο βολικο ειναι να οδηγας σκυφτος. Δε εχω δοκιμασει τετοιου ειδους μηχανες.

 

Επισης η Vstrom ειναι αρκετα καλη, αλλα πολυ οκγωδης και βαρια. Τελος τα παιδια μου λετε και για TDM, αλλα δε εχω καποια εμπειρια.

 

Απο κυβικα δε εχω προβλημα, τιμη μεχρι 7000 ( μεταχειρισμενη ), και να ειναι βολικη, αν θελω να κανω κανενα ταξιδακι και με 2ο ατομο πισω μου. Δε μιλαω για καμμια μεγαλη αποσταση. Το πολυ μεχρι 300 χιλιομετρα.

 

Ευχαριστω.

  • Απαντ. 61
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Δεν θα ξεκινησω με την ανοητη χαζαμαρα "παρε παπι να μαθεις ή μικρη μηχανη", ειναι δεδομενο οτι πρεπει να προσεχεις πολυ, να μην τρεχεις και συνεχως να πειραματιζεσαι σε καμια αλανα ή ελεγχομενα με τα φρενα και το βαρος της μηχανης. Στον δρομο δεν εχουμε ποτε προτεραιοτητα κτλ κτλ κτλ

 

Αυτο που θα σου προτεινω ειναι ενα μηχακακι πολυ καλο το οποιο συνδιαζει πολλα πραγματα και αυτο ειναι το kawasaki versys. Πολυ ωραιος κινητηρας-στησιμο-θεση οδηγησης και προστασια απο αερα. Το fazer ειναι και αυτο πολυ καλο και ομορφο αλλα ισως σε κουρασει (και θα το κουρασεις) στην πολη, ειναι 4κυλινδρο - πολυστροφο και βγαζει την δυναμη του ψηλα. Επισης θα τσιμπαει πολλα σε βενζινη.

Vstrom, καλη μηχανη, value for money, αξια επιλογη.

 

SuperSport θα ελεγα να τις αφησεις, πολυ ειδικες μηχανες με στησιμο για πιστα, λιγο ή πολυ κουραστικες στην οδηγηση αναλογα με τον σωματοτυπο. Αν καποια στιγμη θελησεις παρε ενα σαν δευτερο για ταξιδια ή trackdays

 

Για εξοπλισμο, κρανος minimoum 180Euro (καλο θα ηταν να διεθετες κανα 300αρι), μπουφαν γυρω στα 180+. Παντελονι γυρω στα 150. Γαντια γυρω στα 60+

Δημοσ.

iced, συμφωνώ για το καλό κράνος γύρω στα 200 ευρώ αλλά γιατί γάντια γύρω στα 60+; Δηλαδή με γάντια των 5 ευρώ από τους μαύρους δεν κάνει την δουλειά του; Των μαύρων ο αέρας περνάει μέσα; Το βρίσκω πολύ άσκοπο σκόρπισμα χρήματος.

Δημοσ.

Κατι επισης πολυ σημαντικο που θελω να ρωτησω, ειναι αν μπορω να κανω τη πληρωμη με καταθεση σε τραπεζα μεσω δοσεων ή με πιστοτικη με ατοκες δοσεις. Θα χρειαστει καποιο ποσο να το δωσω μετρητα; Με τα μεταχειρισμενα τι γινεται;

Δημοσ.
γιατί γάντια γύρω στα 60+
Θα σου πω γιατι.. Ενα απο τα πολυ σημαντικα ειναι οτι ειιναι σκληρα τα απλα ενω της μηχανης ακολουθουν ευκολα της κινησεις του χεριου. Καποια στιγμη που ξεχασα τα δικα μου φορεσα του πατερα μου που τα ειχε στην βαλιτσα και αληθεια δυσκολευομουν με τον συμπλέκτη. Ασε που παγωσαν τα χερια μου σε 10λεπτα ενω με της μηχανης παγωνουν στο 45λεπτο.

 

Επισης το οτι ειναι αδιαβροχα ειναι παρα πολυ σημαντικο.

 

Τοση ωρα μιλαμε για απλα γαντια

 

Αν θες γαντια με εχτρα προστασια για τα χερια σε περιπτωση πεσιματος παμε σε αυτου του στυλ που εχουν 100Ε+

 

Με τα μεταχειρισμενα τι γινεται;

 

Φιλε μου τα μεταχειρισμενα ειναι ρισκο. Μεγαλο ρισκο. Δεν μπορεις να ξερεις ο αλλος πως συμπεριφερθηκε στην μηχανη ειτε στην οδηγηση ειτε στο σερβις. Δλδ ενα περιεργο παραδειγμα, μπορει να ειναι σε ολα συνεμπης αλλα να εχει φετιχ με τις σουζες. Ε οταν κανεις σουζες δεν λιπαινεται σωστα το μοτερ. Ξερεςι ποσα μηχανακια κολλανε απο σουζες και μονο? Η καποιος λαλακας απο ελλειψη στρωσιματος.

 

Καλο ειναι να πας σε καποιο δικο σου μηχανικο και να τσεκαρει τα παντα. Συμπιεση-σασμαν-ηλεκτρικα-αναρτησεις-δισκους φρενων και αλλα πολλα.

Δημοσ.

Εντάξει δε χρειάζεσαι 100+ ευρώ για καλά γάντια. Βρίσκεις και με λιγότερα.

Γαντια χειμερινά

 

Επίσης συμβουλή μου είναι στον εξοπλισμό να μη ξεχάσεις τις μπότες-μποτάκια. Πολύ σημαντικό.

 

Στο θέμα μας τώρα: Φίλε luxx, για πρώτη μηχανή να πάρεις αυτή που σ αρέσει και γουστάρεις. Μερικά γενικά:

- Τα supersport είναι δύσκολα για πρώτη μηχανή.

- Τα γυμνά είναι μουράτα αλλά θα σε δέρνει ο αέρας μετά τα 120 και αν δε το χεις δοκιμάσει ίσως να ξενερώσεις.

- Αν σε ήξερα καλύτερα μπορεί να σου πρότεινα το fazer που και σ αρέσει και θα το γουστάρεις για καιρό. Αλλά θέλει πολύ προσοχή για πρώτη μηχανή.

- Vstrom κορυφαίο στην κατηγορία του, μια χαρά για πρώτη μηχανή. Μη σε ανυσυχεί το μέγεθος και ο ογκος του, απλά αν δε κάνεις ταξίδια ψιλοχαραμίζεται μέσα στην πόλη.

 

 

Αν γουστάρεις μηχανή φάση μη συγκρίνεις δεκαδικά στοιχεία σε καταναλώσεις, ιππους κλπ. Πάρε αυτό που σ αρέσει και φόρα όσο περισσότερο εξοπλισμό μπορείς. Το ξέρεις οτι έξω είναι ζούγκλα και θέλει προσοχή.

Καλά χιλιόμετρα ότι κι αν διαλέξεις.

Δημοσ.

Δεν έχει οδηγήσει ούτε καν παπί, και μιλάτε για Versys, Fazer, και V-Strom? Θέλετε να το χάσουμε το παληκάρι στην 1η στροφή;

 

Το Fazer ακόμα και το "μικρό" 600cc έχει σχεδόν 100 άλογα, και μάλιστα ψηλά είναι ψιλονευρικό για την κατηγορία του. Το V-Strom απο την άλλη, είναι ολόκληρο πλοίο, θεόβαρο και δυσκίνητο.

 

Ο φίλος δεν έχει νιώσει ποτέ πως είναι να κουμαντάρεις 180+ κιλά, πως να φρενάρεις σωστά και πως να χειρίζεσαι τόσο γκάζι (ακόμα και τα 65hp του Versys, δεν είναι και λίγα).

 

Δεν είναι καθόλου ανοησία, μικρή μηχανή στην αρχή και ένα βήμα κάθε φορά. Τουτέστιν, καλύτερα ξεκίνα με ένα 250άρι, ώστε να εξοικιωθείς αρχικά με την έννοια μοτοσυκλέτα. Πχ το 250άρι το Ninja είναι πολύ καλό για εισαγωγή στο χώρο, αλλά είναι και θέμα αν σε βολεύει η θέση οδήγησης. Απλά να σου πω, μην την παρεξηγήσεις, σε ταξιδάκια όπως αναφέρεις, το σκυφτό είναι πολύ πιο ξεκούραστο απο οτιδήποτε άλλο. Μόνο στην πόλη δεν βολεύει.

 

Προσπάθησε να κάνεις κανα test ride ώστε να σχηματίσεις καλύτερη άποψη.

 

Όσο για εξοπλισμό, κράνος, μπουφάν, γάντια και μποτάκια είναι απλά must. Και μάλιστα μοτοσυκλετιστικά όλα αυτά ώστε να παρέχουν προστασία. Πχ, το μπουφάν να έχει "κόκκαλα" σε ώμους και αγκώνες, τα γάντια εκτός απο προστασία απο κρύο και βροχή, να έχει και προστασία απο επαφή με την άσφαλτο (σκληρά μέρη που δεν εμποδίζουν όμως στην κίνηση) και τα μποτάκια ώστε να προστατεύουν τον αστράγαλο. Με 300€ επίσης πέρνεις ένα άριστο κράνος, πχ Shoei Raid II. Είναι πολύ σημαντικά αυτά, μην σου φαίνονται υπερβολές, δεν υπάρχει καμία σπατάλη για πράγματα που σου προσφέρουν ασφάλεια.

Δημοσ.

Να πω κ εγώ την πολύ μικρή εμπειρία που έχω, αλλά πριν 1 χρόνο ήμουν ακριβώς στην ίδια φάση με τον Luxx:

Στα 25 (πέρσυ) αποφάσισα ότι δεν αντέχω άλλο το αμάξι στην Αθήνα κ πάω για μηχανή:

χωρίς καμία προηγούμενη εμπειρία (είχα οδηγήσει 2-3 φορές για πλάκα ένα scooter 50άρι...) πήγα για δίπλωμα απεριορίστων κυβικών κατευθείαν κ άρχισα να ψάχνω για μεταχειρισμένη. Στην αρχή που είμουν ψαρωμένος έψαχνα για μικρού κυβισμού (~200-300cc) αλλά ευτυχώς και φίλοι κ τα παιδιά από το Insomnia μου ξεκόλλησαν το μυαλό μου κ λόγω ηληκίας-βάρους(!)-απόστασης που θέλω να κάνω κοίταξα για μεγαλύτερη.

Τελικά κατέληξα σε ένα Kawasaki KLE 2005 μοντέλο, σε άψογη κατάσταση από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη κ έδωσα περίπου 3000€. Ακόμα 300€ για κράνος (+200€ για 2ο κράνος καλοκαιρινό/για συνοδηγό), 200 για μπουφάν. Μποτάκια ειδικά μηχανής δεν έχω πάρει, γενικά όμως φοράω μποτάκια-μπότες γενικά οπότε σε γενικές γραμμές είμαι ΟΚ (ναι ναι ξέρω δεν είναι το ίδιο, αλλά από το flat παπούτσι καλύτερο πολύ)

Στην αρχή "φοβόμουν" τα 500cc και το μέγεθος της μηχανής (αν κ από τα μικρά ON-OFF) αλλά μετά από τις 2-3 πρώτες δοκιμαστικές βόλτες είδα ότι δεν είναι τίποτα! Μάλιστα τώρα μετά από 8 μήνες λέω ότι αν είχα την δυνατότητα για περισσότερα χρήματα θα πήγαινα σε Versys-VStrom-γενικά λίγο μεγαλύτερου κυβισμού.

 

Για το θέμα των μεταχειρισμένων όπως τα λέει ακριβώς ο Purple_Haze, είναι ρίσκο. Πρέπει να έχεις έμπιστο μηχανικό να την ελέγξει εξονυχιστικά. Κ πολύυυ υπομονή: εγώ είχα δει περίπου 10-15 μηχανές(=2 μήνες) μέχρι να καταλήξω στην δικιά μου.

Επίσης αν μπορέσεις να βρεις από γνωστούς 2-3 μηχανικούς να ρωτήσεις να μάθεις πράγματα, απόψεις κλπ είναι το ιδανικό.

Προσωπικά πιστεύω μεταχειρισμένη από ιδιώτη κ όχι κατάστημα (εκτός κ αν σου δίνει εγγύηση 1-2 χρόνια, που δεν παίζει, το κατάστημα οπότε το ξανασκέφτεσαι).

Αυτά τα ολίγα.

Δημοσ.

πες μας πρωτα τι χρηση θα κανεις (πολη,ταξιδια μικρα η μεγαλα,χωμα,βατους χωματοδρομους,πιστα η ασφαλτο) και σε τι ποσοστα χοντρικα και μετα σου λεμε τι σου ταιριαζει

Δημοσ.
και φίλοι κ τα παιδιά από το Insomnia μου ξεκόλλησαν το μυαλό μου κ λόγω ηληκίας-βάρους(!)-απόστασης που θέλω να κάνω κοίταξα για μεγαλύτερη

 

Εκανες την καλυτερη δουλεια!

Δημοσ.
Δεν έχει οδηγήσει ούτε καν παπί, και μιλάτε για Versys, Fazer, και V-Strom? Θέλετε να το χάσουμε το παληκάρι στην 1η στροφή;

 

Το Fazer ακόμα και το "μικρό" 600cc έχει σχεδόν 100 άλογα, και μάλιστα ψηλά είναι ψιλονευρικό για την κατηγορία του. Το V-Strom απο την άλλη, είναι ολόκληρο πλοίο, θεόβαρο και δυσκίνητο.

 

Ο φίλος δεν έχει νιώσει ποτέ πως είναι να κουμαντάρεις 180+ κιλά, πως να φρενάρεις σωστά και πως να χειρίζεσαι τόσο γκάζι (ακόμα και τα 65hp του Versys, δεν είναι και λίγα).

 

Δεν είναι καθόλου ανοησία, μικρή μηχανή στην αρχή και ένα βήμα κάθε φορά. Τουτέστιν, καλύτερα ξεκίνα με ένα 250άρι, ώστε να εξοικιωθείς αρχικά με την έννοια μοτοσυκλέτα. Πχ το 250άρι το Ninja είναι πολύ καλό για εισαγωγή στο χώρο, αλλά είναι και θέμα αν σε βολεύει η θέση οδήγησης. Απλά να σου πω, μην την παρεξηγήσεις, σε ταξιδάκια όπως αναφέρεις, το σκυφτό είναι πολύ πιο ξεκούραστο απο οτιδήποτε άλλο. Μόνο στην πόλη δεν βολεύει.

 

Προσωπικά,στα 16 μου, οδηγούσα που και που το παπί του παπού μου και το επόμενο που πήρα ήταν ενα vstrom 650 κοντα στα 30,έτσι επειδή μου τη βάρεσε. Ουτε με χάσατε στην πρώτη στροφή ούτε τίποτα. Λίγο συνήθεια θέλει και λίγο προσοχή στην αρχη, ειδικά στην πόλη.

Το ίδιο και κολλητός. Εμπειρία 0 και κατευθείαν v-strom. Μαζί έχουμε κάνει πλέον καμια 15.000 km όλα μια χαρά.

Δε το μετάνιωσα στιγμή για την επιλογή μου. Αντίθετα ευτυχώς δεν άκουσα τις συμβουλές πολλών να ξεκινήσω με κάτι μικρό. Στον πρώτο μήνα θα ήθελα κάτι μεγαλύτερο.

Αν γυρνούσα το χρόνο πίσω μπορεί να διάλεγα και το fazer το οποίο φοβήθηκα λίγο για πρώτη μηχανή.Μπορεί επίσης να διάλεγα και το V-strom 1000, το οποίο οδήγησα άνετα τον πρώτο καιρό της μοτοσυκλετικής μου εμπειρίας.

 

Στις μηχανές έτσι κι αλλιως ποτέ δε ξέρεις. Πάντα μαθαίνεις. Ωριμότητα χρειάζεται και προσοχή. Μπορεί να πάρεις παπι και να πηγαίνεις με την ταυτότητα στα δόντια, μπορεί να πάρεις και ss για πρώτη μηχανη και να πηγαίνεις μια χαρά.

 

:-)

Δημοσ.

Καλό θα είναι πάντως, να ζητήσει το παιδί και την γνώμη απο άτομα που έχουν την μοτοσυκλέτα ως κομμάτι της ζωής τους. Μοτοσυκλετιστικά forums έτσι κι αλλιώς, υπάρχουν πολλά.

 

Purple_Haze όπως και να έχει, αλλιώς συγχωρεί ένα λάθος μια μικρή μοτοσυκλέτα παρά ένα SS για παράδειγμα. Μπορεί να μαθαίνεις όπως λές, αλλά με ποιό κόστος. Παραδείγματα όπου άπειροι οδήγησαν κατευθείαν 600άρια και δεν έπαθαν τίποτα, υπάρχουν, αλλά άλλα τόσα υπάρχουν με άπειρους όπου δυστυχώς η κατάληξη ήταν τραγική.

 

Και οι αγωνιζόμενοι για παράδειγμα, ξεκινάνε απo τα 125cc. Δεν βλέπεις κατευθείαν κανένα στα 250cc ή MotoGP. Ο ίδιος ο Valentino Rossi, υποστηρίζει ότι τα βήματα πρέπει να είναι προσεχτικά και ότι εφόσον αποκτήσεις τον έλεγχο 100% σε αυτό που οδηγάς, πρέπει να πας σε κάτι μεγαλύτερο.

 

Και φυσικά μπορείς να σκοτωθείς και με παπί. Αλλά εφώσον μιλάμε για ωριμότητα, δεν αναφερόμαστε σε καταστάσεις όπου τις "κυνηγάς", αλλά σε καταστάσεις που έρχονται απροηδοποίητες.

Δημοσ.

Φιλε sorath δε διαφωνώ. Ούτε και κάνω την προσωπική μου εμπειρία νόμο. Εγώ θεώρησα οτι έχω μια ωριμότητα να διαχειριστώ μια τέτοια μηχανή και το έκανα.Δε το μετάνιωσα και "χτύπα ξύλο" ελπίζω να μη το μετανιώσω. Βλέπω με τον καιρό οτι υπάρχουν καταστάσεις οπου μπορεί να γλιτώσεις με μια μικρή μηχανή, όπως επίσης τα ισχυρά φρένα η το στήσιμο μιας μεγαλύτερης μηχανής μπορούν να σε γλιτώσουν. Δυστυχώς οι κίνδυνοι και οι καταστάσεις έξω είναι τόσες πολλές και περίπλοκες που δε μπορώ να βγάλω ασφαλή συμπεράσματα για το τι είναι πιο ασφαλές. Κοινό παρονομαστή σε όλα έχω βάλει το να οδηγείς με τα μυαλά μέσα από το κράνος και να προσπαθείς να προβλέψεις το απρόβλεπτο, ότι μηχανή κι αν έχεις.

Μπορεί να έχω άδικο, δε ξέρω.... κι εγώ μαθαίνω :-)

Δημοσ.
Κοινό παρονομαστή σε όλα έχω βάλει το να οδηγείς με τα μυαλά μέσα από το κράνος και να προσπαθείς να προβλέψεις το απρόβλεπτο, ότι μηχανή κι αν έχεις.

 

+1000 φίλε μου.

 

Να'σαι καλά, να χαίρεσαι την μοτοσυκλέτα σου και καλά και ασφαλή χιλιόμετρα :-)

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...