StavrosD Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Η πρώτη VGA με ανάλυση 640x480 έκανε όσο το ενοίκιο μιας γκαρσονιέρας σχεδόν για έναν χρόνο. Το πρώτο USB stick (16MB ή 32ΜΒ) που είχε πάρει ένας φίλος το πλήρωσε 50.000 δρχ. Η πρώτη μου οθόνη κόστισε 250.000 δρχ (Eizo Flexscan F56) Η τεχνολογία πάντα κοστίζει όταν πρωτοεμφανίζεται.
Moderators GeorgeMan Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Moderators Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Χαιρω πολυ...Εμενα τα pixels και η αναλυση δεν με ενδιαφερουν. Γιατι; γιατι θελω να παω απο 19" 4:3 σε πχ. 21" 4:3, στην ιδια native αναλυση 1280*1024, ετσι θα εχω μεγαλυτερα εικονιδια, μεγαλυτερες γραμματοσειρες, κοινως θα βλεπω χωρις προσπαθεια καποιες εφαρμογες που εχουν πολυ μικρα γραμματα χωρις τη δυνατοτητα ρυθμησης του μεγεθους. Αυτο δεν μπορω να το κανω με 16:9 οθονη μικροτερου υψους, θα βλεπω μεγαλυτερα μονο κατα πλατος 1) Native μεγαλυτερο dot pitch (κοκκο) απο τις 19ρες TFT δεν υπαρχει... 2) Παντα μπορεις να πειραξεις το μεγεθος των γραμματοσειρων σε windows/linux (ή το dpi). 3) Δεν προκειται να βρεις οθονη μη-wide σημερα, εκτος αν εχει ξεμεινει καποια απο παλια ή αν προκειται για πανακριβη υπερτιμημενη επαγγελματικη λυση.
gf030 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 1) Native μεγαλυτερο dot pitch (κοκκο) απο τις 19ρες TFT δεν υπαρχει...2) Παντα μπορεις να πειραξεις το μεγεθος των γραμματοσειρων σε windows/linux (ή το dpi). 3) Δεν προκειται να βρεις οθονη μη-wide σημερα, εκτος αν εχει ξεμεινει καποια απο παλια ή αν προκειται για πανακριβη υπερτιμημενη επαγγελματικη λυση. Αααχ, δεν καταλαβαινομαστε, μου φαινεται... 1. Μη με μπερδευεις με dot pitch, δεν με ενδιαφερει. Εδω παμε να καταργησαμε τις ιδιες τις εταιριες, που εξακολουθουν να βγαζουν οθονες σε διαφορετικα μεγεθη. Δηλαδη ολοι εσεις πατε και λετε "δωστε μου μια 1920*1080", ετσι ξερα; δεν σας ενδιαφερει το μεγεθος, 21", 23", 27"; Ε τοτε αφου ειναι ιδια μια 15" 4:3 με μια 21" 4:3 θα παρω την πρωτη, να μην ξοδευομαι κιολας... φτανει να μου δωσουν δωρο κι ενα ζευγαρι κυαλια :lol: 2. Δεν μπορω να πειραξω το μεγεθος των γραμματοσειρων στις εφαρμογες που δουλευω εγω, δεν γινεται. Θα αλλαξουν μονο αν απο 1280*1024 πεσω σε 1152*864, πραγμα που δε με συμφερει. 3. Υπαρχουν, αλλα προκειται πραγματι για πανακριβη επαγγελματικη χρηση (κακως, κακιστα) Θα επαναλαβω και εδω, δεν εχουν ολοι τις ιδιες απαιτησεις απο μια οθονη.
StavrosD Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Samsung T240 . Από αυτή σου γράφω τώρα, έχει ανάλυση 1600x1200
antonl Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 23 Μαρτίου 2010 Samsung T240 . Από αυτή σου γράφω τώρα, έχει ανάλυση 1600x1200 1920 x 1200 δεν είναι η native; (Ασχέτως αν το χεις συνηθίσει) δεν είναι όλα λίγο παραμορφωμένα ως προς το πλάτος;
StavrosD Δημοσ. 24 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 24 Μαρτίου 2010 Ναι, συγνώμη. Κεκτημένη ταχύτητα 1920χ1200 (Για 10+ χρόνια χρησιμοποιούσα 1600χ1200 και αργότερα 1650χ1080, το χέρι πήγε μόνο του στο 1600 )
Moderators GeorgeMan Δημοσ. 25 Μαρτίου 2010 Moderators Δημοσ. 25 Μαρτίου 2010 Αααχ, δεν καταλαβαινομαστε, μου φαινεται...1. Μη με μπερδευεις με dot pitch, δεν με ενδιαφερει. Εδω παμε να καταργησαμε τις ιδιες τις εταιριες, που εξακολουθουν να βγαζουν οθονες σε διαφορετικα μεγεθη. Δηλαδη ολοι εσεις πατε και λετε "δωστε μου μια 1920*1080", ετσι ξερα; δεν σας ενδιαφερει το μεγεθος, 21", 23", 27"; Ε τοτε αφου ειναι ιδια μια 15" 4:3 με μια 21" 4:3 θα παρω την πρωτη, να μην ξοδευομαι κιολας... φτανει να μου δωσουν δωρο κι ενα ζευγαρι κυαλια :lol: 2. Δεν μπορω να πειραξω το μεγεθος των γραμματοσειρων στις εφαρμογες που δουλευω εγω, δεν γινεται. Θα αλλαξουν μονο αν απο 1280*1024 πεσω σε 1152*864, πραγμα που δε με συμφερει. 3. Υπαρχουν, αλλα προκειται πραγματι για πανακριβη επαγγελματικη χρηση (κακως, κακιστα) Θα επαναλαβω και εδω, δεν εχουν ολοι τις ιδιες απαιτησεις απο μια οθονη. 1) Αφου και οι 21,5 και οι 23 και οι περισσοτερες 24 πλεον εχουν 1920x1080. Οποτε προφανως αυτο που αλλαζει ειναι το μεγεθος του κοκκου. Απλα σου λεω οτι οι 19ρες 5:4 με 1280x1024 ειχαν το πιο μεγαλο μεγεθος κοκκου απο ολες τις συνηθισμενες TFT μεχρι τωρα*. Οποτε αν παρεις μεγαλυτερη οθονη -προφανως wide πλεον- το σιγουρο ειναι οτι θα τα βλεπεις μικροτερα. Φυσικα θα εχεις πολυ περισσοτερο χωρο επιφανειας εργασιας, κι ετσι site που μπορουν να "απλωθουν" σε ολο το ευρος της οθονης, οπως το insomnia, θα χρειαζονται σημαντικα λιγοτερο scrolling. Χαρακτηριστικο ειναι οτι σε 1920x1200 που δουλευω, μια γραμμη τωρα στο ινζομνια, ισουται με περιπου 2-3 γραμμες απο την προηγουμενη 19ρα μη-wide που ειχα. Το παραδειγμα σου για 15" 4:3 με 21" 4:3 ειναι ακυρο, καθως οι 15ρες με τις 21ρες (ειτε μιλαμε για TFT, ειτε για CRT), ειχαν τελειως διαφορετικες αναλυσεις. Συνεπως, ειτε βρισκεις καποια 24" με 1920X1200, ειτε βολευεσαι με καποια 16:9. Δεν μπορεις να κανεις κατι αλλο, εκτος αν διαθετεις τετραψηφιο αριθμο ευρω για οθονη. *Συνηθισμενες TFT μεχρι τωρα= 15" 1024x768 17"-19" 1280x1024 19"-20"Wide 1440x900/1366x768 20"-22" Wide 1680x1050, 1600x900, 1920x1080 23-24" Wide 1920x1080, 1920x1200 ---------- Προσθήκη στις 23:10 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 23:03 ---------- Samsung T240 . Από αυτή σου γράφω τώρα, έχει ανάλυση 1600x1200 H T240 ειναι μοντελο σχεδον 3ετιας, υπο καταργηση (αν δεν εχει καταργηθει ηδη) και φοραει απλο ΤΝ πανελ 3ετιας χωρις καν wide color gamut ή glossy επιφανεια. Δεν βρισκω το λογο να τη προτιμησει καποιος σημερα...
Super Moderators Thresh Δημοσ. 25 Μαρτίου 2010 Super Moderators Δημοσ. 25 Μαρτίου 2010 Δεν ειναι 4:3 ρε παιδια. 5:4 ειναι. 4:3 ηταν οι 15ρες lcd που πιαναν μεχρι 1024χ768. Οι 17-19" ειναι ολες 5:4. και οι 20αρες 1600χ1200 4:3 είναι
vag3d Δημοσ. 26 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 26 Μαρτίου 2010 Το "πρόβλημα" έγκειται συνήθως στον κάθετο άξονα της οθόνης. Η ουσία είναι ότι όσοι ασχολούνται με "άλλα πράγματα" εκτός των ταινιών στο computer τους (πχ. με γραφικά), θέλουν το μεγαλύτερο ύψος της οθόνης (σε συνδυασμό πάντα και με τις αναλύσεις). Στην μετάβαση από 4:3 σε 16:9 τάχα παίρνει κανείς 19αρα η 20άρα αλλά η ουσιαστική κάθετη επιφάνεια (μήκος κάθετης επιφάνειας) που έχει κανείς διαθέσιμη για να απεικονίσει αυτά που δείχνει το computer είναι μικρότερα με αποτέλεσμα να δίνει την αίσθηση της "ασφυξίας" (ότι δεν φτάνει ο χώρος = μικρότερος δηλαδή) και να χρειάζεται περισσότερο κάθετο scrolling...!!! Ουσιαστικά δηλαδή έχοντας μια πχ. 19" 4:3 οθόνη έχει μεγάλο ύψος για Scrolling και "χωράει" η εικόνα μέσα. Αν αυξήσουμε μια 4:3 οθόνη 19" στο πλάτος, για να έχουμε εφάμιλλη επιφάνεια θέλουμε 24 η 27 16:9 οθόνη (με την αντίστοιχη αυξημένη ανάλυση φυσικά) για να νιώσουμε ικανοποίηση οτι κάτι κάναμε...!!! Στην υποθετική στάση κάποιου συνήγορου του διαβόλου που θα πει οτι μεγαλύτερη σημασία έχει η ανάλυση, απαντάμε πολύ απλά οτι ναι μεν, αλλά...!!! Διότι σε μια μικρή σε διαστάσεις οθόνη, η μεγάλη ανάλυση (αν υποθέσουμε οτι υποστηρίζει υποθετικά μία τέτοια), θα έκανε τα πάντα να φαίνονται απίστευτα μικρά με αποτέλεσμα να πρέπει να κάνεις Zoom in για να δείς τις λεπτομέρειες πχ. της εικόνας που δουλεύεις με αποτέλεσμα να επιστρέφεις στο κουραστικό "Scrolling" πάλι, πράγμα δυσάρεστο για τα νεύρα και τον χρόνο ημών και υμών...!!! :P Το dot pitch παίζει επίσης ρόλο σημαντικό στην ποιότητα της εικόνας καθώς επίσης και η πραγματική αντίθεση. Χρόνοι απόκρισης χαμηλοί (πχ 2 ms) είναι θεμιτοί. Η συχνότητα ανανέωσης που αναφέρθηκε είναι από τα πιό σημαντικά για ξεκούραστη πολύωρη εργασία (μεταξύ άλλων).. Άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος που και εγώ παρέμεινα μέχρι σήμερα με την 19" οθόνη μου (4:3) και που τώρα πια που βγήκαν μεγαλύτερες οθόνες (πχ. 24 ή 27) και σε προσιτότερες τιμές, ήρθε ο καιρός για αλλαγή. Φυσικά δεν σκέφτομαι κάτι λιγότερο από 24"....και κατά τα φαινόμενα στοχεύω για μία 27"...!!! Στο Photoshop, Gimp, illustrator, κλπ, θα βοηθήσει γιατί ουσιαστικά θα είναι σαν να μένει η γνωστή 19" για να έχουμε την επιφάνεια εργασίας μας (την εικόνα μας) και στο πλάι θα έχουμε χώρο για τα εργαλεία (με μεγαλύτερη οθόνη αλλά σε 16:9). Στο Blender, Maya, 3DS, Syntheyes, κλπ δεν ξέρω τι feeling θα έχει, αλλά σίγουρα θα με "χαλάσει" αν τα "Quad Views" (Top/Front/Right/Camera Viewports), φαίνονται όχι τετραγωνιζέ, αλλά διαστρεβλωμένα κάπως...!!!! Ίδωμεν λοιπόν...!!! Η νεκροψία θα δείξει όταν αλλαχθεί η οθόνη κάποια στιγμή...
Super Moderators Thresh Δημοσ. 26 Μαρτίου 2010 Super Moderators Δημοσ. 26 Μαρτίου 2010 Το dot pitch παίζει επίσης ρόλο σημαντικό στην ποιότητα της εικόνας καθώς επίσης και η πραγματική αντίθεση. Χρόνοι απόκρισης χαμηλοί (πχ 2 ms) είναι θεμιτοί. Η συχνότητα ανανέωσης που αναφέρθηκε είναι από τα πιό σημαντικά για ξεκούραστη πολύωρη εργασία (μεταξύ άλλων).. Το dot pitch παίζει ρόλο στη λεπτομέρεια και όχι στην ποιότητα χρωμάτων. Οι χαμηλοί χρόνοι απόκρισης είναι θεμιτοί αλλά μην ξεχνάμε ότι πρώτον είναι typical και grey 2 grey (κοινώς θεωρητικοί) δεύτερον υπάρχει το input lag που παίζει ακόμα μεγαλύτερο ρόλο και τρίτον ο χρόνος απόκρισης δεν είναι άμεσα συγκρίσιμος σε οθόνες με διαφορετικά panels μιας και διαφέρει ο τρόπος λειτουργίας των pixels. H συχνότητα ανανέωσης στις TFT δεν έχει σχέση με την ξεκούραστη πολύωρη εργασία, μην τα μπερδεύεις με τις CRT, άσε που όλες οι TFT είναι στα 60hz (DVI).
vag3d Δημοσ. 26 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 26 Μαρτίου 2010 Dot Pitch--> Ποιότητα της εικόνας είπα όχι των χρωμάτων.. (μία εικόνα με μικρότερο Dot Pitch έχει μεγαλύτερη λεπτομέρια=καλύτερη ποιότητα) Ναι για τις συχνότητες επειδή αναφέρθηκαν και οι CRT πιό πάνω, τις πήρε φαίνεται μπάλα και αυτές φαίνεται το κείμενο....
gf030 Δημοσ. 26 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 26 Μαρτίου 2010 Άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος που και εγώ παρέμεινα μέχρι σήμερα με την 19" οθόνη μου (4:3) και που τώρα πια που βγήκαν μεγαλύτερες οθόνες (πχ. 24 ή 27) και σε προσιτότερες τιμές, ήρθε ο καιρός για αλλαγή. Φυσικά δεν σκέφτομαι κάτι λιγότερο από 24"....και κατά τα φαινόμενα στοχεύω για μία 27"...!!! Εγω σκεφτομαι για αγορα μιας TV 32" HD ready, αφου δεν με ενδιαφερει και τοσο η αναλυση 1900*1080, εχουν φτηνυνει αρκετα. Με εισοδο HDMI, DVI νομιζω οτι ειναι μια καλη και φτηνη λυση.
Moderators GeorgeMan Δημοσ. 26 Μαρτίου 2010 Moderators Δημοσ. 26 Μαρτίου 2010 Παρεμπιπτοντως και για να ακριβολογουμε, μια 19TFT οχι wide, εχει καθετη αναλυση 1024. Μια 21,5" με αναλυση 1920x1080 εχει πολυ μεγαλυτερη οριζοντια αναλυση, αλλα εχει ΚΑΙ μεγαλυτερη καθετη αναλυση. Το γραφω αυτο μονο και μονο γιατι δημιουργουνται λαθος εντυπωσεις οταν λεει κανεις οτι χρειαζεται 24ρα ή 27ρα για να εχει μεγαλυτερη οριζοντια αναλυση απο μια 19ρα μη-wide. Και φυσικα η αναλυση δεν εχει σε τιποτα να κανει με το υψος (cm) της επιφανειας της οθονης... Ισα ισα μια 21,5" με 1080 πιξελ καθετη αναλυση, εχει ΚΑΙ μικροτερο dot pitch ΚΑΙ 56 πιξελ περισσοτερα καθετα. Τελος, σε ο,τι αφορα το οτι μπορει να φαινονται τα views διαστρεβλωμενα (μακροστενα), φυσικα και δεν ισχυει. Αυτο θα ισχυε αν καποιος εκανε stretch to screen σε wide οθονη, την αναλυση μιας μη-wide οθονης. Δηλαδη αν εγω αντι για 1920x1200, βαλω 1600x1200 και επιλεξω να τη παραμορφωσει την εικονα, τοτε προφανως και ολα θα γινουν μακρουλά Αυτο δεν συμβαινει οταν χρησιμοποιεις τη native αναλυση της οθονης.
vag3d Δημοσ. 26 Μαρτίου 2010 Δημοσ. 26 Μαρτίου 2010 Παρεμπιπτοντως και για να ακριβολογουμε, μια 19TFT οχι wide, εχει καθετη αναλυση 1024.Μια 21,5" με αναλυση 1920x1080 εχει πολυ μεγαλυτερη οριζοντια αναλυση, αλλα εχει ΚΑΙ μεγαλυτερη καθετη αναλυση. Το γραφω αυτο μονο και μονο γιατι δημιουργουνται λαθος εντυπωσεις οταν λεει κανεις οτι χρειαζεται 24ρα ή 27ρα για να εχει μεγαλυτερη οριζοντια αναλυση απο μια 19ρα μη-wide. Και φυσικα η αναλυση δεν εχει σε τιποτα να κανει με το υψος (cm) της επιφανειας της οθονης... Ισα ισα μια 21,5" με 1080 πιξελ καθετη αναλυση, εχει ΚΑΙ μικροτερο dot pitch ΚΑΙ 56 πιξελ περισσοτερα καθετα. Τελος, σε ο,τι αφορα το οτι μπορει να φαινονται τα views διαστρεβλωμενα (μακροστενα), φυσικα και δεν ισχυει. Αυτο θα ισχυε αν καποιος εκανε stretch to screen σε wide οθονη, την αναλυση μιας μη-wide οθονης. Δηλαδη αν εγω αντι για 1920x1200, βαλω 1600x1200 και επιλεξω να τη παραμορφωσει την εικονα, τοτε προφανως και ολα θα γινουν μακρουλά Αυτο δεν συμβαινει οταν χρησιμοποιεις τη native αναλυση της οθονης. Έχω δουλέψει σε μια 19" wide γραφικά για λίγο και ένιωθα πολύ στενάχωρα εκεί μέσα...όσον αφορά την "κάθετη" υπόσταση της οθόνης. Θα προτιμούσα δηλαδή να συνεχίσω να δουλεύω στην 19" 4:3 παρά σε μία Wide Screen 19. Ουσιαστικά αυτό που λέω είναι οτι για να νιώσω οτι αναβαθμίστηκα σε οθόνη, δεν θα συμβιβαζόμουνα με κάτι λιγότερο απο το ύψος που έχει αυτή τη στιγμή η 19" 4:3 μου. Η μετάβαση σε wide ουσιαστικά γίνεται περισσότερο για την διαφορετική ανάλυση που προσφέρουν και όχι για την επιφάνεια της οθόνης. Απλώς για χρήση σε γραφικά πιστεύω ότι παρίσταται η ανάγκη να μη χαθεί το μεγάλο μέγεθος σε κάθετο άξονα στην οθόνη (που προσφέρει πχ η 19" 4:3 που έχω τώρα) ενώ ταυτόχρονα θα βοηθούσε πολύ και η μεγαλύτερη διάσταση σε οριζόντιο άξονα, καθώς εκείνο τον επιπλέον χώρο θα τον καταλάβουν τα εργαλεία και στο κέντρο θα μείνει χώρος για το "κυρίως θέμα". (δηλαδή η αναφορά για την ανάγκη για 24 και πάνω ήταν για τον κάθετο άξονα. Όχι για τον οριζόντιο. Το κατάλαβες λάθος) Όσον αφορά την ανάλυση, αν πχ. βάλεις 1920Χ1080 σε οθόνη μικρή, όλα θα γίνουν πολύ μικρά και δεν θα μπορείς να δουλέψεις ή να διαβάσεις. Βάζοντας μεγαλύτερων διαστάσεων οθόνη γίνεται κάποιου είδους "εξισορρόπηση" και φαίνονται "φυσιολογικά". Άν εγώ στην 19" 4:3 μου βάλω πχ. 640Χ480 ανάλυση, θα φαίνονται όλα τεράστια...!!! Άν βάλω 1920Χ1080 στην οθόνη του iPhone μου θα φαίνονται όλα τόσο μικρά, που θα ήθελα και απίστευτα μικρό Dot Pitch για να μπορέσω ίσως να το διαβάσω (άν τα κατάφερνα ποτέ με κανένα μεγενθυντικό φακό). Αυτός που θέλει Wide Screen οθόνη για να βλέπει ταινίες, δεν τον ενδιαφέρει και τόσο το Dot Pitch. Αυτός όμως που θα ζωγραφίζει η θα επεξεργάζεται εικόνα στο Computer του, όταν θα έχει ζουμάρει στην εικόνα του για να χτίσει εκεί λεπτομέρειες, παίζει και να πλησιάσει το πρόσωπό του στην οθόνη για να "δει από πιό κοντά" τις λεπτομέρειες...!!! Με μικρότερο Dot Pitch θα βλέπει "πιό καθαρά". Το dot pitch για να το καταλάβει ο κόσμος είναι σαν να βλέπεις μια εικόνα σε οθόνη διαφημιστική από μεγάλα Led (κανονικά Led) ή σε φλιπεράκι και σαν να την βλέπεις σε οθόνη υπολογιστή. Η αλλιώς σαν να εκτυπώνεις εικόνα σε παλιούς εκτυπωτές που φαίνονται οι κουκίδες και σαν να εκτυπώνεις σε νεότερους που δεν πολυ-φαίνονται. Πρακτικά είναι τόσο μικρά τα μεγέθη dot pitch στις οθόνες που η διαφορά δεν θα είναι και τόσο εμφανής στους περισσότερους, αλλά κάνει διαφορά. Όσον αφορά τα Viewports (3D Modeling) για το αν θα εκμεταλλεύονται για τα Viewports μεγαλύτερη επιφάνεια στον X άξονα (οριζόντιο) ή αν θα μοιράσουν την επιπλέον απόσταση στον χώρο για τα εργαλεία που βρίσκονται αριστερά και δεξια (και πάνω και κάτω), αυτό είναι θέμα "Software" της κάθε εταιρίας που φτιάχνει το πρόγραμμα. Δεν τίθεται θέμα "διαστρέβλωσης της εικόνας" όπως είναι φυσικό και δεν εννοούσα αυτό. Απλώς είναι αλλιώς να έχεις 4 Viewports τετράγωνα και διαφορετικό το κάθε τετράγωνο να μήν είναι τετράγωνο αλλά παραλληλόγραμμο. Πρακτικά δεν ξέρω άν θα ήταν ενοχλητικό ή όχι να είναι παραλληλόγραμμα. Ίσως και να βολεύει καλύτερα...!!! Θα δείξει η νεκροψία.
Super Moderators Thresh Δημοσ. 26 Μαρτίου 2010 Super Moderators Δημοσ. 26 Μαρτίου 2010 το βέλτιστο είναι πάντως να παίζουμε πάντα στην native resolution, αλλιώς χαλάει η ευκρίνεια και η γεωμετρία...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.