Προς το περιεχόμενο

Αλλοδαπός ένας στους τέσσερις κατοίκους της Ελλάδας


anaxiopistos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 971
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

μιας που είναι περί πίπας ο λόγος

 

οι άνθρωποι που με απασχολούν διαφέρουν ίσως στην κουλτούρα και στα ήθη αλλά βασανίζονται από τα ίδια πράγματα. Μπορεί ο Τούρκος να μην μοιάζει με τον Νορβηγό, αλλά η κοινωνική αδικία και η εξαθλίωση είναι ίδια παντού. Αυτό που με ενώνει με τους άλλους δεν είναι τα κοινά μας κομφόρ (παιδεία, κουλτούρα και ντολμάδες) αλλά οι κοινές μας ανησυχίες, δυσκολίες, δυστυχίες.

 

Οταν κάποιος καταφέρνει κάτι, είμαι υπερηφάνως για αυτόν επειδή κατάφερε ως άνθρωπος να υπερβεί τις δυσκολίες των ανθρώπων. Απο εκεί και πέρα το από που κρατάει η σκούφια του έχει δευτερεύων ενδιαφέρων που εξαντλείται στο να συζητάμε τρώγοντας την εξωτική ανατολή.

 

Κάποιος για τον οποίον η ράτσα και η καταγωγή έχει μεγάλο βάρος, καλά θα κάνει να εξετάσει γιατί αυτό συμβαίνει μέσα του πολύ πριν ασχοληθεί με το αν δικαιολογείται ιστορικά η τάση του. Ο δρόμος του αίματος και της βιολογίας θα του δώσει απαντήσεις που μετά αξίζουν μεγάλης ζύμωσης πριν ενταχτούν - αν ενταχτούν - στην κοινωνική και πολιτική του κοσμοθεωρία.

Δημοσ.

Ίσως και εσύ θα έπρεπε να εξετάσεις αν η κοινωνική αδικία και εξαθλίωση έχουν παντού τα ίδια αίτια. Γιατί σαφώς και μπορούμε να ομαδοποιήσουμε στο 'μεγάλο ψάρι που τρώει το μικρό' αλλά θα ήταν μια μάλλον υπερβολικά ελαστική ομαδοποίηση, αντίστοιχη με το 'όποιος ζεστένεται πιο πολύ από τον ήλιο είναι και πιο σκούρος'.

Δημοσ.
Η πηγή της εξαθλίωσης είναι ενστικτώδης. Η έκφραση της, ταξική. Αυτά.

 

Όλοι στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Κάνιγγος. :P

 

Ναι, και μάλλον έχω μπερδέψει λίγο τις περιόδους. Συγνώμη για τυχούσες ανακρίβειες.

 

Ναι, στείλε τη σθγγνώμη και εγγράφως...

 

Σιγά ρε που ζητάς και συγγνώμη για το ολίσθημα. Τα λάθη γεννούν τους ανθρώπους μην ξεχνάς. :-)

Δημοσ.
garnele

@Houston

quiz:

υποθέτοντας ότι ένας Νιγηριανός τρίτης ή τέταρτης γενιάς γίνεται καλός Έλληνας ποιητής, πιστεύεις ότι αντλεί την αξία του από τον Αρχίλοχο;

 

όχι

 

 

 

 

Fidelio

Και γιατί να πρωτοτυπήσουμε δηλαδή , πέρα από το να εξελίξουμε την γνώση. Για πιο λόγο να γίνουμε αλαζονικοί ή υπερόπτες; Ποιος μας υποδεικνύει να ξεπεράσουμε τι ; Oποιος έχει πρόβλημα με την μετριότητα έχει ή αποχτά σταδιακά πρόβλημα και με τον εαυτό του και μπαίνει σε έναν ψυχαναγκασμό φαύλο κύκλο να ξεχωρίσει να πρωτοτυπήσει όπως λες , θες κάποιος να θέσει ως θεμέλιο το dna , το πολιτισμό, την γλώσσα , τις τέχνες , τα εθνικά φρονήματα και να τα κονσερβοποιήσει για να τα προστατέψει; Έλα τώρα ήδη η υπάρχουσα φρόνηση και ειδημοσύνη η επιστήμη έχει καταρρίψει τις ψευδοθεμελιακές αρχές τους. Εσύ τώρα έχεις κάτι άλλο κατά νου; σε τι θα ήθελες να βασίσεις την διαφορετικότητά σου για να νικήσεις τον προγονό σου ; Δείξε μας κάτι καινούριο να το κάνουμε και εμείς. Απλότητα , φυσικότητα , δεν υπάρχει περίπτωση να μην ζήσεις όσο πιο όμορφα γίνεται αν δεν αφεθείς ακριβώς σε αυτό.

 

Δε διαφωνώ μαζί σου…η ένστασή μου ήταν απάντηση σε όσους θεωρούν (afentiko7) ότι πρέπει να νοιώθουμε εθνικά υπερήφανοι για το μεγαλείο των προγόνων.

 

 

Pablo_Hasan

ολοι οι ιστορικοι εδω μαζευτηκανε...

 

paralysis by analysis

Δημοσ.
Η δική μου αντίληψη, αν διάβασες και τα άλλα που έγραψα, συντείνει μάλλον περισσότερο με του Ρενάν, παρά με του Στάλιν... Ο Πύρρος, που με πύρρειο πάθος αναφέρω, δεν είναι Έλληνας με τη σταλινική έννοια του όρου "Έθνος".;)

 

Δεν είμαι σίγουρος γιατί παιζει πολύ γρίφος και δεν τα πολυκαταλαβαίνω εγώ αυτά ενω παρακάλεσα να μιλήσουμε σε απλή γλώσσα. Οπότε --> πεφτεις στην λούμπα της αντίφασης γιατί ήδη χρησιμοποιείς στερεότυπα ως σύμβολο προσέγγισης στο ζήτημα τον Πύρρο Δημα. Καταλαβαίνεις αραγε γιατί αυτό είναι αντιφατικό; Πως δηλαδή το ίδιο τον ενιαιολογικό πλαίσιο περι έθνους, φυλής και κοινωνικής ομαδαποίσης βάση όλων τον βιολογικών και κοινωνικών χαρακτηριστικών σε εγκλοβίζει σε μια τυπική διαδικασία ταξινόμησης , έστω και αν έχεις ευγενή σκοπό αλλά το κάνεις χάρην πρακτικότητας στην περιπτωση που όντως δεν διακατέχεσαι απο ένα είδος -ελαστικότερα- εθνικισμου ;

 

Επίσης, πολλοί παινεύονται για την καταγωγή τους (Κρήτη, Λευκάδα κλπ.) κατ' επανάληψη αλλά, δεν είδα κανέναν να τους κατηγόρησε για τοπικιστές !

 

Πραγματικά το προβλημα του τοπικισμού της εντοπιότητας, για να το καταλάβει κανείς καλύτερα θα πρέπει να μετακινηθεί εντος ελλάδας δοκιμάζοντας τον εαυτο του σε επαγγελματικά ανοίγματα. Εγώ βέβαια έχω μερική άποψη για την επαρχία τις μικρότερες κοινωνίες μακριά απο αστικά κέντρα και μεγαλουπόλεις. Αποψή μου : Ο τοπικισμός συνεπάγεται συνήθως του εθνικισμού αλλά κυρίως του ατομικού συμφέροντος με αναξιοκρατικές διαδικασίες έως και τραμπουκισμούς, για να μην μιλήσουμε για τοπικά πολιτικά σκάνδαλα ! Κατα τα άλλα όλοι , για αυτους , είμαστε έλληνες !

 

Είναι κλασικό σύμπτωμα ψυχαναγκασμού στην βάση της ανάγκης για επικράτηση του "εγω είμαι κάποιος" , είμαι απο εδώ , ανήκω εδώ, ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΑΙΜΑ ΜΟΥ κτλ κτλ !

Τραγικό ! :fear:

Ίσως και εσύ θα έπρεπε να εξετάσεις αν η κοινωνική αδικία και εξαθλίωση έχουν παντού τα ίδια αίτια. Γιατί σαφώς και μπορούμε να ομαδοποιήσουμε στο 'μεγάλο ψάρι που τρώει το μικρό' αλλά θα ήταν μια μάλλον υπερβολικά ελαστική ομαδοποίηση, αντίστοιχη με το 'όποιος ζεστένεται πιο πολύ από τον ήλιο είναι και πιο σκούρος'.

 

Φίλε kwsn επετρεψέ μου χαρην αστεισμού μια διόρθωση σε άναλογο ύφος για να δώσω έμφαση στα του γονοτυπου.

Οχι οποιος ζεστένεται απο τον ήλιο , αλλά όποιος εκτίθεται στον ήλιο είναι και πιο σκούρος. :P

Δημοσ.
Ωπα ! Κατηγορούμεθα για εθνικισμό ? :shock:

Εσύ δλδή δε θα ήσουν ΠΙΟ περήφανη αν ο Πύρρος Δήμας, εκτός από ολυμπιονίκης, ήταν και αδερφός σου ?

 

δεν σε κατηγορώ για εθνικισμό έλεος... ένα αστειάκι έκανα γενικά για το θρέντ..

στο ερώτημα σου τώρα. Οχι δεν θα με έκανε πιο υπερήφανη ένα τέτοιο γεγονός. Αν είχα τώρα προσωπικά οφέλη σαν "αδελφή ολυμπιονίκη" τότε το συζητάμε :P

 

Γενικά για το νήμα. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου και την χώρα μου μοναδικά στον κόσμο, δεν είμαι περήφανη για τίποτα και δεν πρόκειται να μπώ στην διαδικασία ανάλυσης γιατί δεν με ενδιαφέρει να αποδείξω στον εαυτό μου την εθνικότητα μου.

 

Θεωρώ οτι το έθνος είναι ένας κοινός γεωγραφικός τόπος διαμονής με λίγο πολύ κοινά στοιχεία όπως η κοινή διάλεκτος, κοινα ήθη και έθιμα, κοινή ιστορική παράδοση και αυτά οχι απόλυτα γιατί το έθνος απαρτίζεται απο ανθρώπους που καθημερινά αλλάζουν... Δεν πρόκειται λοιπόν για μια αιώνια αναλλοίωτη αρχή, αλλά για μια μορφή κοινωνικής οργάνωσης που συνεχώς διαμορφώνεται..

 

Το θέμα λοιπόν δεν είναι αν εγω είμαι και κατα πόσο Ελληνίδα σε σύγκριση με τον αλλοδαπό που κατοικεί στα όρια που εγω έτυχε να γεννηθώ, το θέμα είναι η εθνική συνείδηση και πως αυτή, είτε καλλιεργήθηκε είτε σβήστηκε (αναγκαστικά η μη) για να ενσωματωθεί..

Και να θέσω και ένα ερώτημα: Ποιά η σχέση έθνους - κράτους και κατα πόσο επαιξε ρόλο ο καπιταλισμός στην κατεύθυνση συγκρότησης εθνών-κρατών?

 

edit: Η Κρήτη δεν είναι Ελλάδα!!!! (LoL)

Δημοσ.

Η Ικαρία να δεις ποσο ΔΕΝ είναι Ελλάδα !!!!:-)

Καλημέρα σας.

Επειδή μάλλον δεν είμαι σαφής, η ίσως δεν παρακολουθείται η σκέψη μου εξ'αρχής, θα φέρω ένα παράδειγμα. Αναφέρθηκα στην αναζήτηση της εθνικής υπερηφάνειας στην καθημερινότητα, εννοώντας την υπερηφάνεια στα μικρά ή μεγαλύτερα θέματα δραστηριοτήτων μιας ομάδας, ή μιας κοινότητας της οποίας μετέχουμε, ή με κάποιο τρόπο νιώθουμε μέλη της. Για παράδειγμα, όλοι όσοι με κάποιο τρόπο αναμιχθήκαμε στα ολυμπιακά έργα, νιώσαμε περήφανοι που ήταν έτοιμα στην ώρα τους. Χρειάστηκε πλήθος κόσμου και σκληρή δουλειά για να πραγματοποιηθεί αυτό. Σημαντικότατο μέρος της ομάδας ήταν και εργάτες άλλων εθνικοτήτων, όπως Αλβανοί, Ρώσοι, Πολωνοί, για τους οποίους επίσης είμαι περήφανη. Περισσότερο περήφανη είμαι για τους ξένους εργάτες, που έχασαν τη ζωή τους σε αυτά τα έργα. ΔΕΝ είμαι υπερήφανη για τους μηχανικούς (έλληνες ή ξένους) που ΔΕΝ πήραν τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας, ώστε να αποφευχθούν απώλειες ανθρώπινων ζωών. Δεν είμαι περήφανη για το κράτος, που δεν αναζήτησε επαρκώς τις αιτίες και δεν επέρριψε ευθύνες στους πραγματικά υπεύθυνους, οι οποίοι αντιμετώπισαν τους ξένους εργάτες σαν αναλώσιμη ύλη. ΔΕΝ είμαι καθόλου υπερήφανη, που οι Έλληνες έχουμε βρεθεί να χρωστάμε τα μαλλιοκέφαλά μας για τα ολυμπιακά έργα, τα οποία πραγματόποιήθηκαν, στην πλειοψηφία τους στην περιοχή της Αττικής αλλά, τα πληρώνουν όοοοολοι οι Έλληνες, παρότι δεν επωφελούνται από αυτά, στην καθημερινότητά τους.

Δημοσ.
Αν είχα τώρα προσωπικά οφέλη σαν "αδελφή ολυμπιονίκη" τότε το συζητάμε :P

 

Παρτάκια !:P

 

Και να θέσω και ένα ερώτημα: Ποιά η σχέση έθνους - κράτους και κατα πόσο επαιξε ρόλο ο καπιταλισμός στην κατεύθυνση συγκρότησης εθνών-κρατών?

 

Με την "επίφαση" της επίλυσης θρησκευτικών διαφορών (ΕΚΠΛΗΞΗ !), ο Τριαντακονταετής πόλεμος, που έληξε με τη Συνθήκη της Βεστφαλίας αντικατέστησε το θρησκευτικό δογματισμό με τον εθνικισμό. Τερματίστηκε η απόλυτη (θρησκευτική, με φιλόδοξα σχέδια πολιτικής μοναρχίας) κυριαρχία της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και θεμελιώθηκε η έννοια του έθνους-κράτους, δίνοντας στην Ευρώπη τη "μορφή", που έχει -λίγο πολύ- διατηρηθεί ως σήμερα.

Δημοσ.

 

 

Με την "επίφαση" της επίλυσης θρησκευτικών διαφορών (ΕΚΠΛΗΞΗ !), ο Τριαντακονταετής πόλεμος, που έληξε με τη Συνθήκη της Βεστφαλίας αντικατέστησε το θρησκευτικό δογματισμό με τον εθνικισμό. Τερματίστηκε η απόλυτη (θρησκευτική, με φιλόδοξα σχέδια πολιτικής μοναρχίας) κυριαρχία της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και θεμελιώθηκε η έννοια του έθνους-κράτους, δίνοντας στην Ευρώπη τη "μορφή", που έχει -λίγο πολύ- διατηρηθεί ως σήμερα.

 

ok, και ποιά είναι η "μορφή" που έχει διατηρηθεί ως σήμερα?

εδω πολλά έθνη δεν μπόρεσαν να κρατήσουν τον ταυτότητα τους και ενσωματώθηκαν όπως πολλές απο τις διάσπαρτες ινδιάνικες εθνότητες της Αμερικάνικης ηπείρου, ή οι Τσιγγάνοι σε πολλές Ευρωπαικές χώρες...

Οσο για τον θρησκευτικό δογματισμό σαν μορφή "εθνικισμού" υπάρχουν οι Εβραίοι ή οι Αρμένιοι που συγκροτούν κοινή εθνική συνείδηση με καθαρά θρησκευτική βάση...

Δημοσ.

@φρου φρου

το έθνος (...) μια μορφή κοινωνικής οργάνωσης που συνεχώς διαμορφώνεται.

 

επιτέλους! καποιος βρέθηκε! (και μάλιστα με αφέλειες :P)

δοξα τον αλλαχ

Δημοσ.
Για παράδειγμα, όλοι όσοι με κάποιο τρόπο αναμιχθήκαμε στα ολυμπιακά έργα, νιώσαμε περήφανοι που ήταν έτοιμα στην ώρα τους.

 

Με ύφος χιλίων καρδιναλίων προχωρούσα στους δρόμους.Θυμάμαι ήμασταν με την παρέα Ιο (τότε που ένιωθες ξένος) και ένιωθα τρίποδας.Ενα από τα απωθημένα μου ήταν που δεν πλακώσα στο ξύλο τους μαλάκες τους εθελοντές:devil:

 

Σημαντικότατο μέρος της ομάδας ήταν και εργάτες άλλων εθνικοτήτων, όπως Αλβανοί, Ρώσοι, Πολωνοί, για τους οποίους επίσης είμαι περήφανη. Περισσότερο περήφανη είμαι για τους ξένους εργάτες, που έχασαν τη ζωή τους σε αυτά τα έργα. ΔΕΝ είμαι υπερήφανη για τους μηχανικούς (έλληνες ή ξένους) που ΔΕΝ πήραν τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας, ώστε να αποφευχθούν απώλειες ανθρώπινων ζωών

 

Για τα έργα.Πήγες στο κωπηλατοδρόμιο?Στο Μαρκόπουλο στην ιππασία (η χαρά των τζογαδόρων έχει γίνει).Στη Νίκαια τι έγινε?Θα μου πεις Αττική Οδό.Θα σου πω πόσες φορές την πήρες για διασκέδαση και πόσες για δουλειά.Αυτή η νοοτροπία που φέραν οι βλάχοι που ρθαν στην Αθήνα το 60 (τότε που γίναν τα σημερινά οικοδομικά τερατουργήματα που θαυμάζουμε) το ότι καλός κυβερνήτης είναι αυτός που κάνει έργα είναι γελοία.Συνεπώς τα έργα αυτά δεν ωφέλησαν στον παραμικρό τον Ελληνα πολίτη.Τα έργα αυτά έγιναν για να πλουτίσουν οι χρηματοδότες των κοινοβουλευτικών σχηματισμών ο Μπόμπολας κλπ.Και στο όνομα του κέρδους αυτών κάποιοι έχασαν τις ζωές τους.Αλλά πες μου πήγε κανείς φυλακή από δαύτους.Τόσα εργατικά ατυχήματα συμβαίνουν αλλά κανείς δεν έκανε μια κίνηση βρε παιδί μου.

Οπότε δεν μπορώ να νιώθω περήφανος για μια ηλίθια γιορτούλα.Και εννοείται πως δε νιώθω περήφανος και για το 95% των συμπολιτών μου λόγω της μίζερης νοοτροπίας που τους διακρίνει .

 

Περήφανος νιώθω όταν βλέπω στο γήπεδο παιδιά να τραγουδάνε τον εθνικό ύμνο και να πλακώνονται "συμμορίτικα" γιατί η βία γεννάει τον άνθρωπο, όταν βλέπω τα ίδια παιδιά να διαδηλώνουν στο δρόμο όταν βλέπω όταν στο σχολείο αρνούνται να υποκύψουν στις διεθνιστικές - ειρηνιστικές αρλούμπες του καθηγητάκου όταν βλέπω πως εργαζόμενοι σηκώνουν κεφάλι στα αφεντικά συνταξιούχους που τρώνε ξύλο από τα ΜΑΤ και δεν το βάζουν κάτω σε αντίθεση με ορισμενους που παριστάνουν τους "αντιστασιακούς", όταν βλέπω πως στα μέρη μας η antifa δε φτουράει, πως μπορείς να λες τη γνώμη σου για κάτι και να μη σε βάζουν φυλακή όπως στο εξωτερικό , που μπορεί ο Χριστόδουλος και ο Ανθιμος να λένε ότι πιστεύουν , που αποσύρθηκε το βιβλίο της ιστορίας , που είμαστε η μόνη χώρα που άτομα λένε πως οι τράπεζες κλέβουν η ακόμα και το βιντεοκλιπ ενός μακρυμάλλη που κατέβασα σήμερα και είχε κάτι παιδάκια να ζωγραφίζουν.

 

Και μια απορία.Γιατί ο Ντούτσε δεν άφησε Αλβανούς να εκστρατεύσουν κατά της Ελλάδας το 40?

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...