nakostyphoon Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2003 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2003 Πρόκειται για δύο γνωστούς μεγάλους έλληνες συνθέτες οι οποίοι αναμφισβήτητα έχουν προσφέρει πάρα πολλά στο ελληνικό τραγούδι και όχι μόνο. Παρόλαυτα είμαι της άποψης ότι ενώ είναι και οι δύο εξίσου σημαντικά πρόσωπα υπάρχει μια τάση για μονόπλευρη εξύψωση του Μίκη Θοδωράκη χωρίς να θέλω να τον υποβιβάσω στο ελάχιστο. Κατά την γνώμη μου ο επαναστατικός τόνος της μουσικής του Θοδωράκη και το γεγονός ότι υπήρξε υπέρμαχος του κομμουνισμου συντέλεσαν σε αυτή την θεοποίηση του ίδιου.
Edgar Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2003 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2003 mipos tha eperepe na paei sto forum mousiki?
Jaco Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2003 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2003 Εγώ τον μόνο τον πρώτο ξέρω, αλλά με κάπως διαφορετικό όνομα... Mickey Mouse, μου φαίνεται... joke ήταν.. καλοί και οι δυο, αλλά ο mickey έγραψε πιο απλοτό ρεπερτόριο... Όντως, αυτό είναι για το forum μουσική...
HaPagan Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2003 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2003 Φυσικά και οι δυο είναι αν όχι οι μεγαλύτεροι 2 από τους μεγαλύτερους Έλληνες συνθέτες όλων των εποχών . Απλά , η μουσική του Μίκη Θεωδοράκη είναι κατά την γνώμη μου πιο προσιτή στους περισσότερους ανθρώπους ενώ αυτή του Μάνου Χατζηδάκι είναι κάπως πιο εξεζητημένη . Πάντως και οι δυο τους είναι καταπληκτικοί πραγματικά !
nodreams.ct Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2003 Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2003 Για μένα ο Χατζιδάκης είναι πιο συμαντικός συνθέτης.. Και οι δύο έχουν προσφέρει πάρα πολλά.. να μην ξεχνάμε όμως και τον Μάνο Λοίζο.
HaPagan Δημοσ. 23 Ιανουαρίου 2003 Δημοσ. 23 Ιανουαρίου 2003 Πολύ σωστός ο nodreams.ct ! Δεν ξέρω αν το έχεις προσέξει αλλά είχα κάνει και σχετικό topic παλαιότερα , το οποίο μπορείς να βρείς : http://www.insomnia.gr/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Board=UBB1&Number=45804&page=&view=&sb=5&o=&fpart=1&vc=1
as223 Δημοσ. 23 Ιανουαρίου 2003 Δημοσ. 23 Ιανουαρίου 2003 Και μια πιο "αιρετικη" αποψη: Ενας συνθετης συνηθως συνθετει οσο ζει. Κλασσικο παραδειγμα ο Λοιζος, ο Χατζιδακις, ο Κουγιουμτζης (ειναι μεγαλος σε ηλικια αλλα ακομα συνθετει)... Ακομα και ο Φοιβος ρε παιδια δεν εχει σταματησει... (Καλα μη βαρατε πλακα εκανα... Σιγα μη θεωρησουμε συνθετη το Φοιβο...) Ειχα ακουσει απο κατι ατομα πριν απο 2-3 χρονια οτι απο τοτε που πεθανε ενα πολυ στενο συγγενικο προσωπο του Θεοδωρακη (νομιζω γαμπρος του αλλα δεν θυμαμαι καλα), ο Μικης σταματησε να συνθετει!!!!!!!!!!!!!!! Για ριξτε μια ματια... Απο ποτε εχει να βγει δισκος με ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ τραγουδια του Θεοδωρακη? Ισως να προκαλω λιγο με την αποψη μου αλλα πιστευω πως καποιο λακο εχει η φαβα... Και και ειναι και το αλλο: Ολοι οι συνθετες, οσο τελειοι και μουσικα μορφωμενοι κι αν ειναι, εχουν καποιο συγκεκριμενο στυλ μουσικης... Ας πουμε, καποιος που εχει λιγο σύνθετη σκεψη μπορει να καταλαβει κατα ποσον ενα τραγουδι ανηκει στον Χατζιδακι... Εχει ρε παιδι μου ενα στυλ, μια μελωδια "Χατζιδάκικη"! Αντιθετως τα τραγουδια του Μικη ειναι τελειως ασχετα μεταξυ των... Εγω παντως για να απαντησω και στο ερωτημα, πιστευω οτι ο Χατζιδακις ειναι μακραν ανωτερος του Θεοδωρακη... Τοσο που δεν μπορουμε ουτε καν να τους συγκρινουμε...
Lyman_Zerga Δημοσ. 23 Ιανουαρίου 2003 Δημοσ. 23 Ιανουαρίου 2003 Απλά και οι 2 έγραψαν τραγούδια "ελαφρά". Αυτό δεν είναι υποτιμητικό, είναι απλά χαρακτηρισμός. Υπάρχουν τραγούσια που δεν μπορείς να τα ακούσεις αν δεν ασχολείσαι με το είδος, αυτό όμως δεν τα κάνει καλλίτερα από τα άλλα. Δηλαδή, δεν μπορείς να κάτσεις να ακούσεις ένα traditional qwalli από το Πακιστάν, τα τραγούδια του Nusrat με Αμερικανό παραγωγό που έβαλε το δυτικό touch ακούγονται μια χαρά. Αυτό δεν έχει να κάνει με πιο είναι καλλίτερο. Πιστεύω ότι όλα αυτά δεν έχουν σημασία. Τι παει να πεί ποιος είναι καλλίτερος; Ας ορίσουμε πρώτα τα κριτήρια (αναγνωρισιμότητα, μουσική παιδεία κτλ.) και μετά βλέπουμε. Γιατί να είναι δηλαδή μεταξύ Μάνου-Μίκη και όχι και Γιάννη Κωνσταντινίδη (Κώστα Γιαννίδη). Αλλά τον τελευταίο δεν τον ξέρει κανείς, παρόλο που είναι ίσως εκ των σημαντικοτέρων νέων (... μιλαμε για 1900 κάτι) Ελλήνων συνθετών.
HaPagan Δημοσ. 23 Ιανουαρίου 2003 Δημοσ. 23 Ιανουαρίου 2003 Lyman_Zerga said: Πιστεύω ότι όλα αυτά δεν έχουν σημασία. Τι παει να πεί ποιος είναι καλλίτερος; Ας ορίσουμε πρώτα τα κριτήρια (αναγνωρισιμότητα, μουσική παιδεία κτλ.) και μετά βλέπουμε. Γιατί να είναι δηλαδή μεταξύ Μάνου-Μίκη και όχι και Γιάννη Κωνσταντινίδη (Κώστα Γιαννίδη). Αλλά τον τελευταίο δεν τον ξέρει κανείς, παρόλο που είναι ίσως εκ των σημαντικοτέρων νέων (... μιλαμε για 1900 κάτι) Ελλήνων συνθετών. Σωστά όλα αυτά ! Απλά από ότι κατάλαβα , δεν συζητάμε γενικά για συνθέτες αλλά κάνουμε μια άτυπη "σύγκριση" των Χατζηδάκι-Θεωδοράκη και ανταλλάσουμε απόψεις σχετικά με αυτούς . Ασχέτως βέβαια αν στην πορεία της συζήτησης αναφέρθηκαν ονόματα και άλλων μεγάλων συνθετών !
W.A.Mozart_(jr.) Δημοσ. 23 Ιανουαρίου 2003 Δημοσ. 23 Ιανουαρίου 2003 Ενας συνθετης συνηθως συνθετει οσο ζει Μου φαίνεται αρκετά περίεργη η άποψη. Δηλαδή σύμφωνα με σένα η ιστορία της μουσικής δεν θα έπρεπε να αναγνωρίζει σαν συνθέτες αυτός που τα τελευταία χρόνια της ζωής τους δεν συνέθεταν πια. Είναι καλή άποψη......αν την υιοθετήσουν στα Ωδεία και σε όλα τα μουσικά Πανεπιστήμια, είναι γεγονός ότι η ύλη στο μάθημα θα μειωθεί σημαντικά και έτσι δεν θα θεωρείτε και από το δυσκολότερο των μουσικών υποχρεωτικών μαθημάτων. Θα πρέπει να εξαιρεθούν πολλοί (όπως ο Chopin για παράδειγμα που λόγο της ασθένειάς του τον τελευταίο καιρό της ζωής του δεν συνέθετε) άσχετα με το αν είχαν γράψει μεγαλουργήματα! Ενδιαφέρον ακούγεται! Για ριξτε μια ματια... Απο ποτε εχει να βγει δισκος με ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ τραγουδια του Θεοδωρακη Δηλαδή μόνο η παραγωγή και η σύνθεση τραγουδιών είναι αυτό που μουσικά χαρακτηρίζει έναν συνθέτη.....και αυτή είναι ενδιαφέρουσα άποψη μπορώ να πω! Το συνθετικό του έργο μέσα σε όλη του τη ζωή, η όπερες που έγραψε αλά και τα άλλα είδη μουσικής με τα οποία ασχολήθηκε δεν του προσδιορίζουν την ιδιότητά του παρά μόνον η σύνθεση και η παραγωγή νέων τραγουδιών!!! Ολοι οι συνθετες, οσο τελειοι και μουσικα μορφωμενοι κι αν ειναι, εχουν καποιο συγκεκριμενο στυλ μουσικης... Ας πουμε, καποιος που εχει λιγο σύνθετη σκεψη μπορει να καταλαβει κατα ποσον ενα τραγουδι ανηκει στον Χατζιδακι... Εχει ρε παιδι μου ενα στυλ, μια μελωδια "Χατζιδάκικη"! Αντιθετως τα τραγουδια του Μικη ειναι τελειως ασχετα μεταξυ των Το να μπορείς να αναγνωρίσεις πολλά στυλ συνθετικής ικανότητας σε έναν συνθέτη είναι αυτό που τον κάνει μοναδικό και δείχνει την διεύρυνση του μουσικού του ορίζοντα όπως και την ωριμότητά του από εποχή σε εποχή και με την πάροδο των ετών.....αυτό είναι υπέρ και όχι κατά. Αν ακούσεις για παράδειγμα ακούσεις τις πρώτες σονάτες του Mozart (και μην διανοηθεί κανείς να μου πει ότι συγκρίνω τώρα τον Mozart με τον Θεοδωράκη, παράδειγμα φέρνω) και την φαντασία για πιάνο σε Do- θα νομίζεις ότι το τελευταίο έργο με το πρώτο δεν το έχει γράψει ο ίδιος άνθρωπος. Αν ακούσεις το 1ο κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Beethoven και το συγκρίνεις με το 5o του κοντσέρτο πάλι στο ίδιο συμπέρασμα θα καταλήξεις. Και αυτό συμβαίνει σε όλους τους συνθέτες. Αν αυτό συμβαίνει και στον Θεοδωράκη τότε μάλλον υπέρ του είναι και όχι κατά του. Περιπλανιέται στις μουσικές του αναζητήσεις πιο ώριμος προφανώς αό την προηγούμενη φορά και έτσι μπορεί να αγγίζει ένα διαφορετικό στυλ γραψίματος που εκείνη τη στιγμή τον αντιπροσωπεύει. Ένας κοσνερβοποιημένος συνθέτης είναι ότι χειρότερο. Αυτό βέβαια δεν κατατάσει τον Χατζηδάκη στην τελευταία κατηγορία (μην παραξηγηθούμε) Προσωπικά τώρα, είναι και οι δύο αξιόλογη συνθέτες και έχουν προσφέρει πάρα πολλά στην Ελληνική μουσική (και όχι μόνο στο Ελληνικό τραγούδι γιατί μουσική δεν είναι μόνο τα τραγούδια). Ο κάθε ένας με τον δικό του μοναδικό τρόπο προσέγγισης. Ο Χατζηδάκης με ένα συγκεκριμένο στυλ (έτσι όπως από το ραδιόφωνο και από τα CD ) έχουμε συνηθίσει να τον αναγνωρίζουμε, που όμως αυτοαναιρείται σε πολλές συνθέσεις του, συνήθως οι περισσότερες άγνωστες για το ευρύ κοινό που μόνο τραγούδια έχει συνηθίσει να ακούσει (ποιος ξέρει το έργο του Για μια μικρή λευκή αχιβάδα;; Καμία σχέση το στυλ και το ύφος με αυτό του Χατζηδάκη που μέσα από τα τραγούδια αναγνωρίζουμε. Παραλλαγμένοι ελληνικοί χοροί αναμεμιγμένοι με πρελούδια με έναν μοναδικό τρόπο. Το άκουσμα ακούγεται μοντέρνο ακόμη και για σήμερα, πόσο μάλλον για τότε!) Έτσι λοιπόν το ποιος είναι καλύτερος συνθέτης από τον άλλον δεν υφίσταται ως ερώτηση. Είναι καθαρά υποκειμενική κρίση των ακροατών που έχει άμεση σχέση με την αισθητική αλλά και με τη μουσική παιδεία που αυτοί διαθέτουν. Συγνώμη για το μήκος του post αλλά ένιωθα ότι κάποια πράγματα πρέπει να ειπωθούν!
nodreams.ct Δημοσ. 23 Ιανουαρίου 2003 Δημοσ. 23 Ιανουαρίου 2003 HaPagan πολύ ωραίο το παλιότερο ποστ.. δεν το είχα δει τότε νομίζω. Στο θέμα μας τώρα ο θεοδοράκης νομίζω (ίσως και ο Χατζιδάκης άλλα λιγότερο) έχει γίνει κατεστημένο, και αυτό δεν είναι και τόσο καλό κατά την γνώμη μου. Νομίζω πως πρέπει να ξεφύγουμε απο αυτούς και να αναζητήσουμε καινούριους συνθέτες. Συχνά ακούω "Τότε μόνο γράφαν ωραία μουσική..παλιές καλές εποχές κτλ" Γιατί τώρα δεν γράφουν καλή μουσική; Πόσο έχει ψάξει ο καθένας από μας; μήπως απλά και επιφανιακά κρίνουμε την τωρινή μουσική κατάσταση; Εγω πιστεύω πως τους καλούς συνθέτες της εποχής μας θα τους ανακαλήψουμε.. εκ των υστέρων, όπως και γινεται συνήθως.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.