Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Generic comment:

 

Γιατί να αγοράσω ένα CD (physical media) αφού πριν καν ακούσω τον δίσκο θα τον κάνω import (cd rip) στο media library μου;

Βοηθάμε και το περιβάλλον αγοράζοντας ή κατεβάζοντας ψηφιακά αρχεία.

 

Νάις λότζικ.

 

Όσοι αγοράζουν CD's ξέρουν για ποιο λόγο το κάνουν, άσχετα αν η πρώτη κίνηση είναι το ripάρισμα.

  • Απαντ. 77
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Εγω προσωπικα σιχαινομαι το rip. Εχω την συνηθεια (μουρλα;) ) να ακουω μουσικη μονο στο αμαξι και στο σπιτι, μεσω CD. Γι' αυτο και δεν ασχολουμαι και με υπηρεσιες τυπου itunes ασχετα αν πιστευω οτι αργα ή γρηγορα το μελλον ειναι εκει.

Δημοσ.
Το συγκεκριμένο είναι απάντηση στο επιχείρημα πως η διαβίωση των δημιουργών/συντελεστών εξαρτάται από τις πωλήσεις δίσκων. Εσύ αδιαφορείς, άλλοι όχι. Πολλοί με αυτό το επιχείρημα αντικρούουν την αντιγραφή/download. Από ότι κατάλαβα θεωρείς εσύ πως δεν έχει σημασία αν βγάζουν χρήματα οι δημιουργοί αλλά όπως και να έχει στόχος είναι το κέρδος της κάθε εταιρίας και εμείς σαν καταναλωτές έχουμε χρέος να το προστατέψουμε.

 

Αν οι δημιουργοί δεν βγάζουν χρήμα και το τρώνε όλο οι δισκογραφικές, γιατί δεν βγάζουν ανεξάρτητα τη δουλειά τους και να παίρνουν αυτοί όλο το κέρδος;

 

Generic comment:

 

Γιατί να αγοράσω ένα CD (physical media) αφού πριν καν ακούσω τον δίσκο θα τον κάνω import (cd rip) στο media library μου;

Βοηθάμε και το περιβάλλον αγοράζοντας ή κατεβάζοντας ψηφιακά αρχεία.

 

+1 Σε αυτό. Που βάζουμε πια cd να ακούσουμε; Μόνο στο αυτοκίνητο, κι αυτό είναι συνήθως δισκάκι στο οποίο έχουμε κάψει mp3 από τον υπολογιστή μας.

Δημοσ.
Αν οι δημιουργοί δεν βγάζουν χρήμα και το τρώνε όλο οι δισκογραφικές, γιατί δεν βγάζουν ανεξάρτητα τη δουλειά τους και να παίρνουν αυτοί όλο το κέρδος;

 

Γιατί ελέγχουν τα κανάλια διανομής και προώθησης. Και αυτό δεν είναι τυχαίο, με αυτόν τον τρόπο επιβεβαιώνουν και διατηρούν την κυριαρχία τους στην αγορά. Όταν έχεις τη δύναμη να το κάνεις αυτό τότε είσαι αλώβητος. Καλό παράδειγμα είναι η κυριαρχία της MS χρησιμοποιώντας το λειτουργικό της σύστημα σαν κανάλι διανομής και προώθησης για άλλα προϊόντα της. Γνωρίζεται φυσικά πως καταδικάστηκε για μονοπωλιακές πρακτικές στην αγορά όχι τόσο λόγω της θέσης της στην αγορά απέναντι της...αλλά κυρίως επειδή έτρωγε την πίτα μόνη!

 

Επίσης ξέρω πολλούς μουσικούς - πάρα πολλούς που έκαναν ανεξάρτητες παραγωγές. Το πρόβλημα είναι πως εσύ (όχι προσωπικά φυσικά, αλλά σαν αντιπροσωπευτικό δείγμα της κάθε αγοράς)δεν τους ξέρεις και αναρωτιέσαι... Γι αυτό απέτυχαν! Ενώ στον αντίποδα, ότι και να βγει - καλό ή κακό - από τα κανάλια προώθησης και διανομής των εταιριών το ξέρεις... Αυτό είναι εμπορική δύναμη.

Δημοσ.
Γιατί ελέγχουν τα κανάλια διανομής και προώθησης. Και αυτό δεν είναι τυχαίο, με αυτόν τον τρόπο επιβεβαιώνουν και διατηρούν την κυριαρχία τους στην αγορά. Όταν έχεις τη δύναμη να το κάνεις αυτό τότε είσαι αλώβητος. Καλό παράδειγμα είναι η κυριαρχία της MS χρησιμοποιώντας το λειτουργικό της σύστημα σαν κανάλι διανομής και προώθησης για άλλα προϊόντα της. Γνωρίζεται φυσικά πως καταδικάστηκε για μονοπωλιακές πρακτικές στην αγορά όχι τόσο λόγω της θέσης της στην αγορά απέναντι της...αλλά κυρίως επειδή έτρωγε την πίτα μόνη!

 

Επίσης ξέρω πολλούς μουσικούς - πάρα πολλούς που έκαναν ανεξάρτητες παραγωγές. Το πρόβλημα είναι πως εσύ (όχι προσωπικά φυσικά, αλλά σαν αντιπροσωπευτικό δείγμα της κάθε αγοράς)δεν τους ξέρεις και αναρωτιέσαι... Γι αυτό απέτυχαν! Ενώ στον αντίποδα, ότι και να βγει - καλό ή κακό - από τα κανάλια προώθησης και διανομής των εταιριών το ξέρεις... Αυτό είναι εμπορική δύναμη.

 

 

Για όλα υπάρχουν λύσεις αν το θέλεις. Γιατί αυτοί οι μουσικοί πχ δεν ανοίγουν ένα site πχ που να βάζουν τις δουλειές τους; (μπορεί να υπάρχει ήδη, δεν ξέρω, θα ήθελα να μάθω πάντως).

 

PS. Δεν χρησιμοποιώ καθόλου προϊόντα της microsoft.

Δημοσ.

Δεν είναι τόσο απλό φίλε μου το να κάνεις ένα site και να τα πουλάς. στην τελική να σου το παραθέσω αλλιώς:

Συμφωνούμε πως τα SM βγάζουν τρελά λεφτά ενώ οι παραγωγοί τρίχες? Γιατί δεν κάνεις εσύ ένα SM απέναντι από το χ,ψ να πουλάς φτηνότερα κ με καλύτερους όρους για τους παραγωγούς με λίγο μικρότερο περιθώριο κέρδους? Οι λόγοι είναι πολλοί π σ έρχονται στο μυαλό αλλά ο πρώτος αποτρεπτικός παράγοντας θα πρέπει να είναι τα ήδη υπάρχοντα χ,ψ SM!

 

Έχει πολύ βάθος το θέμα, πάντως να είσαι σίγουρος δεν εκτοπίζει έτσι εύκολα κανένας έναν ήδη εδραιωμένο επιχειρηματία/εταιρία.

Δημοσ.
Δεν είναι τόσο απλό φίλε μου το να κάνεις ένα site και να τα πουλάς. στην τελική να σου το παραθέσω αλλιώς:

Συμφωνούμε πως τα SM βγάζουν τρελά λεφτά ενώ οι παραγωγοί τρίχες? Γιατί δεν κάνεις εσύ ένα SM απέναντι από το χ,ψ να πουλάς φτηνότερα κ με καλύτερους όρους για τους παραγωγούς με λίγο μικρότερο περιθώριο κέρδους? Οι λόγοι είναι πολλοί π σ έρχονται στο μυαλό αλλά ο πρώτος αποτρεπτικός παράγοντας θα πρέπει να είναι τα ήδη υπάρχοντα χ,ψ SM!

 

Έχει πολύ βάθος το θέμα, πάντως να είσαι σίγουρος δεν εκτοπίζει έτσι εύκολα κανένας έναν ήδη εδραιωμένο επιχειρηματία/εταιρία.

 

Το SM δεν ξέρω τι είναι, υποθέτω πως είναι κάποια συντομογραφία για τις δισκογραφικές εταιρίες.

Ώντας έξω απ'το χορό, δεν μπορώ να ξέρω τι καταστάσεις επικρατούν στο χώρο. Αλλά αν ήμουν στη θέση μερικών καλλιτεχνών, θα συνεργαζόμουν με τους συναδέλφους μου για τη δημιουργία μιας νέας εταιρίας κι όπου με έβγαζε ;)

Θα το προτιμούσα από το να συνεργαστώ με τις ήδη "σάπιες" του χώρου.

Δημοσ.

Ειναι παρα πολυ δυσκολο, μη πω αδυνατο, σε ενα μεμονωμενο συγκροτημα να προωθησει τη δουλεια του, χωρις τη στηριξη μιας εταιριας. Παραδειγματα συγκροτηματων που εδωσαν τη δουλεια τους, μονα τους χωρις δισκογραφικη εταιρια, υπαρχουν, αλλα η πλειοψηφια τους ειναι καλλιτεχνες με μεγαλη παρουσια και ηδη εδραιωμενο κοινο. Ομοιως ενας συγγραφεας. Η μια ταινια ανεξαρτητης παραγωγης.

 

Και στις τρεις περιπτωσεις πρεπει να αναλαβουν μονοι τους την προωθηση και προβολη της δουλειας τους, και παραλληλα να ειναι και τοσο καλο το εργο, ωστε να δημιουργηθει το καταλληλο hype ωστε να κεντρισει το ενδιαφερον του κοινου.

 

Παντως ουτε σε δισκογραφικη δουλευω, ουτε και λεω οτι οι πρακτικες τους ειναι σωστες. Παντως πειρατια υπηρχε παντα, και επι εποχης βινυλιου και βιντεοκασσετας. Τωρα απλα εχει γινει πολυ πιο ευκολο.

Δημοσ.
Το συγκεκριμένο είναι απάντηση στο επιχείρημα πως η διαβίωση των δημιουργών/συντελεστών εξαρτάται από τις πωλήσεις δίσκων. Εσύ αδιαφορείς, άλλοι όχι. Πολλοί με αυτό το επιχείρημα αντικρούουν την αντιγραφή/download. Από ότι κατάλαβα θεωρείς εσύ πως δεν έχει σημασία αν βγάζουν χρήματα οι δημιουργοί αλλά όπως και να έχει στόχος είναι το κέρδος της κάθε εταιρίας και εμείς σαν καταναλωτές έχουμε χρέος να το προστατέψουμε.

Δεν αδιαφορω καθολου, αλλα δεν θεωρω οτι πρεπει σε καθε τραγουδι που κατεβαζω απο το εκαστοtε online καταστημα, ειναι υποχρεωμενοι να μου κανουν αναλυση και στο που διανεμονται αυτα τα 0,99 ευρω. Ελεος πια με τους προστατες. Λες και ειναι ηλιθιοι οι ντραμες, κιθαριστες κλπ, και τους επιασαν μαλακες οι εταιριες, και ευτυχως που βρεθηκαμε εμεις να καταγγειλουμε την αδικια. Και εν τελει, αποφασιστε πια τι ειναι, ειναι οι κακοι δημιουργοι που βγαζουν σκουπιδια και γινονται εκατομμυριουχοι απο τα σκουπιδια, ή ειναι οι κακες εταιριες που ξεζουμιζουν τους φτωχους πλην τιμιους καλλιτεχνες.

 

Προφανώς αν με κάποιο μαγικό τρόπο τηλεμεταφερώσουν τώρα γυμνός με το baby oil να γυαλίζει πάνω σου στις ντουζιέρες των φυλακών κορυδαλλού ανάμεσα σε 15 άλλους νταγλαράδες βαρυποινίτες, θα είχες την ανάγκη να έρθει ο δεσμοφύλακας για να σώσει όχι μόνο εσένα αλλά και αυτούς. Φυσικά και ρίχνω το βάρος στην εκάστοτε κυβέρνηση, φυσικά και δεν την ψηφίζω όταν διαφωνώ και φυσικά εκφράζω τη διαφωνία μου με κάθε τρόπο.
Πολυ ωραιο παραδειγματακι, μπορω να πω οτι ενα ριγος (δεν ειναι απ' το κρυο), το ενοιωσα. Δεν εχει βεβαια καμμια σχεση (οπως και τα υπολοιπα), αλλα δεν εχει σημασια.

Προφανως ομως και δεν τηλεμεταφερομαι, και προφανως δεν μιλαω με τα αν, αλλα με το τι συμβαινει σημερα και γυρω μου. Το τι θα μπορουσε να συμβει σε ενα σεναριο επιστημονικης φαντασιας παρεα με τον Michael Scofield, που εχεις πλεξει στο μυαλο σου, μονο εσυ μπορεις να το καταλαβεις.

 

 

 

Καθόλου άκυρα παραδείγματα. Αν δηλαδή ο κακομοίρης στο υπόγειο που τον βγάζουν μόνο για να πλένει το αμάξι είχε υπογράψει θα ήταν ηθικό/σωστό ? ο στόχος εξ'άλλου δεν ήταν να συγκριθούν τα 2 φαινόμενα, αλλά να δείξω την αντιστοιχία στις μεταβολές της κοινωνικής ανάγκης και νομοθεσίας. Αν εσύ αδυνατείς να το καταλάβεις σε παρακαλώ μην παραποιείς το νόημα τον γραπτών μου "δήθεν" απαντώντας και σαφέστατα οδηγώντας τους άλλους που διαβάζουν σε λάθος συμπεράσματα και μάλιστα με τρόπο απόλυτο χαρακτηρίζοντας με. Αν δεν καταλαβαίνεις κάτι μπορείς να ζητήσεις να στο εξηγήσουν. Δεν είναι κακό, ίσα ίσα μπορεί να σκεφτείς και κάτι παραπάνω και να βγεις κερδισμένος. Με το να το κάνεις αυτό αν ήθελα να είμαι κακοπροαίρετος και να προβώ σε χαρακτηρισμούς, θα σε αποκαλούσα εσένα άκυρο ή και εκπρόσωπο της κάθε βιομηχανίας που έχει συμφέρον από την κατάσταση ή ακόμα χειρότερα ανόητο. Παρ' όλα αυτά δεν με ενδιαφέρει γιατί το κάνεις απλά ότι το κάνεις οπότε σε παρακαλώ σταμάτα το.
Οχι βεβαια, καθολου ακυρα, απλα επειδη δεν ταιριαζουν, τωρα εβαλες τον τυπα απο το υπογειο να εχει υπογραψει... τι; Τον να ειναι στο υπογειο; Ειλικρινα τα σκεφτεσαι αυτα πριν τα γραψεις;

Οταν βαζεις ενα παραδειγμα το κανεις για αυτον τον λογο, για να "συγκριθουν τα δυο φαινομενα", και ειτε να βρεις διαφορες ειτε ομοιοτητες. Εσυ σε αυτο θες να βρεις ομοιοτητες στην αναγκη προσαρμογης και αλλαγης των νομων. Και βρισκεις λοιπον ιδια την αναγκη αλλαγης των νομων οσον αφορα την ελευθερια του ατομου, με το αν πρεπει να αλλαξει ο νομος ωστε εγω τελικα να παιρνω δωρεαν το νεο cd του ταδε καλλιτεχνη ωστε να μην πλουτιζει η εταιρια εις βαρος μου. Κατα τα αλλα εγω αδυνατω να καταλαβω...

 

Η παραγωγή είναι προσανατολισμένη στην κερδοφορία της εταιρίας. Η σαβούρα είναι πιο φτηνή γι αυτό παράγεται συνεχώς χωρίς πολύ σκέψη (βλ ROI). Tι σχέση έχει αν κατεβάζει κανείς ότι βρει ή όχι? (Θα κάνεις μποϋκοτάζ κάνοντας επιλεκτικό downloading? WOW. )

Τα ΜΜΕ (tv/net/radio) που προωθούν αυτή τη σαβούρα θεωρείς πως το κάνουν αυθόρμητα? Η με στόχο να προάγουν την τέχνη? Δεν θεωρείς πως πλάθουν συνειδήσεις σήμερα ίσως και παραπάνω από το σχολείο/κοινωνικό περιβάλλον/βάλε ότι θες... ?

 

"Μπουκοτάζ? Γιατί να κάνω εγώ μπουκοτάζ? αν το θέμα είναι η τιμή τότε εγώ που βγάζω αρκετά δε νοιάζομαι για το αν εσύ θεωρείς πως τα καλά βιβλία/μουσική/βάλε ότι θες... είναι ακριβά. Ίσα ίσα που πρέπει να ακριβύνουν για να φανεί ότι βγάζω αρκετά για να τα έχω"

Προφανώς το θέμα δεν είναι η υψηλή ή χαμηλή τιμή, που είναι προφανώς υποκειμενικό θέμα αλλά η εξυπηρέτηση των αναγκών μιας κοινωνίας που τυγχάνει να είναι και αγορά. Πρωτίστως είναι κοινωνία όμως και μετά αγορά. Επιμένεις να προσπαθείς να με οδηγήσεις σε κάτι που εγώ ξεκαθάρισα από την αρχή πως βλέπω. Στο πρώτο ποστ γράφω πως το αίσθημα δικαίου δεν είναι δυνατόν να μεταβάλλεται από την αγοραστική μας δύναμη. Όμως στην αρχή του ποστ σου λές πως δεν έχει σημασία γιατί κάνουν "μόνο 0,99", μετά πάλι μιλάς για μπουκοτάζ... Ξεκαθάρισε μας. Τα βρίσκεις ακριβά ή φτηνά? και τελικά για σένα έχει σημασία ή δεν έχει?Είναι αυτό που εξετάζουμε?

Εχεις ενα σαβουροτραγουδο απο ενα τελειως αγνωστο καλλιτεχνη. Αυτο με μια καλη προωθηση των εταιριων παιζει συνεχεια στο youtube. Προφανως, αφου παιζει εκει συνεχεια, αρχιζει και το μοιρασμα, ετσι στα χαζα, κι ας μην λεει και τιποτε το τραγουδι. Ερχεται καλοκαιρακι, και σε ολα τα club, ραδιοφωνα κλπ παιζει το τραγουδακι. Ελαχιστοι το αγορασαν, χιλιαδες το κατεβασαν. Η εταιρια εχασε; Προφανως οχι. Αυτη εβγαλε απο τα ραδιοφωνα και τα μαγαζια μεσω ΑΕΠΙ, καποιοι καημενοι μπορει και να το αγορασαν, και τελος εκανε και γνωστο εναν ακομη αταλαντο ο οποιος ετοιμαζει το επομενο χιτακι του.

Καταλαβες λοιπον που παει το μποϋκοταζ, αν παψει η μοιρασια του συγκεκριμενου κομματιου, αφου ετσι κι αλλιως αχρηστο ηταν, μονο χωρο στο δισκο πιανει.

(Για τα υπολοιπα δε γραφω, επαναλαμβανεσαι).

 

 

Πήγαινε λοιπόν το Σάββατο το βράδυ με τους φίλους σου να διασκεδάσετε/επιμορφωθείτε χτυπώντας ξυλαράκια και χορεύοντας ξέφρενα στους ρυθμούς σας. Τη Δευτέρα στο coffee brake στο γραφείο, άρχισε όλο ενθουσιασμό να εξιστορείς στους συναδέλφους πόσο καταπληκτικά πέρασες προτρέποντας τους να κάνουν το ίδιο. Κάνε το για έξι μήνες σερί. Αν εν τέλει δεν υποστείς κανενός είδους διάκριση ή αποκλεισμό (κοινωνικό/επαγγελματικό) πες μας.

Φιλικά.

Εδω θα χρειαστω τη βοηθεια του κοινου, η τουλαχιστον το 50-50, μιας και αυτο με τα ξυλακια δεν το πιανω, σε ενα κομματι που απλα λεω οτι βασικη αναγκη μπορει να ειναι το να ει καποιος μια ταινια (ωστε να χαλαρωσει και να νιωσει καλυτερα), αλλα απεχει πολυ απο τη "βασικη" αναγκη να δει το τελευταιο blogbuster μολις βγει σε ολα τα torrentadika.
Δημοσ.

Τι άσχετα είναι αυτά που λες και υποτίθεται πως μου απαντάς?

Εγώ σχολιάζω το πόσο απέχει το νόμιμο με το σωστό ως προς την κοινωνία. Εσύ συνεχώς σχολιάζεις με ανύπαρκτα επιχειρήματα πηγαίνοντας γύρω γύρω χωρίς να λες ΤΙΠΟΤΑ. Ή αδυνατείς να καταλάβεις ή δε θες. Όπως και να έχει δικό σου πρόβλημα. Αν εσύ θεωρείς πως πολύ σωστά πλουτίζουν κάποιες εταιρίες εμπορευόμενες τα προϊόντα του πανανθρώπινου πολιτισμού τότε εγώ πολύ απλά διαφωνώ, και δε με νοιάζει αν το χρεώνουν λίγο ή πολύ. Σχετικά με τις απόψεις που παρουσιάζω και τα επιχειρήματα που φέρνω και το κατά πόσο είναι άσχετα, θα ήθελα να ήξερα το επαγγελματικό σου αντικείμενο, όχι για "να δούμε ποιος είναι πιο έξυπνος" αλλά για να δω αν τελικά γνωρίζεις κάτι για τον χώρο ή μιλάς στον αέρα - πράγμα που για μένα είναι πασιφανές. Τώρα για λόγους ανωνυμίας και επειδή είναι άσχετο με το forum δε θα μπω στο τριπάκι να σου εξηγώ τα επαγγελματικά μου, αλλά επειδή μιλάς σε κάποιον που ξέρει τη show-biz (δυστυχώς η βιομηχανία ανήγαγε τον πολιτισμό σε show-biz για να πουλιέται και να αγοράζεται πιο εύκολα) όπως είναι όχι μόνο πίσω από τα παρασκήνια αλλά και πίσω από τις κλειστές πόρτες τον γραφείων ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ σε πανευρωπαϊκό τουλάχιστον επίπεδο, ΑΝ θες αντί να κάτσεις να γράψεις άλλο ένα ποστ χωρίς καμία βάση για το πόσο άκυρα είναι τα δικά μου επιχειρήματα, σε παρακαλώ διάβασε ξανά τα προηγούμενα ποστ μου μήπως και καταλάβεις το πνεύμα μου. Θεωρώ πως δεν χρειάζεται να είναι κανείς ιδιαίτερα ευφυής για να το καταφέρει. Το να αποσπάς τμήματα και να σχολιάζεις χωρίς να λες τίποτα είναι χάσιμο χρόνου. Όσο για το τι αγοράζεις/κατεβάζεις και τι όχι, κάνε αυτό που νομίζεις - πάντως αυτό που εσύ αποκαλείς μποϋκοτάζ οι υπόλοιποι το λέμε γούστο και δε χρειάζεται καμιά ιδιαίτερη προσπάθεια για να βγει, άσε δε που φήμες λένε πως σε κάποιους προκύπτει χωρίς να συντρέχουν κοινωνικές/οικονομικές/νομικές ανάγκες.

Δημοσ.
Τι άσχετα είναι αυτά που λες και υποτίθεται πως μου απαντάς?

Εγώ σχολιάζω το πόσο απέχει το νόμιμο με το σωστό ως προς την κοινωνία. Εσύ συνεχώς σχολιάζεις με ανύπαρκτα επιχειρήματα πηγαίνοντας γύρω γύρω χωρίς να λες ΤΙΠΟΤΑ. Ή αδυνατείς να καταλάβεις ή δε θες. Όπως και να έχει δικό σου πρόβλημα. Αν εσύ θεωρείς πως πολύ σωστά πλουτίζουν κάποιες εταιρίες εμπορευόμενες τα προϊόντα του πανανθρώπινου πολιτισμού τότε εγώ πολύ απλά διαφωνώ, και δε με νοιάζει αν το χρεώνουν λίγο ή πολύ. Σχετικά με τις απόψεις που παρουσιάζω και τα επιχειρήματα που φέρνω και το κατά πόσο είναι άσχετα, θα ήθελα να ήξερα το επαγγελματικό σου αντικείμενο, όχι για "να δούμε ποιος είναι πιο έξυπνος" αλλά για να δω αν τελικά γνωρίζεις κάτι για τον χώρο ή μιλάς στον αέρα - πράγμα που για μένα είναι πασιφανές. Τώρα για λόγους ανωνυμίας και επειδή είναι άσχετο με το forum δε θα μπω στο τριπάκι να σου εξηγώ τα επαγγελματικά μου, αλλά επειδή μιλάς σε κάποιον που ξέρει τη show-biz (δυστυχώς η βιομηχανία ανήγαγε τον πολιτισμό σε show-biz για να πουλιέται και να αγοράζεται πιο εύκολα) όπως είναι όχι μόνο πίσω από τα παρασκήνια αλλά και πίσω από τις κλειστές πόρτες τον γραφείων ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ σε πανευρωπαϊκό τουλάχιστον επίπεδο, ΑΝ θες αντί να κάτσεις να γράψεις άλλο ένα ποστ χωρίς καμία βάση για το πόσο άκυρα είναι τα δικά μου επιχειρήματα, σε παρακαλώ διάβασε ξανά τα προηγούμενα ποστ μου μήπως και καταλάβεις το πνεύμα μου. Θεωρώ πως δεν χρειάζεται να είναι κανείς ιδιαίτερα ευφυής για να το καταφέρει. Το να αποσπάς τμήματα και να σχολιάζεις χωρίς να λες τίποτα είναι χάσιμο χρόνου. Όσο για το τι αγοράζεις/κατεβάζεις και τι όχι, κάνε αυτό που νομίζεις - πάντως αυτό που εσύ αποκαλείς μποϋκοτάζ οι υπόλοιποι το λέμε γούστο και δε χρειάζεται καμιά ιδιαίτερη προσπάθεια για να βγει, άσε δε που φήμες λένε πως σε κάποιους προκύπτει χωρίς να συντρέχουν κοινωνικές/οικονομικές/νομικές ανάγκες.

 

Οκ, κερδισες, αδυνατω να καταλαβω, οποτε ας ξεκινησω με απλες ερωτησεις, οπως, ποια ειναι τα προιοντα του παναθρωπινου πολιτισμου, με τα οποια πλουτιζουν οι εταιριες;

Τι ακριβως γουστο θεωρουμε οταν εχουμε ο καθενας 1-2 δισκους 1.5terabite γεματους ταινιες σειρες και τραγουδια, που ουτε τα εγγονια μας δεν θα προλαβουν να δουνε/ακουσουνε (και μη μου πεις εγω δεν εχω, δε μιλαμε για μενα και για σενα αποκλειστικα, αλλα για το συνολο);

Παμε με αυτες, κι εχω κι αλλες.

Δημοσ.

Άρα λοιπόν, μ λες πως εγώ και εσύ δεν είμαστε ο μέσος όρος ,όμως παρ' όλα αυτά εσύ ξέρεις πόσα gb μουσικής έχει ο καθένας στον Η/Υ του και πόσο ακούει...Ξέρεις πολλά τελικά... Και αν ακόμα συμφωνήσουμε πως όλοι έχουν τόσα GB μουσική που ούτε τα εγγόνια μας δε θα ακούσουν, τότε με το να τα κατεβάζουμε, πως βλάπτεται η βιομηχανία/ο καλλιτέχνης/η τέχνη γενικότερα ή ότι άλλο εσύ θεωρείς που κάνει το downloading ορθώς παράνομο και κακό?

 

Εσύ αν δεν θεωρείς την μουσική και τον κινηματογράφο (ποιοτικά ή μη) κομμάτια του πολιτισμού μας τι θεωρείς? Τέλος πάντων δεν έχεις κάνει ακόμα σαφές τι νομίζεις εσύ και το μόνο που κάνεις είναι να προσπαθείς να αντικρούσεις τα δικά μου επιχειρήματα χωρίς να κρατάς καμιά σταθερά...

Δημοσ.

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μαλώνετε... νομίζω ότι στις απόψεις σας μπορείτε να βρείτε μια κοινή αναφορά... Είναι πασιφανές ότι το κοινωνικό πρόβλημα που λες niksakl, είναι δεδομένο: έχει δημιουργηθεί ένα σύστημα που δεν προάγει καθόλου την ποιότητα και την αναγνώριση της αξίας των καλλιτεχνών... Και προφανώς όποιοι πηγαίνουν κόντρα σ' αυτό το σύστημα καλά κάνουν και μπορούν να χρησιμοποιήσουν όποιον τρόπο θέλουν και μπορούν (ακόμα και το παράνομο downloading!)

 

Η ένσταση μου θα έλεγα (αλλά και του pournaras νομίζω) είναι ότι το παράνομο downloading είναι μέρος του συστήματος και δεν αποτελεί κατά βάση ουσιαστικό μηχανισμό καταπόντισής του! Οπότε, κατά τη γνώμη μου, δεν είναι κοινωνικά σωστό (παρόλο που είναι κοινωνικά αποδεκτό). Και αυτό γιατί ο κόσμος που καταφεύγει σ' αυτό δεν το κάνει συνειδητοποιημένα για να κάνει κακό στις (νόμιμες μεν, αλλά) ανήθικες εταιρίες, αλλά γιατί θέλει κι αυτός να εκμεταλλευθεί το υπάρχον σύστημα προς το συμφέρον του.

 

ΥΓ. Ας μη ξεχνάμε πώς απέκτησε μονοπώλιο η MS στην αγορά! Απλά ανεχόμενη την πειρατεία βέβαια... Όλοι απέκτησαν Windows, απλά γιατί μπορούσαν να τα αντιγράψουν! Αν ήταν κλειστή όσο η Apple π.χ. δε θα συζητούσαμε τώρα για τις πρακτικές της στην προώθηση των προϊόντων της!

Δημοσ.

Ο Λογος που υπογραφουν οι μουσικοι σε μεγαλα labels ειναι η προωθηση τους στα ΜΜΕ ωστε να τους μαθει ο κοσμος μπας και βγαλουν κανενα φραγκο απο τα live τους. Σε καμμια περιπτωση δεν περιμενουν να βγαλουν λεφτα απο τις πωλησεις αφου τους κλεβουν.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν διάβασα αναλυτικά όλες τις δημοσιεύσεις, όμως έχω την εντύπωση ότι εστιάζουν γύρω από το ποιος βγάζει πόσα χρήματα από την εκμετάλλευση κάποιου πνευματικού έργου, πόσο κοστολογείται, πόσο θα έπρεπε να κοστολογείται, ποιον συμφέρει και ποιον ζημιώνει η σημερινή κατάσταση, κ.ο.κ.

 

Και με επίκεντρο τα παραπάνω σχολιάζεται το πόσο καλό/ηθικό είναι το νομικό καθεστώς, που στην ουσία απλά δίνει τη δυνατότητα σε κάποιον δημιουργό να απαγορεύσει τη διανομή και λήψη μη εξουσιοδοτημένων αντιγράφων των πνευματικών του έργων.

 

Όμως για το δίκαιο το το ζήτημα είναι η αξιωματική αναγνώριση ή μη των πνευματικών δικαιωμάτων, το οποίο έχει και άλλες προβολές εκτός της εμπορικής εκμετάλλευσης -για πολλούς σημαντικότερες.

 

Δε μπορούμε να πούμε απλά "θα έπρεπε να είναι νόμιμο να κατεβάζουμε πειρατικά αντίγραφα γιατί [...]", χρειάζεται να ξεκαθαρίσουμε και τη θέση μας πάνω στο στην ιδέα της πνευματικής ιδιοκτησίας ως ατομικού δικαιώματος: είτε την απορρίπτουμε εντελώς εξ' αρχής και υποστηρίζουμε ότι οτιδήποτε άυλο παράγει κάποιος δεν πρέπει να του ανήκει περισσότερο απ' ότι στον οποιοδήποτε, είτε έχουμε στο νου μας έναν τρόπο για να τα συμβιβάσουμε, παρότι είναι φαινομενικά ασυμβίβαστα.

 

Οπότε αν πρόκειται να πούμε ότι ο νόμος δεν συμφωνεί με την αντίληψη περί δικαίου ή ηθικής μας, θα πρέπει και να απαντήσουμε μερικά ερωτήματα όπως:

 

Πρέπει να έχει οποιοσδήποτε δημιουργός πνευματικού έργου το δικαίωμα του ελέγχου του έργο του ή όχι;

Πρέπει να υπάρχουν όρια ή εξαιρέσεις σε αυτόν τον έλεγχο -αν ναι τι είδους και γιατί;

Ποιον αναγνωρίζουμε ως έγκυρο τρόπο δήλωσης της βούλησης ενός δημιουργού; Ένα συμβόλαιο ανάμεσα σε αυτόν και σε μία εταιρία δεν δεχόμαστε ότι εκφράζει ρητά τη βούλησή του;

 

Αν μιλάμε για το τι είναι ηθικά σωστό, πιστεύω ότι ναι μεν πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η σημασία των πνευματικών έργων ως πολιτισμική κληρονομιά και οι ιδιαιτερότητες που τα διακρίνουν από τα υλικά αγαθά, και γι' αυτό τα πνευματικά δικαιώματα να έχουν μία λογική διάρκεια, όμως αυτό δεν αναιρεί την ιδιαίτερη σχέση ενός δημιουργού με το έργο του, από την οποία πρέπει να απορρέει το δικαίωμα να το διαθέσει με τους όρους που δηλώνει, άσχετα αν ο οποιοσδήποτε υποθέτει ότι δεν είναι αυτοί που πράγματι επιθυμεί.

 

[EDIT: από παλαιότερο θέμα]

Μία ενδιαφέρουσα επισκόπηση της νομοθεσίας / πρακτικής των Copyrights, από τις παλιές ημέρες μέχρι σήμερα, από τον Ritchard Stallman:

 

 

έκοψα το αρκετά μακροσκελές πρώτο μέρος στο οποίο γίνεται η λίγο-πολύ γνωστή εισαγωγή για το ελεύθερο λογισμικό, για όσους δε γνωρίζουν για το Free Software movement έχει και αυτή ενδιαφέρον:

 

 

Επεξ/σία από nske

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...