Προς το περιεχόμενο

Πώς; Αυτοσχεδιασμός σε (ηλεκτρική) κιθάρα


Επισκέπτης

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Ο Satriani είχε πει ότι πρέπει αφού μάθεις τεχνική, μετά να την πετάξεις από το παράθυρο. Απίστευτη σοφία και βασικά υποδεικνύει γιατί αντιμετωπίζεται ως μουσικός και όχι σαν κιθαρίστας.

 

Αν όντως το είπε αυτό ο Satriani,

μεγαλύτερη πατάτα δεν θα μπορούσε να είχε πει.

Για αυτό είναι καλύτερα να τον ακούς να παίζει κιθάρα,

παρά να μιλάει.

Α.Η τεχνική είναι το Α και το Ω για να εκτελείς.

Β.Η τεχνική μαζί με τις θεωρητική γνώση είναι για να συνθέτεις για ένα συγκεκριμένο όργανο.

Γ.Η τεχνική μαζί με την μουσική αντίληψη(που προϋποθέτει και ένα βασικό γνωστικό υπόβαθρο) είναι για να αυτοσχεδιάζεις.

 

Και τα είπα πολύ μπακαλίστικα.

Αλλά έτσι είναι σε γενικές γραμμές.

Η τεχνική παίζει παντού και πάντα.

Απο εκεί και έπειτα παρατηρώ πως όλοι όσοι θέλουν να αρχίσουν να παίζουν ένα όργανο,

ζητάνε πληροφορίες για βιβλία και πηγές μέσω Internet.

Παιδιά λυπάμαι που σας το λέω, αλλά έτσι δεν μαθαίνεις να παίζεις.

Απλά γρατσουνάς μια κιθάρα και το παίξιμο αυτό ικανοποιεί τις ελάχιστες απαιτήσεις

που έχουν τα αυτιά σου, νομίζοντας πως έμαθες να παίζεις κιθάρα.

Αν ήταν τα πάντα να μαθαίνονται από βιβλία πηγές χωρίς δασκάλους,

τότε να κλείσουν τα πανεπιστήμια και να μοιράζουμε βιβλία.

Αλήθεια, θα ήθελα να γίνω πυρηνικός φυσικός. Μπορείτε να μου προτείνεται τα κατάλληλα βιβλία για να τα καταφέρω;

Είναι εντελώς λάθος να προτείνουμε σε κάποιον να μάθει ένα όργανο μόνος του,

εκτός και αν δεν έχει άλλη επιλογή.

  • Απαντ. 31
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.
Αν όντως το είπε αυτό ο Satriani,

μεγαλύτερη πατάτα δεν θα μπορούσε να είχε πει.

Για αυτό είναι καλύτερα να τον ακούς να παίζει κιθάρα,

παρά να μιλάει.

Α.Η τεχνική είναι το Α και το Ω για να εκτελείς.

Β.Η τεχνική μαζί με τις θεωρητική γνώση είναι για συνθέτεις για ένα συγκεκριμένο όργανο.

Γ.Η τεχνική μαζί με την μουσική αντίληψη(που προϋποθέτει και ένα βασικό γνωστικό υπόβαθρο) είναι για να αυτοσχεδιάζεις.

 

Και τα είπα πολύ μπακαλίστικα.

Αλλά έτσι είναι σε γενικές γραμμές.

Η τεχνική παίζει παντού και πάντα.

Απο εκεί και έπειτα παρατηρώ πως όλοι όσοι θέλουν να αρχίσουν να παίζουν ένα όργανο,

ζητάνε πληροφορίες για βιβλία και πηγές μέσω Internet.

Παιδιά λυπάμαι που σας το λέω, αλλά έτσι δεν μαθαίνεις να παίζεις.

Απλά γρατσουνάς μια κιθάρα και το παίξιμο αυτό ικανοποιεί τις ελάχιστες απαιτήσεις

που έχουν τα αυτιά σου, νομίζοντας πως έμαθες να παίζεις κιθάρα.

Αν ήταν τα πάντα να μαθαίνονται από βιβλία πηγές χωρίς δασκάλους,

τότε να κλείσουν τα πανεπιστήμια και να μοιράζουμε βιβλία.

Αλήθεια, θα ήθελα να γίνω πυρηνικός φυσικός. Μπορείτε να μου προτείνεται τα κατάλληλα βιβλία για να τα καταφέρω;

Είναι εντελώς λάθος να προτείνουμε σε κάποιον να μάθει ένα όργανο μόνος του,

εκτός και αν δεν έχει άλλη επιλογή.

 

Φαντάζομαι ότι ο Satriani εννοούσε ότι μπορεί να μάθεις να παίζεις 20 νότες το δευτερόλεπτο αλλα δε σημαίνει ότι πρέπει να το κάνεις κιόλας συνέχεια.

Επίσης διαφωνώ στο ότι δεν γίνεται να μάθεις να παίζεις ένα όργανο μόνος. Δε λέω ένας δάσκαλος θα βοηθείσει πολύ στην αρχή αλλά δεν είναι και μονόδρομος για να μάθει να παίζει κανείς αξιοπρεπώς. Φυσικά δεν έχουν όλοι βλέψεις να γίνουν επαγγελματίες μουσικοί. Πλέον υπάρχουν τόσα βίντεο και DVD που μπορείς να μάθεις τα πάντα μόνος σου, αλλά η αμεσότητα του δασκάλου είναι φυσικά ανώτερη. Το κυριότερο που σου προσφέρει ένας δάσκαλος είναι ένα πρόγραμμα και συνέπεια σε αυτά που πρέπει να κάνεις. Επίσης σου δείχνει που χρειάζεται να επικεντρωθείς. Αν όμως έχεις υπομονή και επιμονή μπορείς και μόνος σου να τα καταφέρεις.

Τέλος off topic

Για να κάνεις μία αρχή στον αυτοσχεδιασμό σου προτείνω να κατεβάσεις ότι backing track βρεις στο νετ και να μάθεις την πεντατονική. Ξεκίνα να παίζεις όσο πιο πολύ μπορείς ακούγοντας και όχι βλέποντας τα δάχτυλα σου και μη προσπαθείς να παίξεις γρήγορα αρχικά. Αυτό ελπίζω να σου δώσει την ώθηση να ψαχτείς περισσότερο με την θεωρία για να εξελίξεις το παίξιμο σου.

Και όπως είπε κάποιος πιο πάνω για τις κλίμακες θα συμφωνήσω και θα σου πω το εξής: Οι κλίμακες δεν είναι ο κανόνας, αλλά ένας μπούσουλας.

για αρχή μάθε τα βασικά σύνέχισε με όση πιο πολύ θεωρία μπορείς και στη συνέχεια πειραματίσου μέχρι να βρεις τον "ήχο" σου.

Τέλος προτείνω τα φοβερά DVD της Lick Library.

Δημοσ.

Γιατί πάντα συνδυάζετε την ταχύτητα με την τεχνική;

Δεν είναι δείκτης τεχνικής κατάρτισης η ταχύτητα. Είναι απλά ένα απειροελάχιστο κομμάτι κάποιας

τεχνικής για γρήγορο παίξιμο.

To DVD και τα βιβλία απλά σου δείχνουν, δεν σε διορθώνουν.

Και αν μάθεις κάτι από την αρχή στραβά, τότε δεν είναι καθόλου εύκολο να το συνεχίσεις.

Είναι κρίμα σε φόρουμ τόσο μεγάλης αποδοχής και επισκεψιμότητας όπως είναι το insomnia.gr,

να προτείνετε σε νέα παιδιά να μην ξεκινήσουν δίπλα σε κάποιο δάσκαλο/σχολή/ωδείο.

Ντροπή...

 

Οι κλίμακες δεν είναι ο κανόνας, αλλά ένας μπούσουλας.

Τώρα αυτό να το σχολιάσω;

Αυτό αποτελεί θέση-πρόταση για έναν νέο στη μουσική;

 

Κρίμα ρε παιδιά, κρίμα.

Δημοσ.
Γιατί πάντα συνδυάζετε την ταχύτητα με την τεχνική;

Δεν είναι δείκτης τεχνικής κατάρτισης η ταχύτητα. Είναι απλά ένα απειροελάχιστο κομμάτι κάποιας

τεχνικής για γρήγορο παίξιμο.

To DVD και τα βιβλία απλά σου δείχνουν, δεν σε διορθώνουν.

Και αν μάθεις κάτι από την αρχή στραβά, τότε δεν είναι καθόλου εύκολο να το συνεχίσεις.

Είναι κρίμα σε φόρουμ τόσο μεγάλης αποδοχής και επισκεψιμότητας όπως είναι το insomnia.gr,

να προτείνετε σε νέα παιδιά να μην ξεκινήσουν δίπλα σε κάποιο δάσκαλο/σχολή/ωδείο.

Ντροπή...

 

 

Τώρα αυτό να το σχολιάσω;

Αυτό αποτελεί θέση-πρόταση για έναν νέο στη μουσική;

 

Κρίμα ρε παιδιά, κρίμα.

 

Την ταχύτητα την έδωσα σαν παράδειγμα τεχνικής και σαν ερμηνεία αυτού που είπε ο Satriani. Φυσικά τεχνική είναι τα πάντα.

Δεν τον απέτρεψα να ξεκινήσει μαθήματα με έναν δάσκαλο καθώς συμφωνώ ότι είναι ο καλύτερος τρόπος. Αλλά δεν έχουν όλοι την διάθεση ή τη χρηματική άνεση να κάνουν μαθήματα. Αυτοί τι να κάνουν? Να τα παρατήσουν πριν ξεκινήσουν?

Ta DVD σου δείχουν με σωστό τρόπο. Αν προσέχεις και ακολουθείς αυτά που λένε δεν βλέπω τον λόγο να μάθεις λάθος

Όσο για τις κλίμακες εγώ προσωπικά δεν ξεφεύγω ποτέ απο αυτές. Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι αν θες να παίξεις διαφορετικά δεν σε εμποδίζει κανένας και όχι να μη τις μάθει.

Δημοσ.
Ta DVD σου δείχουν με σωστό τρόπο. Αν προσέχεις και ακολουθείς αυτά που λένε [b']δεν βλέπω τον λόγο να μάθεις λάθος.[/b]

Κατ'αρχάς είναι λάθος να θεωρούμε τα DVD's ως αυθεντία, αλλά ΟΚ, το αντιπαρέρχομαι.

 

Όσον αφορά τα bolds.

Ο μαθητευόμενος δεν έχει την κρίση να καταλαβαίνει πότε κάνει λάθος.

Επίσης αν ο μαθητευόμενος έχει κάποια απορία, το DVD δυστυχώς δεν κάνει διάλογο με τον μαθητή.

Και ως γνωστόν ένας νέος, αλλά και κάθε μαθητής, είναι γεμάτος απορίες και ερωτήσεις.

Επίσης όλα τα άλλα γύρω από την κιθάρα που σου μεταφέρει ο καθηγητής,

δεν στα δίνει κανένα DVD και καμία έντυπη μέθοδος εκμάθησης.

 

Να πω και άλλα;!

Δεν συνεχίζω γιατί ήδη έχω γίνει κουραστικός.

 

Δείξτε τον σωστό δρόμο στα νέα παιδιά.

 

Αλήθεια θα εμπιστευόσασταν έναν γιατρό ο οποίος έμαθε μόνος του ιατρική μέσα απο DVD και βιβλία;

Δημοσ.
Κατ'αρχάς είναι λάθος να θεωρούμε τα DVD's ως αυθεντία, αλλά ΟΚ, το αντιπαρέρχομαι.

 

Όσον αφορά τα bolds.

Ο μαθητευόμενος δεν έχει την κρίση να καταλαβαίνει πότε κάνει λάθος.

Επίσης αν ο μαθητευόμενος έχει κάποια απορία, το DVD δυστυχώς δεν κάνει διάλογο με τον μαθητή.

Και ως γνωστόν ένας νέος, αλλά και κάθε μαθητής, είναι γεμάτος απορίες και ερωτήσεις.

Επίσης όλα τα άλλα γύρω από την κιθάρα που σου μεταφέρει ο καθηγητής,

δεν στα δίνει κανένα DVD και καμία έντυπη μέθοδος εκμάθησης.

 

Να πω και άλλα;!

Δεν συνεχίζω γιατί ήδη έχω γίνει κουραστικός.

 

Δείξτε τον σωστό δρόμο στα νέα παιδιά.

 

Αλήθεια θα εμπιστευόσασταν έναν γιατρό οποίος έμαθε μόνος του ιατρική μέσα απο DVD και βιβλία;

 

 

Διαφωνώ και πιστεύω ότι μπορείς να μάθεις μόνος.

Το παράδειγμα με τον γιατρό είναι αποτυχημένο. Από την μία κινδυνεύεις να κάνεις ένα λάθος που θα σου στοιχίσει ακουστικά και από την άλλη ένα που θα στοιχίσει την ζωή σου. Άλλα κριτήρια ο ένας άλλα ο άλλος.

Και επιμένω: ο σωστός δρόμος είναι ο δάσκαλος. Δεν μπορούν όλοι όμως να κάνουν μαθήματα. Για αυτούς υπάρχουν και άλλες λύσεις έστω όχι το ίδιο καλές. Δεν συμφωνείς?

Δημοσ.

Το έχεις χάσει το θέμα.

Εδώ μιλάμε για διαπαιδαγώγηση & εκπαίδευση,

και είναι αδιανόητο να προτείνεις την αυτοδιδασκαλία.

Το λάθος σου είναι που το προτείνεις, αλλά φαίνεται πως δεν θες να το καταλάβεις.

Απαράδεκτος...

Δημοσ.
Το έχεις χάσει το θέμα.

Εδώ μιλάμε για διαπαιδαγώγηση & εκπαίδευση,

και είναι αδιανόητο να προτείνεις την αυτοδιδασκαλία.

Το λάθος σου είναι που το προτείνεις, αλλά φαίνεται πως δεν θες να το καταλάβεις.

Απαράδεκτος...

Συμφωνώ

 

Διαφωνώ και πιστεύω ότι μπορείς να μάθεις μόνος.

Το παράδειγμα με τον γιατρό είναι αποτυχημένο. Από την μία κινδυνεύεις να κάνεις ένα λάθος που θα σου στοιχίσει ακουστικά και από την άλλη ένα που θα στοιχίσει την ζωή σου. Άλλα κριτήρια ο ένας άλλα ο άλλος.

Και επιμένω: ο σωστός δρόμος είναι ο δάσκαλος. Δεν μπορούν όλοι όμως να κάνουν μαθήματα. Για αυτούς υπάρχουν και άλλες λύσεις έστω όχι το ίδιο καλές. Δεν συμφωνείς?

 

 

Συμφωνώ με τα τελευταία

Δυστυχώς δεν εχουν όλοι την δυνατότητα να πηγαίνουν σε δάσκαλο, αλλα σίγουρα η πρωτη και σωστή επιλογή είναι ο δάσκαλος, κανει τεράστια διαφορα, ακομα και αν εχεις δει και ακουσει όλα τα tutorial dvd και διαβάζει όλα μα όλα τα βιβλία του κόσμου

Δημοσ.

Ακριβώς GeorgeManiac. Εγώ ποτέ δεν πρότεινα την αυτοδιδασκαλία σαν πρώτη λύση, αφού ένας δάσκαλος είναι ανώτερος από κάθε βιβλίο και βίντεο.

 

nikoskon μου φαίνεται ότι εσύ το έχεις χάσει και δεν θες να καταλάβεις τι λέω. Θα κάνω μια τελευταία προσπάθεια με απλά βήματα να εξηγήσω την θέση μου μπας και καταλάβεις:

1) Έχω πει 1231 φορές ότι ο καλύτερος τρόπος είναι με δάσκαλο. Το έχεις δει αυτό ή το προσπερνάς και διάβάζεις ότι σε συμφέρει? Με είδες να προτείνω την αυτοδιδασκαλία σαν πρώτη λύση?

2) υπάρχουν άτομα που για το α, β λόγο δεν μπορούν να κάνουν μαθήματα. Αυτό το καταλάβαίνεις ή πιστεύεις ότι δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση?

3) Σε αυτά τα άτομα προτείνω να προσπαθήσουν μόνοι τους από το να μη προσπαθήσουν καθόλου και να τα παρατήσουν. ΕΣΥ τι προτείνεις?

Συμπερασματικά εάν ένα παιδί έχει την δυνατότητα να κάνει μαθήματα, να κάνει! Τέλος!

Αν δεν μπορεί υπάρχουν και άλλες λύσεις αν και όχι το ίδιο αξιόλογες.

Εγω μπορεί να είμαι απαράδεκτος αλλά τουλάχιστον σέβομαι τον συνομιλητή μου.

Δημοσ.

Α.Η τεχνική είναι το Α και το Ω για να εκτελείς.

Β.Η τεχνική μαζί με τις θεωρητική γνώση είναι για να συνθέτεις για ένα συγκεκριμένο όργανο.

Γ.Η τεχνική μαζί με την μουσική αντίληψη(που προϋποθέτει και ένα βασικό γνωστικό υπόβαθρο) είναι για να αυτοσχεδιάζεις.

 

+1 σε αυτό και για να επιστρέψουμε στο topic η συμβουλή μου είναι ακούσματα και πάλι ακούσματα

Δημοσ.

@pipiris

Δες τα προηγούμενα posts σου χωρίς να τα κάνεις edit.

 

@GeorgeManiac

Τα ακούσματα έχουν να κάνουν με το Β και το Γ που παρέθεσες.

Αλλά όλα μαζί με μία λέξη είναι "μελέτη" και το "ακούσματα" που είπες είναι μια "ακουστική μελέτη".

Δημοσ.

Δεν θυμάμαι να έχω κάνει edit στα ποστ μου.

Δεν μου απάντησες όμως τι προτείνεις εσύ στο παιδί που δεν έχει την δυνατότητα να κάνει μάθημα σε δάσκαλο.

Δημοσ.

Νομίζω έχει γίνει σαφές το τί προτείνω:

1. Δάσκαλο

2. Μελέτη

3. Καρτερία

 

ό,τιδήποτε άλλο, θα έχει αναμφίβολα, αμφίβολα αποτελέσματα.

Δημοσ.
Νομίζω έχει γίνει σαφές το τί προτείνω:

1. Δάσκαλο

2. Μελέτη

3. Καρτερία

 

ό,τιδήποτε άλλο, θα έχει αναμφίβολα, αμφίβολα αποτελέσματα.

 

Δηλαδή σε ένα παιδί που δεν μπορεί να κάνει μαθήματα με ένα δάσκαλο γιατι δεν έχει λεφτά ας πούμε, του προτείνεις να βρει έναν δάσκαλο. Λογικό.

Συμφωνώ για τα 2 και 3 φυσικά. Είναι απαραίτητα συστατικά για οτιδήποτε θες να ασχοληθείς.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...