Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Αν δεν τα πάτε καλά με τα βιντεοπαιχνίδια, μην απογοητεύεστε, διότι έχει να κάνει με το μέγεθος συγκεκριμένων τμημάτων του εγκεφάλου σας, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Cerebral Cortex. Έρευνα που έγινε από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια στο Ιλινόις με επικεφαλής τον Δρ Αρθουρ Κράμερ, έδειξε ότι υπάρχει τρόπος να εκτιμηθεί η απόδοση ενός ερασιτέχνη παίκτη σε ένα παιχνίδι, δια της μέτρησης του όγκου βασικών τμημάτων του εγκεφάλου του.

Οι παρατηρήσεις αυτές εκτιμάται ότι μπορεί να έχουν ευρύτερη απήχηση στην κατανόηση των διαφορών που παρατηρούνται μεταξύ των ατόμων, ως προς την ικανότητα της μάθησης. Πάντως είναι ευρέως αποδεκτό ότι υπάρχει σχέση μεταξύ του μεγέθους του εγκεφάλου και του δείκτη ευφυΐας.

Ωστόσο το θέμα είναι περίπλοκο, καθώς στο ζωικό βασίλειο, ζώα με μικρό μέγεθος εγκεφάλου είναι ανώτερα άλλων με μεγαλύτερο εγκέφαλο, όπως π.χ. οι μαϊμούδες έναντι των αλόγων ή ο άνθρωπος έναντι του ελέφαντα.

Συγκεκριμένα τμήματα του εγκεφάλου μπορεί να είναι δυσανάλογα μεγαλύτερα, και αυτό ίσως εξηγεί μερικές από τις διαφορές επί της γνωστικότητας, μεταξύ ανθρώπων και άλλων έμβιων όντων.

Οι ερευνητές από το Ιλινόις συνεργάστηκαν με ειδικούς από το Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης και μελέτησαν 39 ενήλικες (10 άνδρες και 29 γυναίκες) που είχαν περάσει τρεις ώρες την εβδομάδα παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια, τα προηγούμενα δύο χρόνια.

Οι εθελοντές έπρεπε να παίξουν ένα από δύο εκδοχές ενός ειδικά σχεδιασμένου παιχνιδιού. Η μια εκδοχή απαιτούσε τη συγκέντρωση αποκλειστικά ενός μόνο στόχου, και η άλλη αφορούσε την εναλλαγή προτεραιοτήτων.

Με μαγνητικές απεικονίσεις οι ερευνητές κατέγραψαν τους μεγαλύτερους επικλινείς πυρήνες, τμήματα δηλαδή του κέντρου ανταμοιβής του εγκεφάλου, που σε ορισμένους συμμετέχοντες υπερλειτουργούσε, πιθανόν λόγω της αίσθησης της επιτυχίας και της συναισθηματικής ανταμοιβής που συνοδεύει την αίσθηση αυτή στα πρώιμα στάδια της μάθησης.

Αλλά οι παίκτες που τελικά είχαν την καλύτερη επίδοση στο παιχνίδι προτεραιοτήτων είχαν μεγαλύτερα τμήματα στο βαθύτερο τμήμα του κέντρου του εγκεφάλου, τον κερκοφόρο πυρήνα και το κέλυφος του.

«Η παρατήρηση αυτή είναι λογική, διότι οι περιοχές αυτές έχουν σχετιστεί με την μάθηση και τις νέες δεξιότητες, καθώς και με την προσαρμογή στο εναλλασσόμενο περιβάλλον. Τα άτομα αυτά λοιπόν μπορούν να κάνουν ταυτόχρονα πολλά πράγματα, π.χ. να οδηγούν και να ελέγχουν τον δρόμο ενώ ταυτόχρονα τσεκάρουν το GPS τους και να μιλάνε στους συνεπιβάτες τους», εξηγεί ο Δρ Κράμερ.

«Το θετικό της χρήσης βιντεοπαιχνιδιών και όχι των μεθοδολογικών γνωστικών τεστ είναι ότι μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στον πραγματικό κόσμο και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο άνθρωπος. Συνολικά υπολογίσαμε ότι σχεδόν το ένα τέταρτο των διαφορών στην επίδοση των συμμετεχόντων, μπορούσε να προβλεφθεί από την μέτρηση του όγκου του εγκεφάλου», τονίζει ο ερευνητής.

Η μελέτη πάντως δεν θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για να υποστηριχθεί μια ντετερμινιστική άποψη όπου καθένας μας θα πρέπει απλώς να αποδεχθεί τον εγκέφαλο με τον οποίο γεννήθηκε, ούτε ως ευκαιρία για την δημιουργία ενός νέου κόσμου όπου η τακτική μέτρησης του ανθρώπινου εγκεφάλου θα προβλέπει τις ικανότητες του.

Έχει εξάλλου διαπιστωθεί ότι ορισμένα τμήματα του εγκεφάλου έχουν κάποια πλαστικότητα, μπορούν δηλαδή να αλλάξουν και να αναπτυχθούν. Όσο περισσότερο μαθαίνουμε τις δομές και λειτουργίες αυτές, τόσο καλύτερα κατανοούμε τα κυκλώματα που προάγουν τη μνήμη και τη μάθηση. Αυτό μπορεί να έχει μορφωτικά οφέλη αλλά και επιδράσεις στον διαρκώς αυξανόμενο πληθυσμό των ηλικιωμένων, που είναι άνοια είναι μείζον ζήτημα.

 

Source.png Πηγή: pathfinder.gr

banner?webspace=70&dfl=yes&js=no

  • Super Moderators
Δημοσ.

και εγώ αναρωτιέμαι, έχουν εγκέφαλο αυτοί που κάνουν τέτοιες έρευνες? seriously...

  • Moderators
Δημοσ.
και εγώ αναρωτιέμαι, έχουν εγκέφαλο αυτοί που κάνουν τέτοιες έρευνες? seriously...

Αντε αυτο παει στο διαολο..Ποιος τις χρηματοδοτει αυτες τις ερευνες?

  • Super Moderators
Δημοσ.
Αντε αυτο παει στο διαολο..Ποιος τις χρηματοδοτει αυτες τις ερευνες?

 

πράγματι αυτή ήταν καλύτερη απορία...

Δημοσ.

Πίσω από κάθε έρευνα κρύβεται μια εταιρία που τα αποτελέσματα τις έρευνας τα χρησιμοποιεί για κρεδοσκοπικούς σκοπούς, μπορεί να θέλουν να βρουν έναν τρόπο να κάνουν τα άτομα να εθίζονται πιο εύκολα, ακόμα και αυτά που δεν μπορούν να παίξουν. Επειδή τους αποκαλούμε εμείς οι "καλήτεροι" noobades.

 

---------- Προσθήκη στις 15:46 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 07:52 ----------

 

Τελικά μάλλον θέλουν να αλλάξουν το εκπαιδευτικό σύστημα...(σαν ένα απατυλό όνειρο) :)

Δημοσ.

Δηλαδή εγώ που παίζω μια φορά το μήνα videogame και δεν είμαι καλός είμαι χαζός, και αυτός που λιώνει όλη μέρα στο wow είναι έξυπνος......

  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ.

Όταν το πρωτοδιάβασα μου φάνηκε αστείο γιατί είναι σα να λέει

 

Αν δεν τα πάτε καλά με τα βιντεοπαιχνίδια, μην απογοητεύεστε

 

απλά είστε χαζοί :lol:

 

Όντως τραγική έρευνα... ο μόνος που θα μπορούσε να τη χρηματοδοτήσει θα ήταν κάποια εταιρεία που κατασκευάζει παιχνίδια. Τώρα γιατί... the god and their soul :-D

  • 2 μήνες μετά...
  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

εγω παιρναω όλη μου τη ζωη στα παιγνίδια (16 χρονόν είμαι) και θλω να γίνω αστροφυσικός αμα παίζω πολλα (παιγνιδια πάντα) θα μ μγλώσει ο εγγέφαλος και θα είμαι και καλά ποιό έξυπνος? δεν έχουν ακούσει την αποβλάκοση δηλαδη?

lol ποια μυσάφι

Δημοσ.
Δηλαδή εγώ που παίζω μια φορά το μήνα videogame και δεν είμαι καλός είμαι χαζός, και αυτός που λιώνει όλη μέρα στο wow είναι έξυπνος......

 

Γι αυτό φαντάζομαι οτι έγινε και σε "ειδικά σχεδιασμένο βιντεοπαιχνίδι"

Πιστεύω οτι μπορεί και να υπάρξει μια μικρούλα ενδειξούλα αν μιλάμε για άτομα με κοινό gaming history ή ακόμα καλύτερα με μηδενικό ιστορικό...

  • 1 μήνα μετά...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...