Προς το περιεχόμενο

Τα αρνητικά (?) της σχολικής εκπαίδευσης..


Skylined

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

..όπως τα βλέπω εγώ και ξεκινάω το νήμα με αφορμή το θέμα με τη διευθύντρια και το βιβλίο φατσών. Disclaimer: παρακαλώ μη μου ορμήξετε πολύ και πολλοί μετά από αυτά που θα διαβάστετε, απλά δεν πήρα τα χάπια μου οπότε σας παρακαλώ πάρτε το θέμα ήρεμα και εμένα όχι και τόσο στα σοβαρά.

 

 

Λοιπόν που λέτε για μένα εκπαίδευση είναι να σε πονέσω για να μάθεις να μη το ξανακάνεις ενώ παιδεία είναι να σε βοηθήσω να κατανοήσεις την κατάσταση, να επιλύσεις την εσωτερική σου σύγκρουση, να βρεις τον εαυτό σου. Η εκπαίδευση είναι απλή διαδικασία που απαιτεί ελάχιστη προσπάθεια και χρησιμοποιείται αποτελεσματικά μεταξύ άλλων και στα ζώα του τσίρκου (ακριβώς γιατί είναι τόσο απλή) ενώ η ουσιαστική παιδεία χρειάζεται μυαλό, γνώση, ευαισθησία, χρόνο, τρόπο, κόπο, μεράκι, είναι πολύπλοκη και εξευγενισμένη ώστε σίγουρα δε μπορεί να εφαρμοστεί εύκολα σε ζώα του τσίρκου.

 

Αλλά πού τέτοια τύχη για ουσιαστική παιδεία και δια-μόρφωση χαρακτήρα μέσω της αυτογνωσίας στα σχολεία.. Ο νόμος και το "παιδαγωγικό" ιντιστούτο έχουν αφήσει ελάχιστα περιθώρια στη διδαχτική ύλη για κάτι τέτοια μικροπράγματα αλλά έχουν δώσει μέγιστη σημασία στην καλλιέργεια των εθνοθρησκευτικών συναισθημάτων ακόμα και μέσω μυθευμάτων. π.χ. τους ξέφυγε το πολύ ασήμαντο γεγονός ότι δεν υπήρξε ποτέ βυζάντιο αλλά λεγόταν ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία από την πρώτη μέχρι και την τελευταία μέρα ή το εξίσου ασήμαντο γεγονός ότι η ελληνική ταυτότητα είχε χαθεί για πολλούς αιώνες και είχε αντικαταστασθεί με τη ρωμαϊκή - shocking ε; (βλέπε Ρωμιοί και ρωμιοσύνη). Ενώ αντί για φιλοσοφία και συγκριτική θρησκειολογία που ακονίζουν τη σκέψη και το πνεύμα με σκοπό την αυτογνωσία τα μαθητούδια έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν την αλήθεια έτοιμη μέσω των κατηχητικών θρησκευτικών. Αντί για επικοινωνία μεταξύ μαθητών και καθηγητών υπάρχει πλήρες οπλοστάσιο τιμωριών και ένα σφιχτό πρόγραμμα διδαχτικής ύλης που δεν επιτρέπει ιδιαίτερες παρεκκλίσεις, δηλαδή και να θέλει κάποιος ικανός καθηγητής απλά δε θα έχει το χρόνο. Είναι όλες αυτές οι συμπτώσεις που μου δίνουν την εντύπωση ότι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα μοιάζει να είναι κατάλληλα διαμορφωμένο ώστε να παράγει εκπαιδευμένα ζώα τσίρκου και όχι σκεπτόμενους ανθρώπους οπότε δυσκολεύομαι να κρίνω μια μαθήτρια και μία διευθύντρια που βράζουν στο ίδιο καζάνι. Ίσως, υποθέτω, να είναι και οι δύο θύματα των περιστάσεων, ίσως.

 

Και αν δεν ταιριάζω στο σφιχτό πρόγραμμα του σχολείου; Αν δεν μ’ ευνοεί το οικογενειακό περιβάλλον ή αν έχω οποιoδήποτε πρόβλημα, π.χ. ψυχολογικό, εκμαθήσεως, ένταξης στην κοινωνία, μη κατάλληλο καθηγητή κτλ που εμποδίζει την ομαλή σχολική μου πρόοδο τότε θα αξιολογηθώ αναλόγως με χαμηλό βαθμό και με την ταμπέλα του κακού μαθητή την οποία πιθανότητα θα κουβαλάω για μία ζωή με ανυπολόγιστες συνέπειες. Tough luck!!!

 

Ευτυχώς που η καθήμενη με το ζόρι (το διαπίστωσα πολλές φορές που δοκίμασα να σηκωθώ) εκπαίδευση τελείωσε και πραγματικά δεν ξέρω πώς άντεξα αυτά τα δώδεκα χρόνια της νιότης μου που ήθελα να είμαι διαρκώς σε κίνηση αλλά τώρα που τελείωσαν δε βλέπω την ώρα να την αράξω.

Δημοσ.

Πρώτα απ' όλα η παιδεία είναι το αποτέλεσμα της εκπαίδευσης.

Το "να σε πονέσω να μάθεις ώστε να μη το ξανακάνεις" αποδεδειγμένα δε λειτουργεί. Η συμπεριφορά είναι αποτέλεσμα της παιδείας. Με την παιδεία ως σταθερά στην εξίσωση, όσα θετικά ή αρνητικά ερεθίσματα (επιβράβευση-τιμωρία) και να προσθέσεις για να εξαλείψεις μια (παραβατική/ενοχλητική/αντικοινωνική/λάθος/αγενή κλπ) συμπεριφορά, πάντα θα ξεπηδά μια καινούργια συμπεριφορά ίδιου τύπου (ανεπιθύμητη).

Βοηθά να σκέφτεσαι τον χαρακτήρα ως νερό που βράζει, τον άνθρωπο ως χύτρα, τη συμπεριφορά ως ατμό και την παιδεία ως βαλβίδα. Αν η βαλβίδα δεν λειτουργεί σωστά, ο ατμός είτε θα διαρρεύσει, ή θα σκάσει τη χύτρα. Αν μπαλώσεις τη μια διαρροή, θα ανοίξει αλλού.

 

H σχολική εκπαίδευση δεν έχει καμία σχέση με τη διαμόρφωση του χαρακτήρα. Πως θα μπορούσε άλλωστε αφού δεν πληρούν τα κριτήρια οι εργαζόμενοι. Εδώ δεν τα πληρούν οι γονείς.

Δημοσ.

Το σχολείο που λες είναι η μικρογραφεία της κοινωνίας που θα είσαι μέλος της. Κοινώς, είναι σ@#$τα το σχολείο; Ε η κοινωνία είναι ακόμη πιο πολύ. Οπότε αν δε τα βγάζεις πέρα με το σχολείο πολύ δύσκολα θα ανταπεξέλθεις στις απαιτήσεις αργότερα. Δε λέω πως αυτό είναι το σωστό, αλλά την παιδεία οι άνθρωποι πρέπει να την παίρνουν ΠΡΩΤΑ από το σπίτι τους και τους γονείς τους και ΜΕΤΑ από το σχολείο το οποίο μετά το δημοτικό είναι απλά μέσον για να περνάνε οι πρωινές ώρες μέχρι να φθάσει μεσημέρι να πάμε για φαί κ έπειτα στο φροντιστήριο ΜΠΑΣ και μάθουμε τίποτα. Εκεί έχουμε καταντήσει αλλά μερικοί τα βλέπουν ΟΛΑ τέλεια και λειτουργούν ρολόι...

 

Υ.Γ. Στην "εκπαίδευση" μόνο από τη δική μου εμπειρία έχω συναντήσει αρκετά άτομα (καθηγητές) ανίκανα για τη δουλειά τους. Συνήθως αυτοί βρίσκονται στην ηλικία 45-55 και είναι οι γνωστοί βολεμένοι. Πολλές φορές αρκετοί από αυτούς ήταν ψυχανώμαλοι. Εγώ απορώ πως στο κέρατο αφήνουν τέτοια άτομα να απασχολούνται σε ένα τόσο νευραλγικό τομέα ο οποίος είναι από τη φύση του δύσκολος και απαιτεί ψυχική υγεία για να αντιπετωπιστούν κάποιες καταστάσεις. Ειδικά στα πρώτα χρόνια της σχολικής ζωής, οι "δάσκαλοι" όταν εντόπιζαν κάποιον που είχε πρόβλημα λόγου, δυσλεξία, ή οποιαδήποτε μαθησιακή δυσκολία, αντί να τον βοηθήσουν και να του συμπαρασταθούν, τον στιγμάτιζαν με το χειρότερο τρόπο. Γενικώς πρέπει να αλλάξει το σύστημα από την πρώτη δημοτικού, και να μπούν σοβαρά ψυχοτεχνικά ΤΕΣΤ στον ΑΣΕΠ εξεταζόμενα στην Αγγλική από έλληνες και ξένουν επιστήμονες. Δε γίνετε ο κάθε παπάρας ,που μπορεί να ξεγελάει τα ερωτηματολόγια του ΑΣΕΠ να καταλήγει εκπαιδευτικός.

Δημοσ.

Είχα διαβάσει τις 10 πρώτες σελίδες του άλλου νήματος αλλά αν είχα διαβάσει και τις υπόλοιπες πιθανόν δε θα άνοιγα αυτό το νήμα γιατί υπάρχει μια παράλληλη συζήτηση για τη λειτουργία της εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

 

 

Πρώτα απ' όλα η παιδεία είναι το αποτέλεσμα της εκπαίδευσης.

Τότε χρειάζομαι κατάλληλη ορολογία για να ξεχωρίσω την εκπαίδευση που λαμβάνει ένα άλογο με το μαστίγιο από αυτή που έχει λάβει ένας καλλιεργημένος άνθρωπος με αυτογνωσία. Κάθε βοήθεια δεκτή

 

 

Το "να σε πονέσω να μάθεις ώστε να μη το ξανακάνεις" αποδεδειγμένα δε λειτουργεί.

Το ότι αυτές οι μέθοδοι έχουν ως αποτέλεσμα δυσλειτουργικούς ανθρώπους και κοινωνίες είναι το μόνο σίγουρο και γι αυτό είναι απαραίτητη η διαρκής παρουσία φόβητρων που ηρεμούν την κατάσταση - επιφανειακά. Αυτό που βράζει κάτω από την επιφάνεια είναι οι ακατέργαστες συγκρούσες και τάσεις της παιδικής ηλικίας οι οποίες αντί να χρησιμοποιηθούν σαν εργαλεία εξέλιξης πατάχθηκαν και κατέφυγαν κυνηγημένες στα σκοτάδια απ' όπου συνεχίζουν να λειτουργούν εν αγνοία μας.

 

H σχολική εκπαίδευση δεν έχει καμία σχέση με τη διαμόρφωση του χαρακτήρα. Πως θα μπορούσε άλλωστε αφού δεν πληρούν τα κριτήρια οι εργαζόμενοι. Εδώ δεν τα πληρούν οι γονείς.

 

Το σχολείο που λες είναι η μικρογραφία της κοινωνίας

Υπάρχει μία ανατροφοδότηση μεταξύ αυτών των δύο

 

Εγώ απορώ πως στο κέρατο αφήνουν τέτοια άτομα να απασχολούνται σε ένα τόσο νευραλγικό τομέα ο οποίος είναι από τη φύση του δύσκολος και απαιτεί ψυχική υγεία για να αντιπετωπιστούν κάποιες καταστάσεις.

 

Ε κοίτα. Δε γίνεται να μαθαίνεις από τη μία ότι οι πρόγονοί σου επί χιλιάδες χρόνια έπρατταν πάντα το καλό σε αντίθεση με όλους "τους άλλους" και συγχρόνως να έχεις σωστούς παιδαγωγούς. Δε μπορεί από τη μία να σου καταστρέφουν την υγιή λογική σκέψη και κριτική ικανότητα και από την άλλη να σου την καλλιεργούν αν και στην πράξη αυτό γίνεται στη σχολική εκπαίδευση, είναι ένα τέτοιο περίεργο μείγμα. Απ' ότι φαίνεται σκοπός του σχολείου δεν είναι να παράγει 100% υγιείς ανθρώπους.

Δημοσ.

Υ.Γ. Στην "εκπαίδευση" μόνο από τη δική μου εμπειρία έχω συναντήσει αρκετά άτομα (καθηγητές) ανίκανα για τη δουλειά τους. Συνήθως αυτοί βρίσκονται στην ηλικία 45-55 και είναι οι γνωστοί βολεμένοι. Πολλές φορές αρκετοί από αυτούς ήταν ψυχανώμαλοι. Εγώ απορώ πως στο κέρατο αφήνουν τέτοια άτομα να απασχολούνται σε ένα τόσο νευραλγικό τομέα ο οποίος είναι από τη φύση του δύσκολος και απαιτεί ψυχική υγεία για να αντιπετωπιστούν κάποιες καταστάσεις. Ειδικά στα πρώτα χρόνια της σχολικής ζωής, οι "δάσκαλοι" όταν εντόπιζαν κάποιον που είχε πρόβλημα λόγου, δυσλεξία, ή οποιαδήποτε μαθησιακή δυσκολία, αντί να τον βοηθήσουν και να του συμπαρασταθούν, τον στιγμάτιζαν με το χειρότερο τρόπο. Γενικώς πρέπει να αλλάξει το σύστημα από την πρώτη δημοτικού, και να μπούν σοβαρά ψυχοτεχνικά ΤΕΣΤ στον ΑΣΕΠ εξεταζόμενα στην Αγγλική από έλληνες και ξένουν επιστήμονες. Δε γίνετε ο κάθε παπάρας ,που μπορεί να ξεγελάει τα ερωτηματολόγια του ΑΣΕΠ να καταλήγει εκπαιδευτικός.

 

Eκπαιδευτικους εξαιρετικους δεν εχεις συναντησει? Ποτε? Κανεναν? Μετριους? Καλους?

Δημοσ.

Πάντως σοβαρό μάθημα με 25 μαντράχαλους, δεν μπορείς να κάνεις.

Όσον αφορά τους καθηγητές...πολύ λίγες οι καλές εντυπώσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα άχρηστου καθηγητή, ένας φυσικός στη Γ' Γυμνασίου που μας έκανε Βιολογία. Μάγκες ο τύπος έκανε παράδοση ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ το βιβλίο.

Δημοσ.

Όλα εξαρτώνται από την προσωπικότητα του ατόμου. Όλα. Μπορεί να βάλεις ένα κόπανο σε σχολείο της Γερμανίας και να βγει κόπανος με περικεφαλαία. Από την άλλη γνωρίζω παιδιά που τέλειωσαν ελληνικό σχολείο και ούτε ψυχικά προβλήματα είχαν, ούτε αντικοινωνικά ήταν, ούτε κόμπλεξ κουβαλούσαν, ούτε θρησκόληπτοι έγιναν, ούτε ΠΑΤΡΙΣ-ΘΡΗΣΚΕΙΑ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ και μάλιστα μια χαρά χρήσιμα άτομα στην κοινωνία είναι.

 

Βέβαια από την άλλη ένας μέσος μαθητής αν του πιπιλίσουν λίγο το μυαλό ή πέσει σε κανα κομπλέξο καθηγητή μπορεί να στραβώσει χωρίς να είναι ευθύνη του, εκεί δεν ξέρω. Εγώ τείνω προς τη μεριά του ναι μεν καλό θα ήταν να κοπούν μερικά οπίσθια στο σχολείο για να υπάρχει ποιότητα, αλλά δεν σημαίνει ότι μέχρι να γίνει αυτό αποτελεί δικαιολογία το ισοπεδωτικό "ε αφού είναι μπάχαλο το σχολείο, ας το βοηθήσουμε να μπαχαλέψει λίγο ακόμα".

 

Μόνη εξαίρεση ένας διευθυντής στο Δημοτικό, ρε πούστη μου 12 χρόνια μετά ακόμα το θυμάμαι "Οι Έλληνες δεν έκαναν ποτέ κατακτητικούς πολέμους". Ένα ψαγμένο πιτσιρίκι μίλησε για Μέγα Αλέξανδρο και Μικρασία και αν είχε τη δύναμη θα το αποκεφάλιζε εκείνη τη στιγμή. Πως πέρασε σε σχολείο αυτός ρε γμτ?

Δημοσ.
Eκπαιδευτικους εξαιρετικους δεν εχεις συναντησει? Ποτε? Κανεναν? Μετριους? Καλους?

 

Ναι αλλά είναι η εξαίρεση που επαληθεύει τον κανόνα. Αν είναι οι δύο στους δέκα έτσι,λυπάμαι αλλά δε γίνεται δουλειά...

  • 3 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

Γειά σας παιδιά. Είμαι καινούργια στο θέμα forum και έτσι συγχωρέστε με αν είμαι σε λάθος μέρος. Ψάχνω να βρώ τα βιβλία προκειμένου να διαβάσω για τις κατατακτήριες στο παιδαγωγικό (δημοτικής) εκπαίδευσης Βόλου. Έχω την περσινή ύλη. Μήπως υπάρχει κάποιος που μπορεί να μου δανείσει ή να πουλήσει σε καλή τιμή τα βιβλία?

Δημοσ.

Το μεγαλύτερο ποσοστο της εκπαίδευσης στην ελλάδα απαρτίζεται απο αποστήθιση ( γυμάνσιο μέχρι και το τέλος του πανεπιστήμίου, το δημοτικό ψιλοσώζεται) Οταν το καταλάβουν αυτο τα ζώα που είναι υπέυθυνα για το χάλι και αυτού του τομέα, μπορεί οι πτυχιούχοι που βγάινουν απο τα πανεπιστήμια να μην είναι εντελώς gtp (στην πλειοψηφία).

 

Οσον αφορα την έρευνα και τα εργαστηρια στις θετικές επιστήμες... lol

Δημοσ.
Το μεγαλύτερο ποσοστο της εκπαίδευσης στην ελλάδα απαρτίζεται απο αποστήθιση ( γυμάνσιο μέχρι και το τέλος του πανεπιστήμίου, το δημοτικό ψιλοσώζεται) Οταν το καταλάβουν αυτο τα ζώα που είναι υπέυθυνα για το χάλι και αυτού του τομέα, μπορεί οι πτυχιούχοι που βγάινουν απο τα πανεπιστήμια να μην είναι εντελώς gtp (στην πλειοψηφία).

 

Οσον αφορα την έρευνα και τα εργαστηρια στις θετικές επιστήμες... lol

 

Μην τους έχεις για τόσο χαζούς αυτούς που ευθύνονται γι αυτό το χάλι....

Δημοσ.
Το μεγαλύτερο ποσοστο της εκπαίδευσης στην ελλάδα απαρτίζεται απο αποστήθιση ( γυμάνσιο μέχρι και το τέλος του πανεπιστήμίου' date=' το δημοτικό ψιλοσώζεται) Οταν το καταλάβουν αυτο τα ζώα που είναι υπέυθυνα για το χάλι και αυτού του τομέα, μπορεί οι πτυχιούχοι που βγάινουν απο τα πανεπιστήμια να μην είναι εντελώς gtp (στην πλειοψηφία).

 

Οσον αφορα την έρευνα και τα εργαστηρια στις θετικές επιστήμες... lol[/quote']

 

Συγνώμη παιδια αλλά....ναι τπάρχει το θέμα της ξερής αποστήθισης και των άσχετων δασκάλων αλλά...νομίζω ότι όλοι εμεις που τελειώσαμε την βασική εκπαίδευση μάθαμε κάποια πράγματα,έστω και τα βασικά,στο χέρι του καθενός μας είναι να το ψάξει παραπάνω,οι πηγές και τα μέσα υπάρχουν πια παντού.Το θέμα δεν είναι τί θέλει το εκπαιδευτικό σύστημα αλλά το τι του επιτρέπει ο καθένας από μας να μας περάσει και νομίζω οτι τον βασικό ρόλο εδώ τον παίζει η οικογένεια και όχι το σχολείο!αντί να λεμε για τον καθένα πόσο χάλια καθηγητής είναι και να κατακεραυνώνουμε το σύνολο των καθηγητών ίσως θα έπρεπε να παίρνουμε το έναυσμα για να ψάξουμε και να αφομοιώσουμε ότι μας δίνει ο ευσυνείδητος καθηγητής και να αγνοήσουμε ή να μάθουμε να αγνοούμε τον άχρηστο...το σχολείο είναι όντως μικρογραφία της κοινωνίας και εκεί δεν υπάρχουν πάντα αγαθές προθέσεις αλλα και όταν την πατήσεις κάπου και αρχίσεις να κατηγορείς το σύμπαν εκτός του εαυτού σου μένεις στάσιμος,δεν καταφέρνει κανείς τίποτα αν δεν μπεί στην διαδικασία της επιλογής του τί θα κρατήσει και τί θα πετάξει από όσα ακούει και βλέπει !!Το ίδιο και στο σχολείο....δεν είναι η ιδανική κατάσταση αλλά αυτην έχουμε προς το παρόν και ίσως θα έπρεπε να αρπάξουμε τα ψήγματα γνώσης και να δουλέψουμε μ αυτα.....

 

 

Αποστολή από iPhone με το Insomnia.app

Δημοσ.
.Το θέμα δεν είναι τί θέλει το εκπαιδευτικό σύστημα αλλά το τι του επιτρέπει ο καθένας από μας να μας περάσει και νομίζω οτι τον βασικό ρόλο εδώ τον παίζει η οικογένεια και όχι το σχολείο!

 

Και ομως το θέμα του topic είναι τι καταφέρνει το εκπαιδευτικό σύστημα και όχι ατομικα ο καθένας μας ή η οικογένεια του.

 

Οταν το εκπαιδευτικό σύστημα είναι ίσάξιο ή χειρότερο απο μια κάρτα βιβλιοθήκης η τις πηγές του internet τότε προφανώς για εμένα ειναι ενα αποτυχήμένο εκπαιδευτικό σύστημα.

 

Η εκπαίδευση πρεπει να προσφέρει κατι παραπάνω απο το περιεχόμενο βιβλιων που μπορεις να διαβάσεις και μόνος σου. Πρεπει να προσφέρει εγκαταστάσεις και εργαστήρια που ο καθένας απο εμάς δεν εχει και να αναζητά το βαθύτερο νόημα στις παραδώσεις των μαθημάτων οχι τον παπαγαλισμό των βιβλιων

Δημοσ.
....δεν είναι η ιδανική κατάσταση αλλά αυτην έχουμε προς το παρόν και ίσως θα έπρεπε να αρπάξουμε τα ψήγματα γνώσης και να δουλέψουμε μ αυτα.....

 

 

Αποστολή από iPhone με το Insomnia.app

 

Να αγιάσει το στόμα σου..Μόνο έτσι γίνεται πρόοδος.

Η Εκπαίδευση έχει πολύ μικρή σχέση με την Παιδεία.Η Παιδεία βασικά δεν σταματάει να αλλάζει, αλλά και οι παράγοντες που την επηρεάζουν δεν μπορούν να ελεγχθούν εύκολα(αυτά όχι από εμένα, από το βιβλίο ψυχολογίας που διδάσκεται στην ΑΣΠΑΙΤΕ, παιδαγωγική σχολή τεχνικών επαγγελμάτων για όσους δεν την γνωρίζουν).

Όπως είπε κάποιος πιο πάνω πολύ σωστά, το σχολείο είναι η μικρογραφία της κοινωνίας, και είναι και κομμάτι της ταυτόχρονα.Εκεί περιπλέκεται το θέμα..

Το σίγουρο είναι ότι αν δεν αρέσει σε κάποιον ας κάνει κάτι για αυτό.Μπορείς να το αλλάξεις από μέσα,με πολλούς τρόπους(γίνε εκπαιδευτικός,σύμβουλος,υπουργός κτλ), και μπορείς να το αλλάξεις και απ'έξω με την στάση σου στην κοινωνία.

Ακούγεται γενικό αλλά δεν είναι.Εγώ πήγα σε παιδαγωγική σχολή γιατί είχα σαν πρότυπο κάποιους δασκάλους που ενδιαφέρθηκαν.Δεν κρύβω ότι σκέφτομαι να πάω ίσως και παραπέρα, να κάνω κάτι για να μπορέσω να διδάξω και στην Ανώτατη Εκπαίδευση,όχι γιατί θα είμαι ο super καθηγητής, αλλά επειδή είδα την απαξίωση του συστήματος από αντίστοιχους καθηγητές που μόνο η εκπαίδευση δεν τους ενδιαφέρει.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...