Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Πως ευεργετεί η προένταση στα πλαίσια της επαλληλίας;

Η προένταση στα πλαίσια της επαλληλίας έχει πολύ θετικά αποτελέσματα, καθότι βελτιώνει τις τροχιές του λοξού εφελκυσμού. 

Από την άλλη έχουμε το άλλο καλό, τη μειωμένη ρηγμάτωση λόγω θλίψης, κάτι που αυξάνει την ενεργό διατομή και την δυσκαμψία της κατασκευής.

Η εφαρμοσμένη έρευνα που έγινε στο Μετσόβιο αυτό έδειξε.

 Στο Εργαστήριο Στατικής και Αντισεισμικών Ερευνών, στο 

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο από τον κύριο καθηγητή Μανώλη Παπαδρακάκη, έγιναν μη γραμμικές στατικές αναλύσεις ( pushover ) 

με σκοπό τη σχεδίαση του διαγράμματος τέμνουσας βάσης - μετατόπισης του κόμβου ελέγχου, και την εύρεση της φέρουσας ικανότητας της κατασκευής σε πλευρικά φορτία, με και χωρίς το σύστημά μου. 

Διαπιστώθηκε ότι αν το σύστημα εφαρμόζετε σε όλα τα υποστυλώματα, τότε οδηγεί σε σημαντικά αυξημένες τιμές της φέρουσας ικανότητας. 

Συγκεκριμένα σε ένα πενταώροφο 

εφαρμόσανε θλιπτικό φορτίο 1,200 kN σε κόμβους της ανώτατης στάθμης, λόγω της δύναμης προέντασης. 

Αρχικά φόρτισαν τα τέσσερα γωνιακά υποστυλώματα, ενώ στην συνέχεια φόρτισαν όλα τα εννέα υποστυλώματα του κτιρίου. 

Η επιβαλλόμενη τάση σε κάθε υποστύλωμα είναι. 

1200kN ( κολόνες 0,30 m x 0,40 m x 3,00m ) = 10 MPa 

Στην οριακή κατάσταση αστοχίας του υποστυλώματος λόγο θλίψης ( λαμβάνοντας υπόψη και τον συντελεστή ασφαλείας που έχει τιμή 1,5 για το σκυρόδεμα ),η τάση θραύσης για σκυρόδεμα C 30 είναι. 30MPa/1.5=20 MPa 

Επομένως η επιβαλλόμενη τάση στα υποστυλώματα είναι στο 50% της τάσης θραύσης.

Η μέγιστη τιμή μετατόπισης χωρίς την εφαρμογή της προέντασης (συμβατικές κατασκευές ) είναι 900,62kN για μετατόπιση 0.1296 m 

Η μέγιστη τιμή μετατόπισης με την εφαρμογή θλιπτικού φορτίου 1,200 kN σε όλους τους κόμβους της ανώτερης στάθμης είναι 1,179.33kN για μετατόπιση 0.0864 m 

H βελτίωση στη φέρουσα ικανότητα είναι 1,179.33 - 900.62 = 272.71 kN 

H βελτίωση στη μέγιστη τέμνουσα βάσης είναι 278.71/900.92=30.9% 

Τοποθετημένο στον χειρότερο φορέα με κολώνες  μικρής διατομής 

έχουμε αυτά τα αποτελέσματα. 

Η φέρουσα ικανότητα του κτηρίου θα ήταν μεγαλύτερη αν εφαρμόζαμε τα θλιπτικά φορτία στις γωνίες ενός φρεατίου, και στα δύο άκρα όλων των τοιχίων της κατασκευής. 

Διαπιστώθηκε ότι η εφαρμογή του συστήματος έχει εν γένει ευεργετικές επιδράσεις στη φέρουσα ικανότητα της κατασκευής σε πλευρικά φορτία, καθώς σε κάθε περίπτωση την αυξάνει. 

Κρίνεται ότι τα αποτελέσματα της προκαταρκτικής διερεύνησης είναι ενθαρρυντικά, αλλά απαιτείται περαιτέρω αναλυτικότερη διερεύνηση του συστήματος σε δύο φάσεις. 

Πρώτον σε επίπεδο αναλυτικότερης προσομοίωσης, όπου θα εξεταστούν περισσότερα και λεπτομερέστερα μοντέλα κατασκευών και με περισσότερες φορτίσεις. Δεύτερον, σε επίπεδο πειράματος σε σεισμική τράπεζα, όπου θα πρέπει να εξεταστεί μία σειρά κατασκευών υπό κλίμακα και να αξιολογηθεί η συμπεριφορά του συστήματος και της μεθόδου σε πραγματικές συνθήκες φόρτισης. Παρατηρήθηκε ότι η επιβολή φορτίσεων σε όλα τα υποστυλώματα είχε καλύτερα αποτελέσματα, από ότι όταν εφαρμόστηκε σε μερικά από αυτά. Όσο αύξαναν τα φορτία, τόσο πιο θετικοί ήταν οι δείκτες της φέρουσας ικανότητας στις πλάγιες φορτίσεις. Αυτό μας λέει ότι όσο μεγαλώνουν τα φορτία προέντασης, και οι διατομές των υποστυλωμάτων τόσο αυξάνουμε την φέρουσα ικανότητα της κατασκευής.

  • Απαντ. 231
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.

Ενδιαφέρον! Μπορείς να μας δώσεις ενα συγκριτικό γράφημα των τροχιών του λοξού εφελκυσμού;

  • Like 1
Δημοσ.

Ενδιαφέρον! Μπορείς να μας δώσεις ενα συγκριτικό γράφημα των τροχιών του λοξού εφελκυσμού;

Αυτά που λέω εγώ, για τον λοξό εφελκυσμό την μικρή μειωμένη ρηγμάτωση,κλπ τα λέει η βιβλιογραφία για την προένταση.

Αυτά που μπορώ να σου δώσω είναι τα αποτελέσματα προσομοίωσης της ευρεσιτεχνίας με όλα τα διαγράμματα.

Μπορείς να τα δεις στην ανάρτηση 117 σε αυτό το link http://www.emichanikos.gr/showthread.php?880-A%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%8D%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF-%CF%83%CE%B5-%CF%86%CF%81%CE%B5%CE%AC%CF%84%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%86%CE%AD%CF%81%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1

ή να τα κατεβάσεις από τα συνημμένα που έχω στο τέλος της ιστοσελίδας αυτής.

http://www.green-e.gr/m/listing/view/-Antiseismiko-systhma

Δημοσ.

Βρε αδερφέ, αυτά τα αρχεία λένε πως πλήρωσες από την τσέπη σου τον κ. Καθηγητή για τα πειράματα. Είσαι σίγουρος ότι δε σε κοροϊδεύει; 

 

Επίσης, το άλλο θέμα είναι πόσο στοιχίζει η κατασκευή αν η προτεινόμενη μεθοδολογία εφαρμοστεί σε όλα τα υποστυλώματα για ένα τετραόροφο (έχω 2 παιδιά, μία κόρη, να μείνω κι εγώ κάπου με τη γυναίκα), θα έχουμε και 2 μαγαζιά στο εισόγειο (καταλαβαίνεις), ίσως και κανα δώμα λαθραίο (καταλαβαίνεις) για το ενοικιο από κανα φοιτητάκο. Μίλα μου για μπικικινια να δω που θα βάλω την επιδότηση του ΟΓΑ.

Δημοσ.

Φίλε μου πρακτικός είμαι και εγώ. Σαν εργολάβος που είμαι έχω άμεση επαφή με το κοστολόγιο μιας οικοδομής.

Για να σου δώσω μία προσφορά για το σπίτι σου, εξετάζω πρώτα τα κόστος.

Το έχω εξετάσει, και ξέρω ότι πρέπει να είναι και γερή και φθηνή η κατασκευή.

Υπάρχουν πολύ παράγοντες που καθορίζουν το κόστος μιας οικοδομής.

Σου παραθέτω μερικούς.

α) Αν μία κατασκευή είναι πολύ πιο γερή από ότι χρειαζόμαστε να είναι, αφαιρούμε οπλισμό.. οπότε αν η μέθοδός μου την κάνει πιο γερή την κατασκευή, ο οπλισμός που θα αφαιρεθεί από τον σχεδιασμό σας είναι όφελος οικονομικό.
β) Η μέθοδός μου δεν εξαρτάτε από την συνάφεια, του σκυροδέματος με τον χάλυβα, διότι η πάκτωση εφαρμόζετε εξωτερικά του σκυροδέματος, και από τις δύο πλευρές.
Αυτό σημαίνει ότι ο χάλυβας πριν αστοχήσει έχει δώσει το 100% της εφελκυστικής του ικανότητας, ενώ με την συνάφεια η αντοχή του χάλυβα εξαρτάτε από το αν μπορεί να σκυρόδεμα να τον συγκρατήσει εντός της δομής του.
Αυτό σημαίνει αφαίρεση ακόμα περισσότερου οπλισμού από τον δικό σας.
γ) ισχυρότερο έδαφος θεμελίωσης σημαίνει λιγότερες εκσκαφές, οπότε λιγότερα χρήματα. Αυτό το επιτυγχάνει η ευρεσιτεχνία μου.
δ) Πια είναι τα πιο άκαμπτα κτίρια?...τα προκάτ.
Είναι όμως και 30 με 50% πιο φθηνά από τις συμβατικές κατοικίες, αλλά όχι τόσο γερά στον σεισμό, προπαντός όταν είναι πολυώροφα, γιατί δεν αντέχουν την ταλάντωση.
Αυτό τι πάει να πει?
Πάει να πει ότι με το σύστημά μου τα προκάτ θα είναι και γερά, και φθηνάarrow-10x10.png, και πολυώροφα, γιατί ο μηχανισμός της πατέντας σταματάει την ταλάντωση.
Αν είναι έτσι, το κόστος των προκάτ κατασκευών θα αυξηθεί μεν, αλλά θα μπορούν να χτίζουν πολυκατοικίες προκάτ οι οποίες θα είναι φθηνότερες από τις συμβατικές, και πιο γερές.
Η ταχύτητα κατασκευής θα αυξηθεί.

Για πιο λόγο μετά θα κατασκευάζουμε συμβατικές κατοικίες, όταν αυτές είναι πιο ακριβές και πιο ανίσχυρες στον σεισμό?

ε) Υπάρχουν κατασκευές που το κόστος έχει δευτερεύοντα ρόλο, όπως δημόσια κτήρια, γέφυρες, φράγματα, πυρηνικοί σταθμοί, νοσοκομεία κ.λ.π

Δημοσ.

Αδερφέ, με λίγα λόγια μας λες ότι ειναι εκτός κανονισμού δόμησης. Έχω διαβάσει όλα σου τα πόστς με ενδιαφέρον, αλλά εφόσον δεν μπορεί να εφαρμοστεί η μέθοδος σου, ήταν χάσιμο χρόνου.

 

Ενδιαφέρον το χόμπι σου πάντως.

Δημοσ.

Ναι φίλε μου πες ότι είναι χόμπι, γιατί αν δεν το είχα πάρει σαν χόμπι, θα είχα τρελαθεί.

Η προσπάθεια να μην εφαρμοσθεί η μέθοδός μου είναι εμφανή.

Με την πρώτη ματιά φαίνεται ότι η ευρεσιτεχνία είναι εκτός κανονισμού δόμησης.

Η αλήθεια είναι ότι τους λέω να ξεχάσουν ότι ξέρουν ( την ελαστική θεωρία )

και να κατασκευάζουν σχεδιάζοντας τελείως άκαμπτα. Δηλαδή έτσι. 

Τους δείνω όμως και μία άλλη λύση, η οποία είναι μέσα στα πλαίσια του κανονισμού

Η λύση είναι αυτή. 

Είναι ένας άκαμπτος πυρήνας, σε συνδυασμό με έναν ελαστικό φέροντα, που αυτοί οι δύο διαφορετικοί στατικοί φορείς τους διαχωρίζει σεισμικός αρμός. 

Όταν ο δικός τους ελαστικός φορέας κάνει την μπαλαρίνα, ο δικός μου πυρήνας είναι ανεξάρτητος αλλά μέσα στον ελαστικό φορέα για έναν λόγο.

Να πιάσει την μπαλαρίνα, και να μην την αφήσει να πέσει όταν αυτή χάσει το κέντρο βάρους της.

  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ.

Φίλοι μου τα νέα της ευρεσιτεχνίας
από νέα πειράματα που έκανα με και χωρίς το αντισεισμικό σύστημα, της ευρεσιτεχνίας 
ώστε να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα ως προς την αποτελεσματικότητα και χρησιμότητα
της μεθόδου. 
1) Το πρώτο πείραμα φέρει το σύστημα της ευρεσιτεχνίας και με πολύ μεγάλη επιτάχυνση δεν έπαθε την παραμικρή ζημιά.
2) Στο δεύτερο πείραμα έχει αφαιρεθεί το σύστημα της ευρεσιτεχνίας, και βίδωσα την βάση του μοντέλου με την σεισμική βάση.
Με πολύ μικρή επιτάχυνση έσπασε λίγο η βάση του μοντέλου στο δεύτερο πείραμα.
3) Και στο τρίτο πείραμα που έκανα δεν υπάρχει το σύστημά μου. Η διαφορά με το δεύτερο είναι ότι σταθεροποίησα ακόμα περισσότερο 
την βάση του μοντέλου με την σεισμική βάση για να μπορέσω να το κουνήσω με μεγαλύτερη επιτάχυνση χωρίς να μου φύγει το μοντέλο
πάνω από την βάση.
Το μοντέλο είναι το ίδιο σε όλα τα πειράματα, αλλά μόνο όταν είχε επάνω του την αντισεισμική τεχνολογία που προτείνω αυτό δεν έπαθε τίποτα.
Μόλις αφαίρεσα την αντισεισμική τεχνολογία της ευρεσιτεχνίας, ήταν εμφανείς οι ζημιές που έπαθε και στα δύο πειράματα με μικρή και
μεγάλη επιτάχυνση.
Αυτά τα πειράματα δείχνουν την χρησιμότητα της μεθόδου επί των δομικών κατασκευών, διότι είναι συγκρίσιμα.


Πείραμα με τοποθετημένο το σύστημα της ευρεσιτεχνίας. https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy7n9Q
image
ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ...

Πρώτο Πείραμα χωρίς το σύστημα της ευρεσιτεχνίας, αλλά με βιδωμένη την βάση του μοντέλου,
με την σεισμική βάση. (Έσπασε η βάση του μοντέλου με λίγη επιτάχυνση)
https://www.youtube.com/watch?v=ZsSJJhOfwq0


ΜΟΝΤΕΛΟ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΥΡΕΣΙΤΕΧΝΙΑ ΒΙΔΟΜΕΝΟ ...

Δεύτερο Πείραμα χωρίς το σύστημα της ευρεσιτεχνίας, με μεγαλύτερη επιτάχυνση. ( τελική κατάρρευση ) 2013 05 03 04 34 26 χωρίς το αντισεισμικό 100% ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ
https://www.youtube.com/watch?v=l-X4tF9C7SE
Έλεγχος ζημιών μετά το πείραμα https://www.youtube.com/watch?v=sZkCKY0EypM

Έλεγχος συντονισμού και καμπυλότητας των στοιχείων του φέροντα 100%
Όταν κατά τον σεισμό ο φέρον οργανισμός μετατοπίζεται εντός του ελαστικού φάσματος, αυτή η μετατόπιση δεν έχει καμία επίδραση στο κτίριο, και μπορεί να επαναλαμβάνετε συνεχώς χωρίς να μειώνετε η αντοχή του φέροντα.
Αν όμως η μετατόπιση περάσει στην πλαστική περιοχή δηλαδή εμφανίσει ρήγματα στα φέροντα στοιχεία τότε το κτίριο δεν ξεχνά ποτέ τι έχει πάθει. Δηλαδή στον επόμενο σεισμό θα θυμηθεί τα παλιά του ρήγματα, και αυτά θα αρχίσουν να μεγαλώνουν πιο πολύ.
Το ιδανικό θα ήταν αν μπορούσαμε να περιορίσουμε την μετατόπιση μέσα στο ελαστικό φάσμα του φέροντα.
Αν το πετυχαίναμε σχεδιαστικά αυτό, θα ήταν το ιδανικό.
1) Η ιδιοσυχνότητα μας χαλάει τα σχέδια.
2) Η μεγάλη μετατόπιση γενικά του σεισμού μας χαλάει τα σχέδια 
Από την άλλη η ελαστικότητα είναι επιθυμητή διότι είναι ένας μηχανισμός απόσβεσης της σεισμικής ενέργειας.
Ακόμα πιο πολύ απόσβεση απορροφά η πλαστική περιοχή, και θα ήταν πολύ καλή λύση αν δεν επηρέαζε την στατικότητα του φέροντα. 
Δηλαδή μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Είναι σαν το οξυγόνο το οποίο από την μιά μας κρατά στην ζωή, και από την άλλη μας φθείρει.
Ένας μεγάλος σεισμός θα την κάνει την ζημιά. Η ιδιοσυχνότητα επίσης.
Αυτά όλα τα ξέρετε πολύ καλά και προσπαθείτε να σχεδιάσετε όσον το δυνατόν εντός του ελαστικού φάσματος υπολογίζοντας και την ιδιοσυχνότητα εδάφους κατασκευής. ( Αν και για μένα είναι αδύνατον να υπολογισθεί. )
Το μόνο που μπορώ να πω για την ιδιοσυχνότητα, είναι ότι όσο πιο ελαφριά είναι μια κατασκευή, τόσο πιο πολύ κινδυνεύει από συντονισμό.
Βασικά από τα πάρα πάνω βγαίνει το συμπέρασμα ότι χρειαζόμαστε απελπισμένα μία μέθοδο και έναν μηχανισμό ο οποίος να έχει την δυνατότητα να επιτυγχάνει τον έλεγχο της ταλάντωσης όλου του φέροντα, ώστε να διατηρεί την καμπυλότητα των στοιχείων του εντός ελαστικού φάσματος, και από την άλλη να προσφέρει μεγάλη σεισμική απόσβεση. Με απλά λόγια χρειαζόμαστε έναν μηχανισμό που να λέει στον φέροντα....σε αφήνω να κουνηθείς λίγο, αλλά ως εδώ και μην παρέχει.
Αυτός ο μηχανισμός θα είναι πιο αποτελεσματικός αν προέρχεται από ένα παράγοντα ο οποίος θα αντλεί την δύναμή του από έξω και όχι από την ίδια την δομή.
Αυτός ο μηχανισμός είναι η ευρεσιτεχνία που σας λέω.
1) Παίρνει την δύναμη από έναν εξωτερικό παράγοντα που είναι το έδαφος θεμελίωσης. (με την πάκτωση της άγκυρας)
2) Με την βοήθεια του τένοντα που περνά ελεύθερος τα κάθετα στοιχεία ( ελεύθερος για να είναι ανεξάρτητος ) μεταφέρει την δύναμη αυτή πάνω από το δώμα. 
3) Αφού έχουμε μία δύναμη πάνω από το δώμα, μεταξύ της οποίας αυτής δύναμης και του δώματος παρεμβάλλουμε ένα υδραυλικό σύστημα ή ένα ελατήριο, τότε έχουμε πετύχει το εξής.
α) Την αρχική παρεμπόδιση της παραμόρφωσης του δώματος, ελαστικά λόγο του ελατηρίου. ( πετυχαίνοντας σεισμική απόσβεση )
β) Μετά την συμπίεση του ελατηρίου ένα ισχυρό στοπ στην περαιτέρω παραμόρφωση.
Αυτό το στόπ στην ταλάντωση είναι αυτό που παρεμποδίζει τον φέροντα να περάσει στην πλαστική περιοχή, και τον διατηρεί εντός του ελαστικού φάσματος.
Δηλαδή έχουμε ελέγξει τον συντονισμό 100% και την καμπυλότητα των στοιχείων 100%

  • 3 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

Υπάρχουν νέα....
Υπήρξε συνάντηση με τον κύριο ομότιμο καθηγητή αντισεισμικής τεχνολογίας Παναγιώτη Καρύδη, και τον πρώην πρύτανη και σημερινό πολιτικό με τους ΑΝ.ΕΛ. Νίκο Μαρκάτο με θέμα την ευρεσιτεχνία.
Είναι θερμοί υποστηρικτές της μεθόδου, και είπαν ότι πρέπει να μπει στους κανονισμούς.
Θα υπάρξει σχετικό ρεπορτάζ από δημοσιογράφο τις επόμενες μέρες στην ιστοσελίδα Zougla.gr

Δημοσ.

Σε παρακολουθώ και έχω δεί τα νέα σχετικά με την ευρεσιτεχνία σου και από άλλα forums.

 

Θετικά τα νέα εφόσον άρχισαν να ασχολούνται τώρα και οι πολιτικοί με αυτό. Μπράβο για την υπομονή σου.

  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

Μπράβο Γιάννη. Κάποια στιγμή θα πρεπει να καταλάβουμε που ζούμε και να ξεφύγουμε απο την δομοατατικη μάστιγα του περασμένου αιώνα που μας στοιχειωνει...

  • Like 1
  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ.

Το άρθρο που έγραψα για την ευρεσιτεχνία στο επιστημονικό περιοδικό Μεταλλικές κατασκευές θα το βρείτε σε αυτό το link 

http://metalkat.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=828:2014-07-13-17-48-38&catid=39:2010-02-10-15-45-09&Itemid=102

και σε αυτό στα Ελληνικά.

http://metalkat.gr/images/M_images/liberis_web.pdf

 

Ιστοσελίδα πειραμάτων με όλα τα βίντεο της ευρεσιτεχνίας:

https://www.youtube.com/user/TheLymperis2/videos

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...