katerina_a_86 Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Για να πάρεις Διεθνή δίπλωμα, περνάει μεγάλο θεωρητικό κόσκινο, από πολύ μεγάλους επιστήμονες του κλάδου. Έχει μεγάλο θεωρητικό υπόβαθρο. Το 50% μου το είπαν οι μηχανικοί στο michanikos.gr. Δίπλωμα ευρεσιτεχνίας δεν σου δίνουν, αν πας με τον κανονισμό. Πρέπει να έχει το νέον. Στο michanikos .gr στο θέμα που έγινε η ψηφοφορία, κλειδωμένο, στην 3 σελίδα, έχει φθάσει 22000 επισκέψεις. ( Οπλισμένο σκυρόδεμα και αντισεισμικές πατέντες) Το άνοιξα πάλη είναι στην πρώτη σελίδα, και παρακολούθησε ότι έχουν καταπιεί την γλώσσα τους, και δεν μου απαντούν. Δες τω Σκέφτηκα ότι ίσως να ενδιαφέρεσαι να διαβάσεις αυτήν την ιστοσελίδα: http://www.michanikos.gr/showthread.php?t=12040&referrerid=19079 Για να δω την σελίδα. Τι να πω μου κάνουν εντύπωση όλα αυτά. Το μεγάλο θεωρητικό υπόβαθρο (υπολογισμοί) είναι κάπου δημοσιευμένο να το δούμε?
Γιαννης-ιος Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Μέλος Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Λιπών είναι πακτωμένο το κτίριο με το έδαφος , όπως σου μάθανε? Εγώ λέω ότι δεν είναι πακτωμένο, καταρρίπτοντας αυτό. Και η ευρεσιτεχνία πάει να το πακτώσει. Βασικά σε παραπέμπω στο δεύτερο video τις 6 απάντησης
katerina_a_86 Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Βασικά διάβασα την σελίδα και οι άνθρωποι σου απαντάνε μια χαρά. Το θέμα δεν είναι απλό και μπακαλίστικο, είναι επιστημονικό, θέλει εξισώσεις, νούμερα και υπολογισμούς. Αν έχεις κάτι τέτοιο θα θέλαμε να το δούμε. ---------- Προσθήκη στις 01:43 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 01:36 ---------- Λιπών είναι πακτωμένο το κτίριο με το έδαφος , όπως σου μάθανε?Εγώ λέω ότι δεν είναι πακτωμένο, καταρρίπτοντας αυτό. Και η ευρεσιτεχνία πάει να το πακτώσει. Βασικά σε παραπέμπω στο δεύτερο video τις 6 απάντησης Βασικά άσε τα βίντεο. Κοίτα για κάθε ανακάλυψη μια γλώσσα μόνο υπάρχει, η γλώσσα της επιστήμης και έτσι συνεννοούμαστε για να καταλάβουμε αν η ανακάλυψη δουλεύει η όχι. Δεν γίνεται με λόγια του αέρα να στηριχτούν θεωρίες. Παραθέτω μια από τις απαντήσεις που δόθηκαν και που μου φαίνεται πολυ καλή. 1. η δυσκαμψία ενος φορέα δεν εξαρτάται από την εντατική του κατάσταση ( στην ελαστική περιοχή), παρά μόνο από το υλικό (μέτρο ελαστικότητα) και την ροπή αδράνειας (μορφή) Άρα όσο θλιπτικό φορτίο και να προσθέσεις, αυτη θα συνεχίσει να παραμορφώνεται, πολύ περισσότερο σρην περίπτωση που η επιβαλλόμενη φόρτιση είναι κάθετη με την προένταση.2. Ο σεισμός είναι δεν είναι δύναμη, είναι επιβαλλόμενη παραμόρφωση. Άρα η κίνηση του εδάφους επιβάλλει στην βάση του κτιρίου να κινηθεί μαζί με το έδαφος. Από την στιγμή που τα κτίρια μπορούν με καλή προσέγγιση να προσομοιωθούν με ταλαντωτές στους οποίους οι μάζες είναι συγκεντρωμένες στους ορόφους, μοιραία προκαλείτε ταλάντωση, άρα βαση και οροφή είναι αδύνατο να κινούνται μαζί. για να συμβεί αυτό θα πρεπει η ροπή αδράνειας να είναι άπειρη- αν το μετρο ελαστικότητας ήταν απειρη, η απειροελάχιστη μετατόπιση θα προκαλούσε άπειρη δύναμη.... Αν δεν κάνω κάποιο λάθος, η βάση της θεωρείας καταρρίπτεται.... Προτείνω να μελετήσεις στατική και δυναμική και να το ψάξεις μιας και έχεις τόσο όρεξη και πράγματι μπορεί να κάνεις χρήσιμες ανακαλύψεις.
Γιαννης-ιος Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Μέλος Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Δες κάτι. Σίγουρα οι γνώσεις μου πρέπει να είναι ανεπτυγμένες για να ασχολούμαι με την αντισεισμική τεχνολογία . Διάβασε αυτό που έγραψα και το συζητάμε. Τι κάνει η ευρεσιτεχνία ως καινοτομία που δεν κάνει ο Ε.Α.Κ. 'Όπως ανάφερα πάρα πάνω οι πλάγιες δυνάμεις του σεισμού, οπότε και οι ροπές ξεκινάνε να μεταφέρονται από κάτω προς τα πάνω. Την πλάγια μεταφορά των δυνάμεων τού σεισμού την εφαρμόζουν κατ ανάγκη οι κολόνες τού ισογείου στον πρώτο όροφο, μετά ο πρώτος στον δεύτερο, και ούτω καθ εξής. Όμως στην συνέχεια συμβαίνει το εξής παράδοξο. Η πρώτη η μεσαία και η τελευταία πλάκα, κατά την ταλάντωση έχουν διαφορετικού μεγέθους διαδρομές,και διαφορετική φορά, λόγο προσθετικής ελαστικότητας των κολονών,σε διαφορετικό χωροχρόνο, από κάτω προς τα πάνω, με αποτέλεσμα οι πολλαπλές πλάκες να έχουν διαφορετικές πλάγιων κατευθύνσεων φορές, και κατ αυτόν τον τρόπο να προκαλούν την δημιουργία πρόσθετων ροπών,και διατμιτηκών τάσεων, οι οποίες τείνουν να παραμορφώσουν τον κάθετο άξονα του σκελετού, σε σχήμα S .Τότε γίνετε της κακομοίρας και δεν ξέρεις που πάνε τα αυγά και τα καλάθια. Γιαυτό, πρέπει να σταματάμε τις ροπές εν τη γεννέση τους, τοποθετώντας το προτεταμένο με το έδαφος ανεξάρτητο από τον φέροντα φρεάτιο, ( με το διάκενο ) σταματώντας κατ αυτόν τον τρόπο τις αυξητικές ροπές του συντονισμού. Με λίγα λόγια ο Ε.Α.Κ κάνει το λάθος να αφήνει τις κολόνες να μεταφέρουν από κάτω προς τα πάνω τις πλάγιες δυνάμεις του σεισμού στον φέροντα σκελετό, αβοήθητες. Οι πλάγιες δυνάμεις του σεισμού όμως δεν μεταφέρονται αβίαστα από τις κολόνες στον σκελετό, και τούτο διότι υπάρχουν άλλες δυνάμεις πού επενεργούν αντίθετα από τη φορά των πλάγιων δυνάμεων του σεισμού, προερχόμενες από την αδράνεια των πλακών, να υπακούσουν στην φορά των πλάγιων δυνάμεων του σεισμού.Η αντίθεση αυτή των δυνάμεων, επί του οριζοντίου άξονος της δομικής κατασκευής, δημιουργεί διατμιτικές τάσεις, καθώς και λυγισμό ανομοιόμορφο σε σχήμα S,(για τους λόγους που αναφέραμε πάρα πάνω )παραμορφώνοντας τον κάθετο άξονα της κατασκευής, με τα γνωστά αποτελέσματα. Εδώ έρχεται η ευρεσιτεχνία να βάλει το χεράκι της και να βοηθήσει τις κολόνες να μεταφέρουν τις δυνάμεις του σεισμού, όχι μόνο από κάτω προς τα πάνω, αλλά και από τα πλάγια προς τις πλάκες,ομοιόμορφα και ομαλά, με την βοήθεια του προτεταμένου φρεατίου, και τους υδραυλικούς αποσβεστήρες τοποθετημένους στο διάκενο . Συμπερασματικά κατ αυτόν τον τρόπο, ο κάθετος άξονας του σκελετού, διατηρεί την αρχική του μορφή,(και δεν παραμορφώνετε σε σχήμα S ) λόγο ομοιόμορφης μετακίνησης,της μάζας των πολλαπλών πλακών στον ίδιο χωροχρόνο που τους επιβάλει το προτεταμένο φρεάτιο, ξεκουράζοντας και βοηθώντας κατ αυτόν τον τρόπο τις κολόνες, στην μεταφορά των καταστροφικών δυνάμεων του σεισμού προς τις πλάκες. Με άλλα λόγια, η ευρεσιτεχνία δημιουργεί ελεγχόμενη ευκαμψία,επί του κάθετου άξονος του φέροντος,αλλά ταυτόχρονα και σεισμική μόνωση του οριζόντιου άξονος του φέροντα. Επιπλέον σταματάει και την αύξηση του συντονισμού ταλάντοσις προερχόμενη από το ύψος του κτηρίου, τον υφιστάμενο χρόνο του σεισμού, καθώς και από το εύρος κύματος αυτού. Παιδιά υπάρχει λογική σε αυτά που λέω? Ναι η όχι
katerina_a_86 Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Δες κάτι. Σίγουρα οι γνώσεις μου πρέπει να είναι ανεπτυγμένες για να ασχολούμαι με την αντισεισμική τεχνολογία . Διάβασε αυτό που έγραψα και το συζητάμε. Τι κάνει η ευρεσιτεχνία ως καινοτομία που δεν κάνει ο Ε.Α.Κ. 'Όπως ανάφερα πάρα πάνω οι πλάγιες δυνάμεις του σεισμού, οπότε και οι ροπές ξεκινάνε να μεταφέρονται από κάτω προς τα πάνω. Την πλάγια μεταφορά των δυνάμεων τού σεισμού την εφαρμόζουν κατ ανάγκη οι κολόνες τού ισογείου στον πρώτο όροφο, μετά ο πρώτος στον δεύτερο, και ούτω καθ εξής. Όμως στην συνέχεια συμβαίνει το εξής παράδοξο. Η πρώτη η μεσαία και η τελευταία πλάκα, κατά την ταλάντωση έχουν διαφορετικού μεγέθους διαδρομές,και διαφορετική φορά, λόγο προσθετικής ελαστικότητας των κολονών,σε διαφορετικό χωροχρόνο, από κάτω προς τα πάνω, με αποτέλεσμα οι πολλαπλές πλάκες να έχουν διαφορετικές πλάγιων κατευθύνσεων φορές, και κατ αυτόν τον τρόπο να προκαλούν την δημιουργία πρόσθετων ροπών,και διατμιτηκών τάσεων, οι οποίες τείνουν να παραμορφώσουν τον κάθετο άξονα του σκελετού, σε σχήμα S .Τότε γίνετε της κακομοίρας και δεν ξέρεις που πάνε τα αυγά και τα καλάθια. Γιαυτό, πρέπει να σταματάμε τις ροπές εν τη γεννέση τους, τοποθετώντας το προτεταμένο με το έδαφος ανεξάρτητο από τον φέροντα φρεάτιο, ( με το διάκενο ) σταματώντας κατ αυτόν τον τρόπο τις αυξητικές ροπές του συντονισμού. Με λίγα λόγια ο Ε.Α.Κ κάνει το λάθος να αφήνει τις κολόνες να μεταφέρουν από κάτω προς τα πάνω τις πλάγιες δυνάμεις του σεισμού στον φέροντα σκελετό, αβοήθητες. Οι πλάγιες δυνάμεις του σεισμού όμως δεν μεταφέρονται αβίαστα από τις κολόνες στον σκελετό, και τούτο διότι υπάρχουν άλλες δυνάμεις πού επενεργούν αντίθετα από τη φορά των πλάγιων δυνάμεων του σεισμού, προερχόμενες από την αδράνεια των πλακών, να υπακούσουν στην φορά των πλάγιων δυνάμεων του σεισμού.Η αντίθεση αυτή των δυνάμεων, επί του οριζοντίου άξονος της δομικής κατασκευής, δημιουργεί διατμιτικές τάσεις, καθώς και λυγισμό ανομοιόμορφο σε σχήμα S,(για τους λόγους που αναφέραμε πάρα πάνω )παραμορφώνοντας τον κάθετο άξονα της κατασκευής, με τα γνωστά αποτελέσματα. Εδώ έρχεται η ευρεσιτεχνία να βάλει το χεράκι της και να βοηθήσει τις κολόνες να μεταφέρουν τις δυνάμεις του σεισμού, όχι μόνο από κάτω προς τα πάνω, αλλά και από τα πλάγια προς τις πλάκες,ομοιόμορφα και ομαλά, με την βοήθεια του προτεταμένου φρεατίου, και τους υδραυλικούς αποσβεστήρες τοποθετημένους στο διάκενο . Συμπερασματικά κατ αυτόν τον τρόπο, ο κάθετος άξονας του σκελετού, διατηρεί την αρχική του μορφή,(και δεν παραμορφώνετε σε σχήμα S ) λόγο ομοιόμορφης μετακίνησης,της μάζας των πολλαπλών πλακών στον ίδιο χωροχρόνο που τους επιβάλει το προτεταμένο φρεάτιο, ξεκουράζοντας και βοηθώντας κατ αυτόν τον τρόπο τις κολόνες, στην μεταφορά των καταστροφικών δυνάμεων του σεισμού προς τις πλάκες. Με άλλα λόγια, η ευρεσιτεχνία δημιουργεί ελεγχόμενη ευκαμψία,επί του κάθετου άξονος του φέροντος,αλλά ταυτόχρονα και σεισμική μόνωση του οριζόντιου άξονος του φέροντα. Επιπλέον σταματάει και την αύξηση του συντονισμού ταλάντοσις προερχόμενη από το ύψος του κτηρίου, τον υφιστάμενο χρόνο του σεισμού, καθώς και από το εύρος κύματος αυτού. Παιδιά υπάρχει λογική σε αυτά που λέω? Ναι η όχι Ωραία τώρα αποκτούν μια βαρύτητα τα λεγόμενα σου παραθέτωντας μια επιστημονική βάση. Θα διαβάσω το μακρινάρι και αν μπορέσω να έχω άποψη θα στην πω.
Mika Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Γιαννης-ιος τι εχεις σπουδασει αν επιτρεπεται;
Evgenios1 Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Απο τα λιγα που ξερω... Εστω και καταφερεις να φτιαξεις μια "Μεγαλη προκα" η οποια δεν θα ταλαντευεται, και τη βαλεις στη μεση του κτιριου. Στο πρωτο σεισμο το κτιριο θα σπασει στα δυο. btw στην ελλαδα ειμαστε, κανε τη ποταση σου στο Μπαμπη* μονο αυτος κτιζει μεγαλα κτιρια. *Βοβος
De@th L0rd Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Το θέμα που φοβάμαι είναι αν η εφεύρεση είναι τόσο καλή όσο δείχνει,να μην την αντιγράψει κάποιο λαμόγιο και την πλασάρει ως δική του.
SpY Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Συμφωνώ με τον φίλο @Achelleas Σου ζήτησε μαθηματικούς υπολογισμούς που έχεις κάνει και απαντάς ότι αυτή είναι η προαίσθηση σου. Σου προτείνω να διαβάσεις στατική ι και ιι , οικοδομική, Τεχνική Σεισμολογία και Σεισμική Μηχανική. Γενικά προτιμώ να εμπιστεύομαι Καθηγητές πανεπιστημίου πολιτικούς μηχανικούς από μια διαίσθηση. Φιλικά πάντα
tmjuju Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Συμφωνώ με τον φίλο @AchelleasΣου ζήτησε μαθηματικούς υπολογισμούς που έχεις κάνει και απαντάς ότι αυτή είναι η προαίσθηση σου. Σου προτείνω να διαβάσεις στατική ι και ιι , οικοδομική, Τεχνική Σεισμολογία και Σεισμική Μηχανική. Γενικά προτιμώ να εμπιστεύομαι Καθηγητές πανεπιστημίου πολιτικούς μηχανικούς από μια διαίσθηση. Φιλικά πάντα Για να μη τα γράφω και εγώ… Κρίμα που ακόμα δεν κατάλαβες ότι πρέπει να το μελετήσεις μαθηματικά και να δημοσιεύσεις ανάλογα μαθηματικά μοντέλα.
alkis2109 Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Κοίταξε, η πρόταση σου έχει λογική όμως το αποτέλεσμα κρίνεται στις λεπτομέρειες. Θα πρέπει να βρείς τι διαστάσεις θα πρέπει να έχει το φρεάτιο, αν η ενίσχυση του φρεατίου σου (10 τόνους ανέφερες) θα έχει όντως σημαντική επίδραση(θα φρενάρει την ταλάντωση) στο οικοδομήμα και δεν θα γίνεται το αντίθετο δλδ το οικοδόμημα να ταλαντεύει το φρεάτιο, να βρεις τι υλικά θα χρησιμοποιήσεις, αν το μέγεθος του φρεατίου δεσμεύει μεγάλο μέρος της οικοδομής και κρίνεται ασύμφορο κλπ... Έλενξε όλες τις παραμέτρους(κ με μαθηματικούς υπολογισμούς) κ μετά έλα κ βάλε μας τα γυαλιά,με μεγάλη μου χαρά θα χαιρετήσω έναν έλληνα επιστήμονα Όμως σε συμβουλεύω μέχρι τότε να ελένξεις όλα τα στοιχεία σου σαν να ξεκίνησες από το μηδέν χωρίς να θεωρείς δεδομένο το αποτέλεσμα κ βάζοντας εσύ ο ίδιος ερωτήματα στον ευατό σου.Καλή δουλειά.
Γιαννης-ιος Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Μέλος Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Mika κάνε κλίκ στην ιστοσελίδα της ευρεσιτεχνίας http://www.antiseismic-systems.com/index.php?lang=el και δες το Βιογραφικό. Έχω πτυχίο μηχανοτεχνίτη, και Εργοδηγού Δομικών Έργων. Και από το 1970 στις οικοδομές. Evgenios1 Δεν θα είναι πρόκα αλλά φρεάτιο. Αν το φρεάτιο είναι μικρό,.. τότε θα είναι μία σταυροειδή κολόνα όσο μεγάλη χρειάζεται. Αν και η κολόνα είναι μικρή, τότε θα είναι ένα μεγάλο δωμάτιο. κ.λ.π.... Δεν σκέπτομαι να βρω κατασκευαστή, αλλά μια μεγάλη βιομηχανία, η οποία θα το κατασκευάζει, σε όλο τον κόσμο. De@th L0rd Πάντα θα υπάρχουν τα (μαιμού) και οι ποινικές διώξεις. SpY Στο θέμα αυτό http://www.michanikos.gr/showthread.php?t=8379&referrerid=19079 όταν είπα ότι στην αρχή ότι έχω σπουδάσει Εργοδηγός, δεν πίστευαν ότι έχω σπουδάσει στατική και με ειρωνευόντουσαν. Δεν θέλω να γίνει το ίδιο και εδώ. Πώς μπορεί ένας που δεν είναι μηχανικός να ξέρει στατική.Η στατική μελέτη (τουλάχιστο τα βασικά)είναι μια.Όταν σπούδαζα Εργοδηγός έμαθα τον Γερμανικό στατικό κανονισμό.Έμαθα ΄1)Αντοχή υλικών 2)μηχανική 3)τοπογραφία 4)γενική δομική 5)οικονομική μελέτη 6)στοιχεία υδραυλικών μηχανών 7)δομικά υλικά.Και αυτά σάν δομικός και όχι μόνο..... Θα σας πω και εγώ τι πιστεύω. Είναι δύσκολη η αποδοχή μιας καινοτόμου πρότασης γιατί είναι εδραιωμένη η πεποίθηση ότι οι μέχρι τώρα χρησιμοποιούμενες πρακτικές είναι αλάνθαστες. Η πεποίθηση είναι ένα κόλπο του νου για να καταπιέσει την αμφιβολία. Η αμφιβολία είναι κάτι φυσικό, είναι δώρο της φύσης, μας βάζει -όμως- σε μπελάδες διότι είναι ένα σπαθί που κόβει όλες τις πεποιθήσεις κι αυτό είναι επικίνδυνο. Αν επιθυμούμε την πρόοδο και την εξέλιξη, πρέπει να εγκαταλείψουμε τις μεθόδους του παρελθόντος. Αν και το παρελθόν δεν υπάρχει πια, εξακολουθεί να παρεμβαίνει. Συνεχίζουμε να κρίνουμε σύμφωνα με αυτό και απορρίπτουμε ελαφρά τη καρδία οτιδήποτε νέο. Αντίληψη σημαίνει να έχεις λιγότερη λογική, να έχεις περισσότερη διαίσθηση. Η σκέψη είναι πολύ παραπλανητική διαδικασία. Μας κάνει να νιώθουμε πως μπορούμε να κάνουμε σπουδαία πράγματα. Πολλοί άνθρωποι έχουν αφιερώσει μεγάλο μέρος της ζωή τους για κάτι ανέφικτο (για ένα πουκάμισο αδειανό όπως λέει και ο ποιητής). Οι μεγάλοι επιστήμονες και οι καθηγητές εκφράζονται με ευφράδεια για να εντυπωσιάσουν τους ανθρώπους. Μπορεί να μη ξέρουν τίποτα, μπορεί να μην είναι σοφοί, μπορεί να μην είναι καν ευφυείς, ένα όμως είναι βέβαιο. Ξέρουν πως να παίζουν με τις λέξεις και να κερδίζουν τον σεβασμό (ο οποίος διαπλέκεται με το χρήμα και την εξουσία). Ένας άνθρωπος με ιδέες -που έχουν την αντήχηση της αλήθειας- τρομάζει αυτούς που είναι ξετρελαμένοι με τον έλεγχο. Επιβάλλεται -όμως- να συνεχίζει απτόητος καθότι αξία έχει το ταξίδι και όχι ο προορισμός. tmjuju Και μοντέλα γίνονται, και προσομοίωση στο πρόγραμμα Η/Υ saab2000 γίνετε, και με πανεπιστήμιο συνεργάζομαι, και εταιρεία έχω βρει . Ένα δεν έχει γίνει. Δεν με έχει βοηθήσει το κράτος καθόλου. Ξέρετε πόσο στοιχίζουν ? alkis2109 Όλα αυτά που λες γίνονται. Αλλά αργούν γιατί θέλουν χρήμα, και το κράτος δεν βοηθάει τα φυσικά πρόσωπα.
SpY Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 κάποιο από τα παρακάτω προγράμματα ξέρεις να χειρίζεσαι ? FESPA, STRAD, VKstrad, statics, PESSOS
Γιαννης-ιος Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 Μέλος Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2010 (επεξεργασμένο) Όχι,.... μόνο ξέρω λίγο το Auto desk Maya 2009 με το οποίο φτιάχνω σιγά σιγά το video της ευρεσιτεχνίας. Με βοηθάει και ένας φίλος μου Τσέχος. Προσομοίωση θα γίνει στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας. Μία πιο οικονομική αντισεισμική ευρεσιτεχνία [ame]http://www.youtube.com/watch?v=JUfLAB0dtrU&feature=player_embedded[/ame] Θεωρητική, και επιστημονική ανάλυση, ( Τεκμηρίωση ) της χρησιμότητας του αντισεισμικού συστήματος, Υδραυλικός Ελκυστήρας Δομικών Έργων. Τι κάνει η ευρεσιτεχνία ως καινοτομία Οι πλάγιες δυνάμεις του σεισμού, ξεκινάνε να μεταφέρονται με πλάγια αξονική οριζόντια φορά, από κάτω (τις βάσεις ) προς τα πάνω, ( φέροντα οργανισμό ). Την πλάγια και κάθετη (τεκτονική ) μεταφορά των δυνάμεων τού σεισμού προς τον φέροντα οργανισμό, την μεταφέρουν κατ ανάγκη οι κολόνες τού ισογείου μέσω των βάσεων, και την βοήθεια των κόμβων, στον πρώτο όροφο, μετά ο πρώτος στον δεύτερο, και ούτω καθ εξής. Όμως στην συνέχεια συμβαίνει το εξής παράδοξο. Η πρώτη η μεσαία και η τελευταία πλάκα, κατά την ταλάντωση έχουν διαφορετικού μεγέθους διαδρομές,και διαφορετική φορά. Αυτό συμβαίνει, λόγο μεμονωμένης αδράνειας των πολλαπλών πλακών, καθώς και στην προσθετική ελαστικότητα των κολονών του κάθε ορόφου,σε διαφορετικό χωροχρόνο, από κάτω προς τα πάνω. Το αποτέλεσμα αυτής της καθυστερημένης μεταφοράς των δυνάμεων επιτάχυνσης, έχει σαν αποτέλεσμα, οι πολλαπλές πλάκες να έχουν διαφορετικές πλάγιων κατευθύνσεων φορές, ( λόγο μεμονωμένης αδράνειας της κάθε πλάκας, σε διαφορετικό χωροχρόνο ). Και κατ αυτόν τον τρόπο να προκαλούν την δημιουργία πρόσθετων ροπών,και διατμητικών τάσεων διαφορετικών κατευθύνσεων στους κόμβους των κολονών, οι οποίες και λόγο ελαστικότητας, τείνουν να παραμορφώσουν τον κάθετο άξονα του σκελετού, σε σχήμα S . ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Για τους παραπάνω λόγους, επιβάλετε να σταματήσουμε αυτή την κάθετη αξονική αναρχία, η οποία δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα ροπών και διατμητικών τάσεων, στους κόμβους των κολονών. Τα παραπάνω προβλήματα προς επίλυση, της διάτμησης και των ροπών που δημιουργούνται στους κόμβους λόγο πλάγιας επιτάχυνσης του σεισμού,και άναρχης μετατόπισης του κάθετου άξονα του φέροντος οργανισμού,είναι πάρα πολύ μεγαλύτερα στους κόμβους των κολονών του ισογείου. Αυτό συμβαίνει λόγο ενός πρόσθετου προβλήματος, που δημιουργείτε μόνο στον κόμβο της βάσεως με την κολόνα. Αυτός ο κόμβος δεν έχει καμία ελαστικότητα, ώστε να μπορέσει να μεταφέρει ομαλά τις βίαιες διατμητικές δυνάμεις που του επιβάλει η πακτωμένη με το έδαφος βάση. Το αποτέλεσμα είναι αυτός ο πρώτος κόμβος μεταφοράς του σεισμού, που επιπροσθέτως έχει και αυξημένα θλιπτικά φορτία, και σε συνδυασμό με την επιτάχυνση του σεισμού, να είναι ο πρώτος που κόβετε σε ένα σεισμό. Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα, είναι η μεγάλη τάση ανόδου εναλλάξ των πλευρών του φέροντα οργανισμού, προερχόμενος από την ταλάντωση του κτιρίου. Αυτή η άνοδος του φέροντα προκαλεί πρόσθετες ροπές στους κόμβους όλους, αναγκάζοντας αυτούς να τίνουν να αλλάξουν την υφιστάμενη μέχρι πρότινος γωνία τους. Προτεινόμενη λύση για την αντιμετώπιση των άνω αναφερθέντων προβλημάτων τα οποία δημιουργούνται στον φέροντα οργανισμό από τον σεισμό,είναι. 1) Να υπάρχει ελεγχόμενη αξονική ταλάντωση του φέροντος οργανισμού. 2) Να βοηθήσουμε τις κολόνες να μεταφέρουν τις πλάγιες δυνάμεις του σεισμού,στις πλάκες, όχι μόνο από κάτω προς τα πάνω, αλλά και πλάγιο- αξονικά του κατακόρυφου άξονος, προς τις πλάκες ταυτοχρόνως. 3) Να ενισχύσουμε διαστασιολογικά και με πρόσθετο οπλισμό ( ή προένταση )τους κόμβους, ώστε να αντέχουν στην διάτμηση. Τα ανωτέρω τα επιτυγχάνομε με την τοποθέτηση ενός προτεταμένου με το έδαφος ανεξάρτητο από τον φέροντα, άκαμπτο φρεάτιο,στο κέντρο του φέροντος οργανισμού. Για να πετύχουμε την ανεξαρτησία του άκαμπτου φρεατίου με τον φέροντα, αφήνουμε ένα διάκενο ανάμεσά τους Για να ενισχύσουμε την ακαμψία, την ταλάντωση και ανατροπή του, καθώς και την αντίσταση του φρεατίου, ως προς τις πλάγιες κρούσεις των πλακών είναι αναγκαίο να το κάνουμε ένα με το έδαφος. Αυτό το πετυχαίνουμε με τον μηχανισμό του υδραυλικού ελκυστήρα δομικών έργων. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Είναι λάθος να αφήνουμε τις κολόνες να μεταφέρουν από κάτω προς τα πάνω τις πλάγιες δυνάμεις του σεισμού στον φέροντα σκελετό, αβοήθητες. Οι πλάγιες δυνάμεις του σεισμού δεν μεταφέρονται αβίαστα από τις κολόνες στον σκελετό, και τούτο διότι υπάρχουν άλλες δυνάμεις πού επενεργούν αντίθετα από τη φορά των πλάγιων δυνάμεων του σεισμού, προερχόμενες από την αδράνεια των πλακών, να υπακούσουν στην φορά των πλάγιων δυνάμεων του σεισμού. Η αντίθεση αυτή των δυνάμεων, επί του οριζοντίου άξονος της δομικής κατασκευής, δημιουργεί διατμιτικές τάσεις, καθώς και λυγισμό ανομοιόμορφο σε σχήμα S,(για τους λόγους που αναφέραμε πάρα πάνω )παραμορφώνοντας τον κάθετο άξονα της κατασκευής, με τα γνωστά αποτελέσματα. Εδώ έρχεται η ευρεσιτεχνία να βοηθήσει τις κολόνες να μεταφέρουν τις δυνάμεις του σεισμού, όχι μόνο από κάτω προς τα πάνω, αλλά και από τα πλάγια προς τις πλάκες,ομοιόμορφα και ομαλά, με την βοήθεια του υδραυλικού ελκυστήρα, του προτεταμένου φρεατίου, και τους υδραυλικούς αποσβεστήρες τοποθετημένους στο διάκενο . Συμπερασματικά κατ αυτόν τον τρόπο, ο κάθετος άξονας του σκελετού, διατηρεί την αρχική του μορφή,(και δεν παραμορφώνετε σε σχήμα S ) λόγο ομοιόμορφης μετακίνησης,της μάζας των πολλαπλών πλακών στον ίδιο χωροχρόνο που τους επιβάλει το προτεταμένο φρεάτιο, ξεκουράζοντας και βοηθώντας κατ αυτόν τον τρόπο τις κολόνες, στην μεταφορά των καταστροφικών δυνάμεων του σεισμού προς τις πλάκες. Δηλαδή, η ευρεσιτεχνία δημιουργεί ελεγχόμενη ευκαμψία,επί του κάθετου άξονος του φέροντος, βοηθάει πλαγιοαξονικά τις κολόνες να μεταφέρουν τις δυνάμεις του σεισμού στις πλάκες,αλλά ταυτόχρονα επιτυγχάνει και σεισμική μόνωση του οριζόντιου άξονος του φέροντα, ( με τις διπλές μονοκόμματες βάσεις που φέρουν ελαστικά μεταξύ τους ) Επιπλέον σταματάει και την μονόπλευρη τάση ανύψωσης του κτιρίου, προερχόμενη από την αύξηση του συντονισμού ταλάντωσης, η οποία εξαρτάτε, από το ύψος του κτηρίου, τον υφιστάμενο χρόνο του σεισμού, καθώς και από το εύρος κύματος αυτού. Δείτε στο video, τα τρία διαφορετικά σεισμικά κύματα, τα οποία ξεκινούν από το κέντρο του σεισμού, φτάνουν σε διαφορετική φάση ( χρόνο ) την κατασκευή, και πως την επηρεάζουν, διαφορετικά το καθένα. http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=98227&cid=38 Επεξ/σία 24 Ιανουαρίου 2010 από Γιαννης-ιος
Γιαννης-ιος Δημοσ. 15 Απριλίου 2010 Μέλος Δημοσ. 15 Απριλίου 2010 (επεξεργασμένο) Ας εξετάσουμε πια είναι η κύρια αιτία η οποία προκαλεί τις καταστροφές σε ένα κτήριο κατά την διάρκεια του σεισμού. Σε ένα υφιστάμενο σεισμό, επενεργούν δύο κύριες δυνάμεις. α) Της - δράσης -( που εξασκεί ο σεισμός ) β) Της - αντίδρασης - ( που εξασκεί το δομικό έργο, αρνούμενο να υπακούσει τον σεισμό. Η λεγόμενη αδράνεια των σωμάτων.) Τα χαρακτηριστικά των δυνάμεων - δράσεις - του σεισμού, εξαρτώνται από τα εξής στοιχεία. α) Την επιτάχυνση β) Το εύρος κύματος ( απόσταση παλινδρόμησης ) γ) Την φορά ( κατεύθυνση...πάνω-κάτω, δεξιά-αριστερά, και υπό γωνία ) Η καταστροφική δυναμική ένταση, στις άνω τρις κατηγορίες εξαρτάτε. α) Από το εστιακό βάθος του σεισμού. β) Τον χρόνο διάρκειας του σεισμού γ) Το επίκεντρο του σεισμού, εν σχέσει με την απόσταση της κατασκευής δ) Το μέγεθος του σεισμού ε) Το έδαφος της θεμελίωσης. ζ) Το έδαφος της περιοχής. Οι δυνάμεις - αντίδρασης - του φέροντος οργανισμού ενός κτηρίου, επενεργούν αντίθετα των δυνάμεων του σεισμού, και έχουν τα εξής χαρακτηριστικά. α) Την φορά, (κατεύθυνση) η οποία καθορίζει τις δυνάμεις, σε δυνάμεις εφελκυσμού,θλίψης,λυγισμού,ροπής, (στρέψης) και διάτμησης β)Την τάση (εξασκούμενη δύναμη ) Η επάρκεια αντοχής των υλικών του φέροντος οργανισμού ( χάλυβας, σκυρόδεμα ) ώστε να εξασκήσουν επιτυχώς τις άνω δυνάμεις αντίστασης, εξαρτάτε από τα εξής. α) Την αντοχή των υλικών σε τάση, και την διαφορετική φορά των δυνάμεων β) Την κατάλληλη διαστασιολόγιση των υποστυλωμάτων,πλακών, δοκών κ.λ.π γ) Την εξ ασκούμενη δύναμη του σεισμού. δ) Τα στατικά τους φορτία ε) Το ύψος του κτηρίου ζ) Την διατομή εμβαδού εν σχέση του ύψους του κτηρίου η) Το κέντρο βάρους του κτηρίου θ) Το σχέδιο του κτηρίου (ώστε να μην δημιουργούνται οριζόντιες διαφορετικές ροπές ) ι) Τον τρόπο τοποθέτησης, και διαστασιολόγισης των υποστυλωμάτων. Κατά την διάρκεια του σεισμού οι κολώνες εκτός από τις αυξημένες θλιπτικές δυνάμεις, έχουν να παραλάβουν και δυνάμεις εφελκυσμού, και ροπών (στρέψης) Οι κόμβοι καταπονούνται αυξημένα σε μεγάλο βαθμό από διατμητικές τάσεις καθώς και από αντίρροπες ροπές θλίψης και εφελκυσμού Η δικές μου προτάσεις για να ενισχύσουμε τον φέροντα περαιτέρω, σε αυτές τις καταστροφικές δυνάμεις είναι δύο. α) Αύξηση της διαστασιολόγισης των κολονών κατά μήκος. β) πάκτωση με μικρή προένταση εδάφους δώματος. Αυτά για κτήρια 3-4 ορόφων. Για πιο ψιλά κτήρια το σύστημα της ευρεσιτεχνίας στο βίντεο [ame]http://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHBKRI'>http://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHBKRI'>http://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHBKRI'>http://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHBKRI[/ame] Δεν μπορώ να πω ότι τα τσέρκια δεν κάνουν καθόλου δουλειά στη διάτμηση. Σίγουρα ράβουν κάποιες ρωγμές και βοηθούν και σε άλλα (πλαστιμότητα) λυγισμό διαμήκων ράβδων, αύξηση αντοχής σκυροδέματος λόγω 3-αξονικής κλπ). Η προένταση όμως (γενικά η θλίψη) έχει πολύ θετικά αποτελέσματα, καθότι βελτιώνει τις τροχιές του λοξού εφελκυσμού. Από την άλλη έχεις και το άλλο καλό...τη μειωμένη ρηγμάτωση λόγω θλίψης, κάτι που αυξάνει την ενεργό διατομή και αυξάνει και τη δυσκαμψία της κατακευής!!! Όμως η προένταση μεταξύ των κάθετων στοιχείων στήριξης και του εδάφους, έχει ένα επιπλέον πλεονέκτημα έναντι του χαλαρού οπλισμού, διότι αποτρέπει την ταλάντωση του φέροντος, η οποία ευθύνεται για την πρόσθετη καταπόνηση των κόμβων με ροπές, οι οποίες υφίστανται λόγο εξαναγκασμού των κόμβων να παραλάβουν τα πρόσθετα καμπτικά φορτία, του φέροντος οργανισμού Το μόνο που χρειάζονται τα κάθετα προς προένταση μέρει, είναι μεγάλη διατομή κάτοψης. [ame]http://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHBKRI[/ame] ---------- Προσθήκη στις 22:59 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 22:49 ---------- Τελικό κείμενο ανάλυσης της χρησιμότητας του αντισεισμικού συστήματος Τελικό κείμενο ανάλυσης της χρησιμότητας του αντισεισμικού συστήματος ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΣ ΕΛΚΥΣΤΗΡΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ Αντισεισμικό σύστημα τοποθετημένο σε φρεάτιο του φέροντα Ο υδραυλικός ελκυστήρας δομικών έργων της εφεύρεσής μας καθώς και η μέθοδος εφαρμογής του στην κατασκευή δομικών έργων έχουν ως κύριο σκοπό την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια των δομικών κατασκευών στην περίπτωση αντιμετώπισης φυσικών φαινομένων όπως είναι ο σεισμός, οι ανεμοστρόβιλοι και οι πολύ ισχυροί άνεμοι. Σύμφωνα με την εφεύρεση, αυτό επιτυγχάνεται με μια συνεχή προένταση, (έλξη) του δώματος ενός μεγάλου ανεξάρτητου από τον φέροντα γεωμετρικού τμήματος της δομικής κατασκευής, προς το έδαφος, και του εδάφους προς την κατασκευή, κάνοντας αυτά τα δύο μέρη ένα σώμα «σάντουιτς». Αυτή τη δύναμη προέντασης την εφαρμόζει ο μηχανισμός του υδραυλικού ελκυστήρα δομικών έργων, ο οποίος κατά κύριο λόγο αποτελείται από ένα συρματόσχοινο που διαπερνά ελεύθερο στο κέντρο τα κάθετα στοιχεία στήριξης της δομικής κατασκευής, καθώς και το μήκος μιας γεώτρησης, κάτω απ’ αυτά. Στο κάτω άκρο του το συρματόσχοινο είναι πακτωμένο με ένα μηχανισμό τύπου άγκυρας που με τη σειρά του πακτώνεται στα πρανή της γεώτρησης και δεν μπορεί να ανέλθει. Αυτή η πάκτωση γίνεται γιατί η οπή της γεώτρησης είναι κατά κάτι μικρότερη από την πλήρως ανοιγμένη εξωτερική διάμετρο του μηχανισμού της άγκυρας. Στο επάνω μέρος του, το συρματόσχοινο, είναι πάλι πακτωμένο με ένα υδραυλικό μηχανισμό έλξης ο οποίος το έλκει με μία συνεχή δύναμη ανόδου. Αυτός ο μηχανισμός έλξης αποτελείται από ένα έμβολο, το οποίο ολισθαίνει σε ένα χιτώνιο, που έχει από κάτω του, ένα θάλαμο πιέσεως. Η ασκούμενη στο συρματόσχοινο έλξη στο επάνω άκρο του από τον υδραυλικό μηχανισμό λόγω της υδραυλικής πιέσεως ανόδου του θαλάμου προς το έμβολο, και η αντίδραση σ’ αυτήν την έλξη που προέρχεται από την πακτωμένη άγκυρα στο άλλο άκρο του γεννά την επιθυμητή θλίψη στο δομικό έργο, το οποίο πακτώνεται στο έδαφος, ώστε να έχει αντοχή στις οριζόντιες δυνάμεις του σεισμού. Ανάλυση, της χρησιμότητας του αντισεισμικού συστήματος με τίτλο: «Υδραυλικός Ελκυστήρας Δομικών Έργων». Τι κάνει η ευρεσιτεχνία ως καινοτομία: Οι δυνάμεις του σεισμού (οριζόντιες και κατακόρυφες), ξεκινάνε να μεταφέρονται, από κάτω (τις βάσεις) προς τα πάνω, (φέροντα οργανισμό). Την οριζόντια και κατακόρυφη (τεκτονική) μεταφορά των δυνάμεων τού σεισμού προς τον φέροντα οργανισμό, την εκτελούν κατ’ ανάγκη οι κολώνες τού ισογείου μέσω των βάσεων, και με την βοήθεια των κόμβων, στον πρώτο όροφο, στην συνέχεια από τον πρώτο στον δεύτερο, και ούτω καθ εξής. Όμως στην συνέχεια συμβαίνει το εξής παράδοξο: Η πρώτη η μεσαία και η τελευταία πλάκες, κατά την ταλάντωση έχουν διαφορετικού μεγέθους διαδρομές, και διαφορετική φορά. Αυτό συμβαίνει, λόγω της μεμονωμένης αδράνειας των πολλαπλών πλακών, καθώς επίσης και της προσθετικής ελαστικότητας των κολονών του κάθε ορόφου, σε διαφορετικό χωροχρόνο, από κάτω προς τα πάνω. Το αποτέλεσμα αυτής της καθυστερημένης μεταφοράς των δυνάμεων επιτάχυνσης, έχει ως αποτέλεσμα, οι πολλαπλές πλάκες να έχουν διαφορετικές πλάγιων κατευθύνσεων φορές, (λόγο μεμονωμένης αδράνειας της κάθε πλάκας, σε διαφορετικό χωροχρόνο). Κατ’ αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται πρόσθετες ροπές, και διατμητικές τάσεις διαφορετικών κατευθύνσεων στους κόμβους των κολονών, οι οποίες και λόγω ελαστικότητας, τείνουν να παραμορφώσουν τον κάθετο άξονα του σκελετού, σε σχήμα S. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Για τους παραπάνω λόγους, επιβάλετε να σταματήσουμε αυτή την κάθετη αξονική άναρχη ανάπτυξη πρόσθετων ροπών και διατμητικών τάσεων, προερχόμενη από τις οριζόντιες δυνάμεις που αναπτύσσονται στις πλάκες οι οποίες στην πλειονότητα των περιπτώσεων ευρίσκονται σε διαφορά φάσης μεταξύ τους ανάλογα με τον όροφο (ύψος). Αυτή η άναρχη ανάπτυξη λοιπόν δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα στους κόμβους των κολονών. Τα παραπάνω προβλήματα προς επίλυση, της διάτμησης και των ροπών που δημιουργούνται στους κόμβους λόγω της οριζόντιας(πλάγιας) επιτάχυνσης του σεισμού, και της άναρχης μετατόπισης του κάθετου άξονα του φέροντος οργανισμού, είναι πάρα πολύ μεγαλύτερα στους κόμβους των κολώνων του ισογείου. Αυτό συμβαίνει λόγω ενός πρόσθετου προβλήματος, που δημιουργείται μόνο στους κόμβους της βάσης με τις κολώνες. Αυτοί οι κόμβοι δεν έχουν καμία ελαστικότητα, ώστε να μπορέσουν να μεταφέρουν ομαλά τις βίαιες διατμητικές δυνάμεις που τους επιβάλλονται από την πακτωμένη με το έδαφος βάση. Το αποτέλεσμα είναι ότι αυτοί οι πρώτοι κόμβοι μεταφοράς των φορτίων που αναπτύσσονται από την δυναμική του σεισμού, που επιπροσθέτως φέρουν και αυξημένες θλιπτικές συνιστώσες, και σε συνδυασμό με την επιτάχυνση του σεισμού, να είναι οι πρώτοι που κόβονται σε ένα σεισμό, λόγο πρόσθετων διατμητικών τάσεων. Για τους λόγους αυτούς, επιβάλλεται σεισμική μόνωση των κόμβων αυτών, με την δημιουργία διπλής μονοκόμματης βάσης, και την τοποθέτηση ελαστομερών υλικών μεταξύ των. Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα, είναι η μεγάλη τάση ανόδου εναλλάξ των πλευρών του φέροντα οργανισμού, προερχόμενη από την αύξηση της ταλάντωσης του κτιρίου. Αυτή η τάση ανόδου του φέροντα προκαλεί πρόσθετες ροπές σε όλους τους κόμβους, αναγκάζοντάς τους να τείνουν να αλλάξουν την υφιστάμενη μέχρι πρότινος γωνία τους, λόγω εξαναγκασμού τους στο να παραλάβουν τα πρόσθετα καμπτικά φορτία, του φέροντος οργανισμού. ---------- Προσθήκη στις 23:01 ---------- Προηγούμενο μήνυμα στις 22:59 ---------- Η προτεινόμενη λύση για την αντιμετώπιση των ανωτέρω αναφερθέντων προβλημάτων τα οποία δημιουργούνται στον φέροντα οργανισμό από τον σεισμό, συνοψίζεται στα εξής τρία σημεία: 1) Να δημιουργηθούν οι συνθήκες για ελεγχόμενη αξονική ταλάντωση του φέροντος οργανισμού. 2) Να βοηθηθούν οι κολώνες στην μεταφορά των οριζόντιων δυνάμεων του σεισμού, στις πλάκες, όχι μόνο από κάτω προς τα πάνω σε διαφορετικούς χωροχρόνους (διαφορά φάσης από πλάκα σε πλάκα ανάλογα το ύψος τοποθέτησης), όπως συμβαίνει στις σημερινές συμβατικές κατασκευές, αλλά και πλάγιο-αξονικά σε σχέση με τον κατακόρυφο άξονα προς όλες τις πλάκες ταυτόχρονα από μια προτεταμένη άκαμπτη κατασκευή (π.χ. φρεάτιο). 3) Να ενισχυθούν οι κόμβοι διαστασιολογικά και με πρόσθετο οπλισμό (ή προένταση) ώστε να αντέχουν στην διάτμηση. Τα ανωτέρω επιτυγχάνονται με την τοποθέτηση ενός δομικού τμήματος της κατασκευής στο κέντρο του φέροντος οργανισμού, ανεξάρτητο και προτεταμένο με το έδαφος, μεγάλου γεωμετρικών διαστάσεων, και αρχιτεκτονικά αξιοποιήσιμο (ώστε να κατεβάσουμε το κόστος,) Αυτό μπορεί να είναι ένα φρεάτιο ανελκυστήρα, ή μία σταυροειδή κολώνα, ή ακόμα και ένα δωμάτιο H προένταση αυτή που επιβάλει ο υδραυλικός ελκυστήρας, στο φρεάτιο και στο έδαφος, κατά κύριο λόγο γίνετε για να γίνουν αυτά τα δύο μέρη ένα σώμα, ώστε κατά την οριζόντια επιτάχυνση του σεισμού,.... το έδαφος,... η βάση,.... και το δώμα του φρεατίου,... να έχουν την ίδια φάση επιτάχυνσης, στον ίδιο χωροχρόνο.( σαν ένα σώμα με υψομετρική διαφορά ) Απαραίτητη προϋπόθεση για τα ανωτέρω άκαμπτα γεωμετρικά σχήματα είναι να έχουν αξονική κάθετη συνέχεια, σε όλο το ύψος του κτιρίου, και να είναι εξ’ ολοκλήρου από οπλισμένο προτεταμένο με το έδαφος σκυρόδεμα. Όσο πιο μεγάλες είναι οι γεωμετρικές διαστάσεις της βάσης(εμβαδόν διατομής), σε σχέση με το ύψος, τόσο μεγαλύτερη είναι η αντίσταση στο πέλμα, καθώς και στην εμφανιζόμενη διάτμηση. Αύξηση στην προένταση που τίθεται στο φρεάτιο, σημαίνει αύξηση στην αντοχή του στην διάτμηση, αύξηση στην συμπύκνωση των πρανών της γεώτρησης, και συνεπώς καλύτερη πάκτωση του μηχανισμού της άγκυρας. Για να πετύχουμε την ανεξαρτησία του άκαμπτου φρεατίου από τον φέροντα, αφήνουμε ένα διάκενο ανάμεσά τους. Αυτό το διάκενο χρησιμεύει για τους εξής λόγους: α) να μην μεταφέρεται η δυναμική του σεισμού από το φρεάτιο στον φέροντα, β) να παραμένει ο φέρων ανεξάρτητος στην σεισμική μόνωση που του προσφέρει η διπλή ραντιέφ βάση μακριά από το ταλαντευόμενο φρεάτιο, γ) να εξαντλεί ο φέρων τις μηχανικές αντοχές του υπάρχοντος οπλισμού του, (ώστε να μην μεταφέρει μεγάλες δυνάμεις κρούσης στο φρεάτιο), και λίγο πριν σπάσει, να γίνεται απόσβεση και να συγκρατείται ο φέρων, πάνω σε υδραυλικά συστήματα τοποθετημένα στο διάκενο του ανελκυστήρα, (ελαστικά, ή αποσβεστήρες), δ) να μην ακουμπάει ο φέρων οργανισμός επάνω στο φρεάτιο του ανελκυστήρα, ώστε να μεταφέρει τις πρόσθετες θλιπτικές δυνάμεις του βάρους του, καθιστώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο δυνατή την εφαρμογή περαιτέρω δυνάμεων προέντασης στο φρεάτιο, ώστε να καταστεί αυτό πιο άκαμπτο. ε) να βοηθηθούν οι κολώνες στο να μεταφέρουν τις δυνάμεις του σεισμού, όχι μόνο κατακόρυφα, αλλά και πλάγιο-αξονικά στον ίδιο χωροχρόνο, με την βοήθεια του προτεταμένου άκαμπτου φρεατίου, και τους αποσβεστήρες. Όλη αυτή η ελαστικότητα του κάθετου άξονα του φέροντος, μπορεί να είναι ελεγχόμενη, ώστε κατ’ αυτόν τον τρόπο να επιτυγχάνεται η ομαλή μεταφορά των ροπών του κάθετου άξονά του προς το φρεάτιο Όταν θέλουμε τα επάνω πατώματα να πάλλονται περισσότερο από τα κάτω, μεγαλώνουμε το διάκενο των επάνω ορόφων, και θέτουμε λιγότερη πίεση στα υδραυλικά τους, σε σχέση με τα κάτω πατώματα. Λειτουργώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο, και προκειμένου να ελέγχεται η καμπτικότητα του κατακόρυφου άξονα προς αποφυγή της καταστρεπτικής μεταφοράς ροπών προς τα κάτω πατώματα υπολογίζεται στατικά η μεταφορά των ροπών κατά την διάρκεια της κρούσης των πλακών του κάθε ορόφου επάνω στο φρεάτιο και στη συνέχεια υπολογίζεται το κατάλληλο διάκενο μεταξύ των πλακών του κάθε ορόφου και της άκαμπτης δομής και εφαρμόζεται η ανάλογη υδραυλική πίεση στους αποσβεστήρες. Για να ενισχύσουμε την ακαμψία της άκαμπτης δομής (φρεατίου), να μειώσουμε την ταλάντωση, να προλάβουμε την ανατροπή, και να αυξήσουμε την αντίσταση του φρεατίου στην διάτμηση που δημιουργείται από τις πλάγιες κρούσεις των πλακών προερχόμενες από την αδράνεια αυτών, είναι αναγκαίο να καταστήσουμε την άκαμπτη δομή ένα σώμα με το έδαφος. Αυτό το πετυχαίνουμε με τον μηχανισμό του υδραυλικού ελκυστήρα δομικών έργων, εφαρμόζοντας προένταση μεταξύ του δώματος και του εδάφους, κάνοντας αυτά τα δύο μέρη ένα σώμα. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Είναι λάθος να αφήνουμε τις κολώνες να μεταφέρουν μόνες τους από κάτω προς τα πάνω τις οριζόντιες δυνάμεις του σεισμού στον φέροντα σκελετό, όπως συμβαίνει σήμερα στην πλειονότητα των μεθόδων κατασκευής κτηρίων. Οι οριζόντιες δυνάμεις του σεισμού δεν μεταφέρονται αβίαστα από τις κολώνες στον σκελετό, και τούτο διότι υπάρχουν άλλες δυνάμεις πού επενεργούν αντίθετα στη φορά των οριζόντιων δυνάμεων του σεισμού, προερχόμενες από την αδράνεια των πλακών με αποτέλεσμα να μην ανταποκρίνονται οι πλάκες άμεσα στην φορά των οριζόντιων δυνάμεων του σεισμού. Αυτή η αντίθεση των δυνάμεων επί του οριζοντίου άξονα της δομικής κατασκευής, δημιουργεί διατμητικές τάσεις, καθώς και ανομοιόμορφο λυγισμό σε σχήμα S (για τους λόγους που αναφέραμε ανωτέρω) παραμορφώνοντας τον κάθετο άξονα της κατασκευής, με τα γνωστά αποτελέσματα. Εδώ έρχεται η ευρεσιτεχνία να βοηθήσει τις κολώνες να μεταφέρουν τις δυνάμεις του σεισμού ομοιόμορφα και ομαλά, όχι μόνο κατακόρυφα προς τα επάνω, αλλά και οριζόντια στις πλάκες, με την βοήθεια του υδραυλικού ελκυστήρα, του προτεταμένου φρεατίου, και των υδραυλικών αποσβεστήρων τοποθετημένων στο διάκενο. Συμπερασματικά κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο κατακόρυφος άξονας του σκελετού, διατηρεί την αρχική του μορφή, (και δεν παραμορφώνεται σε σχήμα S) λόγω ομοιόμορφης μετακίνησης της μάζας των πολλαπλών πλακών στον ίδιο χωροχρόνο που τους επιβάλει το προτεταμένο φρεάτιο, ανακουφίζοντας και βοηθώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τις κολώνες, στην μεταφορά των καταστρεπτικών δυνάμεων του σεισμού προς τις πλάκες. Δηλαδή, η ευρεσιτεχνία δημιουργεί ελεγχόμενη ευκαμψία, επί του κατακόρυφου άξονα του φέροντος, βοηθάει πλάγιο-αξονικά τις κολώνες να μεταφέρουν τις δυνάμεις του σεισμού στις πλάκες, αλλά ταυτόχρονα επιτυγχάνει και σεισμική μόνωση του οριζόντιου άξονα του φέροντα, (με διπλές μονοκόμματες βάσεις που φέρουν ελαστικά μεταξύ τους). Επιπλέον σταματάει και την μονόπλευρη τάση ανύψωσης του κτιρίου, προερχόμενη από την αύξηση του συντονισμού ταλάντωσης, η οποία εξαρτάται, από το ύψος του κτηρίου, την χρονική διάρκεια του σεισμού, καθώς και από το εύρος κύματός του. Όλα τα ανωτέρω βοηθούν στην αποτροπή της διάτμησης των κόμβων της οικοδομής. Η υγροποίηση του εδάφους (καθίζηση) καθώς και οι ρωγμές, που προκαλεί ο σεισμός, είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, το οποίο όμως και αυτό η ευρεσιτεχνία έχει εν μέρη λύσει. Εάν σταματήσουμε το video [ame]http://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHBKRI[/ame] εκεί που δείχνει κάτω από το χώμα, θα παρατηρήσουμε ότι η άγκυρα έχει ένα σωλήνα, που ξεκινάει από την άγκυρα, και φτάνει μέχρι το κάτω μέρος της βάσης. Αυτός ονομάζεται σωλήνας αντίστασης, και χρησιμεύει για τους εξής λόγους: 1) αποτελεί τη διέλευση του συρματόσχοινου, που εφαρμόζει την προένταση, 2) εάν υποχωρήσει το έδαφος κάτω από την βάση, τότε αυτός ο σωλήνας αντίστασης, παίρνει το βάρος της βάσης, και το μεταβιβάζει στα πρανή (πλαϊνά) της γεώτρησης (αυτός είναι ένας πολύ σοβαρός λόγος), 3) εάν τα πρανή της γεώτρησης υποχωρήσουν (από την ταλάντωση), το συρματόσχοινο δεν χαλαρώνει, γιατί η υδραυλική πίεση (κάτω από το έμβολο στο πάνω μέρος του συστήματος) προκαλεί το τάνυσμα του συρματόσχοινου που με τη σειρά του εγείρει αντίσταση στο κάτω έμβολο της άγκυρας, έτσι ώστε, να μπορούν να συνεργαστούν οι πείροι της άγκυρας και να δημιουργήσουν την επιθυμητή πάκτωση στα πρανή (πλαϊνά) της γεώτρησης. 4)λόγος που χρησιμεύει είναι να φέρνει αντίσταση στο κάτω έμβολο της άγκυρας, έτσι ώστε, να μπορούν να συνεργαστούν οι πίροι της άγκυρας ώστε να δημιουργήσουν την επιθυμητή πάκτωση στα πρανή (πλαινά ) της γεώτρηση Αυτό το video, [ame]http://www.youtube.com/watch?v=C2Z1zmrJhsc[/ame] προς το τέλος, στο 52ο λεπτό, κάνει προσομοίωση σεισμού, και δείχνει εμφανέστατα, ότι το κτίριο δεν είναι πακτωμένο με το έδαφος όπως νομίζαμε ότι είναι μέχρι τώρα. Αυτές τις δυνάμεις ανόδου που δημιουργούνται από την ταλάντωση του κτιρίου, θέλει να εξουδετερώσει (και όχι μόνο) η ευρεσιτεχνία. Το αντισεισμικό σύστημα τοποθετημένο σε φρεάτιο φέροντα [ame]http://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHBKRI[/ame] Ιστοσελίδα ευρεσιτεχνίας: http://www.antiseismic-systems.com/index.php?lang=el http://baybridgeinfo.org/earthquake-simulation Επεξ/σία 15 Απριλίου 2010 από Γιαννης-ιος
Προτεινόμενες αναρτήσεις