Προς το περιεχόμενο

Αγορά/Τεχνολογία των αυτοκινήτων σήμερα, η απόλυτη κοροϊδία...


Alchemist`

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Μου φαίνεται πως έχεις μπερδέψεις κάποια πράγματα:

δεν γίνεται σημαντική έρευνα και ανάπτυξη (σε αντίθεση με την αγορά υπολογιστών)*... Πολλές σημερινές τεχνολογίες είναι διαθέσιμες εδώ και δεκαετίες, κ οι εταιρίες δεν "κόπτονται" να επενδύσουν σε αυτές, από την στιγμή που μπορούν να σου πουλήσουν το προιόν που είδη έχουν... Έτσι υπάρχει μια αργήηη εξέλιξη...

Στην αγορά δεν γίνεται εξέλιξη, εννοείς την τεχνολογία..

Και μήπως ξέρεις αν είναι δυνατόν να υπάρξει ο ίδιο βαθμός εξέλιξης στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου με τα ηλεκτρονικά των υπολογιστών;

Συγκρίνεις ανόμοια πράγματα.

  • Απαντ. 55
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.
Για το κόστος των ανταλλακτικών θα συμφωνήσω με τον αρχικό poster. Δεν είναι τυχαίο που αν αγοράσεις ένα μικρομεσαίο 1400άρη σήμερα θα πληρώσεις π.χ. 16.000 ευρώ, αλλά αν υπολογίσεις το κόστος του σε ανταλλακτικά θα βγάλεις ένα νούμερο πολλαπλάσιο της αρχικής τιμής. (ffs 40 ευρώ -μπορεί και παραπάνω δε θυμάμαι - πλήρωσα την κεραία του corolla που μου έκλεψαν ).

 

Συγνωμη αλλα πιαστηκες κοτσος.

Δημοσ.
Τα αυτοκίνητα που ανήκουν στο ίδιο γκρουπ είναι ίδια. Η πρώτη φορά που έγινε μεγάλο σούσουρο με αυτό το θέμα ήταν γύρω στο '95 με την alfa 155 και την lancia Dedra, αλλά από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι.

Το πιο ξεδιάντροπο παράδειγμα, Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroen C1. Και δεν ανήκει στο ίδιο γρουπ η toyota, πού να ανήκε κιόλας.

Τα αυτοκίνητα του group VW. Κοινό πλαίσιο, κοινοί κινητήρες, κοινές λύσεις στις αναρτήσεις, κοινοί διακόπτες. Octavia,A4,Passat. Κοινό πλαίσιο και κινητήρες. Αλλάζουν τα υλικά στο εσωτερικό και τα σήματα.

Renault και Nissan. Τα ίδια και εδώ.

ΟΚ, υπάρχουν αρκετές διαφορές μεταξύ octavia RS και A4 turbo quattro, αλλά όχι αρκετές, για να χαρακτηριστούν διαφορετικά αυτοκίνητα. Τολμώ να πω ότι μόνο στο "καπάκι" και στα φρου-φρου διαφέρουν. Άντε, και στο όνομα.

 

 

Καλό θα ήταν αν δεν ξέρεις κάποια πράγματα να μην παραπληροφορείς τον κόσμο.

 

Το A4 δεν έχει καμία σχέση(πέρα από τον 1800αρη turbo) με το Octavia. Ακόμα και ο 2λιτρος πλέον είναι διαφορετικός.

Το Passat βασίζεται σε μία έκδοση του πατώματος που χρησιμοποιεί το Octavia αλλά με πιο μεγάλο μεταξόνιο και πιο μεγάλα μετατρόχια.

 

Όπως είπα και πιο πριν το ότι 2 εταιρείες ανήκουν στο ίδο γκρουπ δε σημαίνει ότι τα αυτοκίνητά τους είναι ίδια.

Ακόμα όμως και να έχουν ίδιο πάτωμα και ίδια μηχανικά μέρη που είναι το κακό σε αυτό;

Ίσα ίσα χάρη σε αυτή την τακτική έχουμε Seat Leon με 160 άλογα και ανεξάρτητη ανάρτηση με 20.000Ε.

Δημοσ.

Και τα ανθρακονήματα υπάρχουν από το 1958.

In 1958, Dr. Roger Bacon created high-performance carbon fibers at the Union Carbide Parma Technical Center, located outside of Cleveland, Ohio.

 

Και χρησιμοποιούνται μόνο στα supercars και σε αγωνιστικά αμάξια.

Γιατί δεν τα βάζουν και στα κανονικά αμάξια; Επειδή θέλουν να πουλήσουν περισσότερα αμάξια από ατσάλι;;;

Οχι, απλά γιατί είναι πανάκριβα και ένα αμάξι των 20000€ θα έκανε 100000€ αν ήταν έτσι φτιαγμένο. Εσύ θα το έπαιρνες τότε μιας και έχει την πιο εξελιγμένη τεχνολογία;

:-)

Δημοσ.

Αυτό που προσπαθώ να πω, είναι πως δεν γίνεται σημαντική έρευνα και ανάπτυξη (σε αντίθεση με την αγορά υπολογιστών)*... Πολλές σημερινές τεχνολογίες είναι διαθέσιμες εδώ και δεκαετίες, κ οι εταιρίες δεν "κόπτονται" να επενδύσουν σε αυτές, από την στιγμή που μπορούν να σου πουλήσουν το προιόν που είδη έχουν... Έτσι υπάρχει μια αργήηη εξέλιξη...

 

 

Το ότι κάποιες τεχνολογίες είναι διαθέσιμες εδώ και καιρό δε σημαίνει ούτε ότι μπορούν μπουν σε παραγωγή με χαμηλό κόστος, ούτε ότι είναι αξιόπιστες ούτε τίποτα.

Μάλλον δεν ξέρεις πως λειτουργεί ο ανταγωνισμός.

Προφανώς κάθε εταιρεία θέλει να αυξήσεις τις πωλήσεις της, οπότε όταν έχει κάτι το βγάζει.

Δεν μπορώνα καταλάβω καν πως σου ήρθε η ιδέα ότι δεν κόπτονται. Δηλαδή νομίζεις ότι η Toyota για παράδειγμα έχει μία τεχνολογία αλλά δεν την εξελίσει; Γιατί; Δε θέλει να πουλήσει παραπάνω; Δε θέλει να κλέψει πωλήσεις από τη Honda και τη VW; Ή έχουν συννενοηθεί πόσο θα πουλάει η κάθε εταιρεία;

 

* Δεν συγκρίνω τους υπολογιστές σαν προιόντα με τα αυτοκίνητα, συγκρίνω τις 2 αγορές, γιατί από τη μια έχεις έναν τομέα γοργής εξέλιξης, και από την άλλη κάτι πιο στάσιμο... Επίσης χρησιμοποίησα τους υπολογιστές διότι είναι κάτι οικείο με το ινσόμνια και τους χρήστες του.

 

 

Ούτε ως αγορές έχουν σχέση ούτε ως τίποτα. Η σύγκριση είναι άτοπη.

 

 

Εφόσον αγοράσεις ένα αυτοκίνητο η εταιρία σ έχει δέσμιο, καθώς δεν υπάρχει άλλος προμηθευτής για πάρεις τα ανταλλακτικά σου... Ακόμα όμως και στα ίδια τα μοντέλα της εταιρίας τα ανταλλακτικά δεν είναι συμβατά. Δεν αναφέρομαι βέβαια π.χ. στο προφυλακτήρα ενός corolla και ενός celica, που για αυτονόητους λόγους θα είναι διαφορετικοί, αλλά κυρίως σε μηχανικά μέρη, η πράγματα που κάνουν την ίδια δουλειά και έχουν τις ίδιες προδιαγραφές... Σε τέτοια κομμάτια λοιπόν θα δείς ότι είναι το ίδιο, αλλά η τρύπα για την βίδα τοποθέτησης είναι π.χ. σε διαφορετικό σημείο, οπότε μιλάμε για διαφορετικό ανταλλακτικό, και διαφορετική κοστολόγιση...

 

 

Ακόμα και όταν κάτι κάνει την ίδια δουλειά δε σημαίνει ούτε ότι έχουν ίδιες προδιαγραφές ούτε ότι έχουν τον ίδιο χώρο διαθέσιμο σε κάθε μοντέλο για να βάλουν το συγκεκριμένο ανταλλακτικό.

 

 

 

Από συζήτησή μου και πάλι (δεν μπορώ να δώσω λινκ). Κάποια μέρη του αυτοκινήτου χαρακτηρίζονται από την εκάστοτε εταιρία ως αναλώσιμα, έτσι λοιπόν κατασκευάζονται με χαμηλότερης ποιότητας προδιαγραφές και υλικά, ώστε να προξενίσουν κάποιο αριθμό βλαβών που θα σε πάνε στην αντιπροσωπεία. (δεν μιλάμε βέβαια για κρίσιμα μέρη του αυτοκινήτου όπως ο κινητήρας, που θα κάνουν τον καταναλωτή να σκεφτεί την αγορά από άλλη εταιρία), αλλά π.χ. τον μηχανισμό κίνησης για τα τζάμια των παραθύρων... μίλησε αν θες με κάποιο γνωστό σου συνεργείο, και θα δείς πως θα σου πούν ότι συγκεκριμένα αυτοκίνητα, βγάζουν συχνά-πυκνά συγκεκριμένες βλάβες

 

 

Τις περισσότερες φορές που σημβαίνει αυτό είναι λόγω ελλατωματικών ανταλλακτικών πρώτης τοποθέτησης και η ζημιά βγαίνει μέσα στην εγγύηση οπότε είνα χασούρα για την εταιρεία.

Αν έχεις κάποια πιο συγκεκριμένα παραδείγματα θα βοηθούσε.

 

 

Για το αν είναι ίδια τα αυτοκίνητα ή όχι απάντησε κάποιος πιο πάνω... Ανήκωντας στο ίδιο group, λαμβάνονται κάποιες απο κοινού αποφάσεις δεν συμφωνείς? Μεταφέρονται κεφάλαια που βελτιώνουν η χειροτερεύουν αντίστοιχα την εμφανιζόμενη οικονομική κατάσταση μιας εκ των εταιριών... Γιατί νομίζεις γίνονται όλα αυτά?

 

 

Λάθος απάντησε.

Ακόμα και όταν είναι ίδια όμως τα μηχανικά μέρη που είναι το κακό σε αυτό;

Κεφάλαια με τον τρόπο που λες δε μεταφέρονται.

 

 

Προσπαθώ τόση ώρα να πω πως δεν είναι τόσο μεγάλη η εξέλιξη όση θα μπορούσε να είναι. Υπάρχουν οι δυνατότητες να γίνει κάτι καλύτερο, απλά δεν γίνεται επειδή μπορεί να χρησιμοποιηθεί το υπάρχον προιόν χωρίς κανείς να είναι παραπονεμένος.

 

 

Και πάλι που το ξέρεις αυτό;;;

 

 

και εδώ έχεις δίκιο, απλά δεν πιστεύω ότι για να φτάσεις κάτι τέτοιο ώστε να δουλεύει στα σημερινά επίπεδα, απαιτούνται 100 χρόνια.

 

 

Δες το κενό που υπάρχει στις εγγραφές του timeline από το 1954 μέχρι σήμερα... Αυτό που βλέπω εγώ να συμβαίνει, είναι μικροβελτιώσεις στα είδη υπάρχοντα-παρωχημένα τεχνολογικά δεδομένα...

 

Εδώ διαφωνούμε και εδώ θέλω να καταλήξω με το αρχικό μου ποστ, οτι οι εταιρίες δεν κάνουν ότι καλύτερο μπορούν, και δεν βιάζονται να εξελίξουν την τεχνολογία, αφού έχουν είδη τεράστια κέρδη, τα οποία δεν μπορεί να τους πάρει κανείς...

 

Απο εκεί και πέρα να ξανατονίσω ότι γίνεται συζήτηση... Είπα κάποια πράγματα που έμαθα από διάφορες πηγές, αξιόπιστες και μη, διορθώστε με όπου νομίζετε ότι υπάρχει σφάλμα. κακώς χαρακτήρισα ως έρευνα τα στοιχεία που έδωσα.

 

Φιλικά πάντα, Alchemist

 

 

 

Το πρόβλημα είναι ότι όλα βασίζονται στο τι νομίζεις χωρίς όμως να έχεις καμία γνώση μηχανολογίας, χωρίς να ξέρεις τα ποσά που απαιτούνται για έρευνα και ανάπτυξη χωρίς να γνωρίζεις γενικώς διάφορα βασικά πράγματα.

Δημοσ.

Λάθος απάντησε.

Ακόμα και όταν είναι ίδια όμως τα μηχανικά μέρη που είναι το κακό σε αυτό;

Κεφάλαια με τον τρόπο που λες δε μεταφέρονται.

 

Σωστά απάντησα. Μπορείς να μου επισημάνεις το λάθος;

Και δεν είπα ότι είναι κακό, είπα ότι τα μηχανικά μέρη είναι ίδια, άρα και τα αυτοκίνητα σε μεγάλο βαθμό, είναι ίδια. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.

Δημοσ.
Σωστά απάντησα. Μπορείς να μου επισημάνεις το λάθος;

Και δεν είπα ότι είναι κακό, είπα ότι τα μηχανικά μέρη είναι ίδια, άρα και τα αυτοκίνητα σε μεγάλο βαθμό, είναι ίδια. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.

 

 

 

Το έγραψα πιο πριν το λάθος.

 

Το Α4 έχει δικό του πάτωμα. Ξεχωριστό. Το χρησιμοποιεί το Α4 και τα παράγωγά του(Α5 κλπ).

Το μόνο που μοιράζεται είναι το 1800αρη turbo αφού πλέον ακόμα και ο 2λιτρος είναι διαφορετικός.

Το Passat βασίζεται σε μία έκδοση του πατώματος που χρησιμοποιεί και το Octavia αλλά έχει διαφορετικό μεταξόνιο και διαφορετικά μετατρόχια.

 

Ακόμα και όταν τα μηχανικά μέρη είναι ίδια οι επιμέρους ρυθμίσεις δίνουν διαφορςτικά χαρακτηριστικλα στο αυτοκίνητο.

Για παράδειγμα αν και το Α3 με το Leon βασίζονται στα ίδια μηχανικά μέρη έχουν διαφορετική συμπεριφορά στο δρόμο λόγω ρυθμίσεων.

Δημοσ.

To πρόβλημα που όντως υπάρχει στην αυτοκινητοβιομηχανία, και το έχουν παραδεχτεί ανοιχτά για παράδειγμα στελέχη της GM, είναι η απόλυτη προσκόλησή της στη σημερινή παραγωγική διαδικασία κατασκευής αμαξωμάτων που στηρίζεται στην κατεργασία μετάλλου.

Είναι τέτοια τα έξοδα κεφαλαίου για να κάνει η αυτοκινητοβιομηχανία στροφή στο επίπεδο αυτό που πρακτικά κανένας μεγάλος δεν το έχει αποτολμήσει.

Θα μπορούσαμε δηλαδή να έχουμε αυτοκίνητα με συνθετικά αμαξώματα και το μισό ίσως βάρος από τα σημερινά χωρίς μεγάλη επιβάρυνση σε κόστος.

 

Κατά τα άλλα εννοείται πως οι εταιρείες δε διαθέτουν άμεσα την όποια τεχνολογική εξέλιξη. Μπορεί να μεσολαβήσουν πολλά χρόνια ή και δεκαετίες ανάμεσα σε μεγάλες τεχνολογικές εξελίξεις και οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ανάγκη να επιβιώσουν στο μεσοδιάστημα, δίνοντάς μας λίγο λίγο από το "στοκ" τεχνολογίας που έχουν.

 

Τέλος ένας πολύ γενικός και αδρός κανόνας είναι ότι αν κάτι κάνει 1 ευρω για να κατασκευαστεί, φτάνει 3 ευρώ στον καταναλωτή, με 1 ευρώ επιπλέον κόστος διάθεσης και ακόμη 1 ευρώ φόρους.

 

 

Υγ. Το να πουλάς κάτι που κοστίζει 20 ευρώ 800 ευρώ λέγεται marketing.

Δημοσ.
Το έγραψα πιο πριν το λάθος.

 

Το Α4 έχει δικό του πάτωμα. Ξεχωριστό. Το χρησιμοποιεί το Α4 και τα παράγωγά του(Α5 κλπ).

Το μόνο που μοιράζεται είναι το 1800αρη turbo αφού πλέον ακόμα και ο 2λιτρος είναι διαφορετικός.

Το Passat βασίζεται σε μία έκδοση του πατώματος που χρησιμοποιεί και το Octavia αλλά έχει διαφορετικό μεταξόνιο και διαφορετικά μετατρόχια.

 

Ακόμα και όταν τα μηχανικά μέρη είναι ίδια οι επιμέρους ρυθμίσεις δίνουν διαφορςτικά χαρακτηριστικλα στο αυτοκίνητο.

Για παράδειγμα αν και το Α3 με το Leon βασίζονται στα ίδια μηχανικά μέρη έχουν διαφορετική συμπεριφορά στο δρόμο λόγω ρυθμίσεων.

 

Έχεις δίκιο, παραπληροφόρησα τον κόσμο. Το passat δεν έχει το ίδιο δάπεδο με το A4, αλλά με τα Golf, Octavia5, Leon.

Για τα citroen,peugeot,toyota όμως δεν παραπληροφόρησα κανέναν, σωστά;

Κοίτα και αυτό.

http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/230880/seat_exeo.html

Και ξαναλέω, δεν εξετάζω αν τα ίδια μηχανικά μέρη δίνουν διαφορετικά χαρακτηριστικά στο αυτοκίνητο, εξετάζω απλά αν είναι τα ίδια μηχανικά μέρη.

 

ΥΓ. Τί ωραίος τρόπος να αποκαλείς ένα αυτοκίνητο "παράγωγο"! Δεν κάνεις λάθος και πολύ σωστά χρησιμοποιείς την λέξη. Σκέψου όμως ότι δίνεις 40000 ευρώ και οδηγείς ένα παράγωγο! Κάποτε, με 15-16 εκατομμύρια δραχμές αγόραζες ξεχωριστή δημιουργία, τώρα αγοράζεις παράγωγο...

Δημοσ.

Χωρίς να έχω διαβάσει όλα τα posts, θα αναφερθώ σε 2 σημεία:

 

1) Όσον αφορά το Turbo, όντως υπάρχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, αυτό που δεν ξέρουν οι περισσότεροι είναι ότι ξεκίνησε από τους αεροπορικούς εμβολοφόρους για να αντισταθμίζει την μείωση πυκνότητας με την αύξηση του υψομέτρου. Αργότερα προστέθηκε στους κινητήρες αυτοκινήτων. Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζεις, το turbo αποτελείται από μία σειρά πτερυγίων πολύπλοκης γεωμετρίας. Η βελτιστοποίηση της γεωμετρίας λύνεται (προσωμειώνεται) σε clusters υπολογιστών και η επίλυση του πεδίου ροής απαιτεί βδομάδες και μήνες για να λυθεί. Πιστεύεις εσύ δλδ ότι το 1920 κάνανε το ίδιο πράγμα? Ούτε καν που περνούσε από το μυαλό τους. Οι τεχνολογίες εμφανίζονται και μετά εξελίσσονται. Μπορεί το όνομα να μένει το ίδιο, αλλά η τεχνολογία εξελίσσεται. Ενδεικτικά, για το turbo, σε παραπέμπω στο site της wikipedia, για να δεις όλες τις πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με το turbo:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger

 

Ενδεικτικά, αναφέρω VGT, wastegate valve, antisurge valves, intercoolers, sequential turbocharging, twin turbocharging κλπ, τα οποία όχι μόνο είναι πολυ δύσκολα κατά την βελτιστοποίησή τους, αλλά και κατά το control τους. Σκέψου ότι σε full load, το turbo γυρνάει στισ 200k rpm, άντε να το ελέγξεις πόσο μάλιστα να το προστατέψεις από φθορές.

 

2) Το να παίζεις με το ECU δεν είναι και το πιο απλό πράγμα. Δυστυχώς ή ευτυχώς, ο κινητήρας πρέπει να σου βγάλει ισχύ, αλλά πρέπει να στην βγάλει και καθαρά, χωρίς πολλές εκπομπές. Αυτά είναι 2 πράγματα εκ φύσεως αντίθετα, οπότε πρέπει να κάνεις συμβιβασμό. Το ECU μπορεί να σου φαίνεται αστείο, αλλά ένα παλιό ECU ελέγχει λίγες παραμέτρους, όπως έναρξη ψεκασμού, ποσότητα καυσίμου, διάρκεια ψεκασμού, παροχή αέρα κλπ. Αν κάνεις DOE (design of experiments) με αυτές τις 4 παραμέτρους, θα δεις ότι θες κάμποσο καιρό για να τα πραγματοποιήσεις και να πάρεις αποτελέσματα. Και που να μπούνε μέσα και τα σύγχρονα ECU's. Έτσι λοιπόν, αυτό που κάνουν οι κατασκευαστές είναι να φορτώνουν χάρτες μέσα, και με απλούς sensors να διαβάζουν τιμές (πχ boost pressure, engine rpm, load/torque) και από απλά look-up tables να επενεργούν σε διάφορες παραμέτρους (EGR valve, injection pressure, injection duration, fuel rate). Η καλύτερη λύση, θα ήταν οι sensors αυτοί να τροφοδοτούν το ECU το οποίο να μην διαβάζει πίνακες, αλλά επί τόπου να υπολογίζει τις εξισώσεις και να βρίσκει τις βέλτιστες τιμές, αλλά αφενός οι sensors είναι πανάκριβοι, και αφετέρου εδώ δεν μπορεί να λύσεις τις εξισώσεις άμεσα ένα cluster από σύγχρονα desktops, θα μπορέσει ένα απλό βοηθητικό ECU που είναι κουμπωμένο πάνω στον κινητήρα.

 

Τέλος, ενδεικτικά να αναφέρω ότι για συγκεκριμένη ποσότητα αναρροφούμενου αέρα ανά κύκλο λειτουργίας είναι διαφορετική η ποσότητα καυσίμου που πρέπει να ρίξεις για να έχεις μέγιστη ισχύ και διαφορετική η ποσότητα καυσίμου για μέγιστο βαθμό απόδοσης (λα=0,9 και 1,1 για όποιον ξέρει). Αν βάλεις και τις εκπομπές καυσαερίων μέσα στο παιχνίδι, εκεί είναι που χάνεις την μπάλα πραγματικά και τότε είναι το μεγάλο αγγούρι της βελτιστοποίησης που προσπαθείς όλα να τα κρατήσεις σε μια ισορροπία. Οπότε δεν είναι παράξενο που από το 1950 υπάρχει κινητήρας 1400cc με 200PS, κοίτα όμως και βαθμό απόδοσης και εκπομπές καυσαερίων και τότε θα έχεις μια πιο γενική εικόνα.

 

Όλα τα παραπάνω, χωρίς κανένα σκοπό υποστήριξης των αυτοκινητοβιομηχανιών, για να μην παρεξηγούμαστε...

Δημοσ.
Έχεις δίκιο, παραπληροφόρησα τον κόσμο. Το passat δεν έχει το ίδιο δάπεδο με το A4, αλλά με τα Golf, Octavia5, Leon.

Για τα citroen,peugeot,toyota όμως δεν παραπληροφόρησα κανέναν, σωστά;

Κοίτα και αυτό.

http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/230880/seat_exeo.html

Και ξαναλέω, δεν εξετάζω αν τα ίδια μηχανικά μέρη δίνουν διαφορετικά χαρακτηριστικά στο αυτοκίνητο, εξετάζω απλά αν είναι τα ίδια μηχανικά μέρη.

 

ΥΓ. Τί ωραίος τρόπος να αποκαλείς ένα αυτοκίνητο "παράγωγο"! Δεν κάνεις λάθος και πολύ σωστά χρησιμοποιείς την λέξη. Σκέψου όμως ότι δίνεις 40000 ευρώ και οδηγείς ένα παράγωγο! Κάποτε, με 15-16 εκατομμύρια δραχμές αγόραζες ξεχωριστή δημιουργία, τώρα αγοράζεις παράγωγο...

 

 

 

Αναφέρθηκα συγκεκριμένα.

Ακόμα και το Passat που βασίζεται στο ίδιο πάτωμα έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο και μεγαλύτερα μετατρόχια αλλαγές αρκετά σημαντικές ώστε να πούμε ότι διαφέρει.

Τα τρίδυμα είναι αποτέλεσμα rebadging.

Το Exeo είναι το προηγούμενο Α4(αν και έχει άλλη ανάρτηση μπροστά) από ανάγκη να βγει γρήγορα ώστε να αντικαταστήσει το αποτυχημένο Toledo.

 

Δεν είπα ότι δεν υπάρχουν αυτοκίνητα που εχουν τα ίδια μηχανικά μέρη στα γκρουπ. Είπα ότι δεν είναι ανάγκη επειδή ανήκουν στο ίδιο γκρουπ να είναι τα ίδια.

Το ότι είπε ότι υπάρχουν 4-5 εταιρείες παγκοσμίως δεν είδα να το σχολιάζει κανένας.

 

ΥΓ: Δε νομίζω ποτέ η κουπέ έκδοση ενός αυτοκινήτου να βασιζόταν σε άλλο πάτωμα. Γιατί αυτό είναι το Α5. Η κουπέ έκδοση του Α4.

 

Να αναφέρω άλλη μία φορά ότι αν δεν υπήρχαν τέτοιες οικονομίες κλίμακος τα πάντα θα ήταν πιο ακριβά.

Δημοσ.

 

Το ότι υπάρχουν εδώ και δεκαετίες δε σημαίνει ότι δουλεύουν το ίδιο καλά από τότε.

Το κόστος κατασκευής μπορεί να είναι ελάχιστο αλλά το κόστος της έρευνας είναι τεράστιο.

 

 

 

Ενδεικτικα θα αναφερω οτι το κοστος εξελιξης της Veyron (μπορει να εχει και 100 καινοτομιες ως αμαξι) ειναι περι τα 400 million bucks. http://www.autoblog.com/2005/09/12/bugatti-starts-production-of-veyron/

 

Αν υποθεσουμε οτι τοσο ειναι το κοστος εξελιξης ενος μικρου αυτοκινητου(που δεν ειναι).

 

Σε ενα αμαξι,ας πουμε το yaris,που εχει πουλησει 2,2 εκατομμυρια μοναδες μονο στην ευωρωπη (http://www.netcarshow.com/toyota/2010-yaris/),με μεσο ορο τα 10000$ το αποτελεσμα βγαινει 22 δις.Οποτε ειναι λιγο ακυρο να λεμε οτι ειναι δικαιολογημενη η τιμη που ερχεται σε εμας ενα αυτοκινητο.

Δημοσ.

Εκτός από το κόστος ανάπτυξης η τιμή του αυτοκινήτου πληρώνει:

 

- γραμμή παραγωγής

- κόστος κατασκευής

- εγκαταστάσεις ( εργοστάσια, γραφεία κτλ)

- εργάτες

- κόστος μεταφοράς

- κέρδος εταιρείας

- δυνατότητα παραμετροποίησης

- κέρδος εισαγωγέα

- κέρδος αντιπροσωπείας

- μισθό πωλητή

- φόρους του κράτους (19% ΦΠΑ + το αντίστοιχο τέλος ταξινόμησης)

 

Στην περίπτωση της Toyota που έχεις στο παράδειγμά σου πληρώνεις και την εγγύηση αφού κανονικά είναι 3 χρόνια.

 

Θα μπορούσαν να είναι φθηνότερα αλλά δε σε ανγκάζει κανένας να πάρεις Yaris για παράδειγμα. Πάρε Getz ή Sandero.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...