Praetorianos Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 βλάκα, ο κοινωνικός δαρβινισμός είναι η πιο ακραία έκφανση του καπιταλισμού. Κοινωνικός Δαρβινισμός είναι ο Ακραίος Καπιταλισμός ΣΕ ΟΠΟΙΟ πρακτικό επίπεδο εφαρμογής του : Ο δυνατός (όπως και αν κατάφερε να δυναμώσει) κάνει κουμάντο (όπως και αν επιλέξει να κάνει κουμάντο). Μια παρένθεση, από την δεύτερη πρόταση και γενικά για να βγάλει σωστό νόημα η σκέψη σου έπρεπε να γράψεις στο πρώτο quote Ο καπιταλισμός είναι η πιο ακραία έκφανση του κοινωνικού δαρβινισμού Ο δαρβινικός τρόπος σκέψης οδήγησε στον καπιταλισμό κι όχι το ανάποδο. Συνεχίστε..
ANHLIKOS Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Τα πάντα αλλάζουν... Και οχι δεν είναι η παρηγοριά κάποιου ηττημένου. Η μοιρολατρική άποψη του τύπου, οτι και να κάνουμε ετσι ειναι τα πράγματα και δεν αλλάζει τπτ, μας φέρνει πρώτο τραπέζι απάθειας πίστα. Και εν τέλη μας αφαιρεί την ελευθερία μας. "Δεν κάνω τίποτα διότι οτι και να κανω, η μοίρα/ τύχη/ σύστημα εχει αποφασίσει για μένα". Ακομα και στον κοινωνικό Δαρβινισμό για να δημιουργηθούν καποια δεδομένα, έπαιξαν ρολο κάποιες μεταβλητές (γεωλογική θεση, κλίμα, πλούτος και τα ρέστα). Αν αλλάξεις κάποια απο τις μεταβλητές, θα αλλάξεις και το αποτέλεσμα. Προσωπικά, θέλω να θεωρώ πως δεν ειμαι χαζός, ετσι δεν πιστεύω πως ενας απο μόνος του στα 70-80 χρόνια τ ζωής του μπορεί να αλλάξει κατι. Αλλα μπορεί αλλάζοντας συμπεριφορά και τροπο σκέψεις στον μικρόκοσμό του, να επηρεάσει και άλλα άτομα. Συνεπώς πολλαπλασιάζοντας τις μονάδες ή τις μικρές ομάδες., η οποιαδήποτε αλλαγή θα έρθει πιο γρήγορα.
Praetorianos Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Όπως λοιπόν είπαμε και στο μσν' date=' ο καπιταλισμός είναι οικονομικό μοντέλο με σφαίρα επιρροής τα_πάντα, όπως κάθε μοντέλο που έχει τη βάση του στην οικονομία, κομμουνισμοί, εθνικοσοσιαλισμοί, κολλεκτίβες, μπλαμπλα. Και όπως ΠΡΟΕΙΠΑ (παπάρα) προφανώς και ο κοινωνικός δαρβινισμός είναι στενά συνυφασμένος με τον καπιταλισμό, τώρα αν ο καπιταλισμός επέφερε (μετεξελίχθηκε σε κοινωνικό στάδιο αν θες) στον κδ, ή το ανάποδο, είναι το αυγό και η κότα και σημασία δεν ξέρω αν έχει. Αναφορικά με το "γιατί δεν εφηύρε το τσιμέντο", εντάξει, ομολογουμένως όταν πας με γαλέρες και παίρνεις σκλάβους για μισό αιώνα, ναι, προφανώς δε σε παίρνει να πολυμιλάς. Από την άλλη, όλα αυτά ξεκίνησαν πότε σε μαζικό/αποικιοκρατικό επίπεδο; Το 1500; Το 1300; Το 1000; Το 500; Ε μέχρι τότε τι έκαναν γαμώ το κέρατο, τι εξέλιξη είχαν να επιδείξουν σε οποιοδήποτε στάδιο; Δε σου λέω τώρα για παρθενώνες και πυραμίδες και νάζκα και κινέζικες δυναστείες και μπαρούτια και χαρτιά, σου λέω "φτιάξαμε μια ΜΑΟΥΝΑ για να ψαρεύουμε". Ε χέσε με, δε μπορώ να τους πάρω σοβαρά. Ναι, μαλακία μας παιδιά που σας εκμεταλλευτήκαμε έτσι για πέντε και έξι αιώνες, αλλά [b']κόψτε το λαιμό σας πλέον ε, μάθετε μόνοι σας τι είναι η γεώτρηση και το νερό.[/b] Και εντάξει, η πτώση των πολυεθνικών είναι αστείο σενάριο, ακόμα και μέσα στην ουτοπία του. Είναι λες και πριν την κοκακόλα όλοι τρέχανε σε λιβάδια αφθονίας, ευτυχισμένοι και αυτάρκεις και ο μπιλ γκέητς εφηύρε την εκμετάλλευση. Δε λέω, ωραίος ο αποδιοπομπαίος τράγος και μια χαρά ελπίδες τρέφει μια αλλαγή κατεύθυνσης, αλλά αν δεν είναι ο καπιταλισμός θα είναι η κρατικοποίηση (και μετά πάλι γκλασνοστ και περεστρόικες και ξανά μανά καπιταλισμός) και γενικά, δεν είναι το μοντέλο που θα χτίσεις το πρόβλημα, είναι το ότι τα δίποδα ήταν ανέκαθεν territorial και κυριαρχικά ζώα που πλέον μεταφράζεται σε οικονομικό έλεγχο και εξουσία και μαλακίες τέτοιες που θα αλλάζουν κάθε φορά μορφή και τρόπο έκφρασης και που πάντα θα υπάρχουν καλοί και λογικοί καρλμικάζις που θα στοχεύουν στους τρόπους αυτούς αν και θα είναι μόνο τα συμπτώματα και όχι τα αίτια της ασθένειας. Και αυτό γίνεται τουλάχιστον 10.000 χρόνια τώρα με ό,τι μέσο μπορούσαμε να πάρουμε στα χέρια μας. Ε χέστηκα για το πόσους θα πνίξει το τσουνάμι από τους 6.500.000.000 αποτυχημένους απογόνους αποτυχημένων προγόνων αποτυχημένων προγόνων και πόσοι θα πεθάνουν, ειλικρινά. Στην τελική, δεν είδα πουθενά γραμμένο (εκτός από την παλαιά διαθήκη) το ότι εμείς είμαστε πάνω από οποιοδήποτε οικοσύστημα και πως άμα ψοφάμε εμείς είναι τραγωδία αλλά άμα σφάζουμε δελφίνια για να τα φάμε είναι κουλ γιατί έτσι δουλεύει το τροφικό πλέγμα. ΤΑΪΣΤΕ ΤΑ ΣΚΟΥΛΗΚΙΑ είπα εγώ. Τώρα μόλις κατάλαβα τι αισθάνονται οι κομμουνιστές όταν διαβάζουν posts μου. Φοβήθηκα να σου πω την αλήθεια.
Lucifer Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Τώρα μόλις κατάλαβα τι αισθάνονται οι κομμουνιστές όταν διαβάζουν posts μου. Φοβήθηκα να σου πω την αλήθεια. Αρχικά καταχωρημένο από Praetorianos Λολ. Γιατί τέτοιος φόβος.
Höfdingadrapa Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Μια νταλίκα καπότες και ένας instructor αρκεί αρχικά. Μετά θα δούμε τι θα γίνει και με το φαγητό. =ρ
teo64x Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Βρε κάφροι, το ότι εμείς μπορεί να πήγαμε με guns, germs and steel να ρίξουμε <ακατάλληλο> σε όλους τους "σε-παιδική-ηλικία" πολιτισμούς δε λέει τίποτα για την ανωτερότητα ούτε των γονιδίων μας, ούτε των κοινωνικών μοντέλων μας. Είχαμε άλλο κλίμα να αντιμετωπίσουμε, είχαμε άλλα ζώα να κουμαντάρουμε, είχαμε άλλα φυτά να καλλιεργήσουμε. Αυτά οδήγησαν στην ραγδαία ανάπτυξή μας που, τελικά, ήταν εις βάρος των "άλλων" τότε, πιο μετά, ακόμα πιο μετά, και σήμερα. Στις συνθήκες στις οποίες εξελίχθηκαν οι άλλοι, ούτε τα σούπερ γονίδιά μας ούτε τα σούπερ οικονομικά μας μοντέλα θα έλεγαν τίποτα. Ευκαιριακά γίναμε κυρίαρχοι (εμείς και ο πολιτισμός μας), περνώντας από άνισες συνθήκες και βασιζόμενοι μόνο σε ευνοϊκότερους εξωτερικούς (από εμάς και τον πολιτισμό μας) παράγοντες και όλα τ' άλλα είναι εκ των υστέρων εκλογικεύσεις του ισχυρού για να κοιμάται καλά.
Praetorianos Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Λολ.Γιατί τέτοιος φόβος. Ρε παιδί μου είναι μερικές σκέψεις ακραίες που τις βλέπεις γραμμένες αλλά δεν τις φοβάσαι, γιατί μπορείς να διακρίνεις άπειρες θεωρητικές παπάντζες μέσα ή προτάσεις που ακροβατούν μεταξύ ονειροβασίας και παραλογισμού. Αυτές λοιπόν οι ακροβασίες σε κάνουν να νιώθεις σίγουρος ότι αυτά που διαβάζεις δεν θα μπορούσε να τα εκφράσει κάποιος λογικός άνθρωπος οπότε μάλλον και δεν ισχύουν. Καθώς διάβαζα όμως το post σου δεν μπόρεσα -εγώ τουλάχιστον- να βρω κάτι παρόμοιο και να σου πω "να ρε εδώ λες μλκιες γιατί αυτό δεν ισχύει". Είχα διαβάσει και σε ένα παλιό thread τις απόψεις σου περί εξέλιξης της Αφρικής και τότε σου είχε πει ένας χρήστης ότι δεν μπορείς να κατηγορείς μια γυναίκα που την βιάζουν καθημερινά στο υπόγειο, γιατί δεν πήγε πανεπιστήμιο. Άποψη που δεν μπόρεσε να με πείσει επαρκώς αν κι έχει ένα πολύ καλό point. Καταλήγουμε λοιπόν ότι δεν μπόρεσα να βρω λογικό ή άλλο φαουλ στο κείμενο σου. Επίσης όμως δεν μπορώ να μην σου πω ότι το βρήκα too darvinistic ακόμα και για τον δικό μου τρόπο σκέψης. Κλασσική περίπτωση όπου η λογική συγκρούεται με καθιερωμένα κοινωνικά πρότυπα περί δικαιοσύνης. Και ρωτώ. Εφόσον έχω διαλέξει να τάζομαι με την λογική, τι πρέπει να διαλέξω τώρα?
Lucifer Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 teo, http://en.wikipedia.org/wiki/Iceland . Where is your geography now. Praetorianos, εξαρτάται από τις αντοχές σου υποθέτω. Στην ερώτηση "μπορούν τα πράγματα να γίνουν ποτέ ιδεατά;" η (λογική) απάντηση είναι είτε "όχι, γάμα το" είτε "όχι, αλλά θα έπρεπε". Γενικά, ένας άνθρωπος που παλεύει για κάτι που ξέρει και ο ίδιος πως είναι αδύνατον, είναι είτε αξιοθαύμαστος είτε αξιολύπητος. Ανάλογα με το πως το βλέπεις, διαλέγεις και οδό υποθέτω. (Η δική μου απάντηση είναι πως "είναι ή αξιολύπητος ή αξιοθαύμαστος", είμαι κβαντικά ανήθικος.)
teo64x Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 teo, http://en.wikipedia.org/wiki/Iceland .Where is your geography now. Έχω 5 λεπτά available και δε μπορώ να ψάξω αν η πανίδα και η χλωρίδα της Ισλανδίας είναι/ήταν ίδια με της Αφρικής ξέρω γω. Έχω μία υποψία ότι δεν ήταν, αλλά θα την εξακριβώσω αργότερα.
Lucifer Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Δεν ήταν! Η ειδοποιός διαφορά έγκειται ότι η αφρική ήταν τίγκα στη βλάστηση, τα ζώα, το εύφορο έδαφος και γενικά δορυφορική_φωτογραφία_αφρικής, ενώ η Ισλανδία είχε μόνο πάγο ξερωγώ.
teo64x Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Το κλίμα μπορεί να ήταν δύσκολο και στις δύο περιπτώσεις, αλλά οι Ευρωπαίοι είχαν πρόσβαση σε κατσικάκια, προβατάκια, κοτοπουλάκια και λοιπά, δηλαδή πράγματα που δε σε σκοτώνουν άμα τα στραβοκοιτάξεις. Στην Αφρική είχαν να αντιμετωπίσουν λιονταράκια και τέτοια πράγματα, που όσο alpha male κι αν είσαι δεν τα σφάζεις το Πάσχα με την οικογένεια. Το εύφορο έδαφος, επίσης, δεν είναι αρκετό αν δεν έχεις κατάλληλα φυτά για καλλιέργεια. Και οι αυτόχθονες της Αμερικής είχαν εύφορο έδαφος, αλλά είχαν στη διάθεσή τους δύσκολα στην καλλιέργεια φυτά. Υπήρχε πρόβλημα. Και έχω ήδη φύγει.
Garnele Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Γράφω χωρίς κουότ, κυρίως απευθυνόμενη στο Λούση -ως απάντηση- και γενικά όμως. Η "ευρωκεντρική" ματιά της ιστορίας στη οποία αναφέρεσαι, υποτιμά -κατ' αρχήν- το ρόλο της Ανατολής και αντιμετωπίζει πατερναλιστικά την Αφρική. Το κόμπλεξ ανωτερότητας προκύπτει από μία πολύ πρόσφατη ανάπτυξη του Δυτικού κόσμου (βλ. Βιομηχανική επανάσταση). Οι Ευρωπαίοι συνάπτοντας μεταξύ τους ειρήνη, μοιράζουν την πίτα του εξωευρωπαϊκού κόσμου τον αξιοποιούν, με διασημότερο τρόπο το δουλεμπόριο. Από εκείνη τη στιγμή η Αφρική βρίσκεται εγκλωβισμένη και εξαρτημένη, γεγονός που τη σημαδεύει μέχρι σήμερα. Η Αφρική παρόλα αυτά, άσχετα με το πως παρουσιάζεται σε εκλαϊκευμένα δοκίμια/βιβλία/σχολικά βιβλία κλπ ούτε σε άγρια κατάσταση βρισκόταν, ούτε απομονωμένη μέχρι τότε. Ο αιγυπτιακός πολιτισμός βρίσκεται επίσης στην Αφρική ε, και καλό θα ήταν να αντιμετωπίζεται ως τέτοιος. Η πρωτόγονη εικόνα της Αφρικής οφείλεται στην προαναφερθείσα αποικιακή απάτη, που δυστυχώς και προφανώς ανακυκλώνεται μέχρι σήμερα. Άλλωστε μέχρι το 19ο αιώνα η Αφρική αποτελούσε πηγή εργατικών χεριών για τις φυτείες του Νέου Κόσμου: οι ανταλλαγές όπλων έναντι σκλάβων και στη συνέχεια η αποικιακή περίοδος ενισχύουν τη συγκεκριμένη κοινωνική ιεράρχηση... Αναφορικά πάλι με την πολιτισμική εξέλιξη, δεν υπάρχει κάποιας μορφής γραμμική εξέλιξη σε αυτή και η έλλειψη τσιμέντου δεν μαρτυρεί την ανωτερότητα της τάδε ή της δείνα φυλής πολιτισμικά. Μου θυμίζει λίγο τον Έλληνα στο Παρίσι, που κοιτάει τον πύργο του Άηφελ και λέει ότι "εμείς έχουμε Παρθενώνα ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΑΛΙΟΣ ΑΜΕΕ/όταν εμείς χτίζαμε εσείς κρεμιόσασταν απ'τα δέντρα" και άλλα τέτοια όμορφα.. Η παρατήρηση των ξένων πολιτισμών γίνεται -είτε πρόκειται για τουρίστα, είτε για ταξιδιώτη, είτε για "ερευνητή"- επιφανειακά και πάντα μέσα από το πρίσμα ενός παραμορφωτικού φακού του οικείου (του) πολιτισμού. Όμως τα προαποικιακά βασίλεια και οι μαύροι βασιλιάδες που έχτισαν παλάτια, πραγματοποίησαν προσκυνήματα στη Μέκκα και κλόνιζαν οικονομίες ξοδεύοντας χρυσάφι καθ' οδόν, συγκρότησαν στρατούς (...) υπήρχαν εξίσου, ταξίδευαν και εμπορεύονταν και υιοθετούσαν ασιατικές μεθόδους καλλιέργειας (ποια απομόνωση.. Υπάρχουν και άλλοι, που οι δραστηριότητές τους ελάχιστα θύμιζαν "Ευρώπη".. Αλλά, για να δικιολογηθεί η εκπολιτιστική αποστολή της Δύσης εκεί, έπρεπε να τραφούν αυταπάτες που να καθηλώνουν την Αφρική στο βασίλειο της φύσης. Εντιτ, και κάντε κάτι με τον τίτλο οι μοντζ, σαν τραγούδι των πυξ-λαξ είναι αυτός.
Lucifer Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Γράφω χωρίς κουότ, κυρίως απευθυνόμενη στο Λούση -ως απάντηση- και γενικά όμως. Η "ευρωκεντρική" ματιά της ιστορίας στη οποία αναφέρεσαι, υποτιμά -κατ' αρχήν- το ρόλο της Ανατολής και αντιμετωπίζει πατερναλιστικά την Αφρική. Το κόμπλεξ ανωτερότητας προκύπτει από μία πολύ πρόσφατη ανάπτυξη του Δυτικού κόσμου (βλ. Βιομηχανική επανάσταση). Οι Ευρωπαίοι συνάπτοντας μεταξύ τους ειρήνη, μοιράζουν την πίτα του εξωευρωπαϊκού κόσμου τον αξιοποιούν, με διασημότερο τρόπο το δουλεμπόριο. Από εκείνη τη στιγμή η Αφρική βρίσκεται εγκλωβισμένη και εξαρτημένη, γεγονός που τη σημαδεύει μέχρι σήμερα. Δεν υποτιμώ το ρόλο της Ανατολής στο ελάχιστο, κυρίως γιατί δεν ασχολήθηκα ποτέ με την επιρροή της Ευρώπης στον κόσμο κτλ. Γενικά, αγαπάμε Ευρώπη, κοιτίδα πολιτισμού και τέτοια, αλλά δεν είπα ποτέ πως ήταν το κέντρο του κόσμου. Το κέντρο του ΔΥΤΙΚΟΥ κόσμου ναι, αλλά γενικότερα, προφανώς και έχεις κάτι χιλιετίες ιστορίας ανατολικά της Εδέμ μας και άλλες τόσες στα νοτιοδυτικά. Κατά τα άλλα, παραβλέποντας το "wat" που μου προκάλεσε αυτό το "Οι Ευρωπαίοι συνάπτοντας μεταξύ τους ειρήνη" κάνω την παραδοχή πως η Ευρώπη υπήρξε μια ειρηνική ήπειρος (χάριν επιχειρηματολογίας και μόνο, γιατί IRL, ε) και διερωτώμαι, πριν οι Ευρωπαίοι γίνουν αγαπημένα φιλαράκια και ξεκινήσουν την αποικιοκρατική πολιτική, τι έπαιζε έξω απ' την ευρώπη; Σε φάση, τα "θύματα" πως και δεν σύναψαν ειρήνη; Δε τους έκοβε; Γιατί μιλάμε για ευρωπαϊκή αποικιοκρατία και όχι για κογκολέζικες αποικίες στη σημερινή ονδούρα; Έτυχε όλες οι εμπνεύσεις να σκάσουν στην ευρώπη; Και ας πούμε πως οκ, ένα μικρό χρονικό προβάδισμα ανάπτυξης το είχαν οι ευρωπαίοι επειδή τρώγαμε σπανάκι ξερωγώ, όταν φτάσανε τα πρώτα πλοία στην αφρική, τι βρήκανε; Εντάξει, ναούς δεν είχανε γιατί τους τρώγαν οι κροκόδειλοι, τούβλα δεν είχανε γιατί δεν είχανε σπανάκι, καράβια δεν είχανε γιατί κάτι, γραφή δεν είχανε γιατί ξερωγώ κάτι άλλο. Ε χέστε με, τι σκατά κάνανε πριν κάνουν οι κακοί ευρωπαίοι το ντου; Η Αφρική παρόλα αυτά, άσχετα με το πως παρουσιάζεται σε εκλαϊκευμένα δοκίμια/βιβλία/σχολικά βιβλία κλπ ούτε σε άγρια κατάσταση βρισκόταν, ούτε απομονωμένη μέχρι τότε. Ο αιγυπτιακός πολιτισμός βρίσκεται επίσης στην Αφρική ε, και καλό θα ήταν να αντιμετωπίζεται ως τέτοιος. Η πρωτόγονη εικόνα της Αφρικής οφείλεται στην προαναφερθείσα αποικιακή απάτη, που δυστυχώς και προφανώς ανακυκλώνεται μέχρι σήμερα. Άλλωστε μέχρι το 19ο αιώνα η Αφρική αποτελούσε πηγή εργατικών χεριών για τις φυτείες του Νέου Κόσμου: οι ανταλλαγές όπλων έναντι σκλάβων και στη συνέχεια η αποικιακή περίοδος ενισχύουν τη συγκεκριμένη κοινωνική ιεράρχηση... Ό,τι είπα αποπάνω, +το ότι ο αιγυπτιακός πολιτισμός βρισκόταν στην μεσόγειο και άρα σε επαφή με φοίνικες, έλληνες, ρωμαίους, γενικά, τζέρτζελο ανά τους αιώνες, τα ξέρεις καλύτερα από μένα. Γι' αυτό και δεν μπαίνω σε συγκρίσεις (όπως ξαναείπα και παρ' όλα αυτά αναφέρεις στο επόμενο quote) για το "εμείς παρθενώνα, αυτοί πυραμίδες, ποιος νικάει" ούτε περιμένω από τον εσκιμώο να έχει αναπτύξει φιλοσοφική σκέψη πέραν των tribal beliefs. Και οι Σουμέριοι μια κοιλάδα είχανε, αλλά κάνανε παπάδες πολύ πριν τσ' Έλληνες και οι Ινδοί φίδια-τίγρεις-ζούγκλα είχανε αλλά πήρανε την άλγεβρα μαζί με τους άραβες (έρημος, ζέστη, κτλ) και την πήγανε στο θεό. Μα όλος ο γαμημένος κόσμος ήταν τόσο ευνοημένος πια εκτός από την Αφρική; Πριν το δουλεμπόριο τίποτα, μετά το δουλεμπόριο ακόμα εμφύλιος του εμφυλίου, ε κάτσε ρε φίλε, τόσο κόψιμο τους πήγαινε πια η καρύδα και το μάνγκο; Αναφορικά πάλι με την πολιτισμική εξέλιξη, δεν υπάρχει κάποιας μορφής γραμμική εξέλιξη σε αυτή και η έλλειψη τσιμέντου δεν μαρτυρεί την ανωτερότητα της τάδε ή της δείνα φυλής πολιτισμικά. Μου θυμίζει λίγο τον Έλληνα στο Παρίσι, που κοιτάει τον πύργο του Άηφελ και λέει ότι "εμείς έχουμε Παρθενώνα ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΑΛΙΟΣ ΑΜΕΕ/όταν εμείς χτίζαμε εσείς κρεμιόσασταν απ'τα δέντρα" και άλλα τέτοια όμορφα.. Η παρατήρηση των ξένων πολιτισμών γίνεται -είτε πρόκειται για τουρίστα, είτε για ταξιδιώτη, είτε για "ερευνητή"- επιφανειακά και πάντα μέσα από το πρίσμα ενός παραμορφωτικού φακού του οικείου (του) πολιτισμού.Όμως τα προαποικιακά βασίλεια και οι μαύροι βασιλιάδες που έχτισαν παλάτια, πραγματοποίησαν προσκυνήματα στη Μέκκα και κλόνιζαν οικονομίες ξοδεύοντας χρυσάφι καθ' οδόν, συγκρότησαν στρατούς (...) υπήρχαν εξίσου, ταξίδευαν και εμπορεύονταν και υιοθετούσαν ασιατικές μεθόδους καλλιέργειας (ποια απομόνωση.. Υπάρχουν και άλλοι, που οι δραστηριότητές τους ελάχιστα θύμιζαν "Ευρώπη".. Αλλά, για να δικιολογηθεί η εκπολιτιστική αποστολή της Δύσης εκεί, έπρεπε να τραφούν αυταπάτες που να καθηλώνουν την Αφρική στο βασίλειο της φύσης. Το τσιμέντο λοιπόν, δεν το αναφέρω ως σημείο πολιτισμού, το αναφέρω ως μια μίνιμαλ και στοιχειώδη εφεύρεση. Θα μπορούσε να είναι ο ηλεκτρισμός, η υδραυλική, ο γραπτός λόγος γαμώ το κέρατο. Κάτι_θεμελιώδες. Ένα κωλοντούβαρο ξερωγώ, κάτι που θα σκάψεις 200 χρόνια μετά και θα το βρεις. Όσο για τα χρυσάφια και για τα τέτοια, έχω την εντύπωση πως έλαβαν χώρα κάπου από τον 10ο αιώνα και μετά, και ήταν κατά κύριο λόγο πέρσικα και σαρακηνά φύλα και γενικά Middle East φάση, που πήραν μπάλα και μαυριτανούς, αλγερινούς και λοιπούς ΜΕΣΟΓΕΙΟΥΣ ιθαγενείς. Η υποσαχάρια αφρική δεν ξέρω καν αν είχε ανακαλύψει (αν ΕΧΕΙ ανακαλύψει) ακόμα τη μεταλλουργία. Και δε μιλάμε για νομίσματα (ούτε χρήμα.) και κοσμήματα, μιλάμε για άροτρα και μαχαίρια ξερωγώ, για κάποιο εργαλείο που δεν ήταν ελεφαντόδοντο και κόκκαλο.
soturin Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Δεν ήταν! Η ειδοποιός διαφορά έγκειται ότι η αφρική ήταν τίγκα στη βλάστηση, τα ζώα, το εύφορο έδαφος και γενικά δορυφορική_φωτογραφία_αφρικής, ενώ η Ισλανδία είχε μόνο πάγο ξερωγώ. http://en.wikipedia.org/wiki/Banana_production_in_Iceland Θα συφωνήσω με τον luci στο "δε φταίω εγώ που δεν έχεις δεν κατάφερες να βρεις νερό", αλλά μαλάκα θα θεωρήσω αυτόν που πάει σήμερα να πάρει και το νερό που του μεινε του μαύρου. Αν είναι να ταΐσουμε σκουλήκια, ας τα ταΐσουμε μαλάκες.
Lucifer Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 2 Ιανουαρίου 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Banana_production_in_Iceland Θα συφωνήσω με τον luci στο "δε φταίω εγώ που δεν έχεις δεν κατάφερες να βρεις νερό", αλλά μαλάκα θα θεωρήσω αυτόν που πάει σήμερα να πάρει και το νερό που του μεινε του μαύρου. Αν είναι να ταΐσουμε σκουλήκια, ας τα ταΐσουμε μαλάκες. Εννοείται. Άλλο πράμα το "κόψτε το λαιμό σας" και άλλο το "κόβω το λαιμό σας".
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.