Προς το περιεχόμενο

Οικονομική Οδήγηση


we_will_rise

Προτεινόμενες αναρτήσεις

σε άλλο νήμα έχω προαναφέρει πως είμαι νέος οδηγός, οδηγώ ένα Polo 1.4 του 2001 το οποίο μου έδωσε ο πατέρας μου με 223.000 χλμ στην πλάτη (τα 185.000 περίπου είναι εκτός πόλης), άψογα συντηριμένο, με όλα του τα service κλπ.. Καταλαβαίνω ότι ο κινητήρας είναι ταλαιπωρημένος.. Θα ήθελα να μας δώσει κάποιος τα φώτα του για το πως μπορούμε να οδηγούμε καταναλώνοντας όσο το δυνατόν λιγότερη βενζίνη. Για να το χωρίσουμε σε κατηγορίες, θέλω να μάθω για:

 

1)Οικονομική οδήγηση εντός πόλης

2)Οικονομική οδήγηση εκτός πόλης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εξ ορισμου το αυτοκινητο που εχεις δεν προσφερεται για "οικολογικη"οδηγηση.

Το κοστος του να κανεις ολα αυτα που σου προτεινουν τα site ειναι πολυ μεγαλυτερο απο την επιπλεον καταναλωση καυσιμου.Και αν καταλαβα καλα δεν θες οικολογικη αλλα οικονομικη.

Συμβουλη μου μην ξεπερνας τις 3000 στροφες,μην επιταχυνεις αποτομα και αντιστοιχα μην επιβραδυνεις αποτομα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εξ ορισμου το αυτοκινητο που εχεις δεν προσφερεται για "οικολογικη"οδηγηση.

Το κοστος του να κανεις ολα αυτα που σου προτεινουν τα site ειναι πολυ μεγαλυτερο απο την επιπλεον καταναλωση καυσιμου.Και αν καταλαβα καλα δεν θες οικολογικη αλλα οικονομικη.

Συμβουλη μου μην ξεπερνας τις 3000 στροφες,μην επιταχυνεις αποτομα και αντιστοιχα μην επιβραδυνεις αποτομα.

 

Ναι καλά κατάλαβες, να μην καίω βενζίνη θέλω!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι συμβουλές στο τμήμα "τεχνικές" του site που παρέθεσε πιο πάνω ο ΝΤ1G είναι μάλλον ότι καλύτερο μπορείς να κάνεις. Επίσης στις κατηφόρες έχε μια σχέση στο κιβώτιο και πήγαινε χωρίς γκάζι και νομίζω ότι θα είσαι αρκετά οικονομικός και πιο οικολογικός από τους περισσότερους στο δρόμο, ασχέτως της παλαιότητας του αυτοκινήτου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Στην πρώτη και στη δεύτερη συμβουλή τα παραλέει λίγο. Αφενός οι 2000 στροφές είναι αρκετά λίγες για αλλαγή ταχύτητας, αφετέρου αν ο δρόμος είναι λίγο ανηφορικός και είσαι πχ με 2α στις 2500rpm και βάλεις 3η, θα βγάλεις το γκάζι κάτω απ'το πάτωμα για να πάρει τα πόδια του το αμάξι :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην πρώτη και στη δεύτερη συμβουλή τα παραλέει λίγο. Αφενός οι 2000 στροφές είναι αρκετά λίγες για αλλαγή ταχύτητας, αφετέρου αν ο δρόμος είναι λίγο ανηφορικός και είσαι πχ με 2α στις 2500rpm και βάλεις 3η, θα βγάλεις το γκάζι κάτω απ'το πάτωμα για να πάρει τα πόδια του το αμάξι :P

 

 

Αυτό είναι κλασσικό λάθος που τελικά σε κάνει να καις περισσότερο.

Είναι άσκοπο και αντιοικονομικό να οδηγείς με χαμηλές στροφές πατώντας πολύ το γκάζι.

Αν είναι ανηφόρα είναι σαφώς προτιμότερο να κατεβάσεις σχέση και ας πας από τις 2500σαλ. στις 3500σαλ.

Πολύ πολύ γενικά, όσο πατάς το γκάζι, τόσο καις.

Οπότε το κριτήριο σου πρέπει να είναι, αν ανεβάζοντας ή κατεβάζοντας σχέση θα χρειαστεί να πατήσεις λιγότερο το γκάζι για να κινηθείς όπως θέλεις.

Με άλλα λόγια να έχεις πάντα τον κινητήρα στο ωφέλιμο φάσμα στροφών του.

Αν έχεις τον κινητήρα με τα 75 άλογα στο Polo, κατά προσέγγιση το ωφέλιμο φάσμα στροφών σου πρέπει να είναι οι 2000-3000σαλ. Αν είναι ο κινητήρας με τα 100 άλογα μάλλον είναι οι 2500-3500 σαλ.

Προσεγγιστικά αυτά, στην πράξη θα το βρεις μόνος σου οδηγώντας σε ποιες στροφές είναι πιο "άνετος" ο κινητήρας.

 

Αν πατώντας περισσότερο το γκάζι το αυτοκίνητο αδυνατεί να επιταχύνει, κατέβασε σχέση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από την άλλην οταν κάνεις cruising το καλύτερο είναι την μέγιστη δυνατή σχέση με τις ελάχιστες στροφές.

:-)

 

Σε τέτοιες καταστάσεις το βιβλιαράκι του δικού μου (Corsa C) λέει να δοκιμάσεις να σηκώσεις λίγο το πόδι από το γκάζι που θα έχει μικρή επίπτωση στην ταχύτητα και μεγάλη στην κατανάλωση. ;-)

 

edit: Aυτό που λες ισχύει ως ένα βαθμό και ανάλογα με το μοντέλο. Αν πηγαίνεις με 60 για παράδειγμα στα περισσότερα αυτοκίνητα είναι προτιμότερο να έχεις 4η και όχι 5η.

Επίσης, γενικά μιλώντας, να πούμε και πως την ελάχιστη κατανάλωση ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο την πετυχαίνει με 4η και ταχύτητες κοντά στα 60. Όχι με 5η και 80 ή 100χλμ.!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε τέτοιες καταστάσεις το βιβλιαράκι του δικού μου (Corsa C) λέει να δοκιμάσεις να σηκώσεις λίγο το πόδι από το γκάζι που θα έχει μικρή επίπτωση στην ταχύτητα και μεγάλη στην κατανάλωση. ;-)

 

edit: Aυτό που λες ισχύει ως ένα βαθμό και ανάλογα με το μοντέλο. Αν πηγαίνεις με 60 για παράδειγμα στα περισσότερα αυτοκίνητα είναι προτιμότερο να έχεις 4η και όχι 5η.

Επίσης, γενικά μιλώντας, να πούμε και πως την ελάχιστη κατανάλωση ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο την πετυχαίνει με 4η και ταχύτητες κοντά στα 60. Όχι με 5η και 80 ή 100χλμ.!

 

Αυτό που λέω προκύπτει από την θεωρία, που λέει οτι αν απαιτείται μια συγκεκριμένη ισχύς από μια ΜΕΚ είναι καλύτερα να είσαι σε πιο χαμηλές στροφές και πιο πολύ ανοικτή η πεταλούδα παρά ψηλότερες στροφές και πιο λίγο πατημένη, γιατί έτσι λειτουργεί σε πιο αποδοτική περιόχη=>(χαμηλότερη κατανάλωση ανά KW ισχύος).

:-)

 

Τώρα για το corsa θα σου απαντήσω πιο μετά γιατί δεν το έχω σκεφτεί ακόμα.

:P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικά μάλλον έχει να κάνει με την περίπτωση ο κινητήρας να δουλεύει σε open loop χωρίς να λαμβάνει υπόψιν του τον αισθητήρα λ (αν τα λέω σωστά).

Να παίρνει δηλαδή ο κινητήρας το μήνυμα "τέρμα γκάζι" και να ψεκάζει αβέρτα στην προσπάθειά του να σου δώσει όλη τη ροπή. ΔΕΝ χρειάζεται να πατάς τέρμα το γκάζι για να του δώσεις αυτό το μήνυμα, ειδικά όταν είσαι σε χαμηλές στροφές. Ουσιαστικά, αν πατώντας περισσότερο το γκάζι ο κινητήρας δεν ανταποκρίνεται, του έχεις ήδη δώσει το μήνυμα "τέρμα γκάζι" και καις πολύ.

 

Με επιφύλαξη όλα αυτά...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικά μάλλον έχει να κάνει με την περίπτωση ο κινητήρας να δουλεύει σε open loop χωρίς να λαμβάνει υπόψιν του τον αισθητήρα λ (αν τα λέω σωστά).

Να παίρνει δηλαδή ο κινητήρας το μήνυμα "τέρμα γκάζι" και να ψεκάζει αβέρτα στην προσπάθειά του να σου δώσει όλη τη ροπή. ΔΕΝ χρειάζεται να πατάς τέρμα το γκάζι για να του δώσεις αυτό το μήνυμα, ειδικά όταν είσαι σε χαμηλές στροφές. Ουσιαστικά, αν πατώντας περισσότερο το γκάζι ο κινητήρας δεν ανταποκρίνεται, του έχεις ήδη δώσει το μήνυμα "τέρμα γκάζι" και καις πολύ.

 

Με επιφύλαξη όλα αυτά...

 

 

Λοιπόν μετά από πολλές ώρες σκέψης :P:p(ΝΟΤ) έχω να σου πω το εξής:

ΝΑΙ με 4η και 60km/h θα καίς λιγότερο από 5η και 120km/h και αυτό είναι λογικό, μιας και η ισχύς που απαιτείται είναι λιγότερη (και για να το παίξω έξυπνος:P:p θα σου πω οτι είναι περίπου 10PS για τα 60km/h και περίπου 33PS για τα 120km/h για το corsa) αλλά λόγω των παραπάνω που είχα γράψει το κάθε PS στα 120km/h απαιτεί λιγότερη βενζίνη από ότι στα 60km/h. Και η ελάχιστη κατανάλωση ανά PS είναι στις στροφές της μέγιστης ροπής με περίπου 90% φορτίο.(άσχετο :shifty:)

 

Συν οτι όταν είχα πει για cruising σκεφτόμουν οτι κινείσαι στην εθνική.

:-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικά μάλλον έχει να κάνει με την περίπτωση ο κινητήρας να δουλεύει σε open loop χωρίς να λαμβάνει υπόψιν του τον αισθητήρα λ (αν τα λέω σωστά).

Να παίρνει δηλαδή ο κινητήρας το μήνυμα "τέρμα γκάζι" και να ψεκάζει αβέρτα στην προσπάθειά του να σου δώσει όλη τη ροπή. ΔΕΝ χρειάζεται να πατάς τέρμα το γκάζι για να του δώσεις αυτό το μήνυμα, ειδικά όταν είσαι σε χαμηλές στροφές. Ουσιαστικά, αν πατώντας περισσότερο το γκάζι ο κινητήρας δεν ανταποκρίνεται, του έχεις ήδη δώσει το μήνυμα "τέρμα γκάζι" και καις πολύ.

 

Με επιφύλαξη όλα αυτά...

 

Σωστό..Αν είσαι σε χαμηλές στροφές και με μεγάλη ταχύτητα καλύτερα να είσαι στις 2500 με 3 και το αμάξι να ''τραβάει'' παρά να είσαι με 1500χμ με 5 στα ίδια χιλιόμετρα και το αμάξι να ζοριζεται γιατί έτσι υπάρχει μεγαλύτερη κατανάλωση...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...