Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Το κρίσιμο θέμα διάθεσης των δημόσιων δεδομένων έρχεται στην επικαιρότητα ύστερα από την πρόσφατη απόφαση της διοίκησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.

 

Συγκεκριμένα ο Ο.Α.Σ.Θ απαγορεύει τη χρήση δεδομένων των δρομολογίων του από την ιστοσελίδα staseis.gr, η οποία ενημέρωνε τους πολίτες μέσω του κινητού τους τηλεφώνου σε πραγματικό χρόνο, για τις ώρες άφιξης των λεωφορείων.

 

Στην ανακοίνωση του ο Ο.Α.Σ.Θ αναφέρει τους λόγους που τον οδήγησαν να αποκλείσει το staseis.gr από το να χρησιμοποιεί δεδομένα που υπάρχουν στην επίσημη ιστοσελίδα του οργανισμού. Αυτοί είναι οι εξής

 

  • Η ακεραιότητα και ορθότητα των δεδομένων αυτών βαρύνει τον Ο.Α.Σ.Θ. ο οποίος ελέγχει, ελέγχεται και κρίνεται για τον τρόπο παρουσίασής τους.
  • Ο Ο.Α.Σ.Θ. δεν επιθυμεί σε καμία περίπτωση να υπονομεύσει το πλαίσιο σύμβασής του με τους επίσημους φορείς χρηματοδότησης για την υλοποίηση του έργου αυτού, καθώς και με την εταιρία υλοποίησής του.
  • Η οποιαδήποτε παροχή δεδομένων σε τρίτους που δύνανται να έχουν άμεση ή έμμεση εκμετάλλευση αυτών για εμπορικούς, διαφημιστικούς ή προωθητικούς σκοπούς δεν επιτρέπεται από τον Ο.Α.Σ.Θ.
  • Όπως καταλαβαίνετε ο Ο.Α.Σ.Θ. δεν επιθυμεί την ανέλεγκτη διάθεση των δεδομένων αυτών διότι θα μπορούσαν να καταλήξουν σε απροσδιόριστα σημεία με απροσδιόριστη μορφή ή/και τροποποιήσεις.
  • Η λήψη πληροφοριών on line δύνανται να επιβαρύνει τους υπολογιστές και τα συστήματα του Ο.Α.Σ.Θ. με απροσδιόριστα αποτελέσματα τα οποία ο Ο.Α.Σ.Θ. πρέπει να προφυλάξει.
  • Σκοπός του Ο.Α.Σ.Θ. είναι να παρέχει υπηρεσίες προς τους πολίτες και για το λόγο αυτό ο Οργανισμός έχει υποχρέωση να προφυλάσσει τα ιδιόκτητα προϊόντα και τις υπηρεσίες του

Η ανακοίνωση καταλήγει :

 

Επειδή τα δεδομένα αυτά ζητούνται από πολλές εταιρίες και φορείς, η πιθανή διάθεσή τους στο μέλλον από τον Ο.Α.Σ.Θ. θα γίνει με ελεγχόμενο τρόπο και ο Ο.Α.Σ.Θ. εξετάζει το ενδεχόμενο παραγωγής ενός API για την μερική διάθεση ηλεκτρονικών πληροφοριών στο μέλλον

 

Το staseis.gr έχει αναστείλει τη λειτουργία του ύστερα από τις τελευταίες εξελίξεις.

 

Link.png Site: staseis.gr

Link.png Site: nylon.gr

  • Απαντ. 64
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Όχι, είναι ΝΠΙΔ και παίρνει το δικαιώμα παροχής υπηρεσιών αστικών συγκοινωνιών με συμβάσεις που υπογράφει με το Ελληνικό Δημόσιο. Η τωρινή υπογράφτηκε το 2001 και έγινε μία τροποίησή της το 2007.

Δημοσ.
Όχι, είναι ΝΠΙΔ και παίρνει το δικαιώμα παροχής υπηρεσιών αστικών συγκοινωνιών με συμβάσεις που υπογράφει με το Ελληνικό Δημόσιο. Η τωρινή υπογράφτηκε το 2001 και έγινε μία τροποίησή της το 2007.

 

Επομένως τα δεδομένα για τα δρομολόγια είναι δημόσια ή όχι?

Δημοσ.

Έχουν και έχουν και άλλα που εμεις με τον ΟΑΣΑ δε θα δουμε ποτέ. Πίνακες με live ενημέρωση πότε έρχεται το επόμενο, ανακοινώσεις στάσεων, αυτόματο πωλητή εισιτηρίων στο λεωφορείο, νυχτερινά που διασχίζουν όλη την πόλη κλπ.

Μπορει να τους τρωει η κίνηση στην τσιμισκή αλλά μολις τελειώσει το μετρό η μετακίνηση στη Θεσσαλονίκη με ΜΜΜ θα είναι παράδεισος..

Δημοσ.
Επομένως τα δεδομένα για τα δρομολόγια είναι δημόσια ή όχι?

 

Τί να σου πω! Δε γνωρίζω αυστηρώς νομικά τί ισχύει με τα συγκεκριμένα δεδομένα, αλλά προσωπικά θεωρώ πως επειδή παρουσιάζουν δημόσιο ενδιαφέρον, θα έπρεπε η πρόσβαση και η χρήση τους να είναι ελεύθερη από τον οποιονδήποτε. Ίσως η διοίκηση του ΟΑΣΘ να είναι επιφυλακτική λόγω του κακού προηγουμένου με τα δεδομένα δρομολογίων των ΚΤΕΛ (είχαν κάνει την εμφάνισή τους τρίτες υπηρεσίες που τραβούσαν τα δεδομένα από το site των ΚΤΕΛ και τα διέθεταν επί πληρωμεί στο κοινό, με SMS αν δεν κάνω λάθος).

Δημοσ.
Απορώ γιατί δεν γράφουν τις αφίξεις online. Τόσο δύσκολο είναι??

Γιατί θέλουν να τις δώσουν σε κάποιον τρίτο και να τα κονομήσουν. Αυτός ο "τρίτος" βέβαια δεν θα τα δίνει τζάμπα....

  • Thanks 1
  • Super Moderators
Δημοσ.

Η συγκεκριμένη απόφαση του ΟΑΣΘ πιθανόν να προσκρούει στην Οδηγία 2003/98/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (PDF, 205 KB).

 

Η συγκεκριμένη οδηγία τιτλοφορείται "για την περαιτέρω χρήση πληροφοριών του δημόσιου τομέα" και εφαρμόζεται, μεταξύ άλλων, και σε οργανισμούς δημοσίου δικαίου, ήτοι σε κάθε οργανισμό που έχει συσταθεί με συγκεκριμένο σκοπό την κάλυψη αναγκών γενικού συμφέροντος που δεν έχουν βιομηχανικό ή εμπορικό χαρακτήρα (καλύπτεται ο ΟΑΣΘ), που έχει νομική προσωπικότητα (καλύπτεται ο ΟΑΣΘ) και του οποίου:

α. είτε η δραστηριότητα χρηματοδοτείται κατά κύριο λόγο από το κράτος, τις περιφερειακές ή τοπικές αρχές ή άλλους οργανισμούς δημοσίου δικαίου

β. είτε η διαχείρισή του υπόκειται στην εποπτεία των ανωτέρω

γ. είτε διοικείται, διευθύνεται ή εποπτεύεται από όργανο του οποίου περισσότερα από τα μισά μέλη διορίζονται από το κράτος, τις περιφερειακές ή τοπικές αρχές, ή άλλους οργανισμούς δημοσίου δικαίου.

 

Δεν ξέρω εάν ο ΟΑΣΘ υπόκειται στην εποπτεία είτε του Υπουργείου Συγκοινωνιών είτε της Γενικής Γραμματείας Μακεδονίας-Θράκης του Υπουργείου Εσωτερικών.

Εάν συμβαίνει κάτι τέτοιο, τότε η συγκεκριμένη απόφαση πιθανόν να έρχεται σε αντίθεση με την Οδηγία (η οποία είναι δεσμευτική για τη χώρα μας).

 

Επιφυλάσσομαι να το μελετήσω περισσότερο.

Δημοσ.

και σε ολα αυτα οι χαμενοι ειμαστε εμεις.. διωτι στην τελικη εμεις τρωμε την ταλαιπωρία απο την ανοργανωσιά

Δημοσ.

Τί λέτε ρε παιδιά; Από πότε απαγορεύεται η διακίνηση πληροφοριών (αληθών ή ψευδών, δεν έχει σημασία) και δεν το έμαθα. Δηλαδή απαγορεύεται να πω εγώ σε κάποιον: "Μάστορα το αστικό περνάει την τάδε ώρα", ακόμα κι αν λέω @@διές. Ή πρεπει να πάρω πρώτα την άδεια του κάθε ΟΑΣΘ; Προστατεύεται η πληροφόρηση από κάποιου είδους πνευματικά δικαιώματα; Θα μας τρελλάνουν εντελώς..

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...