Προς το περιεχόμενο

Προβληματισμοί για κατεύθυνση και μέλλον ζωής


vocals_

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Δηλαδή όταν λες να αποκτήσουν τα ίδια δικαιώματα ? Έτσι όπως το λες μου ακούγεται σαν η σχολή της Πάτρας να είναι(?) καλύτερη από αυτή του Ηρακλείου.

 

Επίσης η σχολή του Ηρακλείου είχε στις πανελλαδικές του 2009 και αρκετά χαμηλά μόρια(14781

) ενώ το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πάτρας είχε 17506 που είναι και μεγάλη διαφορά μεταξύ των 2,αλλά εδώ μου λες ότι ο γνωστός σου έφτασε στην ιντέλ από τη σχολή του Ηρακλείου.Τελικά τα φαινόμενα απατούν.

Της Πάτρας είναι πολυτεχνείο, της Κρήτης είναι ΑΕΙ. Δεν ξέρω ακριβώς τα δικαιώματα τους πάντως οι μηχανικοί έχουν διαφορετικά μισθολόγια κατοχυρωμένα, οπότε λογικά θα έχουν και άλλες ευθύνες, άλλες δυνατότητες. Αυτά τα δικαιώματα πάνε να κατοχυρώσουν και οι απόφοιτοι του Επιστήμης Υπολογιστών με την αιτιολογία ότι και αυτοί κάνουν μαθήματα παρεμφερή με της Πάτρας.

 

Αν είναι καλύτερη δεν ξέρω, μόνο κάποιος που έχει φοιτήσει και στα δυο θα μπορεί να στο απαντήσει αυτό. Λογικά εφόσον είναι πολυτεχνείο το ένα θα είναι και "καλύτερο" αλλά αυτό είναι δική μου υποκειμενική κρίση. Η τόσο μεγάλη διαφορά στην βαθμολογία σημαίνει ότι ο ανταγωνισμός και το επίπεδο θα είναι εντελώς διαφορετικός βέβαια, άλλο να ξέρεις ότι ανταγωνίζεσαι φοιτητές των 17500 μορίων και άλλο των 14700 χωρίς να σημαίνει ότι παιδιά του 19 δεν υπάρχουν στο Κρήτης.

 

Προσωπικά πρώτα θα επιδίωκα της Πάτρας γι' αυτό και στο έβαλα πρώτο στην προτίμηση. Το τεράστιο συν της Κρήτης είναι ότι έχει το ΙΤΕ δίπλα στο πανεπιστήμιο οπότε φαντάζομαι ότι η σχέση των δυο θα είναι πολύ στενή. Γενικά πάντως αν διαβάζεις και ξεχωρίσεις όπου και να 'σαι δεν θα χαθείς. Και σίγουρα οι καθηγητές του Επιστήμης Υπολογιστών είναι πολύ αξιόλογοι για να σε βοηθήσουν όσο χρειαστείς.

  • Απαντ. 59
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Συμφωνώ με τον Praetorianos. και όλα όσα σου είπε μέχρι τώρα.Εφόσον μπορείς βαθμολογικά, προτίμησε μία πολυτεχνική σχολή. Το αντικείμενο είναι ευρύτερο, τα επαγγελματικά δικαιώματα περισσότερα, οι επιλογές απασχόλησης επίσης περισσότερες. Και το υψηλότερο επίπεδο της σχολής είναι σημαντικό, θα σε επηρεάσει θετικά.

 

Επειδή βλέπω ότι ξύνεσαι για εφαρμοσμένη έρευνα (αν και είναι νωρίς, έχεις πολλά να δεις ακόμα)....Η δική μου συμβουλή (καθότι υπήρξα στη θέση σου) φύγε στο εξωτερικό μετά το πτυχίο αν ενδιαφέρεσαι σοβαρά για R&D ή και ακαδημαϊκή έρευνα ακόμα.Στρώσου όσο σπουδάζεις να έχεις βαθμούς να πάρεις υποτροφία και να σε δεχτούν σε καλό πανεπιστήμιο. Θα ολοκληρώσεις διδακτορικό αμοιβόμενος σε 3 χρόνια, σε εφαρμοσμένο αντικείμενο, και σε επαφή με εταιρίες αλλά και επιστημονικά περιοδικά. Αν είσαι καλός και θέλεις να μείνεις έξω δεν θα χαθείς σίγουρα.

 

 

 

Στην Ελλάδα τα πραγματα είναι πολύ διαφορετικά με την έρευνα και τα διδακτορικά. Η συντριπτική πλειοψηφία παιδεύεται γύρω στην 5ετία, χωρίς αμοιβή, χωρίς εξωτερικές συνεργασίες, κάνοντας διδακτικά καθήκοντα και στο τέλος ολοκληρώνει μία έρευνα η οποία ουσιαστικά μπαίνει στο χρονοντούλαπο. Εσωστρέφεια. Δεν υπάρχουν χρηματοδοτήσεις ούτε αποδέκτες της έρευνας. Μόνο αν είσαι τυχερός (ή ξέρεις τι ψάχνεις πολύ καλά) και πετύχεις καθηγητή με σωστές διασυνδέσεις (είναι λίγοι) με εταιρίες και εξωτερικό. Οτι είναι κανόνας για τα πανεπιστήμια του εξωτερικού είναι η εξαίρεση για μας. Θέλει πολλή ατομική προσπάθεια και πείσμα για να τα βγάλεις πέρα. Και θέσεις σε ερευνητικά κέντρα (όπως το ΙΤΕ) είναι τρομερά ακριβοθώρητες και παίζουν και άλλα πράγματα εκτός από την προσωπική σου αξία...(Για την ιστορία και γω πολυτεχνική σχολή τελείωσα και μπλέχτηκα με διδακτορικό και απογοητευτηκα..Και είχα τα προσόντα για κάτι καλύτερο). Στα περισσότερα ελληνικά πανεπιστήμια θα κάνεις διδασκαλία, δημόσιες σχέσεις και κάποια θεωρητική έρευνα, όχι εφαρμοσμένο R+D που φαίνεται να ενδιαφέρει εσένα (και ενδιέφερε και εμένα).

Δεν ξέρω τι παίζει με τα συγκεκριμμένα τμήματα Κρήτης και Πάτρας (μπορεί τα πράγματα να είναι πολύ καλύτερα και να υπάρχουν οι σωστές διασυνδέσεις) αλλά επειδή κινούμαι στο χώρο αρκετά χρόνια, να είσαι πάρα πολύ προσεκτικός στις επιλογές σου.

 

Τα success stories με την intel κτλ δεν είναι απίθανα, αλλά απαιτούν και σωστές επιλογές και γνωριμίες εκτός από γνώσεις βαθμούς και προσόντα.

Δημοσ.

Σας ευχαριστώ και πάλι για τις γνώσεις που μου προσφέρετε.Λοιπόν τώρα εγώ μπερδεύτηκα,γιατί έχω δει πολλά τμήματα σχολών στην Ελλάδα που περιέχουν τις λέξεις "Μηχανικοί Υπολογιστών" ή "Πληροφορική".

 

Ποιες από αυτές ασχολούνται με την εφαρμοσμένη έρευνα όπως το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πάτρας και το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Ηρακλείου ?

 

Εσύ Draculina αν θες μπορείς να μου πεις σε ποιά πολυτεχνική σχολή φοίτησες ενδιαφερόμενος για R & D ?Από ότι κατάλαβα εσύ πήγες σε αυτήν την σχολή από την οποία μπορούσες να ακολουθήσεις το συγκεκριμένο επάγγελμα,απλά προσπάθησες μόνος σου για διδακτορικό χωρίς κάποια υποτροφία και απογοητεύτηκες ?

Δημοσ.
Της Πάτρας είναι πολυτεχνείο, της Κρήτης είναι ΑΕΙ.

 

Αν δεν κάνω λάθος στην Κρήτη είναι Πολυτεχνείο το 2ο στην Ελλάδα. Στην Πάτρα και γενικά σε Πόλης που υπάρχουν σχολές Μηχανικών υπάρχουν Πολυτεχνικές Σχολές των εκάστοτε Πανεπιστημίων.

 

Πάτρα είναι Πολυτεχνική Σχολή Πανεπιστημίου Πατρών.

Δημοσ.
Αν δεν κάνω λάθος στην Κρήτη είναι Πολυτεχνείο το 2ο στην Ελλάδα. Στην Πάτρα και γενικά σε Πόλης που υπάρχουν σχολές Μηχανικών υπάρχουν Πολυτεχνικές Σχολές των εκάστοτε Πανεπιστημίων.

 

Πάτρα είναι Πολυτεχνική Σχολή Πανεπιστημίου Πατρών.

 

αχα.look what I found.. http://www.ischool.gr/showpost.php?p=284119&postcount=41

Δημοσ.

Δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά μεταξύ πολυτεχνείων / πολυτεχνικών σχολών / ανεξάρτητων τμημάτων μηχανικών. Και από τα 3 μηχανικός βγαίνεις.

Δημοσ.

Στην κρήτη έχουμε και πολυτεχνείο (χανια) και πανεπιστήμιο (ρεθυμνο κ ηρακλειο). Αυτό που εννοεί ο πραιτοριανός είναι το πανεπιστήμιο κρήτης στο ηρακλειο που συνεργάζεται με το ιτε.

Δημοσ.
Αν δεν κάνω λάθος στην Κρήτη είναι Πολυτεχνείο το 2ο στην Ελλάδα.

 

Με πρόλαβε ο dark_banishing. Δεν αναφέρομαι στο Πολυτεχνείο Κρήτης στα Χανιά, αναφέρομαι στο πανεπιστήμιο Ηρακλείου γι' αυτό και έδωσα απευθείας λινκ, γι' αυτό και το ανέφερα ως CSD για να μην μπερδέψω τον vocals_ .

Δημοσ.

Εσύ Draculina αν θες μπορείς να μου πεις σε ποιά πολυτεχνική σχολή φοίτησες ενδιαφερόμενος για R & D ?Από ότι κατάλαβα εσύ πήγες σε αυτήν την σχολή από την οποία μπορούσες να ακολουθήσεις το συγκεκριμένο επάγγελμα,απλά προσπάθησες μόνος σου για διδακτορικό χωρίς κάποια υποτροφία και απογοητεύτηκες ?

 

Λοιπόν, εγώ τέλειωσα πολιτικών μηχανικών απθ. Από κει και πέρα με ενδιέφερε η επίλυση εξειδικευμένων προβλημάτων, ο προγραμματισμός, και γενικά πράγματα που είχαν κάτι το νέο και πιο σύνθετο να το πούμε απλά. Καθώς με ενδιέφερε το καινούριο και μου άρεζε η διαδικασία να παιδευτώ μόνη μου να το επιλύσω, το διδακτορικό φάνηκε καλή επιλογή (η εκπαίδευση δεν με ενδιαφέρει, ούτε και το δημόσιο προς το παρόν τουλ.). Υπήρξε τότε η δυνατότητα για εξωτερικό, απλά δεν το επέλεξα για προσωπικούς λόγους (λάθος μου πιθανότατα, σε ότι δίνει προτεραιότητα ο καθένας) οπότε συνέχισα Ελλάδα. Αυτό που θα ήθελα και δεν βρήκα είναι διασύνδεση του πανεπιστημίου με τον έξω κόσμο (εταιρίες, μηχανικοί, ξένα πανεπιστήμια, πραγματικά έργα και προβλήματα δλδ). Το επάγελμα του μηχανικού είναι εξορισμού εφαρμοσμένο. Δλδ έχει νόημα να παράγεις έρευνα και γνώση η οποία βρίσκει εφαρμογή και ενδιαφέρον από τον έξω κόσμο. Με τον τρόπο αυτό και χρηματοδοτείσαι και αισθάνεσαι και τη σχετική ικανοποίηση ότι έκανες κάτι χρήσιμο, το οποίο αναγνωρίστηκε. Τέτοιου είδους οργανωμένη έρευνα δεν βρήκα. Θεωρητικές μεμονωμένες προσπάθειες μόνο...

Δημοσ.

Αδερφέ, έχεις 10 χρόνια μπροστά σου. Καλός είναι ο προγραμματισμός αλλά είναι πολύ εύκολο να βαρεθείς μέχρι να ξεκινήσεις αυτό που φαντάζεασι ότι θα κάνεις...

 

Δε στα λέω για να απογοητευτείς, αλλά το να πιστεύεις από τώρα ότι το 2025 θα είσαι στο RnD της Intel, μάλλον είναι υπερβολικό. Καλή τύχη πάντως και πάρτο χαλαρά...

Δημοσ.
Λογικά εφόσον είναι πολυτεχνείο το ένα θα είναι και "καλύτερο" αλλά αυτό είναι δική μου υποκειμενική κρίση.

 

Στα Ιωάννινα έχει ένα τμήμα "Μηχανικών Επιστήμης Υλικών", αλλά το επίπεδο είναι gtp τελείως. Η δική μου υποκειμενική κρίση διαφέρει λοιπόν :fear:

Δημοσ.

Εγώ φίλε καταλάβα πως στην Ελλάδα δεν έχεις τύχη καθώς το ΙΕΚ που παρακολούθω οι 8/10 καθηγητές μου είναι απόφοιτοι ΤΕΙ ηλικίας 25-28 και ψάχνουν δουλειά κτλ...Βγάλε συμπεράσματα...

Δημοσ.
Στα Ιωάννινα έχει ένα τμήμα "Μηχανικών Επιστήμης Υλικών", αλλά το επίπεδο είναι gtp τελείως. Η δική μου υποκειμενική κρίση διαφέρει λοιπόν :fear:

Ναι δικό μου λάθος, ξέχασα να ξεκαθαρίσω ότι μιλάω για σοβαρά και γνωστά πολυτεχνεία στην Ελλάδα.

 

Εγώ φίλε καταλάβα πως στην Ελλάδα δεν έχεις τύχη καθώς το ΙΕΚ που παρακολούθω οι 8/10 καθηγητές μου είναι απόφοιτοι ΤΕΙ ηλικίας 25-28 και ψάχνουν δουλειά κτλ...Βγάλε συμπεράσματα...

Οι λόγοι που βρέθηκαν εκεί είναι αμέτρητοι από προσωπική βαρεμάρα, μέχρι ατυχία λόγω των σημερινών συνθηκών που ίσως αλλάξουν στο μέλλον. Προφανώς και δεν θέλω να φουσκώσω τα μυαλά στον vocals εξάλλου αρκετοί εδώ μέσα τον προσγείωσαν ήδη (και σωστά έκαναν) όμως η νοοτροπία "αν μείνεις ελλάδα χάθηκες" είναι πολύ απόλυτη και λανθασμένη.

Δημοσ.

Πάντως για να μην τα βλέπουμε όλα μαύρα, παιδί από τη σχολή μου, αφού τέλειωσε το διδακτορικό του στην Ελλάδα (ΑΠΘ) βρέθηκε στην Αμερική για μεταδιδακτορική έρευνα και έχει projects της NASA. Οπότε αφήστε τον vocals να έχει το όνειρό του...Με ένα ξεκάθαρο στόχο, δουλειά και σωστές κινήσεις όλα γίνονται. Απλά το κλίμα εδώ δεν είναι το καλύτερο και θέλει να προσέξεις να μην σε πάρει από κάτω....

 

Σχετικά με τα τμήματα που λέτε, ακόμα και το πολυτεχνείο του ΑΠΘ, που είναι οκ γενικά, είναι ψιλοεπαρχιακό κοντά στο μετσόβιο. Τουλ. όσον αφορά τους πολ. μηχ., η παρουσία του ΕΜΠ είναι πολύ πιο έντονη σε όλα σχεδόν, από συμμετοχές σε συνέδρια, εκδηλώσεις του ΤΕΕ κτλ μέχρι συμμετοχές σε projects, ερευνητικά έργα κτλ. Οχι ότι σε μας δεν γίνεται δουλειά ή το πρόγραμμα σπουδών είναι χειρότερο, απλά το ΕΜΠ είναι πιο μέσα στα πράγματα και κινείται περισσότερο. Οπότε για κάποιον που μένει Αθήνα (οπότε δεν έχει τα έξοδα της άλλης πόλης που είχα εγώ πχ και με απέτρεψαν) αξίζει να προσπαθήσει να πιάσει τη βάση για εκεί.

 

Ν

Οι λόγοι που βρέθηκαν εκεί είναι αμέτρητοι από προσωπική βαρεμάρα, μέχρι ατυχία λόγω των σημερινών συνθηκών που ίσως αλλάξουν στο μέλλον.

 

Ξέρω και γω παιδιά που διδάσκουν σε ΙΕΚ, οι λόγοι είναι ποικίλοι και ως ένα βαθμό είναι και επιλογή τους. Οι ώρες απασχόλησης είναι λίγες, τα λεφτά σχετικά καλά σε σχέση με αυτά που θα έπαιρνε ένας νέος μηχανικός, εντελώς άπειρος ο οποίος ειδικά στην αρχή ψιλοξεπατώνεται στη δουλειά. Άσε που πολλούς τους ψήνει η διδασκαλία. Οπότε το ΙΕΚ είναι η εύκολη επιλογή. Ειδικά όσοι θέλουν να το συνδιάσουν με μεταπτυχιακό/διδακτορικό/2ο πτυχίο/ ξένη γλώσσα και δεν μαζεύεται τις θεωρούν ιδανικές αυτές τις δουλειές. Οπότε μην το βλέπουμε κατάντια και καλά.

Δημοσ.

Μια χαρά όλα αυτά που λέτε ,εγώ τις κρατάω τις συμβουλές και τα λεγόμενα σας αλλά ακόμα δεν έχει απαντηθεί αυτή μου η ερώτηση που είναι και η πιο σημαντική :

 

Λοιπόν τώρα εγώ μπερδεύτηκα,γιατί έχω δει πολλά τμήματα σχολών στην Ελλάδα που περιέχουν τις λέξεις "Μηχανικοί Υπολογιστών" ή "Πληροφορική".

 

Ποιες από αυτές ασχολούνται με την εφαρμοσμένη έρευνα όπως το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πάτρας και το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Ηρακλείου ?

 

Όχι τίποτα άλλο αλλά να ξέρω ποιες σχολές θα βάλω στο μηχανογραφικό σε περίπου... 2 χρόνια.:mrgreen::P Πέρα από την πλάκα,μιας και έβαλα αυτόν τον στόχο θα με βοηθούσατε πολύ αν τις αναφέρατε μία μία.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...