Προς το περιεχόμενο

Πρακτική διαφορά από 80 σε 95 άλογα;


giostau

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπέρα,

 

θέλω να ρωτήσω τους γνώστες:

ποια η πρακτική διαφορά σε ένα αμάξι με 80 άλογα και στο ίδιο με 95;

η τελική δε με ενδιαφέρει καθόλου!!!

κατανάλωση;

η επιτάχυνση προφανώς, αλλά πόσο πραγματικά χρήσιμη θα είναι η αύξηση;

σε προσπέρασμα ίσως;

μήπως τα 80 δε θα τραβάνε καλά με μεγάλο φορτίο;

κάτι άλλο;

 

 

Ευχαριστώ πολύ!

</γιώργος>

  • Απαντ. 31
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Πιο αμάξι συγκεκριμένα;

 

Σίγουρα η κατανάλωση, τώρα για τις προσπεράσεις κυρίως σε μεγάλες ταχύτητες θα δεις διαφορά.

:-)

Δημοσ.

Θα ανοιξεις ενα περιοδικο με αμαξια η Internet καλυτερα και θα τσεκαρεις εκτος απο την καταναλωση την ρεπριζ στα αμαξια(ο χρονος πχ για να φτασει τα 60-100χλμ/ωρα)

  • Moderators
Δημοσ.

Ακριβως. Τα παραπανω αλογα δινουν πολυ καλυτερες ρεπριζ.

Και σιγουρα αυξανουν την ενεργητικη ασφαλεια του αυτοκινητου.

 

Δεν αυξανουν αναλογα ομως τη καταναλωση...

Δημοσ.

βασικά ροπή σε ενδιαφέρει... Συνήθως ένας 1.3 θα βγάζει κανά 2 κιλά περισσότερη και σε πιο χαμηλές στροφές. Εκεί πράγματι θα δεις διαφορά στα προσπεράσματα.

 

edit: Η ιπποδύναμη έχει πολύ λιγότερο να κάνει με ρεπρίζ από ότι η ροπή... εξου και αυτοκίνητο με τούρμπο ή και ντίζελ έχουν πολύ καλύτερες ρεπριζ...

  • Moderators
Δημοσ.

 

edit: Η ιπποδύναμη έχει πολύ λιγότερο να κάνει με ρεπρίζ από ότι η ροπή...

 

Πώς γινεται αυτο? Αφου Ιπποδυναμη=ροπη*στροφες.

Δημοσ.
Πώς γινεται αυτο? Αφου Ιπποδυναμη=ροπη*στροφες.

 

Ένας ροπάτος κινητήρας στις 3000 στροφές θα έχει περισσότερα άλογα από έναν με λιγότερη ροπή. Οι δύο αυτοί κινητήρες μπορούν να έχουν την ίδια μέγιστη ισχύ με τον 2ο να στροφάρει περισσότερο.

Με άλλα λόγια η ισχύς μετράει και μόνο αυτή, αλλά να μην κοιτάζουμε μόνο τη μέγιστη τιμή της αλλά το διάγραμμα (εφόσον μας νοιάζουν οι ρεπρίζ).

 

Η διαφορά από τα 80 στα 95 άλογα είναι αισθητή. Απλά κάνε test-drive στο αυτοκίνητο με τα 80 άλογα να δεις αν σου φτάνουν. Μην φοβηθείς να το πατήσεις και εξήγησε στον πωλητή ότι το test drive το κάνεις για αυτό το σκοπό ώστε να σου βρει ένα μέρος να το πατήσεις λίγο.

'Ο,τι και να σου πούμε εμείς είναι σχετικό.

Δημοσ.

1) Οι ρεπρίζ είναι μεταβατικό φαινόμενο λειτουργίας κινητήρων. Το διάγραμμα ροπής-στροφών ή ισχύος στροφών είναι αχρηστο γιατί έχει βγει στις μόνιμες συνθήκες λειτουργίας, δεν αντιπροσωπεύει τίποτα.

2) Η ισχύς είναι η ενέργεια που δίνει ο κινητήρας στην μονάδα του χρόνου. Αυτή η ενέργεια πάει κυρίως στα εξής: κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου (κοινώς ταχύτητα), αύξηση δυναμικής ενέργειας (κοινώς ανηφόρα), απώλειες τριβής (ελαστικά-άσφαλτος) και απώλειες αεροδυναμικής αντίστασης. Οι απώλειες αεροδυναμικής αντίστασης πάνε με το τετράγωνο της ταχύτητας, δλδ όταν πας με διπλάσια ταχύτητα, οι αεροδυναμικές απώλειες είναι τετραπλάσιες. Η άθροιση αυτών των τεσσάρων παραμέτρων ισούται με την ισχύ του κινητήρα (όχι αυτά που λένε τα περιοδικά και οι διαφημίσεις, αλλά με την πραγματική ισχύ που βγάζει ο κινητήρας σε εκείνες τις στροφές που δουλεύει και στο καθορισμένο εξωτερικά φορτίο).

3) με την αύξηση των στροφών, η ροπή δεν ανεβαίνει συνεχώς. Φτάνει μια μέγιστη τιμή και μετά πέφτει. (πάντα για μόνιμη κατάσταση λειτουργίας μιλάμε). ΑΥτό οφείλεται στην αύξηση των απωλειών τριβής μέσα στον κινητήρα, στην αύξηση της θερμοκρασίας του ψυκτικού μέσου, στην μεταβολή του βαθμού παγιδεύσεως και και βαθμού απόπλυσης καθώς και του ογκομετρικού βαθμού απόδοσης, στην αυξηση της ανακυκλοφορίας των καυσαερίων ανάλογα με το ecu της μηχανής, στην εξάρτηση της κίνησης του αεριου ρεύματος μέσα στον θάλαμο καύσης από τις στροφές (swirl kai squish), στον συντονισμό των κυμάτων πίεσης ανάλογα με τον χρονισμό των βαλβίδων και σε άλλους παράγοντες. Συνεπώς, δεν είναι παράξενο να δεις σε άλλες στροφές μέγιστη ισχύ και σε άλλες στροφές μέγιστη ροπή.

4) όλα τα παραπάνω είναι σε μόνιμη κατάσταση λειτουργίας (steady-state). Όταν πας σε μεταβατικό φαινόμενο, όλα αυτά αλλάζουν και δεν ισχύουν τα διαγράμματα ροπής και ισχύος με τις στροφές. Οι αλλαγές οφείλονται σε πολλούς παράγοντες και κυρίως στο turbo-lag, το οποίο γίνεται προσπάθεια να εξαλειφθεί με διάφορους τρόπους, χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα με τις εκπομπές καυσαερίων.

 

Αυτά μου έρχονται στο μυαλό για κινητήρες. Γενικά τα άλογα και ο κυβισμός είναι διαφημιστικά τρικ, δεν λένε και πάρα πολλά, απλά δίνουν μια εικόνα του κινητήρα. Για το ποιό είναι πιο γρήγορο, κάνε test-drive και διάλεξε αυτό που σου αρέσει, δεν μπορείς να κρίνεις ένα αυτοκίνητο μόνο από τον κινητήρα.

Δημοσ.
1) Οι ρεπρίζ είναι μεταβατικό φαινόμενο λειτουργίας κινητήρων. Το διάγραμμα ροπής-στροφών ή ισχύος στροφών είναι αχρηστο γιατί έχει βγει στις μόνιμες συνθήκες λειτουργίας, δεν αντιπροσωπεύει τίποτα.

 

Εννοώντας; :whistle:

Το διάγραμμα ροπής-στροφών ή ισχύος στροφών δεν το παίρνεις με την δυναμομέτρηση είτε πάγκου είτε στον τροχό; Αυτό δεν είναι μεταβατικό φαινόμενο; Δεν διατηρείς σταθερές στροφές και μετράς ροπή, πατάς "τέρμα το γκάζι" και δημιουργείται το διάγραμμα.

Ή κάνω λάθος;

Δημοσ.

Καταρχάς, το διάγραμμα ροπής-στροφών δεν το βγάζουμε μόνο για τους κινητήρες αυτοκινήτων. Έναν ναυτικό κινητήρα δεν μπορείς να τον βάλεις πάνω στον πάγκο να τον μετρήσεις, και το διάγραμμα αυτό δεν έχει νόημα σε κινητήρα ηλεκτροπαραγωγής (ο οποίος δουλεύει πάντα σε σταθερές στροφές για να ταιριάζει με την συχνότητα του ρεύματος στα 50Hz). Για τα αυτοκίνητα, τα επίσημα διαγράμματα ροπής-στροφών (και όχι αυτά που βγαίνουν σε περιοδικά, διαφημιστικά κλπ όπως είπα και πριν) γίνονται με την απευθείας σύνδεση του κινητήρα πάνω σε δυναμόμετρο, το οποίο δυναμόμετρο συνήθως είναι μια υδραυλική πέδη.

 

Για δυναμομέτρηση στον πάγκο, δεν ξέρω να σου πω, απλά μόνο μερικές σκέψεις κάνω και τις αναλύω παρακάτω. Όπως είπα, ένα από τα μέρη που καταναλώνεται η ενέργεια του κινητήρα είναι οι αεροδυναμικές αντιστάσεις, οι οποίες μεγαλώνουν με το τετράγωνο της ταχύτητας του αυτοκινήτου. ΑΝ έχεις το αυτοκίνητο πάνω σε δυναμόμετρο, τότε αυτό πρακτικά είναι ακίνητο, άρα οι αεροδυναμικές αντιστάσεις είναι μηδενικές, και άρα το δυναμόμετρο δίνει τιμή μεγαλύτερη της πραγματικής. Αυτό, λογικά κάπως πρέπει να το έχουν προβλέψει, αλλά δεν ξέρω πως.

 

Τέλος, για να ξεκαθαριστεί τι είνει μόνιμο και τι μεταβατικό φαινόμενο.

Μόνιμο φαινόμενο είναι να βάλεις μπρος τον κινητήρα και να δώσεις εντολή για πχ 3000 στροφές. Να περιμένεις αρκετή ώρα, και στο τέλος να πάρεις μετρήσεις.

Μεταβατικό είναι να ανάψεις τον κινητήρα, να τον αφήσεις να δουλεύει σε χαμηλές στροφές, πχ 1500, να περιμένεις εκεί να γίνει μόνιμη η λειτουργία και μετά σε μικρό χρονικό διάστημα να μεταβάλεις τις στροφές (ή το φορτίο) πχ στις 3000. Θα δεις ότι θα πάρει κάποια ώρα μέχρι να φτάσει στην τελική κατάσταση που εσύ του έχεις ζητήσει, δεν θα γίνει αμέσως. Πρακτικά θέλει μερικά δευτερόλεπτα. Την στιγμή που θα γίνει αυτό που θα του ζητήσεις, αν πάρεις μετρήσεις, θα δεις ότι οι μετρήσεις σε αυτές τις 3000 διαφέρουν από τις μετρήσεις στις προηγούμενες 3000. Μόνο αν περάσει αρκετή ώρα, οι τιμές θα αρχίσουν να συγκλίνουν. Και επειδή ένα αυτοκίνητο συνέχεια επιταχύνει και επιβραδύνει, πρακτικά δεν δουλεύει ποτέ σε μόνιμη κατάσταση. Και η μεταβατική είναι πολύ δύσκολο να ελεγχθεί, αλλά ειναι αυτή που νοιάζει τις κατασκευάστριες.

Δημοσ.

Σε απόλυτα νούμερα, 15 άλογα είναι μία αισθητή διαφορά. Ακόμη και ένας ελαφρά υποψιασμένος οδηγός μπορεί να νοιώσει την διαφορά. Το αμάξι είναι πιο ζωηρό, επιταχύνει καλύτερα και δίνει καλύτερη αίσθηση. Ιδίως στην περίπτωση όπως την δική σου, όπου αγοράζεις κινητήρα της ίδιας οικογένειας αλλά μεγαλύτερου κυβισμού, θα δεις ότι ο 1400άρης συμπεριφέρεται το ίδιο με τον 1200άρη, αλλά είναι ένα κλικ πάνω σε όλα, επιτάχυνση, απόκριση, άνεση κίνησης.

Χωρίς να το έχω οδηγήσει, πιστεύω ότι το 80άρι fiesta είναι ήδη ικανοποιητικό, ενώ το 95άρι είναι πια σβέλτο.

Αν μπορείς να πας στο 1400άρι, καλύτερα προτίμησέ το. Αλλά και το 1200άρι δεν νομίζω να είναι πια επικίνδυνα αργό ή κουραστικό.

Δημοσ.

δεν ξερω αν λεγετε πρακτικη διαφορα,εγω θα το ελεγα ουσιαστικη-αντικειμενικη διαφορα .

ποσο μαλλον οταν μιλαμε για το ιδιο αυτοκινητο(θα εχουν σχεδον ιδιο αεροσυντελεστη,βαρος,) .

οταν μιλαμε για ατμοσφαιρικα αυτοκ,τα πραγματα ειναι πιο απλα.

 

PChart_x480y540_149_0.png

σε ποιο σημειο βλεπεις να σταματαει η ροπη και να συνεχιζουν οι στροφες?

Δημοσ.

Το ατμοσφαιρικό έχει 250Νm ροπή από 2500-4500rpm. Μετά πέφτει η ροπή. Το υπερπληρωμένο έχει 290Nm ροπή από 2500-4500rpm. Πάλι μετά πέφτει η ροπή. Το ίδιο δεν ισχύει για την ισχύ, γιατί ισχύς=ροπή*στροφές, και ενώ η ροπή πέφτει λίγο, οι στροφές ανεβαίνουν πιο γρήγορα, οπότε η καμπύλη της ισχύος ανεβαίνει με τις στροφές, αλλά με πιο μικρή κλίση όπως φαίνεται και στο διάγραμμα από τις 4500rpm και πάνω.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...