JOHN ONLY Δημοσ. 13 Μαΐου 2020 Share Δημοσ. 13 Μαΐου 2020 Μα στα ταξί δεν έχουν εκφορτισεις. Συνεχώς ψάχνουν για πελάτη και κάνουν διαδρομές. Στην πιάτσα αρκετοί σβήνουν την μηχανή και απλά το σπρώχνουν. Άλλωστε κάνουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα τον χρόνο άρα θεωρητικά η μπαταρία φορτίζεται για μεγάλο διάστημα. Φιλικά πάντα Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
filarhos Δημοσ. 13 Μαΐου 2020 Share Δημοσ. 13 Μαΐου 2020 (επεξεργασμένο) Νομίζω συγκρίνετε ανόμοια πράγματα. Ένας ιδιώτης κινείται 1 με 3 ώρες την ημέρα, ενώ ένα ταξί είναι από 10 έως και 24 ώρες (δύο οδηγοί) στον δρόμο με κάποια διαλείμματα σαν αυτά που προαναφέρθηκαν. Άρα ένα ταξί κάνει τουλάχιστον 3 φορές μεγαλύτερη χρήση, άρα 2 χρόνια ταξί είναι τουλάχιστον 6 χρόνια χρήσης ιδιώτη. Προσωπικά θεωρώ ότι είναι λαχείο. Με τη ίδια χρήση ίδια μπαταρία (όσο μπορεί μετά από 4 χρόνια να παράγουν ακριβώς το ίδιο προϊόν) κράτησε η πρώτη 4 και 2 η δεύτερη. Και προς Θεού κλείστε το S&S σε όσους γνωρίζω αλλάζουν μπαταρία κάθε χρόνο γιατί σταματάει να λειτουργεί από το 6μηνο. Πλέον μετά τα δύο χρόνια περιμένω να ψοφίσει και κάθε δύο μήνες της κάνω μια καλή φόρτιση με ένα φορτιστή μπας... Αν δω ότι δυσκολεύεται να πάρει μπρος την αλλάζω. Τώρα σε εγγύηση δεν έχω επιστρέψει ποτέ μπαταρία, ίσως το γεγονός ότι βάζω την μεγαλύτερη που χωράει (πχ 45->55Αh) παίζει κι αυτό το ρόλο της. AGM θα ήθελα να δοκιμάσω που υπόσχεται διπλάσιο χρονο ζωής αλλά την τελευταία φορά είχε υπερδιπλάσια τιμή και δεν το τόλμησα. Επεξ/σία 13 Μαΐου 2020 από filarhos 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Joshua21 Δημοσ. 13 Μαΐου 2020 Share Δημοσ. 13 Μαΐου 2020 31 λεπτά πριν, JOHN ONLY είπε Μα στα ταξί δεν έχουν εκφορτισεις. Συνεχώς ψάχνουν για πελάτη και κάνουν διαδρομές. Στην πιάτσα αρκετοί σβήνουν την μηχανή και απλά το σπρώχνουν. Άλλωστε κάνουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα τον χρόνο άρα θεωρητικά η μπαταρία φορτίζεται για μεγάλο διάστημα. Φιλικά πάντα Θα σου δώσω ένα απλό παράδειγμα. Σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο (που διαθέτει ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι) κάθε φορά που στρίβεις το ρεύμα που αλτενέιτορ δεν αρκεί, οπότε συμπληρώνει η μπαταρία και το αναπληρώνει όταν υπάρχει ξανά περίσσευμα. Ε μια μπαταρία μπορεί να αντέξει ας πούμε 10.000 ή 100.000 (τυχαία νούμερα) τέτοιους μικρούς κύκλους εκφόρτισης, οπότε φαντάζομαι καταλαβαίνεις γιατί η μπαταρία ενός ταξί που δουλεύει όλη μέρα κυρίως μέσα στην πόλη πεθαίνει πιο γρήγορα από ότι ένα ΙΧ στο οποίο σαφώς και γίνεται πιο light χρήση. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
JOHN ONLY Δημοσ. 13 Μαΐου 2020 Share Δημοσ. 13 Μαΐου 2020 Μπορεί να φανώ σαν πλέγμα αντιλογίας😛 αλλά επειδή ξέρω άτομο με ταξί, και στα παλιας τεχνολογίας οχήματα-ταξι δεν άντεχε η μπαταρία. Τέλος πάντων η ουσία είναι ότι ούτε η συνεχή χρηση/πολλά χιλιόμετρα παρατείνουν την ζωή της μπαταρίας αλλά ούτε και η ακινησία/μικρές διαδρομές με άναψε σβήσε. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Joshua21 Δημοσ. 13 Μαΐου 2020 Share Δημοσ. 13 Μαΐου 2020 Το ηλεκτρικό τιμόνι ήταν απλώς ένα παράδειγμα, και στα παλιότερης τεχνολογίας το ίδιο γινόταν. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
kalmik Δημοσ. 13 Μαΐου 2020 Share Δημοσ. 13 Μαΐου 2020 Για την μακροζωία μιας μπαταρίας εκτός από την ποιότητα κατασκευής μιας συγκεκριμένης, παίζει ρόλο σημαντικό η σχεδίαση και κατάσταση του κυκλώματος φόρτισης του αυτοκινήτου, Κάποτε είχα ένα Fiat Tipο και κάποια στιγμή συνειδητοποίησα ότι άλλαζα μπαταρίες κάθε διετία (δεν με ένοιαζε και πολύ γιατί λεφτά υπήρχαν τότε....). Την ίδια στιγμή συνειδητοποίησα ότι ίδιας μάρκας μπαταρία στο Corolla της πεθεράς μου είχε ξεπεράσει την εξαετία (!). Τότε το έψαξα περισσότερο και βρέθηκε ότι το alternator υπερφόρτιζε τη μπαταρία του Fiat και την διέλυε... Μετά από επισκευή, δεν ξανάβαλα μπσταρία μέχρι που το πούλησα... 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Fubar.gr Δημοσ. 14 Μαΐου 2020 Share Δημοσ. 14 Μαΐου 2020 19 ώρες πριν, Joshua21 είπε Το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι η τάση φόρτισης, είναι οι συνεχείς εκφορτίσεις, αυτές είναι που τρώνε ζωή από την μπαταρία. Απο εδώ: https://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery Σε τάση φόρτισης 2.3-2.35V/cell ή αλλιώς 13,8 - 14,1 Volt για τυπική μπαταρία 6 κελιών έχεις μέγιστο service life. Τα αυτοκίνητα δίνουν λίγο μεγαλύτερη τάση για πιό γρήγορη φόρτιση. Δέν είναι το μόνο πρόβλημα αυτό αλλά και η θερμοκρασία του χώρου της μηχανής. Το ηλεκτρικό τιμόνι και τα υπόλοιπα φορτία δέν μετράνε σαν εκφόρτιση, γιατι αφενός ο εναλλάκτης αντιδρά ακαριαία και παρέχει το επιπλέον ρεύμα, αφετέρου η μπαταρία δέν μπαίνει σε χημική κατάσταση εκφόρτισης, απλά καταναλώνεται το επιφανειακό φορτίο (surface charge) της. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Joshua21 Δημοσ. 14 Μαΐου 2020 Share Δημοσ. 14 Μαΐου 2020 7 λεπτά πριν, Fubar.gr είπε Απο εδώ: https://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery Σε τάση φόρτισης 2.3-2.35V/cell ή αλλιώς 13,8 - 14,1 Volt για τυπική μπαταρία 6 κελιών έχεις μέγιστο service life. Τα αυτοκίνητα δίνουν λίγο μεγαλύτερη τάση για πιό γρήγορη φόρτιση. Δέν είναι το μόνο πρόβλημα αυτό αλλά και η θερμοκρασία του χώρου της μηχανής. Το ηλεκτρικό τιμόνι και τα υπόλοιπα φορτία δέν μετράνε σαν εκφόρτιση, γιατι αφενός ο εναλλάκτης αντιδρά ακαριαία και παρέχει το επιπλέον ρεύμα, αφετέρου η μπαταρία δέν μπαίνει σε χημική κατάσταση εκφόρτισης, απλά καταναλώνεται το επιφανειακό φορτίο (surface charge) της. Δεν ξέρω τι λένε οι θεωρίες σου, στην πράξη όμως αν στρίψεις το ηλεκτρικό τιμόνι ενώ ο κινητήρας είναι στις 2000σαλ και η μπαταρία είναι άδεια (δεν έχει ρεύμα να δώσει) ο κινητήρας θα σβήσει, συνεπώς δεν ισχύει ο ισχυρισμός σου, δλδ το ότι ο εναλλάκτης παρέχει το επιπλέον ρεύμα που χρειάζεται το τιμόνι και τα υπόλοιπα. Επίσης κάθε κύκλος εκφόρτισης κόβει από τη ζωή της μπαταρίας, με τη μόνη διαφορά πως όσο μικρότερο είναι το βάθος εκφόρτισης τόσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των κύκλων που μπορεί να αντέξει η μπαταρία. Επιπροσθέτως ο αριθμός των κύκλων επηρεάζεται και από άλλες συνθήκες όπως η θερμοκρασία και η υγρασία του περιβάλλοντος, με λίγα λόγια η θερμοκρασία του χώρου του κινητήρα (ΜΟΝΟ σε όσα αυτοκίνητα η μπαταρία είναι εκεί μέσα) δεν επηρεάζει τη μπαταρία από μόνη της όπως νομίζεις, την επηρεάζει ΜΟΝΟ όταν εκφορτίζεται. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Fubar.gr Δημοσ. 15 Μαΐου 2020 Share Δημοσ. 15 Μαΐου 2020 23 ώρες πριν, Joshua21 είπε Δεν ξέρω τι λένε οι θεωρίες σου, στην πράξη όμως αν στρίψεις το ηλεκτρικό τιμόνι ενώ ο κινητήρας είναι στις 2000σαλ και η μπαταρία είναι άδεια (δεν έχει ρεύμα να δώσει) ο κινητήρας θα σβήσει, συνεπώς δεν ισχύει ο ισχυρισμός σου, δλδ το ότι ο εναλλάκτης παρέχει το επιπλέον ρεύμα που χρειάζεται το τιμόνι και τα υπόλοιπα. Το μοτέρ της ηλεκτρικής υποβοήθησης ενός μέσου αυτοκινήτου έχει ισχύ γύρω στα 500 Watt, δηλαδή 30-35 Ampere. Και αυτό είναι η μέγιστη ισχύς. Δέν σημαίνει απαραίτητα οτι κάθε φορά που στρίβεις το τιμόνι θα τραβήξει όλο αυτό το ρεύμα. Μπορεί άνετα να τα καλύψει ο εναλλάκτης, ειδικά στις 2000 στροφές που λειτουργεί φούλ. Αλλιώς αν οδηγούσες σε στροφοδιαδρομή οπου το τιμόνι δουλεύει συνέχεια, θα κατέληγες στο τέλος με άδεια μπαταρία, πόσο μάλιστα αν είναι νύχτα με τα φώτα αναμένα. Το αν ο εναλλάκτης έχει φτάσει στα όρια του και "τσοντάρει" η μπαταρία είναι κάτι που πολύ εύκολα μπορείς να το διαπιστώσεις με ένα βολτόμετρο. Η τάση θα πέσει κάτω απο 13 Volt. Όσο η τάση παραμένει πάνω απο 13,6 - 13,8 σημαίνει οτι έστω και οριακά, ο εναλλάκτης καλύπτει όλα τα φορτία. Βέβαια μια προβληματική (όχι απλά ξεφόρτιστη) μπαταρία μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στο ηλεκτρικό σύστημα, με αντίστοιχο τρόπο όπως ένας χαλασμένος πυκνωτής σε τροφοδοτικό. Όσο για τη θερμοκρασία, επιταγχύνει τις χημικες αντιδράσεις και γερνάει την μπαταρία ακόμα και αν δέν χρησιμοποιείται. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Joshua21 Δημοσ. 15 Μαΐου 2020 Share Δημοσ. 15 Μαΐου 2020 29 λεπτά πριν, Fubar.gr είπε Το μοτέρ της ηλεκτρικής υποβοήθησης ενός μέσου αυτοκινήτου έχει ισχύ γύρω στα 500 Watt, δηλαδή 30-35 Ampere. Και αυτό είναι η μέγιστη ισχύς. Δέν σημαίνει απαραίτητα οτι κάθε φορά που στρίβεις το τιμόνι θα τραβήξει όλο αυτό το ρεύμα. Μπορεί άνετα να τα καλύψει ο εναλλάκτης, ειδικά στις 2000 στροφές που λειτουργεί φούλ. Αλλιώς αν οδηγούσες σε στροφοδιαδρομή οπου το τιμόνι δουλεύει συνέχεια, θα κατέληγες στο τέλος με άδεια μπαταρία, πόσο μάλιστα αν είναι νύχτα με τα φώτα αναμένα. Οι στροφές ενός κινητήρα σε ένα αυτοκίνητο που κινείται σχεδόν αποκλειστικά μέσα σε πόλη - και ειδικά αν είναι diesel (μια και το θέμα μας είναι τα ταξί) - σίγουρα δεν είναι ≥ 2.000 σαλ ώστε ο εναλλάκτης να δίνει τα μέγιστα, μάλλον πιο κοντά στο ρελαντί είναι, και ο εναλλάκτης στις χαμηλές στροφές έχει φτωχή απόδοση. Σε "στροφοδιαδρομή" σίγουρα το τιμόνι δεν δουλεύει ασταμάτητα για μεγάλο χρονικό διάστημα, και σίγουρα οι στροφές του κινητήρα είναι πολύ μεγαλύτερες από ότι στην πόλη άρα ο εναλλάκτης μπορεί να δώσει πολύ παραπάνω ισχύ και να αναπληρώσει πολύ πιο γρήγορα το ρεύμα που έδωσε η μπαταρία. Ακόμα και αν είναι νύχτα που τα φώτα είναι αναμμένα. 30 λεπτά πριν, Fubar.gr είπε Το αν ο εναλλάκτης έχει φτάσει στα όρια του και "τσοντάρει" η μπαταρία είναι κάτι που πολύ εύκολα μπορείς να το διαπιστώσεις με ένα βολτόμετρο. Η τάση θα πέσει κάτω απο 13 Volt. Όσο η τάση παραμένει πάνω απο 13,6 - 13,8 σημαίνει οτι έστω και οριακά, ο εναλλάκτης καλύπτει όλα τα φορτία. Αν η τάση πέσει κάτω από 13v (ας πούμε 12,8), πως ακριβώς θα καταφέρει να δώσει ρεύμα μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία η οποία έχει τάση 12,6v? Κάτι δεν μας λες καλά, μάλλον η τάση στο κύκλωμα πρέπει να πέσει πολύ πιο χαμηλά από όσο λες. Εγώ πάντως έχω διαπιστώσει στην πράξη ότι σε κίνηση στην πόλη η μπαταρία συμπληρώνει το ενεργειακό ισοζύγιο του ηλεκτρικού συστήματος συνεχώς. 33 λεπτά πριν, Fubar.gr είπε Βέβαια μια προβληματική (όχι απλά ξεφόρτιστη) μπαταρία μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στο ηλεκτρικό σύστημα, με αντίστοιχο τρόπο όπως ένας χαλασμένος πυκνωτής σε τροφοδοτικό. Σαφώς, αλλά δεν βλέπω που κολλάει αυτό με τα υπόλοιπα που λέμε. 34 λεπτά πριν, Fubar.gr είπε Όσο για τη θερμοκρασία, επιταγχύνει τις χημικες αντιδράσεις και γερνάει την μπαταρία ακόμα και αν δέν χρησιμοποιείται. Αν η μπαταρία δεν χρησιμοποιείται (δεν δίνει ή δεν παίρνει ρεύμα) τότε η γήρανση της μπαταρίας λόγω υψηλής θερμοκρασίας είναι αμελητέα, ενώ αντίθετα η γήρανση όταν έχουμε υψηλή θερμοκρασία σε συνδυασμό με εκφόρτιση είναι τεράστια. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
agnostos13 Δημοσ. 15 Μαΐου 2020 Share Δημοσ. 15 Μαΐου 2020 (επεξεργασμένο) Έχει δοκιμάσει κανένας μπαταρίες τύπου Gel; Επεξ/σία 15 Μαΐου 2020 από agnostos13 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Joshua21 Δημοσ. 15 Μαΐου 2020 Share Δημοσ. 15 Μαΐου 2020 14 λεπτά πριν, agnostos13 είπε Έχει δοκιμάσει κανένας μπαταρίες τύπου Gel; Έχεις δει πόσο κάνουν? Με τέτοιες τιμές δεν υπάρχει περίπτωση να τις δοκιμάσω ποτέ. https://www.skroutz.gr/s/4640506/Exide-12V-56Ah-ES650.html Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
agnostos13 Δημοσ. 15 Μαΐου 2020 Share Δημοσ. 15 Μαΐου 2020 (επεξεργασμένο) 4 λεπτά πριν, Joshua21 είπε Έχεις δει πόσο κάνουν? Με τέτοιες τιμές δεν υπάρχει περίπτωση να τις δοκιμάσω ποτέ. https://www.skroutz.gr/s/4640506/Exide-12V-56Ah-ES650.html Έχω δει και γι αυτό δεν τις έχω προτιμήσει, αλλά φαντάζομαι σταδιακά θα πέσουν... Πάντως οι φήμες λένε οτι είναι αρκετά καλύτερες από τις AGM αλλά δεν ξέρω μήπως είναι απλά φήμες! Επεξ/σία 15 Μαΐου 2020 από agnostos13 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Joshua21 Δημοσ. 15 Μαΐου 2020 Share Δημοσ. 15 Μαΐου 2020 Μόλις τώρα, agnostos13 είπε Έχω δει και γι αυτό δεν τις έχω προτιμήσει, αλλά φαντάζομαι σταδικά θα πέσουν... Ε όταν και αν πέσουν θα τις δοκιμάσουμε Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
agnostos13 Δημοσ. 15 Μαΐου 2020 Share Δημοσ. 15 Μαΐου 2020 (επεξεργασμένο) 22 λεπτά πριν, Joshua21 είπε Ε όταν και αν πέσουν θα τις δοκιμάσουμε Μπορεί να υπάρχει κάποιος γαλαντόμος να μας ανοίξει τα μάτια...ίσως αξίζουν τα λεφτά τους...λέμε τώρα... Επεξ/σία 15 Μαΐου 2020 από agnostos13 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα