Lucifer Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2009 Στα Ι4 σας δινανε τζοκευ ή τιαρες μωρη πριγκιπισσα? Δεν ξέρω, είχα πάρει τιμητική επειδή αυτοκτόνησε ο Σεφέρης! Βλακέντιε! Λοιπόν, το ποίημα είναι ξεκάθαρο, είναι μια αναφορά στην ματαιοδοξία των ανθρώπων, η οποία χρειάζεται ένα αντίστοιχο δέκτη για να "αξιοποιηθεί". Οι πολίτες του ποιήματος ήταν (όπως προαναφέρθηκε από κάποιον) μια decadant κοινότητα πλούτου και ρουτίνας και ο μόνος τρόπος να αισθανθούν καλά με αυτό που είχαν, ήταν να το προβάλλουν σε ανθρώπους που αυτοί αντιλαμβάνονταν ως υποδεέστερους. Στολίζονταν για να δούνε οι βάρβαροι τα στολίδια και να μείνουνε μαλάκες, χαιρόντουσαν γιατί ξαφνικά όλα αυτά τα καθημερινά και αυτονόητα γι' αυτούς, θα αποκτούσαν ένα νόημα με το να εντυπωσιάσουν και να θαμπώσουν ανθρώπους που δεν τα είχαν. Και μόλις φτάνει η είδηση, μένουνε με το πουλί στο χέρι και αναρωτιούνται "και τώρα πως θα εκτιμηθούν τα δικά μας χωρίς κανέναν να τα εκτιμήσει;" Για όποιον συνεχίζει να μη το πιάνει, προτείνω να έρθει να μείνει στη Δανία.
KaizerSoze Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2009 Μέλος Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2009 Δεν ξέρω, είχα πάρει τιμητική επειδή αυτοκτόνησε ο Σεφέρης! Βλακέντιε! Λοιπόν, το ποίημα είναι ξεκάθαρο, είναι μια αναφορά στην ματαιοδοξία των ανθρώπων, η οποία χρειάζεται ένα αντίστοιχο δέκτη για να "αξιοποιηθεί". Οι πολίτες του ποιήματος ήταν (όπως προαναφέρθηκε από κάποιον) μια decadant κοινότητα πλούτου και ρουτίνας και ο μόνος τρόπος να αισθανθούν καλά με αυτό που είχαν, ήταν να το προβάλλουν σε ανθρώπους που αυτοί αντιλαμβάνονταν ως υποδεέστερους. Στολίζονταν για να δούνε οι βάρβαροι τα στολίδια και να μείνουνε μαλάκες, χαιρόντουσαν γιατί ξαφνικά όλα αυτά τα καθημερινά και αυτονόητα γι' αυτούς, θα αποκτούσαν ένα νόημα με το να εντυπωσιάσουν και να θαμπώσουν ανθρώπους που δεν τα είχαν. Και μόλις φτάνει η είδηση, μένουνε με το πουλί στο χέρι και αναρωτιούνται "και τώρα πως θα εκτιμηθούν τα δικά μας χωρίς κανέναν να τα εκτιμήσει;" Για όποιον συνεχίζει να μη το πιάνει, προτείνω να έρθει να μείνει στη Δανία. Και οι νομοθετες σταματανε να νομοθετούν και οι βαρβαροι θα κανουν δικους τους νομους να υποθεσω γιατι ετσι κανουν στην Δανια? Οντως, εντυπωσιακο. Ειδικα αν μενεις στην Δανια. ΥΓ. Δεν ξερω την πρωτευουσα του Ανατολικου Τιμορ. Ειναι και αυτο επιχειρημα για σενα?
Lucifer Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2009 Νομίζω είχα καταλήξει στο συμπέρασμα αυτό στα 15 μου όταν το 'χα πρωτοδιαβάσει, όταν μπέρδευα ακόμα τη Βουδαπέστη με την Κοπεγχάγη. Από τότε δεν έχει αλλάξει. Παρεμπιπτόντως, σοβαρολογώ. Οι βάρβαροι είναι οι "εκτιμητές" της ανούσιας κοινωνίας των πολιτών και η κλασσική ειρωνεία του Καβάφη διαφαίνεται ακόμα και στον όρο "βάρβαροι" που α) υποννοεί ότι μόνο κάποιος "υποδεέστερος" θα εντυπωσιαζόταν από την πόλη, τα στολίδια, τον "πολιτισμό" εν γένει και β) στο τέλος φαίνεται πως οι "βάρβαροι" εν τέλει είναι απαραίτητοι για την ευδαιμονία των "πολιτισμένων". Όσο για τους νομοθέτες, αν έλεγε "οι μανάβηδες παράτησαν τα μαγαζιά τους" θα έβγαζες περισσότερο νόημα; Είναι απλώς η υπερβολή του ενθουσιασμού.
Members gsarig Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2009 Members Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2009 Ελα στρατοκαυλε, χαλαρωσε. Δεν το λεει πουθενα αυτο gsarig Δεν νομιζω οτι τους νοιαζει αν ειναι απολιτιστοι ή οχι και ουτε τον Καβαφη. Περισσοτερο μου εβγαζε οτι "ερχεται ο ξενος να μας απλοποιησει την ζωη γιατι τωρα πια θα ξερουμε προς τα που να κοιταξουν' Λες οτι εχουν θεσμους και νομους αλλα οι βαρβαροι θα επιβαλλουν τους δικους τους. Τι ανακουφιση ε, που να τρεχουμε τωρα, ας τα κανουν οι αλλοι ωστε αν παει κατι στραβα να ξερουμε που θα γκρινιαξουμε Επισης Τα προσωπα εγιναν σοβαρα, αρα τι ηταν?Χαμογελστα. Χαιρονται που ερχονται Τους υποδεχονται οπως υποδεχομαστε τον επισκεπτη Το ότι τα πρόσωπα είναι τώρα σοβαρά δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πριν ήταν χαμογελαστά - το συμπέρασμα ως ένα σημείο είναι αυθαίρετο. Θα μπορούσε επίσης να είναι και η "έξαψη" που αναφέρω στο προηγούμενο post μου. (για να γίνει περισσότερο κατανοητό το πώς την εννοώ αυτή την έξαψη, σκεφτείτε τα περυσινά "Δεκεμβριανά" ή κάθε φορά που ξεσπούν ταραχές μεγάλης κλίμακας οπουδήποτε - όσο κι αν τα καταδικάζουμε, πάντα νιώθουμε πιο "ζωντανοί" όταν μας συμβαίνουν τέτοια γεγονότα που ανατρέπουν την καθημερινότητά μας) Το μόνο που μπορείς κατά τη γνώμη μου να πεις με σιγουριά είναι ότι τώρα που έμαθαν ότι οι βάρβαροι δεν έρχονται είναι σκεφτικοί και προβληματισμένοι, ενώ πριν ήταν κάτι άλλο (ξέρω ότι είναι πολύ γενικό, αλλά οτιδήποτε άλλο πιστεύω πως είναι εικασία και προσωπική γνώμη). Νομίζω είχα καταλήξει στο συμπέρασμα αυτό στα 15 μου όταν το 'χα πρωτοδιαβάσει, όταν μπέρδευα ακόμα τη Βουδαπέστη με την Κοπεγχάγη. Από τότε δεν έχει αλλάξει. Παρεμπιπτόντως, σοβαρολογώ. Οι βάρβαροι είναι οι "εκτιμητές" της ανούσιας κοινωνίας των πολιτών και η κλασσική ειρωνεία του Καβάφη διαφαίνεται ακόμα και στον όρο "βάρβαροι" που α) υποννοεί ότι μόνο κάποιος "υποδεέστερος" θα εντυπωσιαζόταν από την πόλη, τα στολίδια, τον "πολιτισμό" εν γένει και β) στο τέλος φαίνεται πως οι "βάρβαροι" εν τέλει είναι απαραίτητοι για την ευδαιμονία των "πολιτισμένων". Όσο για τους νομοθέτες, αν έλεγε "οι μανάβηδες παράτησαν τα μαγαζιά τους" θα έβγαζες περισσότερο νόημα; Είναι απλώς η υπερβολή του ενθουσιασμού. Εδώ διαφωνώ. Δε νομίζω πως μπήκε τυχαία το ότι οι βάρβαροι θα νομοθετήσουν. Όπως ανέφερα και πριν, πιστεύω πως οι βάρβαροι έρχονται ως κατακτητές. Οι Συγκλητικοί σταμάτησαν να νομοθετούν γιατί από δω και μπρος θα νομοθετούν οι βάρβαροι. Ο αυτοκράτορας ετοιμάζεται να τους υποδεχτεί με κάθε επισημότητα, όπως θα υποδεχόταν ένας (ηττημένος) ηγέτης τον εχθρό του. Οι ύπατοι κι οι πραίτορες (όχι όλοι οι πολίτες) στολίζονται για τον ίδιο λόγο, ενώ οι ρήτορες σώπασαν, γιατί οι ρητορείες "δεν αρέσουν στους βαρβάρους". Άλλωστε, στην εποχή που διαδραματίζεται το ποίημα, οι κατακτητές είναι που εισβάλλουν στην πόλη του κατακτημένου και όχι το αντίστροφο. Κι αν οι βάρβαροι ερχόταν ως απλοί "τουρίστες", δεν θα είχαν λόγο οι συγκλητικοί και οι ρήτορες να ενδιαφέρονται και τόσο για το τι τους αρέσει και τί όχι, ούτε φυσικά θα τους επέτρεπαν να πειράξουν τη νομοθεσία τους. Με λίγα λόγια, δεν πιστεύω πως υποδέχονται τους βάρβαρους ως κατώτερους με την έννοια του λιγότερο ισχυρού, παρόλο που τους θεωρούν απολίτιστους, αλλά ως κατακτητές. Όμως είναι τέτοια η παρακμή τους που όχι μόνο δεν έχουν καμία διάθεση και κανένα κίνητρο να αντισταθούν, αλλά, αντίθετα, είναι πρόθυμοι να υποταχθούν σχεδόν με χαρά (σαν τον άρρωστο που κουράστηκε να παλεύει άλλο με την αρρώστια του και βλέπει τον θάνατο ως λύτρωση). Και όλη η ειρωνεία του ποιήματος συμπυκνώνεται κατά τη γνώμη μου στους τελευταίους στίχους: ενώ οι πολίτες θα έπρεπε να είναι ευχαριστημένοι που γλίτωσαν από την επέλαση των βαρβάρων, τελικά απογοητεύονται γιατί από αύριο θα επιστρέψουν ξανά στην συνηθισμένη τους κατάσταση. edit: έγραφα, έγραφα τόση ώρα και πίστευα ότι θα έβγαινε ένα σεντόνι που θα το ζήλευε κι ο washcloud, αλλά τελικά τώρα που το βλέπω αναρτημένο καταλαβαίνω ότι θέλω πολλά ψωμιά ακόμη για να φτάσω τον μεγάλο δάσκαλο
Lucifer Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2009 Δεν έχεις άδικο σε αυτό gsarig, όντως το περί νομοθετών μου διέφυγε. Και τώρα που το σκέφτομαι είναι πολύ ωραία περιγραφή της ατμόσφαιρας της κατακτημένης αρχαίας ελλάδας από τους ρωμαίους.
KaizerSoze Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2009 Μέλος Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2009 Νομίζω είχα καταλήξει στο συμπέρασμα αυτό στα 15 μου όταν το 'χα πρωτοδιαβάσει, όταν μπέρδευα ακόμα τη Βουδαπέστη με την Κοπεγχάγη. Από τότε δεν έχει αλλάξει. Ναι. Χμ. Καλο ειναι αυτο? Όσο για τους νομοθέτες, αν έλεγε "οι μανάβηδες παράτησαν τα μαγαζιά τους" θα έβγαζες περισσότερο νόημα; Είναι απλώς η υπερβολή του ενθουσιασμού. Ετσι ειναι αν ετσι μας βολευει
Lucifer Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2009 Έχω βγάλει ΠΟΛΛΑ λεφτά από την ερμηνεία αυτή. ΒΟΛΕΥΕΙ.
Fidelio Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2009 λολ εχετε πολύ πλάκα σοβαρά. και εγώ που δεν ξέρω την τύφλα μου από καβάφη κτλ να πω οτι τελικά μια λεπτομέρια , βλέπε τους νομοθέτες , μπορεί να αλλάξει τελείως το σκηνικό στην ερμηνεία του ποιήματος.
washcloud Δημοσ. 14 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 14 Νοεμβρίου 2009 H μαλακία πάντως θα ήταν να το έγραψε επειδή δεν του εξέδωσαν το προηγούμενο edit: έγραφα, έγραφα τόση ώρα και πίστευα ότι θα έβγαινε ένα σεντόνι που θα το ζήλευε κι ο washcloud, αλλά τελικά τώρα που το βλέπω αναρτημένο καταλαβαίνω ότι θέλω πολλά ψωμιά ακόμη για να φτάσω τον μεγάλο δάσκαλο πολλοί οι κλητοί-λίγοι οι εκλεκτοί, όπως έχει πει κι ο μεγάλος Tabary γουάναμπη...ε γουάναμπη!
@@sos@@ Δημοσ. 22 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 22 Νοεμβρίου 2009 Κάιζερ, σε γενικές πάντως γραμμές θυμάμαι πάντα να ερμηνεύεται το συγκεκριμένο ως ειρωνική κριτική προς μια παρηκμασμένη άρχουσα τάξη.Προσωπικά δε μου λέει τίποτα ο συγκεκριμένος λ(αμ)όγιος. Ως προς το 1ο σκέλος θα συμφωνήσω μαζί σου, αυτό ακριβώς κάνει ο Καβάφης ...ειρωνεύεται. Το λ(αμ)όγιος ;ε ; Σίγουρα θα ξέρεις περισσότερα από μένα Τι θέλει να πει με αυτό το τραγούδι ο στιχουργός του;
SweeT_DreamS Δημοσ. 22 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 22 Νοεμβρίου 2009 Ως προς το 1ο σκέλος θα συμφωνήσω μαζί σου, αυτό ακριβώς κάνει ο Καβάφης ...ειρωνεύεται. Το λ(αμ)όγιος ;ε ; Σίγουρα θα ξέρεις περισσότερα από μένα Τι θέλει να πει με αυτό το τραγούδι ο στιχουργός του; Η πρώτη εκτέλεση είναι από τον Georges Brassens και εδώ θα βρεις τι σημαίνουν οι στίχοι.
Fidelio Δημοσ. 22 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 22 Νοεμβρίου 2009 Το "Μέρες Αδέσποτες" του θηβαίου γενικά τα έσπασε χοντρά εκείνη την εποχή. Πως γίνεται να ξεχάσει κανείς το ημερολόγιο για παράδειγμα, απλά δεν γίνεται.
washcloud Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2009 Δημοσ. 23 Νοεμβρίου 2009 ...όχι, δεν "ξέρω" περισσότερα. Η δική μου αίσθηση από ό,τι δικό του (ελάχιστα) έχω διαβάσει είναι. Φιντέλιο, τα σπάει ακόμα, θα έλεγα... "Τί θέλει να πει με τον Γορίλα ο στιχουργός;" Το προφανές, μόνο, ίσως; Ένα χιουμοριστικό ευχολόγιο μέσα από ένα φανταστικό γεγονός, κυρίως για τους απανταχού Ιαβέρηδες, στο στυλ "θεία δίκη"; ("Γορίλας που τους χρειάζεται"; ) ...Για να δούμε και το λινκ από τη Γλυκειά όμως (φωνή Ψινάκη) ---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 06:59 ---------- Χαχ, το σουήτ-λινκ οδηγεί τελικά και σε διάφορες εκτελέσεις, εκ των οποίων μία γίνεται ξεκαρδιστική. "Παραδόξως",,,είναι η αγγλική, και ενώ ξεκινάει μάλλον ξενέρωτα, προς το τέλος I loled hard And, grabbing the judge by the ear, Gave him an introductory kiss. Brother Gorilla! In time the gorilla's desires Were more or less gratified. The judge, being rather biased, Couldn't see the funny side.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.