Προς το περιεχόμενο

Δύο ερωτήσεις "ποιος φταίει όταν..."


PavelX

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα,

 

Είμαι νέος οδηγός και μου γεννήθηκαν 2 απορίες.

 

1. Κάποιος είναι σταματημένος με alarm στα πλάγια του δρόμου (είτε αριστερά, είτε δεξιά). Καθώς περνάω από δίπλα του, βρίσκω πάνω του ή ακόμη χειρότερα του δίνω μια από πίσω. Ποιος φταίει;

Από τη μια λέω "εγώ επειδή ήταν σταματημένος με alarm". Από την άλλη λέω "εκείνος επειδή ήταν πάνω στο δρόμο" (πχ λεωφορειολωρίδα ή διπλοπαρκαρισμένος). Τελικά ποιος φταίει; Και έχει διαφορά αν είχε alarm και αν δεν είχε;

 

2. Είμαστε σε δρόμο με 3 λωρίδες. Ξαφνικά εκείνος που είναι στην αριστερή αποφασίζει να μπει στην μεσαία όπως επίσης και εκείνος που είναι στην δεξιά. Και οι δύο είναι γιούχου και βρίσκουν στα πλάγια ο ένας με τον άλλο. Ποιος φταίει;

Εγώ θα έλεγα εκείνος που ήταν από αριστερά λόγω του "ο δεξιά έχει πάντα προτεραιότητα" αλλά δεν είμαι σίγουρος.

 

Ξέρει κανείς;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 38
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

1.Εσυ.Αν ο αλλος ειναι σταθμευμενος παρανομα,απλα παιρνει κληση.Αν τον τρακαρεις,τον πληρωνεις.

2.Νομιζω οτι αυτο δεν ειναι ξεκαθαρο στον ΚΟΚ,αν καποιος ξερει ας μας διαφωτισει.Η προτεραιοτητα απο δεξια ισχυει σε διασταυρωσεις,οχι σε κινηση στην εθνικη οδο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

1) Τα αλαρμ ειναι φωτα εκτακτου αναγκης. Κανονικα οταν προκειται να σταματησει καποιος επιβραδυνει βγαζοντας φλας, το οποιο παραμενει αναμμενο μεχρι να αποβιβαστει απο το οχημα ή μεχρι να βγει εκ νεου αντιθετης κατευθυνσης φλας (δηλαδη οτι θα ξαναξεκινησει). Αρα αν απλα ειναι σταματημενος καπου (παρανομα), παιρνει κληση λογω παρανομης στασης, τη ζημια ομως την πληρωνεις εσυ καθως εσυ φταις που επεσες πανω του.

 

2) Δεν εχω ιδεα :P

 

3) Προσεξε τις κυκλικες διαδρομες. Κανονικα αυτος που εισερχεται στη κυκλικη διαδρομη (π.χ. μια μικρη πλατειουλα) εχει πρωτεραιοτητα. Εχεις δει κανεναν βρισκομενο στη κυκλικη διαδρομη να αφηνει καποιον αλλον να μπει...? Εγω ουδεποτε. Οποτε παιζει τι "ηθειστε" να γινεται σε μερικες περιπτωσεις και οχι ο ΚΟΚ. Εκτος αν ρωτας στεγνα για διαταξη του κοκ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Για την 1η ερώτηση με καλύψατε πλήρως. Μένει τώρα η δεύτερη :P. Με ενδιαφέρει ο ΚΟΚ τι λέει, δηλαδή όταν έρθει η τροχαία.

 

Οι κυκλικές διαδρομές τι σχέση έχουν όμως;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ρωτάς δύσκολα!

Αν και οι δυό έχουν βγάλει φλας, και εισέλθουν ταυτόχρονα στη μεσαία, υποθέτω θα υπάρχει συνυπευθυνότητα.

Τώρα, αν τα αυτοκίνητα σταματήσουν μόλις τρακάρουν-ακουμπήσουν, και έρθει η τροχαία για να κάνει σχεδιάγραμμα, μάλλον θα μετρήσουν πόσο έχει <<μπει>> το κάθε αυτοκίνητο στη λωρίδα (υποθέτω..)

Μύλος δηλαδή :X

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

απο οσο ξερω γενικα για την περιπτωση 2...

 

το θεμα ειναι που θα ακουμπησουν τα αυτοκινητα.. πχ αν οποως γινεται η κινηση που ειπες...αυτος που ερχεται απο δεξια, ακουμπησει τον αριστερο απο τη μεσαια κολωνα και πισω...απο οσο ξερω τον πληρωνει (εστω και αν ο αριστερος εχει μπει τελευταια στιγμη στη λωριδα κτλ...σου λεει ο νομος...κυριε δεν ειχες την απαραιτητη αποσταση ασφαλειας και τον χτυπησες..πληρωνε). αν ακουμπησουν απο την κολωνα και εμπρος...πληρωνει ο αριστερος.

 

η συνυπευθυνοτητα ειναι ενα σχετικα νεο (πολυ δυσαρεστο και αλητικο για μενα) φρουτο των ασφαλιστικων για να μην πληρωνουν. ειναι ολο και πιο συχνο το φαινομενο να βγαζουν μια συνυπευθυνοτητα (εχει συμβει σε γνωστους σε κραχτα παραδειγματα που κανονικα υπηρχε υπευθυνοτητα του ενος απο τους εμπλεκομενους)..να μην πληρωνει κανεις κανενα..και ο καθενας φτιαχνει με δικο του κοστος το αυτοκινητο...τα ματια σας 1014 λοιπον!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

απο οσο ξερω γενικα για την περιπτωση 2...

 

το θεμα ειναι που θα ακουμπησουν τα αυτοκινητα.. πχ αν οποως γινεται η κινηση που ειπες...αυτος που ερχεται απο δεξια, ακουμπησει τον αριστερο απο τη μεσαια κολωνα και πισω...απο οσο ξερω τον πληρωνει (εστω και αν ο αριστερος εχει μπει τελευταια στιγμη στη λωριδα κτλ...σου λεει ο νομος...κυριε δεν ειχες την απαραιτητη αποσταση ασφαλειας και τον χτυπησες..πληρωνε). αν ακουμπησουν απο την κολωνα και εμπρος...πληρωνει ο αριστερος.

 

η συνυπευθυνοτητα ειναι ενα σχετικα νεο (πολυ δυσαρεστο και αλητικο για μενα) φρουτο των ασφαλιστικων για να μην πληρωνουν. ειναι ολο και πιο συχνο το φαινομενο να βγαζουν μια συνυπευθυνοτητα (εχει συμβει σε γνωστους σε κραχτα παραδειγματα που κανονικα υπηρχε υπευθυνοτητα του ενος απο τους εμπλεκομενους)..να μην πληρωνει κανεις κανενα..και ο καθενας φτιαχνει με δικο του κοστος το αυτοκινητο...τα ματια σας 1014 λοιπον!

 

Αυτό που θα έλεγα εγώ είναι οτι φταίει πάντα ο αριστερά, αλλά με την διατύπωση που το λες εσύ (κολώνα και πίσω) μου φαίνεται ποιο σωστό και πρέπει πράγματι να είναι και αυτό που ισχύει. Όπως και να'χει τέτοια φάση καλό είναι να μην σου τύχει και να μην μάθεις ποτέ ποιος φταιει και ποιος όχι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

3) Προσεξε τις κυκλικες διαδρομες. Κανονικα αυτος που εισερχεται στη κυκλικη διαδρομη (π.χ. μια μικρη πλατειουλα) εχει πρωτεραιοτητα. Εχεις δει κανεναν βρισκομενο στη κυκλικη διαδρομη να αφηνει καποιον αλλον να μπει...? Εγω ουδεποτε. Οποτε παιζει τι "ηθειστε" να γινεται σε μερικες περιπτωσεις και οχι ο ΚΟΚ. Εκτος αν ρωτας στεγνα για διαταξη του κοκ.

 

Όντως. Είναι σαν να ισχύει ένας "άτυπος κανόνας" έξω στους δρόμους που λέει το αντίθετο απ'ότι ο Κ.Ο.Κ. , ότι δηλαδή προτεραιότητα έχει αυτός που είναι ήδη στην πλατεία :S (και βαριέται να σταματήσει :P )

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

 

Οι κυκλικές διαδρομές τι σχέση έχουν όμως;

 

Ηταν μια απορια που ειχα κι εγω σαν "νεος οδηγος".

Θα πρεπει να συνηθισεις οτι δεν γινεται πολυ συχνα αυτο που προβλεπει ο κωκ, εστω κι αν εσυ ή εγω ή οποιοσδηποτε προσπαθει να το τηρησει.

 

Προσπαθει να τηρησει εννοω παντα μεχρι ενα οριο. Δεν γινεται να μη πας ποτε πανω απο 50km/h σε κατοικημενη περιοχη...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όντως. Είναι σαν να ισχύει ένας "άτυπος κανόνας" έξω στους δρόμους που λέει το αντίθετο απ'ότι ο Κ.Ο.Κ. , ότι δηλαδή προτεραιότητα έχει αυτός που είναι ήδη στην πλατεία :S (και βαριέται να σταματήσει :P )

 

Όταν κάποιος που είναι ήδη μέσα στην πλατεία και βαριέται να σταματήσει, κληθεί να πληρώσει τον άλλο που "μπαίνει" στην πλατεία θα ξεβαρεθεί.

 

Πάντως το λογικό είναι να έχει προτεραιότητα ο "μέσα" στην πλατεία ώστε να ξεφρακάρει η κατάσταση. Εξού και σε πολλές πλατείες, αυτός που μπαίνει έχει STOP.

 

Καλό είναι να επικρατεί η κοινή λογική για να διευκολυνόμαστε όλοι... Δυστυχώς κάποιες φορές η κοινή λογική έρχεται σε αντίθεση με το νόμο, και τότε βρίσκεις το μπελά σου (ή το νταβά σου (=αυτόν που θα εισπράξει το πρόστιμο))

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Ναι, σε πολλες περιπτωσεις υπαρχει Στοπ. Σε αυτες που δεν υπαρχει ομως, οφειλουν να σεβονται τον κανονισμο οσο παραδοξος κι αν ακουγεται. (Σε εμενα ο συγκεκριμενος καθολου, αλλα τεσπα).

 

Αλλιως να γινουμε Κινα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ε εντάξει μην είμαστε και υπερβολικοί...Αρκετές είναι οι περιπτώσεις αυτών που σταματάνε στις πλατείες.Τώρα αν μιλάμε για κέντρο και για δρόμο με ένα σκασμό αυτοκίνητα, "λογικό" είναι να υπάρχει μια ροή και αυτών που κινούνται στην πλατεία αλλά και αυτών που μπαίνουν σ' αυτη.Αν πουν να σταματήσουν όλοι όσοι κάνουν το γύρο της πλατείας Καραϊσκάκη πχ, να περιμένουν αυτούς που μπαίνουν από Μάρνη, τους πήρε Πάσχα να ξαναξεκινήσουν.Εντάξει δε λέω, είναι και πολλοί αυτοί που δε σταματάνε αλλά δεν νομίζω πως είναι και τόσο μεγάλο το χάλι (ίσως να μην περνάω και συχνά απο πλατείες για να με ενοχλεί τόσο!! :D )..Αντίθετα θα πιαστώ απ΄το θέμα με την αλλαγή λωρίδας και θα παρατηρήσω οτι πολύ μεγάλο θέμα έχουν οι περισσότεροι οδηγοί με τη διατήρηση της λωρίδας τους, και περισσότερο κατα την κυκλική κίνηση.Ομόνοια πχ..Αν δείτε έστω και έναν που να κινείται στη μεσαία λωρίδα να κάνει το (ημι)κύκλιο της πλατείας και να παραμείνει σε όλη τη διάρκεια εκεί δώστε του λουκουμάκι!Το 99% ξεκιναει απο δεξιά, ατα μισά μπαίνει αριστερά και κάπου στο τέλος καταλήγει πάλι δεξιά...Κάτι αντίστοιχο γίνεται και σε φανάρια που κάποιος στρίβει.Πολλοί έχουν την τάση να "ανοίγονται"! :-)

 

ΥΓ: Πολύ offtopic όμως!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όντως. Είναι σαν να ισχύει ένας "άτυπος κανόνας" έξω στους δρόμους που λέει το αντίθετο απ'ότι ο Κ.Ο.Κ. , ότι δηλαδή προτεραιότητα έχει αυτός που είναι ήδη στην πλατεία :S (και βαριέται να σταματήσει :P )

χαχαχαχα ναι ναι για κανε πως δεν σταματας στην πλατεια καραισκακη και για ποτε σε εχουν εμβολησει στα 2 οι μανιακοι που μπενουν στην πλατεια μπουνια χαμπαρι δεν θα παρεις

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα,

 

Είμαι νέος οδηγός και μου γεννήθηκαν 2 απορίες.

 

1. Κάποιος είναι σταματημένος με alarm στα πλάγια του δρόμου (είτε αριστερά, είτε δεξιά). Καθώς περνάω από δίπλα του, βρίσκω πάνω του ή ακόμη χειρότερα του δίνω μια από πίσω. Ποιος φταίει;

Από τη μια λέω "εγώ επειδή ήταν σταματημένος με alarm". Από την άλλη λέω "εκείνος επειδή ήταν πάνω στο δρόμο" (πχ λεωφορειολωρίδα ή διπλοπαρκαρισμένος). Τελικά ποιος φταίει; Και έχει διαφορά αν είχε alarm και αν δεν είχε;

 

2. Είμαστε σε δρόμο με 3 λωρίδες. Ξαφνικά εκείνος που είναι στην αριστερή αποφασίζει να μπει στην μεσαία όπως επίσης και εκείνος που είναι στην δεξιά. Και οι δύο είναι γιούχου και βρίσκουν στα πλάγια ο ένας με τον άλλο. Ποιος φταίει;

Εγώ θα έλεγα εκείνος που ήταν από αριστερά λόγω του "ο δεξιά έχει πάντα προτεραιότητα" αλλά δεν είμαι σίγουρος.

 

Ξέρει κανείς;

 

Για την 2η απορία σου πιστεύω πως όπως κάνεις προσπεράσεις από αριστερά και όχι από δεξιά έτσι και αυτοί οι 2 ο δεξιά πρέπει να προσέξει γιατί ο άλλος θα είναι από την αριστερή μεριά του, ενώ ο αριστερά θα τον έχει από τα δεξιά του...αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως κάποιος από την αριστερή λωρίδα μπορεί να κόψει το τιμόνι μέχρι να φτάσει στην δεξιά και άμα τρακάρει να μην φταίει....όντως τι προβλέπει ο νόμος? χαχα

 

Όσο αναφορά το 1ο ας το κάνουμε πιο δύσκολο....

α) αν είναι κάποιος σταθευμένος χωρίς αλάρμ και όπως περνάω εγώ αυτό ανοίγει και πόρτα και την πέρνω παραμάζωμα, εκεί τι γίνεται?

β) άμα έχει αλαρμ μήπως δικαολογείται γιατί τα αλάρμ προειδοποιούν τον άλλο οδηγο? βέβαια δεν είπε κανείς ότι του λένε "πρόσεχε γιατί ανοίγω την πόρτα όποτε μου ****" :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Όσο αναφορά το 1ο ας το κάνουμε πιο δύσκολο....

α) αν είναι κάποιος σταθευμένος χωρίς αλάρμ και όπως περνάω εγώ αυτό ανοίγει και πόρτα και την πέρνω παραμάζωμα, εκεί τι γίνεται?

β) άμα έχει αλαρμ μήπως δικαολογείται γιατί τα αλάρμ προειδοποιούν τον άλλο οδηγο? βέβαια δεν είπε κανείς ότι του λένε "πρόσεχε γιατί ανοίγω την πόρτα όποτε μου ****" :P

 

Είτε έχει αλάρμ είτε οχι είναι δική σου ευθύνη δυστυχώς.

Υποτίθεται οτι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί για κάθε εμπόδιο που είναι μπροστά μας και να κρατάμε αποστάσεις.

 

Στις περισσότερες περιπτώσεις πράγματι έχει σωστή λογική αυτό το σκεπτικά, αλλά υπάρχουν και ορισμένες εξαιρέσεις... π.χ αν κάποιος ανοίξει αποτομα την πόρτα και δεν προλάβεις να αντιδράσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.


  • Δημιουργία νέου...