KilliK Δημοσ. 18 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 18 Φεβρουαρίου 2010 (επεξεργασμένο) καλα το παραδειγμα με το Bioshock ειναι ατυχες,εδω η 2K Games ηταν ανικανη να φτιαξει το προβλημα με το DX10+HDR+AA η το προβλημα με το Widescreen και το POV.δεν ειναι καθολου περιεργο που το 2 ειναι γεματο προβληματα. τζον ολες οι συγχρονες καρτες δεν εχουν hdmi output? τι σημασια εχει αν το vga input (αυτο δεν λες; ) της οθονης ειναι στα 60mhz? Επεξ/σία 18 Φεβρουαρίου 2010 από KilliK
john2gr Δημοσ. 18 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 18 Φεβρουαρίου 2010 (επεξεργασμένο) τζον ολες οι συγχρονες καρτες δεν εχουν hdmi output? τι σημασια εχει αν το vga input (αυτο δεν λες; ) της οθονης ειναι στα 60mhz? Για να δουλεύει το 3D Vision, πρέπει να συνδέσεις τον IR emitter με την τηλεόρασή σου. Η Nvidia δίνει ένα DLP HDTV stereo cable (με παραγγελία, δεν υπάρχει στο kit) και δεν ξέρω αν δουλεύει με την συγκεκριμένη τηλεόραση ή αν θα βγάλει καλώδιο στο μέλλον που να την υποστηρίζει. Edit: Από όσο βλέπω έχουν στα σχέδια τους να βγαλουν για τις 3DHDTV αλλά so far, τίποτα χειροπιαστό. Επεξ/σία 18 Φεβρουαρίου 2010 από john2gr
Sir Pretender Δημοσ. 19 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 19 Φεβρουαρίου 2010 Λοιπόοοον... το παιχνιδάκι το δοκίμασα και με κέρδισε μόνο και μόνο απ' το setting του -btw, ρίξτε μια ματιά και στο βιβλίο (διανέμεται δωρεάν online για όσους ξέρουν... ρώσικα ). Σαν concept το dungeon crawling σε συνδυασμό με τα τρένα που... αιωρούνται στην ατμόσφαιρα (γιατί στις ράγες δεν κινούνται πάντως) κάτι λέει, αν και από καινοτομίες στο gameplay δεν διαπίστωσα κάτι το τρομερό. Ωραία γραφικά πάντως, στρωτό animation και ανεπτυγμένη Α.Ι..
kostacurtas Δημοσ. 19 Φεβρουαρίου 2010 Μέλος Δημοσ. 19 Φεβρουαρίου 2010 Metro 2033 Shipping With Steamworks THQ and Valve today announced an agreement to power the PC version of 4A Games' Metro 2033 with a collection of Steamworks features and to offer the title electronically to the 25 million-plus gamers playing PC games via Steam. Metro 2033 is an upcoming action-oriented title with a combination of horror, survival, RPG, and first-person shooter elements. Based on the novel Metro 2033 by Russian author Dmitry Glukhovsky, the game is being developed by 4A Games in Ukraine. All PC versions of Metro 2033 will be powered by Steamworks, providing gamers with auto-updating, Steam Achievements, Steam support for in-game DLC, and more. "Metro 2033 is an incredibly rich experience featuring a truly unique setting, haunting atmosphere and cutting edge graphics," said Richard Williams, THQ Vice President of Global Brand Management. "By leveraging the power of Steamworks and the reach of Steam, we are able to provide an even greater gameplay experience and expose the game to millions of gamers around the world." Metro 2033 is available for pre-purchase via Steam. Those who pre-purchase the game will also receive one free copy of Red Faction: Guerrilla. Metro 2033, priced $49.99/€49.99/£29.99, is available to pre-order now.
kostacurtas Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2010 Μέλος Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2010 Metro 2033 PC System Requirements Revealed You'll need a top-end PC to enable all of Metro 2033's bells and whistles: Minimum System Requirements: Dual core CPU (any Core 2 Duo or better will do) DirectX 9, Shader Model 3 compliant graphics cards (GeForce 8800, GeForce GT220 and above) 1GB RAM Recommended System Requirements: Any Quad Core or 3.0+ GHz Dual Core CPU DirectX 10 compliant graphics card (GeForce GTX 260 and above) 2GB RAM Optimum System Requirements: Core i7 CPU NVIDIA DirectX 11 compliant graphics card (GeForce GTX 480 and 470) As much RAM as possible (8GB+) Fast HDD or SSD Enabling Nvidia 3D Vision: Metro 2033 utilizes NVIDIA 3D Vision with compatible cards and hardware. To play in 3D you will require: NVIDIA GeForce GTX 275 and above recommended A 120Hz (or above) monitor NVIDIA 3D Vision kit Microsoft Windows Vista or Windows 7
john2gr Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2010 Προτού απογοητευτείτε, τα 'optimum' αφορούν για όταν έχετε ενεργοποιημένα 3D Vision με DX11 + PhysX effects
Psycho_Warhead Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2010 Πες μου οτι δεν θα φτανουν τα 4GB ............
d3m0n Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2010 Damn,και τα 4 dimm slots είναι πιασμένα σε μένα.
john2gr Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2010 Δεν θα έπρεπε καν να το σκέφτεστε ρε, λες και αν έχεις όλα από optimum εκτός του σκληρού (κι έχεις πχ παλιό IDE) δεν θα σου τρέχει τέλεια . Άντε να γλυτώσεις κάποια stutters ή να έχεις γρηγορότερο loading. Δεν το κόβω με τίποτα το RAM usage να υπερβαίνει τα 3GB... το vRam είναι άλλο θέμα (αλλά και πάλι, αν το Fermi δεν κουμαντάρει το πρώτο παιχνίδι με το οποίο προμοτάρεται τότε μιλάμε για EPIC FAIL )
Psycho_Warhead Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 25 Φεβρουαρίου 2010 Την καρτα δεν την φοβαμε καθολου,η ram με προβληματισε αλλα οπως λες και συ δεν νομιζω να μην δεν φτανουν τα 4GB εδω φτανουν για Crysis
john2gr Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2010 (επεξεργασμένο) Εκπληκτικό interview που αξίζει να διαβάσετε http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-tech-interview-metro-2033?page=2 Και για την RAM που λέγαμε Digital Foundry: Does all the hard work you've done in getting 4A to run on console translate back into more efficient processing on the PC? What sort of PC hardware would be required to match Xbox 360 performance? Oles Shishkovstov: The PC side definitely became more and more optimised as a side effect. For example we don't need as much system memory as other PC-only games. Anything above 512MB RAM with DX10/DX11 code-path on Windows 7 would be enough. DirectX9 uses system memory backing store for almost all GPU resources, so you should add around 256MB to avoid page-file swapping. The CPU side is slightly more problematic. Because the system is heavily multi-threaded, we need at least two hardware threads for "smooth" gameplay. The CPU performance doesn't matter that much, except on a few selected scenes during the whole game as long as it is relatively modern architecture (not Intel Atom!) and has more than one core. As for the GPU, the console brothers have very little influence on the PC version, if any. The shaders are very different. The pipeline is very different as well. I mean they are very different - they just look similar and utilise the same art content. Digital Foundry: Does PC hardware offer up any additional bonuses in Metro 2033 aside from higher frame-rates and resolutions? Oles Shishkovstov: Yes and no. When you have more performance on the table, you can either do nothing as you say, and as most direct console ports do, or you add the features. Because our platforms got equal attention, we took the second route. Naturally most of the features are graphics related, but not all. The internal PhysX tick-rate was doubled on PC resulting in more precise collision detection and joint behavior. We "render" almost twice the number of sounds (all with wave-tracing) compared to consoles. That's just a few examples, so that you can see that not only graphics gets a boost. On the graphics side, here's a partial list: Most of the textures are 2048^2 (consoles use 1024^2). The shadow-map resolution is up to 9.43 Mpix. The shadow filtering is much, much better. The parallax mapping is enabled on all surfaces, some with occlusion-mapping (optional). We've utilised a lot of "true" volumetric stuff, which is very important in dusty environments. From DX10 upwards we use correct "local motion blur", sometimes called "object blur". The light-material response is nearly "physically-correct" on the PC on higher quality presets. The ambient occlusion is greatly improved (especially on higher-quality presets). Sub-surface scattering makes a lot of difference on human faces, hands, etc. The geometric detail is somewhat better, because of different LOD selection, not even counting DX11 tessellation. We are considering enabling global illumination (as an option) which really enhances the lighting model. However, that comes with some performance hit, because of literally tens of thousands of secondary light sources. Επεξ/σία 26 Φεβρουαρίου 2010 από john2gr
Psycho_Warhead Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2010 Δεν θα έπρεπε καν να το σκέφτεστε ρε, λες και αν έχεις όλα από optimum εκτός του σκληρού (κι έχεις πχ παλιό IDE) δεν θα σου τρέχει τέλεια . Άντε να γλυτώσεις κάποια stutters ή να έχεις γρηγορότερο loading. Δεν το κόβω με τίποτα το RAM usage να υπερβαίνει τα 3GB... το vRam είναι άλλο θέμα (αλλά και πάλι, αν το Fermi δεν κουμαντάρει το πρώτο παιχνίδι με το οποίο προμοτάρεται τότε μιλάμε για EPIC FAIL ) Ουτε το 8800GTX μπορουσε να κουμανταρει το Crysis,θα μου πεις το Crysis ηταν εξαιρεση μιας και ηταν pc exclusive ε νταξει......
KilliK Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2010 Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2010 παντως στα γραφικα πρεπει να σχιζει ακομα και το crysis.για να δουμε.
Super Moderators Thresh Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2010 Super Moderators Δημοσ. 26 Φεβρουαρίου 2010 αμφιβάλω, αλλά λογικά θα πλησιάζει...
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα