Προς το περιεχόμενο

Γιατι το αμαξι παίρνει πιο ευκολα μπρος με 2α


KaizerSoze

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Εμεινα απο μπαταρια και καθως περιμενα την οδικη βοηθεια εφαγα μια φλασια.

Γιατι όταν μένει ένα αμαξι και το σπρώχνουμε μπας και παρει μπρος λενε πολλοι "ξεκινα το με 2α"?

 

ΥΓ. Δεν εχει σχεση με τη μπαταρια μου και ουτε θυμαμαι συγκεκριμενο περιστατικο και λογο βλαβης, απλα απο κουβεντες εχω ακουσει πολλες φορες σε περιπτωσεις που καποιος εμεινε "...ξεκινας με δευτερα και..." και ειχα απορια γιατι να παιζει κατι τετοιο(αν παιζει, μπορει να ειναι urban legend)

 

 

ΥΓ2. Καλυτερα τωρα?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν έχει κάτι το ειδικό η 2α αφού θεωρητικά με όλες τις ταχύτητες μπορεί να πάρει μπρός το αμάξι σε κατηφόρα ή με σπρώξιμο.Απλά η 1η θα κόψει απότομα (σαν να φρενάρει δηλαδή ,κι όπως καταλαβαίνεις μπορεί να χτυπήσεις αυτόν που το σπρώχνει απο πίσω) και οι άλλες ταχύτες θα "κλοτσήσουν" (βασικά δεν μπορώ να βρώ την κατάλληλη λέξη για να στο εξηγήσω καλύτερα) λιγότερο ο΄ποτε θα υπάρχει λιγότερη αντίσταση μιας και η ταχύτητα την ώρα που σπρώχνει κάποιος το αμάξι είναι πολύ μικρή.

Ελπίζω να κατάλαβες τον λόγο...πάντως urban legend δεν είναι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η 2α έχει την καλύτερη αναλογία αντίστασης προς περιστροφή του (κρύου) μοτέρ στην χαμηλή ταχύτητα του σπρωξίματος!Είναι η χρυσή τομή συνήθως..

Το μοτέρ <<παίρνει μπρος>> και με όπισθεν (αλλά πρέπει να είναι πατημένος ο συμπλέκτης από την αρχή)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγω παλι ειχα την εντυπωση οτι βαζεις νεκρα το τρεχεις λιγο να φορτισει η μπαταρια και ξεκινας.Με ταχυτητα πρεπει να το ξεκινησεις αμα δεν εχεις μπαταρια ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η πρώτη ταχύτητα λόγω του γραναζιού της στο σασμάν, έχει μεγάλη δύναμη, στα γράφω χρονικά, με αποτέλεσμα αν τη βάλεις για πάρει μπροστά το αυτοκίνητο να ζοριστούν οι κινητήριοι τροχοί να γυρίσουν (αν γυρίσουν). Για αυτό το λόγο προτείνουν 2α ή και 3η αν το αμάξι είναι 1800 και βάλε κυβικά. Γιατί στην κατηφόρα σου προτείνουν να βάλεις πρώτη (ή όπισθεν) όταν σταθμεύσεις στο αυτοκίνητο και δε σου προτείνουν 2α ή 3η. Γιατί με την πρώτη οι κινητήριοι τροχοί δύσκολα θα γυρίσουν και κατ' επέκταση το αμάξι θα τσουλήσει αν δεν έχει τραβήξει χειρόφρενο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για μενα που δεν ξερω τα μηχανολογικα, ενα απλοικο συμπερασμα θα ηταν λοιπον οτι βαζωντας 2α

 

1. Δεν θα δυσκολευτει το αμαξι να παρει μπρος με χειροκινητο σπρωξιμο οσο με την 1η, γιατι στην 1η το μοτερ ή οι τροχοι(κατι τεσπα) θα βρει μεγαλη αντισταση

2. Παραλληλα οι 3η ή η 4η θα κλωτσησει λογω χαμηλων στροφων

 

Περισσοτερο ρωταω γιατι το 3η και 4η το καταλαβαινω, πρεπει να εχεις στροφες, δεν γινεται με το σπρωξιμο να παρει μπρος. Αλλα η 1η με μπερδευει. Το αμαξι δεν ειναι σχεδιασμενο να ξεκινα κυριως με 1η? Η 1η δεν ειναι αυτη που κραταει στις χαμηλοτερες δυνατες στροφες. Αυτο με παραξενευει, οτι αφου 9/10 απο σταθμευση ξεκιναμε με 1η μεχρι να παρει στροφες, γιατι βαζουμε 2α οταν δεν μπορουμε να ξεκινησουμε, πιο λογικο μου φαινεται να παιρνει με 1η

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χωρις να ειμαι καθολου βεβαιος γιαυτο που θα πω, οποτε αναμενω διορθωσεις και το λεω εκ των προταιρων:

 

η 1η ειναι αποτομη γιατι ειναι κοντη ως σχεση. Κοντη ειναι ωστε να μπορει να εκκινει απροβληματιστα απο σταση και να επιταχυνει γρηγορα. Αν ηταν μακρια σχεση οπως η 5η, θα πηγαινε σαν κηδεια το αμαξι, ισως και να μην εκινουσε καν, απτην αλλη ομως δε θα ειχε και αποτομη αποσυμπλεξη.

 

Αρα η διαδικασια αποσυμπλεξης γινεται πιο αισθητη και αποτομη οσο πιο κοντη ειναι η σχεση. Ετσι στην 1η φερνει πολλη αντισταση, στη 2α λιγοτερη και παει λεγοντας. Ο λογος που δεν πας σε τριτη/τεταρτη οταν θες να βαλεις το αμαξι μπρος, ειναι γιατι προφανως στην αποσυμπλεξη με τριτη και 15χαω θα κλωτσαει λογω ελλειπων στροφων.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αλλα η 1η με μπερδευει. Το αμαξι δεν ειναι σχεδιασμενο να ξεκινα κυριως με 1η? Η 1η δεν ειναι αυτη που κραταει στις χαμηλοτερες δυνατες στροφες. Αυτο με παραξενευει, οτι αφου 9/10 απο σταθμευση ξεκιναμε με 1η μεχρι να παρει στροφες, γιατι βαζουμε 2α οταν δεν μπορουμε να ξεκινησουμε, πιο λογικο μου φαινεται να παιρνει με 1η

 

Είναι θέμα κιβωτίου ταχυτήτων, συμπίεσης και διαφορικού. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει μέσα μια σειρά με τα γρανάζια της 1ης, 2ας, 3ης κλπ. Το μεγαλύτερο γρανάζι είναι της πρώτης και είναι το πιο δυνατό. Τώρα τι γίνεται όταν πας να σκουντήξεις το αμάξι και έχεις μέσα πρώτη. Στον κύλινδρο υπάρχει η λεγόμενη συμπίεση που αν δεν είναι αρκετή δε μπορεί να γυρίσει τον τροχό (τα λέω χοντρικά, γιατί δε θέλω να σε μπερδέψω με πιστόνι, την κίνησή του στον κύλινδρο κλπ). Η δευτέρα που έχει μικρότερο γρανάζι, αυτό γυρνάει ευκολότερα με τη συμπίεση του μοτέρ και για αυτό προτιμάται. Πολύ απλοϊκά είναι έτσι τα πράγματα. Στην ουσία, είναι θέμα διαμετρήματος των γραναζιών στο κιβώτιο ταχυτήτων. Της πρώτης το γρανάζι θέλει περισσότερη δύναμη για να γυρίσει και κατά συνέπεια να γυρίσει και ο τροχός. Για αυτό σου είπα. Αν βάλεις το αμάξι με πρώτη στην κατηφόρα, και σβήσεις το μοτέρ, το αμάξι θα μείνει ακίνητο και χωρίς χειρόφρενο (αρκεί η κατηφόρα μην είναι με καμία κλίση γκρεμού). Ενώ αν βάλεις, 2α ή 3η το αμάξι θα αρχίσει να τσουλάει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχει να κάνει με την σχέση μετάδοσης. Φαντάσου ότι σε ένα αυτοκίνητο που παίρνει μπρος σπρώχνοντας, τον ρόλο της μίζας τον παίρνουν οι εμπρός τροχοί που τους κινούν αυτοί που σπρώχνουν. Έτσι μέσω του συστήματος μετάδοσης κίνησης (ημιαξόνια -> διαφορικό -> κιβώτιο -> συμπλέκτης -> βολάν) φτάνει η περιστροφική κίνηση (και μαζί της η ροπή στρέψης) στον στροφαλοφόρο και κατά συνέπεια στα πιστόνια.

 

Όταν σπρώχνουμε θέλουμε μία σχέση μετάδοσης που θα μας επιτρέπει τόσο το να σπρώχνουμε (μεγάλη δηλαδή) όσο και το να γυρίσει με αρκετές στροφές ο κινητήρας και να πάρει μπρος (μικρή δηλαδή). Αυτή η χρυσή τομή επιτυγχάνεται με την δευτέρα.

 

Σημειωτέον ότι απαγορεύεται διά ροπάλου το σπρώξιμο καταλυτικού, διότι ακόμα και με μία φορά μπορεί να χαλάσει ο καταλύτης λόγω της άκαυστης βενζίνης που θα περάσει, η οποία όταν ζεσταθεί ο καταλύτης θα καεί και προκαλέσει ζημιά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν σπρώχνεις αυτοκίνητο για να πάρει μπρος συνήθως το σπρώχνεις σε κατηφόρα οπότε παίρνει μια ταχύτητα πχ 20 χλμ

Δηλαδή όταν πάρει μπρος δεν είναι σε στάση οπότε η ταχύτητα που αντιστοιχεί είναι η δευτέρα γιατί αλλιώς θα κόψει

Όταν πηγαίνεις με 20 -30 με δευτέρα σε ελαφριά κατηφόρα διανοείσαι να βάλεις πρώτη ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όταν πηγαίνεις με 20 -30 με δευτέρα σε ελαφριά κατηφόρα διανοείσαι να βάλεις πρώτη ?

lol αν μπει θα πάρεις το κιβώτιο ταχυτήτων στα χέρια, πιθανόν και το λεβιέ.

Και πάλι όμως στα αυτοκίνητα είναι εύκολο το κατέβασμα από 2α σε 1η όταν πας να ανέβεις ανηφόρα. Σε πολλά φορτηγά (μιλάμε για τράκτορα) που το κιβώτιο δεν έχει συγχρονιζέ, αν δεν περιμένεις να πέσουν λίγο οι στροφές του μοτέρ και μετά να κατεβάσεις ταχύτητα, εκεί η πιθανότητα να έχεις τράβαλα είναι μεγάλη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...