crAss Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2002 Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2002 Paidia i dikia mou empeiria (mikri 5 eton kai kati pano apo 150.000 km) leei oti to abs leei...trela... Eimoun ethniki se trenaki me 140-145 konterisia km/h. ginete mia malakia peripou sto xiliometro mprosta mas kai oloi arxizoun na frenaroun. Ego eimoun me ena Carina dekaetias poli kalosintirimeno kai mprosta mou ena Pegeuot 206 olokainourgio. I asfaltos itan gamise ta (ligo prin ta 120 sto reuma pros athina). Eno ekana oti mporousa evlepa oti den ipirxe alli katallixi apo to na gino ena me to mprostino mou. i mesaia eixe kanoniki roi...Meta apo ena trelo frenarisma me simplektarisma me 1 vrika (apo ta 140 sta 50)ena mikro keno ekopsa dexia, eliosa tin deutera mexri ton kofti kai allagi se triti karfota gia na min pesei epano mou autos pou erxotan sti mesaia kai meta ekopsa dexia na iremiso... O piso apo emena stin aristeri eixe stamatisei sto miso metro apo ton mprostino mou...Koinos akoma kai an eixa ABS mporei ego na eixa stamatisei kirile alla o piso tha mas eixe steilei olous se mia orea karampola... Oi sfines me 130+ stin kifisias me esosan (thelete na tis peite empeiria)apo ena sigouro poli sovaro trakarisma kati pou ta ilektronika den tha mporousan na to kanoun apo mona tous... Omos ta ilektronika an ipirxan tha eixan kanei to ergo mou poli pio eukolo ston idio akrivos eligmo. To pio kalo paradeigma einai ena sigritiko pou eixe ginei metaxi tis BMW 520 me to antistoixo A6 quattro tis Audi. I BMW estrive poli kallitera as itan pisokiniti. Omos ipirxe kai i dinatotita apenergopiisis olon ton ilektronikon voithimaton kai to autokinito meta egine tromera pio argo sto xrono oloklirosis enos girou tis pistas sta xeria enos empeirou odigou agonon... I empeiria den antikathistantai me tipota omos sigoura mporei na voithithei apo ilektronika kaloudia crAss
Jonous Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2002 Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2002 <blockquote><font class="small">Quote crAss:</font><hr> Omos ipirxe kai i dinatotita apenergopiisis olon ton ilektronikon voithimaton kai to autokinito meta egine tromera pio argo sto xrono oloklirosis enos girou tis pistas sta xeria enos empeirou odigou agonon...<hr /></blockquote> Δεν είναι κανόνας αυτό διότι σε μια δοκιμή στήθηκαν στην ίδια πίστα TypeR και CupraR και το αποτέλεσμα ήταν το Civic να είναι πιο γρήγορο. Αυτό συνέβη γιατί όπως αναμενόταν το ESP 'έβαζε το χεράκι του' σε κάθε στροφή, με αποτέλεσμα το Seat να χάνει χρόνο. Έτσι είναι, τα γιαπώνια δίνουν προσοχή στη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης, ενώ οι γερμανοί φορτώνουν με ηλεκτρονικά της BOSH και άμε στο καλό. Όχι ότι δεν βοηθάνε, αντιθέτως, απλά το λέω επειδή πάντα παίζει και ο παράγοντας 'ευχαρίστηση' στην οδήγηση, τουλάχιστον σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα.
Επισκέπτης Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2002 Δημοσ. 5 Δεκεμβρίου 2002 Το θέμα είναι ότι αν το Seat δεν είχε τα συστήματα θα ήταν ακόμα πιο αργό... Ειδικά στα χέρια ενός μέσου οδηγού... Το TypeR έχει καθαρά αγωνιστικό στήσιμο και δεν συκρίνεται με τίποτα στην αγορά...
apoikos Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2002 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2002 <blockquote><font class="small">Quote vlachaquito:</font><hr> absolut d eisai psilolathos,to abs katarxhn ksemplokarei tous troxous,etsi exeis thn dynatothta na frenareis pio polles fores me 1 pathma tou petal & exeis sanapotelesma mikroterh apostash... pantos ektos tou ABS & ta alla systhmata einai arketa xrhsima...thimaste ti eixe ginei me tis mercedes A pou ntelaparane sto test me tis synexomenes allages poreias?? ti tha ginotan an to systhma pou valane meta (den thimamai ta arxika) den yphrxe??oso kalos odhgos & na eisai,otan sou petaxtei o anideos apo to stop pou exei prepei na kaneis ayton ton eligmo gia na ton apofygeis,ara aytomata vlepeis ta pano kato... <hr /></blockquote> Το συγκεκριμένο γεγονός με τις A-Klasse είχε δώσει τροφή για πολλά σχόλια. Προσωπική μου άποψη είναι ότι ένα αυτοκίνητο πρέπει κατ'αρχάς να είναι σωστά σχεδιασμένο σε μηχανικό επίπεδο. Όσα ESP και AST / TCS και να βάλεις σε ένα αυτοκίνητο με κακή γεωμετρία ανάρτησης και άσχημη κατανομή βάρους, ποτέ δε θα είναι σωστό και ασφαλές. Οι λέξεις "σωστό" και "ασφαλές" εμπεριέχουν δύο παραμέτρους: Κράτημα: Με τον όρο κράτημα εννοείται ο συνδυασμός πρόσφυσης και αίσθησης, δηλ. όχι μόνο το πόσο μεγάλο είναι το περιθώριο πρόσφυσης, αλλά και το πόσο καλά σε πληροφορεί το αυτοκίνητο για τη θέση του στο δρόμο και την απόστασή του από το όριο πρόσφυσης. Τόσο το περιθώριο πρόσφυσης όσο και η αίσθηση καθορίζονται από το μηχανικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου και κανένα ηλεκτρονικό υποσύστημα δεν μπορεί να τα βελτιώσει. Έλεγχος πριν και κατά την ολίσθηση: Δε φτάνει ένα αυτοκίνητο να έχει απλώς μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης, αλλά πρέπει να έχει ομαλή, αρκετά προβλέψιμη και ελέγξιμη συμπεριφορά ακόμα και κατά τη διάρκεια της απώλειας πρόσφυσης (σε λογικά πλαίσια πάντα). Η συμπεριφόρα μετά την απώλεια πρόσφυσης εξαρτάται τόσο από το μηχανικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου, όσο και από τα διάφορα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Είναι προφανές ότι τα αυτοκίνητα στα οποία τα ηλεκτρονικά υποσυστήματα καλούνται να καλύψουν κενά του μηχανικού σχεδιασμού δεν πληρούν καμία από τις παραπάνω προϋποθέσεις. Με άλλα λόγια όταν το αυτοκίνητο τουμπάρει δεν αρκεί το ESP για να διορθώσει το πρόβλημα. Ναι μεν θα αποτρέψει την ανατροπή, αλλά αφ'ενός το αυτοκίνητο πλησιάζοντας το όριο δε θα έχει καμία αίσθηση λόγω της συνεχούς επέμβασης στην τροφοδοσία του κινητήρα, αφ'ετέρου αν παρ'ολη την επέμβαση του ESP ξεπεράσει το όριο (διόλου απίθανο, τα ηλεκτρονικά δεν "πετάνε άγκυρες" στο δρόμο) κατά πάσα πιθανότητα θα συμπεριφερθεί εντελώς απρόβλεπτα και πολύ επικίνδυνα. Σίγουρα μετά την προσθήκη του ESP το αυτοκίνητο είναι πιο ασφαλές απ'ότι ήταν πριν, αλλά σίγουρα είναι λιγότερο ασφαλές απ'ότι αν είχε μια εξ'αρχής καλοσχεδιασμένη ανάρτηση. Τα ηλεκτρονικά δεν είναι πανάκεια, ο ρόλος τους είναι επικουρικός και για να αποδώσουν σωστά πρέπει να βασίζονται σε ένα στερεό μηχανικό υπόβαθρο. Όσο για το ABS δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι στη σημερινή του μορφή (4κάναλο και πολύ-πολύ γρήγορο) προσεγγίζει κατά πολύ το ιδανικό φρενάρισμα, και σίγουρα σε πραγματικές συνθήκες (π.χ. ελληνικοί δρόμοι) αποδίδει πολύ καλά.
Absolut_D Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2002 Μέλος Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2002 Ara ena autok/to me ena kalo sthsimo einai kata polu kalytero apo ena allo me metrio stisimo alla ola ta hlektronika asists...... Exw dei kai exw minei afonos apo to kratima enws kata ta legomena "oikogeniakou" Vectra to opoio to mono pou exei einai to abs,alla polu kalo stisimo.....ara auto ti mas leei?
^BOOMBOOM Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2002 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2002 ayta pou lete mou thymizoun thn diamaxh pou yphrxe palaiotera gia to an einai kalytera ta polubalbida moter h ta turbo.H apanthsh einai pws an thelw megalh isxh h kalyterh lush einai na exw KAI polles balbides KAI turbo.Etsi an thelw poly kalo krathma kai elegxo h kalyterh lush tha htan na exw aytokinhta pou na einai kai polu kala sxediasmena se mhxaniko epipedo kai me kala kai isxyra hlektronika kai to kuriotero oi 2 aytoi tomeis tha prepei na einai sxediasmenoi apo koinou wste anti na mpalwnei o enas tis trypes tou allou na synergazontai armonika gia ton koino stoxo.Dysthxws shmera ta hlektronika twn aytokinhtwn einai polu xamhlhs poiothtas kai efarmozontai kuriws me purosbestiko xarakthra, oxi gia na kanoun ena aytokinhto kalytero odhgika alla gia na to kanoun asfales gia akoma kai ton pio gaga odhgo. An parete san paradeigma ta aeroplana tha deite pws ta hlektronika exwoun apeirws megalyterh efarmogh ap;oti sta aytokinhta kai analoga thn periptwsh xrhsimopoiountai me allo stoxo.Sta politika aeroskafh xrhsimopoiountai gia na ayksisoun thn anoxh tou aeroskafous se lathos xeirismous enw sta maxhtika gia na dwsoun ston piloto thn ikanothta na kanei eligmous pou tha htan adianohtoi prin merika xronia.Ena F-16 mporei na kanei kuklous gyrw apo ena F-4 kai ayto ofeiletai se megalo bathmo sta hlektronika systhmata elegxou pthshs pou kataernoun na kanoun to aeroskafos elegximo akoam kai se tetoious eligmous.Fysika ena F-16 einai adynaton na elegxthei xwris hlektronika akribws epeidh einai eksarxhs sxediasmeno gia na peta me ayta. elpizw na mhn kourasa
vastravoud Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2002 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2002 Πολύ ωραία τοποθέτηση BOOM BOOM. Απ' όσο ξέρω τα σύγχρονα μαχητικά σχεδιάζονται ώστε να έχουν εγγενή αστάθεια και να μπορούν να πετάν ευθεία μόνο λόγω της ηλεκτρονικής. Όταν όμως κληθούν να ελιχθούν, η αστάθεια αυτή τα κάνει πολύ ευέλικτα...
epote Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2002 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2002 Όσο για το ABS δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι στη σημερινή του μορφή (4κάναλο και πολύ-πολύ γρήγορο) προσεγγίζει κατά πολύ το ιδανικό φρενάρισμα, και σίγουρα σε πραγματικές συνθήκες (π.χ. ελληνικοί δρόμοι) αποδίδει πολύ καλά. <hr /></blockquote> crazy_piston well said alla na mou ksekathariseis edo ti ennoeis idaniko frenarisma, giati an ennoeis to idaniko apo pleyras odigou, apla den ginete me to pedal tou frenou na frenareis 100 fores to sec se akthe troxo ksexorista:P profanos ennoeis idaniko me fisikh-kinimatikh ennoia, sosta?
apoikos Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2002 Δημοσ. 7 Δεκεμβρίου 2002 Όπως είπες εννοώ το ιδανικό από πλευράς φυσικής φρενάρισμα, δηλαδή το φρενάρισμα με δύναμη οριακά μικρότερη από εκείνη που θα επέβαλε έναρξη της ολίσθησης.
damn3 Δημοσ. 8 Δεκεμβρίου 2002 Δημοσ. 8 Δεκεμβρίου 2002 apo oso exw akousei, kai auto isxyei gia tis amerikanikes autokinitobiomixanies, bazoun ilektronika systimata gia na miwsoun to baros pou tha exoun ean tyxei kai ginei kamia stouka kai pesoun myniseis se autes gia kaki kataskeui tou autokinitou, px: kati karampoles pou ginontousan palia kai ginontan lampades ta autokinita stin america. it's all about money, baby.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.