Προς το περιεχόμενο

Antichrist (2009) - Lars von Trier


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Πάντως εκτός από τους συμβολισμούς και την απίθανη σκηνοθεσία νομίζω άξια αναφοράς είναι και η ερμηνεία της ηθοποιού. Πολύ καλή και πολύ πειστική

 

 

...αν και θα ήθελα να την βασανίσω σε πολλές σκηνές(στην αρχή με το παιδάκι, εκεί που εκνευριζόταν ξαφνικά χωρίς λόγο, όταν φορούσε τα παπούτσια στο παιδάκι, όταν χτύπησε τον άντρα, όταν τον κυνηγούσε με το φτυάρι κτλ κτλ).

 

Πάντως κορυφαία σκηνή για μένα που την έπαιξε πολύ καλά ήταν εκεί που τριγύριζε στο δάσος και φώναζε "Baaaaaaastard, where are you?" και όταν τελικά τον βρήκε στη φωλιά της αλεπούς. Ένιωσα το μίσος της στο πετσί μου, και λυπήθηκα πραγματικά στο τι θα γινόταν όταν τον έβρισκε.

 

  • Απαντ. 88
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

ειχε και σκηνες παντως που βγαζαν αρκετο γελιο

 

 

στη σπηλια με το κορακι οταν το χτυπαγε και δεν πεθαινε......αλλα και η talking αλεπου ηταν τουλαχιστον hilarious!!

 

Δημοσ.

Καλή ταινία... εντυπωσιακή η σκηνοθεσία τουλάχιστον.

Οσον αφορά τους συμβολισμούς η ταινία lynch-ίζει. Δηλαδή ο καθένας βγάζει τα δικά του συμπεράσματα... αλλά ακόμη και ο ίδιος ο σκηνοθέτης δεν ξέρει τι θέλει να πει.

 

 

Οι δικές μου παρατηρήσεις:

 

 

 

 

 

Εχουμε μια γυναίκα που χάνει το παιδί της. Νιώθει άσχημα γι'αυτό και ο άντρας της την περνάει απο ψυχανάλυση για να την βοηθήσει.

Τελικά όμως αποκαλύπτεται οτι το πρόβλημα της δεν ήταν ο πόνος της για τον χαμό του παιδιού, αλλά οι τύψεις για την παραμέληση και κακομεταχείριση του.

 

Βάζει μέσα ο Τρίερ και όλες τις άσχημες πτυχές της γυναικείας προσωπικότητας και τις τραβάει στα άκρα (ζήλεια-εγωισμός-μαζοχισμός).

 

Βάζει μέσα και ορισμένες Φρουδικές θεωρίες... φθόνος του πέους απο την γυναίκα, φόβος ευνουχισμού από την πλευρά του άντρα.

 

Δεν καταλαβαίνω όμως που θέλει να καταλήξει. Μάλλον πουθενά απλά κάνει μια προσωπική αυτοθεραπεία εκφράζοντας τις δικές του φοβίες!

 

 

 

Δημοσ.

Το φιλμ ήταν καλό και κάθε μέρα που περνάει ανεβαίνει στην εκτίμηση μου. Έχετε αναλύσει σε ικανοποιητικό βαθμό με τα μηνύματα σας το φιλμ και δεν έχω κάτι να προσθέσω. Έχω και εγώ πολλά αναπάντητα ερωτήματα σχετικά με μερικούς συμβολισμούς - παραλληλισμούς. Ασφαλώς και το φιλμ απευθύνεται σε περιορισμένο κοινό. Έύκολα το απορρίπτει κανείς αλλά από την άλλη έτσι συμβαίνει με κάθε φιλμ αυτού του τύπου.

 

 

Τα ζώα τι παριστάνουν διότι παρατηρούμε ότι παρεμβαίνουν στην ζωή των πρωταγωνιστών.

Το πλήθος ανθρώπων που ανεβαίνει το βουνό στο τέλος τι σημαίνει???

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

Τα ζώα τι παριστάνουν διότι παρατηρούμε ότι παρεμβαίνουν στην ζωή των πρωταγωνιστών.

Το πλήθος ανθρώπων που ανεβαίνει το βουνό στο τέλος τι σημαίνει???

 

 

 

 

Ωραίες απορίες...

 

Τα ζώα πολύ απλοϊκά φαίνεται να ενδυναμώνουν την πρωτόγονη φύση και μάλλον περισσότερο την "γυναικεία" (κατά τον εμπνευστή)

παράδειγμα το ελάφι με το νεκρό νεογέννητο να κρέμεται... ενώ μοιραία αυτό συνεχίζει τον αναπόφευκτα αέναο κύκλο θανάτου/ζωής ενστικτωδώς, σαν παραλληλισμός με την πρωταγωνίστρια. ( ; ) Η πονηρή αλεπού από την άλλη διατυμπανίζει πως βασιλεύει το χάος!

 

Φυσικά υπάρχουν και άλλοι συμβολισμοί με ζώα, αλλά το σημαντικό εδώ θεωρώ πως είναι η παρατήρηση πως, όταν γίνει μια συγκεκριμένη ένωση (κυριαρχήσουν σαν ολότητα) "ο άντρας" θα "πεθάνει!" (κάπως έτσι αν θυμάμαι καλά)

 

Τελικά συμβαίνει το αντίθετο...

 

Στο τέλος ανεβαίνει συγκεκριμένα, πλήθος ανώνυμων γυναικών το βουνό...(με καλυμμένα πρόσωπα για να εννοηθεί η γυναίκα σαν συνολική οντότητα με ότι εδώ συμβολίζει και όχι κάποια συγκεκριμένη προσωπικότητα)σαν να πηγαίνει προς την κορυφή της πυραμίδας με σιγουριά! γυμνή λοιπόν πλέων (από αλήθεια ; ) αφού έχει πρωτίστως λυτρωθεί με τον "θάνατο" του κακού της εαυτού/φύση. κατέχει την αυτογνωσία...επέρχεται ισορροπία....

 

Αυτά επιγραμματικά!

 

Σημ : Ο άντρας γενικά στην ταινία θεωρώ πως συμβολίζει την μίση φύση του ΑΝΘΡΩΠΟΥ και η γυναικά την άλλη μισή. από την αιώνια αυτή εσωτερική πάλη, προκύπτει "ο πόλεμος" με απώτερο στόχο την ευδαιμονία μέσω της αυτογνωσίας, το πέρας δηλαδή από τον "γήινο" άνθρωπο στον υπεράνθρωπο! δυο είναι οι δρόμοι που αφήνει να εννοηθούν, πέραν της στασιμότητας ... ή λύτρωση ή καταστροφή!

 

*Tώρα βέβαια όλα αυτά μπορεί να μην τα ξέρει ούτε ο σκηνοθέτης!

Οπότε μην τα βγάζετε πολύ παρά έξω και τον τρομάξουμε :P

 

Επεξ/σία από activex
Δημοσ.

 

 

Ωραίες απορίες...

 

Τα ζώα πολύ απλοϊκά φαίνεται να ενδυναμώνουν την πρωτόγονη φύση και μάλλον περισσότερο την "γυναικεία" (κατά τον εμπνευστή)

παράδειγμα το ελάφι με το νεκρό νεογέννητο να κρέμεται... ενώ μοιραία αυτό συνεχίζει τον αναπόφευκτα αέναο κύκλο θανάτου/ζωής ενστικτωδώς, σαν παραλληλισμός με την πρωταγωνίστρια. ( ; ) Η πονηρή αλεπού από την άλλη διατυμπανίζει πως βασιλεύει το χάος!

 

Φυσικά υπάρχουν και άλλοι συμβολισμοί με ζώα, αλλά το σημαντικό εδώ θεωρώ πως είναι η παρατήρηση πως, όταν γίνει μια συγκεκριμένη ένωση (κυριαρχήσουν σαν ολότητα) "ο άντρας" θα "πεθάνει!" (κάπως έτσι αν θυμάμαι καλά)

 

Τελικά συμβαίνει το αντίθετο...

 

Στο τέλος ανεβαίνει συγκεκριμένα, πλήθος ανώνυμων γυναικών το βουνό...(με καλυμμένα πρόσωπα για να εννοηθεί η γυναίκα σαν συνολική οντότητα με ότι εδώ συμβολίζει και όχι κάποια συγκεκριμένη προσωπικότητα)σαν να πηγαίνει προς την κορυφή της πυραμίδας με σιγουριά! γυμνή λοιπόν πλέων (από αλήθεια ; ) αφού έχει πρωτίστως λυτρωθεί με τον "θάνατο" του κακού της εαυτού/φύση. κατέχει την αυτογνωσία...επέρχεται ισορροπία....

 

Αυτά επιγραμματικά!

 

Σημ : Ο άντρας γενικά στην ταινία θεωρώ πως συμβολίζει την μίση φύση του ΑΝΘΡΩΠΟΥ και η γυναικά την άλλη μισή. από την αιώνια αυτή εσωτερική πάλη, προκύπτει "ο πόλεμος" με απώτερο στόχο την ευδαιμονία μέσω της αυτογνωσίας, το πέρας δηλαδή από τον "γήινο" άνθρωπο στον υπεράνθρωπο! δυο είναι οι δρόμοι που αφήνει να εννοηθούν, πέραν της στασιμότητας ... ή λύτρωση ή καταστροφή!

 

*Tώρα βέβαια όλα αυτά μπορεί να μην τα ξέρει ούτε ο σκηνοθέτης!

Οπότε μην τα βγάζετε πολύ παρά έξω και τον τρομάξουμε :P

 

Σε ευχαριστώ για την ανάλυση σου αν και δεν σου κρύβω ότι δυσκολεύομαι να την αντιληφθώ πλήρως.:o

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Σε ευχαριστώ για την ανάλυση σου αν και δεν σου κρύβω ότι δυσκολεύομαι να την αντιληφθώ πλήρως.:o

 

κοίτα η ταινία θεωρώ πως είναι και λίγο όλα ή τίποτα!

από το τίποτα... προτιμώ να βλέπω την πιο Νιτσεϊκή προσέγγιση :o

 

Δεν το λες ακριβός σωστό ή λάθος. Είναι και κάτι προσωπικό στην τελική.

Συμπληρωματικά με τα υπόλοιπα μπορείς να βγάλεις αρκετό φιλοσοφικό "ζουμί"

 

Για το θρίλερ, ουσιαστικά έχουμε και αρκεί άπλα ένας άντρας και μια γυναικά να αλληλοσκοτώνονται.

αν θες να δεις ώστε να εμβαθύνεις στο φιλοσοφικό κομμάτι όμως, ο άντρας και η γυναικά δεν συμβολίζουν τίποτε άλλο

από την εσωτερική μάχη ενός διαιρεμένου ανθρωπίνου είδους, χωρισμένο σε λογική και πρωτόγονα χαοτικά ένστικτα

καθώς προσπαθεί να φτάσει στην κορυφή της λύτρωσης, μέσα από μια τραγική πρωτίστως εσωτερική μάχη (και όπως αυτή εξωτερικεύεται)

 

Εγώ ευχαριστώ που με ανέχτηκες :P

Επεξ/σία από activex
  • Members
Δημοσ.

Την είδα κι εγώ πριν από καναδυό βδομάδες... είναι όντως ταινία που ή την λατρεύεις ή την μισείς... τώρα γιατί εμένα μου φάνηκε "έτσι κι έτσι", δεν ξέρω. :P

 

Καλή θα την έλεγα, σίγουρα, αλλά δεν με συγκλόνισε κιόλας. Πιστεύω πάντως πως αξίζει και μια δεύτερη θέαση.

 

Μια παρατήρηση σχετικά με τα ζώα:

 

 

 

και τα τρία υποθέτω ότι ίσως και να είναι θηλυκά και να έχασαν και τα 3 το παιδί τους:

 

- καλά, το ελάφι είναι σίγουρα, για ευνόητους λόγους. :P

- η αλεπού, σε κάποια φάση τρώει τα σωθικά της. Μήπως είναι έγκυος και τρώει το ίδιο της το παιδί;

- το κοράκι επίσης κατά πάσα πιθανότητα πρέπει να έχει χάσει κι αυτό το παιδί του (το αβγό που πέφτει από το δέντρο και σπάει σε κάποια σκηνή).

 

Επίσης, μήπως τα 3 αυτά ζώα συμβολίζουν με κάποιο τρόπο τα 3 στάδια που αναφέρουν τα κεφάλαια της ταινίας; (θλίψη, πόνος, απόγνωση).

 

 

 

Άλλες παρατηρήσεις:

 

 

 

- πιστεύω πως η ηρωίδα υποσυνείδητα βάζει ανάποδα τα παπούτσια στο παιδί της όχι γιατί δεν την νοιάζει (όπως αναφέρθηκε κάπου), αλλά λόγω της διαταραγμένης της φύσης. Νομίζω δηλαδή ότι το κάνει επίτηδες, έστω και χωρίς να το αντιλαμβάνεται συνειδητά, για να προκαλέσει πόνο στο παιδί. Ίσως μάλιστα αυτή να ήταν και η βαθύτερη αιτία των τύψεών της και όχι τόσο το ότι το παιδί σκοτώθηκε την ώρα που εκείνη έκανε σεξ.

 

- Στο τέλος ο Νταφόε τρώει ένα βατόμουρο όπου δίπλα του αν θυμάμαι καλά υπάρχει το φτερό ενός κορακιού. Μήπως αυτό υποδηλώνει ότι το βατόμουρο είναι δηλητηριασμένο και εν γνώσει του το τρώει; (κάπου προς τη μέση της ταινίας νομίζω πως γίνεται και κάποια άλλη σχετική αναφορά σε δηλητηριασμένα βατόμουρα - που σημαίνει πως γνωρίζει την ύπαρξή τους και δεν το κάνει κατά λάθος).

 

 

 

Η ερμηνεία της πρωταγωνίστριας πάντως ήταν πολύ καλή (μπορείτε να τη δείτε εδώ να τραγουδάει σε νεαρή ηλικία μαζί με τον μπαμπά της, σε ένα μάλλον προκλητικό βίντεο :P).

Δημοσ.

Παίδες, σχετικά με μία απορία σας:

 

 

Το παιδάκι είχε τη συνήθεια να αφήνει το κρεββάτι του και να περπατάει προς το παράθυρο. Η πρωταγωνίστρια το περιγράφει σε κάποια φάση και για αυτό το λόγο προσπάθησε να του διακόψει αυτή την κακή συνήθεια, βάζοντάς του ανάποδα το παπούτσι. Βεβαίως όλα αυτά συναντούν το προφίλ της κατάρρευσης και της αυτοτιμωρίας της.

 

 

Πάντως, η ταινία είναι πέρα από αυτόν τον κόσμο. Θα τη δω ξανά για να την εμπεδώσω ακόμα περισσότερο.

Δημοσ.

ειναι 23:29 και εβαλα αυτην την ταινια να δω πριν με παρει ο υπνος.

 

 

στο 1,29 βλεπω σεξουαλικη διεισδυση....

 

 

Βλεπω την σωστη ταινια?

Δημοσ.

Είμαστε κάπου στο 50:00. Αποφάσισα να αφοσιωθώ στο μσν και στο ινσόμνια...

Τα 50 πρώτα λεπτά πρέπει να ήταν έυκολα τα πιο βαρετά της ζωής μου... Όσο και να προσπάθησα να δώ "κάτι"...

Μπούρδες... έχω να πώ... Μπούρδες...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...