atsddd Δημοσ. 24 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 24 Σεπτεμβρίου 2009 Πως μπορω να κανω ενα ολοκληρωτικο φορματ στο macbook pro που μου ηρθε με snow ωστε να περασω μετα το leopard και να το παω μέχρι 10.5.8? Απ οτι εχω δει στο cd υπαρχει επιλογη για την διαγραφη του δισκου πριν την εγκατασταση νεου λειτουργικου, αλλα θα με αφησει να το κανω χρησιμοποιωντας την παλιοτερη εκδοση η θα εχω προβληματα? Ισως η ερωτηση να ειναι πολυ απλη, αλλα μιας και προκειται για μηχανημα δουλειας, δυστηχως δεν εχω χρονο για πειραματισμους σε περιπτωση που κατι δεν παει καλα. Ο λογος που θελω να κανω το downgrade, ειναι γιατι το maya που ειναι και το προγραμμα που χρησιμοποιω και πιο εντατικα, δεν λεει να παρει μπρος με τπτ. Τι patch, τι αλλαγες στο instalationCheck του core του εχω δοκιμασει, αλλα δεν καταφερα και τιποτα.....δεν ξερω αν θα γινει κατι αν βαλω το maya 2010, αλλα απ οτι εχω διαβασει και σε σχετικα forums, ακομα και σ αυτους που τελικα τρεχει ειναι ολο κολληματα. κριμα κι οτι ειχα αρχισει να το συνηθιζω.......
georgeadams Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2009 Απ οτι εχω δει στο cd υπαρχει επιλογη για την διαγραφη του δισκου πριν την εγκατασταση νεου λειτουργικου, αλλα θα με αφησει να το κανω χρησιμοποιωντας την παλιοτερη εκδοση η θα εχω προβληματα? Ναι, μπορείς να το κάνεις έτσι όπως λες. Δεν θα έχεις πρόβλημα.
vag3d Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2009 χμμ...!!! Maya στο MBP? Οι επιδόσεις στο OpenGL είναι καλές με την κάρτα γραφικών του MBP σε πολύπλοκες σκηνές? Ποιό MBP έχεις και με ποιές κάρτες γραφικών μεσα? Στο Thread για το Mac OSX αναφέρουν κάτι για 32Bit Kernel (or something) και για ενεργοποίηση του 64bit. μήπως έχει ενεργοποιημένο απο Default τον 64bit πυρήνα και γι'αυτό έχεις τυχόν ασυμβατότητες με το Maya? (δεν έχω Mac και δεν γνωρίζω να σε καθοδηγήσω στο θέμα σου, απλώς το αναφέρω σαν σκέψη μήπως και γλυτώσεις χρόνο απο το Format - σε περίπτωση που παίζει κάτι τέτοιο - αν και χλωμό το βλέπω...) Πάντως και εγώ πιστεύω οτι δεν θα έχεις πρόβλημα να βάλεις σκέτο το leopard.
ixthy Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 25 Σεπτεμβρίου 2009 Σωστός ο Vag3d! Αλλά ρε φίλε, άμα είναι μόνο για το Maya κάνε μια εγκατάσταση Leopard σε firewire εξωτερικό σκληρό, βάλε το maya, μπούταρε από κει και κάνε τι δουλειά σου. Είναι ανάγκη να σκίσεις όλο σου το σύστημα;
atsddd Δημοσ. 28 Σεπτεμβρίου 2009 Μέλος Δημοσ. 28 Σεπτεμβρίου 2009 χμμ...!!! Maya στο MBP? Οι επιδόσεις στο OpenGL είναι καλές με την κάρτα γραφικών του MBP σε πολύπλοκες σκηνές? Ποιό MBP έχεις και με ποιές κάρτες γραφικών μεσα? Στο Thread για το Mac OSX αναφέρουν κάτι για 32Bit Kernel (or something) και για ενεργοποίηση του 64bit. μήπως έχει ενεργοποιημένο απο Default τον 64bit πυρήνα και γι'αυτό έχεις τυχόν ασυμβατότητες με το Maya? (δεν έχω Mac και δεν γνωρίζω να σε καθοδηγήσω στο θέμα σου, απλώς το αναφέρω σαν σκέψη μήπως και γλυτώσεις χρόνο απο το Format - σε περίπτωση που παίζει κάτι τέτοιο - αν και χλωμό το βλέπω...) Πάντως και εγώ πιστεύω οτι δεν θα έχεις πρόβλημα να βάλεις σκέτο το leopard. Thnx για τις απαντησεις σας! Εχω το μικρο macbook pro 13,3 με 4 gb ram και την 9400. Δεν ειναι το βασικο μου μηχανημα (εκεινο ειναι ενα mac pro), αλλα πολλες φορες χρειαζεται να μεταφερω τα αρχεια μαζι μου και να μπορω να επεμβω σε μερικα σημεια οπως textures, timing και πιο σπανια να κανω και κανα modeling. Γι αυτα τα πραγματα το μικρο μου (ετσι το λεω....) ειναι υπεραρκετο μιας και ολα τα αντικειμενα της σκηνης περα απο αυτο που γινεται η επεξεργασια ειναι hide. Το bootαρω κανονικα στα 32 bit, το δοκιμασα και στα 64, αλλα το maya δεν τρεχει με τπτ. Ακομα και στο site της Autodesk δεν δινει συμβατοτητα ουτε για το 09 ουτε για το 10. Βεβαια ειναι πολυ παραξενη αυτη η (μη) υποστηριξη σε backward compatibility σε ενα pc.... τελικα το εκανα οπως λεει ο φιλος απο κατω με εγκατασταση σε εξωτερικο σκληρο και πανε ολα ρολοι. Αν κι απ οτι βλεπω (και στο mac pro) ειδικα το maya τρεχει καλυτερα σε θεμα ταχυτητας στα windows. Οποτε λιαν συντομως θα γινει στον εξωτερικο και δευτερο partition! Στο ερωτημα του γιατι δεν πηρα windows αφου τα χρησιμοποιω τοσο πολυ......η απαντηση ειναι απλα final cut και γενικοτερα η διαχειρηση μνημης σε οτι αφορα το video. Ειχα ξεκινησει το mac για πειραματισμο, αλλα ηδη απο την πρωτη δουλεια που εκανα μ αυτο σκεφτηκα δεν υπαρχει γυρισμος. Με μολις 2 gb Ram, απεδιδε καλυτερα και χωρις κολληματα, σε σκηνες που το pc μου 6 gb (και με vista και με xp), οχι απλα γονατιζε αλλα πηγαινε για ταματα στην Τηνο.... και ειχε και καλυτερη καρτα γραφικων...
vag3d Δημοσ. 28 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 28 Σεπτεμβρίου 2009 Thnx για τις απαντησεις σας!Εχω το μικρο macbook pro 13,3 με 4 gb ram και την 9400. Δεν ειναι το βασικο μου μηχανημα (εκεινο ειναι ενα mac pro), αλλα πολλες φορες χρειαζεται να μεταφερω τα αρχεια μαζι μου και να μπορω να επεμβω σε μερικα σημεια οπως textures, timing και πιο σπανια να κανω και κανα modeling. Γι αυτα τα πραγματα το μικρο μου (ετσι το λεω....) ειναι υπεραρκετο μιας και ολα τα αντικειμενα της σκηνης περα απο αυτο που γινεται η επεξεργασια ειναι hide. Το bootαρω κανονικα στα 32 bit, το δοκιμασα και στα 64, αλλα το maya δεν τρεχει με τπτ. Ακομα και στο site της Autodesk δεν δινει συμβατοτητα ουτε για το 09 ουτε για το 10. Βεβαια ειναι πολυ παραξενη αυτη η (μη) υποστηριξη σε backward compatibility σε ενα pc.... τελικα το εκανα οπως λεει ο φιλος απο κατω με εγκατασταση σε εξωτερικο σκληρο και πανε ολα ρολοι. Αν κι απ οτι βλεπω (και στο mac pro) ειδικα το maya τρεχει καλυτερα σε θεμα ταχυτητας στα windows. Οποτε λιαν συντομως θα γινει στον εξωτερικο και δευτερο partition! Στο ερωτημα του γιατι δεν πηρα windows αφου τα χρησιμοποιω τοσο πολυ......η απαντηση ειναι απλα final cut και γενικοτερα η διαχειρηση μνημης σε οτι αφορα το video. Ειχα ξεκινησει το mac για πειραματισμο, αλλα ηδη απο την πρωτη δουλεια που εκανα μ αυτο σκεφτηκα δεν υπαρχει γυρισμος. Με μολις 2 gb Ram, απεδιδε καλυτερα και χωρις κολληματα, σε σκηνες που το pc μου 6 gb (και με vista και με xp), οχι απλα γονατιζε αλλα πηγαινε για ταματα στην Τηνο.... και ειχε και καλυτερη καρτα γραφικων... Με έχεις εντυπωσιάσει πολύ τώρα με αυτά που μόλις είπες.... Εγώ είμαι σε μεταβατικό στάδιο από PC/WinXP 32, λέω να το γυρίσω σε Mac και την ψάχνω πολύ...!!! Το μόνο που με κρατάει είναι το υψηλό κόστος των Mac και η μελλοντική "συντήρισή τους" (πχ. αναβαθμίσεις κλπ). Χρησιμοποιώ κυρίως Blender για 3D Modeling και Video Editing, Gimp για 2D Editing, Synth Eyes για Camera Tracking (αγορασμένο φυσικά), και από εκεί και πέρα VirtualDub σε συνδυασμό με Avisynth και παρόμοια "Open Source/δωρεάν εργαλεία. Ελπίζω να αγοράσω κάποια στιγμή το Adobe Studio ή έστω το Final Cut Studio. (ακόμα δεν γνωρίζω τις διαφορές μεταξύ Final Cut και After Effects. Εγώ ενδιαφέρομαι περισσότερο για Special Effects - δηλαδή Compositing και όχι τόσο για καθαρό Video Editing - αν και δεν γίνεται να το αποφύγεις - χεχε..!!!) Είμαι ερασιτέχνης (αλλά τρελά ερωτευμένος με τα 3D και την τέχνη γενικότερα) και γι'αυτό τον λόγο υπολογίζω τόσο πολύ το κόστος αγοράς ενός Mac αλλά και μελλοντικής συντήρησης (Updates, κλπ). (Επειδή δεν θα κάνω απόσβεση). Ξέρω οτι θα μπορούσε να θεωρηθεί και λίγο off-topic αυτό που θα σε ρωτήσω, αλλά δεν μπορώ να αντισταθώ: Εσύ με την εμπειρία σου σε θέματα Mac και 3D Modeling / Επεξεργασία βίντεο και σε συνδυασμό με την ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας (κάθε τρεις και λίγο βγαίνουν νέες τεχνολογίες), κάθε πότε κρίνεις οτι χρειάζεται Update (νέο μηχάνημα δηλαδή από όσο καταλαβαίνω) ένας Mac Pro για τις δουλειές που το χρησιμοποιούμε εμείς οι 3D-άδες? Κάθε πόσα χρόνια? Επίσης ποιόν Mac Pro έχεις εσύ (μοντέλο)? Τον 4Core ή τον 8Core? Πόσα GB Ram του έχεις βάλει για να σε καλύπτει στο 3D και στο High Definition Video Editing και επίσης τι κάρτα γραφικών του φοράς επάνω? (Μνήμες μανίσιες/της apple ή αγορασμένες από αλλού? Μνήμες τύπου ECC αν αγορασμένες από αλλού ή απλές DDR3 εφάμιλλες)?
atsddd Δημοσ. 29 Σεπτεμβρίου 2009 Μέλος Δημοσ. 29 Σεπτεμβρίου 2009 Με έχεις εντυπωσιάσει πολύ τώρα με αυτά που μόλις είπες....Εγώ είμαι σε μεταβατικό στάδιο από PC/WinXP 32, λέω να το γυρίσω σε Mac και την ψάχνω πολύ...!!! Το μόνο που με κρατάει είναι το υψηλό κόστος των Mac και η μελλοντική "συντήρισή τους" (πχ. αναβαθμίσεις κλπ). Χρησιμοποιώ κυρίως Blender για 3D Modeling και Video Editing, Gimp για 2D Editing, Synth Eyes για Camera Tracking (αγορασμένο φυσικά), και από εκεί και πέρα VirtualDub σε συνδυασμό με Avisynth και παρόμοια "Open Source/δωρεάν εργαλεία. Ελπίζω να αγοράσω κάποια στιγμή το Adobe Studio ή έστω το Final Cut Studio. (ακόμα δεν γνωρίζω τις διαφορές μεταξύ Final Cut και After Effects. Εγώ ενδιαφέρομαι περισσότερο για Special Effects - δηλαδή Compositing και όχι τόσο για καθαρό Video Editing - αν και δεν γίνεται να το αποφύγεις - χεχε..!!!) Είμαι ερασιτέχνης (αλλά τρελά ερωτευμένος με τα 3D και την τέχνη γενικότερα) και γι'αυτό τον λόγο υπολογίζω τόσο πολύ το κόστος αγοράς ενός Mac αλλά και μελλοντικής συντήρησης (Updates, κλπ). (Επειδή δεν θα κάνω απόσβεση). Ξέρω οτι θα μπορούσε να θεωρηθεί και λίγο off-topic αυτό που θα σε ρωτήσω, αλλά δεν μπορώ να αντισταθώ: Εσύ με την εμπειρία σου σε θέματα Mac και 3D Modeling / Επεξεργασία βίντεο και σε συνδυασμό με την ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας (κάθε τρεις και λίγο βγαίνουν νέες τεχνολογίες), κάθε πότε κρίνεις οτι χρειάζεται Update (νέο μηχάνημα δηλαδή από όσο καταλαβαίνω) ένας Mac Pro για τις δουλειές που το χρησιμοποιούμε εμείς οι 3D-άδες? Κάθε πόσα χρόνια? Επίσης ποιόν Mac Pro έχεις εσύ (μοντέλο)? Τον 4Core ή τον 8Core? Πόσα GB Ram του έχεις βάλει για να σε καλύπτει στο 3D και στο High Definition Video Editing και επίσης τι κάρτα γραφικών του φοράς επάνω? (Μνήμες μανίσιες/της apple ή αγορασμένες από αλλού? Μνήμες τύπου ECC αν αγορασμένες από αλλού ή απλές DDR3 εφάμιλλες)? Χαιρομαι οταν βλεπω ατομα τοσο πορωμενα (με την καλη εννοια) με το 3D η τα παρεμφερη του! Λοιπον περναμε σε απαντησεις! Σε οτι αφορα το κοστος ενος mac, πρεπει να γινεται συγκριση με μηχανηματα παρομοιας κατηγοριας. Για τον mac pro συγκεκριμενα, εγω εχω τον προηγουμενο (harpertown 8 cores με 8 gb ram και την nvidia 8800gts), ειχα δωσει πριν εναν περιπου χρονο 2300 ευροπουλα. Με τα ιδια λεφτα μπορουσα να φτιαξω ενα custom μηχανημα με αρκετα καλυτερη καρτα γραφικων, περισσοτερους δισκους και ισως μνημη DDR3, αλλα με χειροτερο επεξεργαστη. Το θεμα ειναι το γιατι δεν το εκανα. Ειμαι χρηστης pc οσο θυμαμαι τον εαυτο μου. Εχω μαθει πλεον να διορθωνω μονος μου ολα τα πιθανα κι απιθανα προβληματα των windows η των προγραμματων που τρεχουν εκει, οπως επισης ν αλλαζω και τα μελη ενος pc λες κι ειναι μπλουζακια. Ολα αυτα ειναι καλα κι ωραια, ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ ΕΝΑΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΘΑΡΑ ΓΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ. Ενα custom made μηχανημα μπορει να ειναι σε αποδοσεις τερας, αν το συγκρινεις με τα ταπεινα mac, ομως το λαθος που γινεται εδω απο πολλους ειναι: Πω πω! Θα βαλω εναν i7, την τελευταια nvidia, την πιο γρηγορη ram, 2 σκληρους 7500+ στροφες κτλ κτλ και το μηχανημα θα δινει!!! Για μενα ας το βαλουν και μπλε φωτα να το μοστραρουν στο μπουρναζι...... Γιατι αυτο που κατα κυριο λογο οι περισσοτεροι δεν προσεχουμε μπροστα στον ενθουσιασμο μας, ειναι το κυριοτερο. Η επικοινωνια αυτων των τρομερων μηχανηματων που εχουμε μεσα στο κουτι μας μεταξυ τους. Οταν μια καρτα γραφικων οσο γρηγορη και να ναι, επικοινωνει με μια motherboard φτιαγμενη για home pc και ταυτοχρονα η ιδια mother εχει να τα βγαλει περα με 4-6-8-12 gb ram, εναν ταχυτατο επεξεργαστη που απορει γιατι του τυχε αυτη η αδικη η μοιρα κι εμπλεξε εκει μεσα κι ενα τροφοδοτικο που προσπαθει να δωσει ρευμα οπου προλαβαινει, το συστημα πολυ απλα γονατιζει. Και οχι γιατι φταιει απαραιτητα καποιο μερος του συνολου, αλλα επειδη απουσιαζει η πληρης συμβατοτητα ολων των συσκευων μεταξυ τους, καποιες απ αυτες πολυ απλα μπουκωνουν οδηγωντας στα γνωστα προβληματα drivers, μπλε κτλ οθονουλες κτλ. Και μετα απ αυτη την παρενθεση περναω στα μη custom συστηματα. Περα απο την apple κι αλλες εταιρειες ασχολουνται με το σπορ. Στους ετοιμους υπολογιστες, αυτο που κερδιζεις, ειναι ενα μηχανημα που το απαρτιζουν απολυτως συμβατα μελη. Ετσι αποφευγονται τα γνωστα προβληματα που ανεφερα παραπανω. Και περα απ αυτο, εχεις την εγγυηση της κατασκευαστριας του οτι σε οτιδηποτε κι αν παθει θα ναι κει, θα κοψουν το κεφαλι τους και θα στο φτιαξουν. Δεν υπαρχουν απροβλεπτοι παραγοντες του στυλ δεν εχω ξαναδει αυτη την καρτα η δεν ξερω αν αυτη η ram ταιριαζει με την αλλη κτλ. Ολο αυτο βεβαια εις βαρος των επιδοσεων του συστηματος που δεν χρησιμοποιει και τα τελευταια κομματια hadware. Αυτο βεβαια αντισταθμιζεται (οπως ειχα γραψει στο προηγουμενο post το παραδειγμα για τη ram) με το αυξημενο bandwidth μεταξυ των συσκευων. Αυτο ειναι και το πιο σημαντικο ειδικα στο video και στα special effects. Σ αυτον τον τομεα τα mac πετανε. Στο montaz (final cut-premiere κτλ) το πιο σημαντικο ειναι να εχεις γρηγορους σκληρους δισκους, ανθεκτικους στις υψηλες θερμοκρασιες γιατι θα δουλευουν συνεχεια κι επισης πολυ ram για να μην κανεις συνεχεια rendering τη σκηνη σου αλλα να μπορεις να τη δεις και σε preview. Εδω επισης μετραει η πολυ καλη διαμεταγωγη των δεδομενων αναμεσα σε δισκους, ram, επεξεργαστη για το rendering και τελικως της καρτας γραφικων που λειτουργει κυριως σαν μοναδα εξοδου. Λογο αυτης της διαμεταγωγης (ουτε γω το πιστευα στην αρχη) τα μικρουλικα δυο giga απεδιδαν καλυτερα απ τα 6. Στα special effects, εκει που συμπεριλαμβανεται και το after effects, χρησιμοποιουνται παρομοιες τεχνικες αντιμετωπισης του video (sequence), αλλα....... Εδω πλεον η οθονη δεν λειτουργει σαν monitor οπως στα προγραμματα montaz. Αντιμετωπιζεται ως ενα plane μεσα στο χωρο, στο οποιο πανω παιζει το video σου. Εδω λοιπον αναλαμβανει δουλεια κι η καρτα γραφικων. Οποιαδηποτε διαδικασια η effect χρησιμοποιεις τρεχει μεσα στον χωρο ακριβως οπως σ ενα 3D προγραμμα (ψευτο 3D για να λεμε την αληθεια). Στο premiere αν εχεις πολυ ram μπορεις να πεταξεις ολη τη λιστα των effects στο video σου και να τρεχει. Στο after κατι τετοιο δεν ειναι δυνατο αν δεν εχεις μια πολυ καρτα γραφικων. Αυτος ηταν ο κυριοτερος μου φοβος οταν πηρα το mac, αλλα κι εδω τα εβγαλε περα και πανω απ ολα χωρις κολληματα. Επειδη ρωτησες και για high definition video editing. Εκει αναγκαστικα πρεπει να στραφεις σε καρτα video και δε αρκετα παραπανω εξοδα. Αν θελεις να κανεις modaz video διαρκειας πολλων λεπτων. Αν σε ενδιαφερουν τα ειδικα εφε περισσοτερο μην φοβασαι γιατι αποκλειεται το πλανο σου να ειναι πανω απο μερικα δευτερολεπτα καθε φορα. Επισης εδω υπαρχει η ειρωνια (κι εδω αρχιζουν τα κακα για το macOS), οτι το combustion, το καλυτερο προγραμμα post production και effects που κυκλοφορει στο εμποριο εδω και χρονια, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ για mac. Παμε τωρα στο 3D. Εδω pc δαγκωτο η πιο σωστα windows. Περα απ το 3D studio max που σε mac δεν υπαρχει, το MAYA στα windows δουλευει δυο φορες πιο γρηγορα. Στο ιδιο μηχανημα παντα που εχω bootcamp. Εδω βεβαια περα απο της ηλιθιες ασυμβατοτητες του Leopard, το συστημα σαν συστημα μ εβγαλε ασπροπροσωπο. Οι 2 zeon που εχει μεσα πετανε. Στα 3D προγραμματα η καρτα γραφικων χρησιμοποιειται μονο για την απεικονιση του viewport και οχι για το τελικο rendering. Εκει ολα τα κανει ο επεξεργαστης (ακομα). Kαι σ αυτο τον τομεα ειναι οτι καλυτερο εχω δει. Κατα τη διαρκεια του rendering, ο επεξεργαστης λειτουργει στα μεγιστα. Λαμβανοντας υποψιν οτι αυτη η διαδικασια μπορει να διαρκεσει και δυο βδομαδες και παραπανω πολλες φορες, συνεχομενα, καταλαβαινεις για τι ποιοτητας τροφοδοτικο αλλα και ψυκτρων πρεπει να μιλησουμε. Εδω εχω μεινει υπερυχαριστημενος καθως και η θερμοκρασια ηταν φοβερα καλη αλλα και ο υπολογιστης αθορυβος. Αυτο ειναι ενα αλλο καλο των ετοιμων μηχανηματων. Ειπες επισης οτι ασχολεισαι με tracking. Αυτο ειναι ενα απο τα πιο επιπονα θεματα που υπαρχει...... Τα καλυτερα προγραμματα που εχω δοκιμασει (μη αγορασμενα φυσικα) ειναι το Boujou και το PFtrack. Το τελευταιο ειναι αυτο που με μαγεψε. Απλα δοκιμασε το και θα καταλαβεις...... Και τελευταια η ισως πιο σημαντικη ερωτηση. Η αποσβεση........ Εγω προσωπικα αλλαζω μηχανημα κατα μεσο ορο ανα 3 χρονια. Αυτο για να γινεται η δουλεια πιο γρηγορα και αποδοτικα και οχι γιατι τα πιο νεα προγραμματα εχουν τρελες απαιτησεις σε σχεση με τα προγεννεστερα. Οταν χρησιμοποιουσα pc, δεν το καταλαβαινα ουτε το πως εφευγαν τα λεφτα γιατι συνεχεια ανανεωνα καρτες γραφικων, ram κτλ. Πλεον καλως η κακως, εστω κι αν ειναι περιοριστικο, ξερω οτι τα επομενα λεφτα για pc θα τα δωσω η σε δυο χρονια, η οταν αναλαβω καποια μεγαλη δουλεια και θα χρειαστω ειτε δευτερο υπολογιστη για rendering ειτε λογο πιεσης χρονου κατι πιο γρηγορο. Η δικη μου αποψη ειναι. Αν θελεις ν ασχοληθεις με video, special effects, motion tracking και οτιδηποτε αλλο περιλαμβανει ενα αρχικο υλικο εικονας το οποιο θελεις να επεξεργαστεις παρε mac. Αν θελεις κατι αποκλειστικα για 3D προτιμησε pc. Γιατι θα τρεχεις περισσοτερο windows. Επειδη οπως λες εισαι hobbyστας και δυστηχως διαλεξες ενα πολυ ακριβο hobby, θα σου προτεινα απλα ενα καλο pc. Μπορει να μην εχεις την αξιοπιστια των workstation αλλα δεν ξερω αν αξιζει να δωσεις τοσα παραπανησια λεφτα προς το παρον για εγγυησεις και τεχνικη εξυπηρετηση που λογικα δεν θα σου χρειαστουν. Και σε οτι αφορα την εμπειρια mac που αναφερουν πολλοι, αυτο ειναι το macbook η macbook pro. Εκει θα δεις διαφορα στη χρηση σε σχεση μ ενα κοινο laptop. Ο Macpro δεν ειναι τιποτα περισσοτερο απο το προγραμμα που τρεχει καθε στιγμη. Συγνωμη για το μακροσκελες post και μαλλον θα πρεπει ν αλλαξω και τον τιτλο του post γιατι πλεον ειναι τελειως εκτος θεματος αλλα ελπιζω να απαντησα σε καποιες ερωτησεις σου.
vag3d Δημοσ. 29 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 29 Σεπτεμβρίου 2009 Αυτό το thread έχει τόσο "ζουμί μέσα του" συμπυκνωμένο σε τόσο μικρό μέγεθος, που θα έλεγα οτι μοιάζει με κύβο KNOR που βάζουμε στα φαγητά...χιχιχ (κύβο Mac για την ακρίβεια) Περιττό να σου πω οτι εκτύπωσα το Thread σου με τις απαντήσεις σου σε PDF...μην τυχόν και χαθεί ή σβηστεί...!!! Τρελαίνομαι για μεγάλα, αναλυτικά και "ζουμερά" Posts... Αν του Αλλάξεις τίτλο βάλε κάτι σε στύλ "Εγχειρίδιο Αγοράς Mac vs PC για 3D Modeling και Video Editing"....!!! (ή "Ευαγγέλιον επεξήγησης της δύναμης των Mac μέσα απο την εμπειρία των πραγματικών συνθηκών δουλειάς, με δυο λόγια" Αυτή τη στιγμή, πρέπει να σκεφτώ...να αναλύσω....!!! Οπότε δεν θα ρωτήσω κάτι.... Υστερόγραφο: Ένας από τους λόγους που θέλω να μεταβώ σε Mac, εκτός των άλλων είναι και οτι σιχάθηκα να ασχολούμαι με τα Format, κολλήματα, Defrag κλπ...!!! Θέλω να ξενοιάσω......να το ανοίγω, να κάνω την δουλειά μου και να το κλείνω...!!! Οπότε με βλέπω να παίρνω μάλλον κανέναν Mac pro 4Core και να του βάζω όσο παραπάνω μνήμη μπορώ + καμιά GTX285 αν δω οτι χρειάζομαι παραπάνω δύναμη στα γραφικά..... Θα επανέλθω δριμύτερος με πιθανές νέες απορίες που ίσως θα έχω....(ελπίζω να μην σε κουράζω με τις ερωτήσεις μου)....!!!
atsddd Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2009 Μέλος Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2009 Δεν με κουραζεις καθολου. Ειδα και σ ενα αλλο post που εκανες οτι εχεις ταξινομησει τις απαιτητικες εργασιες ενος υπολογιστη. Ενα λαθακι. Το montage και το post production γενικοτερα ειναι με διαφορα οτι πιο δυσκολο για εναν υπολογιστη. Μην ξεχνας οτι στα μεγαλα studio, οι δυο αυτες διαδικασιες δεν γινονται καν με pc. Ειδικα στο post χρησιμοποιουνται τα Flame και inferno τα οποια ειναι κονσολες περα της απλης λογικης και κοστους και ΔΕΝ ειναι PC based μηχανηματα. Αντιθετα το 3D και ιδιαιτερα το modeling δεν απαιτει κατι τρελο περα απο μια παρα πολυ καλη καρτα γραφικων κι αυτο για ευκολια του χρηστη (γρηγορη αποκριση του viewport). Στο 3D οι εργασιες που επιβαρυνουν και οδηγουν στην κατασκευη τεραστιων workstations απο τις εταιρειες, ειναι κυριως τα 3D effects (particles based, simulations κτλ) που εκει μετραει κυριως η δυναμη του επεξεργαστη (οπως και για το rendering που ειπα πιο πανω). Οι κορυφαιες καρτες γραφικων που χρησιμοποιουνται αποσκοπουν για μια ακομα φορα στη διευκολυνση του χρηστη και την ταχυτερη αναπτυξη της δουλειας. Η σειρα κατ εμε ειναι 1. Effects, montage και ειδικα αν ειναι HD αστα να πανε 2. Παιχνιδια 3. 3D modeling και παει λεγοντας κι αυτο γιατι αναφερομαστε σε home συστηματα και προγραμματα του εμποριου. Δεν θα βαλεις πχ εσυ να τρεξεις τον workstation edition renderman της pixar (αν και ποτε δεν μπορεις να ξερεις σιγουρα)!!!! Οτι θες να ρωτησεις αφοβα. μια δικη μου ερωτηση τωρα. Πως στο καλο αλλαζουμε τον τιτλο του post???????
georgeadams Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2009 μια δικη μου ερωτηση τωρα.Πως στο καλο αλλαζουμε τον τιτλο του post??????? Δεν μπορείς εσύ. Πες μου τι θέλεις να το κάνω εγώ.
atsddd Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2009 Μέλος Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοκρατικες διαδικασιες!!!!! αστειευομαι. Αν εχεις διαβασει το post μπορεις να βαλεις κι εσυ οτι τιτλο θελεις. Απο μερους μου κι απο μερους του vag που εδωσε μια ιδεα για εναν καινουριο τιτλο, νομιζω ειναι πιο ταιριαστο κατι σε: -Mac και PC ως εργαλεια δουλειας - Οι διαφορες Mac και PC στο post production και το 3D - Mac η PC για montage, effects, 3D Εγω θα εβαζα καπιο απ αυτα. Απο κει και περα εισαι ελευθερος ν αποφασισεις! Thnx για τη γρηγορη απαντηση σου και για τη βοηθεια.
vag3d Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2009 Δεν με κουραζεις καθολου.Ειδα και σ ενα αλλο post που εκανες οτι εχεις ταξινομησει τις απαιτητικες εργασιες ενος υπολογιστη. Ενα λαθακι. Το montage και το post production γενικοτερα ειναι με διαφορα οτι πιο δυσκολο για εναν υπολογιστη. Μην ξεχνας οτι στα μεγαλα studio, οι δυο αυτες διαδικασιες δεν γινονται καν με pc. Ειδικα στο post χρησιμοποιουνται τα Flame και inferno τα οποια ειναι κονσολες περα της απλης λογικης και κοστους και ΔΕΝ ειναι PC based μηχανηματα. Αντιθετα το 3D και ιδιαιτερα το modeling δεν απαιτει κατι τρελο περα απο μια παρα πολυ καλη καρτα γραφικων κι αυτο για ευκολια του χρηστη (γρηγορη αποκριση του viewport). Στο 3D οι εργασιες που επιβαρυνουν και οδηγουν στην κατασκευη τεραστιων workstations απο τις εταιρειες, ειναι κυριως τα 3D effects (particles based, simulations κτλ) που εκει μετραει κυριως η δυναμη του επεξεργαστη (οπως και για το rendering που ειπα πιο πανω). Οι κορυφαιες καρτες γραφικων που χρησιμοποιουνται αποσκοπουν για μια ακομα φορα στη διευκολυνση του χρηστη και την ταχυτερη αναπτυξη της δουλειας. Η σειρα κατ εμε ειναι 1. Effects, montage και ειδικα αν ειναι HD αστα να πανε 2. Παιχνιδια 3. 3D modeling και παει λεγοντας κι αυτο γιατι αναφερομαστε σε home συστηματα και προγραμματα του εμποριου. Δεν θα βαλεις πχ εσυ να τρεξεις τον workstation edition renderman της pixar (αν και ποτε δεν μπορεις να ξερεις σιγουρα)!!!! Οτι θες να ρωτησεις αφοβα. μια δικη μου ερωτηση τωρα. Πως στο καλο αλλαζουμε τον τιτλο του post??????? Κοίτα, αν θεωρήσουμε οτι μέχρι και φέτος (τέλη 2009) τα περισσότερα Games θέλανε και θέλουν Core 2 Duo και όχι Quad. Ένας Quad επεξεργαστής θα ήταν απλώς άχρηστος επειδή δεν θα τον εκμεταλλεύονταν τα Games. Συνεπώς εάν το 3D Modeling και τα Games θέλουν και τα δυο δυνατή κάρτα γραφικών και αρκετή RAM, τότε το 3D Modeling έχοντας όσο το δυνατόν δυνατότερο επεξεργαστή, χάριν στο γεγονός οτι "τον εκμεταλλεύεται" (μάλιστα αρκετά προγράμματα βλέπουν και μέχρι 8Core ίσως και παραπάνω) το καθιστά σε μεγαλύτερη θέση απο τα Games. Για παράδειγμα με την αλλαγή του CPU μου απο απλό Hyperthreating 3Ghz σε Qcore 2.4Ghz κέρδισα διαφορά ταχύτητας στο Rendering 40 λεπτών (για παράδειγμα) και αυτό ΕΙΝΑΙ σημαντικό και διαφοροποιεί το 3D απο τα Games δίνοντάς του ανώτερη θέση.....!!! (έκανε 40 λεπτά πιό γρήγορα Rendering μια δοκιμαστική σκηνή που έχω φτιάξει ο ίδιος. Δηλαδή απο 45 λεπτά Rendering....έγιναν 5 λεπτά Rendering...!!! Πολύ σημαντικό αυτό όταν διαρκώς μαθαίνεις και πρέπει να πειραματίζεσαι). Απο την άλλη, άλλο πράγμα είναι 2 βδομάδες ανοικτό το Computer να κάνει Rendering και άλλο μία.... Το "καθαρό - απλό HD Video Editing" είναι κάτι που απαιτεί ναι μεν σύγχρονους επεξεργαστές, αλλά και πάλι βάζοντας μια νέα δυνατότερη κάρτα γραφικών δεν θα δει κάποιος μεγάλη διαφορά (προς το παρόν - βλέπε OpenCL). Δηλαδή το καθαρό Video Editing είναι κατώτερο απο τα Particles. Αρα Video Editing = πιό κάτω απο το 3D Modeling. Τωρα εφόσον θέτεις εσύ το Compositing / Special Effects (που απαιτεί πχ. Particles όπως και τα 3D) σαν μία , ενιαία κατηγορία και δεν τα διαχωρίζεις, φαίνεται να έχεις δίκειο στην κατάταξη. (Φυσικά πάντα μιλάω για Home Computers γιατί όντως τα μεγάλα Studio έχουν άλλες διατάξεις για το "computing" τους). Γενικά οκ, υπάρχουν και τα Render Farms επι πληρωμής, η τα Home Made Render Farms, αλλά ας αναφερθούμε προς το παρόν σε απλώς ένα Desktop Computer. (αργότερα το πάμε και ένα βήμα πιό μακρυα στην κουβέντα..χιχιχ) Ναι, κανονικά ο 3D Modeler θα έπρεπε να κάνει Rendering "με το μυαλό του" (δηλαδή να έχει άριστη γνώση κάθε παραμέτρου που ορίζει, και να κάνει ένα καρέ Rendering στο τέλος για σιγουριά πρίν δώσει το τελικό Rendering του βίντεό του και να μην χρειάζεται να "πειραματίζεται" τόσο πολύ χάνοντας χρόνο σε δοκιμαστικά Renderings. Όμως για να γίνει αυτό, θα πρέπει να έχει προηγειθεί η περίοδος με τα "τέστς"....(δεν ξέρω κιόλας πως δουλευουν οι επαγγελματίες αλλα κάπως έτσι το φαντάζομαι ή έστω με βιβλιοθήκες απο Materials που τις έχουν έτοιμες και "ξέρουν" τα υλικά απ'έξω...) Για τον τίτλο του thread, μια χαρά μου φαίνεται. Αν σκεφτούμε κάτι καλύτερο, σίγουρα θα μπορέσουν να σε βοηθήσουν οι Mods πάλι. (thanks guys) Πάντως απο όσο κατάλαβα, καλύτερα να πάρω Mac Pro και μάλιστα δαγκωτό....!!! Ούτως ή άλλως εγώ το Blender θα χειρίζομαι και αν τα καταφέρω θα αγοράσω και το Final Cut Studio.... Το Final Cut studio σε τι Container αρχείων Video μπορεί να κάνει Export και με τί Codecs μέσα? Έχω την αίσθηση οτι κάπου πήρε το μάτι μου κάποιους "περιορισμούς" στο Export...!!! Επίσης το Final Cut Studio αντικαθιστά το After Effects?? (άν και έχω διαβάσει οτι είναι εντελώς διαφορετικά προγράμματα. Το FCS είναι Video Editing και το AE είναι Compositing). Τι ισχύει τελικά? Θα προσπαθήσω να αγοράσω το ένα απο τα δυο και επειδή ενδιαφέρομαι κυρίως για Special Effects (αν και οπως είπα, δεν μπορώ να αποφύγω το Video Editing), προβληματίζομαι...!!! Το AE έχει γύρω στο χιλιάρικο και το FCS έχει και αυτό γύρω στο χιλιάρικο. Αν θα αγοράσω ολόκληρο το Adobe Studio θα το κάνω μόνο αν το χρειαστεί και η κοπέλα μου που είναι επαγγελματίας Γραφίστρια επειδή είναι πολύ ακριβό γενικά. Οπότε σκέφτομαι να δοκιμάσω το FCS και αργότερα να αγοράσω ολόκληρο το Adobe Studio άν χρειαστεί με σκοπό να γίνει και απόσβεση μέσω της δουλειάς της κοπέλας μου. (κάπως έτσι). ---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 17:25 ---------- Σωστός ο Vag3d! Αλλά ρε φίλε, άμα είναι μόνο για το Maya κάνε μια εγκατάσταση Leopard σε firewire εξωτερικό σκληρό, βάλε το maya, μπούταρε από κει και κάνε τι δουλειά σου. Είναι ανάγκη να σκίσεις όλο σου το σύστημα; "Άσχετο" (λοολλ) αλλά τελικά μπορούμε να κάνουμε boot στους Mac απο εξωτερικό δίσκο? Το ρωτάω επειδή σε κάποιο άλλο thread σχετικά με boot Windows από εξωτερικό δίσκο μέσω bootcamp, διαπίστωσα μέσω του Manual του bootcamp που διάβασα οτι δεν γινότανε κάτι τέτοιο....!!! Μόνο με partition στον κανονικό δίσκο.
Whiteyez Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 30 Σεπτεμβρίου 2009 "Άσχετο" (λοολλ) αλλά τελικά μπορούμε να κάνουμε boot στους Mac απο εξωτερικό δίσκο? Το ρωτάω επειδή σε κάποιο άλλο thread σχετικά με boot Windows από εξωτερικό δίσκο μέσω bootcamp, διαπίστωσα μέσω του Manual του bootcamp που διάβασα οτι δεν γινότανε κάτι τέτοιο....!!! Μόνο με partition στον κανονικό δίσκο. Δυστυχώς δεν γίνετε, μόλις το δοκίμασα και μου βγάζει GRAB disk error.
vag3d Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2009 Δημοσ. 1 Οκτωβρίου 2009 Εδω επισης μετραει η πολυ καλη διαμεταγωγη των δεδομενων αναμεσα σε δισκους, ram, επεξεργαστη για το rendering και τελικως της καρτας γραφικων που λειτουργει κυριως σαν μοναδα εξοδου. Λογο αυτης της διαμεταγωγης (ουτε γω το πιστευα στην αρχη) τα μικρουλικα δυο giga απεδιδαν καλυτερα απ τα 6. Απορία: Μήπως μπορείς να δώσεις περισσότερες λεπτομέρειες για τα δυο συστήματα που αναφέρεις (Mac και PC)? Καθώς επίσης και το Software που χρησιμοποιήθηκε στην έκαστη περίπτωση? (Λειτουργικό/Version και Πρόγραμμα επεξεργασίας Video)??? Ειδικά για το Software πιστεύω οτι το Final Cut θα ήταν πολύ πιο Optimized (εάν στον Mac χρησιμοποιήθηκε αυτό). Εκτός αν η δοκιμή έγινε πχ. σε Adobe Premiere ή After Effects στον Mac και αντίστοιχα στο PC. Αν δεν έγιναν στο ίδιο Software αλλά παρόλα αυτά σε διαφορετική πλατφόρμα (Operating System), μήπως έχεις κάποια εμπειρία να καταθέσεις σχετικά πχ. με After Effects σε PC και σε Mac ? (ή σε οποιοδήποτε πρόγραμμα που να είναι Cross Platform - εκτός του Maya που μας είπες οτι στο ίδιο μηχάνημα (Mac Pro) πήγαινε καλύτερα στα Windows)
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.