Προς το περιεχόμενο

Lucidity


kostacurtas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

LucasArts officially confirms Lucidity

 

As promised, GameTrailersTV confirmed the existance of a new internally developed game from LucasArts earlier this morning and it turns out it's a game which got its reveal leaked a couple of months ago. It's called Lucidity and it's apparently coming to both the PC and Xbox Live Arcade platforms in downloadable format.

 

As described and shown on the show, the game is a 2D combination of a side scroller and a puzzle game. The main character Sophie runs through the levels with an art style that reminds you of a children's book. The catch? You are not actually controlling Sophie; she runs from point A to point B of her own free will. You have to make sure she gets to point B by solving puzzles that enable her to reach her destination. Apparently the game will be released on Xbox Live Arcade later this month but there's no word on when the PC version will be released.

 

lucidity.jpg

Δημοσ.

Lucidity Officially Announced - Screens

 

Lucidity, under development from the LucasArts team that re-imagined The Secret of Monkey Island, is an addictive puzzle platformer set in the surreal dreamscapes of a little girl named Sofi.

 

In Lucidity, players take a trip into the imagination of Sofi, a young girl who is filled with a persistent desire to explore new worlds and overcome all obstacles in her way. In this challenging puzzle platform game, players are tasked with keeping Sofi safe as she drifts deeper into the strange new world of her dreams. Through quick reaction and placement of randomly generated puzzle pieces, players must create a path through beautifully detailed dreamscapes to keep Sofi in perpetual motion and deliver her to safety.

 

“Lucidity comes from our effort at LucasArts to form several small internal development teams and give them the creative freedom to make games that surprise, amaze and inspire,” said LucasArts President Darrell Rodriguez. “The re-imagining of The Secret of Monkey Island and the development of the all-new Lucidity are just the beginning of this effort.”

 

Test your skills in this addictive puzzle platform game where through quick reactions and placement of unique puzzle pieces, you create a path to help the little girl Sofi traverse safely through a series of surreal dreamscapes.

 

Key Features:

 

* Like a surreal children’s book come to life, get lost in mesmerizing dreamscapes detailed with beautiful hand-drawn contemporary art and a spellbinding original score

* Take a trip with the little girl Sofi as she drifts into a vivid dream world where, beckoned by the kind words of her grandmother, she learns to overcome her fears

* Skillfully place unique puzzle pieces designed to propel the little girl Sofi to and from suspended platforms, or over and under obstacles, in an effort to maintain her state of perpetual motion and deliver her to safety

 

237816.jpg

237818.jpg

237819bg.jpg

Δημοσ.
πολυ ευχαριστη η στροφη στα platforms τελευταια

Όντως, αν και για το lucidity δεν είμαι σίγουρος. Στο trailer αναφέρει 30+ επίπεδα, και συνήθως όταν βάζεις τόσο πολλά, χάνεις την ουσία μετά από λίγο. Για πχ. το TRINE είχε σχεδόν τα μισά επίπεδα, άλλα καλοδουλεμένα και στην κυριολεξία "χάρμα οφθαλμών".

 

I'll keep an eye on it though...

  • Moderators
Δημοσ.

Κάτι σαν lemmings δηλαδή;

 

Δεν είμαι σίγουρος ότι μου αρέσουν οι screenshots. Και το trailer δηλαδή δεν ήταν και πολύ δυνατό. Μακάρι να έχει και κάποια υπόθεση το παιχνίδι.

 

Χαίρομαι που η LucasArts ψάχνεται προς νέες κατευθύνσεις.

Δημοσ.
Για πχ. το TRINE είχε σχεδόν τα μισά επίπεδα, άλλα καλοδουλεμένα και στην κυριολεξία "χάρμα οφθαλμών".

 

Καλοδουλεμένα my ass.. "TA" BUG ΒΡΗΚΑΜΕ ! Πολλά.. και το ένα ειδικά μας έβγαλε τη πίστη..

 

Προς τις τελευταίες πίστες ένα Checkpoint επέμενε, όταν ψοφάγαμε, να μας πηγαίνει 7 checkpoint πίσω.. Αριστούργημα..

 

Οι μισές από τις τηλεμεταφορές στους ψόφους μας πήγαιναν όπου λάχει! Πιο μπροστά, άλλοτε πιο πίσω σε σημεία που δεν περιμέναμε.. Άλλες φορές ψοφούσαμε και περιμέναμε να βγούμε στο Checkpoint και η Cam έκοβε βόλτες στην πίστα..

 

Στο ξύλο ντάξ, τι να πω.. ότι με το λάσο (είναι και λίγο νευρικός καρατέγκας ο φίλος που έπαιζε την Rogue) μαζί με arrows μπορεί η γκόμενα να πήγαινε πέρα δώθε στο screen και στην τελική να έσκαγε σε κάνα κενό.. Ακόμα και ο dorf είχε κάνει κάτι παρόμοιο και ήταν σαν να τηλεμεταφέρθηκε. (Πάλι καλά που ο μαγούλης μου ήταν φρόνιμος γιατί θα είχα φάει φρίκη..)

 

ΠΟΣΑ bug δηλαδή σε ένα απλό και νόστιμο Platform? Τις καλύτερες διαθέσεις είχα και γούσταρα να κάνω το καλύτερο Review για τον συγκεκριμένο τίτλο.. αλλά..

 

/Μαρία

Δημοσ.
πολυ ευχαριστη η στροφη στα platforms τελευταια

Συμφωνώ απολύτως,έχουμε μπουκώσει στο pew pew.

 

Επίσης έχω μια αδυναμία στα παιχνίδια με τον συγκεκριμένο σχεδιασμό(νοσταλγία i guess).

Bug στο Trine κανένα btw.

  • 3 εβδομάδες αργότερα...
  • 4 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

Ομόρφο παιχνιδάκι για όποιον θέλει να παίξει ένα συγχρονο platform. καλό το story υπέροχα χρώματα αν και αρκετά εύκολο. Λίγο γρήγορα αντανακλαστικά θέλει ώστε να μπορείς να επιλέξεις τα κατάλληλα κομμάτια.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...