Alchemist` Δημοσ. 10 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 10 Σεπτεμβρίου 2009 Εάν σε έναν κινητήρα, κάνω ρεκτιφιέ και βάλω νέα ελατήρια και σφυρήλατα πιστόνια, χωρίς όμως να έχω τούρμπο, ποια θα είναι η μεταβολή στην ιπποδύναμη? Και δεν εννοώ αριθμητικά, αλλα έστω και σχετικά, αυτή θα πέσει, θα ανέβει η θα παραμείνει ίδια??? Ρωτώντας αρκετό κόσμο, έμαθα τα εξής: 1) Βάζοντας σφυρήλατα πιστόνια θα μειωθεί η συμπίεση ώστε να γίνουν κατάλληλότερες οι συνθήκες για να μπεί το τούρμπο, επίσης τα πιστόνια αυτά είναι συνήθως κοντίτερα από τα τυπικά και θα αυξηθεί λοιπόν η διαδρομή του πιστονιού***. Εαν λοιπόν δεν μπεί το τούρμπο, η μείωση της συμπίεσης και η αύξηση της διαδρομής θα έχουν ως αποτέλεσμα σημαντική πτώση της ιπποδύναμης 2) Τα σφυρήλατα πιστόνια είναι πιο ελαφριά από τα κανονικά, οπότε θα κινούνται πιο εύκολα, και θα έχουμε αύξηση της ιπποδύναμης Τι από τα 2 ισχύει? Και αν ισχύουν και τα 2 τι θα υπερισχύσει? Ευχαριστώ προκαταβολικά, ελπίζω να έγινα κατανοητός... EDIT: ***αυτό βέβαια δεν σημαίνει και αύξηση του χώρου καύσης, οπότε και αύξηση των κυβικών??? ή έχω χάσει το μπούσουλα?
alex89 Δημοσ. 11 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 11 Σεπτεμβρίου 2009 Τι είναι τα ενισχυμένα πιστόνια και πότε πρέπει να τα επιλέγουμε; Tα ενισχυμένα πιστόνια είναι πιο δυνατά, πιο ανθεκτικά και πιο ελαφριά από τα κανονικά. Επιπλέον, έχουν την ιδιότητα σε όλο τους το μέρος να θερμαίνονται στην ίδια θερμοκρασία. Στην αγορά κυκλοφορούν πολλά σφυρήλατα πιστόνια για τη μετατροπή των ατμοσφαιρικών κινητήρων σε τούρμπο ή και ενισχυμένα για ήδη υπερτροφοδοτούμενα αυτοκίνητα. Με τα ενισχυμένα πιστόνια, ο λόγος συμπίεσης μειώνεται, αυξάνοντας έτσι την αντοχή του μοτέρ σε αυξημένες πιέσεις και, ακολούθως, σε θερμοκρασίες. http://www.autotriti.gr/data/magazine/viewthema/34917.asp Είσαι στην πρώτη περίπτωση. Από την πράξη που γνωρίζω καθώς ειδικός δεν είμαι, αύξηση των κυβικών έχουμε όταν φρεζάρουμε τον κύλινδρο. Μεγαλώνεις τη διάμετρό του, βάζεις μεγαλύτερο πιστόνι ή πιστόνια αν έχεις πάνω από έναν κυλίνδρους. Η αύξηση της ιπποδύναμης δεν είναι απαραίτητο να συνδεθεί με τον υπερκυβισμό, δηλαδή την αύξηση των κυβικών εκατοστών του μοτέρ. Με μία αλλαγή στη χαρτογράφηση του μοτέρ έχεις περισσότερα άλογα ή με μια αλλαγή στην εξάτμιση με μία άλλη και πάλι μπορείς να έχεις αύξηση της ιπποδύναμης (τα πόσα άλογα θα πάρεις εξαρτάται από τα πόσα άλογα είναι το μοτέρ). Όπου κάνω λάθος κάποιος φίλος από το φόρουμ ας με διορθώσει
Alchemist` Δημοσ. 11 Σεπτεμβρίου 2009 Μέλος Δημοσ. 11 Σεπτεμβρίου 2009 Τι είναι τα ενισχυμένα πιστόνια και πότε πρέπει να τα επιλέγουμε;Tα ενισχυμένα πιστόνια είναι πιο δυνατά, πιο ανθεκτικά και πιο ελαφριά από τα κανονικά. Επιπλέον, έχουν την ιδιότητα σε όλο τους το μέρος να θερμαίνονται στην ίδια θερμοκρασία. Στην αγορά κυκλοφορούν πολλά σφυρήλατα πιστόνια για τη μετατροπή των ατμοσφαιρικών κινητήρων σε τούρμπο ή και ενισχυμένα για ήδη υπερτροφοδοτούμενα αυτοκίνητα. Με τα ενισχυμένα πιστόνια, ο λόγος συμπίεσης μειώνεται, αυξάνοντας έτσι την αντοχή του μοτέρ σε αυξημένες πιέσεις και, ακολούθως, σε θερμοκρασίες. http://www.autotriti.gr/data/magazine/viewthema/34917.asp Είσαι στην πρώτη περίπτωση. Από την πράξη που γνωρίζω καθώς ειδικός δεν είμαι, αύξηση των κυβικών έχουμε όταν φρεζάρουμε τον κύλινδρο. Μεγαλώνεις τη διάμετρό του, βάζεις μεγαλύτερο πιστόνι ή πιστόνια αν έχεις πάνω από έναν κυλίνδρους. Η αύξηση της ιπποδύναμης δεν είναι απαραίτητο να συνδεθεί με τον υπερκυβισμό, δηλαδή την αύξηση των κυβικών εκατοστών του μοτέρ. Με μία αλλαγή στη χαρτογράφηση του μοτέρ έχεις περισσότερα άλογα ή με μια αλλαγή στην εξάτμιση με μία άλλη και πάλι μπορείς να έχεις αύξηση της ιπποδύναμης (τα πόσα άλογα θα πάρεις εξαρτάται από τα πόσα άλογα είναι το μοτέρ). Όπου κάνω λάθος κάποιος φίλος από το φόρουμ ας με διορθώσει Καταρχήν ευχαριστώ φίλε μου για την απάντησή σου. Γνωρίζω τον ρόλο των σφυρήλατων πιστονιών, και το σίγουρο είναι ότι στο όχημα μου θα κάνω ρεκτιφιέ και θα βάλω νέα πιστόνια... Απο εκεί και πέρα νέος εγκέφαλος και προγράμματα δεν με ενδιαφέρουν. Αν και ρωτάω γενικά, ο κινητήρας που έχω είναι 2000cc 16v , απεδιδε όταν ήταν καινούργιος 160 άλογα, και τώρα, μετά από 17 χρόνια, και 150.000 χλμ δεν γνωρίζω την απόδοσή του. Καίει τα μαλιοκέφαλά του σε λάδι, οπότε τα ελατήρια έχουνε πρόβλημα, γ αυτό και πάω για ρεκτιφιέ και αλλαγή πιστονιών... Σκέφτόμουν λοιπόν πως αν βάλω σφυρήλατα, εκτός από καινούργιος, λόγω του ρεκτιφιέ, θα γίνει και "αθάνατος" ο κινητήρας... Αλλά άκουσα τα παραπάνω, και προβληματίστηκα... Μην γίνει από 160 άλογα, 80... :S ... Θα ήθελα να πάρω λοιπόν (εαν είναι δυνατό) μια απάντηση για το συγκεκριμένο ερώτημα...
alex89 Δημοσ. 11 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 11 Σεπτεμβρίου 2009 Νομίζω πως θα σε βοηθήσει αν μπεις σε forum της μάρκας του αυτοκινήτου σου. Υπάρχει π.χ. το v.w. forum, fiat κλπ. Με ένα ψάξιμο στο google θα το βρεις. Εκεί έχει άτομα που είναι περισσότερο ενημερωμένα Πάντως μιας και θα πας για ρεκτιφιέ καλό είναι εκτός από τα ελατήρια που πιθανότατα όπως επισήμανες έχουν πρόβλημα και ίσως και ο κύλινδρος να έχει μικρές χαρακιές, να αλλάξεις οτιδήποτε χρειαστεί (μπιέλες, να δεις τις βαλβίδες αν θέλουν αλλαγή, τα ωστήριά τους αν είναι για αλλαγή κλπ). Τα λάδια καμία φορά είναι και από τα καπελώτα (αν θυμάμαι καλά) των βαλβίδων. Εμένα σε ένα ciquecento που είχα, στα 110.000 χλμ άρχισε να μου καίει 1 λίτρο στα 1000 και κάτι χιλιόμετρα. Μόλις αλλάχτηκαν τα καπελώτα πως λεγόταν τέλος πάντων, δεν έκαιγε καθόλου λάδι.
bikey77 Δημοσ. 11 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 11 Σεπτεμβρίου 2009 Η τοποθέτηση σφυρήλατων πιστονιών δεν αυξάνει την ιπποδύναμη, απλά ενισχύει τις αντοχές του κινητήρα όταν στόχος είναι η βελτίωση. Προφανώς θα γίνει ρεκτιφιέ άρα θα πάς σε 1-2 χιλιοστά μεγαλύτερο πιστόνι που θα δώσει ελάχιστα κυβικά παραπάνω αλλά θα μειώσει τη σχέση συμπίεσης. Αν θέλεις να μείνει η συμπίεση στα ίδια επίπεδα θα πλανίσεις και λίγο το καπάκι ή θα βάλεις πιο λεπτή φλάντζα κεφαλής. Αυτό που λες ότι λόγω μικρότερου βάρους θα έχεις αύξηση ιπποδύναμης είναι λάθος, με το μικρότερο βάρος η δύναμη μένει ίδια απλά βελτιώνεται το στροφάρισμα του κινητήρα και με απλά λόγια, φθάνεις πιο γρήγορα τις ταχύτητες και τις μέγιστες επιδόσεις του αυτοκινήτου. Η πιο άμεση αίσθηση ξεγελά και δίνει την αίσθηση περισσότερης δύναμης αλλά δεν ισχύει αυτό.
Alchemist` Δημοσ. 11 Σεπτεμβρίου 2009 Μέλος Δημοσ. 11 Σεπτεμβρίου 2009 Η τοποθέτηση σφυρήλατων πιστονιών δεν αυξάνει την ιπποδύναμη, απλά ενισχύει τις αντοχές του κινητήρα όταν στόχος είναι η βελτίωση.Προφανώς θα γίνει ρεκτιφιέ άρα θα πάς σε 1-2 χιλιοστά μεγαλύτερο πιστόνι που θα δώσει ελάχιστα κυβικά παραπάνω αλλά θα μειώσει τη σχέση συμπίεσης. Αν θέλεις να μείνει η συμπίεση στα ίδια επίπεδα θα πλανίσεις και λίγο το καπάκι ή θα βάλεις πιο λεπτή φλάντζα κεφαλής. Αυτό που λες ότι λόγω μικρότερου βάρους θα έχεις αύξηση ιπποδύναμης είναι λάθος, με το μικρότερο βάρος η δύναμη μένει ίδια απλά βελτιώνεται το στροφάρισμα του κινητήρα και με απλά λόγια, φθάνεις πιο γρήγορα τις ταχύτητες και τις μέγιστες επιδόσεις του αυτοκινήτου. Η πιο άμεση αίσθηση ξεγελά και δίνει την αίσθηση περισσότερης δύναμης αλλά δεν ισχύει αυτό. Κατανοητό λοιπόν ότι δεν αυξάνει την ιπποδύναμη... Ισχύει όμως ότι θα τη μειώσει? ή θα κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα? Και αν ναι, για τι μείωση μιλάμε? δραματική? η π.χ. 5 άλογα? Ευχαριστώ προκαταβολικα...
the_end Δημοσ. 11 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 11 Σεπτεμβρίου 2009 υπάρχουν και high compression πιστόνια και low compression. δεν είναι όλα για για na->turbo μετατροπές.
deminho11 Δημοσ. 12 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 12 Σεπτεμβρίου 2009 Με το ρεκτιφιέ αν πλανίσεις το καπάκι λίγο περισσότερο μπορείς να αυξήσεις την συμπίεση του κινητήρα καθώς μικραίνει ο χώρος καύσης. Γενικά πιστεύω οτι η διαφορά δεν θα είναι πολύ αισθητή.... Edit μόλις είδα το πόστ του bikey77 που λέει το ίδιο...
kage Δημοσ. 12 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 12 Σεπτεμβρίου 2009 τι διαφορα τιμης εχει ο απλος απο σφυρηλατα? ποιο αυτοκ.ειναι?celica?
lunatic89 Δημοσ. 13 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 13 Σεπτεμβρίου 2009 Φιλε μου δεν χανεις ουτε κερδιζεις αλογα.Το οτι ειναι σφυρηλατα δεν σημαινει κατι παρα μονο οτι εχουν καλυτερες μηχανικες ιδιοτητες απο τα απλα.Πρακτικα δηλαδη αντεχουν πολυ περισσοτερο σε καταπονησεις.Τιποτα παραπανω
Alchemist` Δημοσ. 15 Σεπτεμβρίου 2009 Μέλος Δημοσ. 15 Σεπτεμβρίου 2009 Δηλαδή συγκεντρωτικά: -Η ιπποδύναμη θα μείνει αμετάβλητη -Ο κινητήρας θα είναι πιο ανθεκτικός -Θα στροφάρει καλύτερα Δλδ πέραν των χρημάτων, δεν έχουμε κανένα μειονέκτημα... χμμ, κάτι δεν μ αρέσει... Ευχαριστώ για τις απαντήσεις!
georgeadams Δημοσ. 15 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 15 Σεπτεμβρίου 2009 Δεν αλλάζει κάτι, ΜΟΝΟ αν ο όγκος του χώρου καύσης μετά το ρεκτιφιέ και την αλλαγή πιστονιών είναι ίδιος με τον όγκο που είχε πριν. Αν ο όγκος μεγαλώσει (λόγω του ρεκτιφιέ, ή λόγω των διαφορετικών διαστάσεων του πιστονιού) τότε θα πέσει ο λόγος συμπίεσης, άρα και η απόδοση.
Grinder Δημοσ. 18 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 18 Σεπτεμβρίου 2009 Ρε παιδιά, γιατί έχω την εντύπωση ότι τα λέτε ανάποδα? Για ποιο λόγο να αυξηθεί ο χώρος καύσης με το ρεκτιφιέ? Ο χώρος καύσης βρίσκετε στην κεφαλή του κινητήρα και οριοθετείτε από τη φλάντζα και πάνω. Το ρεκτιφιέ γίνετε στον κορμό του κινητήρα. Από τη φλάντζα και κάτω δηλαδή. Έχω λοιπόν την εντύπωση ότι όχι μόνο δε θα μειωθεί η συμπίεση αλλά αντιθέτως θα αυξηθεί. Γιατί σε δεδομένο όγκο καύσης τα πιστόνια μετά το ρεκτιφιέ θα στριμώχνουν περισσότερο μείγμα από πριν.
firewalker Δημοσ. 18 Σεπτεμβρίου 2009 Δημοσ. 18 Σεπτεμβρίου 2009 Ο χώρος καύσης εξαρτάται και από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του εμβόλου (τις επιφάνειας). Μπορεί το νέο έμβολο μπορεί να είναι ποιο καμπύλο ποιο φαλτσαριστό κ.τ.λ. Το τι θα κάνει η μηχανή μετά από το ρεκτιφιέ εξαρτάτε από όλα αυτά.
kostasturbo Δημοσ. 8 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 8 Ιανουαρίου 2010 κοιτα να δεις....αν βαλεις πιστονια θα αυξηθει η διαδρομη,θα αυξηθουν τα κυβικα αλλα το καλυτερο ειναι να βαλεις πιστονια υψηλης συμπιεσης ετσι οστε να μειοθουν τα κυβικα(πολυ λιγο μεχρι και 20)αλλα θα αυξηθει η συ πιεση και θα εχεισ αυξηση της ηποδυναμης
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.