Προς το περιεχόμενο

Απο ΙΕΚ σε ΑΕΙ-ΤΕΙ


jason_rethymno

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Έτσι και αλλιώς ότι και να τελειώσεις τη σήμερον ημέρα, ο εργοδότης σου θα σε έχει δηλωμένο σαν απόφοιτο λυκείου.....

  • Απαντ. 124
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση
Δημοσ.

Η άποψή μου για την εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι η χείριστη... Το γεγονός ότι έχουμε δωρεάν παιδεία δε σημαίνει ότι αυτό πρέπει να ακολουθείτε από καταλήψεις και προκαταλήψεις...[...]

 

Θα μιλήσω με "επιχειρήματα": -1000000000000

---------------------

 

Όσο για το θέμα εισαγωγής από τα ΙΕΚ στα ΑΤΕΙ και στα ΑΕΙ, δεν πρέπει να γίνεται έτσι απλά. Είμαι από αυτούς που υποστήριζα με ζέση και πια υποστηρίζω ότι πρέπει να υπάρχει διασύνδεση των βαθμίδων εκπαίδευσης με αυστηρότατους όρους. Ειλικρινά, δεν πιστεύω πως το σύνολο των πιστοποιημένων ΙΕΚτήδων μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των τεχνολογικών και πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που δεν μπορούν εύκολα οι διπλωματούχοι τεχνολογικών ιδρυμάτων να ανταποκριθούν στην πανεπιστημιακή, πολυτεχνειακή εκπαίδευση, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που δεν μπορούν εύκολα οι πτυχιούχοι των πανεπιστημίων να αντεπεξέλθουν στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο στο πολυτεχνείο.

 

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι:

 

Στην Ελλάδα και άμεσα ή έμμεσα σε όλο τον κόσμο, η πρόσβαση σε μία από αυτές τις βαθμίδες εκπαίδευσης εξαρτάται από το επίπεδο γνώσεων που έχει αποκτήσει κάποιος μέχρι αυτό το σημείο και από την προσωπική του επιμονή και υπομονή στην κατάκτηση της γνώσης. Για παράδειγμα, θα μιλήσω για τις θετικές επιστήμες. Το να επιτύχει κάποιος σε ένα υψηλόβαθμο ΑΕΙ, σημαίνει πως κατέχει (με όποιον τρόπο, παπαγαλία, ευφυία, επιμονή στο διάβασμα) τις γνώσεις σε 4 βασικά μαθήματα που του δίδει το σχολείο στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο, σε αντίθεση με κάποιον που για Χ, Ψ λόγους αυτό που κατάφερε είναι να μπει σε ΙΕΚ, που έχει γνώσεις αλλά όχι σε τόσο βάθος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το επίπεδο τη βαθμίδας να εξαρτάται από τους ίδιους τους επιτυχόντες, αφού η εκπαιδευτική δραστηριότητα να πρέπει να συνεχίσει από το σημείο που σταματούν οι γνώσεις τους. Κάποιος που επιτυγχάνει στα ΑΤΕΙ μηχανολογίας έχει γράψει 12-14 στα μαθηματικά, σε αντίθεση με κάποιον που επιτυγχάνει στους μηχανολόγους μηχανικούς που έχει γράψει 17-19 στα μαθηματικά, αυτή είναι σημαντική διαφορά. Ο δεύτερος δείχνει πως τα κατέχει αυτά που έχει διδαχθεί, άρα στο επόμενο βήμα αρχίζει να διδάσκεται σε μεγαλύτερο βάθος αυτά που ήδη γνωρίζει, όπως και αποκτά νέες γνώσεις, πάνω στις οποίες θεμελιώνονται οι εξειδικευμένες γνώσεις που έχει η επιστήμη που έχει επιλέξει να υπηρετήσει.

Επιπλέον, τα διάφορα κέντρα κατάρτισης, ιδρύματα κλπ έχουν συγκεκριμένους σκοπούς να εκπληρώσουν με αποτέλεσμα οι απόφοιτοι τους να έχουν συγκεκριμένες γνώσεις και να μπορούν να παράγουν ένα συγκεκριμένο έργο, για παράδειγμα το να ξέρεις να ρυθμίζεις ένα ρουτερ, δε σημαίνει ότι μπορείς και να το κατασκευάσεις, αντίθετα αν μπορείς να κατασκευάσεις ένα ρούτερ, μπορείς και να τον ρυθμίζεις. Το κάθε ένα διαφορετικό είδος εκπαίδευσης, διδάσκει εκτός από γνώσεις και ένα συγκεκριμένο τρόπο σκέψης και αυτό είναι το σημαντικό, αυτό είναι το δύσκολο. Οι γνώσεις υπάρχουν σε βιβλία, στο ιντερνετ, είναι προσβάσιμες εύκολα. Η διαδικασία της εκπαίδευσης του τρόπου σκέψης διαφέρει από επίπεδο σε επίπεδο, από ίδρυμα σε ίδρυμα, από τεχνολογική σε πολυτεχνειακή κατεύθυνση, από πρακτική σε θεωρητική εμβάθυνση κτλ. Αυτή τη σημαντική λεπτομέρεια την αγνοούν πολλοί. Αν βάλεις έναν άριστο θεωρητικό μαθηματικό να σου βρει συγκεκριμένη λύση σε ένα πρόβλημα υδροδυναμικής θα κάνει πολύ μεγαλύτερο κόπο από έναν άριστο χημικό μηχανικό, ο λόγος είναι ότι ο δεύτερος έχει εκπαιδευτεί στα μαθηματικά εργαλεία που είναι απαραίτητα να κάνει τους υπολογισμούς και με ποιες προϋποθέσεις, αντίθετα ο μαθηματικός θα θεμελιώσει το πρόβλημα και στη συνέχεια θα αρχίσει τη διερεύνηση, αν πάμε σε κάποιον διπλωματούχο τεχνολόγο θα πάρει έναν έτοιμο τύπο. Αυτοί οι 3 διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης του ίδιου προβλήματος έχουν την απαρχή τους στον τρόπο σκέψης που διδάσκεται. Και 4-5 χρόνια που διαρκεί αυτή η διδασκαλία και μάλιστα άγουρα μυαλά είναι υπερβολικά πολλά για να αλλάξει, έστω και με ένα δεύτερο πτυχίο σε κατασταλαγμένους απόφοιτους οποιασδήποτε βαθμίδας.

 

Για να τα συμμαζέψω, συμφωνώ ότι πρέπει να υπάρχουν διασυνδέσεις μεταξύ των διαφορετικών βαθμίδων, αλλά πρόσβαση πρέπει να γίνεται με εξετάσεις δυσκολότερες και από τις πανελλήνιες.

 

Αυτά τα λίγα από εμένα και αν υπάρχουν απορίες για το -10000000 που έβαλα πιο πάνω, θα παραθέσω και για αυτό τα επιχειρήματα μου αν και εκτός αρχικού θέματος.

Δημοσ.
Η άποψή μου για την εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι η χείριστη... Το γεγονός ότι έχουμε δωρεάν παιδεία δε σημαίνει ότι αυτό πρέπει να ακολουθείτε από καταλήψεις και προκαταλήψεις... Π.χ. Εγώ πέρασα στο πολυτεχνείο με αρκετά υψηλό βαθμό και τελικά σπουδάζω κάτι το οποίο δεν ήταν και η πρώτη μου επιλογή στο μυαλό μου γιατί ο βαθμός μου προοριζόταν με βάση τα δεδομένα της κοινωνίας για αυτή τη σχολή... Αντίθετα κάποιος που έβγαλε χαμηλό βαθμό δεν μπορεί να σπουδάσει αυτό που του αρέσει γιατί δεν μπορεί να περάσει στη σχολή που του αρέσει... Φυσικά και πρέπει να αποκοπούν οι πανελλαδικές από το ανώτερο εκπαιδευτικό σύστημα γιατί δεν είναι κριτήριο ικανότητας κάποιου να σπουδάσει την εκάστοτε επιστήμη... Εάν συνεχίσει το εκπαιδευτικό σύστημα να έχει τη μορφή αυτή θα συνεχίσουμε να πηγαίνουμε κατά διαόλου... Ο καθένας πιστεύω πως έχει δικαίωμα στη γνώση και την εκπαίδευση έστω κι αν είναι μεγάλος σε ηλικία έστω κι αν σε κάποια φάση της ζωής του δεν έβγαλε τη "βαθμάρα" για πολλούς και διάφορους δικούς του λόγους.... Μην βάζουμε λοιπόν τίτλους ΑΕΙτζης ΤΕιτζης και ΙΕΚτζης γιατί μετά την εκπαίδευση ο ΙΕΚτζης μπορεί να είναι πολύ πιο καταξιωμένος στο επάγγελμά του από έναν ΑΕΙτζη.... Απλά γιατί έχει το πάθος και τη διάθεση να εργασθεί σωστά πάνω σε κάποιο αντικείμενο αλλά και να μάθει ακόμα περισσότερα...

 

συμφωνω απολυτα με την τελευταια σου προταση περι "χαρακτηρισμων"

Το οτι καποιος δε μπορεσε να βγαλει τον απαιτουμενο αριθμο μοριων δεν σημαινει πως ειναι ανικανος.Οκ επιστημοναρες δε μπορουμε ολοι να γινουμε αλλα οποιος εχει μεσα του το "μερακι" να ασχοληθει με αυτο που του αρεσει σιγουρα θα πετυχει

Δημοσ.

Δυστυχώς στην Ελλάδα έχουμε μπερδέψει την έννοια της μεταλυκειακής εκπαίδευσης.

Η μεταλυκειακή εκπαίδευση θεωρητικά χωρίζεται σε ακαδημαϊκή τριτοβάθμια (ΑΕΙ - ΤΕΙ) και σε επαγγελματική ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ (ΙΕΚ).

Θεωρητικά κύριος στόχος της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης είναι πρωτίστως, η παροχή γνώσεων σε διάφορους τομείς και δευτερευόντως η επαγγελματική αποκατάσταση.

Τα ΙΕΚ έχουν μόνο σκοπό την επαγγελματική αποκατάσταση.

Πλέον όμως όλοι όταν σκεφτόμαστε την μεταλυκειακή εκπαίδευση σκεφτόμαστε μόνο την επαγγελματική αποκατάσταση, αλλά έχει μείνει κατάλοιπο της προηγούμενης γενιάς και η απόκτιση ενός πανεπιστημιακού πτυχίου. Αποτέλεσμα αφενός μεν όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης να είναι ένα μάτσο χάλια αφετέρου όλοι να αποζητούν ανωτατοποίηση όλων των βαθμίδων με ταυτόχρονη επαγγελματική αποκατάσταση των πτυχιούχων.

Δημοσ.

Αναρωτιέμαι ποιο θεωρείτε αυτό το μάτσο χάλια της παιδείας στην Ελλάδα. Μην είμαστε μηδενιστές, υπάρχουν προβλήματα στην παρεχόμενη παιδεία, αλλά το επίπεδο εκπαίδευσης είναι αρκετά υψηλό.

Δημοσ.

ΙΕΚ-ΤΕΙ-ΑΕΙ προσφέρουν βασικές γνώσεις.

 

Απο κεί και πέρα για να πετύχεις στη ζωή σου χρειάζεται να ασχοληθείς και να το ψάξεις από μόνος σου....Δεν έχει σημασία τι βαθμούς έχεις πάρει.

 

Σημασία έχει μόνο πόσο πολύ θες να κάνεις κάτι και που θες να φτάσεις....

Δημοσ.
Μα το ότι σπουδάζεις κάτι που δε σου αρέσει δεν οφείλεται σε κάποιο λάθος του εκπαιδευτικού συστήματος. Απλά φταίει η λογική που έχει τοποθετηθεί στα μυαλά πολλών (γονιών, φροντιστηριούχων, μαθητών) μέσω πλύσης εγκεφάλου, σύμφωνα με την οποία «είναι κρίμα να χαραμίσεις ένα μεγάλο βαθμό σε χαμηλόβαθμες σχολές».

 

Άλλο το να χαραμίζεις έναν βαθμό, και άλλο το να μην μπορείς να φτάσεις έναν βαθμό ώστε να σπουδάσεις αυτό που θέλεις...

Δημοσ.
Αναρωτιέμαι ποιο θεωρείτε αυτό το μάτσο χάλια της παιδείας στην Ελλάδα. Μην είμαστε μηδενιστές, υπάρχουν προβλήματα στην παρεχόμενη παιδεία, αλλά το επίπεδο εκπαίδευσης είναι αρκετά υψηλό.

 

Το γεγονός ότι αρκετές χιλιάδες απόφοιτων λυκείου δεν κατάφεραν να γράψουν στα μαθήματα στα οποία διδάχθηκαν τη βάση στις πανελλήνιες πώς να το χαρακτηρίσω?

Το επίπεδο διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό απο το "υλικό" που έχεις. Όσο χαμηλότερο το επίπεδο των εισερχομένων τόσο, αναγκαστικά, μειώνεται σταδιακά και το επίπεδο της παρεχόμενης γνώσης στα επόμενα στάδια.

Δημοσ.

Θέλει κάποιος να βάλει εδώ πέρα θέματα της πιστοποίησης να τα συγκρίνουμε με των πανελληνίων? Δυστυχώς δεν κατάφερα να βρω κάτι στο net.

 

Έχουν πέσει στα χέρια μου κάτι pdf με τις ερωτήσεις διαφόρων ειδικοτήτων, δε ξέρω βέβαια αν αλλάζουν ανά κάποια χρόνια. Αναφέρω ενδεικτικά κάποιες από τις ερωτήσεις πιστοποίησης της ειδικότητας "Διοικητικό και Οικονομικό Στέλεχος Επιχειρήσεων":

Τί είναι η προαγωγή και τι είναι η μετάθεση υπαλλήλου;

Ποιά είναι η οικονομική σημασία του εμπορίου;

Τί είναι οι δημόσιες σχέσεις και που αποβλέπουν;

Ποιά είναι η έννοια και ο σκοπός του Ε.Γ.Λ.Σ. και ποιές οι βασικές αρχές;Σε ποιές ομάδες λογαριασμών χωρίζεται το Ε.Γ.Λ.Σ;

Τί είναι εταιρεία ; Ποιές είναι οι βασικές διακρίσεις των εταιρειών;

 

Οι παραπάνω ερωτήσεις είναι από την ομάδα Α.

 

Για να μη μακρηγορώ (:X) έχει και κάτι ασκήσεις με ανατοκισμό να βρεις με τι επιτόκιο έγινε, τελική αξία κεφαλαίου που ανατοκίζεται, ασκήσεις στατιστικής που πρέπει να υπολογίσεις την διάμεσο, παράσταση δεδομένων σε πίνακες κατανομής συχνοτήτων, νεκρό σημείο κ.λ.π.

 

Ε όχι ρε παιδιά μην τα ισοπεδώνουμε και όλα πια...

Δημοσ.

Ναι καλά βρες ερωτησεις ειδικότητας: Τεχνικός εφαρμοργών πληροφορικής,δικτύων και αυτοματισμου γραφείου και μετά τα λέμε.

Πως και δεν πόσταρες ερωτήσεις ΙΕΚ Κωμμωτικής?

Δημοσ.
Το γεγονός ότι αρκετές χιλιάδες απόφοιτων λυκείου δεν κατάφεραν να γράψουν στα μαθήματα στα οποία διδάχθηκαν τη βάση στις πανελλήνιες πώς να το χαρακτηρίσω?

Το επίπεδο διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό απο το "υλικό" που έχεις. Όσο χαμηλότερο το επίπεδο των εισερχομένων τόσο, αναγκαστικά, μειώνεται σταδιακά και το επίπεδο της παρεχόμενης γνώσης στα επόμενα στάδια.

 

Αναμενόμενο. Παίρνω τον εαυτό μου ως παράδειγμα, και μπορώ μετά βεβαιότητας να σου πω ότι πλέον δεν μπορώ να ανταπεξέλθω σε μαθήματα που έδωσα πανελλήνιες. Τα ξέχασα. Αλήθεια, νομίζω ότι ξέχασα και πόσα μαθήματα έδινα, και δεν πάνε και πολλά χρόνια από τότε.

 

Το επίπεδο της τάξης διαμορφώνεται από το υλικό που έχεις, όντως. Όταν όμως μιλάμε για πανεπιστημιακές διαλέξεις όπου το επίπεδο διαμορφώνεται από αυτά που θέλει ο καθηγητής να διδάξει, έχοντας την απαίτηση να τα γνωρίζεις την περίοδο την εξέτασης, ενδεχομένως να μην περάσεις το μάθημα. Και να μην το περάσεις ούτε την επόμενη, αν δεν κάνεις τον κόπο να τα διαβάσεις.

Γενικά να σενάρια καταστροφής δεν είναι ωραία. Η γκρίνια επίσης.

Σπούδασα σε ένα από τα χειρότερα κωλοχανεία ΑΕΙ που υπάρχουν στην Ελλάδα, παρόλα αυτά δεν έχω δει γκασμάδες να παίρνουν πτυχίο. Ήταν καλοί έστω στα σκονάκια.

 

Την καλησπέρα μου στο φόρουμ =)

Δημοσ.
Το γεγονός ότι αρκετές χιλιάδες απόφοιτων λυκείου δεν κατάφεραν να γράψουν στα μαθήματα στα οποία διδάχθηκαν τη βάση στις πανελλήνιες πώς να το χαρακτηρίσω?

Το επίπεδο διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό απο το "υλικό" που έχεις. Όσο χαμηλότερο το επίπεδο των εισερχομένων τόσο, αναγκαστικά, μειώνεται σταδιακά και το επίπεδο της παρεχόμενης γνώσης στα επόμενα στάδια.

 

Ότι δεν έγραψαν οι μαθητές καλά σε κάποιο μάθημα, δεν ευθύνεται το πανεπιστήμιο.

 

Η γενική μου εντύπωση είναι πως στα ελληνικά πανεπιστήμια, δε γίνονται μαζικές εκπτώσεις. Πάντα και παντού, υπάρχουν οι στριμμένοι, αυτοί που περνάνε με τη μέθοδο του ανεμιστήρα ή όπως αλλιώς τους χαρακτηρίζουν οι φοιτητές. Ούτε στραβωμένοι με τη ζωή είναι ούτε αγάμητοι. Υπερασπίζονται το λειτούργημα τους, την εμπιστοσύνη της πολιτείας προς το πρόσωπό τους, την επιστήμη τους.

Βγαίνοντας από πανεπιστήμιο στην Ελλάδα, έχεις τις απαιτούμενες βασικές γνώσεις ενός πτυχιούχου, αυτό που δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως είναι η συστημική σκέψη, όπως αναφέρθηκε ήδη και το ταλέντο στην αντιγραφή ανταμείβεται με πτυχίο.

Το σύστημα των πανελληνίων δεν είναι τόσο άδικο που το παρουσιάζουν, κυρίως ψυχοφθόρο είναι. Ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις μαθητών που οι πανελλήνιες τους αδίκησαν στο να δείξουν το ταλέντο τους. Όταν δεν μπορείς να λύσεις ασκήσεις γραμμικής άλγεβρας στο σχολείο, δεν έχει νόημα να πας σε σχολή που το βασικό εργαλείο της είναι τα τανύσματα, για παράδειγμα.

 

Ψιλο-offtopic: Και η απορία των πολλών σε αυτό το σημείο είναι πως τα καταφέρνουν να αντεπεξέλθουν οι πτυχιούχοι από ελληνικά πανεπιστήμια, σε μεταπτυχιακά στο εξωτερικό; Είναι πολύ απλό, ένα post grad πρόγραμμα είναι εντατικό, δε χρειάζεται πολύ σκέψη, απλά με λίγες ημέρες διάβασμα να μπορείς να απαντήσεις συγκεκριμένες ερωτήσεις. Ένας πτυχιούχος ελληνικού πανεπιστημίου είναι εκπαιδευμένος σε αυτό ακριβώς. Από την άλλη, όταν υπάρχουν εργασίες, ομαδικά workgroups κωλώνουμε, δεν ξέρουμε να εργαζόμαστε με αυτόν τον τρόπο και εδώ αρχίζουν τα δύσκολα.

 

 

 

Ο αόριστος υποδηλώνει τετελεσμένη πράξη, συγχαρητήρια για το πτυχίο. Άντε και καλός φαντάρος τώρα... χοχοχοχο

 

Δημοσ.

Σκατούλες, έχω κάτι ψιλά πλας παράδοση πτυχιακής. Από τότε που απομακρύνθηκα γεωγραφικά από το ίδρυμα -το πανεπιστημιακό καλέ- νιώθω σαν πτυχιούχος όμως. =ρ Ο καιρός γαρ εγγύς κλπ.

Δημοσ.
Έχουν πέσει στα χέρια μου κάτι pdf με τις ερωτήσεις διαφόρων ειδικοτήτων, δε ξέρω βέβαια αν αλλάζουν ανά κάποια χρόνια. Αναφέρω ενδεικτικά κάποιες από τις ερωτήσεις πιστοποίησης της ειδικότητας "Διοικητικό και Οικονομικό Στέλεχος Επιχειρήσεων":

Τί είναι η προαγωγή και τι είναι η μετάθεση υπαλλήλου;

Ποιά είναι η οικονομική σημασία του εμπορίου;

Τί είναι οι δημόσιες σχέσεις και που αποβλέπουν;

Ποιά είναι η έννοια και ο σκοπός του Ε.Γ.Λ.Σ. και ποιές οι βασικές αρχές;Σε ποιές ομάδες λογαριασμών χωρίζεται το Ε.Γ.Λ.Σ;

Τί είναι εταιρεία ; Ποιές είναι οι βασικές διακρίσεις των εταιρειών;

 

Οι παραπάνω ερωτήσεις είναι από την ομάδα Α.

 

Για να μη μακρηγορώ (:X) έχει και κάτι ασκήσεις με ανατοκισμό να βρεις με τι επιτόκιο έγινε, τελική αξία κεφαλαίου που ανατοκίζεται, ασκήσεις στατιστικής που πρέπει να υπολογίσεις την διάμεσο, παράσταση δεδομένων σε πίνακες κατανομής συχνοτήτων, νεκρό σημείο κ.λ.π.

 

Ε όχι ρε παιδιά μην τα ισοπεδώνουμε και όλα πια...

Θεωρείς ότι όλα αυτά ένας απόφοιτος λυκείου δεν μπορεί να τα λύσει με λίγο διάβασμα? Ειδικά τα bold είναι αστεία για έναν καλό μαθητή της θετικής/τεχνολογικής κατεύθυνσης. Τα υπόλοιπα απλή παγαλία είναι που παρόμοιο του έχει την ΟΔΕ.

Δημοσ.
Ότι δεν έγραψαν οι μαθητές καλά σε κάποιο μάθημα, δεν ευθύνεται το πανεπιστήμιο.

 

Αναφερόμουν στην αποτυχία στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Το κάτω απο τη βάση, δεν το λές δεν έγραψα καλά, το λές δεν έγραψα. Ιδιαίτερα αν ληφθεί υπόψη ότι η βάση του 10 δεν αφορά ένα μάθημα αλλά το μέσο όρο όλων των μαθημάτων στα οποία εξετάστηκαν οι απόφοιτοι λυκείου, μιλάμε για γενικευμένη αποτυχία και όχι για μεμονομένο περιστατικό που μπορεί να αποδοθεί σε χίλιους δυο παράγοντες.

 

Η γενική μου εντύπωση είναι πως στα ελληνικά πανεπιστήμια, δε γίνονται μαζικές εκπτώσεις. Πάντα και παντού, υπάρχουν οι στριμμένοι, αυτοί που περνάνε με τη μέθοδο του ανεμιστήρα ή όπως αλλιώς τους χαρακτηρίζουν οι φοιτητές. Ούτε στραβωμένοι με τη ζωή είναι ούτε αγάμητοι. Υπερασπίζονται το λειτούργημα τους, την εμπιστοσύνη της πολιτείας προς το πρόσωπό τους, την επιστήμη τους.

Βγαίνοντας από πανεπιστήμιο στην Ελλάδα, έχεις τις απαιτούμενες βασικές γνώσεις ενός πτυχιούχου, αυτό που δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως είναι η συστημική σκέψη, όπως αναφέρθηκε ήδη και το ταλέντο στην αντιγραφή ανταμείβεται με πτυχίο.

Το σύστημα των πανελληνίων δεν είναι τόσο άδικο που το παρουσιάζουν, κυρίως ψυχοφθόρο είναι. Ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις μαθητών που οι πανελλήνιες τους αδίκησαν στο να δείξουν το ταλέντο τους. Όταν δεν μπορείς να λύσεις ασκήσεις γραμμικής άλγεβρας στο σχολείο, δεν έχει νόημα να πας σε σχολή που το βασικό εργαλείο της είναι τα τανύσματα, για παράδειγμα.

Ψιλο-offtopic: Και η απορία των πολλών σε αυτό το σημείο είναι πως τα καταφέρνουν να αντεπεξέλθουν οι πτυχιούχοι από ελληνικά πανεπιστήμια, σε μεταπτυχιακά στο εξωτερικό; Είναι πολύ απλό, ένα post grad πρόγραμμα είναι εντατικό, δε χρειάζεται πολύ σκέψη, απλά με λίγες ημέρες διάβασμα να μπορείς να απαντήσεις συγκεκριμένες ερωτήσεις. Ένας πτυχιούχος ελληνικού πανεπιστημίου είναι εκπαιδευμένος σε αυτό ακριβώς. Από την άλλη, όταν υπάρχουν εργασίες, ομαδικά workgroups κωλώνουμε, δεν ξέρουμε να εργαζόμαστε με αυτόν τον τρόπο και εδώ αρχίζουν τα δύσκολα.

Την ίδια εντύπωση έχω και εγώ. Αλλά οι εκπτώσεις σιγά σιγά περνάνε και απο το λύκειο στα ΑΕΙ/ΤΕΙ, αλλού περισσότερο αλλού λιγότερο.

 

---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 09:01 ----------

 

Ναι καλά βρες ερωτησεις ειδικότητας: Τεχνικός εφαρμοργών πληροφορικής,δικτύων και αυτοματισμου γραφείου και μετά τα λέμε.

Πως και δεν πόσταρες ερωτήσεις ΙΕΚ Κωμμωτικής?

 

Ειδικότητα ΙΕΚ η μία ειδικότητα ΙΕΚ και η άλλη.

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...