washcloud Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 μπορεί να είμαστε σε forum άλλα δε μου αρέσει το ειρωνικό ύφος... Ποιά ακριβώς λέξη/φράση σε έκανε να νοιώσεις ειρωνεία; (κακώς πάντως, όποια κι αν ήταν) (τί σημασία έχει δε το "φόρουμ"........"δικαιολογεί" κανέναν ή κάτι; Για 'μενα πάντως όχι) Όταν σχεδιάζεις έναν χαρακτήρα πριν τη δημιουργία του, ο concept artist κάνει κάποια σχέδια... λίγο φαντασία, λίγο άποψη... form/function κλπ και στο τέλος έρχεται ο art director και λέει "διαλέγω το τάδε concept". Σε επόμενη φάση ο 3d artist έρχεται και υλοποιεί το concept. Αυτό που λέω λοιπόν ότι όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί στο πλανήτη είχαν κακό concept. Πολυπλοκότητα για την πολυπλοκότητα, πολύ form λίγο function. Φαίνεται να κατέχεις σχετικά "της (εν λόγω) δουλειάς". Ωραία, αλλά δεν βλέπω σε τί εξυπηρετεί η από πάνω ανάλυση. Κάπως έτσι υποθέτω πως γίνεται μια στάνταρ διαδικασία, εγώ που δεν έχω ιδέα εκ των έσω - αλλά η ερώτηση ήταν περισσότερο για το επίθετο "τραγικό", και όχι τόσο για τη λέξη "concept". Παρ' ολ' αυτά δε, δεν βλέπω την ανάλυση που θα επιθυμούσα και για την οποία σε προέτρεψα. Δικαίωμα, βεβαίως, να αισθάνεται κανείς ένα γενικό αίσθημα "ακαταλληλότητας" και να το εκφράζει μονολεκτικά. Απ' τη στιγμή όμως, που, για παράδειγμα, ενδεικτικά από τους γράφοντες στο thread, επικρατεί μάλλον η αντίθετη εντύπωση (μ' άλλα λόγια γούσταραν "το concept"), δε σου φαίνεται ότι θα είχε περισσότερη αξία να υπερασπίζεται κάποιος, λίγο πιο περιγραφικά, τη δική του άποψη; Προσωπικά το "πολυπλοκότητα για την πολυπλοκότητα" όχι μόνο δε μου φτάνει, αλλά δε μου λέει και σχεδόν τίποτα = τίνος πολυπλοκότητα κατ' αρχάς; Άντε να πω ότι το εννοείς μόνο για τους ζωντανούς οργανισμούς της Pandora. Mάλλον δεν εννοείς τους Nάβί, διότι αφ' ενός δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερα πολύπλοκο, εφ' ετέρου δε έκαναν γερή αίσθηση γενικώς. Και καλά έκαναν κι έκαναν ΕΤΣΙ, για λόγους αφαιρετικότητας, ούτως ώστε να παραμείνουμε στην ιστορία και στον ΤΡΟΠΟ εξέλιξής της, ΚΑΙ για να είναι πιο εύκολη η ταύτιση, που είναι ο αλαλάζων σκοπός του Κάμερον. Πάμε στη χλωρίδα της : οι όποιες "εξωτικές" της ιδιότητες (πχ το ότι ήταν ενεργή όσον αφορά υπεριώδη ακτινοβολία), οπτικά λειτούργησαν απλά και μόνο ως κράχτης της διαφορετικότητας με την οποία ο Jake την "ερωτεύτηκε". Διακριτική η προσέγγιση λοιπόν του Κάμερον, και μπράβο του που δεν έβαλε λουλούδια να πχ σφυρίζουν. Κι όταν η Neytiri σφαλιάριζε λουλούδια, στον δρόμο για τον καταυλισμό, το έκανε για να φωτίσει το διάβα τους. Δείγμα της "εκμετάλλευσης" σε "φυσικό βιολογικό" επίπεδο των αυτοχθόνων, του πλούτου των δυνατοτήτων που τους περιτριγύριζε (σε αντιπαραβολή με τους γήινους που χρειάζεται τουλάχιστον ν' ανάψουν φωτιά, έως να στήσουν μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, να ξυρίσουν δάση, να στήσουν κολώνες, να περάσουν μεταλλικές διαδρομές). Κι όταν λίγο πριν ο Jake ήταν αυτός που σφαλιάριζε (άλλα) λουλούδια, παίζοντας για λίγο, σχεδόν σαν παιδί, για να τα βλέπει να "εξαφανίζονται στο καβούκι τους", σύντομα η "πολυπλοκότητά" τους στήριξε το άλλο το μήνυμα, πως η ζωή αλληλοσυνδέεται μεταξύ της, καθώς μετά τη δεύτερη "σφαλιάρα", τα υπόλοιπα "πήραν το μήνυμα" και "κρύφτηκαν" από μόνα τους. Κατ' επέκταση είδαμε στη συνέχεια, μέχρι και μέσω των επιστημονικών θεωριών της Chris, πως γενικά η φύση στην Pandora ήταν αλληλο-συνδεδεμένη, μέσω ηλεκτροχημικής επικοινωνίας (το ίδιο συνέβαινε και με τον "δεσμό" που πραγματοποιούσαν οι Νάβί με ζώα και φυτά). ΠΟΛΥ σημαντικό κομμάτι του "concept". Eσύ δεν είδες παρά μόνο "πολύ form-αλλά λίγο function"; Τhink again-or you gotta be kidding me. (γι' αυτό βασικά και είπα, πράγματα ΥΠΗΡΧΑΝ,,,,,,,,,ΕΣΥ δεν τους έδωσες την προσήκουσα προσοχή). Και να κλείσουμε, με την πανίδα : Πολύ form πού; Ίσα-ίσα, θα έλεγα πως τα περισσότερα από τα ζωικά είδη που πέρασαν από μπροστά μας, θύμιζαν μεταλλαγές γήινων : τα πρώτα "θηρία" με τα οποία ήρθα φάτσα με φάτσα ο Jake, ήταν κάτι σε παραλλαγή Τρικεράτοπα. Το αμέσως επόμενο, ο..."Thanator" (εδώ ως Έλλην ψιλογέλασα, βεβαίως...), μια παραλλαγή αιλουροειδούς με βαριά πανοπλία. Τα Πανδωριανά "τσακάλια" που παραλίγο να του φάνε τον πατσά νυχτιάτικα, θύμιζαν κάτι από ντόπερμαν, και συμπεριφορά/κραυγές αγέλης υαινών. Οι "ιπτάμενοι δράκοι" (τα Banshee) των Nάβί, φτερωτούς Velociraptors κτλ, που ήταν πολύ βασική για την κοινωνία των αυτοχθόνων....Πού επικεντρώνεται λοιπόν αυτή η περίφημη "πολυπλοκότητα", με "πολύ form και λίγο function"; Εκτός από τα 6ποδα "άλογά" τους, δεν είδα άλλη "υπερβολή", άλλη "βιτρίνα για τη βιτρίνα". Σε ένα παραπάνω ζευγάρι πόδια κόλλησες λοιπόν, απ' όλη την ταινία; Ε οκ, ΑΣ είχε και κάτι, που δεν κολλούσε σε αναλογία με το προϊστορικό παρελθόν της Γης, χωρίς να έχει εμφανή "χρησιμότητα", τί διάλο (...αν και χρειάζεται "προσπάθεια" για να συνειδητοποιήσει κανείς το παραπάνω αυτό ζευγάρι, οπότε μάλλον κάτι σε πινελιά τελειομανίας περισσότερο κάνει, παρά σε "κούφιο κράχτη"..............Αλλά πριονίζουμε πριονίδια τώρα). Από τη άλλη μεριά όμως οι 3d artists τα υλοποίησαν άψογα... Για την ιστορία, και τα πλάσματα του star wars ήταν κατά την άποψη μου ψιλογελοία άλλα τότε οι επιλογές που είχε ο lucas ήταν περιορισμένες. Στην καινούρια του τριλογία ότι μπορούσε να επανασχεδιάσει το κάνε με μεγάλη επιτυχία... Είχε εξαιρετικούς concept artists... Κοίτα, δική μου γνώμη, είναι όχι ότι απλά ήταν "γελοία", "λόγω εποχής", αλλά δεν έβγαζαν κάτι απ' τη "φυσικότητα" των του Avatar. Όπως ξανάπα όμως, αυτή η "φυσικότητα" είναι επιτηδευμένη. Ο ρόλος της είναι να υποστηρίξει για διάφορους λόγους (όπως ξανάπα λέμε, οπότε να ΜΗΝ τους ξαναλέω) την ιστορία. Με πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Λείπει όμως και κάτι άλλο στα παλιά του Λούκας : η μαγεία. Η μαγεία που βγάζει ο κόσμος της Pandora. Που αφ' ενός δεν θα ταίριαζε στο ρόλο που ήταν να βαρέσει O Πόλεμος Των Άστρων - από την άλλη όμως λείπει από τον κόσμο του Λούκας, το ΕΥΦΑΝΤΑΣΤΟ. Γενικά είναι πήχτρα στην καρικατούρα, και στο "φαντασιόπληκτο". Γι' αυτό και περισσότερο απευθύνεται στην αισθητική του παιδιού. Είτε του παιδιού των 8-18 ετών, είτε του παιδιού που σε διάφορους είτε αργεί πολύ περισσότερο να σβύσει, είτε και δεν χάνεται παρά με το τέρμα της φυσικής ζωής. Βγάζει το "διαστημικά παραμυθένιο" ο Λούκας, με τον κόσμο του, ΜΑΓΕΙΑ δεν βγάζει. (Εκτός κι αν βγάζουν μαγεία τα Εwoks, ο Chewbacca, ή o Jabba The Hutt) Παρεμπιπτόντως, αναφέρομαι μόνο στην αρχική τριλογία και την τελευταία του αηδ....εεε ταινία της τριλογίας Νο...2 (μου θυμίζουν τα sequel της Ρόδας Τσάντας Και Κοπάνας αυτά τα σκηνικά....), διότι μόνο αυτά έχω δει,,,,,,και αναρωτιέμαι, τί το ιδιαίτερα ξεχωριστό υπάρχει ως "concept" στην τελευταία που είπα. Μια βαρετή μπούρδα ήταν, σεναριακά, σκηνοθετικά, οπτικά, ερμηνευτικά, που ο μόνος της σκοπός και ουσία, η εκμετάλλευση των ονομάτων "Star Wars" και "Lucas", είτε μέσω κινηματογραφικών αιθουσών, είτε οποιονδήποτε άλλων δικαιωμάτων αναμετάδοσης, είτε μέσω Halloween costumes, Τ-shirts, mugs, dolls, μέχρι κι εγχωρίων πασχαλιάτικων λαμπάδων και ότι άλλο σκατό μπορούν να σκεφτούν για να εξαργυρώσουν το franchise.... Tέλος, γι' ακόμη μια φορά, εκτός των άλλων, Star Wars και Avatar είναι άλλη φάση μεταξύ τους, γι' αυτό και μη "συγκρίσιμα" κατά βάθος. Σα να λέμε, άλλο league το ΝΒΑ - άλλο το NFL. Τα "ώπα" μάλλον σε βοηθούν στην επιχειρηματολογία σου... ...Α, κοίτα να δεις, μάλλον εσύ ξεκινάς (τώρα) με μια νότα ειρωνείας. Δε θα τσιμπήσω, αλλά θα το τονίσω. Συν το ότι (έτσι για την ιστορία), το "ώπα" είναι ζήτημα έκφρασης, ζήτημα χαρακτήρα (και ξανά-μανά έκφρασης), ζήτημα του να έχω διαβάσει κάτι για το οποίο έχω τελείως διαφορετική αίσθηση, οπότε να με κάνει να πετάγομαι και να λέω "...ώπα. Μισό". Κι όχι "ΩΠΑ ΡΕ ΜΕΓΑΛΕ, ΙΣΑ!!!" κτλ - αν έτσι το κατάλαβες. Περί "επιχειρηματολογίας", δε θα πω κάτι παραπάνω, εκτός του ότι εδώ είναι αμφότερα ποστ - όποιος θέλει τσεκάρει τί έχει το καθ' ένα, όσον αφορά επιχειρήματα για να εξηγήσουν χαρακτηρισμούς. Και όχι, στη καμμία δε νομίζω πως βοηθούν τα "ώπα" στην επιχειρηματολογία. Κανενός. Ανόητο το θεωρώ κάτι τέτοιο (τέτοια εντύπωση). Για ΟΠΟΙΟΝ και να την έχει. Και μερικές γραμμές μόλις πριν, εξήγησα τη χρήση τους. Αν πάλι, εσύ βλέπεις να την βοηθούν, τί να σου κάνω - μια φορά δεν συμμερίζομαι τέτοια άποψη. Και τεσπα, μην τρελλαίνεσαι, ούτε πρόθεσή μου -κι ούτε καν το αποπειράθηκα- ήταν να σε "σωπάσω". Εξέφρασες κάτι τελείως διαφορετικό, για αυτό και σου την έπεσα για ΚΟΥΒΕΝΤΑ. (Πόσο μάλλον, που ΥΠΑΡΧΟΥΝ πράγματα στην ταινία, κόντρα σε όσα εσύ εξέλαβες από αυτήν) Αυτό που ισχυρίζομαι είναι ότι βασίστηκε στα γραφικά ο άνθρωπος και δεν είδα τπτ πρωτότυπο από λήψη ή κάποια καλή ιδέα για σκηνή. Όλες οι σκηνές παρέπεμπαν κάπου... Δλδ σε κάποια φάση(φάσεις) ζουμάρει η κάμερα σε ένα από τα ικράν(έτσι δε λεγόντουσαν?) και ξαφνικά αυτό γυρνάει στην κάμερα και γρυλίζει... Γενικά καμιά ιδέα ή σκηνή δεν ήταν πρωτότυπη ή γνήσια. Τελειώνει η ταινία και έχεις την αίσθηση των καλών γραφικών άλλα δε λες εκείνη η σκηνή ήταν γ...ατη ... Ο ίδιος ο Κάμερον βέβαια έχει δηλώσει ότι στη ταινία δε θα δείτε κάτι πρωτότυπο άλλα ότι θα υπάρχει μια εξαιρετική visual εμπειρία... ...Πρώτον : ΕΓΩ βλέπω καθαρά ότι οι "πρωτοτυπίες" τείνουν να απουσιάζουν ΞΕΚΑΘΑΡΑ και ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ από την ταινία. Τα είπαμε : το θέμα είναι να επικεντρώσει κανείς στην ιστορία, για να φτάσει στα ΜΗΝΥΜΑΤΑ που κουβαλάει. Εδώ έκατσε ο άνθρωπος και έβαλε "πινελιές" τύπου "ήλιος που αντανακλά στο φακό", ή "ζουμαρίσματα", στυλ "ντοκυμανταίρ", τί λέμε; Και πάλι όμως, τις λήψεις πχ με τις πτήσεις με τα Banshee, ΔΕΝ τίς υπολόγισες καθόλου; Ήταν μάλιστα εκεί που χρειαζόταν : για να απογειώσει, όσο γινόταν, το ερωτικό γαϊτανάκι που στηνόταν. ή τις σκηνές της καταστροφής του οικισμού των Omaticaya; Δεν σε άγγιξαν καθόλου; Στη φάση με τα "άλογα" που καιγόντουσαν, ή ανατιναζόταν, εγώ είχα "μείνει". Το camera rolling όταν εφορμούσε ο Tsu'Tey στο mothership, μέχρι να πέσει ηρωϊκά, δραματικά, τραγικά; Επικότατο κομμάτι..... Γιατί ντε και καλά θα έπρεπε να έχει εισάγει κάτι τόσο διαφορετικό; Και σαν τί δηλαδή; Ειλικρινά, είναι σα να λέμε "καλό το Avatar - το πρόβλημα της διχοτόμησης της Κύπρου όμως ΔΕΝ το έλυσε"..................Αν μου έλεγες, "να, εδώ θα μπορούσε να έχει κάνει τούτο.....", να το καταλάβαινα. Μπορείς να υποδείξεις κάτι; Είμαι όλος μάτια - και δάχτυλα για να το συζητήσω. "Καλή ιδέα για σκηνή". Ε τί να πω, πάλι τα ίδια λέμε : elaborate, αν θες. Παράδειγμα ρε παιδί μου. Περίγραψε μια σκηνή που δε σου άρεσε, που θα την ήθελες κάπως αλλιώς, και πώς ακριβώς. Αν μου το ζητήσεις, θα γράψω ένα κωλο-κατεβατό με περιγραφή σκηνών που μου ΑΡΕΣΑΝΕ. Έβριθε από τέτοιες οι ταινία άλλωστε, και δε θα δυσκολευτώ να ΒΡΩ. Να γράψω θα είναι το ζόρι, λόγω έκτασης (προκαταβολικά πχ, η σκηνή που συλλογικά το κλαν, τελετουργεί για να "μεταφέρει την ψυχή της Chris στο avatar της"). Το παράδειγμα με τα Ικράν (Banshee), δεν το καταλαβαίνω (αν και πρέπει να χαίρομαι - επιτέλους ένα παράδειγμα ). Σαν τί να κάνει δηλαδή, "που δε θα το περιμένεις και θα σε εκπλήξει και θα σ' αρέσει"; ( το ζουμάρισμα στα "ρουθούνια" του "αλόγου" της Neytiri, "για να δούμε φυσιολογία" -much like όπως είδαμε "συμπεριφορά" με το ζουμάρισμα στο Banshee- σε χάλασε επίσης; Σαν ποιό μέρος θα έπρεπε να "ζουμάρει" δηλαδή για να "ικανοποιηθούμε"; ) Με τέτοια "λογική" πάντως, ΚΑΠΟΙΟΣ (οποιοσδήποτε) μπορεί και να..."παραπονεθεί" πως "η Neytiri βασικά ξεβράκωτη γύρναγε - κι ΟΜΩΣ ο Κάμερον δεν φρόντισε να μας δείξει λίγο μεμέ - ή και τπτ άλλο εδώ που τα λέμε, τη στιγμή που με ΤΟΣΑ κοντινά, δεν μπορεί, εκείνα τα φτερά στο λαιμό, και το ύφασμα παρακάτω, ΟΛΟ και κάτι θα έπρεπε να μην προκάμουν να καλύψουν κάποια στιγμή". Χάνουμε το νόημα είναι το θέμα έτσι όμως. Εν μέρει απαντάω και παραπάνω άλλα το όλο θέμα ήταν ότι το στορύ (όπως έχει ξαναπει και ο Κάμερον) είναι ΟΤΙ ΠΙΟ ΚΛΙΣΕ. Δε μπορείς να μιλήσεις για "οικονομικοπολιτιστικοοικολογικά" μηνύματα όταν αυτά περνιούνται σε επίπεδο captain planet. Ναι σε αυτό το επίπεδο ήταν... Κανένα βάθος... το απόλυτο 0. ...Σόρι, φίλος -κι ούτε που τόνέ ξέρω αυτόν τον Κάπτεν Πλάνετ, κι υποθέτω κανένα καρτούν είναι- αλλά προσωπικά μια χαρά μου τα πέρασε τα "οικονομικοπολιτιστικοοικολογικά" ΚΑΙ ΑΛΛΑ (όπως είχα γράψει) μηνύματα. Το περιβάλλον της Pandora, oι αυτόχθονες, οι "εξωπανδωριανοί", ΟΛΑ ήταν στημένα λιτά, μετρημένα -και κυρίως ΟΜΟΡΦΑ. Χωρίς καμμιά υπερβολή. Έβγαζε μια αίσθηση σεβασμού το όλο αντικείμενο. Από τον σκηνοθέτη που το έγραψε, το έστησε, το γύρισε, μέχρι τους τεχνικούς που το "ντύσανε" και τους ηθοποιούς που το υπηρετήσανε. Είπαμε πως "ακόμη κι οι κακοί, μετρημένοι ήτανε" : Λίγο πριν ψοφολοφήσει ο Quaritch, εγείρει "φιλοσοφικό δίλημμα" στον Jake - ενώ συνήθως σε τέτοια σημεία ο "κακός" έχει αφρίσει και κοιτάει απλά να κάνει την "κακή δουλειά του"(και αντίστοιχα ο ήρως την δικιά του ηρωϊκή), αυτός "καθόταν και του την έλεγε" που "πρόδιδε το ίδιο του το είδος". Ή ο Selfridge πιο πριν, "του έδινε άλλη μία ευκαιρία μιας ώρας" του Jake. Aκόμα και οι κακοί είχαν κάποιο "βάθος" λοιπόν, "παίρναν από κουβέντες" -............και συ μιλάς για το απόλυτο 0. Αν θες να ΔΕΙΣ απόλυτο 0, αυτό και θα δεις. Υπάρχει όμως πολύ περισσότερο από αυτό. Όσο περί "κλισέ", αυτό μου θύμισε κουβέντα που έπαιζε (εδώ) πριν μέρες, περί της "αυτοανακήρυξης της βασιλικότητας" του Κάμερον. Η οποία δεν ήταν παρά μια στρεβλωμένη ρετσινιά που του κόλλησαν κάποτε, μιας κι ο τύπος ποτέ δεν το δήλωσε έτσι. Δεν την ξέρω την ίδια του τη δήλωση για "κλισέ", αλλά ακόμα και αν είναι αυτή ακριβώς ("Avatar has the most cliche scipt"), δε νομίζω να χρειάζεται καν "δήλωση" του ιδίου, που να περιγράφει το αυτονόητο : δεν πρόκειται για κάτι "εξωπραγματικό", κάτι δαιδαλώδες και περίπλοκο, όσον αφορά την πλοκή : Κακοί σκάνε, κακοί εκμεταλλεύονται, κάποιοι διαφοροποιούνται, κάποιος από δαύτους ερωτεύεται, γίνεται ένα με αυτούς, παίρνει το μέρος τους, αντιστέκονται, γίνεται της πουτάνας, και με τη βοήθεια της πλάσης (μιας ξεχωριστής βέβαια πλάσης) όλης, επιβιώνουν και σουτάρουν τους κακούς. Το να λέει ο ίδιος ο βασικός δημιουργός "είναι κλισέ", δε σημαίνει "πω τί βαρετό". Και χε, αυτό έλλειπε......Σημαίνει ότι στη δομή του είναι ΑΠΛΟ. Κι επιτηδευμένα απλό. Στην δε πράξη, αυτό το "απλό" είναι τόσο δυνατό, μέσα από εικόνες και ΚΥΡΙΩΣ συμπεριφορές, που περνάει μέσα σου, μπαίνει στο πετσί σου - στο στυλ που μπαίνει ο Jake στο πετσί των Nάβί μέσω του αβαταριού του. Μπαίνει μέσα από αυτή την διδακτική ομορφιά και αρμονία που είναι γεμάτη η ταινία, μπαίνει μέσα από αντί-ατάκες του στυλ "he was killed for the paper in his wallet" ή "the world where we come from - there's no green there", μπαίνει μέσα από ΑΠΕΙΡΑ κοντινά, στα οποία ο Κάμερον δείχνει το πόσο καλά κατέχει/ξέρει να χειρίζεται το θεατρικό κομμάτι της σκηνοθετικής δουλειάς, είτε από την κινησιολογική δράση των ηθοποιών (εκφράσεις, χειρονομίες, επιφωνήματα, "ιδανικές" ατάκες με ΤΕΛΕΙΟ timing), είτε από το στήσιμο που κάνει, καθώς στο background συμβαίνουν πράγματα σε δεύτερο πλάνο κτλ...Είναι ΤΟΣΟ γεμάτος ο τρόπος που συμβαίνουν τα σκηνικά στην ταινία, που σε παίρνει από το χέρι και σε βάζει στην εξέλιξή της, και σε μπολιάζει με τα μηνύματα,,,,,,,,,,,,,,,,,,,που από εσένα περάσανε και δεν σ' αγγίξανε, inout. Μια χαρά σου θυμίζει του Ευρωπαίους που ντουκάρανε στις δυο Αμερικές μισή χιλιετία πριν, μια χαρά σου φέρνει στο μυαλό τον Αμαζόνιο που ρημάζεται σήμερα, μια χαρά φωτογραφίζει τους σύγχρονους Βορειοαμερικάνους που με τις επιχειρήσεις τους, οικονομικές και στρατιωτικές αλωνίζουν τον πλανήτη, μαι χαρά σου φωτογραφίζει τον κάθε Μπους-της-Αμερικής (και το σκυλολόι γύρω του) με τα βδελυγματικώς προκλητικά και φωναζοκλεφτικοναφυγονυκοκυρίστικα "we will fight terror with terror" και "shock and awe", μια χαρά έτσι φωτογραφίζει τον ΛΑΟ τους που προβατοειδώς και κοιμώμενα τους στηρίζει στο rampage που εκτελούν, μια χαρά σου φωτογραφίζει έννοιες όπως αλόγιστος καπιταλισμός, απληστία, νυν υπέρ πάντων το κέρδος (διότι ΤΟΣΟ πάει το κιλό το unobtainium), ρατσισμός, αναισθησία, αυτοκαταστροφή ("then we will see if your isnanity can be cured"), περιβαλλοντική σύληση και ανισορροπία............ Kαι συ μου λες επειδή οι Νάβί ήταν μπλε, γίνανε ίσα κι όμοια με Κάπτεν Πλάνετ...... Δικαίωμα ρε παιδί μου, να βλέπεις επιλεκτικά. Πάσο δηλαδή. ΟΜΩΣ, σε προτρέπω να την δεις στη μορφή που κυκλοφοράει διαδικτυακά : TS στο 1.5GB (υποτίθεται πως είναι HD στα 720p), χαλαρά, μελετημένα - κι ας μην έρθεις να γράψεις κάτι σχετικό εδώ. Χωρίς θρη-ντι, χωρίς σουξουμούξου και μανταλάκια. ΓΙΑ 'ΣΕΝΑ να τη δεις, διότι έχεις απλά χάσει ΟΧΙ τα 12 € σου που έλεγες - αλλά το νόημα. Όταν έχεις πληρώσει τόσα εκατομμύρια για να κάνεις μια ταινία δεν μπορείς να χρησιμοποιείς ατόφιες κλισέ ροές πλοκής από κλασσικές ταινίες... Το μόνο original στην ταινία είναι το avatar αυτό καθεαυτό το οποίο άσχετα αν το πήρε από το πνεύμα των καιρών και έχει ξαναχρησιμοποιηθεί το κάνε καλύτερα. Θυμάμαι σε αρκετά κινούμενα σχέδια, corporations να πηγαίνουνε να εκμεταλλευτούν τα δάση και οι locals να αμύνονται και ουάου καποιος από τους "κακούς" συνηδητοποιεί τι γίνεται και αποφασίζει να βοηθήσει τους ιθαγενείς... Δε θα αναφερθώ καν στο love story και στις τελετές μύησης... c/p "χορεύοντας με τους λύκους" το οποίο έχει αντιγραφεί ήδη από άλλες λιγότερο ακριβές ταινίες... ...Εδώ ΕΓΩ να σου τονίσω, ότι σε συνέντευξη του Κάμερον και του βασικού του παραγωγού-επί χρόνια συνεργάτη (απ' ο,τι κατάλαβα), η δήλωση ήταν ότι αυτό που ΜΕΤΡΑΕΙ είναι το ΣΤΟΡΙ, κι όχι τα 3D. Γενικώς χέστηκα και για τους δυο τους, δε μ' ενδιαφέρουν (απλά disclaimer ήταν αυτό, για να μη νομίζει κανείς ότι έχω καμμιά λατρεία) - όμως όπως τα λένε είναι. Plus συνεχίζω να μην καταλαβαίνω την φλου "δίψα" σου για "πρωτοτυπία".........(ειλικρινά δεν πιάνω τί θες......) .....Κοίτα όμως, μέχρι αυτό το σημείο, καλά τα πηγαίναμε, άποψή σου διάφορα - εγώ τονίζω τα όσα εσύ παραβλέπεις,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,αλλά τώρα, να συγκρίνεις αυτό που πέρασε από τα μάτια σου με το Avatar, με <<κινούμενα σχέδια, corporations να πηγαίνουνε να εκμεταλλευτούν τα δάση και οι locals να αμύνονται και ουάου καποιος από τους "κακούς" συνηδητοποιεί τι γίνεται και αποφασίζει να βοηθήσει τους ιθαγενείς>>............Δεν ξέρω, αλλά φαντάσου να σου λέει εσένα κάποιος "τελικός Mundial; Ε και; Είδα την περασμένη Κυριακή ματς Γ' Εθνικής". Και το αποτελειώνεις, με το να γράφεις περί "c/p του Χορεύοντας Με Τους Λύκους το Love Story, η μύηση" κτλ - ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΣ ΑΠΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΚΡΙΒΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ. Οκ, το θεωρώ καγκουριά να φέρω επί μέρους παραδείγματα που θα βγάζουν "αντιγραφή" τον Πόλεμο Των Άστρων (από κόμιξ, κυρίως, αλλά και ταινίες, βιβλία, ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΑΚΟΜΑ). Εσύ δεν θα το θεωρούσες; Διότι όλα πάντα κάπου πατάνε για να γίνουν φίλε μου. Άλλα λιγότερο φανερά, άλλα περισσότερο. Άλλα λιγότερο εσκεμμένα, άλλα περισσότερο. Και το θέμα είναι ότι κάποια έργα εμπνέουν. Το θέμα είναι επίσης να υπάρχει διαφοροποίηση, κι όχι ένα κυνήγι ομοιοτήτων. Και πρέπει να ξεχωρίζει κανείς, πότε υπάρχει αυτή η διαφοροποίηση και πότε όχι. Πότε υπάρχει ταυτοποίηση, και πότε γύρισμα που καθιστά ένα έργο αλλιώτικο. Το love story του Avatar σαν γενική ιδέα το βλέπεις και στις ταινίες του Ξανθόπουλου. Ο τρόπος που δίνεται έχει σημασία όμως. Άν όμως κολλήσεις στη γενική ιδέα, ναι, απ' τη μια θα βλέπεις το Χορεύοντας Με Τους Λύκους, απ' την άλλη το Μάτριξ, απ' την άλλη αρχαία τραγωδία, απ' την άλλη κινούμενα σχέδια - και πάει λέγοντας.... Και 'ΓΩ στην αρχή, όταν είδα το ρομπότ στο οποίο χωνότανε ο Κουάτριτς, είπα "α τον μαλάκα τον Κάμερον κόλλημα που έχει φάει μ' αυτού του είδους τα ρομπότια" (Aliens). Το ξαναδήλωσα : το ένα μου ξύνιζε-το άλλο μου βρώμαγε στην αρχή (τον Worthington ήθελα να μπορούσα να τον σαπίσω, με την κωλο-προφορά του). Χαλάρωσα όμως καθώς πέρναγε η ώρα, και με παράσαιρνε η ταινία στον κόσμο της. Βαθμιδωτά έγινε αυτό, και όσο "περίμενα" να στραβώσει κάπου, τόσο με εξέπληττε η συνέχεια που δυνάμωνε αντί να με κρεμάσει. Και από την δεύτερη φορά που την είδα, κι έδωσα περισσότερη βάση, όλο και καλυτέρευε η γνώμη μου. Μου καθόταν πχ πολύ στο λαιμό, η φάση του μπαμπά της Neytiri, που κάνει κρα για εξέχοντα εκπρόσωπο κεντρο-αμερικανικής φυλής (Μaya κτλ). "Ε μα για τί", έλεγα. Εμ γιατί ΟΧΙ; Δεν ήταν "ευκολία". Αυτό ακριβώς ήθελε να φέρει στα μυαλά μας ο Κάμερον. Κι όχι να φτιάξει ένα "παραμύθι με εξωγήινους" (ακόμα και ο ηθοποιός που τον παίζει, ανάλογη φάτσα είναι. Δεν το διάβασα κάπου, μόνος το πρόσεξα). Η Pandora μια πρόφαση είναι, για να μιλήσει για τα γήινα, και για τ' ανθρώπινα, και ειδικά για τα βοορειοαμερικάνικα. Μια αλληγορία. Κι αντί αν γυρίσει ένα άλλο The Mission, το κάνει καλύτερα βάζοντας τους γήινους εκτός έδρας. Και μακρυά κι από το περιβάλλον τους. Και στο μέλλον κι όλας. Κι όλα μια χαρά κι ωραία, μέχρι που κάποια στιγμή αρχίζει και φαίνεται ο παραλληλισμός, η αναφορά. Κι έχει ήδη μπει και στο πετσί σου η ιστορία, αν είσαι Βοορειοαμερικάνος, καθώς τσιμπάς με το ερωτικό. Και σιγά-σιγά χοντραίνει το πράγμα. Κι έχεις προλάβει ως άλλος Jake να μπεις στο πετσί των "αδυνάτων".Γι' αυτό και ίσως αρχίζεις να ξεκολλάς λίγο απ' τον Αμερικανισμό σου, και να κοιτάς εκτός από "your own", και τη φάση του άλλου. Και σε κουνάει λίγο που η φάση θυμίζει τους ΔΙΚΟΥΣ σου ηγέτες, που ίσως εσύ τους ψήφισες.Τρομερή τη θεωρώ αυτή τη δυναμική λειτουργία αυτής της ταινίας. Κι όποιον πιάσει. Ειδικά στα νειάτα, εγώ λέω κάτι θ' αφήσει συνειδησιακά. Δεν ήταν γεμάτη από κλισέ ατάκες οι ταινία????... Ειλικρινά με εκπλήσουν οι "εκπλήξεις" που βίωσες , ίσως είναι η μεγαλύτερη έκπληξη που σχετίζεται με την ταινία... Ναι και στα πρώτα star wars ήταν κλισέ οι ατάκες. Χωρίς να είμαι φαν του Λούκας όμως (ίσα ίσα) δε μπορώ να μη του αναγνωρίσω όλα αυτά τα πρωτότυπα στοιχεία που και εσύ όπως λες παρακάτω ήταν ψαρωτικά λόγω της διαφορετικότητας τους... Σε ψάρωσε τπτ με τη διαφορετικότητα του στο avatar? Star Wars : "ψεύτικες", Φωσκολικού τύπου ερμηνείες. Τα ρίχνω κυρίως στον σκηνοθέτη. ίσως μάλιστα αυτό ΑΚΡΙΒΩΣ να ζήτησε. Τώρα αν εσένα σου κάνει αυτή η ερμηνευτική/σκηνοθετική extravaganza................. Avatar : Όλες η ερμηνείες, βγάζουν κάτι αυθεντικό, φυσικό, ανεπιτήδευτο, σα να συμβαίνουν απλώς τα γεγονότα, λες και δεν υπάρχουν κάμερες. Δεν παίζουν "μεγάλα λόγια". Αν εξαιρέσεις στην αρχή, που μπαίνουν πολλοί χαρακτήρες κάπως "βαρβάτα" (οπτικά βασικά), και λογικό είναι να μπουκώσει κανείς. Γι' αυτό και δεν με ψάρωσε κάτι με το Avatar. Eπειδή δεν λειτουργεί ψαρωτικά, αλλά ουσιαστικά. Είχε η ταινία έστω και μία πολύ καλή ερμηνεία? Απλή ερώτηση. Έχεις δει τη Σιγκούρνι σε χειρότερη ερμηνεία? Προσωπικά στους αρχικούς διαλόγους την λυπόμουν... Έχει νομίζω ειπωθεί και από άλλους στο παρόν thread : δεν περίμεναν την Γουήβερ να δίνει τόσο καλή ερμηνεία (αυτό ενδεικτικά, ότι παίζει κι η αντίθετη άποψη). Ο ίδιος απλά θα πω ότι στο πνεύμα που μόλις πριν έγραψα, ήταν και αυτή : Μια λιτή, ανθρώπινη ερμηνεία, που ήταν ό,τι έπρεπε για το πνεύμα της ταινίας. Επίσης, με τί να την συγκρίνω; Όχι με αυτήν στο Death and the Maiden φυσικά...; Ούτε με την του Ghostbusters. To να τη συγκρίνω με τους SciFi Aliens action ρόλους (boring μέχρι αηδίας btw ως ρόλοι, όπου ως θηλυκός Bruce Willis κατόρθωνε τα πάντα), είναι επίσης αστείο. Όχι, δε θα ήθελα να βλέπω την Chris-Weaver, να kicks asses. Μου αρκεί που ενσαρκώνει την dedicated βιολόγα, και είναι κομμάτι authoritative χαρακτήρας. Και τσαλακώνεται παρ' ολ' αυτά απ' τις εταιρίες κι απ' τους παλληκαράδες, κι αρπάζει και μια σφαίρα και ΨΟΦΑΕΙ κι όλας, ανθρώπινα. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τη "λυπόσουν". Εγώ αντίθετα τη χάρηκα, απλά. Αρχικά καταχωρημένο από inout Η ένοια concept είναι αυτή που το κρατάει ζωντανό ακόμα και το εκμεταλλεύονται μέχρι σήμερα με κάθε τροπο, έννοια που στο avatar είναι παντελώς ανύπαρκτη. Τίποτα πρωτότυπο. Επιπλέον τα τεχνικά στοιχεία που χρησιμοποίησε τότε οι περισσότεροι απλά τα χάζευαν... Γενικά ότι έχω πει συμπυκνώνεται σε αυτή την πρόταση... Αυτό είναι το κύριο επιχείρημα μου και αυτό είναι το μόνο που δεν είδα να σχολιάζεις. Σαν τί να σχολίαζα. Τη σήμερον ημέρα, χάζευαν τη CGI τεχνική, και την 3D εικόνα. Αυτό είχε να προσφέρει "τεχνικά" το Avatar, και δεν ήταν λίγο. Το ότι όλες οι τεχνικές στην περίπτωση του Avatar, υπήρξαν για να ενισχύσουν την ιστορία και να την αναδείξουν, μην το ξαναπιάσουμε........Στην περίπτωση του Star Wars (...που ΚΑΚΙΣΤΑ "συγκρίνω" - κι ΑΥΤΑ τα ξανάπαμε), τα εφφέ είναι το Α και το Ω. Βγάλε τα ομιλόντα ρομπότ, βγάλε τα Ewoks με τα κόκκινα μάτια, βγάλε τον καβλιάρη Darth Vader με την ψαρωτική ένδυση/κράνος/φωνή/μαυρίλα, βγάλε το Death Star, βγάλε τις φωτοσπάθες, βγάλε το μαλλί τη μύτη και τα μπούτια της Carrie Fischer, βγάλε τις σκηνές με τα διαστημικά dogfights - κι ο βασιλιάς μένει κουραστικά γυμνός. Πολύς τηλεοπτικού τύπου ηρωισμός (Buck Rodgers, Galactica και δε συμμαζέ), και αμερικανισμός βασικά. Κι αυτά για το τότε. Διότι το τώρα, απλά σκύλεψε πάνω στη μνήμη του τότε. Θα έλεγα τί θα έπαιρνε η τριλογία του 2000 τόσο, αν ξεκίναγε χωρίς το πάτημα του παρελθόντος. Ε να το πω : τα τρία μου (όσον αφορά το πιάσιμο κοινού). Να μην αρχίσω να περιγράφω πόσο οργίστηκα πχ με 'κείνη τη σκηνή του Anakin με τη γυναίκα του στο "διαμέρισμά τους" (δε θυμάμαι πολλά -γιατί δεν ΘΕΛΩ να θυμάμαι- για να την περιγράψω καλύτερα, αλλά νομίζω έγινε αντιληπτό για ποιά μιλάω). Major καφρίλα. Για ξύλο. Τί να λέμε για σενάριο, για ατάκες, για σκηνοθεσία, για θεατρικότητα, για κοσνέπτια, για πειστικότητα, για πλοκή, για, για. Μια μέση σαπουνόπερα πιο πολύ αγγίζει - επειδή εκείνη είναι τουλάχιστον σαπουνόπερα. Ο δε Christensen, λες και βγήκε από τόρνο. Το μαλλί πάντα σιδερωμένο (μου θύμιζε τον Τραγικομίξ, του Ο Αστερίξ Λεγεωνάριος). Ε έλεος ρε πούστη μου. Αηδία, αηδία. Ο Mark Hamill είχε τουλάχιστον εκείνο το ψιλο-γουρλωμένο - ψιλο-geeeky βλέμμα. Aν τώρα έχει καταφέρει ο Λούκας και πουλάει ακόμα κουκλάκια του R2-D2, με γειά του με χαρά του. Αν εσύ το θεωρείς "επιτυχία του κόνσεπτ", μάλλον σαν παραγωγός το βλέπεις το πράμμα όμως. Το ξαναλέω : άλλη αξία έχει το Star Wars, που είναι καθαρά από χαβαλές έως διασκέδαση, κι άλλη το Avatar. Κι όπως επίσης ξανάπα, όπως το βλέπω, καλύτερα μη σώσει και υπάρξει sequel. Διότι νομίζω θα θέλει ανείπωτη μαγκιά για να σταθεί στο ίδιο πνεύμα - διαφοροποιημένο βέβαια. Εκτός κι αν δοθεί πλέον το βάρος απλά στην περιπέτεια. Ειλικρινά, δεν μπορώ καν να καταλάβω πώς και γιατί κάποιοι μπαίνουν στη διαδικασία συγκρίσεων (κι έχω μπλέξει κι εγώ με αναλύσεις ) A κι ένα τελευταίο : πρωτοτυπίες υπάρχουν στο Avatar, μην το κουράζεις με το να επαναλαμβάνεις "ΤΙΠΟΤΑ πρωτότυπο". Έχεις δει πχ -όσον αφορά, το στόρι ας πούμε- πολλές φορές οι "κακοί" να είναι οι Γήινοι; ΕΙΠΑΜΕ όμως: ΔΕΝ έχουν σημασία οι "πρωτοτυπίες". ΑΛΛΟΥ είναι το θέμα του Avatar. Ναι πράγματι αυτό ισχύει... Θα πρέπει δλδ να του δώσουμε συγχαρητήρια επειδή έκανε το αυτονόητο? Ναι πράγματι στο Star Wars υπήρχαν τέτοια συμπτώματα(δεν είμαι φαν του Λούκας όπως προείπα)... Απλά εκεί ο παράγοντας πρωτοτυπία είναι off the scale. Το ότι είσαι σήμερα εδώ 32 χρόνια μετά και συζητάμε με σημείο αναφοράς αυτή την ταινία το αποδυκνύει... Το "αυτονόητο" πάντως που είπες, ΠΡΩΤΗ μου φορά το βλέπω. Μα το Χριστό. Και είμαι κοτζάμ 38 και άθεος να φανταστείς. Κι ΕΝΑ ακόμη σχόλιο περί "πρωτοτυπίας" : ΑΚΟΜΑ ο κόσμος κουβεντιάζει για το Star Trek. Το original παρακαλώ. Πριν ακόμα πατήσουν το βρωμοπόδαρό τους στο φεγγάρι (είτε Αμερικάνοι, είτε Ρώσσοι). Έχεις δει επεισόδια; Άθλια είναι. Άθλια-άθλια-άθλια. Κι όμως ΤΟΤΕ (εγώ πχ τα έβλεπα αρχές 80ies), ήταν αθώα τα πράμματα. Έβλεπες τις αυτάρες του Σποκ και φτιαχνόσουν. Έβλεπες το Έντερπράιζ να παγαίνει "where no man has gone before" και είχες ονειρώξεις. To ξαναείδα πρόσφατα και κόντεψα να πεθάνω στα γέλια. Το ίδιο, αναλογικά, ισχύει με τον Πόλεμο Των Άστρων. Ήταν ολ' αυτά, σημεία αναφοράς τότε. Και τα σημεία αναφοράς δεν πεθαίνουν εύκολα - χωρίς να σημαίνει ότι ήταν τόσο αξιόλογα, κάτω από αντικειμενική κρίση. Γι' αυτό και "τα συζητάμε ακόμα". Το ότι σε 10 χρόνια ίσως να έχει ξεχαστεί το Avatar (πολύ πιθανό, αν δε γυριστεί sequel), δε θα σημαίνει ότι η αρχική δεν ήταν υπέροχη, ΓΙ' ΑΥΤΟ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΤΟΧΕΥΕ. Θα σημαίνει πολλά άλλα πράγματα, όπως ότι ο κόσμος πλέον έχει προχωρήσει πολύ μπροστά, το μάτι μας έχει χορτάσει κατά πολύ από "σούπερ-εικόνες" κατά κύριο λόγο, αλλά κι από σενάρια, πλοκές, καταστάσεις - όπως και από την υπερπροσφορά αυτών. Εδώ κοντεύει να ξεχαστεί από τόσο νωρίς η τριλογία του LOTR, που όλος αυτός ο "τολκιενόκοσμος" ήταν κάτι πρωτόγνωρο στην μεγάλη οθόνη, τί να λέμε τώρα...... Το τι πέρασε από μπροστά μου γενικά και δεν το είδα και το αν πήγα στα μακντόναλτς η στα φραιντεις είναι πιασάρικες κουβέντες για εντυπώσεις...Σε πληροφορώ λοιπόν ότι πήγα στην ταινία έχοντας διαβάσει αρκετά reviews (καθώς είμαι φαν του κινηματογράφου) και μάλιστα πήγα 100% με θετική προδιάθεση για την ταινία σε όλους τους τομείς όχι μόνο τον οπτικό. Μωρέ εσύ όπως θες πάρ' τες - απλά σου δηλώνω (το 'κανα και στην αρχή του ποστ), πως είναι η έκφραση του χαρακτήρα μου, του στυλ έκφρασης μου. Έτσι νιώθω, έτσι μου βγαίνει, έτσι κι εκφράζομαι. Δεν γίνεται με "σκοπό", και φυσικά όχι για να σε "πείσει" για κάτι. Η κεντρική πάντως ιδέα που μου ήρθε, πίσω από τα "Μακντόναλντς" που σου έγραψα, ήταν πως άσχετα με την θετική προδιάθεση που είπες, αυτό που βλέπω εγώ απ' τα γραφόμενά σου, είναι πως "περίμενες", "ήθελες" κάτι άλλο. Το μπέργκερ που λέγαμε (αναρωτιέμαι ποιό ήταν το ζουμί του συνόλου των reviews που διάβασες πριν πας btw. Τί συγκράτησες δηλαδή; Και αυτό είναι ΑΠΛΗ απορία. Τίποτε παραπάνω. Πες το και ερώτηση, αν θες. Και αν τελικά δικαιώθηκαν ή όχι τα reviews αυτά, για 'σενα). In other words, κάτι σε κλασσικό SciFi adventure (...τίγκα στις σεναριακές πρωτοτυπίες κτλ). Ε, γι' αυτό το λόγο, είπαμε, δεν σου 'κατσε. ΑΛΛΟ πράμμα είναι το Avatar.
Super Moderators Thresh Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Super Moderators Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 oh good lord, not again...
liopyr Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Να πως το 8ωρο γίνεται 5ωρο στην δουλειά. washcloud for socialism.
Super Moderators Thresh Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Super Moderators Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 αν θέλει ο inout να έχει τον τελευταίο λόγο θα αναγκαστεί...
FarCry Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 washcloud: guinness record for the longest sheet :lol: demotivator τωρα ............ ---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 02:21 ---------- Για όσους το είδαν και στην αιθ.2 στο mall (Real D ) και στην αιθ.11 του cosmopolis (Dolby 3D ) διαπίστωσαν διαφορές; And for the first time, viewers had the choice not only of watching with Imax 3D and Real D projection technology, but also newcomer Dolby 3D. Based on watching the movie start to finish three times, the 3D winner is Dolby 3D--and not just by a nose. http://news.cnet.com/8301-13580_3-9821709-39.html [/url] As for RealD and Dolby 3D for me there is hardly any significant difference between the quality and experience you get in cinemas equipped with one or the the other technology, although Dolby 3D seems to be slightly better ....................
Tilemaxx Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Πάρτε πίτσες, μπύρες, κλείστε τα φώτα και αρχίστε το διάβασμα.
sheik Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Εγω παντως το διαβασα, συμφωνω σε ολα και εβαλα και thumbs up
Fidelio Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 thanx Far Cry τα ίδια περίπου είχα διαβάσει και εγώ στο AV Club.
sheik Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Εγω οπως ειπα δεν ειδα διαφορες αναμεσα σε reald και dolby 3d, τουλαχιστον οχι τοσο μεγαλες ωστε να υπαρχει προβληματισμος τυπου "που αξιζει να την δω". Σε 3D δες την , με οποιο συστημα και να τυχει, το ιδιο wow effect θα σου περασει(ειδικα αν βλεπεις πρωτη φορα 3d). ---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 11:36 ---------- A επισης washcloud ειναι κριμα ρε συ να σου αρεσε τοσο η ταινια και να την αφησεις να φυγει απο τους σινεμαδες και να την εχεις δει μονο σε TS. Οκ δε λεω, σου περασε οσα ηταν να σου περασει, αλλα κανε την χαρη στον εαυτο σου και απολαυσε την ομορφια της Πανδωρας οπως της αξιζει
Fidelio Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Οχι την ταινία την είδα , απλά εξετάζω αν θα την δώ σε άλλη αίθουσα μεθαύριο που θα ξαναπάω
Nodoordonotthereisnotry Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Washcloud!!! Σ' άρεσε η ταινία ε; Κι εμένα, χθες την είδα, γουστάραμε τρελά.... αλλά έχεις γράψει ρε μεγάλε χοντράδες στο επικό σου post κι οι περισσότερες αφορούν το star wars κι εγώ καλούμαι τώρα να σε επαναφέρω στη τάξη. #1. Οι ερμηνείες στο Avatar δεν υπάρχουν. Δεν είναι οι ερμηνείες που τις εξυψώνεις. Δεν είναι οι ερμηνείες που θα σηκώσουν το φρύδι του θεατή, δεν είναι οι ερμηνείες που θα θυμάσαι μετά από χρόνια, δεν είναι οι ερμηνείες που θα μελετάνε στα εργαστήρια ηθοποιίας. Οι ερμηνείες στο star wars από την άλλη (παλιό θες ή καινούριο?) είναι ερμηνείες. Μπορεί μερικές ατάκες να μην ήταν spot on (blame Lucas για το script), αλλά οι ερμηνείες ήταν εκεί. Κατ'αρχάς έχεις Ian McDiarmid στην εξαλογία, στο Avatar δεν έχεις τίποτα, έχεις Ewan McGregor, στο Avatar δεν έχεις τίποτα, έχεις Hayden Christensen που στο Revenge of the Sith σου έβγαλε πολύ συναίσθημα το παληκάρι. Δεν επιστρέφω στην παλιά τριλογία για να μην χάσουμε τη μπάλα! #2. Λες πως αν αφαιρέσεις τα "ρούχα" του Πολέμου των Άστρων (βλ. special effects), Ο Βασιλιάς μένει απελπιστικά γυμνός. Από που κι ως που; Το Star Wars έχει ολόκληρη φιλοσοφία κι ιστορία από πίσω του, βασισμένη στην "φαντασία" και τις επιρροές του Lucas. Αν, από την άλλη, βγάλεις την "εικόνα" του Avatar, μένεις με μία πολύ κοινότυπη ιστορία που δε θα έβλεπες ποτέ στην μεγάλη οθόνη. #3. Μ'αρέσει που υπερασπίζεσαι τους 3D artists και τα fx shots του Cameron, καθώς (αν και δεν το ήξερα πριν πέσουν οι τίτλοι τέλους, είχα μία υποψία όμως...) όλα αυτά γίναν από την ILM, ναι την εταιρία του κ. Lucas. Κρίμας δεν είναι να κράζεις το χέρι που τρέφει τον Cameron τώρα, αλλά και το 1997 που γύρισε τον Τιτανικό, αλλά και τότε που γύρισε τον Terminator και πάει λέγοντας; Άκου να δεις τώρα τι ταινία παρακολούθησα χθες. Μία ταινία με πολύ δυνατή εικόνα! Δεν είναι κακό αυτό, αλλά δεν είναι το επίτευγμα του κινηματογράφου σε όλες τις εκφάνσεις του! Ήταν ο Cameron, ο οποίος με την τεχνογνωσία του George Lucas έπαιρνε τις αποφάσεις για μία παραγωγή. Και το σενάριο που έγραψε ήταν απλό/λιτό (χωρίς να είναι κακό για μας, καθώς εστιάσαμε στον κόσμο της Pandora) κι οι ερμηνείες ανύπαρκτες. Ωραία ταινία πάντως.
liopyr Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 offtopic: Nodoordonotthereisnotry, ρε μαν, δε βαριέσαι να κάνεις login με αυτό το username?
kirileman Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 Δημοσ. 3 Ιανουαρίου 2010 οφτοπικ βέβαια και άλλοι "nerds" που έχουν διαβάσει το book θα τραβάνε τα μαλλιά τους μιας και δεν παίχτηκε ποτέ κάτι τέτοιο στο βιβλίο Δεν τράβηξα τα μαλλιά μου, δεν τα τράβηξα και σε άλλες επικές σκηνές που δεν υπήρχαν στο βιβλίο όπως το "τραγούδι του Πίπιν" ή κάποιες αντιστροφές διαλόγων και ξέρεις γιατί; Γιατί οι όποιες αλλαγές δεν ήρθαν σε αντίθεση με το πνεύμα του βιβλίου, αντίθετα ορισμένες τις έκρινα τότε και τις κρίνω και τώρα απολύτως απαραίτητες για την επιτυχή μεταφορά στο πανί. Ήταν κάνα δυο τραγικές αυθαιρεσίες, βέβαια, στα σκαριά που ευτυχώς δεν τις είδαμε ποτέ.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.