Προς το περιεχόμενο

LaTeX

Steven

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καταρχάς είδα ότι δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμενό θέμα για LaTeX για το OSX.. Οπότε ας χρησιμοποιηθεί αυτό το θέμα για παντος τύπου ερώτήσεις από αρχάριους σαν κι εμένα, συζήτηση πάνω στο θέμα, προτάσεις κλπ...

Και τώρα παω στο βασικό λόγο που άνοιξα το topic. Θέλω να γράψω μια εκτεταμένη εργασία και είπα να μάθω latex γιατί με το word δεν γίνεται δουλειά. Γράφεις μια συνάρτηση και μετά θες ενα τέταρτο να ηρεμήσουν τα νεύρα σου :P

Μπορείτε να μου προτείνετε κάποιο πακέτο προγραμμάτων? Προφανώς editor και compiler. Θα ήθελα ο editor να έχει και κάποιο βασικό graphical interface, τουλάχιστον για την αρχή που θα είμαι ακόμα αρχάριος και θα χρειάζομαι ακόμα βοήθεια με τις εντολές.. ΔΕΝ θέλω όμως να κάνω τα πάντα με το interface μιας και θέλω στο άμεσο μέλλον να μάθω να γράφω κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό κώδικα, χωρίς να χτυπάω το κουμπάκι για τι ρίζα πχ... Έτσι κι αλλιώς έχω ακούσει ότι δεν είναι και τόσο δύσκολο και άμα το μάθεις είναι και πολύ πιο γρήγορο.

Επίσης με ενδιαφέρει να μπορώ να φτιάχνω γραφήματα και να τα βάζω μέσα στο κείμενο.

Προτάσεις γενικά πάνω στο θέμα?

Προγράμματα που χρειάζεται ο tex-ας?

Βρήκα αυτό έως τώρα.. http://www.tug.org/mactex/

Το χρησιμοποιεί κάποιος? Δεν το έχω βάλει, αλλά δεν είναι λίγο εξωφρενικό το μέγεθός του? Τι διάολο έχει μέσα? :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης

το MacTex είναι το πιο πλήρες πακέτο που υπάρχει...υπάρχουν άλλες εναλλακτικές που μπορούν να συνδυαστούν με TextMate/ ΒΒEdit(και άλλους text editors) αλλά με το MacTex θα είσαι καλυμμένος...

Κοίτα, εγώ έμαθα το mathtype (ο editor του office είναι ο eq editor που είναι υποσύνολο του mathtype), συνήθισα τις συντομεύσεις του πληκτρολογίου κι έβαλα και δικές μου αυτές που χρησιμοποιώ συνήθως - όχι παραπάνω από 10 - 15. Π.χ. με ctrl+E μπαίνω στο mathtype, ctrl+F για κλάσμα (fraction), ctrl+R για ρίζα, ctrl+H για εκθέτη και ctrl+L για δείκτη κλπ.

Βέβαια έχω ένα φίλο μαθηματικό στο CUNY που ορκίζεται στη LaTeX...

Ναι όλη σε LaTeX θέλω να τη γράψω.

Απότι κατάλαβα λοιπόν το Latexit είναι μόνο για να γράφεις τύπους και έχει και το αντοίστιχο plugin για να γράφεις στο pages και Keynote. Δηλαδή είναι ο editor και compiler ΜΟΝΟ για εξισώσεις, σωστά? Το pages δεν το χρησιμοποιώ, αλλά στο Keynote θα μου χρειαστεί σίγουρα!

Το MacTex και το TexLive τι ακριβώς κάνουν τελικά? Υποθέτω σε αυτά θα μπορείς να γράψεις ολόκληρο το κείμενο και θα έχουν μέσα και τις αντίστοιχες βιβλιοθήκες για τα διάφορα formats, για να φτιάχνει περιεχόμενα κλπ.. Χρησιμοποιείς ή το ένα ή το άλλο, έτσι? Ποιες είναι οι διαφορές των 2?

---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 21:30 ----------

Κοίτα' date=' εγώ έμαθα το mathtype (ο editor του office είναι ο eq editor που είναι υποσύνολο του mathtype), συνήθισα τις συντομεύσεις του πληκτρολογίου κι έβαλα και δικές μου αυτές που χρησιμοποιώ συνήθως - όχι παραπάνω από 10 - 15. Π.χ. με ctrl+E μπαίνω στο mathtype, ctrl+F για κλάσμα (fraction), ctrl+R για ρίζα, ctrl+H για εκθέτη και ctrl+L για δείκτη κλπ.

Βέβαια έχω ένα φίλο μαθηματικό στο CUNY που ορκίζεται στη LaTeX...[/quote']

Δεν είναι μόνο οι εξισώσεις... Το word γενικά τα γαμάει όλα στο format.. Αλλάζεις κάτι πάνω και μετά πρέπει να τσεκάρεις όλο το άλλο κειμενο... Για μικρές εργασίες μεχρι 20 σελίδες και εγώ την πάλευα, αλλά άμα γράψω την Thesis στο word θα τρελαθώ μου φαίνεται.

Πέρα από το γεγονός ότι το LaTeX έχει γίνει πιο ΤΟ στανταρ στους ακαδημαικούς χώρους και ειδικά στη Γερμανία που είμαι, οπότε ήρθε ο καιρός να το μάθω και εγώ..

Δες και αυτόν τον editor... Είναι συμπαθής γενικά, έχει καλούτσικα features.

http://www.xm1math.net/texmaker/

Μην παραξενεύεσαι με το μέγεθος του mactex, έτσι είναι, έχει τα πάντα μέσα, τον compiler, templates, bib για τη βιβλιογραφία, document classes για περιοδικά, διατριβές κτλ. Το mactex είναι το texlive για macos. Το texlive ειναι η πιο πλήρης λύση για tex αυτή τη στιγμή και θα σε καλύψει πλήρως (τη χρησιμοποιώ αλλά σε linux).

Εφόσον πρόκειται για thesis χαλαρά πας σε tex και όχι σε word (το word θα σε (απο)τελειώσει πολύ πριν την τελειώσεις την εργασία..)

Για doc δες εδώ:

http://www.tug.org/begin.html

Πολύ καλό για αρχή είναι το The Not So Short Introduction to LaTeX2e το οποίο υπάρχει online στην παραπάνω σελίδα και θα σου δώσει μια καλή ιδέα για αρχή.

Από βιβλία, τα κλασικά είναι τα A Guide to LaTeX2e + The LaTeX Companion τα οποία σίγουρα θα μπορείς να τα βρεις στη Γερμανία (από βιβλιοθήκη ή καθηγητή). Επίσης υπάρχουν και στο ιντερνετ με λίγο ψάξιμο.

Για σχήματα που ανέφερες, το στανταρ είναι το .eps φορμά (εφόσον κάνεις build με latex και παράγεις dvi). Επειδή όμως το πιθανότερο είναι να εχεις και vector και bitmap σχήματα (το eps είναι για vector) δες και την εναλλακτική του pdflatex (περιλαμβάνεται στο texlive). Αν χρησιμοποιήσεις pdflatex μπορείς να έχεις όλα σου τα σχήματα σε pdf ή png και να παράγεις κατευθείαν pdf με το build.

PS: Δεν είναι δύσκολο το tex, ειδικά αν δεν τρομάζεις βλέποντας editor ή κώδικα θα το μάθεις αμέσως.

Ευχαριστώ πολύ Draculina! Αύριο-μεθαύριο θα τα κοιτάξω και ισως επανελθω με απορίες!

Είναι και ένας φίλος που ξέρει αρκεταά καλά, και κανονίσαμε να έρθει να μου πει τα βασικά μέσα στη βδομάδα για να αρχίσω κάπως..και μετά βλέπουμε :)

Παιδιά θα σωθείτε..Το latex είναι φτιαγμένο ακριβώς για επιστημονικά κείμενα, με εξισώσεις, αυστηρό φορμά κτλ, δλδ εργασίες, διατριβές, βιβλία. Επιπλέον, όντας ελεύθερο λογισμικό έχει ορκισμένη κοινότητα, οπότε με ένα απλό search σε forums κτλ λύνει κανείς πολλές απορίες.

Αμα το δουλέψεις λίγο και ορίσεις τις μεταβλητές σου, κάποιες εντολές δικές σου ενδεχομένως, το φορμά για πίνακες και σχήματα, μετά φεύγει πολύ γρήγορα το κείμενο (και με αρκετό copy-paste στις εντολές :D).

Να φανταστείς με ένα απλό option μπορείς να κάνεις το κείμενό σου δίστηλο, να αλλάξεις χαρτί, γραμματοσειρά, διάστιχο, περιθώρια, και το φορμά το φτιάχνει αυτό!!Επίσης μπορείς να κάνεις label τις εξισώσεις οποτε τις αναφέρεις με το label στο κείμενο και την αρίθμηση την φτιάχνει αυτό αυτόματα!!Χώρια τη βιβλιογραφία που την αριθμεί μόνο του και αυτή οπότε βάζεις-βγάζεις άφοβα!!

Καλή αρχή και εδώ είμαστε!

Παλαιότερα είχα χρησιμοποιήσει το LyX και ήταν αρκετά βολικό αφού κάνεις τα πάντα με γραφικό περιβάλλον. Νομίζω ότι έχει και editor ενσωματωμένο για να αλλάζεις τον κώδικα μόνος σου.

• 2 εβδομάδες αργότερα...

Γραφω τον πρώτο μου κώδικα τώρα και έχω μια ερώτηση. Καταρχάς διάβασα στο νετ ότι είναι καλύτερο να χρησιμοποιούμε το align και όχι το eqnarray για πολλές εξισώσεις. Το πρόβλημα μου είναι ότι ουσιαστικά και τα 2 κολλάνε τις εξισώσεις μεταξύ τους. Κάθετα εννοώ. Δηλαδή η απόσταση μεταξύ 2 εξισώσεων είναι μικρή και αυτό κάνει το κείμενο δυσκολοδιάβαστο. Υπάρχει κάποια εντολή για να αλλάξει το spacing μεταξύ των γραμμών μέσα στο align?

Για παράδειγμα άμα γράψω 2 εξισώσεις τη μια πίσω από την άλλη με \begin{equation} το spacing είναι έτσι όπως το θέλω, αλλά βαριέμαι να γράφω για κάθε εξίσωση begin και end equation.

Δίνω και 3 γραμμές από τον κώδικα για να μπορείτε να δειτε περιπου τι γράφω...

>\begin{align}
W&=C_Vn(T_2-T_1)\\
\frac{W}{V_2}&=\frac{n_1C_V(T_2-T_1)}{V_2}\\
\frac{W}{V_2}&=\frac{n_NT_NV_1C_V(T_2-T_1)}{V_2T_1V_2}\\
\frac{W}{V_2}&=\frac{V_1}{V_2}\cdot \frac{n_NT_N}{T_1V_N}\cdot C_V(T_2-T_1)\\
\end{align}

• 2 εβδομάδες αργότερα...

offtopic {

(Ωχ, μόλις γύρισα από διακοπες, μου θύμισες αυτά που έχω να γράψω και γω στο TEX...Κλαψ!Προσγείωση.....)

}

Οντως... Το eqnarray το χρησιμοποιούν όσοι είναι old school (o πρφεσσορας μου πχ :P).

Αυτό που θέλεις μπορεί να γίνει με την εντολή

\setlength{\jot}{χχχpt}

οπου χχx η απόσταση που θέλεις (σε pt).

Αυτό μπορείς να το βάλεις είτε στην αρχή στο preamble οπότε επηρεάζει όλες τις εξισώσεις, είτε μέσα στο align για να ισχύσει μόνο τοπικά.

Η εντολή αλλάζει την απόσταση μεταξύ των εξισώσεων, την απόσταση πάνω και κάτω από το κείμενο πρέπει να τη φτιάξεις εσύ.

1. το MacTex ειναι μια χαρα με ολα τα packages που θα χρειαστεις να συμπεριλαμβανονται σε αυτο

2. δε νομιζω να σου παρει περισσοτερο απο 2 μερες για να μαθεις τα παντα οσον αφορα το LaTeX

3. σου επισυναπτω ενα αρχειο .tex για "μεγαλη εργασια" για ενα καλο ξεκινημα

Book.zip

Thanks draculina!! Θα σε προσλάβω για προσωπική μου latex-εκπαιδεύτρια! :P

@onedreamcloser Θα το κοιτάξω σύντομα.. Τώρα δεν προλαβαίνω γιατί είμαι λίγακι πηγμένος...

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

• Δημιουργία νέου...