Προς το περιεχόμενο

Tomb Raider


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 1,3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

πως και τοσο νωρις? τον αλλο μηνα δε θα βγει κανονικα? το ειδα οτι βγηκε για κονσολες..



Μιας και μου ηρθε στο ps3 να πω οτι ειναι καλυτερο απο το Uncharted 3 (ισως και απο το 2) σε ολα τα επιπεδα. 

 
εχω ηδη αρχισει να  βρεχω τα βρακια μου 
ειχαμε αναγκη ενα τετοιο παιχνιδι ειναι η αληθεια και αν μου το συγκρινεις με το benchmark του ps3 τοτε ανυπομονω ακομα περισσοτερο
Δημοσ.

Tomb Raider Gets New Screenshots

 

Μετριότητα δείχνουν τα γραφικά.

 

Να και το νέο Feature(TessFX) της AMD.

 

 

Bad Hair Days

Since the dawn of the 3D era, characters in your favorite games have largely featured totally unrealistic hair: blocky and jagged, often without animation that matches your character’s movements. Many games have attempted to disguise the problem with short haircuts, updos, or even unremovable helmets. But why? Simply: realistic hair is one of the most complex and challenging materials to accurately reproduce in real-time. Convincingly recreating a head of lively hair involves drawing tens of thousands of tiny and individual semi-transparent strands, each of which casts complex shadows and requires anti-aliasing. Even more challengingly, these calculations must be updated dozens of times per second to synchronize with the motion of a character.


A New Frontier of Realism

Lara Croft is an iconic character with an equally iconic ponytail. Re-imagining Lara and her haircut for the 2013 release of Tomb Raider wasn’t just an opportunity to modernize the character, it was an opportunity to substantially advance in-game realism by tackling the long-standing challenge of unrealistic hair. Through painstaking collaboration between software developers at AMD and Crystal Dynamics, Tomb Raider proudly features the world’s first real-time hair rendering technology in a playable game: TressFX Hair.


The Science of TressFX Hair

TressFX Hair revolutionizes Lara Croft’s locks by using the DirectCompute programming language to unlock the massively-parallel processing capabilities of the Graphics Core Next architecture, enabling image quality previously restricted to pre-rendered images. Building on AMD’s previous work on Order Independent Transparency, this method makes use of Per-Pixel Linked-List data structures to manage rendering complexity and memory usage.

DirectCompute is additionally utilized to perform the real-time physics simulations for TressFX Hair. This physics system treats each strand of hair as a chain with dozens of links, permitting for forces like gravity, wind and movement of the head to move and curl Lara’s hair in a realistic fashion. Further, collision detection is performed to ensure that strands do not pass through one another, or other solid surfaces such as Lara’s head, clothing and body. Finally, hair styles are simulated by gradually pulling the strands back towards their original shape after they have moved in response to an external force.

Graphics cards featuring the Graphics Core Next architecture, like select AMD Radeon HD 7000 Series, are particularly well-equipped to handle these types of tasks, with their combination of fast on-chip shared memory and massive processing throughput on the order of trillions of operations per second.

http://blogs.amd.com/play/tressfx/

 

P0rXRRJ.jpgBkeNQ4y.jpg

Δημοσ.

Εγω παντως τα γραφικα τα βλεπω πολυ καλα....Και προβλεπω ενα ακρως ενδιαφερον παιχνιδι που θα πιασει ευκολα ενα 85-90%

Δημοσ.

Δεν είναι μέτρια αυτά τα γραφικά ;

Οκ..Εγώ βλέπω κονσολογραφικά του κερατά, Textures και φωτισμοί του 2008.

 

Μόνο τα μαλλιά της Lara με το TressFX είναι κάτι το καινούριο, ας πούμε..

 

Και από ότι φαίνεται το TressFX θα τρέχει και με Nvidia GPU.

 

Square Enix/Eidos employee says:
 
Its created by AMD, but its a DirectX 11 feature.. so GOOD DX11 cards should be able to play it, on both sides of the gaming fence.. I have a GTX680 and i run it lovely
Δημοσ.

Δεν είναι μέτρια αυτά τα γραφικά ;

Οκ..Εγώ βλέπω κονσολογραφικά του κερατά, Textures και φωτισμοί του 2008.

 

Μόνο τα μαλλιά της Lara με το TressFX είναι κάτι το καινούριο, ας πούμε..

 

Και από ότι φαίνεται το TressFX θα τρέχει και με Nvidia GPU.

ελα ρε συ περασαμε τη περιοδο του crysis με τα γραφικα τη πηραμε τη δοση μας , τωρα θελουμε απλα να παιξουμε ενα καλο παιχνιδι 

Δημοσ.

Εγώ δεν διαφωνώ σε αυτό που λες, αλλά όχι να μου λες ότι αυτά τα γραφικά είναι άνω του μετρίου..

Σαν παιχνίδι λένε ότι είναι αντίστοιχο του Uncharted οπότε λογικά θα είναι καλό.

 

Τίγκα στα Low-Res Textures είναι..(Στα βαρέλια π.χ)

856946_10151341362251158_1010123569_o.jp

Δημοσ.

ενταξει μπορει να μην ειναι η αιχμη της τεχνολογιας , αλλα κανουν παραπανω απο καλα τη δουλεια τους και απο οτι ολα δειχνουν δινουν την ατμοσφαιρα που πρεπει να δωσουν 

 

το οτι ειναι port απο κονσολα ειναι το πλεον αναμενομενο για ενα τετοιο παιχνιδια , αλλα αν αναλογιστουμε αυτο τοτε ναι ειναι ανω του μετριου 

 

ΥΓ uncharted.. πφφ , εδω εχουμε lara the real deal,  ποιος τo %&@#* το uncharted 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...