screenshot Δημοσ. 2 Ιουλίου 2009 Δημοσ. 2 Ιουλίου 2009 Συνεχιζοντας κι εγω τις αναγγελιες θανατου καλλιτεχνων, σημειωνω αυτη που εμαθα πριν απο λιγο. Η Αννα Παιτατζη ειχε γεννηθει το 1923 στη Κων/λη. Οι παλιοτεροι απο μας την θυμομαστε σαν Ουρανία στη θρυλικη σειρα του Δαλιανιδη "Λουνα-Παρκ" απ τη δεκαετια του '70, σαν συζυγο του μπαρμπα-Γιωργου... Eπισης αναφερω και τον θανατο του γνωστου αμερικανου ηθοποιου Καρλ Μαλντεν, στα 97 του. http://www.imdb.com/name/nm0001500/
Spitzenklasse Δημοσ. 2 Ιουλίου 2009 Δημοσ. 2 Ιουλίου 2009 Το τελευταίο δεκαήμερο δεν "πολυπήγε" την τέχνη και σε παγκόσμιο και σε ελληνικό επίπεδο. Μεγάλες απώλειες σε διάφορους καλλτεχνικούς χώρους και μεγάλα κενά! Ας είναι αναπαυμένοι τουλάχιστον αυτοί που έφυγαν...
Επισκέπτης Δημοσ. 2 Ιουλίου 2009 Δημοσ. 2 Ιουλίου 2009 Χωρίς να θέλω να δείξω ασέβεια, κενό είναι να φύγει κάποιος που ακόμη προσφέρει στο χώρο. Όταν είναι είτε πολύ νέος, είτε έχει ακόμη σημαντική καλλιτεχνική δράση. Το να φύγει κάποιος που δεν προσφέρει πλέον, μόνο συναισθηματική απώλεια μπορεί να επιφέρει (που για κάποιον μπορεί να είναι σημαντικό), όχι καλλιτεχνική. Ο χώρος της τέχνης δεν ενοχλείται.
screenshot Δημοσ. 3 Ιουλίου 2009 Μέλος Δημοσ. 3 Ιουλίου 2009 Δε μπορω να καταλαβω τι προσπαθησε να πεις... Επειδη ενας καλλιτεχνης εφτασε 100 χρονων σημαινει οτι διαγραφουμε ολη τη καλλιτεχνικη του πορεια?
Επισκέπτης Δημοσ. 4 Ιουλίου 2009 Δημοσ. 4 Ιουλίου 2009 Είναι offtopic, αλλά απλά λέω ότι ο θάνατος ενός καλλιτέχνη 100 χρονών επηρεάζει τους συγγενείς του και όσους έχουν κάποιο συναισθηματικό δέσιμο μαζί του (είτε ως άνθρωπο επειδή τυγχάνουν να τον γνωρίζουν είτε ως καλλιτέχνη επειδή τον θαυμάζουν). Δεν επηρεάζει, όμως, τον χώρο της τέχνης, ούτε αφήνει κάποιο κενό με τον θάνατό του, γιατί πολύ απλά και άλλα 100 χρόνια να ζούσε, δεν θα προσέφερε κάτι περισσότερο στην τέχνη. Ότι ήταν να δώσει το έδωσε. Άρα δεν έχει σημασία ο βιολογικός του θάνατος, αλλά ο καλλιτεχνικός, ΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ έχει προηγηθεί του βιολογικού. Πχ μπορώ να πω ότι άφησε κενό ο Douglas Adams, γιατί αν δεν πέθαινε μπορεί να έγραφε άλλα 5 βιβλία ή ότι ο θάνατος του Heath Ledger (a.k.a. Joker) ήταν πλήγμα για τον κινηματογράφο. Δεν μπορώ, όμως, να πω ότι ήταν πλήγμα για την τέχνη που πέθανε ο Alec Guinness, παρόλο που τον θαυμάζω πολύ περισσότερο από τον Heath Ledger, γιατί πολύ απλά είχε σταματήσει να γυρίζει ταινίες προτού πεθάνει.
screenshot Δημοσ. 4 Ιουλίου 2009 Μέλος Δημοσ. 4 Ιουλίου 2009 Και τι προτεινεις, οταν πεθαινει ενας καλλιτεχνης σε μεγαλη ηλικια να μην αναφερουμε τιποτα, να το αποσιωπουμε? Δε μπορω να καταλάβω τι προσπαθεις να πεις... Να τιμαμε μόνο τους εν ενεργεια καλλιτεχνες διοτι οι εν αποστρατεια δεν θα αφησουν κενο στη τεχνη με το θανατο τους?...... Εγω παντως με την Ουρανια ημουν συναισθηματικα δεμενος εστω κι αν δεν ειμαι συγγενης της... μεγαλωσα με αυτην ομως(τηλεοπτικα).
liopyr Δημοσ. 4 Ιουλίου 2009 Δημοσ. 4 Ιουλίου 2009 Ρε συ screenshot ώρες-ώρες σκας γαϊδαρο ρε man. Πόσο πιο απλά και συγκεκριμένα δηλαδή να το εξηγήσει ο Manuel; Δεν είπε να μην αναφερθεί, ούτε ασέβεια ήθελε να δείξει για μία γυναίκα (που κακά τα ψέμματα ήταν μεγαλύτερη από την ΑΕΚ), απλά πιάστηκε από μία λέξη περί "καλλιτεχνικού κενού", και είπε πως το κενό της υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια στον χώρο. Τίποτα παραπάνω, τίποτα λιγότερο.
screenshot Δημοσ. 4 Ιουλίου 2009 Μέλος Δημοσ. 4 Ιουλίου 2009 Εγω εσκασα γαϊδαρο ρε liopyr?! Ακους καποιον να λεει κατι παλαβο (και επιμενει) και δεν θα παρεμβεις? Ειναι σωστο να σβηνουμε με τη μια την πορεια καποιου δημοφιλους καλλιτεχνη επειδη ηταν απο καιρο σε "αποστρατεια?" Αν ειναι δυνατον δηλαδη!! Και τον ρωτησα, και ρωταω κι εσενα τωρα): τι προτεινετε? Να μην τους μνημονευουμε? Κακως υπαρχουν αυτα τα threrads? Aν οχι, τοτε γιατι φωναζετε? Κι επειδη η γυναικα ηταν μεγαλυτερη απ την ΑΕΚ τι σημαινει? οτι δεν πρεπει να μνημονευτει?...... ....απλά πιάστηκε από μία λέξη περί "καλλιτεχνικού κενού", και είπε πως το κενό της υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια στον χώρο. Eγω δεν ανεφερα πουθενα περι "καλλιτεχνικου κενου", αρα μηπως ειστε σε λαθος thread?
Mika Δημοσ. 4 Ιουλίου 2009 Δημοσ. 4 Ιουλίου 2009 αυτο που λεει ο manuel δεν ειναι καθολου παλαβο , μια χαρα λογικο ειναι. επισης στο δευτερο ποστ του thread αναφερεται χαρακτηριστικα το "καλλιτεχνικο κενο" στο οποιο απανταει ο μανουελ
scullyist Δημοσ. 4 Ιουλίου 2009 Δημοσ. 4 Ιουλίου 2009 Δεν μπορώ, όμως, να πω ότι ήταν πλήγμα για την τέχνη που πέθανε ο Alec Guinness, παρόλο που τον θαυμάζω πολύ περισσότερο από τον Heath Ledger, γιατί πολύ απλά είχε σταματήσει να γυρίζει ταινίες προτού πεθάνει. Δεν γνωρίζω συγκεκριμένα για τον κ.Alec Guinness ;ή την κ. Παϊτατζή, κι αν και καταλαβαίνω -όχι με την έννοια ότι το ασπάζομαι- τι λες, υπάρχει ένα παραθυράκι/τρύπα στο γενικότερο πλαίσιο της άποψης σου. Υπάρχουν καλλιτέχνες που μπορεί πλέον να έχουν σταματήσει να είναι ενεργοί όσο αφορά στο προσωπικό έργο που παράγουν σήμερα (βιβλία, ταινίες, μουσική κλπ) αλλά μπορεί πλέον να προσφέρουν με άλλο τρόπο στον χώρο. Κάτι που δεν είναι και τόσο σπάνιο, ο μη εν ενεργεία πλέον ηθοποιός να διδάσκει πλέον σε σχολές υποκριτικής, ο συγγραφέας να δίνει σεμινάρια πάνω στη συγγραφή και τον λόγο και πάει λέγοντας. Η προσφορά δεν αφορά μόνο παραγωγή άμεσου 'προϊόντος', υπάρχουν καλλιτέχνες που μια συνέντευξη τους και μόνο πάνω στην τέχνη που κάποτε υπηρέτησαν ενεργά, μπορεί να αποτελέσει σήμερα και να προσφέρει έμπνευση στους ακροατές. Και αυτό για μένα τουλάχιστον αποτελεί συνέχεια της προσφοράς τους στον χώρο και στην τέχνη που υπηρέτησαν. So..
Επισκέπτης Δημοσ. 4 Ιουλίου 2009 Δημοσ. 4 Ιουλίου 2009 ΟΚ, αρκετά με το offtopic. screenshot, δεν έχεις καταλάβει τι γράφω και δεν μπορώ να τα γράψω πιο απλά. Επί τη ευκαιρία, αυτά που γράφεις ότι λέω είναι πράγματι παλαβά. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι δεν τα είπα εγώ. Επίσης, δεν απάντησα στο δικό σου ποστ. Απάντησα στο φίλο που έγραψε τη φράση: Μεγάλες απώλειες σε διάφορους καλλτεχνικούς χώρους και μεγάλα κενά! ---------- Το μήνυμα προστέθηκε στις 18:48 ---------- Η καλλιτεχνική προσφορά δεν αφορά μόνο παραγωγή άμεσου 'προϊόντος', υπάρχουν καλλιτέχνες που μια συνέντευξη τους και μόνο πάνω στην τέχνη που κάποτε υπηρέτησαν ενεργά, μπορεί να αποτελέσει και να προσφέρει έμπνευση για τους πιθανούς ακροατές. Και αυτό για μένα τουλάχιστον αποτελεί συνέχεια της προσφοράς τους στον χώρο και στην τέχνη που υπηρέτησαν. So.. Σύμφωνοι, αλλά και πάλι όλα αυτά που λες είναι δευτερεύοντα. Για άλλα πράγματα θα τους θυμόμαστε και εκεί είναι που θα μείνει το κενό. Οι εξαιρέσεις ανθρώπων που μπόρεσαν σε μεγάλη ηλικία να προσφέρουν σημαντικά πράγματα σε μια τέχνη μέσα από άλλο "πόστο", είναι απειροελάχιστες. Δε θέλω να γράψω περισσότερα, γιατί μπορεί να μπερδέψω τον screenshot.
scullyist Δημοσ. 4 Ιουλίου 2009 Δημοσ. 4 Ιουλίου 2009 Σύμφωνοι, αλλά και πάλι όλα αυτά που λες είναι δευτερεύοντα. Για άλλα πράγματα θα τους θυμόμαστε και εκεί είναι που θα μείνει το κενό. Σεβαστό το ότι για εσένα ίσως είναι δευτερεύον, για άλλους όμως ίσως αποτελούν προσφορά ίσης αξίας ή και σε κάποιες ειδικές περιπτώσεις ανώτερης. Αν π.χ. η κ.Παϊτατζή ήταν να πιεί ένα καφεδάκι με την κολλητή της γειτόνισσα σήμερα το μεσημέρι, και μαζί ήταν και η 11χρονη εγγονή της φίλης της (που δεν έχει δει ποτέ τις ταινίες της) αλλά άκουγε ιστορίες για την εμπειρία πάνω στο σανίδι, το συναίσθημα του να μπαίνεις στο πετσί ενός ρόλου και μαγευόταν; Kαι άρχιζε να παίρνει μέρος σε θεατρικά στο σχολείο για να το ζήσει, και στην πορεία σπουδές στην υποκριτική και μεθαύριο να ήταν μια άξια ηθοποιός που με τη σειρά της προσφέρει στην τέχνη; Εσύ θα την θυμάσαι μόνο για την 'ενεργή' προσφορά της στις ταινίες, και η μικρή θα την θυμόταν για εκείνη την μεσημεριανή ιστορία που την ενέπνευσε και της καθόρισε την καλλιτεχνική της επιλογή στη ζωή, και το κοινό θα απολάμβανε μία νέα καλλιτέχνη γιατί κάποτε την ενέπνευσε η κ. Παϊτατζή, κι ας μην το μαθαίναμε ποτέ. Ποτέ δεν μπορούμε να ξέρουμε τι πιθανά κενά μένουν πίσω, οπότε προσωπικά την προσφορά και το τι είναι δευτερεύον ή όχι δεν το περιορίζω στα άμεσα και αυτονόητα. Ταπεινή μου άποψη πάντα, ο καθένας έχει διαφορετικό ζύγι για κάποια πράγματα
screenshot Δημοσ. 4 Ιουλίου 2009 Μέλος Δημοσ. 4 Ιουλίου 2009 αυτο που λεει ο manuel δεν ειναι καθολου παλαβο , μια χαρα λογικο ειναι. επισης στο δευτερο ποστ του thread αναφερεται χαρακτηριστικα το "καλλιτεχνικο κενο" στο οποιο απανταει ο μανουελ Kαι βεβαια ειναι παλαβο γιατι δεν μπορεις να διαγραφεις με μια μονοκονδυλια ολη τη πορεια ενος ανθρωπου... και αναθεμα αν γνωριζε ποιοι ειναι η Αννα Παιτατζη και ο Καρλ Μαλντεν... Βασικα ομως δεν ειχα καταλαβει οτι απευθυνοταν στον φιλο μας με το γερμανικο nick. Αλλη φορα, manuel, να κανεις quote. Επισης, οι Σουηδοι ειναι στη Σουηδια. Ενας ακομα φιλος που ειτε ειναι παραπλανημενος ειτε προσπαθει να σπεκουλαρει... Για καθε ενδεχομενο, θα πρεπει να το ΞΑΝΑεξηγησω: Μιλουσα για σουηδους που ΜΕΝΟΥΝ στη Σουηδια. Στο συγκεκριμενο thread (που ασφαλως δεν εχεις διαβασει) η λεπτομερεια αυτη ειχε μεγαλη σημασια.
Επισκέπτης Δημοσ. 5 Ιουλίου 2009 Δημοσ. 5 Ιουλίου 2009 Kαι βεβαια ειναι παλαβο γιατι δεν μπορεις να διαγραφεις με μια μονοκονδυλια ολη τη πορεια ενος ανθρωπου... και αναθεμα αν γνωριζε ποιοι ειναι η Αννα Παιτατζη και ο Καρλ Μαλντεν... Έλα, κάνω υπομονή, αλλά προσπάθησε τουλάχιστον να καταλαβαίνεις τι γράφει ο άλλος προτού τρέξεις να τον χαρακτηρίσεις παλαβό. Δεν έχω γράψει πουθενά ότι διαγράφουμε την πορεία ενός ανθρώπου ούτε τέτοιες σαχλαμάρες. Επίσης, ανάθεμα αν γνωρίζεις εμένα.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Αρχειοθετημένο
Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.