Προς το περιεχόμενο

Ξεκίνησε η διαδικασία πτώχευσης της General Motors


eSATA

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών αναδιάρθρωσης υπό το καθεστώς αναγκαστικής διαχείρισης, η "Νέα GM" εκτιμάται ότι θα έχει 21.000 λιγότερους εργαζόμενους, 2.600 λιγότερους αντιπροσώπους και μόλις τέσσερις φίρμες: τις Chevrolet, Cadillac, Buick και GMC
Αίτημα προστασίας από τους πιστωτές της κατέθεσε η General Motors εκκινώντας τη διαδικασία για την κήρυξη πτώχευσης. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη χρεοκοπία στον αμερικανικό βιομηχανικό κλάδο και την τέταρτη μεγαλύτερη σε όλους τους κλάδους. Όπως αναφέρει το BBC, ο όμιλος εταιρειών GM κατέχει ομολογιακό χρέος ύψους 27 δισ. δολαρίων, ενώ οι υποχρεώσεις της προς το εργατικό σωματείο ξεπερνούν τα 20 δισ. δολάρια.

To συνολικό χρέος της εταιρείας ανέρχεται στο ιλιγγιώδες ποσό των 172,81 δισεκατομμυρίων δολαρίων και η αξία των πάγιων περιουσιακών της στοιχείων στα 82,29 δισεκατομμυρία δολάρια.

 

Νωρίτερα, η αμερικανική κυβέρνηση είχε ανακοινώσει ότι θα παραχωρήσει στη GM ποσό ύψους 30 δισ. δολαρίων, που θα της επιτρέψει να συνεχίσει τη λειτουργία της μετά την επικείμενη ιστορική υπαγωγή της στο άρθρο 11 του Πτωχευτικού Κώδικα που αναμένεται να διαρκέσει από 60 έως 90 ημέρες.

Η αναδιαρθρωμένη GM ή "Νέα GM", όπως την αποκαλούν τα ΜΜΕ, θα ανήκει κατά ποσοστό 60% στο αμερικανικό δημόσιο. Οι υπόλοιποι μεριδιούχοι θα είναι το καναδικό δημόσιο με ποσοστό 12,5% το Ταμείο Συνταξιοδότησης των εργαζομένων με 17,5 % ενώ ένα ποσοστό 10% προορίζεται για τους παλαιούς πιστωτές που έχουν συνυπογράψει το σχέδιο διάσωσης

Πέραν του αιτήματος προστασίας από τους πιστωτές της, σύμφωνα με έγγραφο που δημοσιοποιήθηκε από την αμερικανική κυβέρνηση, η αυτοκινητοβιομηχανία στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσής της θα κλείσει 11 από τα εργοστάσιά της και θα θέσει σε "τεχνητή ανεργία" άλλα τρία.

general-motors2.jpg

 

in.gr

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και εγώ νόμιζα πως είχε πάρει όλη την GM και όχι μόνο κομμάτι της. Πίκρα μεγάλη! Οι αμερικάνικες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν κατάλαβαν πως για να επιβιώσουν έπρεπε να προσαρμοστούν στις ευρωπαϊκές νοοτροπίες. Τόσα χρόνια η συντριπτική πλειοψηφία των μοντέλων τους προοριζόταν για την αμερικάνικη αγορά. Αυτό το πληρώνουν τώρα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

alex89 δεν είναι ακριβώς σωστό αυτό που λες.

 

Τόσο η Ford όσο και η GM (με την OPEL) είχαν σοβαρή παρουσία στην Ευρώπη. Οι Ευρωπαίοι (δηλαδή οι Γερμανοί γιατί Γάλλοι και Ιταλοί δεν πουλάνε καν στις ΗΠΑ) αναλογικά έχουν πολύ μικρότερη παρουσία στις ΗΠΑ.

 

Το πρόβλημά τους ήταν ότι δεν είχαν κοινές πλατφόρμες και ότι γενικά τα Ευρωπαικά παρακλάδια τους ήταν σαν ξεχωριστές εταιρείες. Μόνο τα τελευταία χρόνια άρχισαν να το αλλάζουν αυτό!

...και βέβαια το γεγονός ότι επικεντρώθηκαν πάρα πολύ στα SUV που ζητούσε όμως ο Αμερικανός.

Τέλος ήταν οι εργαζόμενοί τους, που με το σωματίο τους είχαν εξασφαλίσει πολλά προνόμια. Τα τελευταία χρόνια όμως Ιάπωνες, Γερμανοί αλλά και Κορεάτες άνοιξαν εργοστάσια στις ΗΠΑ όπου οι εργαζόμενοι εργάζονταν με πολύ λιγότερες απολαβές, οπότε χωρίς εισαγωγικούς δασμούς να τους προστατεύουν οι Αμερικάνικες εταιρείες είχαν σοβαρό πρόβλημα κόστους.

Το τελευταίο και σημαντικότερο βέβαια έχει να κάνει με την ποιότητα του προιόντος τους. Τα Αμερικάνικά είχαν τη φήμη ότι είναι ζημιάρικα και με χαμηλή ποιότητα κατασκευής.

...και αυτό τα τελευταία χρόνια λένε πως το διόρθωσαν αλλά χρειάζεται καιρός για να πείσεις όταν "σου έχει βγει το όνομα".

 

edit: Η Chrysler είναι ξεχωριστή εταιρεία (η 3η από τις τρεις μεγάλες μαζί με GM και Ford) Σε αυτήν ανήκει η Jeep.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ πως οι Αμερικάνοι εργαζόμενοι είχαν μεγάλες οικονομικές απαιτήσεις τη στιγμή που η toyota είχε κάνει εργοστάσιο μέσα στην έδρα τους. Όπως συμφωνώ και με το ότι δεν είχανε κοινές πλατφόρμες. Όμως ακολούθησαν τα δικά τους πρότυπα (μεγάλα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες και κατανάλωση), δεν κοιτάξανε την Ευρωπαϊκή αγορά και σήμερα πληρώνουν αυτά τα δύο λάθη. Η ford και η opel αν στην Ευρώπη κυκλοφορούσαν τα μοντέλα που κυκλοφορούν στην Αμερική σήμερα θα ήταν σε χειρότερη κατάσταση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 4 εβδομάδες αργότερα...
Η GM βγαίνει από το καθεστώς πτώχευσης

Ο δρόμος είναι πλέον ανοιχτός για την έξοδο σε χρόνο ρεκόρ της General Motors από το καθεστώς πτώχευσης. Η εταιρεία θα είναι περισσότερο ευέλικτη και καλύτερα εξοπλισμένη για να ανταγωνιστεί στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Την Πέμπτη, τέθηκε σε ισχύ δικαστική εντολή που επέτρεπε στην GM την πώληση της πλειοψηφίας των περιουσιακών της στοιχείων σε μία νέα εταιρεία, πάρα την έκκληση της τελευταίας στιγμής από μηνυτές σχετικά με εκκρεμείς υποχρεώσεις. Ο διευθύνων σύμβουλος της GM, Φριντζ Χέντερσον, πραγματοποίησε συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή, στην οποία ανακοίνωσε τις περικοπές αμοιβών των στελεχών, τις διοικητικές αλλαγές, καθώς και το πλάνο της εταιρείας για την επιστροφή στα κέρδη, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα και στην οικονομία καυσίμων.

Η νέα GM αναμένεται να κλείσει τη συμφωνία και να αναδυθεί από το καθεστώς πτώχευσης σε 39 μέρες, κάτι που θα αποτελέσει ρεκόρ για εταιρεία τέτοιου μεγέθους. Εξίσου σημαντικό ρόλο στην επιτυχή έξοδο από την πτώχευση έπαιξε και η κυβέρνηση των ΗΠΑ που παρείχε βοήθεια έως και 50 δισ. δολαρίων για να σώσει 88.000 αμερικάνικες θέσεις εργασίας. «Είναι εκπληκτικό τι μπορεί να πετύχεις όταν έχεις μία ειδική ομάδα της κυβέρνησης να βοηθάει την εταιρεία σου», τόνισε χαρακτηριστικά ο καθηγητής του πανεπιστημίου Michigan με ειδίκευση σε θέματα πτώχευσης, Τζον Πάτοου.

Με το πέρασμα των 39 μερών, η νέα GM θα επικεντρωθεί μόνο στις 4 βασικές μάρκες της, Saturn, Saab, Hummer, ενώ θα τερματίσει την Pontiac μέχρι το τέλος του έτους. Αναμένεται να αντιμετωπίσει ιδιαίτερα σκληρό διεθνή ανταγωνισμό και το χειρότερο ποσοστό πωλήσεων αυτοκινήτων τα τελευταία 25 χρόνια.

 

 

 

 

Εξήλθε του καθεστώτος πτώχευσης η General Motors

Μονόδρομος φαίνεται ότι είναι πλέον το μέλλον της General Motors, αλλά όχι αδιέξοδος - χθες επισήμως εξήλθε του καθεστώτος πτώχευσης. Επιπλέον, επισήμως πια μπορεί να πωλήσει τα περιουσιακά της στοιχεία στη νέα της εταιρεία. Ατενίζοντας το αύριο, το οποίο ευελπιστεί να αποδειχθεί κερδοφόρο, η GM θα αναδυθεί ως οντότητα, μικρότερου μεγέθους και με πιο συγκρατημένους στόχους. Η παγκόσμια αγορά, άλλωστε, χαρακτηρίζεται από περιορισμένη ζήτηση και οι καταναλωτές στρέφονται σε «πράσινα» αυτοκίνητα.

 

 

πηγή:Καθημερινή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρχειοθετημένο

Αυτό το θέμα έχει αρχειοθετηθεί και είναι κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...